Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Squeezebox Touch *

445 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#351

Postad 10 februari 2012 - 15:28

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Vad jag läst så funkar det bäst med USB-diskar som har egen strömförsörjning.

http://wiki.slimdevi...B_Compatibility

#352

Postad 11 februari 2012 - 18:29

softishman
  • softishman
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Ok, ska prova med det!!!

Men LaCie 320GB HDD står med på listan att den ska fungera...?!

#353

Postad 29 februari 2012 - 12:02

softishman
  • softishman
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Blir tokig snart... Köpte en WD strömförsörjd HD på 300gb och nu börjar den inte ens söka igenom den efter låtar, det står bara att "lokal tjänst stoppades pga problem" !!!!!
Vad ska man göra nu då? Helt värdelöst måste jag säga...

Hur har ni filerna inlagda på disken? Vart har ni album art?

Redigerat av softishman, 29 februari 2012 - 13:06.


#354

Postad 29 februari 2012 - 13:12

softishman
  • softishman
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
provade nu att dra ut sladden till touchen och ha USB sladden i från start, nu letar den iaf efter filer....

#355

Postad 29 februari 2012 - 14:41

softishman
  • softishman
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN!!!!! Nu fungerar det!!!!

#356

Postad 01 mars 2012 - 08:56

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Jag har aldrig testat en Squeezbox touch och har en undran. Om jag bara ska köra Spotify och musikfiler från en extern HD, vilka är då för- respektive nackdelarna med Squeezbox touch jämfört med en liten netbook minidator?

#357

Postad 08 mars 2012 - 19:26

Unregistered7b85be38
  • Unregistered7b85be38
  • Forumräv

  • 509 inlägg
  • 0

Jag har aldrig testat en Squeezbox touch och har en undran. Om jag bara ska köra Spotify och musikfiler från en extern HD, vilka är då för- respektive nackdelarna med Squeezbox touch jämfört med en liten netbook minidator?


SB Touch har en inbyggd dac som faktiskt inte är helt värdelös. Antagligen låter den lite bättre än det inbyggda ljudkortet i många minidatorer. En annan fördel är ju att man slipper fläktljudet som datorn ger ifrån sig.

#358

Postad 08 mars 2012 - 20:54

Unregistered6c9772c4
  • Unregistered6c9772c4
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har ett lite annorlunda problem som jag hoppas att någon kunnig person kan hjälpa mig med..

Jag har spootify premium som körs via SB touch och inledningsvis (3veckor) så fungerade allt bra men nu när jag kör "topplistan Sverige" (tror jag den heter) så märker jag att SB oftast stannar upp, dvs 2-3 låtar spelas upp - sedan stopp - och därefter måste jag bläddra framåt till nästa låt via fjärrkontrollen för att SB ska börja spela upp från topplistan igen.. Kör jag sedan spootify, samma lista, via PC så har jag inga problem, dvs låtarna spelas upp utan några avbrott / stopp.

Som jag skrev ovan så är det ett märkligt problem men jag hoppas att någon kan förklara/hälpa mig?

Mvh Mats

Redigerat av Unregistered6c9772c4, 08 mars 2012 - 20:55.


#359

Postad 08 mars 2012 - 21:34

kulmagen
  • kulmagen
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Har idag fått min SBT , och fått den att funka perfekt via nätverket.
Den funkar klockrent på radiostationer , spotify m.m.
Den funkar också när jag ansluter en USB-sticka med musik , och det går att styra och välja låtar med orginalfjärren...

Nu till mitt "Problem"...
Jag vill ju kunna hantera denna SBT , HELT & FULLT med min smartphone.
Och har laddat hem android-appen som måste till...
Återigen funkar ju radiostationer och spotify att styra , nu med smartphonen.

Men HUR styr jag hårddisken / USB från smartphonen ???
Jag vill ju kunna sitta några meter bort ( annat rum ) och sköta ALLT musikspelande via smartphonen...

Hjälp mig ni kunniga människor !!!

#360

Postad 09 mars 2012 - 08:02

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

SB Touch har en inbyggd dac som faktiskt inte är helt värdelös. Antagligen låter den lite bättre än det inbyggda ljudkortet i många minidatorer. En annan fördel är ju att man slipper fläktljudet som datorn ger ifrån sig.


Tack för informationen! Då vet jag lite mer och kan fundera en vända till på om jag vinner något på att lägga ett par tusen på en squeezbox. Jag har redan en Dac, så då är det kanske bara fläktljudslöst och snabbare uppstartstid som man vinner.

#361

Postad 09 mars 2012 - 08:25

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Har idag fått min SBT , och fått den att funka perfekt via nätverket.
Den funkar klockrent på radiostationer , spotify m.m.
Den funkar också när jag ansluter en USB-sticka med musik , och det går att styra och välja låtar med orginalfjärren...

Nu till mitt "Problem"...
Jag vill ju kunna hantera denna SBT , HELT & FULLT med min smartphone.
Och har laddat hem android-appen som måste till...
Återigen funkar ju radiostationer och spotify att styra , nu med smartphonen.

Men HUR styr jag hårddisken / USB från smartphonen ???
Jag vill ju kunna sitta några meter bort ( annat rum ) och sköta ALLT musikspelande via smartphonen...

Hjälp mig ni kunniga människor !!!


Har ingen SBT eller Androidlur men jag tror det är så att du troligtvis ligger uppkopplad mot mysqueezebox.com med din lur.

Se om du kan koppla mot din SBT istället.

Borde finnas i någon meny att du kan välj lokal server eller mysqueezebox.com.

#362

Postad 10 mars 2012 - 10:04

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Jag har en SBT, men ingen Androidlur. Om man styr SBT med iPeng i en iPhone så finns en sida där man väljer musikkälla (pingvinen och sen dra i sidled), mysqueezebox.com eller lokal server. Borde väl finnas en motsvarande inställning i den app du har?

#363

Postad 17 mars 2012 - 17:27

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Jag blir galen!!! Äntligen har jag köpt en Squeezebox Touch för att kunna köra Spotify utan att ha en dator igång. Fungerar det? NEJ!

Genom att logga in på Spotify via mysqueezbox.com och ha datorn igång fungerar det. Men när jag stänger av datorn och ska köra direkt på mysqueezebox eller vad det heter så fungerar det inte. Spotify startar. Jag kan bläddra i spellistor och kan söka musik. Men när jag väljer att den ska spela upp en låt kommer låttitel, skivomslag etc upp på skärmen, men det händer ingenting. Låten startar aldrig.

Är det någon som känner till detta och har råd och tips? Kan det bero på att mitt Spotify-användarnamn innehåller ett ö. Man kan ju inte (eller?) skriva å, ä, ö på Touchen, men jag loggade in via mysqueezebox på datorn.

Oerhört tacksam för råd.

#364

Postad 17 mars 2012 - 22:12

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Jag blir galen!!! Äntligen har jag köpt en Squeezebox Touch för att kunna köra Spotify utan att ha en dator igång. Fungerar det? NEJ!

Genom att logga in på Spotify via mysqueezbox.com och ha datorn igång fungerar det. Men när jag stänger av datorn och ska köra direkt på mysqueezebox eller vad det heter så fungerar det inte. Spotify startar. Jag kan bläddra i spellistor och kan söka musik. Men när jag väljer att den ska spela upp en låt kommer låttitel, skivomslag etc upp på skärmen, men det händer ingenting. Låten startar aldrig.

Är det någon som känner till detta och har råd och tips? Kan det bero på att mitt Spotify-användarnamn innehåller ett ö. Man kan ju inte (eller?) skriva å, ä, ö på Touchen, men jag loggade in via mysqueezebox på datorn.

Oerhört tacksam för råd.


Verkar som att det löst sig genom att jag startat ett nytt Spotify-premium-konto utan skandinaviska bokstäver i användarnamnet och lösenordet. Det verkar inte så lätt att ta bort gamla Spotify-konton, får avaktivera premiumabonnemanget på det gamla spotify-kontot. Trist bara på alla spellistor.

#365

Postad 18 mars 2012 - 12:02

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0

Trist bara på alla spellistor.

Du kan kopiera spellistor. Skapa en ny lista på ditt nya konto. Markera nya listan så står det en text om att spellistan är tom. Dra dit din gamla lista så kopierar den låtarna. För att komma åt de gamla spellistorna så kan du högerklicka listan på gamla kontot och välja "Copy HTTP Link", pasta i en browser och sedan öppna med ditt nya konto.

Sannolikt så går väl en del av ovanstående att göra enklare :).

#366

Postad 18 mars 2012 - 19:56

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Tack Sisko! :) Det fungerade fint att kopiera över spellistorna. Skönt! Då ska bara abonnemanget på gamla kontot bort.

Just nu fungerar min Touch i stort sett felfritt. Spotify, webbradio och poddradio utan att ha en dator igång, med helt ok ljud dessutom.

#367

Postad 20 mars 2012 - 14:11

kewbab
  • kewbab
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Hej,

En fundering ang. spotify på squeezbox. Om man har två enheter och ett spotifypremium konto, kan man då spela upp 2 olika låtar på de olika enheterna samtidigt?

tack på förhand!

#368

Postad 20 mars 2012 - 14:40

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0
Finns det någon squeezebox-"emulator" likt Softsqueeze som stödjer Spotifys officiella plugin, och inte tredjepartspluginet (2.2.2 eller vad det heter)?

Jag har installerat Softsqueeze på en server och kontrollerar denna via andoidappen, men exempelvis strömmad radio har en svag eftersläpning i ljudet och spelar man upp lokalt lagrad musik blir ljudet hackigt, det går inte att byta låt osv.

#369

Postad 20 mars 2012 - 18:42

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0

Finns det någon squeezebox-"emulator" likt Softsqueeze som stödjer Spotifys officiella plugin, och inte tredjepartspluginet (2.2.2 eller vad det heter)?

Nej, det officiella Spotify stödet fungerar bara på Radio och Touch hårdvaran.

#370

Postad 21 mars 2012 - 09:12

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Hej,

En fundering ang. spotify på squeezbox. Om man har två enheter och ett spotifypremium konto, kan man då spela upp 2 olika låtar på de olika enheterna samtidigt?

tack på förhand!


Ingen aning, men du kan ju inte logga in till samma premiumkonto samtidigt på två olika datorer och då borde det väl inte heller gå med två Squeezeboxar.

Edit: Såg i en tråd där Squeezebox kontra Sonos diskuteras att det förmodligen går att köra två olika låtar med ett premiumabonnemang. Fast jag har inte satt mig in i detaljerna. Kort sagt, lyssna inte på mig. :)

Redigerat av Mange36, 21 mars 2012 - 19:06.


#371

Postad 24 mars 2012 - 18:10

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
En lustig grej, som jag undrar om någon har erfarenhet av. På Spotify, via Touch, får jag för vissa artister upp flera av samma album. Det kan vara så många som fem av ett och samma album. Fyra går inte att spela, men ett går alltid att spela. Man får alltså flera ospelbara kopior av samma album.

Någon som känner igen det och kanske vet om det går att göra något åt? Det fungerar ju ändå, men kan vara skönt att slippa bläddra igenom flera album innan man kommer till det som kan spelas.

#372

Postad 25 mars 2012 - 08:27

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0

En lustig grej, som jag undrar om någon har erfarenhet av. På Spotify, via Touch, får jag för vissa artister upp flera av samma album. Det kan vara så många som fem av ett och samma album. Fyra går inte att spela, men ett går alltid att spela. Man får alltså flera ospelbara kopior av samma album.

Använder du det officiella pluginet för Spotify eller Triode:s 3eparts-plugin (orange ikon)? Jag kör den senare och har inte det problemet du nämner. Men å andra sidan så kör jag squeezebox server på extern server, och styr musiken via iPeng så vi har nog inte samma setup.

Använder du inte Triode så kan det vara en ide och se om den fungerar bättre.

#373

Postad 26 mars 2012 - 12:38

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Tack Sisko. Jag kör det officiella pluginet, ska kika på Triode. Man kanske kan ha båda.

#374

Postad 26 mars 2012 - 21:04

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0

Tack Sisko. Jag kör det officiella pluginet, ska kika på Triode. Man kanske kan ha båda.

Jag minns inte varför jag bytte, men säkert var det någon feature, kanske rentutav buggen du nämner :).

#375

Postad 28 mars 2012 - 13:26

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Jag gjorde en jämförelse av de två sätten att spela Spotify och skrev lite om det på ett annat forum, kanske kan vara av intresse? Det var drygt ett halvår sen så det kanske hänt en del sen dess, men jag använder bara Triodes variant.

#376

Postad 28 mars 2012 - 19:25

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Tack! Intressant läsning.

#377

Postad 31 mars 2012 - 16:23

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Hej
Min ville göra en uppdatering när jag starta igår men kan inte säga att den blivit bättre.
Tycker den känns välldigt ostabil (även före) lite godtyckligt om den visar albumomslag både från Spotify och usb minne, de som fungerar ena dan är bara en svart ruta nästa.
Nu när jag spelar Spotify blir de dropouts med jämna mellanrum och efter man spelat ett tag så förlorar den anslutningen och blir tyst. Tyckte mig se på nått utländskt forum om samma problem med stopp efter ett tag.
Nätverksradion verkar fungera som den skall.
/M

#378

Postad 01 april 2012 - 10:55

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Min Touch fortsätter att vara ett skämt mjukvarumässigt. Jag använder den bara som webradio efter att ha varit mindre nöjd med hur den fungerade med endast en USB-disk som källa.
En anledning till diverse underligheter tror jag beror på mysqueezebox.com. ( har inte koll på hur jag kan spara mina favoriter lokalt i Touchen) Just nu så visar displayen webradiostationen som var igång när jag stängde av igår kväll trots att jag väljer en annan station. Jag kan backa i menyn och välja andra favoriter men displayen visar fel. Detta hände för någon eller några veckor sedan. Det enda som hjälper är att göra en reset och helt bryta strömmen.
Fortfarande nöjd med ljudkvaliten och internetradio är toppen. En del stationer håller förstås lite väl låg bitrate.
En del webradiostaioner jag lyssnar på finns även via iTunes radio men där får man lägre bitrate. Undrar varför? Skulle inte förvåna mig om Apple vill att det skall vara dåligt, de vill ju sälja musik igenom iTunes.

#379

Postad 03 april 2012 - 11:52

johanare
  • johanare
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Har haft en Touch sedan i julas.

Vi har musik i huset nästan all vaken tid. Antingen någon spännande webradio-kanal. Gamla klassiker som man glömt eller ny spännande musik. Finns hur mycket som helst därute.

Har den dessutom kopplad via en switch i nätverket till en NAS fylld med mina gamla CD's rippade i bra kvalitet, 320 eller FLAC. Låter riktigt bra!
Uppgraderade signalkabel till förstärkaren med ett visst lyft. De enda jag inte provat är byte av nättrafon som en del i USA tipsar om.

Thumbs up!

#380

Postad 04 maj 2012 - 19:44

z3m555
  • z3m555
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Mitt väder har försvunnit på både Touchen & Radion? Har endast datum & klockan kvar. De 3 väder symbolerna är borta? Använder Erlands Custo Clock (licensen går ut 2013)?
Några tips?

#381

Postad 02 augusti 2012 - 22:10

PeterC
  • PeterC
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Hej!

Har en Debian-server där min musiksamling i FLAC-format ligger. På servern kör jag MPD (Music Player Daemon).

Har letat, men inte hittat nåt svar. Undrar därför om Squeezebox Touch har stöd för spellistor skapade av MPD eller om det finns nån annan smidig lösning?

/Peter

#382

Postad 30 augusti 2012 - 13:07

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0
När jag kör Spotify genom Touchen så fungerar inte volymjusteringen mellan låtarna. Alltså att alla låtar får samma ljudnivå. Däremot fungerar den funktionen när Spotify körs på datorn. Nån som märkt det?

#383

Postad 19 oktober 2012 - 17:10

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Hej!
Min Touch visar fel stad när jag väljer webbradio och lokal. Den har alltid förut visat Stockholm när jag valt "lokal", men för några veckor sedan började den visa Borlänge i stället för Stockholm när jag väljer lokal. Har provat med fabriksåterställning men det hjälper inte. Med andra ord tror Touchen att jag befinner mig nära Borlänge och inte Stockholm. Någon som vet hur jag kan få den att visa Stockholm igen?

MVH
Niklas

#384

Postad 20 oktober 2012 - 10:43

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

När jag kör Spotify genom Touchen så fungerar inte volymjusteringen mellan låtarna. Alltså att alla låtar får samma ljudnivå. Däremot fungerar den funktionen när Spotify körs på datorn. Nån som märkt det?


Använder du Logitechs egna funktion för Spotify (grön ikon) eller Triodes plugin (orange ikon)?

Med det första alternativet så är normalisering av volymen avstängd som standard och jag vet inte hur man slår på den, jag använder aldrig den. För Triodes plugin så får man gå in på inställningar för pluginen (i serverprogrammet) och kryssa i en ruta för normalisering.

För bästa ljudkvalitet brukar det rekommenderas att man inte använder normalisering av volymen, men kan förstås göra avkall på detta om man prioriterar att inte behöva justera själv vid byte av låt.

För övrigt så krånglade det lite när jag skulle spela Spotify i min Touch senast. Efter att ha uppdaterat pluginen nu så fick jag gå in och göra inställningar igen. har ni problem så kan detta vara värt att kolla.

Redigerat av Erik_N, 20 oktober 2012 - 10:43.


#385

Postad 21 oktober 2012 - 09:19

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Använder du Logitechs egna funktion för Spotify (grön ikon) eller Triodes plugin (orange ikon)?

Med det första alternativet så är normalisering av volymen avstängd som standard och jag vet inte hur man slår på den, jag använder aldrig den. För Triodes plugin så får man gå in på inställningar för pluginen (i serverprogrammet) och kryssa i en ruta för normalisering.

För bästa ljudkvalitet brukar det rekommenderas att man inte använder normalisering av volymen, men kan förstås göra avkall på detta om man prioriterar att inte behöva justera själv vid byte av låt.

För övrigt så krånglade det lite när jag skulle spela Spotify i min Touch senast. Efter att ha uppdaterat pluginen nu så fick jag gå in och göra inställningar igen. har ni problem så kan detta vara värt att kolla.

Öhh... hur kommer man åt Triodes plugin? När jag startade upp Spotify på Touchen första gången fanns det bara en plugin att välja på.

#386

Postad 21 oktober 2012 - 09:24

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Öhh... hur kommer man åt Triodes plugin? När jag startade upp Spotify på Touchen första gången fanns det bara en plugin att välja på.

Förutsätter att du kör lokal server och bockar i att du vill använda Triodes plugin

#387

Postad 21 oktober 2012 - 10:47

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Förutsätter att du kör lokal server och bockar i att du vill använda Triodes plugin

Jag fick igång Triodes plugin. Normaliseringen av volymen fungerar men det känns segare när man hoppar mellan låtar i en spellista. Logitechs originalapp är snabbare. Sen så får jag bara upp Triodes plugin när logitechs mediaserver är igång på min PC. Stänger jag av PC:n så försvinner Triodes app.

#388

Postad 21 oktober 2012 - 11:07

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Här har jag skrivit lite på ett annat forum om hur man får igång Triodes plugin samt vad jag tycker om den kontra Logitechs funktion för Spotify. Det var dock ett tag sen jag jämförde så saker kan ha ändrats nu, men jag använder fortfarande Triodes plugin. I kombination med den senaste versionen av iPeng (2.0) i en iPhone 4 så tycker jag att det fungerar väldigt bra.

#389

Postad 02 november 2012 - 07:45

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Hej!
Min Touch visar fel stad när jag väljer webbradio och lokal. Den har alltid förut visat Stockholm när jag valt "lokal", men för några veckor sedan började den visa Borlänge i stället för Stockholm när jag väljer lokal. Har provat med fabriksåterställning men det hjälper inte. Med andra ord tror Touchen att jag befinner mig nära Borlänge och inte Stockholm. Någon som vet hur jag kan få den att visa Stockholm igen?

Kan någon kolla på sin Touch om ni får samma fel?

MVH
Niklas

#390

Postad 03 november 2012 - 08:35

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som inte kommer åt Mysqueezebox.com?

#391

Postad 03 november 2012 - 08:50

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som inte kommer åt Mysqueezebox.com?

Jag kommer åt den både via Chrome och min Touch. Jag ställde in en ny radiokanal igår bland mina favoriter, och då behövde jag ladda om webbsidan för att det skulle fungera.

#392

Postad 03 november 2012 - 09:14

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Min squeezebox radio är oxå helt död. Jag är ansluten till hemmanätverket men ikonen lyser rött.

#393

Postad 03 november 2012 - 09:25

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Jag kommer åt mysqueezebok via datorn, däremot har min Squeezebox touch lagt av. Den hittar inte spelaren trots omstart och uppkoppling till nätverket. Ska göra en fabriksåterställning.

Med tanke på vad en SB Touch kostar blir man mer än besviken på Logitech. De brukar ha bra kvalitet på sina prylar.

#394

Postad 03 november 2012 - 09:46

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Jag kommer åt mysqueezebok via datorn, däremot har min Squeezebox touch lagt av. Den hittar inte spelaren trots omstart och uppkoppling till nätverket. Ska göra en fabriksåterställning.

Med tanke på vad en SB Touch kostar blir man mer än besviken på Logitech. De brukar ha bra kvalitet på sina prylar.


Jag har provat med återställning utan resultat, kommer oxå åt mysqueezebox via datorn men inte med radion. Läste en twitter igår kväll om att servern låg nere för tillfället så det är väl bara att vänta......

#395

Postad 03 november 2012 - 10:07

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Jag har för mig att det skall gå att spara webadresser till internetradiostationer direkt i SB Touch utan att blanda in Mysqueezebox.com. Stämmer det och hur går man till väga?
Det är ju dötrist att inte kunna lyssna på sina favoriter under så lång tid som mysqueezebox.com varit nere denna gång.

Jag använder min Touch stand alone bara till internetradio och det fungera för det mesta bra. De gånger det är problem verkar det vara mysqueezebox.com som strular.

Redigerat av Enicar, 03 november 2012 - 10:13.


#396

Postad 03 november 2012 - 10:13

Unregistered6c9772c4
  • Unregistered6c9772c4
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Hej,

Vänder mig till er då ni är mer teknisk kunniga.

Jag har prodblem med att logga in på spotify via sq.touchen och får följande felmeddelande: går inte att ansluta till mysqueezebox.com, kontrollera anslutningar.. Igår fungerade allt precis som det skulle och inga förändringar har skett med inställningar sen dess. Internet för övrigt fungerar precis som det ska.

Har ni någon aning om vad som kan ha hänt eller är detta vanligt förekommande problem med sq.touch?

Tacksam för svar.

// Mats

#397

Postad 03 november 2012 - 10:59

Unregistered6c9772c4
  • Unregistered6c9772c4
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Svarar mig själv efter att läst igenom tråden.. JA, problem verkar det finnas gott om när det gäller denna produkt driftsäkerhet..

Har någon av er som har problem med inloggning lyckats få igång era sq.touch än?

// Mats

#398

Postad 03 november 2012 - 11:38

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
http://twitter.com/mysqueezebox

Ja vad ska man säga? De har inte uppdaterat info på twitter sedan 1nov så de kanske jobbar som galningar för att fixa nån major server f..k up.
Eller så har de tagit helgledigt. I alla fall den personen som hanterar deras twitterkonto.

#399

Postad 03 november 2012 - 16:36

Kalle_a
  • Kalle_a
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Svarar mig själv efter att läst igenom tråden.. JA, problem verkar det finnas gott om när det gäller denna produkt driftsäkerhet..

Har någon av er som har problem med inloggning lyckats få igång era sq.touch än?

// Mats


Nä, helt dött trots fabriksåterställningar och norsk reset mm. Helt dött på Toucen...

Jag kommer åt mysqueezebok via datorn, däremot har min Squeezebox touch lagt av. Den hittar inte spelaren trots omstart och uppkoppling till nätverket. Ska göra en fabriksåterställning.

Med tanke på vad en SB Touch kostar blir man mer än besviken på Logitech. De brukar ha bra kvalitet på sina prylar.

Just idag är den helt död och jag kommer inte åt deras server ( mysqueezebox.com) men redan innan idag har det buggat betydligt med Touchen. Nu ser jag att andra också har problem, så då är det väl inte min enhet som har gått sönder??

#400

Postad 03 november 2012 - 22:47

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Nu funkar det igen. Det verkar vara som ni skriver, att deras server låg nere. Konstigt att de inte hade info om det på hemsidan.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.