Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Pioneer KRP-500A/M och KRP-600A/M

1242 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 december 2008 - 10:23

hyslopc
  • hyslopc
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0
FrÄn http://www.pioneer.s.../krpPlasma.html:

New KURO plasma televisions and monitors will be available in Europe from September.

These include KURO plasma TVs with a separate media receiver:

* 50-inch KRP-500A (now available)
* 60-inch KRP-600A (now available)

and KURO plasma monitors:

* 50-inch KRP-500M (now available)
* 60-inch KRP-600M (now available)

KURO Plasma: Just 64mm thickAll new models are ‘HD ready 1080p’ and feature the exceptional black levels that have become synonymous with the KURO brand. With a thin depth of 64 mm the screens look more sleek and elegant than ever, be it wall-mounted or on a stand. Their glossy black KURO-style design contributes handsomely to any interior decor without distracting.

The new 64 mm TV models with separate media receiver have inherited the inner workings and features of the recently launched one-body Full HD KURO plasma TVs - delivering uncompromised quality, finely-tuned performance and intelligent design.

Our KURO monitor range follows in these footsteps and offers excellence to those who demand nothing but the best plasma screen. Incomparable black levels and extreme contrast make both ranges prime candidates for use in a private home theatre, a living room or a professional setting.

The KRP-600M will be available as of August followed by the KRP-600A in September. The KRP-500A and KRP-500M will be in shops by October.

You can now enjoy an enchanced Optimum AV mode for intelligent automatic image adjustment, ideal in case of varying content and changing viewing conditions. However, if you are very sensitive to picture purity, the new PURE AV selection mode reproduces images as faithfully as possible to the original source material, bypassing all typical picture enhancement processing.
Black like never before
Artists start with a white canvas; televisions start with black. The deeper the black, the finer the detail, the greater the contrast and the more colours the television has to paint with.

All our 2008 KURO models display the deepest blacks and reproduce the most vivid colours, resulting in an unparalleled level of contrast. Richer, more realistic colours create an enhanced experience of entertainment. Images possess a truly captivating clarity and amazing definition, while moving pictures become more vibrant and powerful.
New KURO Plasma TVs and Monitors

Matchless intelligence
The KURO can recognise light, can tell day from night and analyses on screen content in real time. Both plasma monitors and televisions with separate media receiver feature an AV Optimum Mode with optical light sensor for automated adjustment of picture settings according to the lighting conditions in the room and the actual image on the screen, resulting in the best viewing experience.

In addition, the audio is harmonised with the programme being watched. The plasmas come with an extra colour sensor that measures the colour characteristics of ambient light to provide the picture optimum to the viewer eye’s sensation.
Clean integration
The KRP-500A and KRP-600A not only feature an integrated analogue tuner, but also a digital terrestrial (DVB-T) tuner and a digital satellite (DVB-S/DVB-S2) tuner. Both KURO models are compliant with the EICTA “HD TV 1080p” minimum requirements, support MPEG-4 high definition decoding (*) and include two integrated common interface slots.

The KRP-500A and KRP-600A are Digital Living Network Alliance (DLNA) certified and as a result can simply be integrated into a home or local area network and play content from one or more connected media servers. This media content is directly available trough the plasma’s Home Media Gallery function, which is nicely integrated in a new, modern-looking Graphical User Interface (GUI).

This intuitive and self-explaining interface incorporates a number of clear-cut options. The Favourites list combines the user’s most-loved channels from any of the integrated TV tuners, and even allows adding external inputs. The Tools menu provides - for the source active at that moment - one-button access to frequently used functions.
Smart design
With their minimalist, high-gloss black bezel KURO plasmas are very sleek and no-nonsense in appearance. The sophisticated design enhances viewing comfort and allows users to concentrate on the content.

The KRP-500A and the KRP-600A come with an equally attractive and whisper-quiet media receiver, which connects to the screen with just one elegant cable, allowing easy connectivity and flexible cable management. By eliminating multiple cords running out of the back of the plasma, these models feature a clean look and are ideally suited for wall-mounting.
New KURO Plasma TVs and Monitors

Both the separate media receiver and monitor range are complemented by an aluminium preset remote that is well laid out and easy to use. In addition to having an intuitive design, the most important keys of the remote illuminate for increased visibility in darkened rooms. On top of that, the remote of the KRP-500M and KRP-600M monitors incorporates a learning function for programming from other remotes.
Up-to-date connectivity
All 64 mm models offer a wide array of options when it comes to connectivity. The separate media receiver models boast 4 HDMI inputs that enable a quick and convenient connection to a broad range of source devices. An integrated KURO LINK function enables the user to operate compatible connected devices through the plasmas’ newly styled remote control.

The monitors incorporate a variety of additional features and functions that extend their versatility. IP control allows operation via a PC or other controller through a network, while the Web server function even enables user access and control via a remote PC web browser.

Redigerat av hyslopc, 22 januari 2009 - 09:54.


#2

Postad 07 december 2008 - 10:34

hyslopc
  • hyslopc
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0
BÄda modeller: 64mm tunn, samma panel som 5090/6090, fast Pio vÀljer de bÀsta paneler till KRP-serien (dvs man fÄr lite bÀttre bildkvalitet), ny menysystem, ny ram med smalare blÄ ljusdiod

KRP-5/600A: Seperat "media receiver", DLNA stöd, 4 st HDMI, "color sensor". Just nu kostar en KRP-500A 10k mer Àn en 5090.

KRP-5/600M: Ingen "media receiver", ingen DLNA stöd, 2 st HDMI, ingen color sensor inbyggd webserver. Just nu kostar en KRP-500M 5k mer Àn en 5090.

Enligt http://www.avforums....sma-Review.html sĂ„ Ă€r den hĂ€r "color sensor" skrĂ€p som ska slĂ€ngas direkt. Annars fĂ„r KRP serien hög beröm. TV:n Ă€r nĂ€stan fĂ€rdigkalibrerad ur lĂ„dan, och det finns ingen tv med bĂ€ttre bildkvalitet: "The 500A looked crisp and natural with very little noise in the image. This was surprising as Pioneer had claimed there shouldn’t be any major differences between the 500A and the 5090. However it was clear to see that the KRP was smoother and more pleasing on the eye than the 5090. I am a little stuck on why there are differences and indeed asking Pioneer didn’t provide any firm answers either. It would appear that because these models are three months on from the first 9G screens, along with having new components and no internal tuners, they have an edge in picture terms. Plus the fact that [colour space 2] is also now accurate to the standard and the all in one models are still under saturated in this mode also adds some further evidence of the differences."

#3

Postad 07 december 2008 - 12:22

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
En bra review av Trusted pÄ KRP-600A LÀnk B)

Mvh
Roger

#4

Postad 07 december 2008 - 16:18

dattacine
  • dattacine
  • AnvĂ€ndare

  • 163 inlĂ€gg
  • 0
NÄgot mer begriplig innan google försökt översÀtta den

http://www.trustedre...in-Plasma-TV/p1

#5

Postad 07 december 2008 - 16:30

mysen_
  • mysen_
  • AnvĂ€ndare

  • 196 inlĂ€gg
  • 0

KRP-5/600M: Ingen "media receiver"


AlltsÄ menas detta att M har ingÄngarna och sÄ bakom tv:n precis som 5090/H? IstÀllet för A som ju har det i en separat box som man kan stÀlla i tv-möbeln. Jag fÄr inte klarhet i detta alltsÄ och skulle uppskatta hjÀlp.

Sen, vad Àr det som skiljer ramen frÄn 5090/H?

Och "color sensor," Àr det Pure AV mode eller? Det "fÀrdigkalibrerade" bildlÀget som ska ge riktigt bra bild.

Redigerat av mysen_, 07 december 2008 - 16:33.


#6

Postad 07 december 2008 - 16:48

hyslopc
  • hyslopc
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0

AlltsÄ menas detta att M har ingÄngarna och sÄ bakom tv:n precis som 5090/H? IstÀllet för A som ju har det i en separat box som man kan stÀlla i tv-möbeln. Jag fÄr inte klarhet i detta alltsÄ och skulle uppskatta hjÀlp.

Ja, sÄ Àr det. Notera att M har bara 2st HDMI ingÄngar (bakom tv:n), medan A har 4 st (i mediaboxen).

Sen, vad Àr det som skiljer ramen frÄn 5090/H?

Den blÄa ljusdioden Àr mycket mindre i KRP-serien, nÄgot som de flesta tycker Àr snyggare. Pioneer loggan Àr byggt in i ramen (i stÀllet för att sitta ovanpÄ). Men absolut största skillnaden Àr inte ramen, utan att KRP serien Àr bara 63mm tjock.

Och "color sensor," Àr det Pure AV mode eller? Det "fÀrdigkalibrerade" bildlÀget som ska ge riktigt bra bild.

Nej, Pure AV mode Àr riktigt bra - en ren mode dÀr tv:n bara spelar det den fÄr, utan en massa processing. Perfekt för Blu-Ray, t ex. Color sensor Àr en ganska dum grej, enligt mig (en "gimmick").

Den mode som anvÀnder sig av Color sensorn heter "Optimum mode".

#7

Postad 07 december 2008 - 16:52

mysen_
  • mysen_
  • AnvĂ€ndare

  • 196 inlĂ€gg
  • 0
Men om nu M har ingÄngar och sÄ bakom tv:n, hur kommer det sig dÄ att den kan vara lika tunn som A? Jag har lÀst att anledningen till att dom kunnat göra den sÄ tunn (63mm) var tack vare att dom har placerat allt i en separat box.

Och sen om jag har förstÄtt det rÀtt sÄ finns det ingen digital/analog mottagare alls i M? Som det finns i 5090 och KRP-A. Utan det Àr bara en ren monitor. Har jag förstÄtt det rÀtt? :)

Redigerat av mysen_, 07 december 2008 - 16:53.


#8

Postad 07 december 2008 - 16:53

Unregistered9c302545
  • Unregistered9c302545
  • AnvĂ€ndare

  • 152 inlĂ€gg
  • 0
Kollade in en vit 50-tummare pÄ Media Markt i Nacka. Fantastisk TV. :)

Redigerat av Unregistered9c302545, 07 december 2008 - 16:53.


#9

Postad 07 december 2008 - 16:54

mysen_
  • mysen_
  • AnvĂ€ndare

  • 196 inlĂ€gg
  • 0

Kollade in en vit 50-tummare pÄ Media Markt i Nacka. Fantastisk TV. :)


JÀmförde du med vanliga 5090?

#10

Postad 07 december 2008 - 20:07

hyslopc
  • hyslopc
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0

Men om nu M har ingÄngar och sÄ bakom tv:n, hur kommer det sig dÄ att den kan vara lika tunn som A? Jag har lÀst att anledningen till att dom kunnat göra den sÄ tunn (63mm) var tack vare att dom har placerat allt i en separat box.

MedialÄdan innehÄller mer Àn bara nÄgra ingÄnger.

Och sen om jag har förstÄtt det rÀtt sÄ finns det ingen digital/analog mottagare alls i M? Som det finns i 5090 och KRP-A. Utan det Àr bara en ren monitor. Har jag förstÄtt det rÀtt? :)

Ja, precis. SÄ det Àr kanske dÀrför att KRP-serien kan vara sÄ tunna, pga att det finns ingen DVB-T eller DVB-S mottagare inbyggd i tv:n. För oss som har ComHem (DVB-C), Àr det inget förlust alls. Om man köper en tv:n i den hÀr klassen kör man inte Boxer (DVb-T), skulle jag gissa. DÀremot kan det finnas en hel del som har Canal Digital HD, men i sÄnt fall har man förmodligen en PVR, ocksÄ, och dÄ finns det heller ingen anledning att köpa KRP-A. Jag (som har ComHem) försöker att vÀlja mellan KRP-M eller en 5090.

#11

Postad 09 december 2008 - 08:23

hyslopc
  • hyslopc
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0
Finns det nÄgon hÀr som har köpt en tv i KRP-serien?

#12

Postad 16 december 2008 - 03:00

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlĂ€gg
  • 0
Jag lyfter den hÀr trÄden och frÄgan samma som hyslopc. Har nÄgon hÀr köpt en KRP-skÀrm Àn och kan berÀtta lite?

#13

Postad 16 december 2008 - 10:13

Jeso
  • Jeso
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0
Jag har skaffat en KRP-500M. Jag har inte hunnit testa den sÄ mycket Àn utan kör den via "Pure" lÀget. En riktigt bra grej med tv:n eller rÀttare sagt monitorn Àr att den kommer ihÄg instÀllningar jag gör gör för varje upplösning typ 1080p/24, 720p/60, 1080i etc. Detta Àr vÀldigt bra dÄ jag kör allt via en Pioneer SC-LX71 med en HDMI upp till skÀrmen. SÄ drivemode, bildminne etc vÀxlas för varje upplösning dvs XBOX360 kör jag pÄ 1080p/60 med Gamemode och Popcorn med 1080p/24 Pure. SÄ lÀnge man inte behöver tvÄ olika instÀllningar för te x 1080p/24 sÄ sköter den allt sjÀlv. LÄter kanske lite knepigt med funkar kanon. Ska se om jag inte kan slÀnga upp lite bilder senare.

#14

Postad 16 december 2008 - 14:57

hyslopc
  • hyslopc
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0

Jag har skaffat en KRP-500M.

HÄrligt! Ser fram emot en "mini review" nÀr du har haft lite mer tid att kolla pÄ tv:n!

#15

Postad 18 december 2008 - 12:07

hyslopc
  • hyslopc
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0
Om det stÀmmer att Pioneer har slutat med LX5090:an, sÄ tycker jag att KRP-M kÀnns Ànnu mer lockande för oss som tÀnker inte anvÀnder en inbyggd DVB-T/S tuner.

#16

Postad 18 december 2008 - 13:02

ajzman
  • ajzman
  • ForumrĂ€v

  • 957 inlĂ€gg
  • 0

Jag har skaffat en KRP-500M. Jag har inte hunnit testa den sÄ mycket Àn utan kör den via "Pure" lÀget. En riktigt bra grej med tv:n eller rÀttare sagt monitorn Àr att den kommer ihÄg instÀllningar jag gör gör för varje upplösning typ 1080p/24, 720p/60, 1080i etc. Detta Àr vÀldigt bra dÄ jag kör allt via en Pioneer SC-LX71 med en HDMI upp till skÀrmen. SÄ drivemode, bildminne etc vÀxlas för varje upplösning dvs XBOX360 kör jag pÄ 1080p/60 med Gamemode och Popcorn med 1080p/24 Pure. SÄ lÀnge man inte behöver tvÄ olika instÀllningar för te x 1080p/24 sÄ sköter den allt sjÀlv. LÄter kanske lite knepigt med funkar kanon. Ska se om jag inte kan slÀnga upp lite bilder senare.


SuverÀnt!! Jag gÄr nÀmligen sjÀlv i köptankar gÀllande KRP-500M och kommer dÄ köra alla kopplingar via min Marantz SR7200 (X360, PS3, HD DVD m fl) --> 1 HDMI kabel till skÀrmen, sÄ det Àr ju klockrent att monitorn dÄ behÄller alla instÀllningar för varje respektive enhet!!

Var dessutom och kollade in KRP-modellen pÄ Expert i TÀby, som körde POTC Blu-ray och stod bredvid en vanlig LX509 och Àven om bÄda modellerna visade upp en grymt bra kontrast, skÀrpa och svÀrta tyckte jag faktiskt att det var betydligt mindre brus i KRP-modellens bild. SÄ den kÀnns ju verkligen som det perfekta valet!

#17

Postad 18 december 2008 - 13:07

hyslopc
  • hyslopc
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0

Även om bĂ„da modellerna visade upp en grymt bra kontrast, skĂ€rpa och svĂ€rta tyckte jag faktiskt att det var betydligt mindre brus i KRP-modellens bild.

Du Àr inte den första som sÀger det. Jag undrar om det finns helt enkelt mindre RF i lÄdan nÀr man har tagit ut alla tuners osv? Kan vara sÄ, annars Àr det möjligt att de har bara uppgraderat/förenklat elektroniken pÄ nÄgot sÀtt.

#18

Postad 18 december 2008 - 13:11

andersos
  • andersos
  • MĂ€stare

  • 3 199 inlĂ€gg
  • 0
Dom har startat nya separata A och M trÄdar pÄ avforums.com. Ett intressant inlÀgg om gamma instÀllningar i M trÄden :
http://www.avforums....tml#post8371077

Redigerat av andersos, 18 december 2008 - 13:12.


#19

Postad 18 december 2008 - 14:57

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlĂ€gg
  • 0
Var pÄ mediamarkt i Jönköping idag och tittade lite snabbt pÄ KRP. Tragiskt nog sÄ var den helt Ät skogen felinstÀlld dÀr för bilden var ingen rolig syn. Mörk och suddig. PÄpekade det för sÀljaren att ni fÄr ju fan stÀlla in en sÄdan hÀr skÀrm sÄ att den Ätminstone visar en helt okej bild. Dessutom har dom inte Àndrat priset Àn frÄn 39990:- fast det har gÄtt lÄng tid sen prissÀnkningen nu. PÄpekade att jag tyckte detta var fult gjort av dom ocksÄ.

Redigerat av belzebubb, 18 december 2008 - 14:57.


#20

Postad 18 december 2008 - 15:28

ajzman
  • ajzman
  • ForumrĂ€v

  • 957 inlĂ€gg
  • 0

Du Àr inte den första som sÀger det. Jag undrar om det finns helt enkelt mindre RF i lÄdan nÀr man har tagit ut alla tuners osv? Kan vara sÄ, annars Àr det möjligt att de har bara uppgraderat/förenklat elektroniken pÄ nÄgot sÀtt.


Jag vet faktiskt inte, men bevisligen sĂ„ inbillade jag mig inte i alla fall, bildkvallen pĂ„ en KRP ÄR nĂ„got renare och har mindre brus (i PURE-lĂ€get) jmf med en LX509, kolla t ex inlĂ€ggen pĂ„ AV forums sajt:

"There are slight differences between the sets and the main one has to be how close pure is out of the box to being accurate. It doesn't need as much work as say the LX5090 to get it looking spot on. There is also slightly less noise (now the 5090 is not that noisy, indeed its one of the best screens out there and I have one at home) the image just had a more appealing look in those settings which seemed cleaner."
http://www.avforums....-thread-34.html

http://www.avforums....-thread-35.html
"The tests I've been running are looking on a like for like basis, the LX's dont have Pure mode, if we had run the demos via movie mode on both sets the results would have been identicle, if I freeze a picture and look at in areas of the picture where you can see noise (about 2 inches away)the LX and KRP are identicle, same with standard mode, BUT if I then use pure mode on the KRP the picture quality goes up a notch further but the noise from 2 inches away is the same. BUT when you stand back and look at the overall picture presentation it just looks cleaner and Dom touches on it, the drive sequencing in the software is tuned differently and Ive said this before earlier in the thread cuz Dom is the Guy that I liase with before I pass on info to you guys"

Finns en liten video ocksÄ:
http://www.avforums.....php?videoid=65

Edit: silly me, finns ju en review lite lÀngre upp i trÄden som beskriver detta ytterligare, ocksÄ hÀmtad frÄn AV Forums...

Redigerat av ajzman, 18 december 2008 - 16:21.


#21

Postad 18 december 2008 - 22:53

The Blackening
  • The Blackening
  • AnvĂ€ndare

  • 165 inlĂ€gg
  • 0

Finns det nÄgon hÀr som har köpt en tv i KRP-serien?


Jag har nyligen köpt en KRP-500A...

#22

Postad 18 december 2008 - 23:00

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlĂ€gg
  • 0

Jag har nyligen köpt en KRP-500A...


Det borde inte vara sÄ svÄrt att sjÀlv lista ut att andra hÀr Àr riktigt sugna pÄ att höra dina tankar om den.

#23

Postad 18 december 2008 - 23:13

The Blackening
  • The Blackening
  • AnvĂ€ndare

  • 165 inlĂ€gg
  • 0
Jag ska precis knyta mig för kvÀllen för jag ska resa ivÀg tidigt imorgon, men jag kan försöka sammanstÀlla en liten review nÀr jag Àr hemma igen.
Ska försöka testköra den i lite olika lÀgen innan ocksÄ, sÄ jag kan ge en bÀttre helhetsbild!
Är det nĂ„gon som har nĂ„gra speciella frĂ„gor fĂ„r ni gĂ€rna sĂ€ga till, sĂ„ ska jag se om jag kan tillgodose era önskemĂ„l...

#24

Postad 23 december 2008 - 12:28

gimini_5
  • gimini_5
  • Wannabe

  • 11 inlĂ€gg
  • 0
Stolt Àgare till KRP-500AW :)
MÄste bara frÄga hur man kan gömma color sensorn pÄ ett bra sÀtt ser inget fint ut under den vita tv:n, Har testat att sÀtta den pÄ sidan men det Àr inte heller optimalt.


#25

Postad 23 december 2008 - 12:42

Jeso
  • Jeso
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0
Om jag vore dig skulle jag skippa den ger en fruktansvĂ€rt förvrĂ€ngd bild. Är bara en gimmick, bĂ€ttre att köra skĂ€rmen i pure.

#26

Postad 23 december 2008 - 20:20

andersos
  • andersos
  • MĂ€stare

  • 3 199 inlĂ€gg
  • 0

Stolt Àgare till KRP-500AW :)
MÄste bara frÄga hur man kan gömma color sensorn pÄ ett bra sÀtt ser inget fint ut under den vita tv:n, Har testat att sÀtta den pÄ sidan men det Àr inte heller optimalt.


Har ocksÄ funderat lite pÄ AW modellen. Kan du lÀgga upp litet bilder i ditt galleri? Vill se hur den vita ramen gör sig i vanlig vardagsrumsmiljö.

Redigerat av andersos, 23 december 2008 - 20:23.


#27

Postad 23 december 2008 - 21:22

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • MĂ€stare

  • 2 709 inlĂ€gg
  • 0
De skulle vara nice :)

#28

Postad 24 december 2008 - 02:27

gimini_5
  • gimini_5
  • Wannabe

  • 11 inlĂ€gg
  • 0
blir nog först pÄ torsdag men det blir godis dÄ. ska vara borta under julafton. men det e fint att inte ha media boxen i samma rum. snart klar med min media closet

#29

Postad 24 december 2008 - 12:16

andersos
  • andersos
  • MĂ€stare

  • 3 199 inlĂ€gg
  • 0
VÀntar ivrigt :) NÄgra bilder pÄ ABG i ett vardagsrum :

http://www.dvdplaza....p...406&page=26

Ser inte illa ut den heller.

#30

Postad 25 december 2008 - 14:13

andersos
  • andersos
  • MĂ€stare

  • 3 199 inlĂ€gg
  • 0
NÄ det Àr torsdag ... t.o.m eftermiddag :)

#31

Postad 25 december 2008 - 14:26

gimini_5
  • gimini_5
  • Wannabe

  • 11 inlĂ€gg
  • 0
Àr hemma vid sju bilder dÄ :)

#32

Postad 26 december 2008 - 00:55

gimini_5
  • gimini_5
  • Wannabe

  • 11 inlĂ€gg
  • 0
blev lite övertid men bilder i mitt album nu de fÄr duga tills jag fixar bÀttre kamera

#33

Postad 26 december 2008 - 00:58

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlĂ€gg
  • 0

blev lite övertid men bilder i mitt album nu de fÄr duga tills jag fixar bÀttre kamera


Du mÄste göra dom synliga ocksÄ. Kolla instÀllningarna.

#34

Postad 26 december 2008 - 01:15

gimini_5
  • gimini_5
  • Wannabe

  • 11 inlĂ€gg
  • 0
nu sÄ

#35

Postad 26 december 2008 - 09:41

andersos
  • andersos
  • MĂ€stare

  • 3 199 inlĂ€gg
  • 0
Tack. Matchar ju dörrkarm och listar iaf :wub: Men hur Àr det att titta pÄ tv/film dÄ jÀmfört med svart tv? SÀgs ju att svart ram Àr bÀst för kontrastupplevelse etc.

#36

Postad 28 december 2008 - 14:49

Martin83
  • Martin83
  • LĂ€rjunge

  • 278 inlĂ€gg
  • 0
Postar hÀr istÀllet - skrev detta i Pioneer G9 trÄden:

"NÄgon som har koll pÄ KRP-500M?

Bilden ska vara bÀttre Àn LX-5090, speciellt i "Pure" mode dÀr den ska vara fantastisk. FÀrre ingÄngar och ingen högtalare, men eftersom jag kör allt via receiver sÄ blir det trots allt bara 1 kabel upp till tv:n, samt att inbyggda högtalare kÀnns onödigt dÄ jag alltid kör via mitt hemmabio. Den har inte heller nÄgon inbyggd box, men den ska ju ÀndÄ inte fungera bra om man kör Canal Digital HD - föredrar extern box i vilket fall som helst. Dessutom Àr den klart tunnare Àn 5090.

Är det vĂ€rt de 4000:- extra? Vann en fin slant pĂ„ Stryktipset sĂ„ pengarna Ă€r inga problem, men vill ju knappast slĂ€nga bort 4000:-.."

#37

Postad 30 december 2008 - 01:01

hyslopc
  • hyslopc
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0

Är det vĂ€rt de 4000:- extra? Vann en fin slant pĂ„ Stryktipset sĂ„ pengarna Ă€r inga problem, men vill ju knappast slĂ€nga bort 4000:-..

SvÄrt att sÀga. Det finns en hel del som Àr lite bÀttre med KRP (kontra 5090). Glöm inte att 5090:n finns inte lÀngre. SÄ valet Àr mellan 5090H, KRP-500M, och KRP-500A. Jag tycker att KRP-500M Àr ett ganska bra köp, om man ska köra med en extern box.

#38

Postad 30 december 2008 - 10:39

lillegorenje
  • lillegorenje
  • AnvĂ€ndare

  • 243 inlĂ€gg
  • 0
Har följt AVForums trad nu om denna tv och inlÀgg fran Andrewfee oroar mig lite. Se inlÀgget hÀr.

Han har upptÀckt att hans KRP inte visar granivaer nÀra svart, dvs detaljer i mörka partier syns inte. Se lÀnken ovan dÀr han visar bra bilder fran Casino Royal BD som visar detta. För att kunna se detaljerna i mörka omraden maste han höja brightness, men da blir bilden dassig och det verkar som om den visar blacker than black da ocksa (om jag tolkat senare inlÀgg rÀtt). Han har inte lykats kalibrera till det dÀr pa ett bra sÀtt och killen verkar kunnig.

Finns det nagon/nagra hÀr som kan kontrollera detta fenomen, det Àr ju enkelt att kolla med Casino Royale verkar det som. Skulle vara bÀst om nagon med en proffskalibrerad Kuro kunde kolla detta.

I min mening Àr detta ett allvarligt problem om det skulle visa sig stÀmma och skulle rÀcka för att avskrÀcka mitt planerade köp. Visst Àr det bra att svart blir svart, men nivaerna strax över svart maste ju synas tycker man. :)

#39

Postad 30 december 2008 - 15:06

hyslopc
  • hyslopc
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0

Har följt AVForums trad nu om denna tv och inlÀgg fran Andrewfee oroar mig lite. Se inlÀgget hÀr.

Om du har lÀst hela trÄden sÄ vet du att Andrew Àr lite av en "freak" som har aldrig varit nöjd med en tv, och KRP:n Àr inget undantag. FrÄgan Àr inte om KRP-500M Àr den perfekta tv:n, frÄgan Àr om det finns en tv som Àr bÀttre? Och svaret just nu (tror jag) Àr nej. PÄ samma trÄd kan man lÀsa

Yes, you are right! I`ve had over 20 flatscreens since 2006, and althou I have a KRP-500 now (LX5090 earlier this year), I still love my... (snip)
But KRP-500 is the best HD-screen I have ever owned so far, and also good on SD (with the right setup/calibration)

SÄ en person som har haft 20 olika platta tv under senaste 2 Är tycker att KRP-500M Àr den bÀsta tv han har sett. SÄ KRP-500M Àr inte perfekt, men det finns ingen annan tv (just nu) som Àr bÀttre.

#40

Postad 30 december 2008 - 15:10

Martin83
  • Martin83
  • LĂ€rjunge

  • 278 inlĂ€gg
  • 0

SÄ en person som har haft 20 olika platta tv under senaste 2 Är tycker att KRP-500M Àr den bÀsta tv han har sett. SÄ KRP-500M Àr inte perfekt, men det finns ingen annan tv (just nu) som Àr bÀttre.


Hahaha.. 20 st. platt-tv under 2 Är Àr inte att leka med, förmodligen har vÀl alla 20 varit bland de dyraste pÄ marknaden vid inköpstillfÀllet.

Blir mer och mer sugen pÄ KRP-500M istÀllet för 5090H. FrÄgan Àr om Pioneer kommer göra nÄgon prissÀnkning/höjning pÄ den 2009?

#41

Postad 30 december 2008 - 15:22

hyslopc
  • hyslopc
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0

Blir mer och mer sugen pÄ KRP-500M istÀllet för 5090H. FrÄgan Àr om Pioneer kommer göra nÄgon prissÀnkning/höjning pÄ den 2009?

Nej, det tror jag inte. Om 2 veckor Àr det CES, och dÄ kommer Pio visar upp deras nya modeller, och det kanske skapar lite förhandlingsutrymme för de som Àr fortfarande sugen pÄ 5090/KRP, men jag tror inte vi kommer se en officiell prissÀnkning eller höjning. Jag Àr mest orolig för att jag bli förÀlskad i en ny modell som kommer i maj/juni, och vÀntar ett Är till...

#42

Postad 02 januari 2009 - 14:13

Lundmark
  • Lundmark
  • LĂ€rjunge

  • 396 inlĂ€gg
  • 0
Är det vĂ€rt att köpa KRP-500M istĂ€llet för PDP-LX5090H? Det Ă€r en ganska stor prisskillnad och vad jag förstĂ„tt ska inte bilden vara sĂ„ mycket bĂ€ttre, bara lite.

Jag kan fÄ en LX5090H för 22000kr som ocksÄ Àr en ordentlig massa pengar, sÄ samtdigit tÀnker jag att man kanske ska slÀnga pÄ lite extra för att bli helt nöjd. Men dÄ saknar man ocksÄ en hel del finesser i KRP-500M och mÄste gÄ upp till KRP-500A... ****. :)

#43

Postad 04 januari 2009 - 14:37

dabber
  • dabber
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
Jag har precis fÄtt min KRP-600A. Den Àr fantastisk pÄ alla möjliga sett, utom ett: den stÀnger av sig sjÀlv efter ca en timme. Det blir ett rött och blÄtt fÀlt pÄ skÀrmen, och boxen stÀnger av sig. Enligt manualen hÀnder detta nÀr den inte fÄr kontakt mellan boxen och skÀrmen.

NĂ„n som har samma problem?

PS Det Àr inte nÄn sleep-timer, alla de Àr avstÀngda. DS

#44

Postad 04 januari 2009 - 15:28

lillegorenje
  • lillegorenje
  • AnvĂ€ndare

  • 243 inlĂ€gg
  • 0
Hur snabbt vĂ€xlar M-serien i upplösning i HDMI? Är tiden mĂ€rkbar/irriterande?
Jag kör med parabol och signalen Àndras mellan 576p, 720p och 1080i beroende pÄ vilken kanal jag vÀxlar till.

Redigerat av lillegorenje, 04 januari 2009 - 15:42.


#45

Postad 09 januari 2009 - 02:15

hyslopc
  • hyslopc
  • ForumrĂ€v

  • 682 inlĂ€gg
  • 0

Hur snabbt vĂ€xlar M-serien i upplösning i HDMI? Är tiden mĂ€rkbar/irriterande?

Ni som har KRP-serien - nÄgon som kan svara?

#46

Postad 12 januari 2009 - 03:16

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag monterat upp KRP-600A men det kommer ta ett tag innan jag slÄr igÄng den.
Det andra ni ser pĂ„ bilden Ă€r högst upp Ă€r DD-18 Velodyne sen Triad gold center bara tunga saker :) .Bifogad fil  kuro.JPG   254,74K   2 Antal nerladdningar

#47

Postad 12 januari 2009 - 04:02

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlĂ€gg
  • 0
Oj, det dÀr ser inte ut som en 60 tummare. Bilden mÄste luras mycket :)

#48

Postad 12 januari 2009 - 06:28

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlĂ€gg
  • 0
Snacka om att ta hörn-tv till nya dimensioner..

#49

Postad 13 januari 2009 - 20:44

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • ForumrĂ€v

  • 511 inlĂ€gg
  • 0
SÄ Krp500 A Àr ett bÀttre köp Àn 5090H? Velar.....(Som Vanligt) :)

#50

Postad 13 januari 2009 - 22:21

Lundmark
  • Lundmark
  • LĂ€rjunge

  • 396 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon skrev att KRP har en annan typ av Pioneer-logga pÄ framsidan. Vad exakt Àr det som skiljer? Den ska vara flush med ramen vad jag förstÄtt, men sÄ Àven pÄ 5090H.



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.