Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dirt Rally early access titel

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 april 2015 - 15:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Codemasters har släppt Dirt Rally. Enligt utsago ska de göra en simulation nu och än så länge bara PC annonserat. Codemasters har enorma trovärdighetsproblem men en tidig titt det är absolut helt annars mot deras tidigare arkadlir.

 

https://www.youtube.com/watch?v=JSONUAl9clI

 

Första intryck.

 

Autobahns är borta! De kör verkliga vägar nu.

 

Skademodelleringen som väntat både mer förlåtande och mer utvecklat. Ingen rewind funktion.

 

Sträckorna är längre så viktigt hålla bilen hel.

 

Bilarnas prestanda mer verklighetstroget. 60-talsbilarna har det riktigt tungt uppför backarna. Sedan har bromsarna det väldigt tungt utför. Men jag vill inte nämna fysiken för mycket early access verkligen. Hoppas jag i alla fall men de simulerar saker vi aldrig någonsin sett i ett Codemasters lir förut i alla fall så det känns som de kanske menar allvar.

 

Rattimplementeringen är inte riktigt där än lider fortfarande av gamepad optimerad styrning. Ska bli intressant att följa utvecklingen det kan absolut finnas något här om utvecklingen går åt rätt håll!

 

 



#2

Postad 30 april 2015 - 17:07

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Pikes peak - say no more!

 

Kikade första två minutrarna och det låter klart intressant- bara synd att jag själv enbart lirar på PS4:an... får hoppas det säljer bra nog för att konsol ska bli aktuellt till nästa version!



#3

Postad 30 april 2015 - 20:53

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Ser grymt intressant ut. Något jag kommer att hålla ögonen på. 



#4

Postad 01 maj 2015 - 14:05

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen att dom håller sig borta från konsollerna så spelet inte blir nerdummat och ännu ett i mängden av arkad-spel.



#5

Postad 01 maj 2015 - 14:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Men det är fullt möjligt att ha ett simulatorbilspel på PC fastän man släpper till konsoler.



#6

Postad 28 maj 2015 - 12:14

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen att dom håller sig borta från konsollerna så spelet inte blir nerdummat och ännu ett i mängden av arkad-spel.

 

De har bekräftat att spelet kommer att släppas på konsoler. Men de kommer nog inte börja att "dumma ner" det nu bara för det :)

Vad Zoiler sa.



#7

Postad 28 maj 2015 - 21:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Processorprestandan kan begränsa markant.

 

Den här simulatorn drivs av 20 datorer http://badgergp.com/...ula-1-simulator



#8

Postad 28 maj 2015 - 22:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Begränsningar finns alltid, men konsolerna är starka nog för att det inte garanterat blir ett arkadspel, det vet vi redan.



#9

Postad 29 maj 2015 - 08:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Beror på hur man definierar. Tycker väl alla  racinglir jag lirat oavsett plattform känns arkad. Har aldrig suttit i en sim som känns som de simulerar allt korrekt :)

 

Tar vi outrun eller ridgeracer som måttstock så är ju även forza fullblodig sim :)



#10

Postad 29 maj 2015 - 13:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Beror på hur man definierar. Tycker väl alla  racinglir jag lirat oavsett plattform känns arkad. Har aldrig suttit i en sim som känns som de simulerar allt korrekt :)

Jag utgår från Sinnes definition att Dirt är en simulator.



#11

Postad 09 juli 2015 - 18:29

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=DtOeFfS7gag

 

Samarbete med FIA World Rallycross Championship, skall bli intressant att se hur det artar sig. 



#12

Postad 10 juli 2015 - 13:00

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Tror mer på Wreckfest.



#13

Postad 16 juli 2015 - 00:12

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Tror mer på Wreckfest.

Helt skilda typer av spel, så det går inte att jämföra.

Ena är en typ av destruction derby medans det andra är en renodlad, seriös, rally "simulator".

Gillar inte riktigt early access så jag kommer vänta, förstår inte hur stora utvecklare som t.ex Codemasters kan få hålla på med "early access".

För mindre utvecklare är det ju perfekt och där kan jag förstå det, men Codemasters med runt 800 anställda? 
Dessutom tar man ut nästan fullpris, 30€, för en "ea".



#14

Postad 16 juli 2015 - 14:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Helt skilda typer av spel, så det går inte att jämföra.

Ena är en typ av destruction derby medans det andra är en renodlad, seriös, rally "simulator".

Gillar inte riktigt early access så jag kommer vänta, förstår inte hur stora utvecklare som t.ex Codemasters kan få hålla på med "early access".

För mindre utvecklare är det ju perfekt och där kan jag förstå det, men Codemasters med runt 800 anställda? 
Dessutom tar man ut nästan fullpris, 30€, för en "ea".

Tar vi flatout så hade den faktiskt riktigt bra fysik. Grus och rally cross på mindre vägar ger konstant action finns egentligen inga större behov av att göra än mer arkad av det hela i någon större grad.

 

Bug bear är en finsk studio med seriöst rally intresse jag är tveksam om codemasters har något verkligt bilintresse.

Vi kan ju kolla hur de marknadsfört sina tidigare lir. Deras F1 lir är ju rena simulationer lyssna bara på Anthony Davidson ;)

https://www.youtube.com/watch?v=gZeGbQ0fojo

 

Köpt? :D

 

Håller helt med dig om early access kan vara rätt så drygt. Bug Bear är en liten studio och det är svårt att marknadsföra simcades/simulationer till utgivare så det stödde jag bara för att det skulle få bli av. Destruction derby är inte huvudläget för min del det har alltid vart rallycrossbiten. 

 

Måhända har codemasters kodare som faktiskt brinner för racing och inte vill göra sina arkadlir längre men får endast göra detta som ett crowdfunded sido projekt. Eller så är det bara ett steg i en viral marknadsföringskampanj vilket nog är troligare. Men om de nu verkligen gör en simulation så kommer ju folk med gamepad, tangentbord som förväntar sig sätta sig och vinna direkt känna sig rätt så alienerade när man inte kan generara hjulspinn på 6ans växel eller fixa perfekta handbromssvängar så fort man nuddar handbromsen.

 

Hur som jag backar båda men kör dem så lite som möjligt innan de blir klart. Jag finner dock risken att Dirt Rally mainstreamas sönder som betydligt större pga tidigare erfarenheter av Codemasters ;)

 

Apropå crowdfunded så borde de ju göra som med PCars. PCars backers har redan tjänat pengar på liret och kommer bara bli rikare :)


Redigerat av oqvist, 16 juli 2015 - 14:48.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.