Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Xperia Support

427 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#301

Postad 09 september 2012 - 14:43

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Går det inte att ladda telefonen (Acro S) i dockan när den är kopplad till USB?
Händer ingenting när jag stoppar telefonen i dockan om den är kopplad till USB-porten nämligen, fungerar utan problem om jag kopplar dockan till nätuttaget. :)

Redigerat av Unregisteredc8c6aae8, 09 september 2012 - 17:46.


#302

Postad 10 september 2012 - 06:02

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Jag köpte en Xperia GO från Dustin home förra veckan och med den följde det med ett skärmskydd (inte splitterskydd) som låg löst i kartongen. I veckan beställde jag en Acro S även den från Dustin home som jag packade upp idag men det låg inget skärmskydd i lådan, ingår det inte skärmskydd till Acron eller är det redan monterat?

Lite surt om det inte ingår då jag chattade med Dustin innan jag beställde eftersom de hade slut med Copterskydden och tänkte då köra med det som följer med. :)


Jag tittade just och det medföljer tyvärr inget skärmskydd till acro S som standard, vilket det gör till Xperia go. Om du vill ha en extra reptålig skärm så föreslår jag att du vänder dig till en butik för att komplettera med ett passande tredjepartsskydd.

Går det inte att ladda telefonen (Acro S) i dockan när den är kopplad till USB?
Händer ingenting när jag stoppar telefonen i dockan om den är kopplad till USB-porten nämligen, fungerar utan problem om jag kopplar dockan till nätuttaget. :)


Det är precis så, endast via nätuttaget.

#303

Postad 10 september 2012 - 09:24

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Har en Play dock kan jag av någon anledning inte spela upp musik som jag lagt till nyligen (även via media go), även låtar och talböcker som jag tagit bort finns det spår av i musik spelaren så som en massa filer som jag inte kan spela så klart. Men att det finns och syns gör mig mkt irriterad. Någon mer som haft nått liknande?

#304

Postad 10 september 2012 - 10:01

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Vad är skillnaden på Facebook-appen och Xperia-Facebook?


Facebook appen ger dig åtkomst till Facebook samt synka dina Facebook kontakter. FB inside Xperia kopplas samman med Facebook appen och ger dig ytterligare möjligheter för att synka tex. kalender, foton osv.

#305

Postad 10 september 2012 - 10:11

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 1

Har en Play dock kan jag av någon anledning inte spela upp musik som jag lagt till nyligen (även via media go), även låtar och talböcker som jag tagit bort finns det spår av i musik spelaren så som en massa filer som jag inte kan spela så klart. Men att det finns och syns gör mig mkt irriterad. Någon mer som haft nått liknande?


Testa att rensa data för appen medialagring i telefonen. Du hittar den under hantera appar i inställningar.
Det verkar som att det viss metadata kan ha fastnat. Prova även att starta om telefonen.

Använder inget skydd. Jag har min gamla telefonpouch som följde med arcen men den är ju inte i närheten vid samtal.


Mycket märkligt. Det är normalt sett något som kan störa närhetssensorn.
Har du provat att ominstallera telefonens programvara? Om inte kan det vara värt ett försök innan eventuell undersökning på verkstad sker.
http://www.sonymobil...update-service/

#306

Postad 10 september 2012 - 11:16

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Två problem med Xperia P:

1. Ibland när min fru ska svara så drar hon den gröna iconen till höger, den följer med, sen händer inget. Har hänt ett antal gånger.

2. NFC får jag inte till att funka. Har provat med min Xperia S mot en SGIII och det gick utmärkt att "beama över" en YouTube film. Provat åt båda hållen.

Är det ett Måndagsex eller?

Proble med både S och P:

Xperia Smart Tags appen har försvunnit i och med den senaste uppdateringen. Kan det vara därför NFC inte fungerar? Testet mot SGIII gjorde jag innan uppdateringen.


Har du testat att ominstallera programvaran via Update Service? Det löser oftast märkliga fel.
Kan du beskriva NFC problemet närmare? Känner telefonen av några andra NFC enheter?

#307

Postad 10 september 2012 - 11:20

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Är totalt beroende av att lyssna på podcasts och har länge använt en enkel mp3-spelare från iriver. Min Xperia S har jag som telefon och till enklare surfning. Nu har min gamla mp3 kraschat och jag har tänkt att i händelse av detta skulle jag i princip redan sitta med en bättre spelare i min moderna smart phone.

Kanske är jag otålig och mest vill att allt skall fungera precis som innan, men nu letar jag på nätet efter en ny separat spelare för några hundralappar då Xperia S alls inte beter sig som jag skulle önska.

  • Ingen möjlighet att komma åt en filstruktur som inte är uppbyggd automatiserat kring låt, album och artist.
  • Minns inte var jag var i stora filer. alltså inte ens den jag lyssnade på för en stund sedan.
  • PC companion fungerar inte alls med min PC win XP och när telefonen dyker upp som en enhet är det inte filer utan bara en mass bin-krafs.
Provat olika spelar-appar men de jag hittat gratis har bara varit samma sorts "välj en låt ur ditt moln spelare". Betalar gärna för en bättre app om jag bara kunde få reda på om det finns något som är anpassat för ljudböcker och megabibliotek av filöverförda mp3:or.

Jag pratar alltså inte om att lyssna streamat från webbsidor utan om att lyssna podcast-avsnitt i ordning från kataloger.

Kanske har jag missförstått något grundläggande, men som det är nu uppfattar jag detta knappast som en apparat som ersätter en mp3-spelare, vilket jag nog trodde den skulle göra.


Våra moderna telefoner visar och sorterar allt ljud enligt ID3 taggar, för att enkelt kunna välja och spela upp musik och annat ljud på flera olika sätt. Tex, Efter artist, album eller genre. Jag känner tyvärr inte till någon app som fungerar på det "gamla hederliga" sättet där man bläddrar bland filerna och som sorterar likt utforskaren.

#308

Postad 10 september 2012 - 11:37

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Ska prova att installera om ikväll.

Jag sätter igång NFC funktionen på båda telefonerna.
Går till exempel in på Youtube, spelar en film och sätter baksida mot baksida på telefonerna.
Inget händer. I detta läget ska väl båda telefonerna fråga om man vill skicka/ta emot?
Har provat bilder och allt möjligt. P-luren känner inte av någonting.

Redigerat av Melmac, 10 september 2012 - 11:37.


#309

Postad 10 september 2012 - 11:40

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Ska prova att installera om ikväll.

Jag sätter igång NFC funktionen på båda telefonerna.
Går till exempel in på Youtube, spelar en film och sätter baksida mot baksida på telefonerna.
Inget händer. I detta läget ska väl båda telefonerna fråga om man vill skicka/ta emot?
Har provat bilder och allt möjligt. P-luren känner inte av någonting.


Kolla att NFC är aktiverat i Xperia P. Sensorn sitter precis vid kameran så om du lägger den emot den andra NFC enheten så skall den registreras. Om inte så testa ifall även detta kan fixas av en ominstallation.

Hör av dig om det är fortsatta problem.

#310

Postad 10 september 2012 - 19:20

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

...

Svarar du bara på vissa frågor?
Inväntar svar på mina frågor ifrån förra sidan.

............
Ingen möjlighet att komma åt en filstruktur som inte är uppbyggd automatiserat kring låt, album och artist.

  • Minns inte var jag var i stora filer. alltså inte ens den jag lyssnade på för en stund sedan.
  • PC companion fungerar inte alls med min PC win XP och när telefonen dyker upp som en enhet är det inte filer utan bara en mass bin-krafs.
..................

Rekommenderar MortPlayer & MortPlayer Audiobook
Fixar filstruktur och minns var du slutade spela.
Podcasts vet jag inte så mycket om, men det verkar ju finnas gott om appar för det också på Play.

#311

Postad 11 september 2012 - 09:18

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Vi ominstallerade mjukvaran och nu funkar NFC i alla fall, vi får se om det går att svara nu också.

Jag vet att alla telefon-tillverkare har "Måndags-ex" (t.o.m. telefonerna från frukthandlarn....) men är det inte lite märkligt att det kan bli sådana fel vid uppdateringar? Altså jag kan köpa att appar kanske beteer sig konstigt, men inte basic funktioner.

#312

Postad 11 september 2012 - 09:34

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Min fru ringde precis: Man kan fortfarande inte svara ordentligt, man kan inte lägga på. När hon tvingar den till omstart kan hon nu inte slå in pin-koden. Den reagerar inte. Verkar som det är glapp eller defekt glas i den.

Räknas detta som DOA eller måste hon lämna in den o vara av med den i veckor? Hon hämtade ut den 1 Sept.

#313

Postad 11 september 2012 - 09:47

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Testa att rensa data för appen medialagring i telefonen. Du hittar den under hantera appar i inställningar.
Det verkar som att det viss metadata kan ha fastnat. Prova även att starta om telefonen.



Mycket märkligt. Det är normalt sett något som kan störa närhetssensorn.
Har du provat att ominstallera telefonens programvara? Om inte kan det vara värt ett försök innan eventuell undersökning på verkstad sker.
http://www.sonymobil...update-service/


Funkade bra med att rensa data och sedan start om, tack!

#314

Postad 12 september 2012 - 08:54

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Tänker lämna in P'n för utbyte idag. Det måste vara ett tillverkningsfel.

En sak som jag tycker är störigt på S (Kanke även de andra) är att skärmen släcks när man pratar och sen när man ska lägga på så är den ibland svår att få igång skärmen igen. Man kan liksom ine lägga på. Tycker skärmen kan tona ner, men inte släckas under samtal och om man kan använda gyro'n lite bättre så känner telefonen av att man tar den från örat ner i "handläge" för att trycka på Lägg På och blåser på med full styrka på skärmen igen.

Redigerat av Melmac, 12 september 2012 - 08:55.


#315

Postad 12 september 2012 - 12:46

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Vi var inne i Tele2 butiken igen och först ville de inte byta telefonen eftersom det hade gått mer än 7 dagar sen köp. De ville skicka in den. Men min fru stod på sig så de bytade den. De berättade att det var det vanligaste felet på smartphones, att skärmen slutar att reagera (Han nämnde ett märke som var absolut i topp när det gällde det här felet, men det var ingen Sony :) )

#316

Postad 18 september 2012 - 11:09

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

*bump*

Och en fråga till:
Är det fler lurar på ingående med whitemagic skärmar?
Jag hoppas på en uppgraderad "P" med plats för minneskort (16GB är ett skämt) mer batteri och fräschare cpu/gpu.
"P" har enligt mig perfekt storlek, design (unibody ffs!) men framförallt minnesbristen är en dealbreaker.


Sorry, missade ditt inlägg.
Men ja, den blogposten avser .587.
Jag vet tyvärr inte om eller när uppföljande telefoner kommer använda sig av White Magic tekniken.

#317

Postad 18 september 2012 - 11:14

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Vi var inne i Tele2 butiken igen och först ville de inte byta telefonen eftersom det hade gått mer än 7 dagar sen köp. De ville skicka in den. Men min fru stod på sig så de bytade den. De berättade att det var det vanligaste felet på smartphones, att skärmen slutar att reagera (Han nämnde ett märke som var absolut i topp när det gällde det här felet, men det var ingen Sony :) )


Fungerar den nya telefonen bra?
Närhetssensorn som styr när skärmen ska släckas och tändas vid tex. Samtal, är väldigt känslig. Om skärmen skulle tändas av sig själv när man vill lägga på kan man klicka en gång på av/på-knappen för att manuellt tända skärmen.

#318

Postad 18 september 2012 - 11:39

Larry Lars
  • Larry Lars
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Rekommenderar MortPlayer & MortPlayer Audiobook
Fixar filstruktur och minns var du slutade spela.
Podcasts vet jag inte så mycket om, men det verkar ju finnas gott om appar för det också på Play.


Jag tackar verkligen för det tipset. Strålande!

"MortPlayer Audiobook" fungerar precis så som jag önskar. Lagrar senaste position för flera ljudfiler samtidigt. Startar dessutom uppspelning 10 s. innan lagrad position, vilket är mycket bra vid talat media. Appen har också en ruggigt smart åtkomst till räkneverket som gör det enkelt att hoppa tillbaka en exakt angiven bit när något stört lyssnandet.

Nu har jag fått PC Companion att fungera bättre och kan nu skapa en egen filstruktur som telefonen sedan kan strunta i. Det gör det åtminstone lättare att veta vad man lägger in och tar bort.

#319

Postad 18 september 2012 - 12:20

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Jo, nu verkar det fungera alldels utmärkt. Solklart Måndags-ex, den förra.

#320

Postad 18 september 2012 - 19:09

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Kommer det komma Jellybean till Acro S och isåfall när?

#321

Postad 19 september 2012 - 06:24

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Kommer det komma Jellybean till Acro S och isåfall när?


Det är inget som är klubbat ännu, men jag hoppas att ha mer information om det inom en snar framtid.

#322

Postad 20 september 2012 - 14:29

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Har ni några planer på att släppa en telefon med fysiskt tangentbord igen ?

#323

Postad 21 september 2012 - 12:32

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Jag vill också ha Jelly Bean på min Xperia S!

Man börjar bli orolig när man läser på nätet att det verkar osäkert om Xperia S får Jelly Bean. En telefon släppt i Mars 2012 ska väl kunna få OS-uppdateringar i åtminstone 12 mån?

Redigerat av Melmac, 22 september 2012 - 10:56.


#324

Postad 23 september 2012 - 22:44

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Ok, nu känns det som om jag testat allt men det är fan stört omöjligt att få vettig batteritid på Xperia S. Snälla support-Johan, tala om för mig exakt hur jag ska wipe'a telefonen helt och återinstallera telefonen från scratch. D.v.s. ingen reparation etc. Har redan gjort det ett par gånger tror jag men om jag gör exakt som supporten säger men fortfarande inte får vettig batterikapacitet så får jag helt enkelt lämna in den. Så extremt trött på detta helt värdelösa batteri. Eller rättare sagt, värdelösa mjukvara.

Så snälla support-Johan, förklara som om jag vore 7 år gammal hur jag ska wipe'a telefonen clean och installera allt från början!

Förresten, har du någon info om när vanilla-android kan tänkas komma till Xperia S? Det har talats om att det är på g men inte när!

/#LOUDmouth#

Redigerat av #LOUDmouth#, 23 september 2012 - 22:45.


#325

Postad 24 september 2012 - 09:29

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Johan:

Jag gillar idén med Smart Connect, använder själv Natt-funktionen (Så mans lipper höra ens nattsuddare till polare spela Wordfeud med en) men jag skulle vilja ha möjligheten att lägga till kontaktpersoner som man kan "släppa igenom" med SMS och/eller samtal.

#326

Postad 29 september 2012 - 19:22

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
nått har hänt med min experia...batteriet går ner till 46% efter ca: 3,5 timmar efter en laddning..så har det inte varit förut...fast jag inte har använt telefonen...vet inte vad det är som drar batteri....

nån som har nån aning vad som har hänt?

#327

Postad 01 oktober 2012 - 10:52

Larry Lars
  • Larry Lars
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Citerar mitt eget förhastade inlägg från tidigare. ;)

Är totalt beroende av att lyssna på podcasts och har länge använt en enkel mp3-spelare från iriver. Min Xperia S har jag som telefon och till enklare surfning. Nu har min gamla mp3 kraschat och jag har tänkt att i händelse av detta skulle jag i princip redan sitta med en bättre spelare i min moderna smart phone.

Kanske är jag otålig och mest vill att allt skall fungera precis som innan, men nu letar jag på nätet efter en ny separat spelare för några hundralappar då Xperia S alls inte beter sig som jag skulle önska.

  • Ingen möjlighet att komma åt en filstruktur som inte är uppbyggd automatiserat kring låt, album och artist.
  • Minns inte var jag var i stora filer. alltså inte ens den jag lyssnade på för en stund sedan.
  • PC companion fungerar inte alls med min PC win XP och när telefonen dyker upp som en enhet är det inte filer utan bara en mass bin-krafs.
......
Kanske har jag missförstått något grundläggande, men som det är nu uppfattar jag detta knappast som en apparat som ersätter en mp3-spelare, vilket jag nog trodde den skulle göra.


Ha ha. Erkänner att jag är en bakåtsträvare, men nu efter att ha fått ordning på tillvaron så har min Xperia S blivit en solklar vinnare över min gamla "envisa" mp3-spelare!

Jag hade en del inledande teknikstrul, men när PC Companion gick igång som den skulle kunde jag proppa telefonen med filer i egen filstruktur via funktionen "Filhanteraren".

Efter tips här i tråden hittade jag "MortPlayer Audiobook", en app som gör underverk för lyssning till ljudböcker och allehanda talade ljudfiler som du vill hoppa runt mellan och alltid återkomma till den position där du var senast.

Även laddat ned andra innehållsspecifika appar som underlättar lyssnandet av sådant jag inte orkar ladda ned. T.ex. "Sveriges Radio", "Slate" och "KCRW".

Upptäckte också vad som hände med telefonen inkopplad til en HD-TV via HDMI. Vet inte vad jag väntade mej riktigt, men blev positivt överraskad av att kunna se TV4 Play från deras app i bra kvalitet och även titta på allt möjligt i mediaväg och då styra en hel del med fjärrkontrollen till TV:n.

Största skillnaden från mitt tidigare liv med simpel mp3-spelare är väl att den ju faktiskt tappade sitt goda minne varje gång jag laddade på med nya filer.
Tänkte jag skulle be om ursäkt för att jag var vresig tidigare.

Tycker fortfarande det vore skönt att få bättre övervblick över egen filstrukturer med kataloger även i telefonens gränssnitt, men jag har förstått att det anses gammaldags och inte tillräckligt mycket "cloud-" eller "Apple-tänk". ;)

Problemet är ju lite att en ljudbok med många separata spår, genast fyller alla "listor" med onumrerade filer med samma titel. Risken är väl kanske att många kommer att välja Smart-Phones med Windows där det kanske blir mer bekant för den som är van PC och verklighetens fysiska byrålådor.

/Larry.

Redigerat av Larry Lars, 01 oktober 2012 - 11:07.


#328

Postad 02 oktober 2012 - 10:18

Static
  • Static
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Hej där

Har sett att Xperia T och V börjat säljas lite varstans i världen, men på den svenska Sony Mobile-sidan finns inget spår av Xperia T och Xperia V står det bara att den "Kommer snart".

Så... När kommer de???

För just nu står valet mer eller mindre bara mellan Xperia T och V eftersom den gamla stabila X10i'n tyvärr börjar hamna lite på efterkälken trots all kärlek som folket @ XDA-Developers sprider över den....

Redigerat av Static, 02 oktober 2012 - 10:19.


#329

Postad 02 oktober 2012 - 23:08

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Så... När kommer de???


T kommer inte alls hit enligt Sony och V verkar komma runt slutet på November vad jag kunnat se i diverse olika WEB affärer.

#330

Postad 03 oktober 2012 - 19:45

Static
  • Static
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

T kommer inte alls hit enligt Sony och V verkar komma runt slutet på November vad jag kunnat se i diverse olika WEB affärer.


Så... Om nu T inte kommer till gamla Svedala, så får man kanske importera ifrån exempelvis Storbritannien... Har för mig att T är en 4G telefon (LTE?), så vilka frekvensband skall jag titta efter i specen? Tror att T skeppas i två varianter med något olika radiomoduler i...

#331

Postad 03 oktober 2012 - 19:52

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Har för mig att T är en 4G telefon (LTE?), så vilka frekvensband skall jag titta efter i specen?

V är en 4G telefon.

http://www.dustinhom...-v-lt25i-black/

#332

Postad 04 oktober 2012 - 09:14

Unregistered3f66e608
  • Unregistered3f66e608
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Sony Acro S har den mobilen stöd för ANT+? Har sökt men inte funnit något riktigt svar.

#333

Postad 04 oktober 2012 - 16:27

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
KOmmit någon uppdatering så att "Barnlåset" försvinner för Xperia Ray. Vill inte trycka jag accepterar eller inte varje gång jag vill använda gps eller mobildata. Finns det någon uppdatering?

Redigerat av Auxvoice, 04 oktober 2012 - 16:27.


#334

Postad 08 oktober 2012 - 10:38

Unregistered61773f07
  • Unregistered61773f07
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Jag får inte upp låttitlar i varken mitt headset (MW600) eller i bilen (Mazda 6 2011) när jag streamat från min Acro S. Alla låtar har id3 taggar.

#335

Postad 11 oktober 2012 - 23:18

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Vad har hänt med support-Johan? Tröttnade han när det blev lite klagomål?

/#LOUDmouth#

Redigerat av #LOUDmouth#, 11 oktober 2012 - 23:18.


#336

Postad 14 oktober 2012 - 14:23

Static
  • Static
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

...

Förresten, har du någon info om när vanilla-android kan tänkas komma till Xperia S? Det har talats om att det är på g men inte när!

/#LOUDmouth#


Kollar man här: http://forum.xda-dev...play.php?f=1518 så finns det några lite mer "vanilla" versioner av Android att tillgå. Som jag förstår det finns både "bantade" stock-baserade ROM'ar och andra lite mer "vanilla"-aktiga ROM'ar att tillgå.

Personligen skulle jag rekommendera en FXP-baserad rom, typ CyanogenMod 9.1 är baserad på Android 4.0 (ICS) och CyanogenMod 10 baseras på 4.1 (JellyBean). Hur dessa installeras framgår bättre i respektive tråd i XDA's forum, men oftast handlar det om att roota, låsa upp bootloader, installera en recovery-miljö och sedan via recoveryn installera den önskade ROM'en.

LÄS PÅ FÖRST BARA!
//Johan

#337

Postad 15 oktober 2012 - 10:08

SS_454
  • SS_454
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Jag har inte hittat ett sätt där man kan välja att skriva meddelande på Kinesiskt. Det går välja mellan Svenska & Engelska Kan man lägga till mer språk? Eller måste jag ändra hela språket på telefonen till Kinesiska?

#338

Postad 17 oktober 2012 - 18:54

Static
  • Static
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Hej där

Har sett att Xperia T och V börjat säljas lite varstans i världen, men på den svenska Sony Mobile-sidan finns inget spår av Xperia T och Xperia V står det bara att den "Kommer snart".

Så... När kommer de???

För just nu står valet mer eller mindre bara mellan Xperia T och V eftersom den gamla stabila X10i'n tyvärr börjar hamna lite på efterkälken trots all kärlek som folket @ XDA-Developers sprider över den....

T kommer inte alls hit enligt Sony och V verkar komma runt slutet på November vad jag kunnat se i diverse olika WEB affärer.


Okej...

Verkar alltså som att T/TX inte kommer till gamla Svedala då... Men om jag nu ändå verkligen vill ha en T/TX, vilken modell skall jag isåfall köpa för att den skall vara kompatibel med den svenska LTE-standarden? Skiljer ju lite på modellbeteckningen mellan T och TX...

Anledningen till att jag vill ha en T/TX är den att dollarn är billig, vilket gynnar import från USA.

//Johan

#339

Postad 30 oktober 2012 - 10:40

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Kommer Xperia S och P få JB 4.1 eller 4.2?

MIn Xperia S tar skitfina bilder i normalt ljus, men har lite problem när det är mörkt. Framförallt t.ex. på konsert etc, när det är mörkt med starka strålkastare. Även autofokus problem. Ibland blir "siktet" grönt, men bilden är suddig, iblnad blir det rött men då är bilden bra. Bugg?

#340

Postad 30 oktober 2012 - 10:52

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Kommer Xperia S och P få JB 4.1 eller 4.2?

Xperia S och P är med på listan för de som får 4.1

http://blogs.sonymob...ia-smartphones/

#341

Postad 31 oktober 2012 - 12:00

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Plötsligt så vill min telefon inte synca över Wifi. När jag förösker återinstallera detta så hittart telefonen inte datorn på nätverket under Xperia/Anslutning. Några tips?

#342

Postad 06 november 2012 - 10:07

kupster
  • kupster
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har en lite annorlunda fråga.
Jag har idag en Razr Maxx, som funkar bra, men vill ha en vattentätt telefon och sneglar nu på Xperia V.
En grej som Razr inte klarar är att byta låt, pausa eller ändra volymen via Bluetooth headset när telefonen är låst med PIN.
Vi måste ha Pin lås pga jobb säkerhet och undrar nu. Nyare telefoner och då framförallt xperia v, kan man om man lyssnar på musik via bluetooth byta låt pausa etc när telefonen är låst med Pin?

#343

Postad 06 november 2012 - 14:58

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 1

Har en lite annorlunda fråga.
Jag har idag en Razr Maxx, som funkar bra, men vill ha en vattentätt telefon och sneglar nu på Xperia V.
En grej som Razr inte klarar är att byta låt, pausa eller ändra volymen via Bluetooth headset när telefonen är låst med PIN.
Vi måste ha Pin lås pga jobb säkerhet och undrar nu. Nyare telefoner och då framförallt xperia v, kan man om man lyssnar på musik via bluetooth byta låt pausa etc när telefonen är låst med Pin?


Jag har en Xperia Acro S och det går utmärkt med vanligt skärmlås. Jag finner din fråga så intressant så jag kan testa under kvällen och sedan återkoppla här om det fungerar med PIN-lås.

#344

Postad 06 november 2012 - 20:00

Unregistered8369b8a4
  • Unregistered8369b8a4
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Har fått ett skumt fel på min Xperia S. Högst upp på skärmen har det kommit fram en tunn rad med en massa siffror som ändrar sig när man rör på skärmen. Det är också som ett sikte och det kommer fram linjer i x och y led. Bakgrunden är statisk (har den där standard blåa som rör sig när man touchar telefonen). Drar jag med fingret var som helst på skärmen lämnas ett streck kvar. Vad sjutton har hänt?

#345

Postad 06 november 2012 - 21:50

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Inställningar/utvecklaralternativ. Du (någon) har nog valt en del i den menyn. Troligen "Pekarens Plats"

Redigerat av Melmac, 06 november 2012 - 21:51.


#346

Postad 07 november 2012 - 11:10

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0

Jag har en Xperia Acro S och det går utmärkt med vanligt skärmlås. Jag finner din fråga så intressant så jag kan testa under kvällen och sedan återkoppla här om det fungerar med PIN-lås.

Kan berätta att det fungerar utmärkt med min Acro S att styra Spotify med Bluetooth-headset (volym, byta låt) när skärmen är släckt och skärmlåset är inställd på PIN-kod.

#347

Postad 07 november 2012 - 12:09

kupster
  • kupster
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Kan berätta att det fungerar utmärkt med min Acro S att styra Spotify med Bluetooth-headset (volym, byta låt) när skärmen är släckt och skärmlåset är inställd på PIN-kod.

Tack!
Då är det antaglien så på Xperia V också.
Då är det problemet ur världen

#348

Postad 08 november 2012 - 00:52

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Har en lite annorlunda fråga.
Jag har idag en Razr Maxx, som funkar bra, men vill ha en vattentätt telefon och sneglar nu på Xperia V.
En grej som Razr inte klarar är att byta låt, pausa eller ändra volymen via Bluetooth headset när telefonen är låst med PIN.
Vi måste ha Pin lås pga jobb säkerhet och undrar nu. Nyare telefoner och då framförallt xperia v, kan man om man lyssnar på musik via bluetooth byta låt pausa etc när telefonen är låst med Pin?


Vissa tidigare Xperiatelefoner som vart certifierade har inte vart så bra som dom sagt precis. Kommer in fukt innanför skärmen i regn sedan blir telefonen kortsluten och redo för att slängas har vart ett problem.

Redigerat av Auxvoice, 08 november 2012 - 00:52.


#349

Postad 13 november 2012 - 11:31

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Vart tog Johan vägen??

#350

Postad 13 november 2012 - 16:14

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 1

Vart tog Johan vägen??


Dem hade inte råd att ha kvar honom. Han ersätts snart av Mr.Tamagotchi.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.