Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Paramount/DreamWorks snart neutrala igen?

55 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 januari 2008 - 05:22

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Paramount in HD DVD blow
By Matthew Garrahan and Mariko Sanchanta in Las Vegas
Published: January 8 2008 02:49 | Last updated: January 8 2008 02:49


Paramount is poised to drop its support of HD DVD after Warner Brothers’ recent backing of Sony’s Blu-ray technology, in a move that will sound the death knell of HD DVD and bring the home entertainment format war to a definitive end.

Paramount and DreamWorks Animation, which makes the Shrek films, came out in support of HD DVD last summer, joining General Electric’s Universal Studios as the main backers of the Toshiba format.

However, Paramount, which is owned by Viacom, is understood to have a clause in its contract with the HD DVD camp that would allow it to switch sides in the event of Warner Bros backing Blu-ray, according to people familiar with the situation.

Paramount is set to have a bumper 2008 with several likely blockbusters, including the latest instalment in the Indiana Jones franchise.

Paramount joining the Blu-ray camp would leave HD DVD likely to suffer the same fate as Sony’s now obsolete Betamax video technology, which lost out to VHS in a similar format war in the 1980s.

Warners decision last week to throw its weight behind Blu-ray saw it join Walt Disney, 20th Century Fox and Metro-Goldwyn-Mayer as backers of the Sony format.

The Warners move gives Blu-ray about 70 per cent of Hollywood’s output, although the format’s grip on film content will increase further when Paramount comes aboard.

It is unclear whether DreamWorks Animation has the same get-out clause in its contract with the HD DVD camp.

However, Paramount and DreamWorks have a close relationship, with Paramount distributing DreamWorks Animation films. The two companies also signed their HD DVD contracts at the same time. Meanwhile, Universal has declined to comment on its next-generation DVD plans since the Warners move.

Sir Howard Stringer, chief executive of Sony, on Monday held out an olive branch, saying the company would be “open to dialogue” with the HD DVD camp to “grow the market”. The move came as new figures showed that Blu-ray had opened up a decisive lead over the rival home entertainment format.

Sir Howard said: “We are not going to push people around. We’ll talk to anyone ... we have a lot of work to do to grow the market. We’ll be systematic and open to dialogue at all times.”

He added that Sony still had “a lot of work” to do to get Blu-ray “widely accepted” among American consumers.

“With Warner’s support you saw billboards going up in different places and you saw television commercials getting more and more sophisticated and that’s what we’ll continue doing,” said Sir Howard.

Källa: Financial Times Online

Redigerat av Addex, 08 januari 2008 - 05:23.


#2

Postad 08 januari 2008 - 07:25

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Stämmer det så är det ju verkligen slut på "kriget".

#3

Postad 08 januari 2008 - 07:36

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Yep, bara o vänta. Men jag väntar nog ändå med att köpa mig en blu-ray-spelare. Får njuta av de filmer som finns på HD DVD så länge

#4

Postad 08 januari 2008 - 07:42

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Japp, det verkar bli ett snabbt slut på dumheterna med två olika format.
Går Paramount/Dreamworks till neutral så följer nog Universal också. Utgivning på båda formaten ett halvår eller tills de 18mån är slut. Sen är det över... :)
Då hoppas jag att utgivningen av filmer tar fart på allvar, även här i Norden!

#5

Postad 08 januari 2008 - 08:21

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Och Universals HDDVD deal ryktas ju gå ut under 2008 så att... :)

#6

Postad 08 januari 2008 - 09:23

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 109 inlägg
  • 0

UPDATE: We have received word from Paramount/DreamWorks that although they continue to support HD DVD, they will not be making any new high-def title announcements at CES 2008.


Källa

Vi får se, kanske efter CES :)

#7

Postad 08 januari 2008 - 09:45

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

UPDATE: We have received word from Paramount/DreamWorks that although they continue to support HD DVD, they will not be making any new high-def title announcements at CES 2008.


Källa

Vi får se, kanske efter CES :)


Inget vidare stöd om dom inte kommer annonsera några nya titlar. Det är i mina ögon ganska tydligt vad som kommer att hända. Paramount kommer snart att bli antíngen neutrala eller Blu-ray exklusiva. Härliga tider väntar oss alla Blu-ray anhängare.

Universal har ju inte heller velat kommentera sin ställning än och det bådar ju inte heller gott för HD-DVD. Nä, jag tycker HD-DVD kan lägga ner nu för gott så förvirringen som detta formatkrig medfört försvinner.

#8

Postad 08 januari 2008 - 10:08

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0

Paramount Denies Report It Will Drop Toshiba's HD DVD (Update2)

By Andy Fixmer and John Liu

Jan. 8 (Bloomberg) -- Viacom Inc.'s Paramount Pictures denied a newspaper report that the studio is poised to follow Time Warner Inc. in abandoning Toshiba Corp.'s HD DVD technology.

``Paramount's current plan is to continue to support the HD DVD format,'' Brenda Ciccone, a spokeswoman for Paramount, said in an e-mail today.

Toshiba, the leading promoter of the HD DVD format for high- definition video discs, fell in Tokyo trading after the Financial Times reported Paramount is poised to adopt Sony Corp.'s Blu-ray format instead.

Paramount can defect because a clause in its contract with the HD DVD camp allows the studio to switch to Blu-ray if Warner Bros. Entertainment Inc. dropped its support of Toshiba's standard, the newspaper reported today, citing unidentified people familiar with the plan. Warner Bros. said on Jan. 4 it would drop its support of HD DVD.

Keisuke Ohmori, a spokesman for Tokyo-based Toshiba, said the report is speculative. Masayo Endo, a spokeswoman for Sony, declined to comment on the report.

Toshiba's shares fell 0.1 percent to close at 782 yen on the Tokyo Stock Exchange after dropping as much as 1.3 percent. Sony's stock rose 3.4 percent.

To contact the reporters on this story: Andy Fixmer in Los Angeles at [email protected] ; John Liu in Shanghai at [email protected]

Last Updated: January 8, 2008 01:39 EST

¨

källa: Bloomberg

Vi får se vad som händer....men nog verkar det som om Paramount har fått en hel del att tänka på......

#9

Postad 08 januari 2008 - 13:22

Krajan
  • Krajan
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Med ett stort slag mot HD DVD annonserade Warner igår att de nu endast kommer att släppa HD-filmer i Blu-ray format.
TomsHardware.se

Jag börjar gilla det här :)

#10

Postad 08 januari 2008 - 13:24

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Tack för Scoopet!!

#11

Postad 08 januari 2008 - 13:27

Krajan
  • Krajan
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Visst var det bra :)

Inte först - men snygg

#12

Postad 08 januari 2008 - 13:41

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Med ett stort slag mot HD DVD annonserade Warner igår att de nu endast kommer att släppa HD-filmer i Blu-ray format.
TomsHardware.se

Jag börjar gilla det här :)

Var är nyheten???

#13

Postad 08 januari 2008 - 14:03

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Med ett stort slag mot HD DVD annonserade Warner igår att de nu endast kommer att släppa HD-filmer i Blu-ray format.
TomsHardware.se

Jag börjar gilla det här :)

Var är nyheten???

Dessutom faktafel ang omedelbart ge upp stödet...

#14

Postad 08 januari 2008 - 14:36

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0

Med ett stort slag mot HD DVD annonserade Warner igår att de nu endast kommer att släppa HD-filmer i Blu-ray format.
TomsHardware.se

Jag börjar gilla det här :)

Var är nyheten???

Dessutom faktafel ang omedelbart ge upp stödet...



Ja... 1 juni, ingenting annat...

#15

Postad 08 januari 2008 - 14:41

tiaz
  • tiaz
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
bara jag som tycker konkurans gynnar konsumenterna? :)

Redigerat av tiaz, 08 januari 2008 - 14:41.


#16

Postad 08 januari 2008 - 14:59

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

bara jag som tycker konkurans gynnar konsumenterna? :)


Personligen klarar jag mig utan konkurrens när det gäller medieformatet om det innebär att jag klarar mig med en spelare för HD-film i tevebänken...

//P

#17

Postad 08 januari 2008 - 15:05

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

bara jag som tycker konkurans gynnar konsumenterna? :)

Konkurrens gynnar om det är på samma plan och likvärdiga. Hade alla bolag släppt filmer på båda hade det varit en gynsma konkurrens, men nu är det olika för varje maskin.

Dessutom så när kriget är över börjar den inhemska konkurrensen inom formatet att ta fart då flera konkurrenter slåss om samma kunder när det gäller spelarna.

#18

Postad 08 januari 2008 - 18:02

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

I know Paramount are not best pleased with Toshiba atm, and are reconsidering their exclusivity arrangement.

On Universal, I just signed an NDA preventing me from talking about their situation this morning so you're on your own there, sorry.

I will try and give some advance warning beforehand if anything does go down, but for now that is all I can say.

http://www.avsforum....;postcount=3692

They are unhappy because certain things that Toshiba promised Pramount when they signed their exclusivity arrangement never came to pass, the major one being WB moving to HD DVD exclusively by the end of Q1 2008.

Another was the addition of another Teir 1 manufacturer to HD DVD which never happened because of the $99 sale. Neither of these came to pass, LG and Samsung produced combo players, but no major CE other than Toshiba has ever thought about making a HD DVD only standalone because of predatory pricing and subsidisation and WB have gone Blu-ray exclusive.

http://www.avsforum....;postcount=3723

#19

Postad 08 januari 2008 - 18:06

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

Neither of these came to pass, LG and Samsung produced combo players, but no major CE other than Toshiba has ever thought about making a HD DVD only standalone because of predatory pricing and subsidisation and WB have gone Blu-ray exclusive.

http://www.avsforum....;postcount=3723

Det är ju felaktigt.

MVH
/Chuck

#20

Postad 08 januari 2008 - 18:15

dunde
  • dunde
  • Mästare

  • 3 094 inlägg
  • 0

bara jag som tycker konkurans gynnar konsumenterna? :)

Fråga de som köpte HD-DVD spelare på mellandagsrean för 1990kr vad de tycker. Ett kanonklipp i två veckor ungefär...

Personligen så är jag helst utan "format-krig" som jag tycker det ska kallas och inte konkurrans.

Redigerat av dunde, 08 januari 2008 - 18:16.


#21

Postad 08 januari 2008 - 18:18

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

I'll clarify this now before it gets out of hand.
These two single events were not part of the agreement, but other events were included and when put together it has activated a release clause.

http://forum.blu-ray...;postcount=2179

:)

#22

Postad 08 januari 2008 - 21:06

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Paramount: Current plan is to support the HD DVD format." Currently ".

Paramount has officially issued its denial of the rumor -- originally printed in the Financial Times -- that it is very close to ending its exclusive support of HD DVD. The quick end to what had been reported as an 18-month agreement could be the result of a "get out" clause triggered by Warner Bros.' sudden departure from HD DVD releases. Whether this will follow last year's "Universal may switch" rumor, that didn't happen, or last month's "Warner may switch" rumor, that did, remains to be seen. Until we hear otherwise, Paramount, Transformers and Shrek are still HD DVD only, whether they like it or not.

http://www.engadgeth...d-format-curre/

Redigerat av henke007, 08 januari 2008 - 21:06.


#23

Postad 08 januari 2008 - 21:22

Unregistered32461
  • Unregistered32461
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Enligt The Digital Bits ska ju "insiders" veta att berätta hur mycket tryck det nu är på Paramount och Universal att hoppa av HD-DVD.

Man får en känsla av att det är fråga om "när" snarare än "om".

http://www.thedigita...com/#mytwocents

#24

Postad 08 januari 2008 - 21:23

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0
....till den 1 juni.... antagligen....

#25

Postad 08 januari 2008 - 21:27

Unregistered32461
  • Unregistered32461
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

....till den 1 juni.... antagligen....


Ja, det kan man nog gissa vara ett senaste datum, men antagligen blir de åtminstone neutrala innan dess. Tror inte de kommer att kunna stå emot trycket från marknad och aktieägare.

#26

Postad 08 januari 2008 - 22:04

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

....till den 1 juni.... antagligen....


Ja, det kan man nog gissa vara ett senaste datum, men antagligen blir de åtminstone neutrala innan dess. Tror inte de kommer att kunna stå emot trycket från marknad och aktieägare.


När saker är i avtal har man oftast inte så mycket till val, skulle nog bli dyrare att bryta kontraktet.

Men eftersom ingen förutom parterna själv vet hur avtalet är format kanske man ska vänta.

#27

Postad 08 januari 2008 - 22:34

Unregistered32461
  • Unregistered32461
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

När saker är i avtal har man oftast inte så mycket till val, skulle nog bli dyrare att bryta kontraktet.

Men eftersom ingen förutom parterna själv vet hur avtalet är format kanske man ska vänta.


Nej, vi kan ju bara spekulera. Men det verkar högst troligt att Paramount verkligen har en klausul som ger dem möjlighet att hoppa av och då lär det väl bara vara en fråga om dagar innan de åtminstone är lila till att börja med.

Hoppas de är lika snabba med att börja ge ut BD som de var att dra in dem, så jag kan få min, en gång förhandsbokade, Top Gun till slut...

Nåja, Paramounts och Universals tystnad är ganska talande i det här fallet. Panik! Men vad deras slutsats blir kan vi inte veta, så klart.

Stalltips är väl ändå att de inte kommer stå utanför Blu-ray längre än deras kontrakt kräver.

#28

Postad 08 januari 2008 - 23:06

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0
Alltså... OM Paramount skall betala en avgift för att gå över är nog Bluraylägret mer än villiga att betala den avgiften för att få Para.. blurayexklusiva. Tror dock inte de blir lila om de skall betala straffavgift.

#29

Postad 08 januari 2008 - 23:54

Unregistered32461
  • Unregistered32461
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Alltså... OM Paramount skall betala en avgift för att gå över är nog Bluraylägret mer än villiga att betala den avgiften för att få Para.. blurayexklusiva. Tror dock inte de blir lila om de skall betala straffavgift.


Ja, det är en bra poäng. Fast jag "hörde" att BDA verkade räkna med att Paramount skulle komma tillbaks till dem med svansen mellan benen även utan några ekonomiska lockbeten.

Men visst, skulle det komma till det, att det är sista utvägen, så skulle säkert BDA betala för att få tillbaks Paramount.

#30

Postad 09 januari 2008 - 00:11

Unregistereddbbf4a58
  • Unregistereddbbf4a58
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Alltså... OM Paramount skall betala en avgift för att gå över är nog Bluraylägret mer än villiga att betala den avgiften för att få Para.. blurayexklusiva. Tror dock inte de blir lila om de skall betala straffavgift.


Ja, det är en bra poäng. Fast jag "hörde" att BDA verkade räkna med att Paramount skulle komma tillbaks till dem med svansen mellan benen även utan några ekonomiska lockbeten.

Men visst, skulle det komma till det, att det är sista utvägen, så skulle säkert BDA betala för att få tillbaks Paramount.


Hoppas de gör det snart! Vill se och ha Transformers på Blu-Ray!!! ;) :D

/FM

#31

Postad 09 januari 2008 - 00:18

Unregistered32461
  • Unregistered32461
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Hoppas de gör det snart! Vill se och ha Transformers på Blu-Ray!!! :D B)

/FM


Ja, Michael Bay har ju loovat att den ska komma på Blu-ray, så... ;)

På CES gjordes det en viss affär av att Blu-ray körde en demofilm på en Sony där Transformers var med. Betyder nog inget i sammanhanget, för den fanns väl klar på Blu-ray innan den drogs tillbaks och har bara blivit kvar på en demofilm. Kanske.

#32

Postad 09 januari 2008 - 00:21

Unregistereddbbf4a58
  • Unregistereddbbf4a58
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Hoppas de gör det snart! Vill se och ha Transformers på Blu-Ray!!! :D :lol:

/FM


Ja, Michael Bay har ju loovat att den ska komma på Blu-ray, så... ;)

På CES gjordes det en viss affär av att Blu-ray körde en demofilm på en Sony där Transformers var med. Betyder nog inget i sammanhanget, för den fanns väl klar på Blu-ray innan den drogs tillbaks och har bara blivit kvar på en demofilm. Kanske.



Good news then! :D

Ser framemot en spännande Blå-vår! B) :D

/FM

#33

Postad 09 januari 2008 - 00:25

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Det skumma är att man hela tiden kunnat ladda ner HD klipp på Transformers och andra Paramount filmer även efter HDDVD dealen på Playstation network via PS3.

#34

Postad 09 januari 2008 - 00:32

Unregistered32461
  • Unregistered32461
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Good news then! :D

Ser framemot en spännande Blå-vår! ;) B)

/FM


Ja visst! Jag var bitter när Paramount och DreamWorks drog och svor att jag skulle bojkotta deras filmer för all framtid... Menneh...

Välkomna tillbaks grabbar, vi väntar! :lol:

#35

Postad 09 januari 2008 - 00:57

Unregistereddbbf4a58
  • Unregistereddbbf4a58
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Det skumma är att man hela tiden kunnat ladda ner HD klipp på Transformers och andra Paramount filmer även efter HDDVD dealen på Playstation network via PS3.



Visste Sony något vi inte visste??? ;)

Kanske de hade införskaffat en allseende sten...:D Stackars Saruman B) He lost his "big marble" again! :lol:

/FM

Redigerat av Unregistereddbbf4a58, 09 januari 2008 - 00:58.


#36

Postad 09 januari 2008 - 10:06

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Hoppas de gör det snart! Vill se och ha Transformers på Blu-Ray!!! :D B)

/FM


Ja, Michael Bay har ju loovat att den ska komma på Blu-ray, så... ;)

På CES gjordes det en viss affär av att Blu-ray körde en demofilm på en Sony där Transformers var med. Betyder nog inget i sammanhanget, för den fanns väl klar på Blu-ray innan den drogs tillbaks och har bara blivit kvar på en demofilm. Kanske.

Det är knappast Michael Bay som bestämmer om den ska komma ut på Bd eller inte...

#37

Postad 09 januari 2008 - 10:44

Unregistered32461
  • Unregistered32461
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Det är knappast Michael Bay som bestämmer om den ska komma ut på Bd eller inte...


Därav smileyn.

#38

Postad 09 januari 2008 - 10:46

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0
Troligtvis kommer Paramount och Universal snart över på Blu-ray, och ytterligare 20 bolag (inte filmbolag) till som har stött HD-DVD:

"Well... we've had SOME confirmation this morning of the details of the Financial Times story from last night. While the studio isn't yet commenting, reliable industry sources are telling us that Paramount is indeed preparing to end their HD-DVD support and announce a return to the Blu-ray fold. Details are currently being finalized, and an announcement is expected as soon as they're complete. Paramount's first new Blu-rays will almost certainly include many of those titles that were cancelled last year, but that were already packaged and ready for shipping, so you could see them in stores very quickly once the studio announces.

Meanwhile, sources are telling us that Universal has also been talking with the BDA, and is looking to follow Paramount and Warner's lead as soon as possible.

On a related note, Times Online in the U.K. is now reporting that as many as 20 additional firms currently backing HD-DVD are also considering defection in the wake of Warner's Friday announcement, including Fujitsu, Lenovo, Kenwood and Pony Canyon (which is a major Japanese film and music studio).

What's more, word is starting to circulate at CES that major big box retailers will begin winding down in-store support for HD-DVD as soon as these studios go public with their decisions. We're told that the industry's major retail partners are already pressuring Paramount, DreamWorks and Universal to go Blu following Warner's decision.

Rumors are also beginning to circulate here that Apple's Steve Jobs may announce the addition of Blu-ray Disc drives to their Mac desktop lineup at next week's Macworld Expo in San Francisco.

We would caution you to keep in mind that all of this should be considered unofficial until the studios make their actual announcements. Things are moving very fast, and the situation is highly fluid. Still, it really looks like this is the end for HD-DVD, and the end of the format war overall. We'll keep you up to date with new developments as they break."

Källa: http://www.thedigita...com/#mytwocents

Formatkriget har varit ett riktigt drygt kapitel, skönt att det snart är slut.

Redigerat av Agaton, 09 januari 2008 - 10:49.


#39

Postad 09 januari 2008 - 11:16

Unregistered32461
  • Unregistered32461
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Källa: http://www.thedigita...com/#mytwocents

Formatkriget har varit ett riktigt drygt kapitel, skönt att det snart är slut.


Efter den där artikeln på The Digital Bits har iofs Paramount sagt att The Times-artikeln var felaktig och att de fortfarande stöttar HD-DVD. Så det är det officiella beskedet.

Vad som händer bakom lyckta dörrar kan man ju dock spekulera i. Vilket också alla verkar göra! ;)

#40

Postad 09 januari 2008 - 12:34

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Källa: http://www.thedigita...com/#mytwocents

Formatkriget har varit ett riktigt drygt kapitel, skönt att det snart är slut.


Efter den där artikeln på The Digital Bits har iofs Paramount sagt att The Times-artikeln var felaktig och att de fortfarande stöttar HD-DVD. Så det är det officiella beskedet.

Vad som händer bakom lyckta dörrar kan man ju dock spekulera i. Vilket också alla verkar göra! ;)


Den information jag länkade till kom igår, så det är det senaste. Paramount själv har ju också strukit alla tillkänagivanden av nya titlar på HD-DVD. Det om något säger väl det mesta, tycker jag.

Nu till mina spekulationer: Jag tror att både Paramount och Universal inom kort går över till Blu-ray. Finns inte mycket annat att göra i detta läget. Folk flyr redan nu det dödsdömda HD-DVD formatet.

#41

Postad 09 januari 2008 - 12:44

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Källa: http://www.thedigita...com/#mytwocents

Formatkriget har varit ett riktigt drygt kapitel, skönt att det snart är slut.


Efter den där artikeln på The Digital Bits har iofs Paramount sagt att The Times-artikeln var felaktig och att de fortfarande stöttar HD-DVD. Så det är det officiella beskedet.

Vad som händer bakom lyckta dörrar kan man ju dock spekulera i. Vilket också alla verkar göra! B)


Jag har för mig att de sa att de stöttar HDDVD "för tillfället". Så det låter lovande. ;)

#42

Postad 09 januari 2008 - 13:01

Unregistered32461
  • Unregistered32461
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Jag har för mig att de sa att de stöttar HDDVD "för tillfället". Så det låter lovande. ;)


Haha! Ja, precis. Det lämnar ju fältet vidöppet för spekulation! Dom KAN ju inte bara stanna med HD-DVD, om inte Toshiba har något riktigt ess i rockärmen.

Nåja, den som lever får se. Blir några spännande veckor framöver har jag en känsla av!

#43

Postad 09 januari 2008 - 13:43

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Bill Hunt verkar dessutom ha kontakt med trovärdiga insiders och man får ju hoppas att det inte bara är b-shit som han skriver.

#44

Postad 09 januari 2008 - 13:51

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

....till den 1 juni.... antagligen....


Ja, det kan man nog gissa vara ett senaste datum, men antagligen blir de åtminstone neutrala innan dess. Tror inte de kommer att kunna stå emot trycket från marknad och aktieägare.


Fortfarande väldigt liten marknad så jag tror inte trycket är så enormt

Edit. Däremot tror jag de kommer bli minst neutrala när WB helt slutar släppa på HD DVD

Redigerat av Hoff, 09 januari 2008 - 13:52.


#45

Postad 09 januari 2008 - 14:53

Unregistered32461
  • Unregistered32461
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Fortfarande väldigt liten marknad så jag tror inte trycket är så enormt

Edit. Däremot tror jag de kommer bli minst neutrala när WB helt slutar släppa på HD DVD


Ja, om inga fler spektakulära hopp från Blu-ray till HD-DVD sker så får man väl räkna med att Paramount och Universal åtminstone blir neutrala.

Jag tror ändå att de har ett ganska stort tryck på sig att styra upp sin situation och hoppa på Blu-raytåget. Finns ju ingen försvarbar anledning till att inte göra det känns det som.

#46

Postad 09 januari 2008 - 14:56

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Ang. neutraliteten.... det känns ju trots allt som att det skulle kosta bra mycket mer pengar att släppa filmerna på 2 format istället för 1.... ?

#47

Postad 09 januari 2008 - 15:26

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
L.A. Times: Paramount still behind HD DVD

According to a fresh article in the L.A. Times Paramount/DreamWorks are still behind HD DVD despite rumors of the opposite. "Paramount officials said they would continue to support HD DVD" according to the news paper.

However, sources say that their contract with HD DVD would allow them to change side if Warner Bros. should decide to change side. As all know they did and it is believed that Paramount is considering what to do next. It is believed they will decide before the end of this month.

Until that they will continue as usual which was made clear today when "Bee Movie" was confirmed and added to the studios Press/retailer website as coming to HD DVD in March.

The article also said that Toshiba had been talking to retailers. "I've been here for two days of back-to-back meetings with retailers," Jodi Sally, vice president of marketing for Toshiba America's digital audio video group said. "We are really encouraged by our meetings and the response of retailers that they will continue to offer consumers a choice."

http://www.dvdtown.c...ind-hd-dvd/5096

#48

Postad 09 januari 2008 - 15:54

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

L.A. Times: Paramount still behind HD DVD

According to a fresh article in the L.A. Times Paramount/DreamWorks are still behind HD DVD despite rumors of the opposite. "Paramount officials said they would continue to support HD DVD" according to the news paper.

However, sources say that their contract with HD DVD would allow them to change side if Warner Bros. should decide to change side. As all know they did and it is believed that Paramount is considering what to do next. It is believed they will decide before the end of this month.

Until that they will continue as usual which was made clear today when "Bee Movie" was confirmed and added to the studios Press/retailer website as coming to HD DVD in March.

The article also said that Toshiba had been talking to retailers. "I've been here for two days of back-to-back meetings with retailers," Jodi Sally, vice president of marketing for Toshiba America's digital audio video group said. "We are really encouraged by our meetings and the response of retailers that they will continue to offer consumers a choice."

http://www.dvdtown.c...ind-hd-dvd/5096


Som om det kommer hjälpa ... Warner sa också att de var dubbelformatera precis innan de valde sida.

#49

Postad 09 januari 2008 - 16:37

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Som om det kommer hjälpa ... Warner sa också att de var dubbelformatera precis innan de valde sida.


Står ju inget om att de inte ska/skulle stödja Blu-ray.

Ang. neutraliteten.... det känns ju trots allt som att det skulle kosta bra mycket mer pengar att släppa filmerna på 2 format istället för 1.... ?


De får nog släppa på båda formaten under 2008 för att inte stöta sig med HD DVD-anhängarna, samt tjäna pengar på BD.

Redigerat av Addex, 09 januari 2008 - 16:52.


#50

Postad 09 januari 2008 - 17:14

Unregistered32461
  • Unregistered32461
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Står ju inget om att de inte ska/skulle stödja Blu-ray.


Det är sant, alla deras uttalanden lämnar ett kryphål öppet. Jag har svårt att tänka mig ett gott skäl till varför de inte skulle börja ge ut på Blu-ray. Om inte nu så iaf när deras kontrakt med Toshiba går ut, eller kan avslutas.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.