Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fantastisk ny diskmaskin!

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 januari 2009 - 10:54

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlägg
  • 0
Topic: Köpt ny diskmaskin, Miele. Helnöjd med allt utom priset givetvis men den har ett separat fack för bestick högst upp som sparar enormt utrymme i själva maskinen, samt att besticken garanterat blir rena. Priset (runt 9000 SEK) är väl motiverat då besticken har en separat diskmekanism, sammanlagt 3 disk-armar i maskinen med andra ord.

Varmt rekommenderad av Smisker, ett rent :) nöje att diska numera.

OT: Hehe, jag ser fram emot diskussioner i detta forum, föreställ er argumenten:

"NEJ, jag hävdar med emfas att Electrolux 124xx spis definitivt genererar mer än 37dB i varmluftsmode."

"Jag har kollat specen och Bosch uppger på sin hemsida att deras kaffekvarn MX445 klarar att mala ner tlll 0.12 piktometer, så kolla fakta innan du yttrar dig om saker du uppenbarligen inte vet någonting om!!!"

"SUCK, kan alla troll och folk som inte fattar att uppskatta att en bra torktumlare koktar deg vänligen bege sig till andra trådar, så att vi som vill diskutera detta kan göra det ifred... VAR ÄR MODERATORERNA FÖRRESTEN???"

#2

Postad 18 januari 2009 - 10:58

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Min diskmaskin är bättre än din, sådeså!!!! :)

Den har högupplöst diskmedel som ger ökad närvarokänsla i renheten på besticken.

Btw, hur många db genererar den i övre mellanregistret?

On topic:

Den låter ju faktiskt riktigt bra den där maskinen, kanske lite väl dyr dock?

Kör själv med nån mellanbudget Bosch som iofs funkar bra men inget märkvärdigt.

Det där med bestickefacket lät ju annars genialiskt och nåt man ofta muttrat över just vad gäller platsbrist.

#3

Postad 18 januari 2009 - 11:05

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlägg
  • 0
Säljaren frågade mig: "Hur stor familj har du?" 2 vuxna o 3 barn svarade jag, den måste vara i rostfritt.
Han visade mig 1 maskin - Mielen, drog ut bestickfacket överst och där var det i princip klart.

Installationen som företogs av firmans (Stima i Huddinge om någon känner till den, fantastisk butik) två robusta gossar förlöpte helt smärtfritt, när jag kommenterade att Gordon (min vitvarukran) skinnat mig på 9 lakan sa de "klart han rekommenderar den, han har en själv"

Undrar om vi kan utveckla samma känsla av "elitism" i denna forumdel som vi normalt sett anklagas för på andra delar, som högupplöst i bild-delen till exempel?

#4

Postad 18 januari 2009 - 11:11

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0
Min diskmaskin har jag inskaffat för 14 år sedan och funkar perfekt ens idag. Disken blir alltid ren och den är helautomatisk dessutom. Har uppvaktnings funktion, den ser och mattar in allt disk, doserar rätt mängd diskmedel, torkar diskens samt läger torkat disk i skåpet. Underhållningen är väldigt biligt, den har aldrig gåt sonder faktiskt och den var bilig i inköp. Maskinen är av märke ”KÄRINGEN”, made in Hungary .

#5

Postad 18 januari 2009 - 11:17

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0

Min diskmaskin har jag inskaffat för 14 år sedan och funkar perfekt ens idag. Disken blir alltid ren och den är helautomatisk dessutom. Har uppvaktnings funktion, den ser och mattar in allt disk, doserar rätt mängd diskmedel, torkar diskens samt läger torkat disk i skåpet. Underhållningen är väldigt biligt, den har aldrig gåt sonder faktiskt och den var bilig i inköp. Maskinen är av märke ”KÄRINGEN”, made in Hungary .


Hur är det med driftkostnaderna då? Har funderat på att skaffa en sån där, men har träffat folk som har dåliga erfarenheter av den..

#6

Postad 18 januari 2009 - 11:35

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0

Hur är det med driftkostnaderna då? Har funderat på att skaffa en sån där, men har träffat folk som har dåliga erfarenheter av den..


Allt handlar om att läsa bruksanvisningen väll och följa den till punkt o prick. Som sagt den är underhållningsfri och självgående, inte minst livstidgaranti. Man måste välja rätt diskmaskin modell med tanke på den enorma utbudet som finns på marknaden.

#7

Postad 18 januari 2009 - 11:35

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlägg
  • 0
Kul! Visar du bilder på din så visar jag bilder på min :)

Min diskmaskin har jag inskaffat för 14 år sedan och funkar perfekt ens idag. Disken blir alltid ren och den är helautomatisk dessutom. Har uppvaktnings funktion, den ser och mattar in allt disk, doserar rätt mängd diskmedel, torkar diskens samt läger torkat disk i skåpet. Underhållningen är väldigt biligt, den har aldrig gåt sonder faktiskt och den var bilig i inköp. Maskinen är av märke ”KÄRINGEN”, made in Hungary .


Här är besticksinsatsen, urlastningen är otroligt smidig om man packar besticken "troppvis", sparar tid för en sliten familjefar.

https://www.minhembi...c_id=274090.jpg

Redigerat av Unregisteredae4b07cd, 18 januari 2009 - 11:36.


#8

Postad 18 januari 2009 - 15:13

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Hate to break it, men miele är inte vad miele var för 5-10 år sedan. Funktionerna är bra, de har massor med innovativa smarta lösningar, men kvaliteten är inte vad miele stod för tidigare

#9

Postad 18 januari 2009 - 20:25

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlägg
  • 0
Väldigt få företag har den kvaliteten de hade för 10 år sedan. Fenomenet heter Kina -> Prispress

#10

Postad 01 februari 2009 - 00:23

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Mjo men Miele har ändå hållit sig bättre än dom flesta andra dock är Cylindas maskiner fina,har sett en del apparater i mina 10 år i branschen,jäkligt mycket skrot finns det skulle aldrig köpa en maskin under 3500:- tex,dom känns riktigt dåliga och kommer tillbaka efter 2 år helt sönderkörda

#11

Postad 02 februari 2009 - 14:50

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0
hade en Miele med bestickshylla i början på 90-talet.
vart ingen vid nästa byte... saknade den vanliga bestickkorgen

#12

Postad 22 februari 2009 - 14:21

jofalk
  • jofalk
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Jag har hört att inga diskmaskiner nuförtiden gör disken torr. Min gamla gjorde det. Har nåt med säkerhetsnormer att göra (gäller också AAA maskiner med extra torkeffekt). Nån som har annan erfarednhet.

#13

Postad 02 mars 2009 - 21:47

freddos
  • freddos
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag har hört att inga diskmaskiner nuförtiden gör disken torr. Min gamla gjorde det. Har nåt med säkerhetsnormer att göra (gäller också AAA maskiner med extra torkeffekt). Nån som har annan erfarednhet.


Det är nog klokt det, om du lämnar dina fina vinglas eller silverbestick att torka efter ett diskoprogram i diskmaskinen lär glasen vitna (glassjuka) på nolltid och silvret ser ta mig sjutton ut som om de klätts med leopardtyg. Direkt efter avslutat program skall luckan öppnas och all fukt vädras ut...

#14

Postad 04 mars 2009 - 07:42

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Jag bugar inför trådskaparen som funnit himmelriket i en vitvara.
Jag har själv en Miele tvättmaskin W2888, och den var svindyr för 5 år sedan (18500:-), men är fortfarande som ny. Den centrifugerar med 1800 varv!

Resten av hushållet är Husqvarna då vi byggde nytt ifjol, och det blev fördelaktigt att köpa deras paket. Dock inte tvättmaskinen då som vi tog med från det gamla huset.
Jag önskar att vi köpt alla maskiner med rörliga delar av Miele, disk & torktumaren, för på bara ett år har Husvarnan mattats av lite i kvalitetsintryck.

#15

Postad 04 mars 2009 - 21:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Vi har 2st Miele diskmaskiner på mitt jobb..

Dom går mellan 3-4 ggr/dag..

1996 i mars började jag på mitt nya jobb och maskinerna är från det året.

Den ena gick sönder för ett år sen och är utbytt den andra tuffar på fortfarande ...GRYMT :blink:

Redigerat av moparman, 04 mars 2009 - 21:42.


#16

Postad 05 mars 2009 - 08:09

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Får man inte en värdecheck nu när man köper Miele som gäller för gratisservice om den skulle gå sönder inom 10 år?

#17

Postad 05 mars 2009 - 08:35

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Det blir inte gratis utan man får 1000kr i avdrag på vad det kostar att reparera.

#18

Postad 16 mars 2009 - 19:15

Per_We
  • Per_We
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Jag har hört att inga diskmaskiner nuförtiden gör disken torr. Min gamla gjorde det. Har nåt med säkerhetsnormer att göra (gäller också AAA maskiner med extra torkeffekt). Nån som har annan erfarednhet.


Exakt! Jag har en Miele G1230SCu (Vit) som inköptes April 2006. Föll för den separata hyllan för besticken och märket som skall vara bra.
Blev faktiskt inte så imponerad av diskresultatet och att man måste öppna luckan manuellt direkt efter disk för att det skall torka, annars så ligger det pölar kvar på kopparna som står upp och ned. dåligt...

Fick höra av en kollega som köpt en nyare Cylinda med separat underspolning för kärl. Verkar intressant !
Det saknar jag idag. Kanske att det blir en Miele/Kärcher nästa gång med högtrycksspolning, typ 150bar :)
Mina föräldrar köpte en ganska så dyr Cylinda dm72 vilken gick sönder efter knappt 3år.. kostade som halva nypriset att fixa.. 4-5 tusen... :)
Kanske att det är cost-cut där man pressar ned kvaliteten max för att toppskiktet skall få maximala bonusar eller... :)

Redigerat av Per_We, 16 mars 2009 - 19:18.


#19

Postad 27 mars 2010 - 17:52

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Har själv haft min Cylinda Dm 560 nu i 2 veckor och är skit nöjd över köpet .
Den har fläkt för att torka disken den har speciella korgar som man kan inreda nästan hur man vill .Och belysning det är jäkligt bra .
Den har kastrull spolarmunstycken typ .
Fick bra pris genom mitt exfrus far som jobbar med maskiner så 5500 kr för denna är kanon pris ..
Kan inte mer än rekommendera Cylinda .

#20

Postad 27 mars 2010 - 17:57

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

  • 417 inlägg
  • 0

Det är nog klokt det, om du lämnar dina fina vinglas eller silverbestick att torka efter ett diskoprogram i diskmaskinen lär glasen vitna (glassjuka) på nolltid och silvret ser ta mig sjutton ut som om de klätts med leopardtyg. Direkt efter avslutat program skall luckan öppnas och all fukt vädras ut...


Ahha därför min nya disk maskin piper att man skall öppna luckan för vädring. Trodde först det va något jag gjorde fel. Där ser man :P



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.