Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Amatör söker bra ljud mm.

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 januari 2007 - 22:57

Unregistered2ba9e82b
  • Unregistered2ba9e82b
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag har letat efter ett bra hemmabiopaket som passar mina önskemål utan att lyckas. Är inte alls bra på såna här grejer och skulle därför behöva en det råd eller tips mm.
TV:n jag har är en Fujitsu Siemens Myrica PQ42-1 och högtalarna på den sitter vinklade snett bakåt så ljudet går rakt ut genom de två dörröppningar som finns på båda sidorna om TV:n.

Jag vill ha ett paket med DVD som har hårddisk och HDMI, helst i silver och med hörlursutgång.
Som jag tidigare nämnde, så är jag inte alls bra på sånt här, vet tex inte om HDMI:n och hörlursutgången är nånting som har med DVD:n eller recievern att göra. Tex såg jag denna info om Sony HT-SS1000P:

Paketlösning med receiver på totalt 1000 W och snygga, lättplacerade högtalare i silver och svart. Automatisk högtalarinstallation med mikrofon, RDS-radio och gott om anslutningar för både digitala och analoga källor.


...och denna info om Sony HT-SS1000P/ DVP-NS76HS Regionsfri:

Komplett hemmabiosystem med receiver på totalt 1000 W och snygga, lättplacerade högtalare i silver och svart tillsammans med regionsfri DVD-spelare i slimmad design och HDMI-utgång som klarar uppspelning av de flesta format.

Om jag köper utan DVD-spelaren, kan jag då köpa en helt annan DVD-spelare? Måste de olika grejerna ha några specifika uttag?

Min frågor må inte vara de bästa, men jag har aldrig hållit på med sånt här och jag kommer inte på bättre :rolleyes: Hoppas jag åtminstone får något svar.

God nytt år i efterskott till er alla!

#2

Postad 03 januari 2007 - 16:02

simonerlandsson
  • simonerlandsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
Hej. Du behöver absolut inte ha samma märke osv på dvd som receiver. Om du köper med bara receivern kan det vara bra om du har Hdmi ingång samt utgång på den. Åtminstonde komponent eller någon digital (optisk/koaxial) för att få sjyst ljud/bild kvalite när du kopplar en annan dvd till receivern.

Vad jag kan hitta om de paketet du tittat på så har receivern 2 optiska och 1 koaxial ljudingång, samt 3 analoga. Analoga fungerar precis lika bra men inte samma kvalite.

Går du upp 1000:- och tittar på nästa sony paket Sony HT-DDW880 så har du Hdmi, komponent, 5 analoga samt 2optiska och 1 koaxial. Mycket gott med anslutningsmöjligheter. bra receiver som gör det lätt att uppgradera. Har själv ett likadant paket hemma och är helnöjd.

skriv gärna igen om de blev lite krångligt!

Redigerat av simonerlandsson, 03 januari 2007 - 16:03.


#3

Postad 03 januari 2007 - 18:21

Unregistered2ba9e82b
  • Unregistered2ba9e82b
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar.
Det är bara synd att de paket som verkar bra inte ser bra ut. De passar iallafall inte till min lägenhet och TV. De flesta bra är ju i trä eller svart. Om någon hittar ett paket med följande så är jag evigt tacksam:

Bra ljud och bild!
Vara i silver/borstat stål
Pelarhögtalare fram (spelar ingen roll bak)
Ha HDMI in/ut
Ha hörlursutgång
Ha hårddisk
Ha Timeshift
Kunna spela upp divx
Kunna kopplas till datorn

Om paketet är utan DVD-spelare så vill jag iallafall att jag ska kunna köpa en DVD som kompletterar det som fattas. Jag har Wii, Xbox360 och kommer skaffa PS3 så jag skulle gärna ha det så att allt kan vara inkopplat samtidigt.
Tänkte att gränsen får gå vid 8000kr för allt, och om det är utan DVD så blir det väl ungefär 4000-6000kr.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.