Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XMLTV Grabber för TVTab.la

375 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 15 juli 2013 - 23:50

c99fdt
  • c99fdt
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej! Tänkte bara berätta att Tvzon/xmltv.tab.la funkar utmärkt att använda även till MediaPortal. Kör själv MediaPortal och har tidigare använt tv.swedb.se, men tänkte prova och se om det här är stabilare. :P

Har också en liten kommentar till utvecklaren. I nuläget är Tvzon.exe inte kompatibelt med Windows XP då du använt "PROGRAMDATA" i GetEnvironmentVariable. Jag tog mig friheten att köra en reflector för att plocka ut källkoden, ändra i Visual Studio Express 2012 till "ALLUSERSPROFILE" och bygga om och nu funkar det utmärkt :D (No hard feelings hoppas jag :) )

#202

Postad 19 juli 2013 - 20:02

fla
  • fla
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej, det verkar som att det bara finns data till 31/7... Vad har hänt?

#203

Postad 19 juli 2013 - 20:21

osej
  • osej
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
@jnylen
Tack för din toppentjänst! Det finns en dock en bug som jag skulle vilja att du tittade på: BBC Entertainment ligger en timme fel så jag missar Graham Norton...

#204

Postad 20 juli 2013 - 00:09

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

@jnylen
Tack för din toppentjänst! Det finns en dock en bug som jag skulle vilja att du tittade på: BBC Entertainment ligger en timme fel så jag missar Graham Norton...

Fixade, de hade lagt in en dubbel Time-kolumn i excelen. Så tiden låg i EET-tidzonen.

Hej, det verkar som att det bara finns data till 31/7... Vad har hänt?

Character encoding problem på någon kanal och tyvärr går det inte a debugga på en enkelt sätt.
Jag skulle helst vilja se beachman hoppa över till JSONTV, då den har aldrig problem.
Har alltid haft problem med XML outputen. Om en kanal (av 225st atm) lägger in en icke godkänd character
och systemet inte hittar den och replace:ar den så fuckar den vid outputen av XMLTV:n inte i JSONTV.

#205

Postad 21 juli 2013 - 14:44

Saur
  • Saur
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Character encoding problem på någon kanal och tyvärr går det inte a debugga på en enkelt sätt.
Jag skulle helst vilja se beachman hoppa över till JSONTV, då den har aldrig problem.
Har alltid haft problem med XML outputen. Om en kanal (av 225st atm) lägger in en icke godkänd character
och systemet inte hittar den och replace:ar den så fuckar den vid outputen av XMLTV:n inte i JSONTV.


Finns det något vi kan gör för att hjälpa till att få det att fungera igen? Vi kommer ju allt närmare den 31/7...
Själv har jag mycket stor erfarenhet av Perl, och även en del av XML, om det kan vara till hjälp.

#206

Postad 21 juli 2013 - 15:13

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Finns det något vi kan gör för att hjälpa till att få det att fungera igen? Vi kommer ju allt närmare den 31/7...
Själv har jag mycket stor erfarenhet av Perl, och även en del av XML, om det kan vara till hjälp.

Källkoden finns på https://github.com/jnylen/nonametv med alla importers osv.
Problemet ligger ju att jag även kör mot TVDb, Tmdb och TVRage så om de fuckar till det så fuckar det för hela outputen för XMLTV.

Här är felet på Xmltv exporten iaf:
Code point ^u0019 is not a valid character in XML at /usr/share/perl5/XMLTV.pm line 1788.

Redigerat av Unregisteredbba0afcb, 21 juli 2013 - 15:14.


#207

Postad 21 juli 2013 - 20:14

Niklas2k
  • Niklas2k
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Det är ju kanon om XMLTV fortsätter att fungera. MythTV, tvheadend och många fler backends har ju stöd för det out of the box så att säga.

Jag kan tyvärr inte Perl men om jag kunde så skulle jag gärna bidra. Hoppas att ni hittar en lösning.

Redigerat av Niklas2k, 21 juli 2013 - 20:16.


#208

Postad 22 juli 2013 - 20:38

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
är det bara jag som saknar kanal 5 data?
xmltv fungerar även med NextPVR!

Sven Åke

#209

Postad 22 juli 2013 - 21:33

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlägg
  • 0
Nä jag saknar också Kanal 5 och TV11

#210

Postad 23 juli 2013 - 11:59

Niklas2k
  • Niklas2k
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Femman och 11an saknade data för 1 - 2 dagar. Idag finns det men snart har vi ingen data alls. Antar att det rullar igång igen när dagen som förstör allt försvinner...

#211

Postad 25 juli 2013 - 11:50

neo70
  • neo70
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Källkoden finns på https://github.com/jnylen/nonametv med alla importers osv.
Problemet ligger ju att jag även kör mot TVDb, Tmdb och TVRage så om de fuckar till det så fuckar det för hela outputen för XMLTV.

Här är felet på Xmltv exporten iaf:
Code point ^u0019 is not a valid character in XML at /usr/share/perl5/XMLTV.pm line 1788.


Jag har inte studerat källkoden (är inte på nåt sätt expert på xml och perl), men skulle detta eller detta kunna vara till hjälp för att få bort ogiltiga tecken?

#212

Postad 28 juli 2013 - 17:08

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Jag har inte studerat källkoden (är inte på nåt sätt expert på xml och perl), men skulle detta eller detta kunna vara till hjälp för att få bort ogiltiga tecken?


Nja.
Vi kör redan en sådan, problemet är bara att vi kör den på fel ände.

#213

Postad 29 juli 2013 - 09:34

Niklas2k
  • Niklas2k
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Nu är det väldigt glest i tablåerna. :-(

#214

Postad 29 juli 2013 - 13:45

Saur
  • Saur
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Källkoden finns på https://github.com/jnylen/nonametv med alla importers osv.
Problemet ligger ju att jag även kör mot TVDb, Tmdb och TVRage så om de fuckar till det så fuckar det för hela outputen för XMLTV.

Här är felet på Xmltv exporten iaf:
Code point ^u0019 is not a valid character in XML at /usr/share/perl5/XMLTV.pm line 1788.


Jag har försökt få igång det hela, men inte haft så väldigt mycket framgång. Jag har satt upp en ny virtuell Linux-server (Fedora 19) och installerat en helsikes massa Perl-plugins, så det verkar köra nu i alla fall. Jag kör "sudo tools/se-tvzon/nonametv-cronjob --daily", men det blir mest varningar om Importers som inte finns och URL:er som saknas/inte hittas. Jag använder examples/se/nonametv.conf, men den verkar inte vara speciellt uppdaterad... Det enda som jag lyckats få importerat/exporterat är P1, P2 och P3... Sen saknar jag ju naturligtvis all indata som skall komma via mail, och har inga lösenord för sajter som kräver det, så jag vet inte hur mycket jag borde kunna få ut...

Jag fick fixa prototyperna i lib/NonameTV/Augmenter.pm och lib/NonameTV/Factory.pm eftersom de var helt fel (använde @ istället för $)...

Jag har också fått kommentera bort "$d perl -I lib tools/nonametv-update-tvdb sv" ur tools/se-tvzon/nonametv-cronjob för den hänger sig i _downloadZip() i $self->{xml}->XMLin($xml) när den skall parsa XML-filen från http://thetvdb.com/a...updates_all.zip (den har stått och tuggat i flera timmar utan att komma fram till något, vilket inte känns rimligt, även om filen är 30+ MB).

Sen hjälper det ju inte att det står /home/jnylen/projects/ hårdkodat lite överallt. ;)

Alla tips för att få igång det så att det faktiskt fungerar mottages tacksamt.

#215

Postad 29 juli 2013 - 21:43

Saur
  • Saur
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Jag har också fått kommentera bort "$d perl -I lib tools/nonametv-update-tvdb sv" ur tools/se-tvzon/nonametv-cronjob för den hänger sig i _downloadZip() i $self->{xml}->XMLin($xml) när den skall parsa XML-filen från http://thetvdb.com/a...updates_all.zip (den har stått och tuggat i flera timmar utan att komma fram till något, vilket inte känns rimligt, även om filen är 30+ MB).


Heh, visade sig att det faktiskt tog en hel evighet för det där. Efter att den stått och tuggat hela dagen så blev den äntligen färdig. Vet dock inte riktigt vad den kom fram till, men nu kör den igenom utan att behöva hämta allt så nu går det mycket fortare.

#216

Postad 29 juli 2013 - 21:51

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Alla tips för att få igång det så att det faktiskt fungerar mottages tacksamt.

Hej!

Tyvärr är jag ingen Perl-knackare, så jag är inte till så mkt hjälp där...
Har iaf uppdaterat första posten med källkoden för tvzon.exe om det kan vara till någon hjälp. Som tvzon är skriven idag så utgår den från xmltv-api på tvtab.la, så är det fel där så funkar det förstås inte... Är på semester, så jag har inte möjlighet att hjälpa så mycket. Om någon har mödan och orken att lägga upp källkoden på github eller liknande så att fler kan delta så är det helt ok för mig.

//bechman

Redigerat av beachman, 29 juli 2013 - 21:54.


#217

Postad 30 juli 2013 - 02:43

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Jag har försökt få igång det hela, men inte haft så väldigt mycket framgång. Jag har satt upp en ny virtuell Linux-server (Fedora 19) och installerat en helsikes massa Perl-plugins, så det verkar köra nu i alla fall. Jag kör "sudo tools/se-tvzon/nonametv-cronjob --daily", men det blir mest varningar om Importers som inte finns och URL:er som saknas/inte hittas. Jag använder examples/se/nonametv.conf, men den verkar inte vara speciellt uppdaterad... Det enda som jag lyckats få importerat/exporterat är P1, P2 och P3... Sen saknar jag ju naturligtvis all indata som skall komma via mail, och har inga lösenord för sajter som kräver det, så jag vet inte hur mycket jag borde kunna få ut...

Jag fick fixa prototyperna i lib/NonameTV/Augmenter.pm och lib/NonameTV/Factory.pm eftersom de var helt fel (använde @ istället för $)...

Jag har också fått kommentera bort "$d perl -I lib tools/nonametv-update-tvdb sv" ur tools/se-tvzon/nonametv-cronjob för den hänger sig i _downloadZip() i $self->{xml}->XMLin($xml) när den skall parsa XML-filen från http://thetvdb.com/a...updates_all.zip (den har stått och tuggat i flera timmar utan att komma fram till något, vilket inte känns rimligt, även om filen är 30+ MB).

Sen hjälper det ju inte att det står /home/jnylen/projects/ hårdkodat lite överallt. ;)

Alla tips för att få igång det så att det faktiskt fungerar mottages tacksamt.


Kör en "Pull request" på min repo, så slänger jag in factory delen.
Toolsen där är hårdkodad till min sida ja, kör en cp -R tools/se-tvzon tools/se-saur eller något.

TVDb behöver du bara om du ska köra augmenter.

Och:
Alla kanaler behöver finnas i configen som ska finnas i /etc/nonametv.conf
Svt etc måste du be om användaruppgifter till och skriva på avtal.
De flesta kanaler har sina press sidor med tablåer under press.<domän>

Så testa där.

De kanaler som du kan hämta gratis är SR, Radioseven, CMore, DR

Tänk bara på att det tog mig två år att få ihop de 225 kanaler jag har just nu.
Och det fattas fortfarande många.




Kolla även: https://github.com/a.../convert_jsontv
Om det kan vara något.


Hej!

Tyvärr är jag ingen Perl-knackare, så jag är inte till så mkt hjälp där...
Har iaf uppdaterat första posten med källkoden för tvzon.exe om det kan vara till någon hjälp. Som tvzon är skriven idag så utgår den från xmltv-api på tvtab.la, så är det fel där så funkar det förstås inte... Är på semester, så jag har inte möjlighet att hjälpa så mycket. Om någon har mödan och orken att lägga upp källkoden på github eller liknande så att fler kan delta så är det helt ok för mig.

//bechman


Skulle vara rätt najs om du körde upp det på github eller liknande så kan folk hjälpa till i programmet ;)

Redigerat av Unregisteredbba0afcb, 30 juli 2013 - 02:48.


#218

Postad 30 juli 2013 - 15:38

Niklas2k
  • Niklas2k
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Borde du inte kunna köra manuellt och se vart den stannar?
Kör en echo (eller vad det nu kan kallas i Perl) så att den skriver ut vilken importer den precis är på väg att starta (eller har startat?). Då kanske man kan få fram vilken källa det är som är paj och ta det därifrån eller funkar den inte så? Det måste ju finnas något som liksom... kör det som tolkar datan? Det som kör borde ju kunna skriva ut vilken den är på väg att köra.

Redigerat av Niklas2k, 30 juli 2013 - 15:40.


#219

Postad 30 juli 2013 - 18:44

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlägg
  • 0
Om ni får "epg-panik" och behöver någon tillfällig xmltv-grabber verkar pguide funka fortfarande
https://www.minhembi...dpost&p=3371974
Den grabbar från dagenstv.com och kräver att man har Java installerat

#220

Postad 31 juli 2013 - 01:55

Saur
  • Saur
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Kör en "Pull request" på min repo, så slänger jag in factory delen.
Toolsen där är hårdkodad till min sida ja, kör en cp -R tools/se-tvzon tools/se-saur eller något.

TVDb behöver du bara om du ska köra augmenter.

Och:
Alla kanaler behöver finnas i configen som ska finnas i /etc/nonametv.conf
Svt etc måste du be om användaruppgifter till och skriva på avtal.
De flesta kanaler har sina press sidor med tablåer under press.<domän>

Så testa där.

De kanaler som du kan hämta gratis är SR, Radioseven, CMore, DR

Tänk bara på att det tog mig två år att få ihop de 225 kanaler jag har just nu.
Och det fattas fortfarande många.


Heh, jag hade inte direkt plannerat att sätta upp en riktig distribution av "alla" kanaler. Hade mest tänkt försöka hjälpa till med koden. Att få tillgång till den officiella XML-datan från de olika kanalerna verkar alldeles för bökigt för detta, tyvärr. :(

Kolla även: https://github.com/a.../convert_jsontv
Om det kan vara något.


Hah, det fungerade perfekt. Lite manuellt fixande, men i värsta fall kan jag automatisera det. Men nu har jag data så jag klarar mig några dagar, och förhoppningsvis har http://xmltv.tvtab.la/xmltv/ hoppat igång sen...

Om det nu är ett sånt problem att exportera XML-datan, skulle du inte kunna använda en motsvarande lösning som den som convert_jsontv använder? Dvs generera JSON-datan, och konvertera den sedan till XML? Visst, det är en omväg (speciellt som XML-exportern finns), men det verkar ju fungera...

Varför finns det ingen 00index.html fil i json-katalogen? Den är väldigt smidig om man vill få en överblick av nuvarande export-status...

Jag noterade också att det inte finns så många dagars data för Kanal 5, Kanal 9 och TV 11 även i JSON. Något du kanske kan kolla på?

Redigerat av Saur, 31 juli 2013 - 01:59.


#221

Postad 31 juli 2013 - 03:01

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Om ni får "epg-panik" och behöver någon tillfällig xmltv-grabber verkar pguide funka fortfarande
https://www.minhembi...dpost&p=3371974
Den grabbar från dagenstv.com och kräver att man har Java installerat

Dock olagligt, inget jag rekommenderar. Men förstår problemet. Kollar på exportern varje dag men inte hittat kanalen som bråkar.

Heh, jag hade inte direkt plannerat att sätta upp en riktig distribution av "alla" kanaler. Hade mest tänkt försöka hjälpa till med koden. Att få tillgång till den officiella XML-datan från de olika kanalerna verkar alldeles för bökigt för detta, tyvärr. :(


Det är det, tog ett år eller t om att få tillgång till TV4.



Hah, det fungerade perfekt. Lite manuellt fixande, men i värsta fall kan jag automatisera det. Men nu har jag data så jag klarar mig några dagar, och förhoppningsvis har http://xmltv.tvtab.la/xmltv/ hoppat igång sen...

Om det nu är ett sånt problem att exportera XML-datan, skulle du inte kunna använda en motsvarande lösning som den som convert_jsontv använder? Dvs generera JSON-datan, och konvertera den sedan till XML? Visst, det är en omväg (speciellt som XML-exportern finns), men det verkar ju fungera...


Vet inte när dock, men håller på att migrera allt till en ny server atm. Så kanske hoppar XMLTV exportern och kör convert_jsontv istället.



Varför finns det ingen 00index.html fil i json-katalogen? Den är väldigt smidig om man vill få en överblick av nuvarande export-status...


Kan nog ordna det också.

Jag noterade också att det inte finns så många dagars data för Kanal 5, Kanal 9 och TV 11 även i JSON. Något du kanske kan kolla på?


Vet du vilken dag det slutar på? SBSTV kör mail sedan juni/maj och de har inte varit så snälla med att namnge filerna rätt.

Redigerat av Unregisteredbba0afcb, 31 juli 2013 - 03:03.


#222

Postad 31 juli 2013 - 09:48

Saur
  • Saur
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Vet du vilken dag det slutar på? SBSTV kör mail sedan juni/maj och de har inte varit så snälla med att namnge filerna rätt.


Vad jag kan se så finns det vettig data för dem t om den 4 augusti. Det är ju enkelt att se på http://xmltv.tvtab.la/json/. När filstorleken bli 59 bytes så vet man att det är en JSON-fil utan programdata.

#223

Postad 31 juli 2013 - 10:37

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Vad jag kan se så finns det vettig data för dem t om den 4 augusti. Det är ju enkelt att se på http://xmltv.tvtab.la/json/. När filstorleken bli 59 bytes så vet man att det är en JSON-fil utan programdata.

Skumt, för den ska ha fått mailen från SBS till filtertet. Får debuga det på nya servern i veckan.

#224

Postad 01 augusti 2013 - 13:35

Saur
  • Saur
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Hmm, nu verkar uppdateringen av http://xmltv.tvtab.la/json/ också ha stannat. Den senaste uppdateringen är från den 30 juli...

#225

Postad 01 augusti 2013 - 15:45

Niklas2k
  • Niklas2k
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Mjo, nu är det galet tomt i tablån men jag kör XMLTV... Känns jobbigt att behöva aktivera EIT nu. Den datan suger.

#226

Postad 01 augusti 2013 - 16:19

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Hmm, nu verkar uppdateringen av http://xmltv.tvtab.la/json/ också ha stannat. Den senaste uppdateringen är från den 30 juli...

Håller på att migrera över till nya servern atm. Det finns data t om 20onde Augusti.

Mjo, nu är det galet tomt i tablån men jag kör XMLTV... Känns jobbigt att behöva aktivera EIT nu. Den datan suger.

Håller på med detta på nya servern aswell.

#227

Postad 01 augusti 2013 - 16:27

Niklas2k
  • Niklas2k
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jamen du är väl en klippa jnylen! :)

#228

Postad 01 augusti 2013 - 16:41

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Jamen du är väl en klippa jnylen! :)

Det lär ta ett tag dock, har ingen lista med paket som varje importer behöver. Så behöver köra varje manuellt och installera det paketet sen köra den igen osv osv osv. :D

#229

Postad 01 augusti 2013 - 16:42

Niklas2k
  • Niklas2k
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Det lär ta ett tag dock, har ingen lista med paket som varje importer behöver. Så behöver köra varje manuellt och installera det paketet sen köra den igen osv osv osv. :D


Det låter som ett roligt jobb. Jag har gjort det ett par gånger själv. Verkligen askul. ;)

Redigerat av Niklas2k, 01 augusti 2013 - 16:43.


#230

Postad 03 augusti 2013 - 07:51

raptorjr
  • raptorjr
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Som alla andra är jag också oerhört tacksam för det arbete som läggs ner. Men man är ju som sagt lite beroende av bra EPG data, annars är ju tv datorn inte mycket att ha.

Så jag undrar om det finns nån ungefärlig tidsplan när XMLTV funkar igen? Har som sagt inga krav på det ena eller andra, men om det kanske tar 2-3 veckor eller mer så får jag börja leta runt efter nån annan källa för min MythTV dator tills allt är uppe och funkar igen.

#231

Postad 03 augusti 2013 - 17:52

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Som alla andra är jag också oerhört tacksam för det arbete som läggs ner. Men man är ju som sagt lite beroende av bra EPG data, annars är ju tv datorn inte mycket att ha.

Så jag undrar om det finns nån ungefärlig tidsplan när XMLTV funkar igen? Har som sagt inga krav på det ena eller andra, men om det kanske tar 2-3 veckor eller mer så får jag börja leta runt efter nån annan källa för min MythTV dator tills allt är uppe och funkar igen.

Nya servern har fungerande JSON nu iallafall, ska försöka peta in andreask's convert_jsontv så ni har era tablåer from inatt.

#232

Postad 03 augusti 2013 - 18:43

raptorjr
  • raptorjr
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Nya servern har fungerande JSON nu iallafall, ska försöka peta in andreask's convert_jsontv så ni har era tablåer from inatt.


Fy fan va bra, stort tack.

#233

Postad 03 augusti 2013 - 19:14

Niklas2k
  • Niklas2k
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Nya servern har fungerande JSON nu iallafall, ska försöka peta in andreask's convert_jsontv så ni har era tablåer from inatt.


Det blir samma data som det var förr med i XMLTV-filen va? Me so happy.

#234

Postad 03 augusti 2013 - 19:44

Saur
  • Saur
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Nya servern har fungerande JSON nu iallafall, ska försöka peta in andreask's convert_jsontv så ni har era tablåer from inatt.


Kör du det direkt på servern borde du kunna optimera skriptet rätt rejält. Du har ju inget behov av att hämta alla JSON-filerna varje gång skriptet körs.

Det blir samma data som det var förr med i XMLTV-filen va? Me so happy.


De XML-filer som konverterats från JSON är i stort sett identiska med de som genererades direkt tidgare, så du lär inte märka någon skillnad.

#235

Postad 03 augusti 2013 - 21:17

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlägg
  • 0
@jnylen.
Kanske dum fråga men kan inte server dagligen lägga upp en färdig xmltv.xml med alla kanaler istället för att alla ska grabba själva varje dag ?( när du väl får fart på allt) Skulle ju isf spara en hel del tid :)

#236

Postad 04 augusti 2013 - 16:19

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

@jnylen.
Kanske dum fråga men kan inte server dagligen lägga upp en färdig xmltv.xml med alla kanaler istället för att alla ska grabba själva varje dag ?( när du väl får fart på allt) Skulle ju isf spara en hel del tid :)

Kan tänka mig göra det ja ;)

#237

Postad 04 augusti 2013 - 16:30

Niklas2k
  • Niklas2k
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Gick det inte bra igår med konverteringen till xmltv?

#238

Postad 05 augusti 2013 - 03:42

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 1

Gick det inte bra igår med konverteringen till xmltv?

Blev lite fest, så tiden försvann.
Men nu kör den mot nya servern och xmltv data finns.
Finns några kanaler som jag tappat data för. De fixar jag imorgon.

#239

Postad 05 augusti 2013 - 10:04

Andreas.Net
  • Andreas.Net
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Det verkar som det är något fel på datalist.xml.gz, programmet hänger sig där.

#240

Postad 05 augusti 2013 - 10:12

Andreas.Net
  • Andreas.Net
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Nej, jag hade fel, det var när den försöker hämta http://api.tvtab.la/channels.xml.

#241

Postad 05 augusti 2013 - 10:57

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Nej, jag hade fel, det var när den försöker hämta http://api.tvtab.la/channels.xml.

API:t och min sida är nere atm ja, ska försöka kolla på det efter jobbet.

#242

Postad 05 augusti 2013 - 11:02

Niklas2k
  • Niklas2k
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Yes. Nu har jag fin data igen. Bara några få kanaler som saknas!

Edit: Disney Channel för att vara exakt. :D

Redigerat av Niklas2k, 06 augusti 2013 - 13:37.


#243

Postad 08 augusti 2013 - 21:22

Sv3rk3r
  • Sv3rk3r
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Det har varit ganska skakigt på senare tid... Börjar det bli ordning nu?

Finns det något sätt att kolla aktuellt läge, t.ex. tillfälliga driftstörningar etc? Förutom den här tråden givetvis...

#244

Postad 10 augusti 2013 - 15:12

Niklas2k
  • Niklas2k
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Det verkar som att det inte sker några förändringar i XMLTV-datan:

"Last mythfilldatabase run started on lör aug 10, 4:21 AM and ended on lör aug 10, 4:21 AM. mythfilldatabase kördes, men infogade inte någon ny data i guiden för 1 av 1 källor. Detta kan indikera ett potentiellt sökningsproblem.
There's guide data until 2013-08-27 03:15:00 (17 dagar)."

Antalet dagar minskar för varje dag.

#245

Postad 10 augusti 2013 - 15:40

neo70
  • neo70
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Det verkar som att det inte sker några förändringar i XMLTV-datan:

"Last mythfilldatabase run started on lör aug 10, 4:21 AM and ended on lör aug 10, 4:21 AM. mythfilldatabase kördes, men infogade inte någon ny data i guiden för 1 av 1 källor. Detta kan indikera ett potentiellt sökningsproblem.
There's guide data until 2013-08-27 03:15:00 (17 dagar)."

Antalet dagar minskar för varje dag.


Det finns (idag) data på de flesta kanaler t.o.m. 31/8.
Kolla status på xmltv.tvtab.l...tv/00index.html

#246

Postad 10 augusti 2013 - 15:52

Niklas2k
  • Niklas2k
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Det finns (idag) data på de flesta kanaler t.o.m. 31/8.
Kolla status på xmltv.tvtab.l...tv/00index.html


Ah, ja. Det var mitt script som var ställt på max 14 dagar. Jag körde det manuellt (utan ett max antal dagar) när det var problem så den tog mer än 14 och nu går det ner tills den når 14. ;-) Jag tog bort begränsningen i scriptet.

Redigerat av Niklas2k, 10 augusti 2013 - 15:52.


#247

Postad 11 augusti 2013 - 05:24

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Kanalerna ESPN America, ESPN America HD, ESPN Classic är borttagna då de lades ner i början på Augusti. Viasat 14 är inlagd.
Kollar på de kanaler som fattas tablåer på i veckan. Disney bör ha tablåer. Vet inte varför de inte läggs in i databasen.

Tablåer för Eurosport lär inte komma på ett tag. Har lagt ner testerna på att få igång de.
Nelonen bytte tvuri från nelonen.yle.fi till nelonen.fi
Spice (Viasat) har jag inte fått tablåer för. De kanske har lagt ned också?
VH1 Classic har tablåer från och med September igen (ny format)

Kollar på BBC HD och BBC Lifestyle senare idag.

Där har ni lite vad som händer just nu.

Redigerat av Unregisteredbba0afcb, 11 augusti 2013 - 05:25.


#248

Postad 12 augusti 2013 - 19:29

patrikpet
  • patrikpet
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Hej,

För Kanal 5 och Kanal 9 verkar det bara finnas data för en endaste dag: den 25 augusti. (?)

Patrik

#249

Postad 12 augusti 2013 - 21:09

Unregisteredbba0afcb
  • Unregisteredbba0afcb
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Hej,

För Kanal 5 och Kanal 9 verkar det bara finnas data för en endaste dag: den 25 augusti. (?)

Patrik


Finns data för alla dagar:
http://xmltv.tvtab.l...tv/00index.html

#250

Postad 13 augusti 2013 - 17:39

LuffarJoh
  • LuffarJoh
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Hejsan.
Ville bara uppmärksamma en sak angående konfigfilprogrammet. Den default.config som ligger med i zippen är felaktig. det fattas nämligen en placeholder för vart kanalerna läggs in i filen.

[CHANNEL_LIST_HOLDER]

Skickar med en zip med korrekt fil.

edit. Trodde jag ja. Visade sig visst att det var jag som bytt ut filen. hah. Det är korrekt fil i första posten. :P

Bifogad fil(er)


Redigerat av LuffarJoh, 13 augusti 2013 - 17:41.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.