Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Squeezebox Touch *

445 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#301

Postad 03 juli 2011 - 20:27

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Det verkar som SB Touch kanske är lösningen på mitt problem.

Fungerar den ihop med
Router: Xtreme N GIGABIT Router från D-Link systems
NAS: DNS-323

Den springande punkten är om du kan installera Squeezebox Server på din NAS, tyvärr vet jag inte svaret på rak arm.
Det blir nog inte en helt optimal lösning då jag tror den NASen har lite klen processor, men om det går att installera serverprogramvaran så skall det fungera i övrigt.

#302

Postad 03 juli 2011 - 20:55

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Enligt denna länk install Squeezebox server
verkar det ju kunna fungera i alla fall.
Men det verkar ju inte vara så enkelt (plug-and-play).

Kanske får titta på en annan lösning i så fall.

#303

Postad 06 juli 2011 - 13:11

Unregistered38610
  • Unregistered38610
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Är det Touch man ska ha om man vill kunna spela Spotify och/eller mp3-samlingen på vardagsrumsstereon? Eller är det något häftigare/bättre på gång?

/Psy

#304

Postad 06 juli 2011 - 14:01

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0
Om det är häftigare prylar på gång i Squeezebox-familjen vet bara Logitech (och de brukar inte läcka) samt eventuella betatestare som brukar få skriva på avtal om att inte skvallra, så hör du något lär det bara vara lösa spekulationer.
I nuläget låter det som Touch är den Squeezebox som passar dig bäst.

#305

Postad 07 juli 2011 - 12:43

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Köpte en Squeezebox Touch igår som en liten addition till min SB Radio. Ett problem jag dock har är att när jag använder fjärrkontrollen man fick till touchen så reagerar även SB radion. Så om jag t.ex. trycker på play på fjärrkontrollen så startas både touchen och radion. Det är ganska irriterande.

Vet någon hur man kan göra så att radion inte reagerar på fjärrkontrollen? Vill bara att Touchen ska reagera.

Tacksam för hjälp!

#306

Postad 07 juli 2011 - 13:04

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Vet någon hur man kan göra så att radion inte reagerar på fjärrkontrollen? Vill bara att Touchen ska reagera.

Kolla denna tråd

#307

Postad 07 juli 2011 - 14:34

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Kolla denna tråd


Det fungerade!! Tusen tack!! Väldigt tacksam för din hjälp!

#308

Postad 09 juli 2011 - 16:15

Kalle_a
  • Kalle_a
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Ni som har Touchen och använder Spotify, vilken version av premium av spotify krävs?
Skall det vara spotify premium för 99 kr/mån eller räcker det med 49 kr/månaden abonnemanget för att kunna köra Touchen utan att blanda in någon aktiv dator?
Fick lite oklara svar på mediamarkt när jag frågade idag.. :)

#309

Postad 09 juli 2011 - 16:21

Unregistered1669805e
  • Unregistered1669805e
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Jag kör med spotify premium och det fungerar klockrent. :)
(Det går inte med Spotify Unlimited på touchen)

http://www.spotify.c...ound-the-house/

Magnus

Redigerat av Unregistered1669805e, 09 juli 2011 - 16:29.


#310

Postad 09 juli 2011 - 16:25

Kalle_a
  • Kalle_a
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jag kör med spotify premium och det fungerar klockrent. :)
(Det går inte med Spotify Unlimitred på touchen)

Magnus

Premium för 99 kr /månad alltså?? :)
Såg att du hade ändrat svaret senare ! Tackar för hjälpen och ett snabbt svar!

Redigerat av Kalle_a, 09 juli 2011 - 16:26.


#311

Postad 10 juli 2011 - 10:50

Kalle_a
  • Kalle_a
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Nu skall jag ställa en fråga, som antagligen visar hur dålig koll jag har på detta med strömma musik mellan dator och en squeezebox.. :D

Hur bär jag mig år för att strömma min musik mellan datorn och en squeezebox som står i ett annat rum?? Måste jag ha några speciell enhet kopplat till min stationära dator som sänder musiken till boxen?
Vilka alternativ finns för att föra över musiken mellan datorn och squeezeboxen??
Alternativ så kopplar jag en en extern hårddisk med musiken som jag vill spela upp.. :rolleyes: Känns ju som enklare lösning, om man inte har koll på detta med strömma musik/ljud... Men kan någon förklara detta på ett enkelt sätt, så man kan tänka om.. :D

#312

Postad 10 juli 2011 - 14:25

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Hur bär jag mig år för att strömma min musik mellan datorn och en squeezebox som står i ett annat rum??

Du installerar ett program som heter Squeezebox Server på din dator (som måste vara ansluten till ett nätverk) och sedan ansluter du din Squeezebox till nätverket. Det funkar med trådlöst nätverk, men det är alltid lite fler prylar som kan strula när det skall gå genom luften.

Vilka alternativ finns för att föra över musiken mellan datorn och squeezeboxen??
Alternativ så kopplar jag en en extern hårddisk med musiken som jag vill spela upp.. :lol: Känns ju som enklare lösning, om man inte har koll på detta med strömma musik/ljud... Men kan någon förklara detta på ett enkelt sätt, så man kan tänka om.. :D

Squeezeboxarna har inget inbyggt minne så normalt streamar du från en dator i nätverket eller lyssnar du på internetradio. Med just Squeezebox Touch kan man även koppla till en extern hårddisk, men det finns en hel del att tänka på för att det skall fungera. Fördelen är då andra sidan att du inte behöver ha igång datorn. Kör du med hårddisk kopplad till Touch så kan man genom lite pyssel få den hårddisken att mappas upp på din dator så då kopierar du din musik dit som till vilken annan hårddisk som helst.

#313

Postad 10 juli 2011 - 19:22

Kalle_a
  • Kalle_a
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Tackar för svaret!!


Du installerar ett program som heter Squeezebox Server på din dator (som måste vara ansluten till ett nätverk) och sedan ansluter du din Squeezebox till nätverket. Det funkar med trådlöst nätverk, men det är alltid lite fler prylar som kan strula när det skall gå genom luften.


Squeezeboxarna har inget inbyggt minne så normalt streamar du från en dator i nätverket eller lyssnar du på internetradio. Med just Squeezebox Touch kan man även koppla till en extern hårddisk, men det finns en hel del att tänka på för att det skall fungera. Fördelen är då andra sidan att du inte behöver ha igång datorn. Kör du med hårddisk kopplad till Touch så kan man genom lite pyssel få den hårddisken att mappas upp på din dator så då kopierar du din musik dit som till vilken annan hårddisk som helst.



#314

Postad 18 juli 2011 - 20:51

andreas g
  • andreas g
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Med just Squeezebox Touch kan man även koppla till en extern hårddisk, men det finns en hel del att tänka på för att det skall fungera. Fördelen är då andra sidan att du inte behöver ha igång datorn. Kör du med hårddisk kopplad till Touch så kan man genom lite pyssel få den hårddisken att mappas upp på din dator så då kopierar du din musik dit som till vilken annan hårddisk som helst.

Det där lite pyssel skulle jag gärna vilja veta mer om. Jag försöker göra precis det du skriver och det fungerar fint att spela upp innehålllet på USB-disken som är ansluten till Squeezeboxen. Det finns en del val att dela ut USB-disken och de är ikryssade. Tyvärr syns de inte från den Windows 7-maskin jag försöker använda för att mappa upp disken. Den delas förmodligen ut korrekt och syns alldeles utmärkt från FileBrowser på en iPad som sitter i samma nät, men som sagt inte från Win7-maskinen.

Någon som har en idé om vad som kan vara fel?

#315

Postad 29 juli 2011 - 19:13

Deep9
  • Deep9
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
hmm.. går jag via Artister så listas inte alla mina album, utan jag måste gå via Musikmapp. Varför detta? Kört en rensning av cachemappen och gjort om sökningen ett antal gånger.

Edit: Verkar ha löst sig nu :)

En annan fråga.

Om jag vill använda d/a-omvandlaren i squeezeboxen. Då är det väl så att jag ska koppla med analoga rca-kablar till min stärkare?

Redigerat av Deep9, 30 juli 2011 - 06:15.


#316

Postad 21 augusti 2011 - 15:12

volcomstone
  • volcomstone
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Min Squeezebox har börjat slå på sig helt automatiskt vilket jag inte gillar.

Någon mer som upplevt detta??

Den spelar inte upp någon musik men den slår på sig minst en gång om dagen utan att jag rört den eller fjärren.
Vad beror detta på? Bara jag?

#317

Postad 21 augusti 2011 - 16:58

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Min Squeezebox har börjat slå på sig helt automatiskt vilket jag inte gillar.

Det finns en bugg i senaste mjukvaran, en ny är på väg att släppas inom kort där detta skall vara fixat.

#318

Postad 21 augusti 2011 - 19:20

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Det finns en bugg i senaste mjukvaran, en ny är på väg att släppas inom kort där detta skall vara fixat.

Ok, tack för infon, har samma problem med min touch att den startar ibland av sig själv utan att jag slår på den på enheten eller med fjärren.

#319

Postad 22 augusti 2011 - 13:31

volcomstone
  • volcomstone
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Det finns en bugg i senaste mjukvaran, en ny är på väg att släppas inom kort där detta skall vara fixat.



Källa på det vore grymt

#320

Postad 22 augusti 2011 - 14:01

volcomstone
  • volcomstone
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Hur stora SD kort kan man stoppa i denna maskin? Hittar ingen info om max vad den klarar

edit: hittade nu "Note: The maximum supported SD card size 32GB"

Redigerat av volcomstone, 22 augusti 2011 - 14:03.


#321

Postad 22 augusti 2011 - 17:03

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Säkertbesvarats hundra gånger men jag hittar inte det någonstans.
Måste man ha igång.datorn vid lyssning på spotyfi med touch och radio?

Redigerat av tomasgbg, 22 augusti 2011 - 17:07.


#322

Postad 22 augusti 2011 - 18:31

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Måste man ha igång.datorn vid lyssning på spotyfi med touch och radio?


Nej.

#323

Postad 22 augusti 2011 - 20:15

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Vet någon om det finns ett väggmontage kit för touchen? Spelar ingen roll om man måste göra åverkan på väggen bakom... bara det blir snyggt till slut. Det jag hittar på nätet är någon prototyp som Logitech verkade varit på gång med men som inte blev av? Finns det några tredjeparts?

Länk till affär vore fantastiskt.

/Andreas

#324

Postad 22 augusti 2011 - 20:24

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Vet någon om det finns ett väggmontage kit för touchen? Spelar ingen roll om man måste göra åverkan på väggen bakom... bara det blir snyggt till slut. Det jag hittar på nätet är någon prototyp som Logitech verkade varit på gång med men som inte blev av? Finns det några tredjeparts?

Länk till affär vore fantastiskt.

/Andreas


Jag bockade till ett stöd av genomskinlig plast (typ plexiglas men kallbockningsbar) till min classic som syns i mitt galleri under "badrumsstereo" har du inte utrustning själv så kan nog närmsta glasmästare hjälpa dig om du kommer med en skiss.

MVH

#325

Postad 23 augusti 2011 - 07:18

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0

Jag bockade till ett stöd av genomskinlig plast (typ plexiglas men kallbockningsbar) till min classic som syns i mitt galleri under "badrumsstereo" har du inte utrustning själv så kan nog närmsta glasmästare hjälpa dig om du kommer med en skiss.

MVH


Tror det skulle vara svårt att göra snyggt själv... Det jag är ute efter är något sånt här.

Slimdevices forum

#326

Postad 23 augusti 2011 - 18:35

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Det finns en bugg i senaste mjukvaran, en ny är på väg att släppas inom kort där detta skall vara fixat.


Lite väl mycket hejåhå med programvaran i Touch tycker jag. Min verkar också ha slagit på sig av sig själv. Den kan stå i "viloläge" när jag kommer hem från jobbet fast jag vet att jag stängt av.
I morse när jag slog igång den ville den istallera ny programvara så det gjorde jag.
Nu stänger den ner av sig själv när jag lyssnar på webradio. Sätter jag på den med den röda on-knappen står del "nil" överst i menyn och knappen favoriter funkar inte.
Vet inte om det är problem med mysqueezebox .com där mina favoriter tydligen sparas.
Kanske har jag ett tidigt måndagsexemplar , strul har det i alla fal varit hela tiden.
Måste nu återigen göra en reset eller koppla ur nätagget för att kunna komma åt de webradiostationer jag sparat som favoriter.
Edit/tillägg
Har 7.6.1 r9486

Redigerat av Enicar, 23 augusti 2011 - 18:42.


#327

Postad 28 augusti 2011 - 17:56

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Min har varit lite jobbig den sista tiden. "bad gateway" eller nått som uppstår efter lite spotify lyssnande. Hör säkert samman med ett annat problem där när jag byter låt bara ny info om låt visas i displayen men den startar aldrig. När jag sedan slår av SB Touchen visas ett stopp tecken i displayen, en vit fyrkant alltså. Att slå av och på den löser inte problem utan endast att dra ur strömkabeln och helt starta om den verkar lösa problemet men bara tillfälligt.
Gillar den för övrigt men lite trött blir man på detta problem.

Hade gärna betalat det dubbla för en touch som bara fungerar och inte har problem med 1000+ låter på usb-disken eller vad det nu är som ställer till det för min SB.

edit: installerade precis nu programvara och får se om detta löser mina problem... den verkar lite snabbare nu iallafall,

edit: måste ha varit den senaste uppdateringen då den jag precis upplevde nått nytt: skulle byta låt i spotify då skärmen helt plötsligt blev svart -> omstart -> och så startar låten jag ville ha. Hmm. Vad finns det för andra bra mediaspelare som inte kräver dator igång och kan användas med spotify ?

Redigerat av Donmeta, 28 augusti 2011 - 18:53.


#328

Postad 28 augusti 2011 - 22:31

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Vad finns det för andra bra mediaspelare som inte kräver dator igång och kan användas med spotify ?

Sonos, fast du måste ha musiken på en NAS eller liknande. En NAS är för övrigt något som rekommenderas även till SB men då en som kan köra serverprogrammet.

#329

Postad 29 augusti 2011 - 19:51

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
s*tan vad trött jag är på den jä..a skitprodukten.
Sedan några månader tillbaka är det problem hela tiden. Jag använder Touch som internetradio och mina favoriter har av någon anledning jag inte riktigt förstår sparats på mysqueezbox.com. Jag vert att det inte var så med de första radio stationerna jag sparade för över ett år sedan men nu hamnar allt där.
Det verkar som om kontakten med Mysb.com är ett problem. Jag får göra ständiga reset på min Touch för att funktionen Favorites skall fungera. Annars säger det bara pip och rycker till lite i menyn men jag kommer inte vidare till Favorites.

#330

Postad 29 augusti 2011 - 21:06

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Ni ska inte bry er om att svara på mitt utbrott.
Jag har nu sett att det pågår diskussioner på andra forum om bedrövelserna.

#331

Postad 29 augusti 2011 - 21:24

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Tror en del av min irritaion kommer av att den är precis den produkt jag letat efter funktions mässigt, USB disk stöd, spotify m.m. men är så fylld med buggar i mjukvaran så jag blir nästan deprimerad.

Sonos, fast du måste ha musiken på en NAS eller liknande. En NAS är för övrigt något som rekommenderas även till SB men då en som kan köra serverprogrammet.


Tack! Ska titta lite mer på sonos och NAS. Tips på lämplig sådan mottas gärna !

#332

Postad 30 augusti 2011 - 07:00

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Tror en del av min irritaion kommer av att den är precis den produkt jag letat efter funktions mässigt, USB disk stöd, spotify m.m. men är så fylld med buggar i mjukvaran så jag blir nästan deprimerad.



Tack! Ska titta lite mer på sonos och NAS. Tips på lämplig sådan mottas gärna !


Nu har jag ingen Touch utan en Boom och en SB3 men jag har hängt på slimdevices forum i flera år och vad jag har förstått så funkar USB disk med egen strömförsörjning bäst.

Funkar det inte bra ändå så testa med att installera Squeezebox server på en dator (det behöver inte vara en NAS utan vilken dator som helst) som inte är trådlös och koppla din Touch mot den.

Kör du Touchen trådlöst så kolla upp att du inte har några störningar tex grannar som kör på samma kanal. Installera inSSIDer på en trådlös dator så ser du vilken kanal som är minst använd.

#333

Postad 31 augusti 2011 - 05:31

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Har Logitech helt tappat kontrollen över mysqeezbox.com och firmware efter senaste uppdateringarna av Touch?

#334

Postad 31 augusti 2011 - 06:39

el julio
  • el julio
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

Har Logitech helt tappat kontrollen över mysqeezbox.com och firmware efter senaste uppdateringarna av Touch?



Man kan undra... :)

Är det ngn som har ett felfritt ex. ?

#335

Postad 31 augusti 2011 - 08:10

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Är det ngn som har ett felfritt ex. ?

Jag vill med viss envishet påstå att problemen de senaste veckorna inte främst ligger i boxarna utan i Logitechs server (mysqueezebox) för Europa, så det hänger knappast på "exemplar". Det drabbar f ö även äldre boxar som kör andra protokoll och ibland är servern inte ens åtkomlig från en vanlig webläsare. Det här har hänt tidigare, även om det var ett bra tag sen jag upplevde några allvarligare störningar. Tyvärr har problemen ibland tagit lite väl lång tid att lösa.

#336

Postad 19 oktober 2011 - 11:45

dannep
  • dannep
  • Lärjunge

  • 375 inlägg
  • 0
Hej, har lite funderingar på att ev. köpa en Touch. Äger en classic idag.
Det jag är mest sugen är att isf. koppla in en extern hd till den för att därifrån spela upp musiken och slippa ha dator igång.
Hur bra fungerar detta vad gäller att bläddra igenom mappar, snabbhet etc, och är det någon begränsning på storlek på usb-disken? Klarar den av både strömförsörjning via usb-diskar och externa diskar med egen strömkontakt?

//Daniel

#337

Postad 19 oktober 2011 - 12:20

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Vet bara vad jag läst om det men tydligen funkar det bäst med diskar med egen strömförsörjning. Clear and Rescan tar lång tid om man har många filer.

#338

Postad 19 oktober 2011 - 15:43

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Har fått ett problem genom att alla album blir dubblerade i menyn och bara ett av albumen innehåller musik. Väljer jag fel album är det tomt. Kör med en hårddisk via USB direkt till spelaren. Har provat att söka om alla musik men det hjälper inte.

#339

Postad 19 oktober 2011 - 15:55

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Har fått ett problem genom att alla album blir dubblerade i menyn och bara ett av albumen innehåller musik. Väljer jag fel album är det tomt. Kör med en hårddisk via USB direkt till spelaren. Har provat att söka om alla musik men det hjälper inte.


Har du gjort en Clear and rescan?

#340

Postad 19 oktober 2011 - 19:32

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Var i menyn hittar jag clear and rescan?

#341

Postad 19 oktober 2011 - 20:26

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Hittade menyn i datorn så jag kopplade in hårddisken till datorn och körde clear and rescan men det blev ingen skillnad tyvärr.

#342

Postad 16 december 2011 - 08:30

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
har börjat titta lite på en sånhär. Kollat lite i tråden men kunde inte se om man kan koppla en uDac-2 via usb till den, är det möjligt? Eller ska man ha någon annan dac?

Tänkte ha den för att spela spotify -> dac -> onkyo

//Mike

Redigerat av fristil, 16 december 2011 - 08:32.


#343

Postad 16 december 2011 - 11:38

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

har börjat titta lite på en sånhär. Kollat lite i tråden men kunde inte se om man kan koppla en uDac-2 via usb till den, är det möjligt?

Nej, eller kanske mera nja. Det går inte i original, men det finns en del som av någon anledning och växlande framgång envisas med att försöka få igång det, http://forums.slimde...ead.php?t=82110
Skulle tippa att du besparar dig själv mycket strul genom att använda den inbyggda DACen eller köra via S/PDIF.

#344

Postad 28 december 2011 - 14:38

Warmiz
  • Warmiz
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
När jag spelar musik som ligger i på min dator kan jag inte välja låt genom min telefon och sqeeze commander, den börjar alltid spela första låten i mappen och jag måste sedan stega mig fram till rätt låt, detta gäller även via tjejens iphone med officiella SB appen. Någon annan som har samma problem och kanske hittat en lösning?

#345

Postad 10 januari 2012 - 21:50

johanare
  • johanare
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Någon som gör digitalt ut o in i en DAC? Lönar det sig ljudmässigt?

#346

Postad 11 januari 2012 - 06:46

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Jag kör digitalt till en DAC och vidare balanserat till ett försteg. För mig blev det ett ljudlyft.

#347

Postad 11 januari 2012 - 17:32

superjohan
  • superjohan
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Klämmer in en snabbfråga här. Går det ha serverprogrammet installerat på både t.ex. min dator och min tjejs dator och sen välja vilken maskin man vill köra ifrån? Eller kommer det bli konflikt etc? Har i övrigt en router med USB som jag har en 320gb disk inkopplad. Kan den hittas av SB touch eller måste det helt enkelt köras från serverprogrammet?

#348

Postad 11 januari 2012 - 19:39

Unregistereddc27f70e
  • Unregistereddc27f70e
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Klämmer in en snabbfråga här. Går det ha serverprogrammet installerat på både t.ex. min dator och min tjejs dator och sen välja vilken maskin man vill köra ifrån? Eller kommer det bli konflikt etc? Har i övrigt en router med USB som jag har en 320gb disk inkopplad. Kan den hittas av SB touch eller måste det helt enkelt köras från serverprogrammet?


Du kan köra serverprogrammet på flera datorer samtidigt och växla mellan.

#349

Postad 11 januari 2012 - 19:49

superjohan
  • superjohan
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Okej tack! Fan det lutar lite mot ett köp :) Dock får fan tjejen köpa skiten då det är hon som kommer använda den 99%. Men det kommer gnällas över nån 1000 lapp eller 2. Till skillnad mot när jag köpt hifisaker de senaste åren upp mot 100 000:- haha

#350

Postad 10 februari 2012 - 15:08

softishman
  • softishman
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Har nu skaffat mig en Touch (haft ett gäng med classic innan) och visst den är lite laggig men inte så farligt tycker jag, en sak jag däremot blir lite besviken på är att den inte verkar vilja starta Logitech Media Server och köra musik från min USB hårddisk (LaCie 2,5" 320GB)... Blir bara "Lokalt fel" hela tiden... Har provat med USB sticka och det fungera direkt!

Fick den att söka igenom Hdd efter musik en gång men den blev inte klar innan LOKALT FEL kom upp igen...

HDD är av NTFS typ och har ca 150GB musik i FLAC och lite MP3 och albumcovers...

Varför fungerar det inte? Allt annat fungerar ju...

Nu letar den filer på USB disken igen iaf så får vi sen hur det går nu...

MEN jag behöver troligtvis lite HJÄLP och/eller tips!!!

Mvh Fredrik



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.