Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Brite-View - ny intressant scaler

38 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 juni 2002 - 01:54

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Zinwell, tillverkare av ProV aka TV-4000 har släppt en ny scaler kallad Brite-View.

http://www.zinwell.c...t.php?newsid=15

The answer is technology! What was the question?

#2

Postad 22 juni 2002 - 06:50

Nightportier
  • Nightportier
  • Forumräv

  • 696 inlägg
  • 0
pris på den?


[url="http://"../show.asp?user=Nightportier"]Min Hembio[/url]

[url="http://"../film.asp?user=Nightportier"]Mina Filmer[/url]

#3

Postad 24 juni 2002 - 19:52

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
En liten uppdatering angående Brite-View. Jag har precis fått svar från min "vän" på Zinwells säljavdelning. I korthet så går det ut på att den inte är släppt än eftersom de upptäckt en liten bug som måste fixas först. Jag skall få full specifikation i morgon men tydligen skall den bland annat ha stöd för 1080i . Så fort de har fixat bugen så är jag lovad att få köpa ett demoex innan den går ut till OEM .

ViewSonic (som gjorde den "berömda" VB50 av Zinwells ProV aka TV-4000 har också annonserat nya budgetscalers i sommar!

http://www.hdtvbuyer...sonic_monit.htm

NextVision 6 och NextVision 5 kommer, till skillnad från VB50, i en PAL version till hösten (augusti/september) .

Det ser ut att bli en intressant höst med ett flertal nya projektorer riktade mot hemmamarknaden och nu ett antal budget scalers som klarar både komponent och 16:9 .

The answer is technology! What was the question?

#4

Postad 25 juni 2002 - 00:59

Nightportier
  • Nightportier
  • Forumräv

  • 696 inlägg
  • 0
Efter sommaren ska det handlas grejer kan jag lova!

[url="http://"../show.asp?user=Nightportier"]Min Hembio[/url]

[url="http://"../film.asp?user=Nightportier"]Mina Filmer[/url]

#5

Postad 25 juni 2002 - 18:13

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Nu har jag fått produktblad på Brite-View från Zinwell. Det är pdf-filer och jag kan inte klippa och klistra all information men här är en kort resume:

Features
Advance frame buffer technology
Double scan conversion (from 15.75 KHz to 31.5 KHz)
Support up to SXGA (1280x1024 resolution)
3:2 pulldown auto detection
Brightness, saturation, contrast, sharpness and hue adjustments
On screen display operation with IR remote controller
Aspect ratio 4:3 or 16:9
3D comb filter

Input
Composite Video (RCA)
S-video
Y-Pb-Pr

Output
RGB (VGA 15-pin D-sub connector)
Y-Pb-Pr

Vad kan man säga, en budget scaler med 4:3 och 16:9 i upp till SXGA, 3:2 pulldown och inbyggd RGBHV och Y-Pb-Pr converter... Vad tycker ni skall jag importera ett provex?

The answer is technology! What was the question?

#6

Postad 25 juni 2002 - 18:22

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Arioch och alla andra CRT-ägare, SXGA (1280x1024), det måste väl vara någonting för er som har projektorer som kan visa det


The answer is technology! What was the question?

#7

Postad 25 juni 2002 - 18:26

RoedeOrm
  • RoedeOrm
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0
Klart du ska importera ett demoex!!! (För att kort därefter ge bort det till mig... :) )

#8

Postad 25 juni 2002 - 20:15

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Om jag köper skall jag då ta en i svart och guld eller i borstad aluminium (all min övriga utrustning är svart men inget guld)?

Seriösa problem...

The answer is technology! What was the question?

#9

Postad 10 augusti 2002 - 18:53

Unregistered07ea6e16
  • Unregistered07ea6e16
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Hur har det gått med Zinwell scalern har du fått den inu? nå. Den kommer väl att kunna scala om upplösningen så att den passar panan? Väntar med spänning på svar.

#10

Postad 10 augusti 2002 - 20:13

RoedeOrm
  • RoedeOrm
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0
Jag är mycket nyfiken... Blir det någon scaler?

#11

Postad 10 augusti 2002 - 22:01

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Sorry, har precis kommit hem från en dyksemester (ingen internetkontakt, mobil eller mail). Jag skall ta kontakt med Zinwell i veckan enligt överenskommelse... Återkommer så snart jag får svar om pris och leveransdatum...

The answer is technology! What was the question?

#12

Postad 12 augusti 2002 - 00:13

Unregistered07ea6e16
  • Unregistered07ea6e16
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Hittade en Engelsk sida där det står en del om Brite view, tydligen så är de återförsäljare men det finns inget pris.

www.av-sales.com/plasma/html/brite_view.html

#13

Postad 24 oktober 2002 - 15:07

Unregistered3e3ca133
  • Unregistered3e3ca133
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Jag tänkte väcka den här tråden igen, och höra hur det har gått.
Det har ju hänt lite sen sist, de har ju testat några olika scalers på olika ställen. Men ville även höra om det blev nån scaler??

Dt börjar bli dags för en sådan nu när priserna är lite bättre.

#14

Postad 24 oktober 2002 - 15:10

preacher
  • preacher
  • Ont Geni

  • 1 238 inlägg
  • 0
När tråden är väckt passar jag på att även ändra ämnesrubriken.

#15

Postad 28 oktober 2002 - 19:51

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Denna lilla apparat verkar intressant. Står tyvärr inget om 2:2 PullDown, det borde väl vara en stor nackdel.
Det skulle vara intressant om någon kunde bidra med erfarenheter kring olika alternativ i denna prisklass. Jag tänker på ProV, Grand Video Explorer, AVT-3200, AVT-3700 ImageMax mfl. Det finns tidigare trådar i detta ämne (EmuMannen verkar väldigt insatt), men när dom börjat närma sig jämförelser med fler än två av dessa burkar har dom tyvärr dött ut.
Vad jag förstått är det ProV (TV-4000) som gäller i dagsläget, Grand Video Explorer har jag läst en del negativt om. Dom andra har jag inte sett någon riktig test på.

#16

Postad 31 oktober 2002 - 20:38

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
EmuMannen: Jag spricker av nyfikenhet. Har du kommit någonstans med dina planer på inköp av en BriteView?

Jag mailade Gert på Macab (dom ska börja ta in ProV och sälja via Expert) om dom även funderat på att ta hem BriteView. Tyvärr blev svaret följande:

Detta är för oss ett nytt produktområde. Det finns ett flertal skäl att vi tar upp ProV i vårt sortiment.
Den ligger rätt i pris och ger oerhört mycket funktionalitet för detta pris. Dessutom når man flera olika kundgrupper med Pro V. Vi når en stor kundgrupp som har en dator (monitor) i barnens rum. Denna kan nu enkelt förvandlas till TV.

Brite View har en smalare kundkrets vilket gör det svårare att nå de kvantiteter som behövs.
Vi vill heller inte gå snabbare än att vi gör allt ordentligt.
Det ligger ganska mycket arbete bakom varje produkt.
Dessutom krävs det stora kvantiteter för att kunna hålla ett attraktivt pris.
För oss verkar allt stämma när det gäller Prov V, men vi vill avvakta med fler snarlika produkter till ProV är helt körklar med säljkanaler, manualer, produktblad mm.
Jag vill med detta inte stänga dörren för Brite View. Vi vill se tiden an.

Mvh

Gert Persson
Marknadsansvarig
Macab AB

#17

Postad 31 oktober 2002 - 21:07

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

  • 2 218 inlägg
  • 0
Varför ska du gå genom fler mellanhänder när du kan köpa BriteView 5&6(när den kommer) via Viewsonic i Sverige. Jag har svårt att tänka mig att Expert skulle kunna sälja den billigare än Viewsonic själva.

#18

Postad 31 oktober 2002 - 23:31

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Jag köpte ju en TW100 med inbyggd DCDi så behöver jag ingen "Brite View"-längre. Det vore dock intressant att testa vad den går för... Det vore även kul att testa en NextVision 6 (det var väl en sådan du menade mr huhta?)... Riktigt kul vore det om man kunde få tillfälle att testa dem parallelt tillsammans med en IScan Pro! [8D]

#19

Postad 31 oktober 2002 - 23:46

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

  • 2 218 inlägg
  • 0
Sorry, Nextvision var det ju jag menade[:I], blandade ihop dem..[:I]

#20

Postad 01 november 2002 - 01:37

Nightportier
  • Nightportier
  • Forumräv

  • 696 inlägg
  • 0
quote:NextVision 6 och NextVision 5 kommer, till skillnad från VB50, i en PAL version till hösten (augusti/september) .


Emumannen, har du hört nåt om nextvision 6 stödjer PAL?
Var inne på deras sida och kollade när jag läste [url="http://"https://www.minhembio.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20508"]den här[/url] tråden och kunde inte se nåt om det men den som kommer hit kanske gör det?

En annan fråga ang upplösning; Vad skulle hända om man använde en sån här till en Sony vpl-hs10????
Den har ju en pixelmatris på 1366x768.
Det står så här på ViewSonic´s hemsida,"You can view your own video content in multiple resolutions up to 1280x1024."
Förlorar man pixlar/upplösning med en Nextvision 6?
Om så är fallet, skulle en [url="http://"http://www.crthome.se/tillbehor/scalers.htm"]Deuce SDQ[/url] göra jobbet bättre? Kan visserligen inte se att den skalar nå annorlunda än NV6:an...?

#21

Postad 01 november 2002 - 09:23

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Nightportier, den Amerikanska versionen av Nextvision 6 stödjer inte PAL, NextVision skulle dock släppa en PAL-version "så småning om" sa de vid lanseringen...

Om HS10 kan visa en XGA-bild (1024x768) i 16:9 så måste det vara att föredra framför andra upplösningar om inte HS10 har en suverän inbyggd scaler. XGA i 16:9 bode fylla ut hela panelerna på en HS10. Problemet är om det inte finns "aspect ratio control" över RGBHV på HS10. Det är ju ganska vanligt att man förlorar kontrollen över "aspect ratio", "zoom" med mera om man matar projektorn med någonting annat än komposit, s-video eller komponent. Det fina med Brite View är att man kan välja mellan RGBHV och komponent ut ur den, jag vet inte om det går på Nextvision...

#22

Postad 09 november 2002 - 01:48

Nightportier
  • Nightportier
  • Forumräv

  • 696 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar Emumannen.
Man får väl vänta och se helt enkelt..

#23

Postad 08 april 2003 - 22:45

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Har beställt en BriteView. Är trött på att HTPC:n står och brummar. Får se om Brite:n är ngt att ha. Den har ju fått mkt bra recensioner...
Återkommer.

#24

Postad 08 april 2003 - 23:37

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Arioch, det skall bli intressant med en recension från någon på detta forum. Jag har läst fårvånansvärt bra recensioner av BriteView på andra forum. Kul om det visar sig stämma! De dom är mest negativa till verkar vara den för starkt lysande blå lysdioden. Om det inte är värre så... [:(]

#25

Postad 09 april 2003 - 14:25

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Ja, jisses, det kan man ju verkligen leva med, om det nu är det största problemet.[:)]
Den har skickats från Israel idag, så jag kanske har den inom ngn vecka...

#26

Postad 09 april 2003 - 16:08

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Arioch, här har du lite att läsa under tiden (alla verkar imponerade av 720p och 1080i via komponent från denna burk):

http://www.laaudiofi.../briteview.html
http://www.hometheat...nwellBrite View" target="_blank">http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function=search&articles=5#ZinwellBrite" target="_blank">http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/sho...=5#ZinwellBrite View


Ps. Resultatet från "DVD Benchmark" kan verka negativt men mycket få andra externa scalers, linjedubblare eller progressiva DVD-spelare klarade sig bättre... Eller vad sägs om följande omdömmen:

The deinterlacing on this box is superb. It's the first shipping deinterlacing chip we've seen that challenges the supremacy of the Silicon Image and Genesis/Faroudja chips. Take a look at the test results - it passed everything. We tried a few torture tests that we don't normally run on deinterlacers because we suspect they aren't fair. It passed those as well. Judged purely on deinterlacing performance, this is an amazing value.

Och en sådan vart jag erbjuden för $100! [:)] Ds.

#27

Postad 16 april 2003 - 10:43

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Har nu fått burken och ägnade kvällen igår till att testa den.

Snabbrecension:

+ Enkel att installera och använda. Tydlig fjärrkontroll och bra OSD.
+ Extremt bra deinterlacing. Nästan lika bra som "force weave" i HTPC. Den klarade "rullande-texter-i-Star-Wars-testet" nästan perfekt. Varken iScan eller DCDi har klarat det lika bra när jag har testat.
+ Korrekta färger. Då jag kör Ultimate DVD och THX Optimode Chroma och Hue tests med hjälp av blåfiltret så verkar det som att färgerna är nästan på pricken rätt.

– Allt körs ut i 60 Hz. Inte så kul att den gör om PAL till 60 Hz. Förmodligen en av anledningarna till att denna manick är bättre till LCD/DLP än till CRT. Allt PAL-material blir förvanskat i uppspelningsfrekvensen. Mkt störande.
– Överdrivet brusfilter, även på Component-ingången. Vilket gör att människor ibland ser för digitala och plastiga ut.

Betraktelse 1: Med hög "skärpa" inställd och DVD via component så ser bilden mkt lik ZoomPlayer med fddshow faktiskt. Hög imponatorfaktor genom att bilden verkar väldigt skarp, men (i mina ögon) lite tröttsam efter en stund då man insett hur digitalt filtrerat allt ser ut.

Betraktelse 2: Bilden blir också mkt mer lik t.ex. NEC HT1000 DLP med denna scaler. Allt material blir mkt bra skalat, men tyvärr lite "fnasigt" i kanterna. Svårt att beskriva...

Slutsats: Passar nog extremt bra till alla som har en LCD eller DLP. Får se hur länge jag orkar med dess digitala bildkänsla... Kanske vänjer jag mig. [;)]

#28

Postad 16 april 2003 - 11:12

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Arioch, borde finnas gott om potentiella köpare med LCD/DLP om du tröttnar på burken. Hur hanterar den deinterlacing av PAL-material? Har du testat komponent vs. RGBHV ut från burken, någon skillnad? Jag är bra sugen att testa något dyligt. Vore trevligt att routa komposit och s-video ur receivern med korta kabellängder för att sedan köra en längre komponentkabel till projektorn. Kan man skala allt inkommande material till 720p komponent ut ur burken? Jag är förvisso mycket nöjd med den inbyggda bildbehandlingen via DCDi men det vore kul att jämföra med en BriteView. Den erbjuder onekligen några unika fördelar jämfört med den lösning jag har nu. Jag är ju dessutom något av en "skärpeknarkare"... [:x]

#29

Postad 16 april 2003 - 11:16

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Arioch
Allt PAL-material blir förvanskat i uppspelningsfrekvensen. Mkt störande.Hur yttrar det sig, vad exakt är det som irriterar dig? [;)]

#30

Postad 16 april 2003 - 11:55

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Kan inte köra komponent in i min Barco. Har dock en transcoder som står i ett hörn. Vet inte riktigt om den funkar dock, men har planerat att testa komponent-upplösningarna också...

quote:Hur yttrar det sig, vad exakt är det som irriterar dig?
Det yttrar sig så att bildrörelser i NTSC blir jämnare än i PAL. Plus att man, då man går från 50 Hz till 60 Hz, utan att ändra uppspelningshastigheten naturligtvis måste göra en utjämning av de 50 bilderna på de 10 extra som skall visas. Detta visar sig i viss hackighet i PAL men även i en viss släpeffekt. Denna släpeffekt tror jag inte ens märks med en LCD-projje...
Dessutom förlorar man en del "3D-effekt" i bilden. Den blir liksom plattare. Svårt att förklara, men skillnaden mellan PAL i 50 Hz och 60 Hx på en HTPC med CRT är mkt stor. Med 50 Hz blir det ett sanslöst djup i bilden som helt raderas ut vid andra frekvenser...

Jag gillar också skärpa, men det skall vara äkta skärpa, inte låtstasskärpa. [;)]

En annan grej: 4:3/16:9-omkopplingen i Brite-View är också mer för LCD/DLP än för CRT. Den trycker ihop/drar isär bilden på höjden, istället för på bredden (som t.ex. iScan). Alltså är den bra för alla som har 4:3-panel... Inte alls lika användbar för den som har "äkta" 16:9.
Vad jag förstått så fungerar aspect-kontrollen bara på RGBHV och inte på komponent, dessutom.

Fast som sagt, den är ruskigt bra på deinterlacing. Mkt bättre än de "externa" deinterlacers (Alltså de som tar en analog videosignal och deinterlace:ar den.) som jag har provat.

#31

Postad 16 april 2003 - 12:37

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Arioch, då var det som jag trodde. Jag upplever konstigt nog skillnad mellan PAL och NTSC på min TW100. Jag har bättre djup och flyt i bilden med NTSC. Men det är ju bara att inse att både bildbehandling och upplösning med mera är optimerat för NTSC. PAL klarar sig dock förhållandevis bra så jag är ganska nöjd endå...

När det gäller 4:3/16:9-moderna så var det som jag befarade. Användbart för dem med 4:3 projektor men vi som kör 16:9 får väl köra i 4:3-läge med anamorfisk bild. Om jag matar min projektor med komponent så kan jag använda projektorn för att "dra ut" bilden i sidled men då tvingas jag använda projektorns inbyggda scaler. Du har ingen aning om man kan få scalern att internt skala till 16:9 om man ställer den på 720p? 720p är ju specificerad som 16:9 (kanske därför du inte kan använda aspect ratio control i dessa moder) så då borde "burken" sätta upp en 16:9-buffer internt och skala till den. Det skulle i så fall vara mycket intressant att testa med en 1280x720-projektor. Jag gissar att en 720p-signal går förbi både DCDi och scalern i min projektor (såvida den inte får för sig att fixa med overscan eller dyligt). Det vore som sagt intressant att veta hur bufferten allokeras inne i burken när man väljer 720p och 1080i, den borde ju vara 16:9 men "dras bilden ut"? Tänk vad guld det skulle vara om man kunde mata en anamorfisk bild till burken och få den skalad till en intern buffer på 1280x720 för att sedan få den via komponent till projektorn. I så fall sker all bildbehandling och skalning i burken och då skulle man enkelt kunna jämföra den med den interna bildbehandlingen...

Om burken sätter upp en 16:9-buffert för 720p och 1080i så kan det vara anledningen till att åtminstone en TW100-ägare rapporterat att BriteView ser extremt bra ut i 720p. Den borde i det läget matcha 1280x720-panelerna perfekt...

#32

Postad 16 april 2003 - 14:47

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Hmmm... Ja alltså 720p borde, precis som du skriver gå rätt förbi DCDi och scaler och ut...

#33

Postad 18 april 2003 - 22:52

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Efter några dagars användande måste jag medge att det är en mycket trevlig liten burk det här. Har fått till inställningarna (främst skärpa) så att det inte ser så värst digitalt ut. Nu är det riktigt bra tryck i bilden.
Den har en väldigt fin förmåga att få till skarpa kanter där det skall vara det. T.ex. i konturer av människors ansikten. Det verkar som att den faktiskt gör ngn sorts "om-antialiasing" av vissa konturer, till skillnad från att enbart lägga på skärpefilter som ger glorior.
Blir nog så att jag behåller den... [;)]

#34

Postad 18 april 2003 - 23:02

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Arioch, kul att du är nöjd! Får man fråga hur mycket du fick betala för den?

#35

Postad 19 april 2003 - 11:21

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Hmm... Ca $380 tror jag. Plus $70 i försäkring och frakt från Israel. Sedan tog ju tullen och lade på tull och moms. Så det blev väl ca 5000:- i slutändan.

#36

Postad 16 juli 2003 - 20:31

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0
Jag kör nu min Sony HS10 med HTPC (Theatertek) och undrar hur stor skillnad jag skulle få om jag iställer köpte mig en Briteview för ?

#37

Postad 17 juli 2003 - 12:12

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Förmodligen inte extremt mkt bättre kvalitet, men däremot ett mkt enklare handhavande.
Vet inget om HS10:an, men de flesta som skaffat Briteview till LCD-projjar verkar nöjda.
Jag har vissa problem med PAL via Briteview, men Zinwell säger att jag förmodligen har en felaktig enhet. De har velat skicka mig en ny redan, men jag vill vänta tills de kommit ännu lite längre. Idag klarar chippet PAL i 75Hz på VGA-utgången men de kommer att modifiera det så att det klarar 50Hz på VGA. På Component-ut så klarar det redan 50Hz för PAL. Kan dock inte köra Component in i min Barco.
Dessa bekymmer är inte alls viktiga för den som kör LCD, dock, eftersom de alltid går i 60Hz.
Jag gissar att du kommer att uppleva bilden som betydligt mer skarp i konturerna på objekt, men eventuellt lite "kladdigare" i människors ansikten. Så blir det på CRT iaf. Inte alls säkert att det blir så på LCD.

#38

Postad 17 juli 2003 - 15:29

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0
Men du tror allså inte att den är sämre än htpc?! Intressant när tror du att de kommer med en ny vers'? tror du det är någon skillnad på component och vga ing?? Vad köper jag denna billigst?

Mvh/Henrik

#39

Postad 18 juli 2003 - 11:36

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
På vissa sätt är den sämre och på vissa sätt inte.
Jag upplever en bra HTPC som det mest "transparenta" man kan köra. Briteview ger en bättre "uppskalad" känsla på ett svårförklarligt sätt. Den är vekligen otroligt bra på att skärpa upp kanter som bör vara skarpa i bild.
Se'n, icke att förglömma: Briteview hackar inte. Jag lyckades aldrig få min HTPC att sluta helt med mikroryckningarna. Briteview handskas över huvud taget extremt bra med rörelser i bild.
Det enda som jag har haft att anmärka mot den är att färgvärdena i PAL-läge känns skeva, fast det hävdar ju Zinwell beror på att jag har en felaktig enhet. Får väl se när de blir klara med nästa version och jag får en utbytesenhet. [:)]

Jag meddelar i denna tråd så fort jag vet ngt om den nya versionen.

Jag köpte min på eBay av ett israeliskt företag. Vet inte varifrån man kan köpa den billigare/enklare.

Zinwells representanter i Holland är hur som helst extremt serviceinriktade. Trots att jag hade köpt enheten genom "fel kanaler", så skickade de mig ett nytt firmware-chip (med 75Hz för PAL) som kom efter några dagar. Mycket bra bemötande från dem. Det ser jag som ett tecken på att de verkligen vill utveckla företaget, att de har seriösa ambitioner.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.