Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Xperia Support

427 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#351

Postad 13 november 2012 - 21:46

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 2
Kankse Google Now som ersatt honom.

#352

Postad 17 november 2012 - 18:16

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Jag är lite sugen på Xperia V, men undrar hur det egentligen är/blir med usb-otg på den; någon som har koll eller åtminstone en kvalificerad gissning?

Helst vill man ju ha en mobil som går att koppla ihop med stort sett vad som helst, ungefär som Galaxy S3, men om jag förstått rätt så är Sonys telefoner inte lika flexibla på den punkten? Inget stöd för exFAT, vad mer sätter ramarna?

Redigerat av Frasse_Z, 17 november 2012 - 18:16.


#353

Postad 19 november 2012 - 20:35

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
hejsan..behöver ett nytt batteri till min xperia x10....ett BST-41 batteri ska det va...det jag har nu är ett 1500 mah batteri..

har sett att det finns 2600 mah batterier...är de bättre...får man mer standby tid med ett sådant?

å kan nån länka till nått ställe som ett billigt å bra batteri..

#354

Postad 22 november 2012 - 17:38

rilnilsson
  • rilnilsson
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Sony säljer ut BST-41 batterierna på sin sida nu för 99kr. Beställde precis ett till min gamla X10.
http://shop.sonymobi...lack/1233-4577/

#355

Postad 30 november 2012 - 10:54

finaste_fin
  • finaste_fin
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Någon som har beställt och fått sin Experia V? Hur känns den? Är det värt att gå ifrån en iphone 4 till en sån?
Kom igen, bomba bara :)

#356

Postad 03 december 2012 - 07:56

rollo
  • rollo
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Tjena!

Sitter med min Xperia V nu, istället för iPhone4.
Mycket snabbare, lättare, men den känns plastigare.

Framför allt, batteritiden är kass! Slutade ladda imorse vid 06.00 och nu 07.50, så har jag tappat 39% i batterikapacitet och jag har inte ringt, bara surfat lite och stängt programmen när jag "är klar".
Har läst att det kan ta lite tid innan batteriet är fullt ok, lite jobbigt när man jobbar o batteriet försvinner på 2 röda....
Hur funkar det? Hur många laddningar skall jag behöva göra innan jag kan klara mig från att ladda ett par gånger per dag?

#357

Postad 03 december 2012 - 10:19

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Tjena!

Sitter med min Xperia V nu, istället för iPhone4.
Mycket snabbare, lättare, men den känns plastigare.

Framför allt, batteritiden är kass! Slutade ladda imorse vid 06.00 och nu 07.50, så har jag tappat 39% i batterikapacitet och jag har inte ringt, bara surfat lite och stängt programmen när jag "är klar".
Har läst att det kan ta lite tid innan batteriet är fullt ok, lite jobbigt när man jobbar o batteriet försvinner på 2 röda....
Hur funkar det? Hur många laddningar skall jag behöva göra innan jag kan klara mig från att ladda ett par gånger per dag?


Du kommer inte märka så stor skillnad men 5 - 10 gånger.
Alla Sonytelefoner har skitkass batteritid, Xperia V har t.ex. en videouppspelningstid på 3 timmar max enligt Sonys hemsida.

#358

Postad 03 december 2012 - 14:19

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Min Xperia S håller i nästan 2 dagar, med lite surf, snack, sms och enklare spel. Låter som ett kasst batteri.

Enligt både Tele2 och Sony så tar det ca en vecka innan batteritiden blir stabil. Vad det beror på vet jag inte, men det stämde bra för min del.

Redigerat av Melmac, 03 december 2012 - 14:22.


#359

Postad 03 december 2012 - 15:09

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 1

Tjena!

Sitter med min Xperia V nu, istället för iPhone4.
Mycket snabbare, lättare, men den känns plastigare.

Framför allt, batteritiden är kass! Slutade ladda imorse vid 06.00 och nu 07.50, så har jag tappat 39% i batterikapacitet och jag har inte ringt, bara surfat lite och stängt programmen när jag "är klar".
Har läst att det kan ta lite tid innan batteriet är fullt ok, lite jobbigt när man jobbar o batteriet försvinner på 2 röda....
Hur funkar det? Hur många laddningar skall jag behöva göra innan jag kan klara mig från att ladda ett par gånger per dag?


Just ja, din har ju 4G. Det får du räkna med.

#360

Postad 03 december 2012 - 16:05

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Just ja, din har ju 4G. Det får du räkna med.


Ja det suger ganska mycket batteri

#361

Postad 03 december 2012 - 21:25

Uncle Smartass
  • Uncle Smartass
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej

Jag undrar varför Xperia V bara släpps med 4.0 och inte 4.1( hade helst sett 4.2 men men)? Tyvärr faller den pga detta då det verkar vara segt med uppdateringarna. Mkt trist då telefonen för övrigt va mkt trevlig att pyssla med, Följd frågan blir då: finns det några planer på en Xperia Nexus som skulle lösa detta irritationsmoment?

#362

Postad 03 december 2012 - 21:47

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Jag tycker Sony gör rätt att inte släppa för tidigt utan att testa ordentligt, de ska ju trots allt anpassa de nya versionerna till sitt eget "skin".

#363

Postad 03 december 2012 - 22:20

Uncle Smartass
  • Uncle Smartass
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag säger inte att de gör fel, självklart är det bättre att det funkar än att köra ut nåt halv färdigt. Tyvärr är min erfarenhet av Sony/(Sony E) att de tyvärr tar lite väl gott om tid på sig, vilket är trist.

Jag gillar byggkvaliten på deras enheter (oftast) och hoppas de släpper en Nexus, så vi som gillar "Vanilla" kan köpa en Sony lur igen...

#364

Postad 04 december 2012 - 09:58

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0

Jag säger inte att de gör fel, självklart är det bättre att det funkar än att köra ut nåt halv färdigt. Tyvärr är min erfarenhet av Sony/(Sony E) att de tyvärr tar lite väl gott om tid på sig, vilket är trist.

Jag gillar byggkvaliten på deras enheter (oftast) och hoppas de släpper en Nexus, så vi som gillar "Vanilla" kan köpa en Sony lur igen...

Om du tycker Sony är långsamma på uppdateringar så testa Samsung. Jag har då aldrig varit med om ett företag som tar så lång tid på sig som dem. Jag väntar fortfarande på ICS till min Galaxy Tab 10.1. De har utlovat den nu i över ett år. Suck...

#365

Postad 04 december 2012 - 11:45

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Det bär mig emot, men Apple är faktiskt duktiga på att släppa mjukvara samtidigt till de enheter som ska ha det, sen kanske de inte är så tydliga när de fimpar uppdateringen till en äldre modell.

#366

Postad 04 december 2012 - 22:54

Dalthor-san
  • Dalthor-san
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Det bär mig emot, men Apple är faktiskt duktiga på att släppa mjukvara samtidigt till de enheter som ska ha det, sen kanske de inte är så tydliga när de fimpar uppdateringen till en äldre modell.


Jo men det är väl ändå lite skillnad? Kan väl inte va för stora skillnader från en av deras enheter (hur dom funkar) till en annan? Jag kan ha fel däremot då jag inte pysslar med iWhatever :P

Dom bolag som tillverkar android lurar vill ju oftast göra en variant på originalet som Google släpper för att försöka få just deras produkt att sticka ut från mängden.

#367

Postad 05 december 2012 - 07:27

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Sony's lurar verkar inte skilja sig jätte mycket heller. Nya FW släpps till P, U, Go och Sola samtidigt.

#368

Postad 06 december 2012 - 10:00

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Var på "Stjärnklart" igår kväll och får samma fenomen som när jag var på en klubbkonsert mer Ultravox för en tid sen. Kamerna har stora fokusproblem i mörka miljöer och mörka miljöer med spottar. Vad jag kan se så har inte t.ex. SG3 de problemen. När ska Sony rätta till detta? Kamerna tar för övrigt riktigt bra bilder i ljusa miljöer.

Bifogad fil  DSC_0349.jpg   1,33MB   5 Antal nerladdningar

#369

Postad 06 december 2012 - 10:40

rollo
  • rollo
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Det verkar som om det var fel på mitt batteri, har fått ett nytt och det är klart mycket bättre!
:)

Me like, telefonen i sig är trevlig, snabb och bättre än min iPhone4!

#370

Postad 06 december 2012 - 11:08

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
;) Vad var det jag sa......

#371

Postad 06 december 2012 - 13:49

rollo
  • rollo
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

;) Vad var det jag sa......


jaja, du hade rätt! B)

#372

Postad 11 januari 2013 - 14:33

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Är det någon som vet varför Sony har plockat bort möjligheten till kryptering av telefonen?

#373

Postad 21 januari 2013 - 08:11

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Jag har upptäckt att filöverföring via NFC troligen inte fungerar på min ACRO S. Vi har testat att skicka mellan olika lurar och det fungerar ända tills min telefon är med... Mina taggar fungerar utmärkt men just kommunikationen med andra telefoner fungerar ej... Nån som varit med om nåt liknande eller vet vad det kan bero på??

Redigerat av Ricke77, 21 januari 2013 - 08:12.


#374

Postad 02 februari 2013 - 18:28

Unregistered8e1f5d3c
  • Unregistered8e1f5d3c
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om dioden för avisering på Sony Xperia P och Sony Xperia S även aviserar för e-mail (och inte bara för sms och missade samtal)?

#375

Postad 03 februari 2013 - 11:31

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om dioden för avisering på Sony Xperia P och Sony Xperia S även aviserar för e-mail (och inte bara för sms och missade samtal)?

Jag gissar bara, men jag skulle bli mycket förvånad om det INTE gick att få den att avisera mail, kontohändelser i Bankdroid, mm. :)

#376

Postad 03 februari 2013 - 20:00

dekbom
  • dekbom
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om dioden för avisering på Sony Xperia P och Sony Xperia S även aviserar för e-mail (och inte bara för sms och missade samtal)?


Min Xperia S aviserar för missat samtal, sms, e-mail, whatsapp och facebook messenger.

#377

Postad 03 februari 2013 - 22:52

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Min Xperia S aviserar för missat samtal, sms, e-mail, whatsapp och facebook messenger.

och allt annat du ber den avisera, såsom Wordfeud, Bankdroid, Skype mm.. :)

#378

Postad 05 februari 2013 - 10:59

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0

Du kommer inte märka så stor skillnad men 5 - 10 gånger.
Alla Sonytelefoner har skitkass batteritid, Xperia V har t.ex. en videouppspelningstid på 3 timmar max enligt Sonys hemsida.


Dumheter, jag har utan problem två dagars batteritid på min Xperia V. Klår min gamla SGS2 som drar ut på en dag, även när den var ny.

Redigerat av Unregistered8b705007, 14 februari 2013 - 11:52.


#379

Postad 14 februari 2013 - 15:30

Baradet Funkar
  • Baradet Funkar
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej

Jag försöker installera Xbox Smartglass på en Sony Ericsson Arc utan framgång. Vad jag kan se uppfyller telefonen de tekniska kraven som Microsoft anger om skärmupplösning, Android 4 m.m. Någon som vad som kan var felet?

#380

Postad 19 mars 2013 - 07:46

Mickey63
  • Mickey63
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har haft min Xperia V i ca 3 veckor nu. Men då och då så drar den ur batteriet på nolltid. Kan vara typ 80% kvar på batteriet, men nästa gång jag tittar på telefonen, kan vara 30 minuter efter, så är det helt tomt.
Tittar jag på strömförbrukningen, så ser det ut som om det är tex en app som förbrukat 75% av batteiet. Kan vara olika appar, ingen bestämd.

Låser telefonen appen så att den inte stänger ner, eller kan det vara något annat?
Någon som vet?

Redigerat av Mickey63, 19 mars 2013 - 07:47.


#381

Postad 19 mars 2013 - 09:12

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Har haft min Xperia V i ca 3 veckor nu. Men då och då så drar den ur batteriet på nolltid. Kan vara typ 80% kvar på batteriet, men nästa gång jag tittar på telefonen, kan vara 30 minuter efter, så är det helt tomt.
Tittar jag på strömförbrukningen, så ser det ut som om det är tex en app som förbrukat 75% av batteiet. Kan vara olika appar, ingen bestämd.

Låser telefonen appen så att den inte stänger ner, eller kan det vara något annat?
Någon som vet?


Har en bekant som köpte denna telefon förra veckan, hon fick lämna tillbaka den efter 3 dagar pga av att den bara "stängde" av sig, fast den hade visat gott om batteri...Hon fick ut en ny som DOA ,vet dock ej om den har fungerat till 100%...hon ville byta modell ,men det gick inte :(

#382

Postad 19 mars 2013 - 19:03

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Har haft min Xperia V i ca 3 veckor nu. Men då och då så drar den ur batteriet på nolltid. Kan vara typ 80% kvar på batteriet, men nästa gång jag tittar på telefonen, kan vara 30 minuter efter, så är det helt tomt.
Tittar jag på strömförbrukningen, så ser det ut som om det är tex en app som förbrukat 75% av batteiet. Kan vara olika appar, ingen bestämd.

Låser telefonen appen så att den inte stänger ner, eller kan det vara något annat?
Någon som vet?


Testa följande i nämnd ordning:

1. Starta om telefonen (power off, power on). I min Xperia P kan batteriindikatorn ibland visa fel (i mitt fall uppkommer felet endast under batteriladdning), vilket rättar till sig efter omstart.

2. Fungerar inte det, testa att slå på "Utökat vänteläge" under Strömhantering och se om det gör någon skillnad (funktionen skall ju stänga av alla bakgrundsappar efter 15 min av inaktivitet). Om du ser en klar förbättring, så har du någon app som trilskas. Annars kan det vara hårdvaran.

3. Om inget annat hjälper, prova att installera om programvaran. Det brukar kunna lösa en del besynnerliga problem.

4. Sist men inte minst, lämna in för reparation. Kan ju vara något hårdvarufel.

Redigerat av twintin, 19 mars 2013 - 19:03.


#383

Postad 28 april 2013 - 01:07

apkungen89
  • apkungen89
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Hej SonyJohan,

Jag har köpt en Sony Acro S o den är jag inte nöjd med. Har du nått tips på vad jag kan göra för att få rätsida på telefonen? Om du kan det så kmr jag ändra min recension på prisjakt. Det här är min recension på prisjakt:





Haft den här telefonen i två månader och använt den massor så jag känner att jag har tillräckligt med kött på bena för att göra en recension.

För att kort summera betyget så hade jag höga förhoppningar på denna telefon men det låga betyget beror på instabiliteten. Appar hänger sig med jämna mellanrum, inte bara vissa utan alla olika, menyer och nästan allt man gör går segt. Ibland är den helt felfri och ibland seg som sirap. Ja den är helt enkelt oskön att använda. Det är massa andra saker som jag också är missnöjd med. Om det inte skulle vara så att jag vet att jag är väligt kräsen och att mobiler o andra tekniska prylar i allmänhet krånglar så skulle den ha fått en 3a i betyg. Nu får den en 5a.

En liten mer utförlig motivering följer: Jag köpte den här telefonen för att den hade bra prestanda på pappret, framförallt snabb processor, bra ramminne, nytt Android, lagom stor skärm med superbra upplösning och vatten o damtålig samt skaplig kamera. Jag trodde också att den skulle tåla lite hårdare tag än en annan telefon pga vattentåligheten. Men jag tappade den i backen från 1m höjd och då lossade botten på telefonen som dock gick at trycka dit igen. Fortsättningsvis så trodde jag att skärmen skulle tåla lite hårdare tag också men den har blivit repig då jag t.ex. haft hörlurar eller nycklar i samma ficka som mobilen. Så här följer positivt och negativt:

+ Mobilen har bra skärm
+ Den är helt klart vattentålig
+ Vid rätt förhållanden blir foton o filmer mkt bra
+ Bra bordsladdare
+ Bra GPS (Har även GLONASS)

- Telefonen är ofta seg och t.ex. spotify-musik kan lagga trotts att det är nedladdad musik.
- Appar hänger sig. Kameran hänger sig. Telefonen har frusit totalt vid ett flertal tillfällen.
- Skärmen har blivit smårepig redan nu
- Ingen bra byggkvalité. Delar sitter löst o knappar känns plastiga o telefonen knarrar.
- Batteritiden är dålig. Jag anv. mobilen mkt så måste ladda 2ggr/dygn
- Kameran har ofta problem med fokus och kameraknappen är trög som få
- Skyddsluckorna till anslutningarna känns klena
- Uppkopplingen strular ofta men kan bero på att Spaniens nätverk inte är bra. Dock går övergången från wifi till mobilnätverk riktigt dåligt

Så avslutningsvis: Jag vet att jag är en krävande användare så därför är jag snäll med betyget och ger den en 5a.

#384

Postad 29 april 2013 - 09:52

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0
Har man mobilen i samma ficka som nycklar får man nog finna sig i att den repas, tycker du inte?

Var tyvärr längesen Johan postade här på MinHembio, så tyvärr tror jag inte får nåt svar.

Har du testat att återställa telefonen?
Hur mycket ledigt minne har du normalt?
Har du använt något displayskydd?

Lossnar luckorna, eller vad gör att du tycker dom känns klena?

Fyll på med lite info så kanske du kan få hjälp här. :)

#385

Postad 29 april 2013 - 11:50

apkungen89
  • apkungen89
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
En iphone repas inte på det sättet... Men tappar man den i backen så är risken klart större att skärmen krossas totalt istället. Ju hårdare ett matrial är, ju sprödare blir det ju. Om jag hade haft ett displayskydd så skulle jag väl inte ha repor eller? ;)

Den har varit seg ända sedan jag fick den men kanske borde prova att återställa den.
Hur kollar man ledigt minne? Är det RAM du pratar om? Så om jag går in på appar o kollar så står det just nu 170mb ledigt o 463mb anv... Det blir in 1024mb om man lägger ihop det :/
Jag använder hörlurarna en del o en "styrplupp" på luckan har lossat redan så nu är det svårt att sätta dit den igen

Hur gör jag på smidigast sätt en återställning så att jag får tillbaka alla appar?

#386

Postad 29 april 2013 - 12:06

apkungen89
  • apkungen89
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Jag tkr jag får klena resultat på androbench. Inte sekventiell skrivning, men resten: Kolla denna länk...

https://dl.dropboxus...29-12-56-04.png
https://dl.dropboxus...29-12-56-11.png

#387

Postad 05 maj 2013 - 16:18

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0

En iphone repas inte på det sättet... Men tappar man den i backen så är risken klart större att skärmen krossas totalt istället. Ju hårdare ett matrial är, ju sprödare blir det ju. Om jag hade haft ett displayskydd så skulle jag väl inte ha repor eller? ;)


Det är faktiskt så att Sony har en plastfilm över sina skärmar. Kollar du riktigt noga så ser du det i kanterna. Detta är de faktiskt ensamma om och faktum är att det är just den filmen som blir repig. Det är inget repskydd utan ett splitterskydd. Man kan ta bort det och då blir skärmen som vilken annan mobil, dvs helt oskyddad men klart reptåligare. Har själv tagit bort mitt på min Acro S.

#388

Postad 01 juni 2013 - 10:27

Larry Lars
  • Larry Lars
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Har precis uppdaterat programvaran i min "Sony Xperia S" och nu är det mycket som inte är som det brukar.
Det mest akuta är väl att vid uppspelning i en ljudboksapp så reagerar knappen "volym upp" inte alls. Gissningsvis fick jag väl vid köpet av telefonen kryssa i ngt slags "ge f*n i mina öron" för att få tillgång till fri volym i hörlurar, men om jag nu sänker till noll så blir jag kvar där.

Skall pilla lite mer, men om någon har någon idé så är den välkommen.

/Larry.

Redigerat av Larry Lars, 02 juni 2013 - 16:40.


#389

Postad 09 juni 2013 - 14:37

gummiturbon
  • gummiturbon
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Uppdaterade min idag. Alla bilder borta från albumet, kan inte hitta dem. Skoj.
Någon som har något tips eller är allt fösvunnet ?????

Det löste sig själv på något vis. Efter en 10 minuter fanns det där igen. Skumt

Redigerat av gummiturbon, 09 juni 2013 - 14:46.


#390

Postad 28 juli 2013 - 14:55

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0
Det försvann två grejer efter sista uppdateringen. Den ikonen som heter navigation ock den som heter lokalt är det någon mer som råkade ut för detta?

#391

Postad 28 juli 2013 - 18:54

Unregistered4ba2673e
  • Unregistered4ba2673e
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Det försvann två grejer efter sista uppdateringen. Den ikonen som heter navigation ock den som heter lokalt är det någon mer som råkade ut för detta?


Navigation är en del av google apps, installera Maps så bör Navigation och lokalt dyka upp i app drawern (där du har alla dina appar)

--
https://play.google....apps.maps&hl=sv
--

Alternativt sök Maps via Play Store i din telefon.

- Lycka till ;)

#392

Postad 15 augusti 2013 - 09:55

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Navigation är en del av google apps, installera Maps så bör Navigation och lokalt dyka upp i app drawern (där du har alla dina appar)

--
https://play.google....apps.maps&hl=sv
--

Alternativt sök Maps via Play Store i din telefon.

- Lycka till ;)


Det har kommit en uppdatering till Maps (via Play Butik) och i den nya versionen så är navigation inbakad i programmet. Öppna Maps, sök efter adressen du ska till, tryck på bilen längst ner till höger, välj vilken rutt du vill köra och sen "Start".

#393

Postad 15 augusti 2013 - 12:20

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Johan-SonyXperiaSupport

Jag vet inte om denna frågan redan har ställts men jag skulle vilja veta varför inte flash finns på Z Ultra modellen och varför är inte kameran på 13 istället för 8?

/Stefan

#394

Postad 15 augusti 2013 - 13:14

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Johan-SonyXperiaSupport

Jag vet inte om denna frågan redan har ställts men jag skulle vilja veta varför inte flash finns på Z Ultra modellen och varför är inte kameran på 13 istället för 8?

/Stefan


Vet tyvärr inte varför man valt att inte ha någon lampa och 8MP istället för 13MP vid utvecklingen.

#395

Postad 23 augusti 2013 - 10:55

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Har nyligen fått varningar lite då och då om för lite minne när man t.ex. ska uppdatera Chrome etc.
(Xperia S)

RAM 459 använt av 685
ROM 1,49Gb använt av 1,97Gb
Internal Storage 10,47Gb använt av 25,8Gb

Redigerat av Melmac, 23 augusti 2013 - 10:56.


#396

Postad 28 augusti 2013 - 12:20

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Min Xperia S har ibland ett annat hyss för sig. LED'en uppe till vänster ovanför skärmen lyser konstant grön eller röd ibland. Trots att det inte finns någon info i notifieringsfältet. Slocknar bara om man fimpar den och startar om. Nån som varit med om detta?

#397

Postad 28 augusti 2013 - 12:26

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Min Xperia S har ibland ett annat hyss för sig. LED'en uppe till vänster ovanför skärmen lyser konstant grön eller röd ibland. Trots att det inte finns någon info i notifieringsfältet. Slocknar bara om man fimpar den och startar om. Nån som varit med om detta?


Det är samma problem med min sedan jag uppdaterade till Jelly Bean. LED:en vill ibland inte slockna när jag kopplar ur laddaren.

#398

Postad 29 augusti 2013 - 10:30

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0

Det är samma problem med min sedan jag uppdaterade till Jelly Bean. LED:en vill ibland inte slockna när jag kopplar ur laddaren.

Samma här.

#399

Postad 29 augusti 2013 - 22:11

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Har inte märkt av några såna problem med min Xperia S angående LED:en.

Dock för en bekants Xperia S så vägrar telefonen att starta kameran med sidoknappen.


#400

Postad 05 september 2013 - 06:04

BSM
  • BSM
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Även min Xperia S råkar ut för att LED:en inte släcks på en gång när man tar bort den från laddaren efter uppdateringen. Stoppar jag i sladden igen och tar bort den på en gång så brukar den slockna direkt. Jag har även problem med att kameran inte startar med kameraknappen varje gång, ibland fungerar det men oftast fungerar det inte.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.