Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köp av ett biopaket

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 december 2006 - 11:53

liraren54
  • liraren54
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Hej!
Flyttar snart till min egen lya och ska då ha ALLT mer eller mindre i ljudväg och dvd (har en kass nu). Har en tv dock!

Sorroundsystem: Funderingar på trådlöst, är det mycket dyrare och sjunker kvalitén något? Annars vet jag inte om det spelar så stor roll mellan 5.1 eller 6.1 system?

Förstärkare: Ja där är jag helt borta, inte en susning.

Dvd: Vet inte om jag är så noga med att den ska vara inspelningsbar. Känns som att de fortfarande är rätt dyra och kollar knappt på tv, följer inga serier osv så har inte riktigt behovet av det.

Ja behöver man något mer?

Kan ju säga att det här systemet kommer jag ju använda till musik, lyan är en lägenhet så kommer inte behöva ha ett system för att krossa rutor och glas hos grannarna vid sidan om.
Pris: Spelar inte så stor roll om det så kostar 10k eller 15k. Hellre ett riktigt som håller än nån skit som jag ångrar mig på. Men kostar det 7k så gör inte det så mycket heller

Finns det bra paket, eller ska man köpa det mesta löst? Tänkte det är bra att passa på att köpa sakerna på reorna som det är nu.

Tack för mig och en god fortsättning!

#2

Postad 27 december 2006 - 13:43

khaan
  • khaan
  • Forumräv

  • 928 inlägg
  • 0

Hej!
Flyttar snart till min egen lya och ska då ha ALLT mer eller mindre i ljudväg och dvd (har en kass nu). Har en tv dock!

Sorroundsystem: Funderingar på trådlöst, är det mycket dyrare och sjunker kvalitén något? Annars vet jag inte om det spelar så stor roll mellan 5.1 eller 6.1 system?

Förstärkare: Ja där är jag helt borta, inte en susning.

Dvd: Vet inte om jag är så noga med att den ska vara inspelningsbar. Känns som att de fortfarande är rätt dyra och kollar knappt på tv, följer inga serier osv så har inte riktigt behovet av det.

Ja behöver man något mer?

Kan ju säga att det här systemet kommer jag ju använda till musik, lyan är en lägenhet så kommer inte behöva ha ett system för att krossa rutor och glas hos grannarna vid sidan om.
Pris: Spelar inte så stor roll om det så kostar 10k eller 15k. Hellre ett riktigt som håller än nån skit som jag ångrar mig på. Men kostar det 7k så gör inte det så mycket heller

Finns det bra paket, eller ska man köpa det mesta löst? Tänkte det är bra att passa på att köpa sakerna på reorna som det är nu.

Tack för mig och en god fortsättning!

<{POST_SNAPBACK}>


Vad gäller DVD så föreslår jag att du kopplar in datorn till TV:n om du har VGA eller DVI-ingång på TV:n. Det ger bättre bild än så gott som vilken enklare DVD-spelare som helst. Det är först om du går upp i hi-end-segmentet på DVD-spelare som de kan blir bättre än vad en dator klarar av.

#3

Postad 27 december 2006 - 13:44

khaan
  • khaan
  • Forumräv

  • 928 inlägg
  • 0

Vad gäller DVD så föreslår jag att du kopplar in datorn till TV:n om du har VGA eller DVI-ingång på TV:n. Det ger bättre bild än så gott som vilken enklare DVD-spelare som helst. Det är först om du går upp i hi-end-segmentet på DVD-spelare som de kan blir bättre än vad en dator klarar av.

<{POST_SNAPBACK}>


Just. Ett ljudkort med optisk digital utgång är såklart ett måste om du vill kunna få dolby digital/dts-ljud.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.