Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Elfordon, Bilar, Mc , Moped m.m

959 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#951

Postad 12 januari 2022 - 11:27

phil neal
  • phil neal
  • MĂ€stare

  • 2 585 inlĂ€gg
  • 0

Ni som suktar efter Tesla, ta och följ Grufmans Bil pĂ„ Facebook. Dom fĂ„r in en hel del Teslor, och det verkar var riktigt dĂ„lig kvalitet pĂ„ dom. 



#952

Postad 12 januari 2022 - 12:17

id_t83
  • id_t83
  • ForumrĂ€v

  • 634 inlĂ€gg
  • 1

Ni som suktar efter Tesla, ta och följ Grufmans Bil pÄ Facebook. Dom fÄr in en hel del Teslor, och det verkar var riktigt dÄlig kvalitet pÄ dom.


Det Àr vÀl allmÀnt kÀnt att Tesla inte har sÄ vÀrst bra kvalitet.

#953

Postad 12 januari 2022 - 14:07

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlĂ€gg
  • 0

Provkörde Skoda Enyaq idag, med summeringen...meh. Jag Ă€r absolut ingen Apple fanboy, men det nĂ€rmaste jag kan försöka förklara jĂ€mförelse Ă€r att en Polestar Ă€r som en iPhone medan en Enyaq var som en Android-telefon, lite för plottrigt liksom. 

KörmĂ€ssigt helt ok, men tyvĂ€rr hade bilen jag provade dubbade vinterdĂ€ck som susade pĂ„ bra jĂ€kla högt, jĂ€mfört med Polestaren som körde odubbat. 

Absolut ingen raket, men de 200+hk rĂ€ckte mer Ă€n vĂ€l till. 

StorleksmĂ€ssigt ser den skitstor ut pĂ„ utsidan, men den var inte sĂ„ stor invĂ€ndigt som jag trodde. GrĂ€nsfall till att jag kunde sitta upprĂ€tt i baksĂ€tet (hĂ„ret nuddade taket). 

 

Lutar nog mer Ät en Polestar, skiljer trots allt endast 500kr netto i mÄnaden för mig. Polestaren har 4 mil kortare rÀckvidd (pÄ pappret), men har samtidigt möjlighet till snabbare (151kW) laddning Àr Skodan (115kW) och jag kommer nog att Äka pÄ en hel del publik laddning.

 

Edit: mitt kommande elbilsavtal löper dessutom pĂ„ i 4 Ă„r, sĂ„ det vill till att tĂ€nka till. 


Redigerat av MrSpokk, 12 januari 2022 - 14:08.


#954

Postad 12 januari 2022 - 16:14

FST
  • FST
  • Wannabe

  • 23 inlĂ€gg
  • 0

 

 

Edit: mitt kommande elbilsavtal löper dessutom pĂ„ i 4 Ă„r, sĂ„ det vill till att tĂ€nka till. 

 

Ja jag antar att du menar 48 mĂ„nader eller max 17 000mil.  :)

 

Jag var inne pÄ samma linje och tÀnkte vÀlja en Polestar men jag hann inte med i somras och sedan kom höjning av förmÄnsvÀrde etc...

Har Àndock hunnit fÄ ett antal mil i Polestar och jag kan bara anmÀrka pÄ mittkonsollen kring knÀt som kÀnns lite inskrÀnkande pÄ utrymmet.

Har ocksÄ kört Tesla MS och M3. De Àr förstÄs inte aktuella i ditt fall men med de övriga tillgÀngliga varianterna sÄ mÄste man sjÀlv utvÀrdera sina behov och vad man gillar bÀst.

 

 

De som valt Polestar eller XC40 verkar hyfsat nöjda och det har inte varit nÄgra stora problem. Andra valde EQC och den Àr stor utvÀndigt men inte sÄ stor invÀndigt. Antar att den liknar Enyaq i det avseendet. Hos oss har det bara varit 4WD som gÀller sÄ Enyaq och ID.4 blev inget förstaval. Kan ju Àndras framöver.

Gemensamt för alla Àr att vinterdÀck och djupsnö ökar förbrukningen ganska rejÀlt.

 

MVH FST.



#955

Postad 12 januari 2022 - 16:31

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlĂ€gg
  • 0

Ja jag antar att du menar 48 mĂ„nader eller max 17 000mil.  :)

 

Jag var inne pÄ samma linje och tÀnkte vÀlja en Polestar men jag hann inte med i somras och sedan kom höjning av förmÄnsvÀrde etc...

Har Àndock hunnit fÄ ett antal mil i Polestar och jag kan bara anmÀrka pÄ mittkonsollen kring knÀt som kÀnns lite inskrÀnkande pÄ utrymmet.

Har ocksÄ kört Tesla MS och M3. De Àr förstÄs inte aktuella i ditt fall men med de övriga tillgÀngliga varianterna sÄ mÄste man sjÀlv utvÀrdera sina behov och vad man gillar bÀst.

 

 

De som valt Polestar eller XC40 verkar hyfsat nöjda och det har inte varit nÄgra stora problem. Andra valde EQC och den Àr stor utvÀndigt men inte sÄ stor invÀndigt. Antar att den liknar Enyaq i det avseendet. Hos oss har det bara varit 4WD som gÀller sÄ Enyaq och ID.4 blev inget förstaval. Kan ju Àndras framöver.

Gemensamt för alla Àr att vinterdÀck och djupsnö ökar förbrukningen ganska rejÀlt.

 

MVH FST.

 

LĂ„ter som att vi har samma arbetsgivare... ;)  



#956

Postad 14 januari 2022 - 07:06

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlĂ€gg
  • 0

Provkörde Skoda Enyaq idag, med summeringen...meh. Jag Ă€r absolut ingen Apple fanboy, men det nĂ€rmaste jag kan försöka förklara jĂ€mförelse Ă€r att en Polestar Ă€r som en iPhone medan en Enyaq var som en Android-telefon, lite för plottrigt liksom. 

KörmĂ€ssigt helt ok, men tyvĂ€rr hade bilen jag provade dubbade vinterdĂ€ck som susade pĂ„ bra jĂ€kla högt, jĂ€mfört med Polestaren som körde odubbat. 

Absolut ingen raket, men de 200+hk rĂ€ckte mer Ă€n vĂ€l till. 

StorleksmĂ€ssigt ser den skitstor ut pĂ„ utsidan, men den var inte sĂ„ stor invĂ€ndigt som jag trodde. GrĂ€nsfall till att jag kunde sitta upprĂ€tt i baksĂ€tet (hĂ„ret nuddade taket). 

 

Lutar nog mer Ät en Polestar, skiljer trots allt endast 500kr netto i mÄnaden för mig. Polestaren har 4 mil kortare rÀckvidd (pÄ pappret), men har samtidigt möjlighet till snabbare (151kW) laddning Àr Skodan (115kW) och jag kommer nog att Äka pÄ en hel del publik laddning.

 

Edit: mitt kommande elbilsavtal löper dessutom pĂ„ i 4 Ă„r, sĂ„ det vill till att tĂ€nka till. 

 

VÀlj till Sportline sÄ fÄr du isolerglas fram. Jag hör inte mina dubbar (inkörda dubbdÀck, 200 mil) alls i bilen. FÄr köra ned en ruta för att de ska höras.

Skodorna fÄr 135kW genom en mjukvaruuppdatering nu i feb/mars som det ser ut. Sen ska man inte hÀnga upp sig pÄ toppeffekten pÄ laddkurvan, det Àr snittet som Àr viktigt. Enyaq laddar 0-80% pÄ 30min blankt med nya mjukvaran. Man hinner med ett toalettbesök och en kopp kaffe i princip.

 

Polestar Àr helt klart en fin bil. Hade det bara varit jag och en respektive sÄ hade jag nog övervÀgt den (eller en Tesla M3). Men med barn i familjen sÄ gÄr den bort direkt. Men VW hade gÀrna fÄtt integrera Google Maps som standard navi istÀllet för deras egna skrÀp.



#957

Postad 14 januari 2022 - 07:51

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlĂ€gg
  • 0

Bilarna Ă€r fĂ€rdigspecade frĂ„n min arbetsgivare, sĂ„ det gĂ„r varken addera Sportline eller annat. 



#958

Postad 14 januari 2022 - 07:53

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlĂ€gg
  • 0

Bilarna Àr fÀrdigspecade frÄn min arbetsgivare, sÄ det gÄr varken addera Sportline eller annat.


Ah, trist. Men det Àr ju vad det Àr helt enkelt. NÀe men ryms ni i en Polestar och tycker om den sÄ Àr det ju klart ni ska gÄ pÄ en sÄn. :)

#959

Postad 14 januari 2022 - 10:08

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlĂ€gg
  • 0

Japp, Polestar blir det. Gött. 



#960

Postad 06 februari 2022 - 08:24

Ovisen
  • Ovisen
  • AnvĂ€ndare

  • 161 inlĂ€gg
  • 0
Gubbar och moped/mopeder finns det nÄgra hÀr?



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.