Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Philips SBC RU740/760

175 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips SBC-RU760 (Fjärrkontroller) 1 8,32 (43) Inga priser
Philips SRU740 (Fjärrkontroller) 1 6 (2) Inga priser

#51

Postad 12 november 2005 - 16:35

maggy
  • maggy
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Fick med min då jag köpte en beggad CD (Arcam Alpha 7).
Tänkte först lägga den i "bra att ha" lådan men tänkte leka lite med den först. Det slutade med att jag kunde styra alla min prylar med den och de andra fjärrarna hamnade i lådan.
Till och med min fru gillade den! :blink:

Nyttig pryl med hög WAF! Kan det bli bättre?

#52

Postad 14 november 2005 - 13:31

G0pher
  • G0pher
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Vad menar du med en evighet? Hur lång tid tar det att byta kanal? Har funderat på att byta till en Samsung-box eftersom min Force är helt värdelös, även med sin egen fjärr. Måste riktas exakt mot boxen för att reagera överhuvudtaget.

<{POST_SNAPBACK}>


Betydligt slöare än med originalfjärkan. Den skickar liksom inte ut signal så snabbt som räcker till för att få upp en ordentlig zapphastighet. Exakt hur lång tid det tar är ju svårt att säga men slött går det.
Det går mycket snabbare att zappa med de grejor som har förinställda koder som videon och TVn.

#53

Postad 15 november 2005 - 20:06

boulrik
  • boulrik
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Tack för infon, avvaktar nog med byte av box isåfall.

#54

Postad 16 november 2005 - 19:04

Glassbilen
  • Glassbilen
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Funderar starkt på den här fjärren... gillar utseendet skarpt.

Är dock lite fundersam om den kommer klara av att styra min förstärkare, en CAV AV-2086.
Inser att jag troligtvis inte har sådan tur att någon här på forumet har både den förstärkaren och RU760n men vill ändå gärna höra vad ni tror om mina chanser. ;)

Finns det möjligen något smidigt sätt att kolla upp möjligheterna för att RU760n kan styra min CAV?

#55

Postad 19 november 2005 - 15:13

Glassbilen
  • Glassbilen
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Ingen?

#56

Postad 19 november 2005 - 19:31

ExxoZ
  • ExxoZ
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
[SIZE=7]Jag tror jag har svaret som hjälper er med fjärrkontrollen
[SIZE=1]Jag stötte också på problemet igår med att den bara höjde volumen en gång varje sekund. Jag kunde inte fatta varför, men efter ett tag löste jag det.
När man ska lära in en knapp ifrån en annan kontroll så håller man nere "LEARN" plus tilexempel "Vol+" i 5 sekunder, kontrollen blinkar sedan snabbt två gånger. Man tar fram den andra kontrollen och håller inne "Vol+", ÄNDA TILLS Philips kontroll blinkar snabbt två gånger!! sedan släpper man upp knappen, det kan ta upp till 5 dekunder innan den har lyssnat av signalen rätt. Så man måste altså hålla inne knappen länge. Det här löste iallafall mitt problem.

#57

Postad 19 november 2005 - 19:35

ExxoZ
  • ExxoZ
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

[SIZE=7]Jag tror jag har svaret som hjälper er med fjärrkontrollen
[SIZE=1]Jag stötte också på problemet igår med att den bara höjde volumen en gång varje sekund. Jag kunde inte fatta varför, men efter ett tag löste jag det.
När man ska lära in en knapp ifrån en annan kontroll så håller man nere "LEARN" plus tilexempel "Vol+" i 5 sekunder, kontrollen blinkar sedan snabbt två gånger. Man tar fram den andra kontrollen och håller inne "Vol+", ÄNDA TILLS Philips kontroll blinkar snabbt två gånger!! sedan släpper man upp knappen, det kan ta upp till 5 dekunder innan den har lyssnat av signalen rätt. Så man måste altså hålla inne knappen länge. Det här löste iallafall mitt problem.

<{POST_SNAPBACK}>

Detta löste även problemet på min digitalbox med dubbelklicket när man tryckte en gång.

#58

Postad 21 november 2005 - 14:42

jeje
  • jeje
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
hej!
Jag har enligt tidigare inlägg i den här tråden haft lite problem med att lära fjärren att stänga av texttv på min samsungplasma. Dock inte längre, såg att någon hade genom enträgna försök med nos mot nos fått den till att fatta galoppen. Jag gjorde likadant och efter kanske 20 försök så köpte den inlärningskoden för att stänga av texttv, glad i hågen gick jag vidare med att lära in resten av funktionerna som jag saknade och nu har jag alla funktioner i denna fantastiska fjärr.

Jag kör med följande uppsättning apparater: Samsung PsD4, Samsung HD-950, Kiss DP-500, Pioneer Förstärkare, Pioneer CD-växlare, Canal Digital box.

#59

Postad 22 november 2005 - 13:40

Glassbilen
  • Glassbilen
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att veta om CAV AV-2086 kan styras av den här kontrollen?

#60

Postad 22 november 2005 - 23:20

ExxoZ
  • ExxoZ
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Nja jag vet inte.. Jag kollade på supportlistan till kontrollen och jag hittade inte din förstärkare.. men du kan ju alltid maila och fråga dom, alternativt ringa..
Här är adressen till supportsidan: http://www.urc.philips.com/

#61

Postad 23 november 2005 - 09:25

CoRnHoLiO
  • CoRnHoLiO
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

[SIZE=7]Jag tror jag har svaret som hjälper er med fjärrkontrollen
[SIZE=1]Jag stötte också på problemet igår med att den bara höjde volumen en gång varje sekund. Jag kunde inte fatta varför, men efter ett tag löste jag det.
När man ska lära in en knapp ifrån en annan kontroll så håller man nere "LEARN" plus tilexempel "Vol+" i 5 sekunder, kontrollen blinkar sedan snabbt två gånger. Man tar fram den andra kontrollen och håller inne "Vol+", ÄNDA TILLS Philips kontroll blinkar snabbt två gånger!! sedan släpper man upp knappen, det kan ta upp till 5 dekunder innan den har lyssnat av signalen rätt. Så man måste altså hålla inne knappen länge. Det här löste iallafall mitt problem.

<{POST_SNAPBACK}>



Låter intressant, får prova detta nån kväll då detta är det enda lilla jag stör mig på med denna underbara fjärr, ska bara ha tålamod nog att sitta och göra om detta med min xbox fjärr också...

#62

Postad 23 november 2005 - 12:23

Unregistereda34f5c64
  • Unregistereda34f5c64
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Köpte denna fjärr igår och har fått mkt att funka även om vissa grejer är att önska.
Tex har jag en H/K 335 som jag inte får riktigt allt att lira...tex byta källa......slå på radion funkar ju inte =( nu kör jag på H/K`s tuner ellr dvd..minns inte vilken kod jag tog......men volym som vissa har problem med fick jag till =)

Så nån som har tips...hör av er-

#63

Postad 23 november 2005 - 19:58

Glassbilen
  • Glassbilen
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Nja jag vet inte.. Jag kollade på supportlistan till kontrollen och jag hittade inte din förstärkare.. men du kan ju alltid maila och fråga dom, alternativt ringa..
Här är adressen till supportsidan: http://www.urc.philips.com/

<{POST_SNAPBACK}>


Tackar...

#64

Postad 24 november 2005 - 20:55

CoRnHoLiO
  • CoRnHoLiO
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

[SIZE=7]Jag tror jag har svaret som hjälper er med fjärrkontrollen
[SIZE=1]Jag stötte också på problemet igår med att den bara höjde volumen en gång varje sekund. Jag kunde inte fatta varför, men efter ett tag löste jag det.
När man ska lära in en knapp ifrån en annan kontroll så håller man nere "LEARN" plus tilexempel "Vol+" i 5 sekunder, kontrollen blinkar sedan snabbt två gånger. Man tar fram den andra kontrollen och håller inne "Vol+", ÄNDA TILLS Philips kontroll blinkar snabbt två gånger!! sedan släpper man upp knappen, det kan ta upp till 5 dekunder innan den har lyssnat av signalen rätt. Så man måste altså hålla inne knappen länge. Det här löste iallafall mitt problem.

<{POST_SNAPBACK}>



Ville bara meddela att jag testat igen enligt ovanstående och kan glatt konstatera att det funkar och att envishet lönar sig, inga fler "sega" knappar. Tack så mycket för tipset!!! :P

#65

Postad 18 december 2005 - 21:59

bstr
  • bstr
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Har också inhandlat en RU 760, har lyckats fått in allt förutom min förstärkare Sony STR-VA333ES. Fjärren blinkar att den har tagit imot signalen från orginalfjärren (nos mot nos) men när jag ska använda RU760 mot Sonyn händer det ingenting på förstärkaren.
Några förslag??

#66

Postad 18 december 2005 - 23:03

Unregistered72fbfb0a
  • Unregistered72fbfb0a
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Hur bra kräm är det i IR-sändarna (eller vad det nu är)? Det absolut värsta jag vet är fjärrkontroller som inte klarar av att byta kanal på TV:n utan helt ren sikt och riktning rakt mot.

Med tanke på priset så borde ju något vara dassig?

#67

Postad 21 december 2005 - 11:15

jisse
  • jisse
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Nollställs kontrollen vid batteribyte, så man måste lära om den stup i kvarten?

#68

Postad 22 december 2005 - 10:52

CoRnHoLiO
  • CoRnHoLiO
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Nollställs kontrollen vid batteribyte, så man måste lära om den stup i kvarten?

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, den nollställs inte vid batteribyte.

#69

Postad 26 december 2005 - 21:00

Unregistered72fbfb0a
  • Unregistered72fbfb0a
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Hur bra kräm är det i IR-sändarna (eller vad det nu är)? Det absolut värsta jag vet är fjärrkontroller som inte klarar av att byta kanal på TV:n utan helt ren sikt och riktning rakt mot.

Med tanke på priset så borde ju något vara dassig?

<{POST_SNAPBACK}>



Svarar mig själv då jag har införskaffat denna pryl.
Sändarna är helt ok, klart i paritet med fjärren till min 10 år gamla sony-tv (kanske inte låter så bra, men har alltid tyckt att den fjärren har varit bra).

#70

Postad 08 januari 2006 - 23:35

DLS
  • DLS
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0
Har varit helnöjd med min fjärr i ett par månader men nu helt plötsligt så funkar inte tv och video funktionerna längre??

dom andra lägena funkar.

Har provat att.

* Ta ur batterierna.

* Koda om den både med kod, auto samt fjärr mot fjärr.

* Fabriksreset.

Men inge verkar funka :P

Vad göra?????

#71

Postad 10 januari 2006 - 15:23

demoniak
  • demoniak
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

Har varit helnöjd med min fjärr i ett par månader men nu helt plötsligt så funkar inte tv och video funktionerna längre??

dom andra lägena funkar.

Har provat att.

* Ta ur batterierna.

* Koda om den både med kod, auto samt fjärr mot fjärr.

* Fabriksreset.

Men inge verkar funka :)

Vad göra?????

Är du säker på att det inte är batterierna som är dåliga? Min började uppföra sig jättemärkligt när batterierna började ta slut, så pass att jag trodde nåt var fel. Laddbara funkade inge vidare heller.

#72

Postad 10 januari 2006 - 15:33

Unregistered9ea0ded7
  • Unregistered9ea0ded7
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Har varit helnöjd med min fjärr i ett par månader men nu helt plötsligt så funkar inte tv och video funktionerna längre??

dom andra lägena funkar.

Har provat att.

* Ta ur batterierna.

* Koda om den både med kod, auto samt fjärr mot fjärr.

* Fabriksreset.

Men inge verkar funka :)

Vad göra?????

Är du säker på att det inte är batterierna som är dåliga? Min började uppföra sig jättemärkligt när batterierna började ta slut, så pass att jag trodde nåt var fel. Laddbara funkade inge vidare heller.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag kan hålla med.

Min tappade lite inlärningar när jag hade laddningsbara batterier.
Nu har jag, sedan åtskilliga månader tillbaka, alkaliska "vanliga" batterier och har ännu inte stött på något problem.

/M

#73

Postad 10 januari 2006 - 16:32

DLS
  • DLS
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0
tanken har slagit mig.

men jag tycker det är konstigt att den bara tappar på tv o video lägena o inte dom andra??

men jag ska testa så fort jag kommer hem :)

#74

Postad 13 januari 2006 - 15:48

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

[SIZE=7]Jag tror jag har svaret som hjälper er med fjärrkontrollen
[SIZE=1]Jag stötte också på problemet igår med att den bara höjde volumen en gång varje sekund. Jag kunde inte fatta varför, men efter ett tag löste jag det.
När man ska lära in en knapp ifrån en annan kontroll så håller man nere "LEARN" plus tilexempel "Vol+" i 5 sekunder, kontrollen blinkar sedan snabbt två gånger. Man tar fram den andra kontrollen och håller inne "Vol+", ÄNDA TILLS Philips kontroll blinkar snabbt två gånger!! sedan släpper man upp knappen, det kan ta upp till 5 dekunder innan den har lyssnat av signalen rätt. Så man måste altså hålla inne knappen länge. Det här löste iallafall mitt problem.

<{POST_SNAPBACK}>


Jisses, vilket bra forum det här är! Tack ska ni ha för det.

Jag köpte en sån här fjärr igår, på impuls, när jag ändå var inne på Claes Ohlsson för att köpa kablar. När jag kom hem testade jag först med de koder som finns (det finns t.om. 3 koder för Firstline), men den enda pryl som det funkade bra med var min gamla Sharp-video. Till Receivern (Marantz SR4600) funkade det mesta, men inte allt. TVn och DVDn fick jag inte igång alls på det sättet, men de är ju å andra sidan lite okända märken (Firstline, Matsui). Digitalboxen gick inte heller.

Men efter lite programmering nos mot nos enligt ovanstående så funkar allt lysande bra!

Jag tycker dock att de kunde ha skrivit i manualen att man ska hålla knappen på "motfjärren" intryckt tills Philips-kontrollen har lärt sig kommandot. Jag noterade förresten att det gick mycket fortare per knapp när jag lärde in från Marantz-fjärren än från mina övriga kontroller.

#75

Postad 17 januari 2006 - 23:01

J_honest
  • J_honest
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag håller på och kopplar min nyinköpta RU 760 mot utrustningen och har nu kommit till PS2:an. Mot den och dess DVD-funktionalitet saknar jag f n dedikerad DVD-fjärrkontroll men tycker det borde gå att få RU 760 att styra den också.

Finns det någon som har koll på koder e.d. mot en Sony Playstation2 för RU 760?

#76

Postad 21 januari 2006 - 08:26

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Har liknade problem med RU760 som några tidigare har skrivit om;

- att få text och bildstorlek till en Samsung LCD TV att fungera (dessa kommer inte med vid inmatning av samsung kod). Har inte heller lyckats med att med nos mot nos att kunna överföra någon funktion från samsung fjärr till RU760

- I övrigt så fungerar RU760 utmärkt, har inte sett några problem. Har fått en okänd DVD att fungera med nos mot nos, Pioneer 433 DVD recorder gick inte med kod, utan funktionerna fick överföras nos mot nos. Thomson Viasat mottagare fungerade utmärkt med kod samt Denon hembio förstärkare med kod + nos till nos.

Det som kan upplevas som lite bökigt är att blädra igen de olika källorna för att "hitta rätt fjärr" med serlect. Jag löste detta genom att lägga de flesta funktioner också på TV inställningen. Från TV läge så kan jag med shift P +/- ändra kanaler på Satellitmottagaren, med shift volym +/- så kan jag ändra volym på hembioförstärkaren, med shift 1-6 så kan jag byta källa in på hembioförstärkaren. Jag har också lagt in Pioneers DVD på lediga knappar i TV läge samt att jag använder en del shift funktioner. Detta fungerar utmärkt för mindre justeringar istället för att byta enhet med select

Med nos till nos, har lärt mig något och det är viktigt att vänta tills man får konfirmeringen att det har blivit fel eller rätt från RU760. Att man håller nere sändarknappen hela tiden till bekräftelsen kommer detta kan ta upp till 10 sek.

En utmärkt fjärr och riktigt kvalitetskänsla att hålla i

Redigerat av Unregistered124686ac, 22 januari 2006 - 12:41.


#77

Postad 22 januari 2006 - 17:30

oibmeh
  • oibmeh
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har fått allt utom satellitboxen att funka med koder.
Någon som vet vilken kod jag skall använda till en Canal Digital CDC 7000 ST?
Jag har provat med 0880 som manualen föreskriver men den funkar inte.

Tacksam för all hjälp! :P

Lite surt att nos-till-nos programera en så pass ny box :)

Mvh

/oibmeh

#78

Postad 24 januari 2006 - 13:07

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Jag har precis vart o köpt en RU760 nu och är väldigt nöjd med den...men jag har en liten fråga; Det kan låta petigt men när man skakar om kontrollen lite så låter det som att det ligger "nånting" litet inuti löst...jag e rädd för att det kan vara nåt som är trasigt...Är den någon annan som också hör detta ljud?
Annars lär jag gå tillbaka med den...

tacksam för snabba svar // Marcus Forsberg

#79

Postad 24 januari 2006 - 20:04

freejack17
  • freejack17
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Har också nåt som låter inuti min när man skakar på den.

#80

Postad 24 januari 2006 - 21:36

stebe
  • stebe
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Min skramlar också. Jag har för mig att jag läst om det där skramlandet här någonstans. Tror att det var brytaren som startar belysningen när man rör fjärren. Helt ok alltså!

#81

Postad 24 januari 2006 - 21:44

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Okej Tackar så MYCKET får de svaren...då slipper jag in o byta...f*n va bra det är med forum..och speciellt det här!!!

#82

Postad 24 januari 2006 - 22:24

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Är det någon mer som kan bekräfta detta? Är det någon mer som upplevt skrammel? Det är ju ganska många här som har en RU760 ;) ...Tack på förhand ( mejlade Philips om skrammlet oxå) :)

#83

Postad 25 januari 2006 - 09:25

J_honest
  • J_honest
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jodå, visst skramlar den alltid. Köpte den på Clas Ohlson och när jag väl fick ut den ur den barnsäkra förpackningen upptäckte jag skramlet. Gick tillbaka med den nästa dag för att konstatera att samtliga deras ex skramlade på motsvarande sett. Slutsatsen är att det får antas vara så, om än något märkligt då man får känslan av att något är fel.

Om det nu mot förmodan inte ska vara så torde någon eller några funktioner försvinna inom garantitiden på 2 år.

#84

Postad 25 januari 2006 - 13:36

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Okej jaja då verkar d ju vara så...hmm men de e ju skumt...tackar!

#85

Postad 25 januari 2006 - 13:58

CoRnHoLiO
  • CoRnHoLiO
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Min RU760 skramlar också, har också konstaterat att det beror på brytaren till bakgrundsbelysningen, med andra ord - det skall vara så...

#86

Postad 25 januari 2006 - 16:30

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Japp..då måste det vara så..skönt att inte jag var den enda med en skramlande kontroll...men lite B känns det ju...iomed att kontrollen i övrigt är så gedigen...

#87

Postad 25 januari 2006 - 19:15

oibmeh
  • oibmeh
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Ingen som har lyckats hitta en fungerande kod till Canal Digital CDC 7000 ST?

Mvh

/oibmeh

#88

Postad 25 januari 2006 - 21:02

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Tänds eran belysning bara om man tippar den "uppåt" mot sig o inte om man vickar den tex åt sidorna?

#89

Postad 26 januari 2006 - 00:41

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
En annan sak jag lade märke till som jag tycker e lite lustigt är att det bara är ( <-- ) knappen som lyser och inte framåt knappen ( --> ) på kontrollen. Det är dom där knapparna på varsin sida om play knappen längst ner...det känns ju lite konstigt att de inte gjorde båda lysande... :D

#90

Postad 26 januari 2006 - 08:30

CoRnHoLiO
  • CoRnHoLiO
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Tänds eran belysning bara om man tippar den "uppåt" mot sig o inte om man vickar den tex åt sidorna?

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, precis så - belysningen aktiveras när man lyfter kontrollen, det är även då man kan höra "skramlet", samt (givetvis) när man trycker på nån av knapparna.

#91

Postad 26 januari 2006 - 10:51

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
okej bra...då e d bara det där lustiga med knappen som inte lyser näst längst ner ( ---> ) de e ju skumt att den bara lyser åt vänster (föregående) men inte höger (nästa)...de tycker jag e en liten miss av philips faktiskt...alltså knapparna på varsin sida om play knappen....

#92

Postad 26 januari 2006 - 17:33

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Någon som kan svara på hur det ska vara med belysningen av knapparna längst ner (de som styr DVD:n, play, forward, back..) på min lyser som sagt bara play knappen och "bakåt" (<<) inte "framåt" (>>).. :wacko: ska d bara så? känns lite B om det ska vara så..varför inte bara sätta belysning på "framåt" knappen oxå... Hoppas nån förstår vad jag menar för jag vill gärna ha svar...e lite petig :rolleyes:
Tacksam för snabba svar! // Marcus

#93

Postad 26 januari 2006 - 19:10

CoRnHoLiO
  • CoRnHoLiO
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Någon som kan svara på hur det ska vara med belysningen av knapparna längst ner (de som styr DVD:n, play, forward, back..) på min lyser som sagt bara play knappen och "bakåt" (<<) inte "framåt" (>>).. :wacko:  ska d bara så? känns lite B om det ska vara så..varför inte bara sätta belysning på "framåt" knappen oxå... Hoppas nån förstår vad jag menar för jag vill gärna ha svar...e lite petig  :rolleyes:
Tacksam för snabba svar! // Marcus

<{POST_SNAPBACK}>



Så är det på min också....vet faktiskt inte varför det är så....

#94

Postad 26 januari 2006 - 19:30

bafvern
  • bafvern
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Tackar! okej...ja då ska de väl vara så..skumt...Måste bara säga vilket J*vla bra forum detta är..man får ju svar på allt :wacko:

#95

Postad 27 januari 2006 - 09:35

Neve
  • Neve
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0

[...]2. I receiver(amp) läge så vägrar fjärren göra inlärning på vissa knappar.
T.ex. går det att lära in på knapp 8 men inte på knapp 7...  :rolleyes:  [...]


Har precis samma problem, det är en knapp på Philipsen som vägrar lära sig i AMP-läget, vilket är extremt irriterande. :wacko:

Funderar lite på lillasystern RU740 istället, den verkar ha samma features som 760:n. (och så får jag krypa till korset och ha två fjärrkor...)

Om ingen här har hittat lösningen på BassPassions och mitt problem, förstås! :D

#96

Postad 30 januari 2006 - 21:21

Marra
  • Marra
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Inhandlade den här fjärren hos techni-store i högdalen och jag är imponerad av vad den klarar och är hitills mkt nöjd med produkten, snygg och känns verkligen som en högkvalitetsprodukt. Jag har dock vissa problem, nämligen att få igång min kiss dp-500, koden som finns med i instruktionerna funkar inte. Kiss support säger att jag ska använda mig av Philips RC5 IR kod. Någon därute som har en susning om vilken fyrsiffrig kod som detta är. Har också problem med att få alla funktioner till min plasma Samsung psd4, text-tv som inte vill, det behövs säkert en annan kod för att få allt att fungera. Jag räknar med att dessa problem kommer att lösas med er hjälp. I övrigt REKOMMENDERAS alla dagar i veckan.

Jeje

<{POST_SNAPBACK}>


Hallå Jejje !

Såg att du lyckats få Philips SBC RU 760 att fungera med KISS DP 500...
Jag har samma problem som du hade... :)

Hur löste du detta du skrev något om fel i manualen...

Har du den riktiga koden ?

Hör gärna av dig är du snäll...

Ha en riktigt bra dag !

//Marra

#97

Postad 06 februari 2006 - 14:12

Greve_G
  • Greve_G
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0
Måste bara meddela alla prylgalna att man får denna fjärrkontroll om man köper en prenumeration på M3, 11 nummer ( grymmt bra tidning :) ) för 695 Kr

länk:

http://prenumeration...fault.asp?ref=1

#98

Postad 08 februari 2006 - 16:44

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Måste bara meddela alla prylgalna att man får denna fjärrkontroll om man köper en prenumeration på M3, 11 nummer ( grymmt bra tidning  ) för 695 Kr


Tack Greve, jag som just köpt en RU760 och redan har prenumeration på M3 :)

#99

Postad 12 februari 2006 - 20:30

Unregistered252eaa05
  • Unregistered252eaa05
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Ingen som har lyckats hitta en fungerande kod till Canal Digital CDC 7000 ST?

Mvh

/oibmeh

<{POST_SNAPBACK}>



Nej. men det gick snabbt och enkelt att lära in alla knapparna nos mot nos!



Nu har jag bara lite problem med sony s888 dvdspelaren. får vissa knappar inprogramerade men många vägrar. Har tagit paus i programeringen nu men skall väl försöka mer senare!

#100

Postad 16 februari 2006 - 05:09

ExxoZ
  • ExxoZ
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Att fjärrkontrollen skrammlar beror antagligen på att det är vinkel-sensorn som skrammlar. Det sitter förmofligen ett litet lod innuti fjärren som aktiverar en ström när den är i ett visst läge och på så sätt tänder belysningen.
Jag kan hålla med om att det känns som dålig kavlité och att dom hade kunnat göra den funktionen lite smidigare.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.