Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony BDP-S300 & BDP-S500

476 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony BDP-S300 (Blu-ray-spelare) 1 7,52 (47) Inga priser
Sony BDP-S500 (Blu-ray-spelare) 1 8 (7) Inga priser
4 relaterade trådar

#401

Postad 20 mars 2008 - 10:52

JamJam
  • JamJam
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Jag hade kikat igenom tråden för jag ville veta vad andra tyckte och sade om spelaren, det skulle jag gjort oavsett om jag läst manualen eller inte, och i tråden så uppfattade jag någonstans att den inte klarade PCM och blev då fundersam och frågade om detta. Tyckte inte det var speciellt jobbigt och fick svar väldigt fort.



Förresten så läser inte "riktiga" killar manualer, det vet du väl :rolleyes:

#402

Postad 29 mars 2008 - 13:18

tjaboboy
  • tjaboboy
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Hej.
Är det någon som vet hur man får en BDP-S500 regionsfri ?

M.v.h: tjaboboy

#403

Postad 29 mars 2008 - 13:20

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Hej.
Är det någon som vet hur man får en BDP-S500 regionsfri ?

M.v.h: tjaboboy

Använd länken för att läsa om I.C.O.S mod kit.

http://www.dvdirect.net/

#404

Postad 05 april 2008 - 10:04

Ult
  • Ult
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
hej

har en bdp-s500 och ska väl uppdatera den, men jag har bara laddat ner v. 3.60 och spelaren har v. 3.00. kan jag installera 3.60 direkt eller måsta jag ha med dom tidigare också, och missar jag en massa grejor om jag inte har med dom?

#405

Postad 05 april 2008 - 12:50

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Fråga ang registreringen av S300:
Jag har precis varit och köpt mig en S300 och tänkte registrera den via den medföljande cd'n för att få
Spiderman och Pirates-filmerna

När jag sätter i cd och klickar på registreringen får jag upp texten

VARNING
Åtkomst nekad till onlinesidan
Kontrollera att internetanslutningen är aktiv

Är det så att man måste registrera via cd'n för att få filmerna eller är det okey att bara registrera den själv
direkt via sony's hemsida, vill inte chansa och regga den utan att gå via cd'n om det är så att man då kan bli
utan filmerna...
Är det ngn som vet hur det ligger till

På den medfölande cd'n står det förresten "Chance to win Blu-ray Disc", har det gjort så på era också, eller har jag fått en gammal Sony som har legat länge på lager där filmerna inte var tänkt att ingå i köpet?

elis

#406

Postad 05 april 2008 - 14:48

JMCM
  • JMCM
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Registreringen är online. Starta cd'n ock klicka på "registrera dig online och vinn". Har samma text "Chance to win Blu-ray Disc" på min cd så inga konstigheter där.

#407

Postad 05 april 2008 - 16:40

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Problemet för mig är ju tyvärr att jag får upp texten

VARNING
Åtkomst nekad till onlinesidan
Kontrollera att internetanslutningen är aktiv

när jag klickar på "registrera dig online och vinn"

Har inga problem att komma åt onlinesidan via explorer, men skivan länkar inte dit...

Tror tyvärr att jag måste regga via skivan, annars skulle ju vilken oärlig typ som helst kunna skriva av serienumret
på de ex som står ute i butik och sedan regga utan skiva och på så sätt få tag på filmerna och sedan skulle
stackaren som köper hyllexet bli utan filmer

elis

#408

Postad 05 april 2008 - 20:46

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Då var reggningsproblemet löst, det var min dator/internetuppkopplning som inte synkade med skivan, provade
att regga via en annan dator och då funkade det, MEN när reggningen var klar fanns det en flik med villkor
där det stod att för att erhålla filmerna måste spelaren vara köpt före 31 mars, så man lär väl bli utan filmer då :)

Har annars sett på bl a Expert och Dustin att erbjudandet skulle gälla tom sista april så man kan väl alltid hoppas
i alla fall...

elis

#409

Postad 05 april 2008 - 23:05

Mollusk
  • Mollusk
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
När jag registrerade stod det som sista datum 28 April om inte jag minns fel.

Är någon annans s300 extremt högljudd? Min är tyst i början men efter kanske 5 min varvar fläkten upp och väsnas som bara ##### ## # #### ######! :) Igår frös den när den spelade upp en DVD film också... Är något fel eller kanske dåligt monterad kylfläns inuti eller är det vanliga problem?

#410

Postad 06 april 2008 - 10:57

Mollusk
  • Mollusk
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Hittade en FAQ på Sonys supportsida, enligt den är det fullkomligt normala "features" att en spelare fryser och väsnas. Så vitt jag vet behöver varken video eller ljud decoders någon form av kylning utan bara en general purpose cpu. Dock låter min spelare garanterat mer än andras när den varvar upp, den är helt klart jämförbar i ljudnivå med min Xbox360 (och min 360 är inte en Falcoon och har den högljudda cd-driven). Det är ju knappast lönt att skicka in den för då återvänder den väl direkt med en räkning orörd och proklamerat felfri...

#411

Postad 06 april 2008 - 11:42

Håkan_LJ
  • Håkan_LJ
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Är det bara S500 som kan spela upp bd-r/re? Aftonbladets bluray-test antyder det. Och hur är uppspelningen av standard dvds? Är S500 bättre eller är dom lika?

#412

Postad 06 april 2008 - 13:33

tintin08
  • tintin08
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
bra fråga, jag undrar också

#413

Postad 07 april 2008 - 23:11

patriccarlsson
  • patriccarlsson
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tjo.

Jag är inte så haj på det här med hifi och kopplingar hit och dit.

Jag funderar på att köpa en s500 och Onkyo HT-S990THX att köra ihop med min Pana AE2000. Kan man köra dessa ihop och ta del av alla ljudformaten fullt ut?

Tack på förhand!

Mvh
Patric

Redigerat av patriccarlsson, 07 april 2008 - 23:12.


#414

Postad 08 april 2008 - 18:13

Intenfreak
  • Intenfreak
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har oxå köpt en S300 som matar via receivern Onkyo 605 till Epson TW700. Jag har då 2 frågor till er som är mer erfarna:
1. S300 är jätte trögt att starta och ladda, kan det bättras genom uppdatering av Firmware? i såfall hur?
2. Min proj har native upplösning 720P, hur kan jag optimera effekten när S300 kan skala upp till 1080p?
3. Kan någon rekommendera någon bra multifjärr som är supéb?
mvh/Interf

#415

Postad 08 april 2008 - 18:17

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Då var reggningsproblemet löst, det var min dator/internetuppkopplning som inte synkade med skivan, provade
att regga via en annan dator och då funkade det, MEN när reggningen var klar fanns det en flik med villkor
där det stod att för att erhålla filmerna måste spelaren vara köpt före 31 mars, så man lär väl bli utan filmer då :)

Har annars sett på bl a Expert och Dustin att erbjudandet skulle gälla tom sista april så man kan väl alltid hoppas
i alla fall...

elis

Tror de bytte vilka filmer man får 1 April och fortsätter med kampanjen, så du blir nog inte utan filmer iaf...

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 april 2008 - 18:17.


#416

Postad 09 april 2008 - 06:19

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Dustin kör samma filmer i alla fall, t o m sista april enligt hemsidan
http://www.dustinhom...5010114078.aspx
Har märkt att de flesta återförsäljare som tidigare annonserade S300 + filmer har tagit bort erbjudandet
om filmerna...
Expert har i sin butik fortfarande kvar erbjudandet t o m sista april (med samma filmer)

Hoppet om filmerna har jag väl fortfarande kvar, men blir knappast förvånad om jag blir utan
Där jag köpte spelaren fanns det inget spår av filmerbjudande, så jag kan knappast klaga hos dom om inte
filmerna dyker upp...

elis

#417

Postad 15 april 2008 - 15:30

Ult
  • Ult
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
hej

har en bdp-s500 och ska väl uppdatera den, men jag har bara laddat ner v. 3.60 och spelaren har v. 3.00. kan jag installera 3.60 direkt eller måsta jag ha med dom tidigare också, och missar jag en massa grejor om jag inte har med dom?

#418

Postad 23 april 2008 - 16:16

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Dustin kör samma filmer i alla fall, t o m sista april enligt hemsidan
http://www.dustinhom...5010114078.aspx
Har märkt att de flesta återförsäljare som tidigare annonserade S300 + filmer har tagit bort erbjudandet
om filmerna...
Expert har i sin butik fortfarande kvar erbjudandet t o m sista april (med samma filmer)

Hoppet om filmerna har jag väl fortfarande kvar, men blir knappast förvånad om jag blir utan
Där jag köpte spelaren fanns det inget spår av filmerbjudande, så jag kan knappast klaga hos dom om inte
filmerna dyker upp...

elis


Jag nappade i januari på erbjudandet om en S300 inkl Pirates1+2+3 och Spiderman trilogin. Har jag fått
några filmer än?! ICKE! Börjar bli bra sur på Sony. Har nu väntat i 3,5 månad. Har haft kontinuerlig
mailkontakt med dom o får alltid svaret att filmerna är slut på lagret.

Hur mycket ska man stå ut med? Börjar bli bra irriterad nu!

Finns det nån som reggat sig efter januari o fått sina filmer??

MVH Lundis

#419

Postad 23 april 2008 - 17:54

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0

Jag nappade i januari på erbjudandet om en S300 inkl Pirates1+2+3 och Spiderman trilogin. Har jag fått
några filmer än?! ICKE! Börjar bli bra sur på Sony. Har nu väntat i 3,5 månad. Har haft kontinuerlig
mailkontakt med dom o får alltid svaret att filmerna är slut på lagret.

Hur mycket ska man stå ut med? Börjar bli bra irriterad nu!

Finns det nån som reggat sig efter januari o fått sina filmer??

MVH Lundis


Jag skulle reklamera spelaren & filmer och kräva pengarna tillbaka alt gå med på en kompensation.

#420

Postad 24 april 2008 - 11:05

toska
  • toska
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Jag nappade i januari på erbjudandet om en S300 inkl Pirates1+2+3 och Spiderman trilogin. Har jag fått
några filmer än?! ICKE! Börjar bli bra sur på Sony. Har nu väntat i 3,5 månad. Har haft kontinuerlig
mailkontakt med dom o får alltid svaret att filmerna är slut på lagret.

Hur mycket ska man stå ut med? Börjar bli bra irriterad nu!

Finns det nån som reggat sig efter januari o fått sina filmer??

MVH Lundis

Jag köpte min spelare i slutet av februrari början av mars, tog mig bara ca. 2 veckor sen fick jag dom.

#421

Postad 24 april 2008 - 14:50

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Min vanliga otur då... Sony verkar helt omöjliga att ha o göra med. Bara att vänta enl dom! Har kontaktat
återförsäljaren får vi se!

Toska... vilket flyt du har...

MVH lundis

#422

Postad 24 april 2008 - 14:56

toska
  • toska
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Ja, jag ska helt ärligt säga att denna gång är jag helt nöjd.

#423

Postad 16 maj 2008 - 06:34

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Jag nappade i januari på erbjudandet om en S300 inkl Pirates1+2+3 och Spiderman trilogin. Har jag fått
några filmer än?! ICKE! Börjar bli bra sur på Sony. Har nu väntat i 3,5 månad. Har haft kontinuerlig
mailkontakt med dom o får alltid svaret att filmerna är slut på lagret.

Hur mycket ska man stå ut med? Börjar bli bra irriterad nu!

Finns det nån som reggat sig efter januari o fått sina filmer??

MVH Lundis


Nu finns filmerna tydligen på lager, mina trillade nämligen ner i går :) (reggade i början av april)

elis

#424

Postad 16 maj 2008 - 09:32

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jag fick mina filmer i onsdags,reggade mig i mitten på April.

#425

Postad 17 maj 2008 - 16:04

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Hej

Fick mina filmer i torsdags. Tror jag regade i januari. Eftersom jag knappt trodde det skulle funka så har jag nu redan köpt filmerna, kunde inte hålla mig, nu har jag dubbel uppsättning.

Hade ju klart varit smartare att de hade haft filmerna med från början i paketet.

Mvh

Omar

#426

Postad 24 maj 2008 - 10:53

Håkan_LJ
  • Håkan_LJ
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Någon som vet om det är skillnad mellan dvd-uppspelningen mellan s-300 eller s-500? Och om bara s-500 kan spela upp brända blu-ray (bra att veta för framtiden..). S-500 verkar ju fått rätt goda omdömmen om dvd-uppskalningen men om den enda skilnaden är dtshd/motoriserad front så duger nog s-300 för mig som inte är ljudfantast(men bild- och filmfantast..).

#427

Postad 24 maj 2008 - 15:03

400 Slag
  • 400 Slag
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej hej... Det är ingen skillnad på uppskalningen mellan dessa modeller. S300 klara brända blu-ray med... Har en själv... :(

#428

Postad 07 juni 2008 - 17:34

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
denna spelar kostar ju ca 2600:- ny och det finns på Blocket för ca 2000:-. Är detta en bra spelare eller finns det andra lite mer moderna som man bör satsa på istället?

Kanske inte bästa stället att fråga då ni säkert är lite partiska, men om ärligheten skulle titta fram en stund. :(

#429

Postad 08 juni 2008 - 20:02

Mollusk
  • Mollusk
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Trodde aldrig att jag skulle säja detta men glömm alla stationära spelare och köp en PS3... Den enda BD spelaren som är värd några pengar IMHO. Snabb, stabil och lätt att uppgradera, i jämförelse med någon annan spelare idag. Min s300 bara hänger sej och är seg som klister och allmänt pest att ha och göra med.

#430

Postad 17 juni 2008 - 15:02

jimmpa83
  • jimmpa83
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
hej..


Jag har litet problem får inte igång DTS eller DD på min Sony S300. Har kopplat en digital coxical kabel i mellan reciver och dvdn.



//Jim

#431

Postad 17 juni 2008 - 15:05

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

hej..


Jag har litet problem får inte igång DTS eller DD på min Sony S300. Har kopplat en digital coxical kabel i mellan reciver och dvdn.



//Jim

Vad är det för receiver?

Thomas

#432

Postad 17 juni 2008 - 17:22

jimmpa83
  • jimmpa83
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Vad är det för receiver?

Thomas


Pioneer VSX-917V


//Jim

#433

Postad 17 juni 2008 - 22:04

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Är det fler som har problem med att markören hoppar två steg åt gången på Disneytitlar på BDP-S300? Jag hade inte det problemet först, men det ploppade upp när jag uppgraderade mjukvaran till v3.90. Fruktansvärt irriterande.

Också irriterande är att ha fått reda på att anledningen BDP-S300 inte kan stödja Bonus View (Profil 1.1) inte är begränsningar i det chip som används (Sigma Designs SMP8634). Det har dubbla bild- och ljudavkodare, såsom krävs för Bonus View. Det är tydligen bara avsaknad av internminne som sätter begränsningen.

Hade man bara byggt in 256MB för Java att leka med så... men så var det ju först nyligenBlu-ray blev riktigt "färdigt". Och medan man i Japan kränger Blu-rayinspelare så får vi i väst vänta snällt på spelare som klarar fullgod uppspelning av Blu-ray om vi vill ha Sony, alternativt köpa en PS3. Eller välja ett annat märke... varför har Sony legat på latsidan egentligen?

BDP-S300 skulle ha varit en hyfsad tillsvidare-produkt bara man hade stött Bonus View. Så... irriterande.

#434

Postad 22 juli 2008 - 14:21

IAmAWalRus
  • IAmAWalRus
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Jag fick mina filmer i onsdags,reggade mig i mitten på April.


Jag köpte spelaren i Januari, reggade mig samma dag, har inte fått filmerna än.
Sony=bajskorv

#435

Postad 10 augusti 2008 - 19:25

wallo96
  • wallo96
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
hej

jag har läst igenom tråden lite snabbt men kan inte riktigt säga att jag förstår dethär ang. de nya ljudformaten tex Dolby True HD och DTS-HD. jag kör med denon avr 2808 som klarar av att avkoda dom i förstärkaren

men vad jag förstår så kan man inte få dessa ljud vid tex optisk eller koaxialsladd utan måste annvända hdmi!?

så kommer jag att kunna avnjuta Dolby True HD och DTS-HD när jag ser på en blurayfilm som har dessa ljudformat?

funderar nämligen på en 4 månadersbegagnad för 2000kr kan de vara något? om de inte går att få dessa ljud struntar jag i ett köp.

mvh victor

#436

Postad 10 augusti 2008 - 21:22

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

hej

jag har läst igenom tråden lite snabbt men kan inte riktigt säga att jag förstår dethär ang. de nya ljudformaten tex Dolby True HD och DTS-HD. jag kör med denon avr 2808 som klarar av att avkoda dom i förstärkaren

men vad jag förstår så kan man inte få dessa ljud vid tex optisk eller koaxialsladd utan måste annvända hdmi!?

så kommer jag att kunna avnjuta Dolby True HD och DTS-HD när jag ser på en blurayfilm som har dessa ljudformat?

funderar nämligen på en 4 månadersbegagnad för 2000kr kan de vara något? om de inte går att få dessa ljud struntar jag i ett köp.

mvh victor


Du kan inte få ut de nya ljudformaten via optisk eller koaxialsladd utan antigen via HDMI eller 5.1/7.1 analog (för dessa så måste du avkoda ljudet i BD-spelaren).

#437

Postad 14 augusti 2008 - 21:36

PatrikDP
  • PatrikDP
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej!

Det har varit mycket fram och tillbaka om de nya ljudformaten i denna tråd och tänkte bara dela med mig om hur spelaren presterar som ren CD-spelare.

Det slog mig härom veckan att spelaren med dess 24-bitars DA borde fungera hyfsat som CD-spelare oxå. Kan tänka mig att den brister i strömförsörjningen och utgångsstegen om man jämför med traditionella CDs. Mekaniken är ju SONY duktiga på enligt tradition så där bör den väl hålla måttet. Eftersom jag plockat ned hemmabion men behållit min BDP-S300 och kopplat den till min HiFi-stärkare tänkte jag att jag kunde göra en liten jämförelse.

Jag lade i Roxy Music "Avalon" i min SONY och matade min riktiga CD, en Arcam med HDCD-chip, med just HDCD-utgåvan av samma skiva.

Med tanke på att min Arcam som ny kostade mer än sex gånger mer än vad en BDP-S300 kostar idag blev jag positivt överraskad. Jag tycker SONYn låter tämligen neutral och ofärgad. Jag förväntade mig nog ett lite ljusare och mer påträngande ljud från maskinen men det gick bra att lyssna högt och länge utan att tröttna allt för mycket. Den har lite avrullad diskant men det saknas inte alltför mycket lyster för att man ska känna sig bestulen på något. Känns inte som spelaren lägger till särskillt mycket utan snarare presenterar det den matas med så gott den kan.
OK. Arcamspelaren är ju mycket mer HiFi med bättre defenition och tyngd i botten och ett mycket renare ljud över lag. Den ger mellanregistret mycket mer liv och framför allt sång och röster tydliggörs bättre samt släpper på ett helt annat sätt fån högtalarna. Men med tanke på att denna är ren CD och att jag matade den med HDCD-material måste jag ge SONYn mer än godkänt för CD-bruk.
Jag skulle vilja säga att för 3000:- får du inte bara en BD-spelare utan även en CD-spelare som matchar många rena CDs i runt 2500:-.

Utrustning använd:
SONY BDP-S300, Tara Labs Prism 11
Arcam FMJ CD23 T, Tara Labs Spectrum 3A
Musical Fidelity A3
Mirage OM-8, van den Hul Cleartrack BiWired

#438

Postad 14 augusti 2008 - 23:38

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Man kan bli lite glatt överraskad om man öppnar sin BDP-S300. Den analoga ljuddelen sitter på ett eget kort och har Burr-Brown PCM1791 DAC:ar. Inte hypermärkvärdigt, men inte något fuskbygge heller.

Dock undrar jag om spelaren lämnar ljudet ifred eller omdirigerar basen. Inställningarna för högtalarstorlek i menyerna känns lite flummiga.

Synd att mjukvaran i spelaren inte känns lika robust som hårdvaran.

Redigerat av Zacabeb, 14 augusti 2008 - 23:41.


#439

Postad 29 augusti 2008 - 17:36

Unregisteredb3eeaeca
  • Unregisteredb3eeaeca
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Med nya firmwaren 4.20 på Sonys supportsida ska BDP-S300 numera tydligen stödja Dolby TrueHD....

"This utility updates the BDP-S300 firmware to version 4.20, and provides the following benefits :

Improvements over firmware version 3.95

Improves BD-Java compatibility to enhance interactivity with some BD-ROMs.
Adds Dolby® TrueHD Audio decoding functionality"

Ett klart plus, tyvärr har min S300 "NO DISC" felet och är på Service så jag har inte kunnat prova.......

#440

Postad 29 augusti 2008 - 17:46

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Adds Dolby® TrueHD Audio decoding functionality"


Oj det var oväntat. undrar om en DTS HD firmware dyker upp också.

Verkar bli lite som med PS3:an att Sony ger nya format även till deras DVD spelarna :(

#441

Postad 29 augusti 2008 - 21:10

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Håller verkligen tummarna för att dom släpper stöd för DTS HD på 500 modellen!! :(

#442

Postad 02 september 2008 - 18:00

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Nu äger man en Sony BDP-S300 igen, hade en region A för ca 1 år sedan.
Efter installation av nya firmwaret 4.20 så kan den nu avkoda True-HD har ställt in ljudet så att spelaren omvandlar allting till PCM innan ljudet skickas till min receiver.
Hade en PS3:a innan men tröttnade på den.
PS3:an är klart snabbare på att ladda filmerna men jag märker att spelaren som jag har nu är snabbare än den spelare som jag hade förra året.
Tackar Sony för uppdateringarna som har gjort spelaren mindre långsam.
Kan inte se att bilden på Blu-ray är sämre än PS3:an, dvd vägrar jag köra på en Blu-ray-spelare, min Panasonic S99 får spela upp dvdfilmer...
Man missar DTS-HD MA ljudet men ifall man inte bryr sig om det och inte heller bryr sig om profil 1.1 eller 2.0 så är spelaren helt okey, det går att köpa den billigt just nu...

Nu klarar jag mig ett par månader innan det är dags att köpa en regfri spelare från Dvdirect, blir antagligen en BD35 eller någon av Pioneers nya Blu-ray spelare...

#443

Postad 16 oktober 2008 - 20:23

Unregistered57a3c2a6
  • Unregistered57a3c2a6
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Kan denna spelare visa blacker than black? kör hdmi till en Infocus x10. Missar jag ngn inställning?

#444

Postad 22 oktober 2008 - 18:09

Unregistered57a3c2a6
  • Unregistered57a3c2a6
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Kan denna spelare visa blacker than black? kör hdmi till en Infocus x10. Missar jag ngn inställning?

Ingen som har koll på detta?

#445

Postad 23 oktober 2008 - 13:48

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Har inte koll men vet att min inte fixar det heller, kopplad till en Panasonic AX-100

elis

#446

Postad 28 oktober 2008 - 20:32

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Inget stöd för DTS HD på 500 modellen ännu? :(

#447

Postad 28 oktober 2008 - 20:44

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
ursäkta om jag är lite off topic .

Men kan man ha DTS HD och dolby master , dvs de nyaste ljudformaten på ett 4.1 system?
2 golvhögtalare , en center och en subwoofer.
Hör man skillnad då eller? för jag har hört att det är isf 7.1 som gäller med de nya ljudformaten.

#448

Postad 28 oktober 2008 - 20:55

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Den uppsättningen du fråga efter blir bara 3.1
Men ja givetvis kan du lyssna på 3.1 i de nya hd-ljuden men du går miste om allt i de bakre kanalerna.

#449

Postad 28 oktober 2008 - 20:57

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
aha okay .

då är det väl bara värt att köra de gamla ljudformaten . fett nice endå :(

#450

Postad 29 oktober 2008 - 10:54

oelversk
  • oelversk
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Är det någon som har testat det senaste firmware v4.20 på BDP-S300 och kan testa om den numera skickar ut TrueHD? Hur många kanaler stöds? Fortfarande 5.1 eller är man upp i 7.1?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.