Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9396 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#9251

Postad 05 februari 2024 - 20:32

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlägg
  • 0
@niklas om man beställer Telia sport total får man då in kanalerna via parabol och Allente appen till Apple TV eller måste man då använda TV4 appen ?

#9252

Postad 05 februari 2024 - 20:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

@niklas om man beställer Telia sport total får man då in kanalerna via parabol och Allente appen till Apple TV eller måste man då använda TV4 appen ?

Hej

Alla kanaler finns på satellit, och alla sportkanaler i appen, filmkanalerna finns inte som linjära kanaler via streaming eftersom filmer och serier finns i vår app. Om någon match inte går på någon av de linjära kanalerna, då behöver man se via TV4 Play-appen.

Mvh
Niklas
 



#9253

Postad 08 februari 2024 - 17:48

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Vi har haft Oneplace och varit relativt nöjda. Men de senaste veckorna har något hänt... det är otroligt segt att öppna exempelvis apparna för TV4 eller SVTPlay och tiden är flera minuter för att komma in till nyheterna på TV4Play. Samtidigt har inspelningarna börjat krångla och misslyckas lika ofta som de lyckas. Vi har mer än 35% ledigt på hårddisken och vi har 500 Mbit fiber med bra prestanda enligt Bredbandskollen. Oneplace är ansluten via RJ45 till nätet och vi har även ställt in WiFi så att boxen hittar det. Är det dags att skrota Oneplace och gå över till någon annan lösning eller annan leverantör. Lite trist eftersom vi varit kunder i många år och har varit nöjda.... man vet ju aldrig vad man får.


Redigerat av bengtfalke, 28 februari 2024 - 21:59.


#9254

Postad 10 februari 2024 - 11:24

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 1
Har en Digibit R1 sat till IP server till salu om någon behöver då vi flyttar till bostadsrätt tyvärr. Har tänkt mig 800 kr. Svara med PM vid intresse.

#9255

Postad 28 februari 2024 - 19:12

jonajg
  • jonajg
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Kommande kanalförändringar
https://www.allente....ar-under-varen/

#9256

Postad 28 februari 2024 - 19:24

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0

Kommande kanalförändringar
https://www.allente....ar-under-varen/

Sex kanaler försvinner och tre försvinner. 



#9257

Postad 28 februari 2024 - 20:15

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Ha ha de nya kanalerna är extremt mycket sämre än de som försvinner. Denna gången är jag 100% säker på att avsluta Allente efter uppemot 25 år.

#9258

Postad 28 februari 2024 - 23:31

PH2000
  • PH2000
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 1

Det där var en nedgradering som man inte kan skoja bort...

Hyggliga kanaler som ersätts med ren skit!

Får jag inte en riktigt fet deal när bindningstiden löper ut om ca ett halvår så är det bye bye Allente. 



#9259

Postad 29 februari 2024 - 00:08

luma67
  • luma67
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Jösses, håller bara med.
40+ rader om de fantastiska nya kanalerna..   "Deras program är fyllda av sång och skratt.."  :D   
Själv har jag nyttjat både History o Discovery Science väldigt mycket.
Moonbug låter iofs som en dedikerad kanal för "den fejkade månlandningen" ;) , ett ämne som dyker upp bland de kanaler som tas bort.

Men antar att de har rätt att göra såhär. Men inte mot mig, så kulorna hamnar hos nån annan asap. Ser att Tele2 har History 1 & 2 bl.a.



#9260

Postad 29 februari 2024 - 00:39

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Vi vill ha innehåll som våra kunder verkligen efterfrågar och tittar på i vårt utbud.” Menar dom verkligen att vi kunder bett om att släcka discovery och history channels mot moonbug?



#9261

Postad 29 februari 2024 - 06:39

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Men va f-n!
Science och History-kanalerna är ju riktiga tungviktare, de kan man ju inte bara ta bort hur som helst och ersätta med flams. Riktigt dåligt!

#9262

Postad 29 februari 2024 - 14:56

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Ha ha de nya kanalerna är extremt mycket sämre än de som försvinner. Denna gången är jag 100% säker på att avsluta Allente efter uppemot 25 år.

 

 

Det där var en nedgradering som man inte kan skoja bort...

Hyggliga kanaler som ersätts med ren skit!

Får jag inte en riktigt fet deal när bindningstiden löper ut om ca ett halvår så är det bye bye Allente. 

 

Det är ju en smak grej. Jag är för min del glad över att Mezzo kommer till platformen men det borde komma som en HD-kanal! 

Mezzo kommer inte ersätta de kanaler som försvinner och moonbug är en bilig variant av andra barn kanaler, Allentes sätt att spara pengar... 

Det är helt sjukt att totalt 7 kanaler försvinner. 

France24, Discovery Science, Animal Planet, Cartoonito, Motorvision, History1 och 2.

 

test 7510 är för moonbug

test 7172 är för Mezzo

 

Screenshot-2024-02-29-at-14.41.58.png

 

Källa:

https://www.satellit...com/DVB/log.php


Redigerat av angelsevov, 29 februari 2024 - 14:57.


#9263

Postad 29 februari 2024 - 20:29

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Den gamla boxen bråkade så jag har bytt den mot en Allente-1 med hårddisk.

Men hur tusan får jag den att mata ut surround ljud?

Har kollat med supporten men de hade inte direkt koll på detta 

Ljud ut står på auto.



#9264

Postad 29 februari 2024 - 21:50

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 968 inlägg
  • 1

Efter att ha läst dom 10 senaste inläggen i denna tråd kan jag inte annat än att vara enormt glad att inte sitta i Allente båten.

Valet att välja bort detta företag är nog bland det bästa jag gjort när det kommer till TV världen.



#9265

Postad 02 mars 2024 - 07:24

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

För mig blir det nog Boxer/Tele2 som får ersätta.



#9266

Postad 03 mars 2024 - 09:51

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Skulle se Mission Impossible: Dead Reckoning igår.

Börjar streama den på Allente1-boxen.
Bilden fryser till i 1 sekund ungefär en gång per minut. Ibland börjar bilden hacka/rycka till.

Håller ut i 15 minuter.
Byter då till Allente-appen som finns till webOS i min LG-tv för att se om streamen funkar bättre.

Jepp, 100% frys/hack/ryck-fritt och även snäppet skarpare bild.

Har faktiskt aldrig lyckats stream:a nått felfritt med Allente1-boxen. Ser bara parabolsändningarna med boxen, som funkar felfritt.

Så, kontentan är boxen är undermålig som streamingenhet, eller att min är trasig.

Ps. Netflix, Prime, HBO Max, Discovery, TV4Play, Svt, Viaplay är övriga appar jag använder i webOS på samma TV. Alla funkar 100% felfritt (själva strömningen).

Vet inte hur Allente ska kunna konkurrera i framtiden. 😵‍💫
Är dock jättenöjd med mitt paketpris med fiber och parabol.

#9267

Postad 03 mars 2024 - 15:11

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Jag har hittills bara kollat på Viasat History och CNN, både via satellit och streamat (från veckoarkivet). I alla fallen bra bild och ingen ryckighet alls. Kabel till nätverket, ej WiFi. Men surroundljud vill inte alls.

 

Inget jätteproblem för mig, "seriös" streaming gör jag från min AppleTV med sin "match frame rate" mm. Annars BD/UHD med "source direct".



#9268

Postad 03 mars 2024 - 17:37

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0

Jag har hittills bara kollat på Viasat History och CNN, både via satellit och streamat (från veckoarkivet). I alla fallen bra bild och ingen ryckighet alls. Kabel till nätverket, ej WiFi. Men surroundljud vill inte alls.

Inget jätteproblem för mig, "seriös" streaming gör jag från min AppleTV med sin "match frame rate" mm. Annars BD/UHD med "source direct".


Ah, jag kör wifi till Allente1-boxen. (Åven till TV:n). Kan ju vara mitt wifi som inte är helt i harmoni med Allente1-boxen.

#9269

Postad 04 mars 2024 - 20:51

Krickab
  • Krickab
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Gjorde mig av med min Oneplacebox för några veckor sedan, ställde frågan här och ringde även Allente och frågade vilken box som fungerar bäst av Allentes boxar och det skulle vara allente1 boxen. Jag fick problem direkt med boxen så jag var tvungen att ringa support.Det var hd som krånglade men efter några omstarter osv så fick jag igång den med olika ljudnivåer på alla kanaler bla.Krashar varje dag så omstart av box minst 1 Gång om dagen. Tv4 appen verkar som den inte gillar samt svt play.Osynkat ljud
när man streamar bla. Har haft Nvidia Shield i ett antal år och inte ett problem i annat rum.Någon med liknande problem?

Redigerat av Krickab, 04 mars 2024 - 20:54.


#9270

Postad 04 mars 2024 - 21:49

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0

Gjorde mig av med min Oneplacebox för några veckor sedan, ställde frågan här och ringde även Allente och frågade vilken box som fungerar bäst av Allentes boxar och det skulle vara allente1 boxen. Jag fick problem direkt med boxen så jag var tvungen att ringa support.Det var hd som krånglade men efter några omstarter osv så fick jag igång den med olika ljudnivåer på alla kanaler bla.Krashar varje dag så omstart av box minst 1 Gång om dagen. Tv4 appen verkar som den inte gillar samt svt play.Osynkat ljud
när man streamar bla. Har haft Nvidia Shield i ett antal år och inte ett problem i annat rum.Någon med liknande problem?


Min Allente1-box kraschar när jag bläddrar i kanalguiden. Den fryser när jag bläddrar uppåt/nedåt.. sen blir det svart, Allente-loggan och vips, tillbaka i kanalguiden. Antar det är en krasch/omstart. Händer kanske varannan dag i genomsnitt. Går dock hyffsat fort, så har vant mig.

#9271

Postad 04 mars 2024 - 22:13

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Bit-rate värden på SVTs HD kanaler (via satellit) har nästan halverats idag, från ca 8-11 Mbps till ca 4-7 Mbps. Det blev sämre bild :(
 
Kanaler försvinner, priset går upp + konstiga nya “hitta på” avgifter… Det känns som att det inte går så bra för Allente.

Redigerat av angelsevov, 04 mars 2024 - 23:37.


#9272

Postad 04 mars 2024 - 22:55

Krickab
  • Krickab
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Krickab, 04 mars 2024 - 22:59.


#9273

Postad 05 mars 2024 - 08:32

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

@allente - när kommer stöd för flerkanalsljud i er app för Apple TV? Trist att se filmer och serier i enkelt stereoljud… Vill minst ha 5.1 ljud men stöd för Dolby Atmos vore ännu bättre


@allente, har inte fått någon återkoppling på denna fråga.

Ett naturlig följdfråga är även när ni kommer sända i bättre kvalite via streaming?

#9274

Postad 05 mars 2024 - 12:22

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Nu fick jag lite klarhet om surroundljud och fick det även att fungera under vissa betingelser ;-)

 

Det finns bara via satellit/kabel och givetvis bara om kanalen och programmet har det. Det funkade på SVT och Viasat Ultra HD. Funkade med via inspelning.

 

https://www.allente....vanliga-fragor/ 



#9275

Postad 05 mars 2024 - 13:07

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0


Bit-rate värden på SVTs HD kanaler (via satellit) har nästan halverats idag, från ca 8-11 Mbps till ca 4-7 Mbps. Det blev sämre bild :(

Kanaler försvinner, priset går upp + konstiga nya “hitta på” avgifter… Det känns som att det inte går så bra för Allente.


Hm, är det temporärt eller fortsatt så? Mäter du själv eller finns det någon hemsida att få den informationen ifrån?

Hela anledningen för mig att ha valt parabol är att slippa sönderkomprimerat bild och ljud...

Första F1 sändningen på Viasat UHD kändes inte särskilt högupplöst.

#9276

Postad 05 mars 2024 - 17:55

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Hm, är det temporärt eller fortsatt så? Mäter du själv eller finns det någon hemsida att få den informationen ifrån?

Hela anledningen för mig att ha valt parabol är att slippa sönderkomprimerat bild och ljud...

Första F1 sändningen på Viasat UHD kändes inte särskilt högupplöst.

 

Det är fortsatt/permanent.

En av mina mottagare har funktionen och visar värden för både bild och ljud i realtid.


Redigerat av angelsevov, 05 mars 2024 - 17:58.


#9277

Postad 05 mars 2024 - 18:41

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

Det är fortsatt/permanent.
En av mina mottagare har funktionen och visar värden för både bild och ljud i realtid.


Tack! Ajaj, inte bra. :(

#9278

Postad 05 mars 2024 - 22:20

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

 

Bit-rate värden på SVTs HD kanaler (via satellit) har nästan halverats idag, från ca 8-11 Mbps till ca 4-7 Mbps. Det blev sämre bild :(
 
Kanaler försvinner, priset går upp + konstiga nya “hitta på” avgifter… Det känns som att det inte går så bra för Allente.

 

 

Pengar har Allente gott om, tydligen har ni betalat in alldeles för mycket till dem  :D 

 

Viaplay Group och Telenor får 100 miljoner kr var i en extra vinstutdelning från samägda Allente, enligt anmälan till Bolagsverket. Det skriver Telekomnyheterna."



#9279

Postad 06 mars 2024 - 11:37

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 1

Pengar har Allente gott om, tydligen har ni betalat in alldeles för mycket till dem  :D

 

Viaplay Group och Telenor får 100 miljoner kr var i en extra vinstutdelning från samägda Allente, enligt anmälan till Bolagsverket. Det skriver Telekomnyheterna."

 

 

j*vlar :) Det ser ut som de har mjölkat oss ordentligt.

Det handlar bara om mer och mer vinst och mer pengar som går till delägarna. Det sker ingen produktutveckling och det finns lite eller kanske inga pengar för R&D. Det är därför man ska inte vara lojal mot sin tv-distributör, mobiloperatör, bolånebank... 


Redigerat av angelsevov, 06 mars 2024 - 11:37.


#9280

Postad 06 mars 2024 - 15:35

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
I en utopi hade Sveriges enda(?) kvarvarande satellit-tv leverantör förbättrat ljud och bild samt levererat hårdvara och mjukvara i toppklass kontra tidigare år.

Uttrycket "fat and happy" ligger nära tillhands.

Redigerat av Iwarsson, 06 mars 2024 - 16:35.


#9281

Postad 06 mars 2024 - 15:46

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Jag noterade också häromdagen en dålig bild på svt1, trodde jag råkat få på den lokala svt1.
Läste sen här om låg bitrate vilket låter oroande.
Vad säger @niklas om det?

#9282

Postad 06 mars 2024 - 16:41

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 1
Bättre att streama gratis i SVT-apparna

#9283

Postad 08 mars 2024 - 12:25

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Angående bitraten på SVTs kanaler, jag märkte det igår och det ser ut som att tidigare bitrate värden har återställts. Bra gjort :) 

 

OS i Paris på SVTs magiska 720p är räddad :D 

 

Jag hoppas att pop-up kanalen Eurosports 4K för OS kommer tillbaka.



#9284

Postad 08 mars 2024 - 14:29

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
Ah, bra.

Var rädd för mer sparkrav etc.

#9285

Postad 10 mars 2024 - 00:07

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

@Niklas.Vad ingår i allenteappen? Jag har parabol standard och om jaag fattat rätt så ingår viaplay film och serier,men när jag skulle se filmen ”Dive” så omdirigeras jag till viaplay och där ombeds jag skaffa paket! Hur är det?


Redigerat av Askungen, 10 mars 2024 - 16:25.


#9286

Postad 10 mars 2024 - 11:22

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Angående bitraten på SVTs kanaler, jag märkte det igår och det ser ut som att tidigare bitrate värden har återställts. Bra gjort :) 

 

 

 

SVT kanalerna var tidigare i fast bitrate, över 10 Mbit/s nu variabel bitrate med snitt på 6-8 Mbit/s

Hur hårt komprimerat det blir beror ju på vad som sänds på de andra SVT kanalerna. Inget är åtgärdat

 

Godare försvinner från transpondern den 3 april så då blir det 3 Mbit/s till att dela på



#9287

Postad 10 mars 2024 - 13:17

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

SVT kanalerna var tidigare i fast bitrate, över 10 Mbit/s nu variabel bitrate med snitt på 6-8 Mbit/s

Hur hårt komprimerat det blir beror ju på vad som sänds på de andra SVT kanalerna. Inget är åtgärdat

 

Godare försvinner från transpondern den 3 april så då blir det 3 Mbit/s till att dela på

 

Det stämmer som VBR var det alltid mellan 7-11 ( max 10599kbps) . Men senaste veckan, med transponder byte för deras SD kanaler, i 4:e mars gick det ner alla värden för SVTs HD kanaler och det låg på dem låga värden oavset program /event.  7:e mars återställdes delvis de tidigare värden. jag har några schemalagda inspellningar som styrker detta. Det var kanske något tillfälligt med transponderbytten 

 

Här nedan bifogar jag även data-log från min scanner

i modulen "Bit Rate video" ser du tydligt hur det börjar på 4:e mars och 7:e mars förbättras delvis.

Du har rätt i "Inget är åtgärdat" enligt mätningarna :)

 

Screenshot-2024-03-10-at-15.46.05.png

 

Screenshot-2024-03-10-at-15.44.17.png


Redigerat av angelsevov, 10 mars 2024 - 17:04.


#9288

Postad 11 mars 2024 - 09:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

Det stämmer som VBR var det alltid mellan 7-11 ( max 10599kbps) . Men senaste veckan, med transponder byte för deras SD kanaler, i 4:e mars gick det ner alla värden för SVTs HD kanaler och det låg på dem låga värden oavset program /event.  7:e mars återställdes delvis de tidigare värden. jag har några schemalagda inspellningar som styrker detta. Det var kanske något tillfälligt med transponderbytten 

 

Här nedan bifogar jag även data-log från min scanner

i modulen "Bit Rate video" ser du tydligt hur det börjar på 4:e mars och 7:e mars förbättras delvis.

Du har rätt i "Inget är åtgärdat" enligt mätningarna :)

 

Screenshot-2024-03-10-at-15.46.05.png

 

Screenshot-2024-03-10-at-15.44.17.png

Hej

Vi har ett pågående arbete där vi gör en översyn och optimerar vår satellitkapacitet utifrån våra nuvarande behov – målet är fortsatt en bibehållen kvalitet på kanalerna.

Under själva arbetet under våren kan kvaliteten på kanalerna påverkas. Det innebär att kvaliteten bl a på SVT:s huvudkanaler under en övergångsperiod har varit försämrad. En stabilisering och förbättring sker nu successivt under våren. Vi följer självklart utvecklingen för att ni kunder ska få en bra bildkvalitet även framåt.

Mvh
Niklas


@Niklas.Vad ingår i allenteappen? Jag har parabol standard och om jaag fattat rätt så ingår viaplay film och serier,men när jag skulle se filmen ”Dive” så omdirigeras jag till viaplay och där ombeds jag skaffa paket! Hur är det?

Hej

Skicka PM så kan jag hjälpa dig. Har du aktiverat ditt konto hos Viaplay via signup.viaplay.se? 
Du kan skicka PM så kan jag hjälpa dig komma igång med allt.

Mvh
Niklas


@allente, har inte fått någon återkoppling på denna fråga.

Ett naturlig följdfråga är även när ni kommer sända i bättre kvalite via streaming?

Hej

Följande kanaler ska fungera med 5.1, lite osäker just nu om det fungerar på alla plattformar dock.
 

  • Kunskapskanalen (SVT)
  • SVT1 HD
  • SVT2 HD
  • SVTB/SVT24 Barnkanalen
  • V Sport Golf

 

Det kommer komma mer innehåll med stöd för dolby, men behöver återkomma senare om det när jag har något med konkret.

Mvh
Niklas


Skulle se Mission Impossible: Dead Reckoning igår.

Börjar streama den på Allente1-boxen.
Bilden fryser till i 1 sekund ungefär en gång per minut. Ibland börjar bilden hacka/rycka till.

Håller ut i 15 minuter.
Byter då till Allente-appen som finns till webOS i min LG-tv för att se om streamen funkar bättre.

Jepp, 100% frys/hack/ryck-fritt och även snäppet skarpare bild.

Har faktiskt aldrig lyckats stream:a nått felfritt med Allente1-boxen. Ser bara parabolsändningarna med boxen, som funkar felfritt.

Så, kontentan är boxen är undermålig som streamingenhet, eller att min är trasig.

Ps. Netflix, Prime, HBO Max, Discovery, TV4Play, Svt, Viaplay är övriga appar jag använder i webOS på samma TV. Alla funkar 100% felfritt (själva strömningen).

Vet inte hur Allente ska kunna konkurrera i framtiden. ‍
Är dock jättenöjd med mitt paketpris med fiber och parabol.

Hej

Skicka gärna PM med kundnummer så ska jag titta om jag kan se något konstigt.

Mvh
Niklas



#9289

Postad 11 mars 2024 - 16:56

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0

@niklas

 

Dolby Atmos? Hur går det med det?

Netflix? Några nyheter, nåt på gång? Helt klart viktigt!

HDR?



#9290

Postad 11 mars 2024 - 22:52

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 968 inlägg
  • 0

@niklas

 

Dolby Atmos? Hur går det med det?

Netflix? Några nyheter, nåt på gång? Helt klart viktigt!

HDR?

 

:lol:

Låt dom börja med en skaplig bitrate på bild först. Sedan har vi väntat på 5.1 ljud sen dvd formatet var aktuellt  :P



#9291

Postad 13 mars 2024 - 07:23

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Fick samtal från Allente igår igen där de frågar om jag är nöjd. De ringer ofta för att fråga just det, men givetvis handlar det om att de vill sälja mer paket.
Denna gången sade jag faktiskt att jag inte var nöjd med att flera bra kanaler ska försvinna. Det visste han förstås inget om men försökte direkt sälja på nåt premium för där ska nog de kanalerna finnas.
Jag var inte intresserad av att köpa nåt ytterligare än att få det som ingick när jag band upp mitt avtal, då lade han på mitt i meningen. Det är kundservice det🤔

#9292

Postad 13 mars 2024 - 10:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Fick samtal från Allente igår igen där de frågar om jag är nöjd. De ringer ofta för att fråga just det, men givetvis handlar det om att de vill sälja mer paket.
Denna gången sade jag faktiskt att jag inte var nöjd med att flera bra kanaler ska försvinna. Det visste han förstås inget om men försökte direkt sälja på nåt premium för där ska nog de kanalerna finnas.
Jag var inte intresserad av att köpa nåt ytterligare än att få det som ingick när jag band upp mitt avtal, då lade han på mitt i meningen. Det är kundservice det

Hej

Skicka gärna PM med kundnummer och vilket telefonnummer vi ringde ifrån så kommer jag följa upp.

Ber om ursäkt för bemötandet du fick.

Mvh
Nilas


@niklas

 

Dolby Atmos? Hur går det med det?

Netflix? Några nyheter, nåt på gång? Helt klart viktigt!

HDR?

Hej

Ingen ny status kring Netflix, tror tyvärr inte det är något som kommer att bli löst.
Tyvärr har jag ingen information kring Atmos och HDR.

Mvh
Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 13 mars 2024 - 10:55.


#9293

Postad 13 mars 2024 - 16:42

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 2

Niklas!

 

Väldigt tråkigt att höra, personligen kan jag känna att det känns ganska dåligt. Ni har en hårdvara som utan problem klarar Netflix (flera andra boxar med Broadcom 72180 klarar Netflix i 4k). Att ni inte fixar så Atmos stödet funkar är även det riktigt svagt.

 

Ni inför er nya avgift "teknikavgift"... Jag förstår inte riktigt, tyvärr tycker jag att man upplevt att ni blivit lite sämre på kommunikation med vad som händer o det har varit ganska tätt med buggar. Vad är det för teknik vi får betala för? Vi betalar för en bra box med bra hårdvara, ni tar betalt, men vad är det ni tar betalt för? Missförstå mig rätt här, men det är ganska dåligt att ni inte kan fixa Netflix stödet... det är den marknadsledande streamingtjänsten?

 

Jag kan tycka att du Niklas har skött supporten väldigt bra, men... det känns som det blivit sämre. Ska det fortsätta så här så blir det nog en renodlad Streamingtjänst nästa gång för mig. Ska jag köra vidare så får ni faktiskt lägga på ett kol o leverera bättre.

 

Jag var väldigt positiv till Allente 1 boxen från början, men nu får ni faktisk skärpa er!



#9294

Postad 13 mars 2024 - 17:24

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Jag kan tycka att du Niklas har skött supporten väldigt bra, men... det känns som det blivit sämre. Ska det fortsätta så här så blir det nog en renodlad Streamingtjänst nästa gång för mig. Ska jag köra vidare så får ni faktiskt lägga på ett kol o leverera bättre.

 

Amen!



#9295

Postad 13 mars 2024 - 17:48

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
Allente 1 boxen upplevde jag som bättre vid lansering än nu. Saker verkar inte gå i rätt riktning...

Var och varannan kväll är det ström ur för att den ska starta upp ordentligt utan att hänga sig. Fungerar den från början tar det 30-60 sekunder innan den eventuellt börjar svara på kommandon.

#9296

Postad 13 mars 2024 - 22:04

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Teknikavgift och kortavgift,jag trodde kortavgiften var för tekniken. Lite som jag betalar två dagvattenavgifter,den ena har jag ingen om varför jag betalar men går inte säga upp.



#9297

Postad 14 mars 2024 - 09:36

14f2d1f982ed92792b68ed4432fdb17a
  • 14f2d1f982ed92792b68ed4432fdb17a
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Det verkar som att det är hög tid att säga adjö till Allente efter ca 25 år som kund.

Jag behöver lite råd om hur jag löser mina behov bl.a. Discovery och History.

Har idag inte fiber men skaffar om det behövs.

Tacksam för råd



#9298

Postad 14 mars 2024 - 10:08

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Teknikavgift och kortavgift,jag trodde kortavgiften var för tekniken. Lite som jag betalar två dagvattenavgifter,den ena har jag ingen om varför jag betalar men går inte säga upp.

En avgift för vattnet, en för transporten och en för nyttjande av rören  :D



#9299

Postad 14 mars 2024 - 12:29

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Vatten är för inkommande vatten och en för avloppsvatten.

#9300

Postad 15 mars 2024 - 11:33

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
@niklas

Återkom gärna med ett svar Niklas, det vore bra med lite mer info om era tankar framåt så jag vet hur man själv ska tänka o planera! 😀



3 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar


    putta
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.