Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Rock Band 3

543 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Rock Band 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7,5 (1) Inga priser
Rock Band 3 (inkl. Wireless Keyboard) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Rock Band 3 (inkl. Trummor) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trÄdar

#101

Postad 19 oktober 2010 - 19:58

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlĂ€gg
  • 0

VÀnner, jag stÄr i tagen att förverkliga min dröm om att bli försörjd av mina mÄnga barn pÄ Älderns höst och RB3 Àr farkosten som skall ta mig dit.

Vad skulle ni sÀga, RB3 till PS3 eller till Xboxen?
Finns det nÄgra fördelar över huvud taget med endera?

Har du inte nÄgot av de tidigare spelen eller köpt DLC sÄ kvittar det egentligen. Priset Àr vÀl samma vad jag vet.

#102

Postad 19 oktober 2010 - 20:02

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlĂ€gg
  • 0
Inga dongles lÄter bra. Blir till Xboxen dÄ.
Trist att man inte kan fixa bundle, antar att Game o Gamestop Àr sjukt trötta pÄ musikspel.

#103

Postad 20 oktober 2010 - 19:14

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0
Nu fick jag svaret att releasen Àr 28:e, trÄkigt men man var ju instÀlld pÄ det :(

#104

Postad 20 oktober 2010 - 21:09

Xyber
  • Xyber
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0

Fick svar frĂ„n cdon att releasen ÄR den 21 oktober pĂ„ spelet med keyboard till xbox. Hoppas de hĂ„ller det nu dĂ„. :(


NĂ„gon har missuppfattat nĂ„gonting dĂ„. För nu stĂ„r det den 28:e pĂ„ sidan och har gjort det för mig sen jag bokade förra veckan. Är dessutom omöjligt dĂ„ de inte fĂ„tt in nĂ„gra spel till sitt lager Ă€nnu och de ska ju skickas ut senast dagen innan iaf.

Jag hoppas just nu bara att de kommer fÄ in keyboard bundle, dÄ de pÄ Gamestop sa att de inte ska fÄ in nÄgra alls och det var snack om att de skulle komma hit i början av nÀsta Är. PÄ Game visste de lika lite om hur det stÄr till.

#105

Postad 20 oktober 2010 - 23:36

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlĂ€gg
  • 0
Attans, fanns ju ett litet hopp dÀr :)
pancreas jag tycker du ska maila dom igen och frÄga varför de helt plötsligt Àndrade datumet nÀr de var sÄ sÀkra pÄ att det var den 21e igÄr!! :)

#106

Postad 21 oktober 2010 - 07:15

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0

Attans, fanns ju ett litet hopp dÀr :)
pancreas jag tycker du ska maila dom igen och frÄga varför de helt plötsligt Àndrade datumet nÀr de var sÄ sÀkra pÄ att det var den 21e igÄr!! :)

Mail skickat!

EDIT:

Vi beklagar det intrÀffande och korrekta releasedatumet Àr 28/10

TrÄkigt svar men men...

NĂ€sta torsdag kan inte komma snart nog :)

SmÄroligt klipp med keyboarden: http://kotaku.com/56...band-3-keyboard

Redigerat av pancreas, 21 oktober 2010 - 09:41.


#107

Postad 21 oktober 2010 - 10:00

hakko504
  • hakko504
  • LĂ€rjunge

  • 254 inlĂ€gg
  • 0
Billy Joel till Rock Band 3 i December
Hittils bekrÀftade lÄtar (10/12):
“Big Shot”
“Captain Jack”
“It’s Still Rock N Roll to Me”
“Movin’ Out”
“Only The Good Die Young”
“Piano Man,” “Pressure”
“Say Goodbye to Hollywood”
“The Entertainer”
“The Stranger”
Dessutom klÀmde HMXHenry ur sig att det nog kommer ytterligare ett sex-pack under vÄren nÄn gÄng.

#108

Postad 21 oktober 2010 - 12:41

Xyber
  • Xyber
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0
Nu Àr det endast Rush som saknas för att alla artister frÄn IGNs omröstning ska komma, med tanke pÄ att alla andra stÀmde sÄ kommer de nog utannonseras snart.

#109

Postad 21 oktober 2010 - 20:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
Vad Ă€r egentligen poĂ€ngen med Mustangen? Om man Ă€ndĂ„ vill spela i Pro mode, vill man inte ha riktiga strĂ€ngar dĂ„? Eller kĂ€nslan kanske Ă€r bra Ă€ndĂ„, eller? Är det en prisfrĂ„ga? Är det fortfarande "bara ett TV-spel"? :rolleyes:

NÄgon som tÀnker köpa Mustang istÀllet för Squire?

#110

Postad 21 oktober 2010 - 21:58

Xyber
  • Xyber
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0

Vad Ă€r egentligen poĂ€ngen med Mustangen? Om man Ă€ndĂ„ vill spela i Pro mode, vill man inte ha riktiga strĂ€ngar dĂ„? Eller kĂ€nslan kanske Ă€r bra Ă€ndĂ„, eller? Är det en prisfrĂ„ga? Är det fortfarande "bara ett TV-spel"? :rolleyes:

NÄgon som tÀnker köpa Mustang istÀllet för Squire?


Nybörjare tycker inte det Àr skönt att spela med strÀngar, det Àr mycket skönare att bara behöva trycka in smÄ knappar istÀllet.

KÀnslan ska vara ganska bra ÀndÄ enligt folk som testat den.

Jag tÀnker skaffa en Mustang nÀr jag har rÄd dÄ jag inte planerar att börja spela riktig gitarr inom en snar framtid, men vill fortfarande testa pÄ nÄgot helt nytt nÀr det kommer till musikspel.

#111

Postad 22 oktober 2010 - 18:29

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0
Blev riktigt sugen pĂ„ gitarr just nu, vet dock inte vilken. Är jobbigt att vĂ€nta + att det blir dyrare med squiren Ă€n mustangen Ă€ven fast den nog Ă€r bĂ€ttre. MĂ„ste se lite fler test först. Lever man pĂ„ studiebidrag sĂ„ kĂ€nns det jobbigt att hosta upp över 3000kr pĂ„ en gitarr nĂ€r man redan har en riktig gitarr hemma :).

#112

Postad 22 oktober 2010 - 20:23

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr mycket pengar för Squire, men jag ser det som ett sÀtt att göra min vÀg till att bli en bÀttre gitarrist roligare. Spela gitarr Àr kul, men det Àr inte alltid lika roligt att bara öva.

#113

Postad 22 oktober 2010 - 21:43

rabski
  • rabski
  • AnvĂ€ndare

  • 222 inlĂ€gg
  • 0
Kommer den verkligen kosta över 3000:-?
I butik ligger en squier pÄ ca 1000:-, sedan plus all elektronik. SÄ 2000-2500:- kanske vore rimligt?

#114

Postad 22 oktober 2010 - 22:01

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr mycket pengar för Squire, men jag ser det som ett sÀtt att göra min vÀg till att bli en bÀttre gitarrist roligare. Spela gitarr Àr kul, men det Àr inte alltid lika roligt att bara öva.

Kom att tÀnka pÄ att jag Àven Àr sugen pÄ nÄnting att spela in med nÀr jag spelar. Blir antingen en sÄn + mustangen eller riktiga gitarren tror jag

Kommer den verkligen kosta över 3000:-?
I butik ligger en squier pÄ ca 1000:-, sedan plus all elektronik. SÄ 2000-2500:- kanske vore rimligt?

Jo, men vi rÀknar med överpriser sÄ allt under 3000kr vore underbart :)

#115

Postad 23 oktober 2010 - 01:46

nu1mlock
  • nu1mlock
  • AnvĂ€ndare

  • 104 inlĂ€gg
  • 0

Nybörjare tycker inte det Àr skönt att spela med strÀngar, det Àr mycket skönare att bara behöva trycka in smÄ knappar istÀllet.

KÀnslan ska vara ganska bra ÀndÄ enligt folk som testat den.


Jag blev vÀldigt skeptisk till Mustangen idag. Jag hade för mig att det skulle vara 102 knappar + 6st strÀngar, men enligt den video som IGN har gÀllande Pro-mode med gitarrer sÄ ser det ut som att det Àr lÄngt ifrÄn 102 knappar.

Jag har verkligen "noll koll" nÀr det gÀller gitarrer, men klarar expert utan problem och vill gÀrna prova nÄgot lite mer "riktigt", utan att införskaffa en riktig gitarr. Men enligt alla bilder sÄ har Mustangen varit indelad i "smÄ delar" pÄ skaftet och jag har trott att varje strÀng har rÀknats som en knapp. Men enligt videon pÄ IGN sÄ ser det ut som att hela "bit 1" Àr en knapp och att det inte spelar nÄgon roll vilken "strÀng" man har fingret pÄ.

Har jag helt fel, eller Àr Mustangen en normal och gammal gitarr som man har till tidigare spel, men ett fÄtal extra knappar utan fÀrg, eller Àr varje strÀng faktiskt tryckkÀnslig och rÀknas som en knapp som man behöver hÄlla in för att det ska bli rÀtt i spelet?

EDIT: LĂ€nk till IGN; http://www.ign.com/v...-guitar-trailer

Redigerat av nu1mlock, 23 oktober 2010 - 01:49.


#116

Postad 23 oktober 2010 - 02:15

Xyber
  • Xyber
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0

Jag blev vÀldigt skeptisk till Mustangen idag. Jag hade för mig att det skulle vara 102 knappar + 6st strÀngar, men enligt den video som IGN har gÀllande Pro-mode med gitarrer sÄ ser det ut som att det Àr lÄngt ifrÄn 102 knappar.

Jag har verkligen "noll koll" nÀr det gÀller gitarrer, men klarar expert utan problem och vill gÀrna prova nÄgot lite mer "riktigt", utan att införskaffa en riktig gitarr. Men enligt alla bilder sÄ har Mustangen varit indelad i "smÄ delar" pÄ skaftet och jag har trott att varje strÀng har rÀknats som en knapp. Men enligt videon pÄ IGN sÄ ser det ut som att hela "bit 1" Àr en knapp och att det inte spelar nÄgon roll vilken "strÀng" man har fingret pÄ.

Har jag helt fel, eller Àr Mustangen en normal och gammal gitarr som man har till tidigare spel, men ett fÄtal extra knappar utan fÀrg, eller Àr varje strÀng faktiskt tryckkÀnslig och rÀknas som en knapp som man behöver hÄlla in för att det ska bli rÀtt i spelet?

EDIT: LĂ€nk till IGN; http://www.ign.com/v...-guitar-trailer


Mustangen har 102 knappar, förstÄr inte hur det kan se ut att vara mindre. Det Àr 6 knappar pÄ varje band och det Àr totalt 17 band, vilket Àr totalt 102 knappar.

NÀr du spelar sÄ mÄste du forma ackorden precis som man gör pÄ en riktig gitarr, sÄ det Àr inte en vanlig plastgitarr med lite fler knappar.

NÀr det kommer en lÄng linje sÄ visar den vilka strÀngar som du ska strumma. Upphöjningarna pÄ den lÄnga strÀngen visar hur du ska placera dina fingrar och siffran berÀttar vilket band du ska ha fingrarna pÄ. Detta Àr vÀldigt enkelt förklarat, men man spelar alltsÄ precis det som man spelar pÄ riktigt.

En video dÀr de förklarar lite bÀttre Àn mig och sÄ fÄr man se det helt galna solot i Rainbow In The Dark.
http://www.youtube.c...h?v=D5De9eCH1EU

Redigerat av Xyber, 23 oktober 2010 - 13:45.


#117

Postad 23 oktober 2010 - 11:45

rabski
  • rabski
  • AnvĂ€ndare

  • 222 inlĂ€gg
  • 0

En video dÀr de förklarar lite bÀttre Àn mig och sÄ fÄr man se det helt galna solot i Crazy Train.


Rainbow in the dark :)

#118

Postad 23 oktober 2010 - 12:20

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0
Har bestÀmt mig för att om inget releasedatum/pris bestÀmts innan mustangen kommer sÄ köper jag den.

Hade varit kul om Billy Joel dlc kommit vid releasen istÀllet för 14 december dÄ man fÄr 800 msp tillbaka om man handlar för 2400msp denna mÄnad.

#119

Postad 23 oktober 2010 - 13:45

Xyber
  • Xyber
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0

Rainbow in the dark :)


Haha, oj. Var inte riktigt pigg igÄr nÀr jag skrev det. :)

#120

Postad 23 oktober 2010 - 19:17

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0
LÀste att pro-lÄtarna har blivit prissatta till endast 240 msp :)
Underbart pris tycker jag dÄ det kunde blivit bra mycket högre.
De tre gratis The Doors-lÄtarna kommer ha pro-charts.

#121

Postad 23 oktober 2010 - 21:40

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

Jag blev vÀldigt skeptisk till Mustangen idag. Jag hade för mig att det skulle vara 102 knappar + 6st strÀngar, men enligt den video som IGN har gÀllande Pro-mode med gitarrer sÄ ser det ut som att det Àr lÄngt ifrÄn 102 knappar.

Jag har verkligen "noll koll" nÀr det gÀller gitarrer, men klarar expert utan problem och vill gÀrna prova nÄgot lite mer "riktigt", utan att införskaffa en riktig gitarr. Men enligt alla bilder sÄ har Mustangen varit indelad i "smÄ delar" pÄ skaftet och jag har trott att varje strÀng har rÀknats som en knapp. Men enligt videon pÄ IGN sÄ ser det ut som att hela "bit 1" Àr en knapp och att det inte spelar nÄgon roll vilken "strÀng" man har fingret pÄ.

Har jag helt fel, eller Àr Mustangen en normal och gammal gitarr som man har till tidigare spel, men ett fÄtal extra knappar utan fÀrg, eller Àr varje strÀng faktiskt tryckkÀnslig och rÀknas som en knapp som man behöver hÄlla in för att det ska bli rÀtt i spelet?

EDIT: LĂ€nk till IGN; http://www.ign.com/v...-guitar-trailer


Mustangen replikerar en riktig gitarr rÀtt hyffsat och passar nog alla som inte redan spelar gitarr.
Se Engadgets recsension hÀr för mer information.

#122

Postad 23 oktober 2010 - 23:16

rabski
  • rabski
  • AnvĂ€ndare

  • 222 inlĂ€gg
  • 0
Har en frÄga angÄende Pro drums. Tyckte mig skymta i en video att man kunde stÀlla in vilka cymbaler som skulle anvÀndas.
Tex att man enbart vill anvĂ€nda den gula cymbalen sĂ„ skulle det gĂ„ att stĂ€lla in. Är det möjligt?

#123

Postad 24 oktober 2010 - 00:11

Xyber
  • Xyber
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0

Har en frÄga angÄende Pro drums. Tyckte mig skymta i en video att man kunde stÀlla in vilka cymbaler som skulle anvÀndas.
Tex att man enbart vill anvĂ€nda den gula cymbalen sĂ„ skulle det gĂ„ att stĂ€lla in. Är det möjligt?


Japp. Du kan vÀlja vilka cymbaler du har och dÄ kommer endast de visas, de andra mappas till de vanliga pukorna.

#124

Postad 24 oktober 2010 - 18:35

rabski
  • rabski
  • AnvĂ€ndare

  • 222 inlĂ€gg
  • 0

Japp. Du kan vÀlja vilka cymbaler du har och dÄ kommer endast de visas, de andra mappas till de vanliga pukorna.


Trevligt, har ett Roland set men fattas nÄgra pads till den.

#125

Postad 24 oktober 2010 - 20:09

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • LĂ€rjunge

  • 353 inlĂ€gg
  • 0
Jag hoppas kunna prova den "riktiga" gitarren till dethÀr spelet nÄgon gÄn, alltid kul med nya GH grejjer. Men den dagen jag kan koppla in min riktiga gitarr till spelet och spela med verkar vara en bit bort.
Sen Àr det ju sÄ att man fÄr skilja pÄ att spela ett TV spel dÀr man spelar gitarr och spela med en riktig gitarr, man fÄr ta det för vad det Àr och det Àr oftast vÀldigt kul, fast pÄ tvÄ olika sÀtt

#126

Postad 24 oktober 2010 - 21:28

Plojan
  • Plojan
  • Amatör

  • 85 inlĂ€gg
  • 0

Jag hoppas kunna prova den "riktiga" gitarren till dethÀr spelet nÄgon gÄn, alltid kul med nya GH grejjer. Men den dagen jag kan koppla in min riktiga gitarr till spelet och spela med verkar vara en bit bort.
Sen Àr det ju sÄ att man fÄr skilja pÄ att spela ett TV spel dÀr man spelar gitarr och spela med en riktig gitarr, man fÄr ta det för vad det Àr och det Àr oftast vÀldigt kul, fast pÄ tvÄ olika sÀtt

Var ligger skillnaden, menar du? Det enda jag kan komma pÄ Àr att det Àr roligare att lÀra sig lÄtar med ett spel Àn vad det Àr att sitta och kolla tabulatur eller liknande (plocka ut sjÀlv, om man Àr duktig).

Sen om du har en grymmare gitarr annars sÄ kanske det Àr en annan sak.

Redigerat av Plojan, 24 oktober 2010 - 21:29.


#127

Postad 25 oktober 2010 - 12:51

rabski
  • rabski
  • AnvĂ€ndare

  • 222 inlĂ€gg
  • 0
Är det sagt om det Ă€r möjligt att byta strĂ€ngarna pĂ„ mustangen ifall de skulle gĂ„ av?

#128

Postad 25 oktober 2010 - 14:00

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlĂ€gg
  • 0

Är det sagt om det Ă€r möjligt att byta strĂ€ngarna pĂ„ mustangen ifall de skulle gĂ„ av?

Det ska vÀl gÄ, som jag fattat det som sÄ Àr det vÀl en helt vanlig gitarr fast med inbyggda sensorer pÄ halsen som kÀnner av var man trycker ner strÀngarna. Sen nÄt annat skumt vid strÀngarna dÄ sÄ den registrerar nÀr man slÄr pÄ strÀngen. Men det ska ju funka att koppla in guran i vilken förstÀrkare som hellst och spela som vanlig elgitarr ocksÄ. SÄ det mÄste ju vara vanliga strÀngar ocksÄ kan jag tÀnka mig.

Edit: My bad, mustangen var ju den med knapparna, trodde fel ;) Men men det verkar ju gÄ i allafall.

Redigerat av Luzer, 25 oktober 2010 - 14:41.


#129

Postad 25 oktober 2010 - 14:03

hakko504
  • hakko504
  • LĂ€rjunge

  • 254 inlĂ€gg
  • 0

Är det sagt om det Ă€r möjligt att byta strĂ€ngarna pĂ„ mustangen ifall de skulle gĂ„ av?

Ja, det ska gÄ. (http://gear.ign.com/.../1116696p1.html)

#130

Postad 25 oktober 2010 - 15:18

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0
Gamereactors recension! ;) :) :D

#131

Postad 25 oktober 2010 - 15:35

rabski
  • rabski
  • AnvĂ€ndare

  • 222 inlĂ€gg
  • 0

Ja, det ska gÄ. (http://gear.ign.com/.../1116696p1.html)


Hade varit trevligt ifall de slÀppt nÄgon form av guide ifall det nu inte medföljer vid köp av gitarren pÄ hur man byter, samt spÀnner strÀngarna.

LÀste nyss denna artikeln frÄn Gameractor:
http://www.gamereact...c3c0950b239f0d1

Har trott att MIDI-adaptern skulle slÀppas först i november. Har jag fel?

#132

Postad 25 oktober 2010 - 15:38

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0

Hade varit trevligt ifall de slÀppt nÄgon form av guide ifall det nu inte medföljer vid köp av gitarren pÄ hur man byter, samt spÀnner strÀngarna.

LÀste nyss denna artikeln frÄn Gameractor:
http://www.gamereact...c3c0950b239f0d1

Har trott att MIDI-adaptern skulle slÀppas först i november. Har jag fel?

Har lÀst att 30 november Àr releasen pÄ den. Vad jag vet Àr det bara trummor, keyboard, mic, kanske nÄgon vanlig gitarr och spelet som kommer pÄ releasen till 360

#133

Postad 25 oktober 2010 - 15:48

rabski
  • rabski
  • AnvĂ€ndare

  • 222 inlĂ€gg
  • 0

Har lÀst att 30 november Àr releasen pÄ den. Vad jag vet Àr det bara trummor, keyboard, mic, kanske nÄgon vanlig gitarr och spelet som kommer pÄ releasen till 360


Har Àven jag lÀst det, men kom pÄ andra tankar nÀr jag lÀste artikeln.
Megastore listar den som release den 28/10

#134

Postad 25 oktober 2010 - 22:25

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0
Albumet Imagine med John Lennon kommer att slÀppas som dlc.
Inte mÄnga dagar kvar nu, cdon borde skicka spelet imorgon...

#135

Postad 25 oktober 2010 - 22:50

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlĂ€gg
  • 0

Albumet Imagine med John Lennon kommer att slÀppas som dlc.
Inte mÄnga dagar kvar nu, cdon borde skicka spelet imorgon...

Ja det börjar dra ihop sig. Min torsdag har ju givetvis blivit fullspÀckad med annat jox sÄ jag kommer komma hem tidigast 21 :) FÄr nog ta sovmorgon pÄ fredag ;)
HÄller tummarna för att cdon verkligen skickar spelet imorgon ocksÄ...

#136

Postad 25 oktober 2010 - 23:55

Unregisteredf7af6c54
  • Unregisteredf7af6c54
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0
Nej!!!!!
Nu har cdon Àndrat datumet för spelet+keyboard till 3:e november! ;)

#137

Postad 26 oktober 2010 - 07:18

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0

Nej!!!!!
Nu har cdon Àndrat datumet för spelet+keyboard till 3:e november! :)

**** ;)

Har bokat keyboarden pÄ megastore och sjÀlva spelet pÄ siba, fÄr se om de kan leverera skiten.

#138

Postad 26 oktober 2010 - 09:17

hakko504
  • hakko504
  • LĂ€rjunge

  • 254 inlĂ€gg
  • 0
RB2 exporten Àr live!

I USA har nu de första pluggat in koden frÄn manualen i RB i sitt RB3 spel och fÄtt ner exportfilen. TyvÀrr saknas inte mindre Àn 14 av lÄtarna frÄn RB2. Fr det första saknas de 9 lÄtarna av HMX egna band, men ryktet sÀger att dessa kommer som fri DLC senare. DÀremot, och mer allvarligt Àr att följande 5 lÄtar av större band saknas:
* AC/DC – Let There Be Rock
* Journey – Any Way You Want It
* Metallica – Battery
* Red Hot Chili Peppers – Give It Away
* Soundgarden – Spoonman
AC/DC finns dock kvar i Live version. En tidigare lÀcka har angett att Metallica ska komma som DLC senare i Är, men det Àr inte bekrÀftat. RCHP & Soundgardens lÄtar frÄn RB1 verkar ocksÄ saknas i RB3, i detta fall troligen pga licensproblem - Activision pÄstÄr sig ha skrivit exklusiva kontrakt med bÄda grupperna. Orsaken till Journeys frÄnvaro Àr inte faststÀlld Àn, men licensproblem kan mycket vÀl vara orsaken hÀr ocksÄ.

#139

Postad 26 oktober 2010 - 11:17

Unregisteredf7af6c54
  • Unregisteredf7af6c54
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0
Och om man redan exporterat lÄtarna frÄn trean till tvÄan, hur gör man dÄ? Och nÄn ny info om man kommer kunna exportera frÄn 2:an till 3:an lagom till releasen?

#140

Postad 26 oktober 2010 - 11:19

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlĂ€gg
  • 0
Men Ähhh j-vla muppar pÄ cdon, mailade precis för att fÄ bekrÀftat om de inte kan leverera pÄ torsdag. Ska maila megastore och frÄga om de kan leverera sÄ fÄr det bli köp dÀrifrÄn istÀllet istÄfall.
Surt att man inte fÄr över alla lÄtar frÄn RB 2 heller, trodde de löst det frÄn början den hÀr gÄngen eftersom det var likadant i ettan.

#141

Postad 26 oktober 2010 - 11:52

hakko504
  • hakko504
  • LĂ€rjunge

  • 254 inlĂ€gg
  • 0

Och om man redan exporterat lÄtarna frÄn trean till tvÄan, hur gör man dÄ?

Hur menar du nu? Trean gÄr inte att exportera förrÀn 4:an kommer. Men om du menar frÄn ettan till tvÄan sÄ behöver du inte göra nÄgot, lÄtarna dyker helt automagiskt upp i RB3.

Och nÄn ny info om man kommer kunna exportera frÄn 2:an till 3:an lagom till releasen?

Det gÄr, se min post ovan. Det lÀr dessutom komma officiella bekrÀftelser frÄn HMX i kvÀll nÀr nya rockband.com slÀpps.

#142

Postad 26 oktober 2010 - 11:54

Unregisteredf7af6c54
  • Unregisteredf7af6c54
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0

Hur menar du nu? Trean gÄr inte att exportera förrÀn 4:an kommer. Men om du menar frÄn ettan till tvÄan sÄ behöver du inte göra nÄgot, lÄtarna dyker helt automagiskt upp i RB3.
Det gÄr, se min post ovan. Det lÀr dessutom komma officiella bekrÀftelser frÄn HMX i kvÀll nÀr nya rockband.com slÀpps.

Ja, jag menade sÄ klart att jag exporterat frÄn ettan till tvÄan. Har dock repat sönder min RB2-skiva och funderar pÄ att lÄna det frÄn biblioteket och exportera till 3:an sÄ snart nÄn info om det slÀpps.

Redigerat av Unregisteredf7af6c54, 26 oktober 2010 - 11:58.


#143

Postad 26 oktober 2010 - 12:47

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

  • 67 inlĂ€gg
  • 0

Men Ähhh j-vla muppar pÄ cdon, mailade precis för att fÄ bekrÀftat om de inte kan leverera pÄ torsdag. Ska maila megastore och frÄga om de kan leverera sÄ fÄr det bli köp dÀrifrÄn istÀllet istÄfall.
Surt att man inte fÄr över alla lÄtar frÄn RB 2 heller, trodde de löst det frÄn början den hÀr gÄngen eftersom det var likadant i ettan.


Jag har precis gjort samma sak. VÀntar pÄ besked frÄn Megastore och försökte avboka mitt frÄn mupparna pÄ CDON. Dock har de redan dellevererat en del av ordern sÄ jag vete fan hur de gör nu. Men surt av dem att Àndra releasedatum pÄ keyboarden frÄn 28 okt till 3 nov och sen ÀndÄ delleverera de andra sakerna jag bestÀllde samtidigt. Nu kan jag inte cancellera ordern bara för det.

Redigerat av Unregistered91262013, 26 oktober 2010 - 12:47.


#144

Postad 26 oktober 2010 - 12:56

Halgwet
  • Halgwet
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0
Nedrans CDON. Jag hoppas att det bara Àr frÄgan om en temporÀr försening och att de Àndrat pÄ datumet för att vara pÄ sÀkra sidan. Jag blir rÀtt sur om jag inte har det innan helgen.

AngÄende export sÄ ska det fungera sÄ hÀr:
Rock Band 1: Har du redan exporterat det sÄ Àr det exporterat och tillgÀngligt för kommande spel. Det verkar dock som att det blivit nÄgot problem med licenseringen, relaterat till exlusivitet för Guitar Hero-spelen, vilket innebÀr att i alla fall Dani California och Black Hole Sun inte kommer att fungera i Rock Band 3.
Rock Band 2: I USA fungerar det sÄ att man i Rock Band 3 kan gÄ in pÄ ett speciellt stÀlle och skriva in koden för de tjugo gratislÄtarna som följde med Rock Band 2. Detta ger tillgÄng till en nerladdning av RB2-lÄtarna. RB2-skivan behövs alltsÄ inte alls. Om det kommer fungera pÄ samma sÀtt i Europa vet jag inte. I USA anvÀndes koden pÄ en hemsida för att fÄ tag i sjÀlva nerladdningskoden till xbox marketplace och playstation-motsvarigheten. I Europa fick vi nerladdningskoderna direkt.

#145

Postad 26 oktober 2010 - 13:28

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

  • 67 inlĂ€gg
  • 0
Fick svar frÄn Megastore angÄende Rock Band 3 till Xbox 360. FrÄgade specifikt om keyboarden.

"Hej,
leverantören har flyttat fram leveransen av rock band 3. Dom rÀknar med att kunna skicka den 2010-11-15."

Vet ej om de menar spelet eller keyboarden. Men trist Àr det!

#146

Postad 26 oktober 2010 - 14:38

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlĂ€gg
  • 0

Fick svar frÄn Megastore angÄende Rock Band 3 till Xbox 360. FrÄgade specifikt om keyboarden.

"Hej,
leverantören har flyttat fram leveransen av rock band 3. Dom rÀknar med att kunna skicka den 2010-11-15."

Vet ej om de menar spelet eller keyboarden. Men trist Àr det!

Jo jag fick samma svar nÀr jag frÄgade om spelet + keyboarden. SÄ min order fÄr ligga kvar hos cdon dÄ 3 november ÀndÄ Àr bÀttre Àn 15e ;)
Pissigt ÀndÄ att fÄ vÀnta en extra vecka, utan att veta vad det beror pÄ ;)

#147

Postad 26 oktober 2010 - 15:16

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet hur det ligger till i england? TÀnker nog bestÀlla dÀrifrÄn om det Àr release den 28:e pÄ keyboard dÀr, man vet ju aldrig nÀr den kommer hit...

EDIT: SÄg att releasen var den 29:e och att det skulle ta 3-10 dagar att fÄ hit den, kan lika gÀrna vÀnta dÄ.
Är grymt trĂ„kigt att detta ska behöva hĂ€nda sĂ„ nĂ€ra release.

Redigerat av pancreas, 26 oktober 2010 - 15:30.


#148

Postad 26 oktober 2010 - 15:52

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlĂ€gg
  • 0
Förhoppningsvis Àr det bara instrumenten som Àr försenade och man kan fortfarande köpa spelet pÄ releasedagen. DÄ kan man ju uthÀrda nÄn vecka till kanske ;)

#149

Postad 26 oktober 2010 - 16:02

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0
BestÀllde keyboarden ÀndÄ, 686kr gick det pÄ totalt. FÄr hoppas att man fÄr den nÀsta vecka nÄn gÄng.

#150

Postad 26 oktober 2010 - 16:39

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlĂ€gg
  • 0

BestÀllde keyboarden ÀndÄ, 686kr gick det pÄ totalt. FÄr hoppas att man fÄr den nÀsta vecka nÄn gÄng.

Kanske ocksÄ ska köra pÄ den linjen, det var ju ÀndÄ billigare Àn vad den kosta hÀr, var bestÀllde du ifrÄn?



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.