Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony BDP-S300 & BDP-S500

476 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony BDP-S300 (Blu-ray-spelare) 1 7,52 (47) Inga priser
Sony BDP-S500 (Blu-ray-spelare) 1 8 (7) Inga priser
4 relaterade trådar

#351

Postad 03 februari 2008 - 12:42

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Jag uppgraderade min firmware igår från 3.20 ill 3.70.

Innan klockade vi lite olika filmer och uppstarter av spelaren.

Uppstart av spelaren:

1 min 02 sec blev 0 min 59 sec , de kan troligen likagärna vara skillnaden mellan kallstart och varmstart.

Ha spelaren igång med släden ute och sedan starta Resident Evil, klockan startad vid knapptryckning
för att stänga släden, och stoppad när när man kom in i menyn.

2 min 52 sec blev 2 min 15 sec , här har vi ju faktiskt en markant kapning av tiden.

Full Metal Jacket Deluxe

0 min 44 sec blev 0 min 35 sec

Evil Dead 2

0 min 34 sec blev 0 min 35 sec (mao nog samma tid egentligen)


Sen klocka vi att starta upp spelaren med Evil Dead 2.
(För att inte spelaren skulle känna igen skivan direkt lr va man ska säga
så starta vi spelaren, öppna luckan och stängde av spelaren med skivan i släden så släden
stängdes av power off knappen)

1 min 16 sec blev 1 min 14 sec.

Vi noterade att från man stängt släden så står de
Closing i displayen i 20 sekunder innan de står Loading.
Detta var de ingen skillnad på före lr efter uppgradering.


Summa summarum.

Filmer med väldigt interaktiva menyer så som Resident Evil
går relativt mkt snabbare än tidigare.

Medans redan "snabba" filmer är det inte så stor skillnad på.

(märk väl att mer än halva tiden på de snabba titlarna gick åt att
gå från closing till loading av spelaren)

#352

Postad 03 februari 2008 - 13:13

tjena
  • tjena
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
hmm märkligt att det ska ta så lång tid att komma igång.
ps3 ska visst starta mycket snabbare...
är S300 en sämre spelare?

#353

Postad 03 februari 2008 - 14:27

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
Har nog ha göra med prossesor kraft från ps3.

#354

Postad 05 februari 2008 - 19:04

devit
  • devit
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
ni som köpt en s300 i kampanj med pirates och spiderman triologin.

Har ni fått någon info om hur man får filmerna? Jag har kört cd'n som slängde iväg mig på en hemsida med serie nummret inbränt på cd'n (smidigt registrerings process). Men har inte fått någon bekräftelse??

Samt såg idag att kampanjen även finns hos webhallen.se och där står det att man ska skicka in kvitton??!?!

Någon som vet hur man ska göra för att få sina filmer?? Och har ni som reggat er fått någon feedback från sony???

#355

Postad 05 februari 2008 - 19:29

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
Du har gjort rätt, Man får ingen bekräftelse.

#356

Postad 05 februari 2008 - 21:56

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Varför inte bara läsa tråden där det står ett flertal gånger hur de funka vid registreringen?

#357

Postad 11 februari 2008 - 16:27

Unregistered31b0023d
  • Unregistered31b0023d
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0
Tycker att det är dåligt av Sony att man inte är marknadsledande när det gäller fristånde Blu-ray spelare!

Då Sony var först ut för många många år sedan med att visa upp prototyper av Blu-ray spelare före alla andra tillverkare. Man utvecklade själva kärnan i Blu-ray formatet.

Det är då synd och skam att andra tillverkare som Samsung med sin BD-P1400 och Pioneer med sin BDP-LX70A samt Panasonic BD30(USA) och Denon DVD-2500BT(USA) slår Sony's topp modell BDP-S500 då det gäller ljudstödet då den inte kan bitstrema DTS-HD MA vilket 20Century Fox använder uteslutande på sina Blu-ray utgåvor. Sony äger för övrigt 20% av 20Century Fox. Sony har i övrigt recivrar i sin ES serie som klarar att ta emot DTS-HD MA i bitstream. Så vad är spelarena från Sony som klarar av att koda detta internt eller skicka det som bitstream. Rykten säger att Sony köper en hel del komponenter i från Pioneer till sina fristånde spelare kan det ligga något i att Pioneer vill ha DTS-MA bitstream output exlusivt för just deras spelare och att Pioneer vill vara först med detta o.s.v för att kunna ta ut hiskliga överpriser. Fast nu har ju den billiga Samsung spelaren stöd för detta också på den Svenska markanden så där sket det sig för Pioneer.

Skulle vara najs om Sony lanserade sin BDP-S2000ES Blu-ray som man har i staterna i Europa med modiferad hårdvara så den stödde avkodning/bitstreaming av samtliga nya ljudformat inklusive DTS-HD MA.

Bifogad fil  p158BDPS2K_f_1_.jpg   11,01K   0 Antal nerladdningar

Snyggaste Blu-ray spelaren jag sett klart snyggare än BDP-S500 som vi har i Sverige. Men att denna Blu-ray skulle komma till Sverige och ha avkodning/bitstream för samtliga nya format inklusive DTS-HD MA är nog att hoppas på lite för mycket. Men drömma kan man ju alltid. Bara man kommer med någon spelare som klarar att bitstreama samt koda av alla de nya ljudformaten inklusive DTS-HD MA så är jag nöjd. Man kan ju undra varför Sony inte redan har en sådann spelare. Dåligt är det.

Redigerat av Unregistered31b0023d, 11 februari 2008 - 16:28.


#358

Postad 22 februari 2008 - 02:49

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Jag köpte min Sony BDP-S300 i början av januari och har fortfarande inte fått några filmer trots att jag registrerade mig med den medföljande cd-skivan. Jag skulle få 6 stycken Blu-Ray-filmer på köpet Spiderman 1, 2 och 3 och Pirates Of The Caribbean 1, 2 och 3 men det kan inte vara normalt att det ska ta så här lång tid?
Någon som vet vem jag kan kontakta för Megastore där jag köpte spelaren verkar vara helt värdelösa och svarar inte på mina mail så där kommer jag garanterat inte handla i fortsättningen.
Kan också passa på att nämna att det hänt några gånger att bilden fryser och spelaren låser sig mitt i filmen så att man måste bryta strömmen vilket är väldigt irriterande. Jag har redan uppgraderat firmware till 3.7 vilket verkar vara den senaste versionen.
Jag är rädd för att det kanske är något hårdvarufel på spelaren så det vore intressant att höra om fler haft några problem med den här spelaren? Jag funderar annars att vänta på nästa firmware uppgradering och blir det inte bättre får jag skicka den på service.

#359

Postad 22 februari 2008 - 07:47

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

  • 1 048 inlägg
  • 0
Även jag har haft ett par frysningar i bilden samt att spelaren hängt sig vid ett tillfälle.

#360

Postad 22 februari 2008 - 10:27

toska
  • toska
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Jag köpte min Sony BDP-S300 i början av januari och har fortfarande inte fått några filmer trots att jag registrerade mig med den medföljande cd-skivan. Jag skulle få 6 stycken Blu-Ray-filmer på köpet Spiderman 1, 2 och 3 och Pirates Of The Caribbean 1, 2 och 3 men det kan inte vara normalt att det ska ta så här lång tid?
Någon som vet vem jag kan kontakta för Megastore där jag köpte spelaren verkar vara helt värdelösa och svarar inte på mina mail så där kommer jag garanterat inte handla i fortsättningen.
Kan också passa på att nämna att det hänt några gånger att bilden fryser och spelaren låser sig mitt i filmen så att man måste bryta strömmen vilket är väldigt irriterande. Jag har redan uppgraderat firmware till 3.7 vilket verkar vara den senaste versionen.
Jag är rädd för att det kanske är något hårdvarufel på spelaren så det vore intressant att höra om fler haft några problem med den här spelaren? Jag funderar annars att vänta på nästa firmware uppgradering och blir det inte bättre får jag skicka den på service.

Det är inte Megastore som har hand om filmerna, det är Sony. Du fick med en cd/dvd där du registrerar din spelare med serienummer och din address, sen ska fimerna komma. Mina kom inom en månad.

Redigerat av toska, 22 februari 2008 - 10:27.


#361

Postad 22 februari 2008 - 18:54

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Jag köpte min Sony BDP-S300 i början av januari och har fortfarande inte fått några filmer trots att jag registrerade mig med den medföljande cd-skivan. Jag skulle få 6 stycken Blu-Ray-filmer på köpet Spiderman 1, 2 och 3 och Pirates Of The Caribbean 1, 2 och 3 men det kan inte vara normalt att det ska ta så här lång tid?
Någon som vet vem jag kan kontakta för Megastore där jag köpte spelaren verkar vara helt värdelösa och svarar inte på mina mail så där kommer jag garanterat inte handla i fortsättningen.
Kan också passa på att nämna att det hänt några gånger att bilden fryser och spelaren låser sig mitt i filmen så att man måste bryta strömmen vilket är väldigt irriterande. Jag har redan uppgraderat firmware till 3.7 vilket verkar vara den senaste versionen.
Jag är rädd för att det kanske är något hårdvarufel på spelaren så det vore intressant att höra om fler haft några problem med den här spelaren? Jag funderar annars att vänta på nästa firmware uppgradering och blir det inte bättre får jag skicka den på service.

Det är inte Megastore som har hand om filmerna, det är Sony. Du fick med en cd/dvd där du registrerar din spelare med serienummer och din address, sen ska fimerna komma. Mina kom inom en månad.


Jag har kört igenom registreringen med den medföljande cd-skivan, det var i början av januari så det har gått över 1 månad utan att jag fått några filmer. Jag skulle vilja veta om det är fler som inte fått sina filmer för annars måste det ju ha blivit något fel och isåfall får jag försöka kontakta Sony, tycker det är helt sjukt att dom inte bara kan slänga med filmerna direkt i kartongen för det här skapar ju bara en massa sura och missnöjda kunder.

#362

Postad 22 februari 2008 - 19:09

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
Har inte heller fått mina filmer. Dock har jag dom redan så mina ska säjas den dag dom kommer.

#363

Postad 22 februari 2008 - 21:11

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Även jag har haft ett par frysningar i bilden samt att spelaren hängt sig vid ett tillfälle.


Det låter ju inget vidare, börjar nästan ångra att jag köpte den här spelaren.

#364

Postad 24 februari 2008 - 01:03

JMCM
  • JMCM
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag registrerade min S-300 den 26 januari och har inte fått de 6 filmerna från Sony. Köpte den på Expert efter ha sett den på annons där det utlovades 5 filmer i handen vid köpet + 6 st från Sony.

#365

Postad 24 februari 2008 - 01:14

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Skulle vara najs om Sony lanserade sin BDP-S2000ES Blu-ray som man har i staterna i Europa med modiferad hårdvara så den stödde avkodning/bitstreaming av samtliga nya ljudformat inklusive DTS-HD MA.

Just den där kommer inte att komma, men det kommer att komma en high end-maskin i ES-serien i år.

#366

Postad 24 februari 2008 - 09:48

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

  • 409 inlägg
  • 0

Jag har kört igenom registreringen med den medföljande cd-skivan, det var i början av januari så det har gått över 1 månad utan att jag fått några filmer. Jag skulle vilja veta om det är fler som inte fått sina filmer för annars måste det ju ha blivit något fel och isåfall får jag försöka kontakta Sony, tycker det är helt sjukt att dom inte bara kan slänga med filmerna direkt i kartongen för det här skapar ju bara en massa sura och missnöjda kunder.


Jag köpte också min i början på januari och registrerade mig snabbt efter inköpet. Och har också inte sett skymten av några filmer, så jag börjar bli smått irriterad då det snart kommer bli att jag väntat i 2 månader på filmerna. Har också uppgraderat min men jag har aldrig haft problem med frysningar eller att den hängt sig.

#367

Postad 24 februari 2008 - 11:28

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Skulle vara najs om Sony lanserade sin BDP-S2000ES Blu-ray som man har i staterna i Europa med modiferad hårdvara så den stödde avkodning/bitstreaming av samtliga nya ljudformat inklusive DTS-HD MA.

Just den där kommer inte att komma, men det kommer att komma en high end-maskin i ES-serien i år.


Har du mer info om denna high end-maskin? Pris? Säljstart? Jag är lite sugen på en BDP-300, samtidigt undrar man ju som alltid vad som väntar runt hörnet. För min del är det viktigt att spelaren också är bra på vanliga DVD, och det är ju BDP-300. Buggsung vill jag inte ha (orkar inte med alla uppgraderingar för att inte säga låååånga väntan innan de fixar till det värsta). Och t.ex. Panasonics spelare lär ju inte vara lika bra på vanlig DVD som Sonys.

Alltså, high enden runt hörnet, kan man anta att priset blir så pass högt och väntan på säljstart så lång att det är lika bra att slå till på en BDP-300? :D

#368

Postad 24 februari 2008 - 11:33

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Skulle vara najs om Sony lanserade sin BDP-S2000ES Blu-ray som man har i staterna i Europa med modiferad hårdvara så den stödde avkodning/bitstreaming av samtliga nya ljudformat inklusive DTS-HD MA.

Just den där kommer inte att komma, men det kommer att komma en high end-maskin i ES-serien i år.


Har du mer info om denna high end-maskin? Pris? Säljstart? Jag är lite sugen på en BDP-300, samtidigt undrar man ju som alltid vad som väntar runt hörnet. För min del är det viktigt att spelaren också är bra på vanliga DVD, och det är ju BDP-300. Buggsung vill jag inte ha (orkar inte med alla uppgraderingar för att inte säga låååånga väntan innan de fixar till det värsta). Och t.ex. Panasonics spelare lär ju inte vara lika bra på vanlig DVD som Sonys.

Alltså, high enden runt hörnet, kan man anta att priset blir så pass högt och väntan på säljstart så lång att det är lika bra att slå till på en BDP-300? :D

Tänk på att BDP-300 inte kan avkoda True-HD!
Många filmer börjar få True-HD som ljudformat...
BDP-500 klarar att avkoda True-HD.

#369

Postad 24 februari 2008 - 11:56

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Tack för den infon. Blue Ray är en ny värld för mig. Finns inte alltid också vanliga dolby eller dts 5.1-spår på skivorna?

#370

Postad 24 februari 2008 - 12:00

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Tack för den infon. Blue Ray är en ny värld för mig. Finns inte alltid också vanliga dolby eller dts 5.1-spår på skivorna?

Jo det finns alltid ett Dolby 5.1 eller DTS ljudspår på filmerna för bakåtkompabilitet. Så du får alltid ljud till Blu-ray filmerna vill bara påpeka att vissa av dom nya ljudformaten inte går att spela upp med S300.

#371

Postad 24 februari 2008 - 12:21

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Ok. Tack! :D
Egentligen återstår då detta med hur länge man klarar att vänta med en investering, och vad man väntar på. Är Sonys nya high end-spelare värd att vänta på om plånboken är liten? Kort sagt, har någon mer info?

Redigerat av Mange36, 24 februari 2008 - 12:24.


#372

Postad 24 februari 2008 - 15:21

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Ok. Tack! :)
Egentligen återstår då detta med hur länge man klarar att vänta med en investering, och vad man väntar på. Är Sonys nya high end-spelare värd att vänta på om plånboken är liten? Kort sagt, har någon mer info?

Du kan köpa 4st BDP-S300 istället för 1 "ES-maskin"... :D

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 24 februari 2008 - 15:22.


#373

Postad 24 februari 2008 - 16:14

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Jag har kört igenom registreringen med den medföljande cd-skivan, det var i början av januari så det har gått över 1 månad utan att jag fått några filmer. Jag skulle vilja veta om det är fler som inte fått sina filmer för annars måste det ju ha blivit något fel och isåfall får jag försöka kontakta Sony, tycker det är helt sjukt att dom inte bara kan slänga med filmerna direkt i kartongen för det här skapar ju bara en massa sura och missnöjda kunder.


Jag köpte också min i början på januari och registrerade mig snabbt efter inköpet. Och har också inte sett skymten av några filmer, så jag börjar bli smått irriterad då det snart kommer bli att jag väntat i 2 månader på filmerna. Har också uppgraderat min men jag har aldrig haft problem med frysningar eller att den hängt sig.


Jag har nu mailat Sony men det är på sätt och vis skönt att höra att det inte bara är jag som inte fått några filmer.
Det har hänt åtminstone två gånger att spelaren fryst och helt slutat reagara på några kommanden. Om jag inte minns fel så var det när jag såg Die Hard 1 och Entrapment så det kanske bara är vissa filmer som strular, så jag är mycket intresserad att höra om någon annan haft problem med just dessa filmer. Men jag tänker vänta åtminstone på nästa firmware uppgradering innan jag skickar spelaren på service.

#374

Postad 24 februari 2008 - 21:03

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Ok. Tack! :)
Egentligen återstår då detta med hur länge man klarar att vänta med en investering, och vad man väntar på. Är Sonys nya high end-spelare värd att vänta på om plånboken är liten? Kort sagt, har någon mer info?

Du kan köpa 4st BDP-S300 istället för 1 "ES-maskin"... :P


Då så. En titt i plånboken och beslutet är enkelt. :D Ska nog bara avvakta den nya Panasonic-spelaren som släpps i början av mars. De recensioner som finns så här långt ger lite olika uppfattningar om hur bra den är på vanlig DVD (som ju upptar en hel del plats här hemma).

#375

Postad 24 februari 2008 - 22:10

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

  • 409 inlägg
  • 0

Jag har nu mailat Sony men det är på sätt och vis skönt att höra att det inte bara är jag som inte fått några filmer.
Det har hänt åtminstone två gånger att spelaren fryst och helt slutat reagara på några kommanden. Om jag inte minns fel så var det när jag såg Die Hard 1 och Entrapment så det kanske bara är vissa filmer som strular, så jag är mycket intresserad att höra om någon annan haft problem med just dessa filmer. Men jag tänker vänta åtminstone på nästa firmware uppgradering innan jag skickar spelaren på service.


Skriv gärna här om du får något svar från Sony, jag kommer själv att börja jaga dem om jag inte sett till några filmer under början på mars. Jag såg nyligen Die Hard 1 och den funkade utan problem för mig iaf så du vet!

#376

Postad 24 februari 2008 - 23:43

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Jag har nu mailat Sony men det är på sätt och vis skönt att höra att det inte bara är jag som inte fått några filmer.
Det har hänt åtminstone två gånger att spelaren fryst och helt slutat reagara på några kommanden. Om jag inte minns fel så var det när jag såg Die Hard 1 och Entrapment så det kanske bara är vissa filmer som strular, så jag är mycket intresserad att höra om någon annan haft problem med just dessa filmer. Men jag tänker vänta åtminstone på nästa firmware uppgradering innan jag skickar spelaren på service.


Skriv gärna här om du får något svar från Sony, jag kommer själv att börja jaga dem om jag inte sett till några filmer under början på mars. Jag såg nyligen Die Hard 1 och den funkade utan problem för mig iaf så du vet!


Japp, jag skriver här så fort jag får svar från Sony. Det var ju intressant att Die Hard 1 fungerade för dig, då kanske det trots allt är något fel på spelaren men senaste dagarna har den fungerat klockrent så jag har ingen aning om vad som kan vara fel. Men första prioriteten är att få mina filmer, är grymt sugen på att se Pirates filmerna i HD-kvalitet :)

#377

Postad 26 februari 2008 - 18:46

JMCM
  • JMCM
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har skickat en fråga till [email protected] där jag ställer mig frågande till var filmerna har tagit vägen, men inte nog med att Sony tar löjligt lång tid på sig att skicka ut de till sina kunder utlovade filmerna, att försöka få ett svar på mail från dem verkar inte heller helt lätt.

#378

Postad 26 februari 2008 - 22:17

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Svaret kommer på posten tillsammans med filmerna. :)

#379

Postad 27 februari 2008 - 06:34

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Ringde till Sony i förrgår o då sa dom att det varit många som nappat på detta erbjudande om spelare o sex gratisfilmer. Jag reggade mig i början av januari o har inte fått några filmer heller. De bad mig vänta ytterligare 2 veckor annars skulle jag ringa igen. Filmerna borde komma inom kort enl kundtjänst.

Lundis

#380

Postad 27 februari 2008 - 08:56

toska
  • toska
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
är det någon som vet om det kommit ännu en nyare uppdatering till 300:an? än den som det länkats till tidigare i tråden.

#381

Postad 28 februari 2008 - 16:33

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
Fick dom från Sony idag =)

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregisteredfb4a45a9, 03 mars 2008 - 15:38.


#382

Postad 28 februari 2008 - 18:40

Dankan
  • Dankan
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Köpte och reggade min spelare den 13/1, idag kom filmerna...

#383

Postad 28 februari 2008 - 20:35

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Ringde till Sony i förrgår o då sa dom att det varit många som nappat på detta erbjudande om spelare o sex gratisfilmer. Jag reggade mig i början av januari o har inte fått några filmer heller. De bad mig vänta ytterligare 2 veckor annars skulle jag ringa igen. Filmerna borde komma inom kort enl kundtjänst.

Lundis


Hej

De på Sony verkar ju lite korkade, hade de trott att typ 10% nappade på gratis blue-ray film. Man borde så klart "budgetera" filmer efter antalet sålda spelare och efter registrering bör det inte ta mer än typ tre dagar inom Europa.

Ärligt talat är det korkat också, massa mygel. Är man seriös så skickar man såklart med filmerna i boxen.

Har man fått spelaren vill man ju testa den, hur gör man det utan film????

Registrade mig för över en månad sedan, inte ett pipp.

År 2008, har läst i många år om dessa problem(Kameror, datorer, Hifi erbjudanden, och ännu har de inte lärt sig, de får ju bara ett dåligt rykte.

Jag betalar gärna några kronor till och får med dem i boxen än att irritera sig i flera månader.

Vad kostar inte en person/personer som skall ta emot e-mail och telefonsamtal från hela Europa som handlar om var mina filmer tar vägen, år 2008.

Jag gillar inte att klaga och brukar inte klaga men jag gillar inte heller skojare, flummare och kriminella.

Mvh

Omar Brännström

#384

Postad 29 februari 2008 - 09:15

toska
  • toska
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
tråkigt att läsa, jag fick mina inom en månad efter det att jag reggade min 300:a

#385

Postad 29 februari 2008 - 09:35

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Jag har pepparpeppar aldrig haft problem med min 300a..
Har kollat runt 25 filmer med den och en hel del dvdfilmer.

För mig tog de som sagt endast 6-7 arbetsdagar (varav 2 under mellandagsrean) för
mina 6 filmer att komma fram.

#386

Postad 29 februari 2008 - 18:09

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

  • 409 inlägg
  • 0
Idag kom mina filmer iaf! ;) (Köpte min spelare i början på jan)

Redigerat av Fjant, 29 februari 2008 - 18:10.


#387

Postad 01 mars 2008 - 23:39

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Idag kom mina filmer iaf! :P (Köpte min spelare i början på jan)


Jag har nu också fått mina filmer så jag är på sätt och vis glad men ändå lite irriterad, dels för att jag tycker det är helt oacceptabelt att det ska ta nästan två månader att skicka några filmer men dessutom var filmerna så dåligt paketerade i ett vanligt vadderat kuvert så att Spiderman boxen blivit lite kantstött i ena hörnet :D

#388

Postad 02 mars 2008 - 00:03

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Herakles, det är bara att reklamera till Sony så får dom skicka ny filmer till dig. Stå på dig om dom knorrar.

#389

Postad 03 mars 2008 - 08:51

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Herakles, det är bara att reklamera till Sony så får dom skicka ny filmer till dig. Stå på dig om dom knorrar.


Nja, skadan är inte så stor så att jag orkar bry mig om att reklamera och vänta två månader på att Sony ska skicka nya filmer.

#390

Postad 06 mars 2008 - 11:51

Steff66
  • Steff66
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Just nu tar El-giganten 2990 för denna spelare, ville bara påpeka detta för de som ännu inte köpt men som vart sugen...

#391

Postad 06 mars 2008 - 16:36

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
gäller detta erbjudande oavsett vart man köper sin spelare?. vissa skyltar med det och andra inte

#392

Postad 06 mars 2008 - 18:30

Matte i GBG
  • Matte i GBG
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Är helt lost när det gäller det här men älskar film och självklart skall det vara bra bild och ljud. Har en äldre förstärkare, en Denon AVR 3805 som saknar möjligheter att ta emot digital ljud så min fråga är denna: kan jag få ut något ljud via en koaxial kabel till min förstärkare ifrån denna Bluray ifrån Sony?

Har inte tänkt att byta upp mig gällande högtalare eller förstärkare än på några år så för mig spelar det ingen större roll om spelaren inte klarar av dom nya digitala formaten gällande just ljud. Vill givetvis ha ett grymt ljud ändå och får man ut samma typ av ljud som vid DTS uppspelningar så lär jag inte klaga, någon som kan svara mig utan att rabbla upp en massa tekniska detaljer om hur detta fungerar?

Är som sagt vilse i denna Bluray djugel och har velat ganska länge nu men min känsla är att BDP-S300 är något för mig...

#393

Postad 07 mars 2008 - 10:22

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
Funkar fint med koaxial kabel dock bara dolbydigital/dts ljud.

#394

Postad 08 mars 2008 - 13:31

JamJam
  • JamJam
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Skaffade nyligen en BDP-300, och vad jag förstår efter kollat igenom tråden så klar ar inte denna att skicka PCM 5.1 via HDMI. Jag har en Onkyo SR605 och när jag kör en blu-ray rulle och väljer PCM 5.1 så står det Multichanel på Onkyon och vad jag förstår så är det PCM?

Vet någon om det stämmer.

Har firmware 3.8 på min Sony.


Och sen undrar hur många filmer hitils som har True HD och DTS HD jag har bara sett True på Spiderman rullarna, DTS-HD har jag inte sett att någon har (ska säga att jag ej har tok letat).

#395

Postad 08 mars 2008 - 13:33

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Skaffade nyligen en BDP-300, och vad jag förstår efter kollat igenom tråden så klar ar inte denna att skicka PCM 5.1 via HDMI. Jag har en Onkyo SR605 och när jag kör en blu-ray rulle och väljer PCM 5.1 så står det Multichanel på Onkyon och vad jag förstår så är det PCM?

Vet någon om det stämmer.

Har firmware 3.8 på min Sony.


Och sen undrar hur många filmer hitils som har True HD och DTS HD jag har bara sett True på Spiderman rullarna, DTS-HD har jag inte sett att någon har (ska säga att jag ej har tok letat).

Kollar du på prisjakt, ser du att många har Dts-hd

#396

Postad 08 mars 2008 - 13:38

JamJam
  • JamJam
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
ah där ser man :D


Vad tror om PCM grejen

#397

Postad 08 mars 2008 - 15:28

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Skaffade nyligen en BDP-300, och vad jag förstår efter kollat igenom tråden så klar ar inte denna att skicka PCM 5.1 via HDMI. Jag har en Onkyo SR605 och när jag kör en blu-ray rulle och väljer PCM 5.1 så står det Multichanel på Onkyon och vad jag förstår så är det PCM?

Vet någon om det stämmer.

Har firmware 3.8 på min Sony.


Och sen undrar hur många filmer hitils som har True HD och DTS HD jag har bara sett True på Spiderman rullarna, DTS-HD har jag inte sett att någon har (ska säga att jag ej har tok letat).


Hej

Visst kan den skicka PCM 5.1 via HDMI

Det stämmer, har samma spelare och letar mest efter filmer med PCM ljud då det är bättre än Dolby digital.

Väldigt irriterande när skivorna inte har PCM ljud och det lär bli färre i framtiden då det tar mer plats.

Jag kommer så måningom köpa mig en ny spelare som klarar av de nya ljud formaten.

Mvh

Omar

#398

Postad 12 mars 2008 - 16:59

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Ny fw ute till S500:an, version 3.6

http://support.sony-...mp;f=FW_BDPS500

#399

Postad 13 mars 2008 - 14:26

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
S 300 för 2990:- på MM i Lund...
(Inkl Pirates & Spider-man Trilogierna)

#400

Postad 18 mars 2008 - 20:52

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Skaffade nyligen en BDP-300, och vad jag förstår efter kollat igenom tråden så klar ar inte denna att skicka PCM 5.1 via HDMI. Jag har en Onkyo SR605 och när jag kör en blu-ray rulle och väljer PCM 5.1 så står det Multichanel på Onkyon och vad jag förstår så är det PCM?

Vet någon om det stämmer.

Har firmware 3.8 på min Sony.


Och sen undrar hur många filmer hitils som har True HD och DTS HD jag har bara sett True på Spiderman rullarna, DTS-HD har jag inte sett att någon har (ska säga att jag ej har tok letat).


Min undring är bara, varför läser du inte manualen vilket är enklare än att söka i trådar här ... :)
Det finns en tydlig sammanställning på sidan 48 i manualen och där ser du att du kan mata
ut ända till PCM 7.1 över HDMI.
Köp filmen "3.10 to Yuma (2007) (Blu-ray)" och testa PCM 7.1. Grymt !
;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.