Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mass Effect 2

1119 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mass Effect 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 3 9,31 (12) 129:-
Mass Effect 2 (PC) (PC-spel) 2 8,71 (16) 91:-
Mass Effect 2 - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Mass Effect 2 - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 1 7,5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 13 december 2009 - 10:53

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Japp, den var det...

Måste säga att jag tycker de gjort ett strålande jobb med de senaste trailrarna. Har blivit mycket mer sugen på spelet under den senaste veckan som gått. Har iofs redan förhandsbokat, men ändå. Kommer sitta klistrad framför Live den 22e. Eller så är jag ute och panikhandlar julklappar... :)

#102

Postad 13 december 2009 - 11:17

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
22 december, låter som en tidig Julafton på XBL :)

#103

Postad 14 december 2009 - 16:58

jp1
  • jp1
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Ny video om Sentinel klassen...nu kan jag verkligen inte bestämma mig. Tur att det är 1½ månad kvar. :wacko:

#104

Postad 14 december 2009 - 23:57

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Ny video om Sentinel klassen...nu kan jag verkligen inte bestämma mig. Tur att det är 1½ månad kvar. :(

Funkar det som i första spelet tror jag att jag kommer att köra de rena klasserna; engineer, adept och soldier. Kommer sakna förmågor som singularity och AI hacking annars.. eller eventuella nya fräcka exklusiva förmågor.

#105

Postad 15 december 2009 - 10:22

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Nackdelen med Xbox vertionen är väll att den är på 2 skivor. Det kanske funkar att använda en skiva om man installerar på hårdisken dock jag vet inte :(

#106

Postad 15 december 2009 - 11:02

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Som jag fattade det skulle man behöva byta halvvägs igenom spelet. Alltså bara ett byte.

Det kan jag leva med... Men så minns jag hur det var att spela Leisure Suit Larry 3 på Amiga 500:n när jag bara hade en diskdrive. :(

#107

Postad 15 december 2009 - 22:09

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Hellre ett långt spel på två skivor än ett kort spel på en skiva :)

#108

Postad 16 december 2009 - 07:09

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Hellre ett långt spel på två skivor än ett kort spel på en skiva :)


/qft

#109

Postad 16 december 2009 - 11:12

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0
Det ska bli härligt att få hem detta snart. Stör mig på att man måste ladda om hela tiden om man ser till trailrarna. Hoppas man kan uppgradera "cryo packsen" så att man slipper ladda om så ofta.

#110

Postad 16 december 2009 - 11:26

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
Finns det någon egentlig fördel med att ha en färdig karaktär?

Funderar på att spela om det med en fulländad sådan.

#111

Postad 16 december 2009 - 11:36

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

Finns det någon egentlig fördel med att ha en färdig karaktär?

Funderar på att spela om det med en fulländad sådan.

Som jag förstått det så kommer de största av ens val från ettan att gå vidare till tvåan, om man skapar ny karaktär så kommer man få "välja" allt sånt i början. Jag kan ju ha missuppfattat också men jag tror det är så det ligger till.

#112

Postad 17 december 2009 - 09:53

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Level7 har testat Mass Effect 2
Ge mig en flying Delorean så man kan dra vidare till framtiden.

#113

Postad 21 december 2009 - 22:52

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Ok, achievement-listan har kommit för dem som är intresserade. Dock har jag läst att den ska vara FULL AV SPOILERS så allt tittande sker på egen risk. Läste de två första bara, sen vågade inte jag mer iaf.
Klicka här... eller kanske inte?

#114

Postad 21 december 2009 - 23:01

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

Ok, achievement-listan har kommit för dem som är intresserade. Dock har jag läst att den ska vara FULL AV SPOILERS så allt tittande sker på egen risk. Läste de två första bara, sen vågade inte jag mer iaf.
Klicka här... eller kanske inte?

Den var ju inte full av spoilers alls, men läs på egen risk ändå!

Skönt att det verkar vara mindre jobbiga achievements än i ettan, haha!

#115

Postad 21 december 2009 - 23:04

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Den var ju inte full av spoilers alls, men läs på egen risk ändå!

Skönt att det verkar vara mindre jobbiga achievements än i ettan, haha!

Aha, bra det då. Ska nog avstå ifrån att läsa den och tyckte en varning var på sin plats iaf så jag inte av misstag förstörde upplevelsen för någon. Vore ju lite surt. :)

#116

Postad 21 december 2009 - 23:11

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

Aha, bra det då. Ska nog avstå ifrån att läsa den och tyckte en varning var på sin plats iaf så jag inte av misstag förstörde upplevelsen för någon. Vore ju lite surt. :)

Haha, ja det är sant! Better safe than sorry!

#117

Postad 22 december 2009 - 10:48

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Skönt att det verkar vara mindre jobbiga achievements än i ettan, haha!


Varför ska alla spel där man är stolt över att ha maxat / nästan maxat sin gamerscore i få en uppföljare där achivementsen är mycket enklare?

Kolla bara de senaste spelen...
Forza 3 har bara busenkla achivements och MW2 är mycket enklare än CoD4. Och nu Mass Effect 2?

Iofs, kollade precis på achivementsen och de verkade ju vettiga. Problemet med de i ME var ju att man var tvungen att spela Soldier, Adept och Engineer. Ingen av 'hybrid' klasserna då man förmodligen skulle sakna en av krafterna man behövde för att låsa upp just den achievementen...

#118

Postad 22 december 2009 - 11:03

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

Varför ska alla spel där man är stolt över att ha maxat / nästan maxat sin gamerscore i få en uppföljare där achivementsen är mycket enklare?

Kolla bara de senaste spelen...
Forza 3 har bara busenkla achivements och MW2 är mycket enklare än CoD4. Och nu Mass Effect 2?

Iofs, kollade precis på achivementsen och de verkade ju vettiga. Problemet med de i ME var ju att man var tvungen att spela Soldier, Adept och Engineer. Ingen av 'hybrid' klasserna då man förmodligen skulle sakna en av krafterna man behövde för att låsa upp just den achievementen...

Forza 2 och 3 går ju inte att jämföra achievementsmässigt men CoD4 tycker jag är betydligt enklare än MW2, har du spelat de jobbiga spec ops-uppdragen eller? :)

Och det finns ett par såna där achievements, är lite osäker på om alla går att få med en karaktär dock.

#119

Postad 22 december 2009 - 13:06

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

CoD4 tycker jag är betydligt enklare än MW2, har du spelat de jobbiga spec ops-uppdragen eller? :D


Nä, spelade de första sen insåg jag att de är gjorda för att spela tillsammans med nån och då var det kört. :)

Går bara på vad alla andra säger. Kampanjen i MW2 var enklare än i Cod4 (vilket jag håller med om; fanns ett par svåra moment i MW2 men det var betydligt fler i CoD4) och Spec Ops har jag hört ska vara rätt enkla om man spelar med nån som är duktig. Själv kan jag tänka mig att de är omöjliga. :lol:

Men hursomhelst, Mass Effect var man tvungen att spela om 4 ggr för att få alla achivements. ME2 känns inte lika omspelningstvunget vilket faktiskt är rätt positivt.

#120

Postad 22 december 2009 - 13:20

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

Nä, spelade de första sen insåg jag att de är gjorda för att spela tillsammans med nån och då var det kört. :)

Går bara på vad alla andra säger. Kampanjen i MW2 var enklare än i Cod4 (vilket jag håller med om; fanns ett par svåra moment i MW2 men det var betydligt fler i CoD4) och Spec Ops har jag hört ska vara rätt enkla om man spelar med nån som är duktig. Själv kan jag tänka mig att de är omöjliga. :lol:

Men hursomhelst, Mass Effect var man tvungen att spela om 4 ggr för att få alla achivements. ME2 känns inte lika omspelningstvunget vilket faktiskt är rätt positivt.

Spec ops på veteran är nästan helt omöjligt om man kör själv. Tror inte de två sista banorna går att klara själv då man möter en MASSA juggernauts och bara har kniv, RPGs och granatkastare till sitt förfogande. :lol:

Och kampanjerna kan jag hålla med om men jag tycker ändå CoD4 är riktigt lätt att köra på veteran nu när jag klarat MW2 på veteran. Man har väl vanan inne, antar jag!

Och det är så sjukt segt att få alla achievements i ME! Alla allies-achievements är ju helt galna! Man måste i praktiken göra alla quests i spelet FYRA GÅNGER som du säger. Jag har inte ens orkat göra en och jag har spelat igenom spelet fem gånger. Det känns lite segt. Men någon gång så! Synd att achievementsen har buggat för mig, jag måste ta bort alla sparfiler för spelet om jag ska kunna få alla eftersom jag fick en massa när min konsol inte var inkopplad till internet och det efter jag hade retrievat min användare hos en kompis. Så när jag retrievade den igen så hade jag massa sparfiler där jag kommit långt men alla achievements jag gjort när jag var offline försvann och går inte att få igen om jag inte tar bort alla sparfiler och börjar om från början. Olyckligt. Hade tänkt göra det när jag kört igenom de jag har kvar och efter jag exporterat till ME2. :D

#121

Postad 22 december 2009 - 13:48

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Så här gjorde jag i ME:

Första rundan körde jag med en Soldier där jag bara lirade för att känna av spelet (och låsa upp assault rifle till de andra klasserna).
Nästa runda körde jag med Adept + Assault Rifle på Normal svårighetsgrad. Garrus och Kaidan fick hänga med.
Efter det blev det Engineer + Assault Rifle på Hardcore. Ashley och Liara hjälpte mig.
Efter det skulle det vara Soldier + Warp på Insane med Wrex och Tali som kumpaner. Fast det sket sig duktigt. Körde fast på första mini-bossen, så jag körde en Soldier på lägre svårighetsgrad (tror jag tog Hardcore) så hon fick levela lite innan hon fick vara med om en repris på Insane. :D

Så, jag har kört igenom nästan alla sidouppdrag 3 gånger och varvat spelet 5 gånger. :)

#122

Postad 22 december 2009 - 13:52

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0
Haha, herregud. Jag tröttnar för fort tror jag. Men att köra Adept + AR är helt vansinnigt effektivt. Och insane är absolut lättast om man är lvl 50+, faktiskt.

#123

Postad 22 december 2009 - 18:51

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Ny trailer finns förresten sen i förmiddags på Xbox Live. Den är rätt actionpackad och enligt mig mycket bra, men inte så spoilerpackad, så det ska nog vara rätt lugnt att se den. Det är den uppdaterade och förlängda versionen av den som släpptes förra veckan.

Sen finns det en demonstration som jag tyckte var rätt intressant (såg iofs bara första delen). Den innehåller några småspoilers så jag svärtar över det jag tänker säga nu. Men har man kollat några trailers tidigare och så så borde det inte vara sån jättefara att åtminstone läsa det jag skrivit.

Spoiler


OK, då kommer SPOILER-länken här

Redigerat av jayreso, 22 december 2009 - 18:53.


#124

Postad 22 december 2009 - 20:27

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0
Fin trailer! Jag gillade allt det där! Åh. Kan det inte komma ut snart?!

#125

Postad 23 december 2009 - 10:48

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Om nån är nyfiken på det nya soundtracket så kan man provlyssna på amazon. Det verkar ha blivit en något annorlunda stil på musiken denna gång, känns som att det är lite mer storslaget så att säga, men det påminner ju ändå om förra. Tycker det låter bra. Om man inte vill läsa namnen på styckena för att undvika eventuella spoilers så kan man ju välja "preview all songs".

Klicka här.

#126

Postad 02 januari 2010 - 11:19

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Lite matnyttig info om någon undrar över hur det kommer funka med att använda sparfilerna från ME till ME2:

Below is the corrected information for importing saved games from Mass Effect 1 to Mass Effect 2.

How does the Mass Effect 1 Import System work?

On PC – First you will use the Mass Effect Configuration Tool to locate your save games, from there it works much like the standard Load menus from within the game, choose your career and import your game. We will have a much more in depth guide relating to setting up the ME1 import feature on PC created closer to the launch of Mass Effect 2.
On Xbox 360 – When you use the Mass Effect 1 Import Utility on Xbox 360, you are prompted with a list of Careers and their accompanying saves attached to your Xbox Profile. You then will select which Save game to use and be brought directly into the start of your Mass Effect 2 experience. This can be repeated a many times as you wish on as many saves as you wish.

I had heard that you only support the first 11 saves is this true?

This is not the case. The easiest way to determine if your save will import into Mass Effect 2 is to open Mass Effect 1, go into the New Game Plus menu. If you see the save you want to be able to import into Mass Effect 2 in that list you are set.

It says the saved games must be on the hard drive and not an MU. If I transfer my saves from my MU to the hard drive, will they work?

Your saves must exist on the original device used to create the saves, the career and your gamer profile.


The above information is correct and has been verified by the Dev team. Please disregard the previous erroneous information released on December 24.

Källa

#127

Postad 07 januari 2010 - 16:13

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Ibland måste man fråga sig; är jag tillräckligt mycket fan-boy?

#128

Postad 07 januari 2010 - 16:44

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

Ibland måste man fråga sig; är jag tillräckligt mycket fan-boy?

Men gief Tali!

#129

Postad 08 januari 2010 - 10:12

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Ibland måste man fråga sig; är jag tillräckligt mycket fan-boy?

Hehe, på din nya bild så gissar jag att du åtminstone är en Miranda-fanboy. Och då utgår jag ifrån att du sett hennes nya sida med video och allt?

Miranda

Där kommer man förmodligen få någon att tampas med när det gäller åsikter om hur uppdragen ska utföras. Puh. :D

#130

Postad 08 januari 2010 - 15:46

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Där kommer man förmodligen få någon att tampas med när det gäller åsikter om hur uppdragen ska utföras. Puh. ;)


Heh. Så sant så. Fast hon lär komma väl överens med min renegade Jane Shepard. :)

För övrigt; Sarah Walker = :D

#131

Postad 08 januari 2010 - 15:53

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

För övrigt; Sarah Walker = ;)

Känsla av att en viss person kommer att tälta utanför Webhallen i dagar för att köpa spelet först :D
hehe

#132

Postad 12 januari 2010 - 13:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Varför skriver game att spelet kommer den 14:e?

29:e är det enligt EA. 28:e enligt den här tråden.

#133

Postad 12 januari 2010 - 14:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Ja det kommer ju inte 14:e iaf så de har fel.

#134

Postad 12 januari 2010 - 21:51

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Verkar väldigt lovande det här!
Hur kommer det funka för en som mig, som inte kört första spelet? Blir det någon sorts tillbakablick tro?

Redigerat av lenko, 12 januari 2010 - 21:51.


#135

Postad 12 januari 2010 - 22:05

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Verkar väldigt lovande det här!
Hur kommer det funka för en som mig, som inte kört första spelet? Blir det någon sorts tillbakablick tro?

Spela första spelet innan du spelar tvåan istället?

#136

Postad 12 januari 2010 - 23:21

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Nja, hoppar hellre på 2:an direkt om det går..

#137

Postad 12 januari 2010 - 23:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Spela första spelet innan du spelar tvåan istället?

Självklart kommer det finnas de som inte spelat ettan och inte vill göra det av olika anledningar :( . Det lär säkert bli en tillbakablick.

#138

Postad 13 januari 2010 - 00:24

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Kommer nog att bli köp av detta spel för mig med =)
Gillar spel som Half-Life som jag detta tycker liknar faktiskt, så borde falla mig på läppen :(

#139

Postad 13 januari 2010 - 00:33

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Självklart kommer det finnas de som inte spelat ettan och inte vill göra det av olika anledningar :( . Det lär säkert bli en tillbakablick.

Ja, det ska vara någon form av tillbakablick, Tänker inte gå in mer i detalj än så. ;)
'
Sen vad det gäller att hoppa över första spelet. Det man missar är väl alla referenser till vad som hänt. Eller ja, man kommer nog inte få se dem. Som jag förstått så kommer alla som kan dö i ME1 vara döda i ME2 om man startar en ny karaktär istället för att importera sin sparfil ifrån ettan. Det kommer också vara som att man inte gjort några sidouppdrag för att man inte ska få en massa konstiga referenser man inte förstår. På den nivån är det väl ungefär. Det går nog alldeles utmärkt att hoppa in direkt i tvåan, men man får ut mest av spelet om man importerar sin sparfil från Mass Effect.

#140

Postad 13 januari 2010 - 00:40

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Kommer nog att bli köp av detta spel för mig med =)
Gillar spel som Half-Life som jag detta tycker liknar faktiskt, så borde falla mig på läppen ;)

Hmm, HL? Jag har spelat tvåan + episod 1 & 2, men jag vet inte om jag tycket det är så mycket som är likt Mass Effect där. Förklara gärna vad du tycker liknar. Man har ju att göra med utomjordingar i båda spelen, men där slutar väl likheterna vad jag kan komma på för tillfället. Mass Effect är ju ett RPG/TPS, medan HL är FPS med linjär story, så jag ser inte rikigt likheten. Det är iofs två väldigt välgjorda spel om det nu är en likhet? :(

#141

Postad 13 januari 2010 - 06:39

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Självklart kommer det finnas de som inte spelat ettan och inte vill göra det av olika anledningar :( .

Låter korkat ;)

#142

Postad 13 januari 2010 - 08:27

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Mja, med tanke på att ettan hade vissa 'svagheter' så förstår jag dem som inte vill spela det. De missar världens bästa spel, men vissa gillar inte lååååånga promenader i tomma tunnlar, generiska sidemissions (är det en barrack eller en gruva den här gången?), hissåkande, terrängkörning över berg där man bara kanar, texturpopping, inventory-management, osv, osv...

För de som inte spelat ettan kommer en ny Shepard upptäcka att vissa beslut togs åt honom i ettan; såsom att han spelade Paragon och
Spoiler
.

Detta har ingen större betydelse för tvåan; då man
Spoiler


#143

Postad 13 januari 2010 - 12:16

jp1
  • jp1
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Ja, det ska vara någon form av tillbakablick, Tänker inte gå in mer i detalj än så. :(
'
Sen vad det gäller att hoppa över första spelet. Det man missar är väl alla referenser till vad som hänt. Eller ja, man kommer nog inte få se dem. Som jag förstått så kommer alla som kan dö i ME1 vara döda i ME2 om man startar en ny karaktär istället för att importera sin sparfil ifrån ettan. Det kommer också vara som att man inte gjort några sidouppdrag för att man inte ska få en massa konstiga referenser man inte förstår. På den nivån är det väl ungefär. Det går nog alldeles utmärkt att hoppa in direkt i tvåan, men man får ut mest av spelet om man importerar sin sparfil från Mass Effect.


Får man byta klass om man importerar sin ME1 save? Jag vill inte lira samma klass en gång till.

#144

Postad 13 januari 2010 - 12:30

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Exakt, även om ettan har fått så pass bra omdöme så känner jag inte för att köra igenom en så pass lång story och trötta ut mig, även fast tvåan lär har uppdaterats på alla plan. Man vill väl spela det senaste på marknaden helt enkelt, sån är jag iaf. :(

Dock så har jag inte fått riktigt häng på hur spelstilen är, gameplay videos osv. visar mer endast actionsekvenserna i spelet. RPG har jag förstått att det är, men RPG-spel kan skilja sig mellan varandra det också. Eftersom jag nu inte kommer att testa ettan innan, är det någon som har lust att ge en liten beskrivning av spelstilen?
Står det gubbar lite varstans på planeterna eller utgår allt från det där skeppet? Man verkar ha mycket val möjligheter, hur sker dessa beslut, i konversationer/handling/både och?
Är det väldigt fritt, eller mer, när man tagit ett uppdrag är man låst i en bana till uppdraget slutförts?

Redigerat av lenko, 13 januari 2010 - 12:31.


#145

Postad 13 januari 2010 - 13:43

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Här kan du kolla de första uppdragen man gör...

Efter 'First Citadel Visit Sidequests' så låses galaxen upp och man kan åka vart man vill... Tror dock att ovanstående åker direkt för att befria Liara.

#146

Postad 13 januari 2010 - 13:44

Dariush
  • Dariush
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0

Får man byta klass om man importerar sin ME1 save? Jag vill inte lira samma klass en gång till.


Japp

#147

Postad 13 januari 2010 - 16:00

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0

Exakt, även om ettan har fått så pass bra omdöme så känner jag inte för att köra igenom en så pass lång story och trötta ut mig, även fast tvåan lär har uppdaterats på alla plan. Man vill väl spela det senaste på marknaden helt enkelt, sån är jag iaf. :(

Dock så har jag inte fått riktigt häng på hur spelstilen är, gameplay videos osv. visar mer endast actionsekvenserna i spelet. RPG har jag förstått att det är, men RPG-spel kan skilja sig mellan varandra det också. Eftersom jag nu inte kommer att testa ettan innan, är det någon som har lust att ge en liten beskrivning av spelstilen?
Står det gubbar lite varstans på planeterna eller utgår allt från det där skeppet? Man verkar ha mycket val möjligheter, hur sker dessa beslut, i konversationer/handling/både och?
Är det väldigt fritt, eller mer, när man tagit ett uppdrag är man låst i en bana till uppdraget slutförts?


Finns hundratals recensioner på ettan, läs valfri av dem så har du ditt svar. Eller så spelar du ettan. Måste hinna klart andra boken innan jag får ME2, första boken var rätt sveet och berättade en hel del om ondingen i ettan och varför han blev som han blev.

#148

Postad 13 januari 2010 - 16:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Låter korkat :(

Iofs kan hålla med om det gäller Just Cause.

#149

Postad 13 januari 2010 - 16:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Måste hinna klart andra boken innan jag får ME2, första boken var rätt sveet och berättade en hel del om ondingen i ettan och varför han blev som han blev.


Gillade första boken skarpt. Andra boken var dock en besvikelse. Lägger upp storyn bra för Mass Effect 2 dock.

Iofs kan hålla med om det gäller Just Cause.


Hur har det gått med Bioshock? (nyfiken!)

#150

Postad 13 januari 2010 - 16:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Hur har det gått med Bioshock? (nyfiken!)

Dåligt, har inte hunnit med så mycket :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.