Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Zappiti 4K HDR (Mini, One & Duo)

604 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Zappiti One 4k HDR (Mediaspelare) 1 7 (1) Inga priser

#451

Postad 29 september 2020 - 00:04

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlĂ€gg
  • 0

Men jag har alla skrivna pÄ samma sÀtt pÄ deras hemsida dÀr dem förklarar hur det ska skrivas .
:
Your episodes must be named as: "Seriename s01e01".
Note: the filenames such as "Seriename 1x01" are also supported. 

SÄ har man det sÄ slipper man allt extra jobb

#452

Postad 30 september 2020 - 14:01

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlĂ€gg
  • 0
Kanske mÄste vara punkter istÀllet för mellanslag?
GÄr det att connecta till Plex pÄ nÄt sÀtt med zappiti?

#453

Postad 01 oktober 2020 - 16:59

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlĂ€gg
  • 0
Nej inga punkter har jag.
nej inte vad jag vet för den Àr plex eller hur man ska sÀga blir lite kaka pÄ kaka men allt Àr bÀttre i zappiti, har nvidia shield pro som jag kört kodi och plex men zapiti funkar bÀttre och ger bÀttre bild och ljud pga bÀttre decoder och komponente, möjligen om du har en plex server som allt ligger pÄ att du kan köra frÄn den som en nas har inte provat det.

#454

Postad 01 oktober 2020 - 17:12

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlĂ€gg
  • 0

 zapiti funkar bĂ€ttre och ger bĂ€ttre bild och ljud pga bĂ€ttre decoder och komponente,

 

Jag vet... Ă„ngrar lite att jag sĂ„lde min mini för nĂ„t Ă„r sen... tyckte det va onödigt med 2 mediaspelare, sĂ„ behöll apple TVn, den Ă€r bĂ€ttre  allaround, men som du sĂ€ger, bĂ€ttre bild/ljud frĂ„n zappiti  :ph34r:  Lutar Ă„t ett Ă„terköp  :o  :lol:

Hur hittar man maparna frÄn en windows10 dator nu för tiden, Àr ju ett jÀkla meck..?

 

Edit: testa med punkter förresten till dina avsnitt. Har du varje serie i egen map? SĂ„ har alltid jag kört... har för mig att Zappitin hittade allt... 


Redigerat av Garrett, 01 oktober 2020 - 17:18.


#455

Postad 01 oktober 2020 - 17:30

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlĂ€gg
  • 0
Varje serie i en map yes annars blir det rörigt .

Du vÀljer vilka mapar som ska vara tillgÀngliga pÄ nÀtverket via utforskaren .

#456

Postad 04 oktober 2020 - 12:56

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • ForumrĂ€v

  • 840 inlĂ€gg
  • 0

Fixar den automatiskt svensk text pÄ filmerna om inte det finns pÄ filen man rippat ?



#457

Postad 04 oktober 2020 - 13:08

Epin
  • Epin
  • Amatör

  • 58 inlĂ€gg
  • 0

Fixar den automatiskt svensk text pÄ filmerna om inte det finns pÄ filen man rippat ?


Ja, du kan ladda hem undertext direkt frÄn grÀnssnittet

#458

Postad 04 oktober 2020 - 14:20

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • ForumrĂ€v

  • 840 inlĂ€gg
  • 0

Ja, du kan ladda hem undertext direkt frÄn grÀnssnittet

Ok sĂ„ den hĂ€mtar text frĂ„n typ opensubtitle ? 



#459

Postad 04 oktober 2020 - 19:04

Epin
  • Epin
  • Amatör

  • 58 inlĂ€gg
  • 0

Ok sÄ den hÀmtar text frÄn typ opensubtitle ?


Ja, nÄt sÄnt. FramgÄr inte vart dom hÀmtas ifrÄn, men den hittar nÀstan alltid svensk text, eller engelsk i vÀrsta fall.

Ibland kan dom vara osynkade, men det justeras ganska lÀtt i grÀnssnittet nÀr man kollar.

#460

Postad 05 oktober 2020 - 17:53

sebulba
  • sebulba
  • LĂ€rjunge

  • 323 inlĂ€gg
  • 0

Funderar pÄ att skaffa en Zappiti in nÄgon form dock har jag en frÄga jag hoppas nÄn kan svara pÄ, har ej lyckats hitta svar nÄgonstans.

Hur fungerar sjĂ€lva kopieringen av en bluray-skiva till hĂ„rddisk, antar att man mĂ„ste koppla hĂ„rddisken till en dator men vilket program anvĂ€nder man eller fĂ„r man med ett program med spelaren frĂ„n Zappiti som kan sköta det? 

Är ny pĂ„ detta med mediaspelare, streaming och Ă€r kass pĂ„ datorer sĂ„ vill att det ska vara sĂ„ mycket "plug n play" som det bara gĂ„r.  :)

 

Mvh



#461

Postad 05 oktober 2020 - 17:56

nimman
  • nimman
  • LĂ€rjunge

  • 466 inlĂ€gg
  • 0

Funderar pÄ att skaffa en Zappiti in nÄgon form dock har jag en frÄga jag hoppas nÄn kan svara pÄ, har ej lyckats hitta svar nÄgonstans.

Hur fungerar sjĂ€lva kopieringen av en bluray-skiva till hĂ„rddisk, antar att man mĂ„ste koppla hĂ„rddisken till en dator men vilket program anvĂ€nder man eller fĂ„r man med ett program med spelaren frĂ„n Zappiti som kan sköta det? 

Är ny pĂ„ detta med mediaspelare, streaming och Ă€r kass pĂ„ datorer sĂ„ vill att det ska vara sĂ„ mycket "plug n play" som det bara gĂ„r.  :)

 

Mvh

 

Jag har skaffat en intern hÄrddisk som sitter i zappitispelaren

I den döper du en mapp till movies som du lĂ€gger filmerna i  (formatera den i NTFS format, EJ FAT32)

Du kopplar upp dig emot den igenom att skriva  \\zappitihdr i adress fĂ€ltet bara, vĂ€ldigt smidigt.

 

Jag har Àven köpt en extern bluray spelare som jag rippar .mkv filmer med (Tack audiostar) via programmet "makeMKV" med, nÀr filmen Àr rippad kopierar jag bara över filmen till hÄrddisken i mediaspelaren.

 

 

Otroligt lÀtthanterligt och smidigt med denna spelare, jag rekommenderar den starkt. Man behöver inte vara en raketforskare med den.



#462

Postad 05 oktober 2020 - 19:11

sebulba
  • sebulba
  • LĂ€rjunge

  • 323 inlĂ€gg
  • 0

Jag har skaffat en intern hÄrddisk som sitter i zappitispelaren

I den döper du en mapp till movies som du lĂ€gger filmerna i  (formatera den i NTFS format, EJ FAT32)

Du kopplar upp dig emot den igenom att skriva  \\zappitihdr i adress fĂ€ltet bara, vĂ€ldigt smidigt.

 

Jag har Àven köpt en extern bluray spelare som jag rippar .mkv filmer med (Tack audiostar) via programmet "makeMKV" med, nÀr filmen Àr rippad kopierar jag bara över filmen till hÄrddisken i mediaspelaren.

 

 

Otroligt lÀtthanterligt och smidigt med denna spelare, jag rekommenderar den starkt. Man behöver inte vara en raketforskare med den.

Aha ok nice! LÄter grymt smidigt. Tackar för svaret! :)

 

Om man vill kopiera en skiva med allt typ menyer, extra material etc. alltsÄ exakt kopia av skivan. Funkar det pÄ samma sÀtt dÄ ocksÄ?

För min tanke Àr att ha hela bluray-skivor pÄ hÄrddisk och inte sÄ mycket enstaka filer sÄ att sÀga. Gillar att gÄ igenom menyn innan jag börjar kolla filmen. Vet inte varför, tvÄngstanke typ. :D

 

Sen vad kör ni för diskar, vanliga eller SSD?

 

Mvh



#463

Postad 05 oktober 2020 - 19:26

nimman
  • nimman
  • LĂ€rjunge

  • 466 inlĂ€gg
  • 0

Kag tÀnkte köra rena kopior av filmer först och fÄ med menyer etc, igenom att rippa ISO filformat, det gick inget vidare...

Du kan nog köra "exakta" kopior med det men jag orkade tillslut inte det (kopieringskyddet satte stop hela tiden och nÀr jag hittade mjukvara som fixade ISO-kopior av filmer blev det skit ÀndÄ :)), MKV blev smidigare och verkar fungera ypperligt för min del och det jag krÀver av filmen.

 

Med MKV istÀllet fÄr du ingen meny, men alla ljudspÄr och texter följer med (du bestÀmmer lÀtt om du vill ha med det

Men ska du joddla med extra material dÄ Àr det bara börja lÀsa pÄ om ISO rippning.

Min tanke Àr ocksÄ att fÄ undan alla DVD:er och Blurays för att bara kunna ha 4k fysiskt :).

 

 

Jag kör Seagate EXOS 16tb, "vanlig" som du kallar det för, för jag behöver utrymmet :).



#464

Postad 05 oktober 2020 - 20:59

sebulba
  • sebulba
  • LĂ€rjunge

  • 323 inlĂ€gg
  • 0

Kag tÀnkte köra rena kopior av filmer först och fÄ med menyer etc, igenom att rippa ISO filformat, det gick inget vidare...

Du kan nog köra "exakta" kopior med det men jag orkade tillslut inte det (kopieringskyddet satte stop hela tiden och nÀr jag hittade mjukvara som fixade ISO-kopior av filmer blev det skit ÀndÄ :)), MKV blev smidigare och verkar fungera ypperligt för min del och det jag krÀver av filmen.

 

Med MKV istÀllet fÄr du ingen meny, men alla ljudspÄr och texter följer med (du bestÀmmer lÀtt om du vill ha med det

Men ska du joddla med extra material dÄ Àr det bara börja lÀsa pÄ om ISO rippning.

Min tanke Àr ocksÄ att fÄ undan alla DVD:er och Blurays för att bara kunna ha 4k fysiskt :).

 

 

Jag kör Seagate EXOS 16tb, "vanlig" som du kallar det för, för jag behöver utrymmet :).

Damn! Inte det jag ville höra precis. ;)  Min tanke var just det samma att "stĂ€da" bort blurays och dvds och bara ha fysiskt av lite "exklusivare" utgĂ„vor typ, 4K inkluderat. Men Ă€r det meckigt att kopiera en skiva rakt av dĂ„ vette tusan. Gah! hade typ bestĂ€mt mig för att ha en Zappiti som huvudkĂ€lla. Tur att jag frĂ„gade hĂ€r trots att jag nu blev vĂ€ldigt osĂ€ker.  :(

 

I vilket fall stort tack för hjĂ€lpen!  :)

 

I vĂ€rsta fall fĂ„r man vĂ€l punga ut för vĂ€rstingen med inbyggd lĂ€sare för den verkarr  kunna kopiera  rubbet. Men kĂ€nns lite overkill bara för det. Jag iaf kommer inte vara i nĂ€rheten av att fylla dess kapacitet.

 

Mvh


Redigerat av sebulba, 05 oktober 2020 - 21:04.


#465

Postad 05 oktober 2020 - 21:02

nimman
  • nimman
  • LĂ€rjunge

  • 466 inlĂ€gg
  • 1
Blir inte avskrÀckt av mitt svar, jag Àr minhembios sÀmsta tekniska medlem.

Surfa lite sÄ fixar du det lÀtt.
Dock kan jag sÀga att Zappiti ger en riktigt fin kÀnsla Àven med mkv igenom att blÀddra runt bland filmer.
Har lite av samma krav nÀmligen:).

#466

Postad 06 oktober 2020 - 01:07

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlĂ€gg
  • 1

Att göra skivavbilder Ă€r egentligen inga större konstigheter, förutsatt att man har lĂ€mplig hĂ„rdvara och mjukvara. Jag har sjĂ€lv rippat över 800 skivor (BD och DVD) till avbilder som jag har pĂ„ en server. https://oc.mymovies.dk/Erik_N

 

Till att börja med sĂ„ Ă€r det enklast om man har en dator med Windows. PĂ„ den installerar man Any DVD HD: https://www.redfox.bz/sv/anydvdhd.html

 

Any DVD HD tar bort i princip alla kopieringsskydd och kan kopiera skivor till ISO eller mappstruktur (som pÄ skivan). Any DVD HD kan Àven fungera som tillÀgg för att ta bort kopieringsskyddet i andra program för att rippa, som inte kan det sjÀlva.

 

Jag kör serververisonen av My Movies (https://www.mymovies.dk) pÄ en gammal dator med WHS 2011, BD-lÀsare och mÄnga hÄrddiskar. DÀr Àr det bara att stoppa in en skiva sÄ rippas den och lÀggs till i mitt bibliotek. Finns filmen i My Movies databas sÄ behöver jag inte göra nÄgot mer, annars kan jag sjÀlv behöva lÀgga till information.

 

NÀr jag började sÄ gjorde jag ISO av bÄde BD och DVD. Sen sÄ gick jag över till mappstruktur, BDMV för BD och Video_TS för DVD. FrÀmsta anledningen var att det skulle funka bÀttre ihop med My Movies om man ville omvandla till andra format, för t.ex. bÀrbara spelare. Nu tror jag inte det Àr ett problem lÀngre, men det krÀvs att en virtuell skivlÀsare Àr installerad pÄ dator.

 

My Movies kan skapa metadata för ett antal olika spelare och program för uppspelning, men jag tror inte Zappiti Àr en av dem. Har man lagt filmerna i lÀmpligt döpta mappar bör det dock inte vara nÄgot problem för Zappiti att "skrapa" dem.

 

Att köra bÄde My Movies och Zappiti blir kanske lite "kaka pÄ kaka", men My Movies ihop med Any DVD HD Àr smidigt för att skapa avbilder av sina skivor.

Det Ă€r visserligen ett tag sen nu, men jag skrev en del om detta en gĂ„ng hĂ€r: http://www.component...e=3#entry187305

 

Jag anvÀnder en mediaspelare frÄn Dune för uppspelningen och det fungerar vÀldigt bra. Det Àr dock en gammal spelare sÄ det Àr inget 4K eller HDR, men jag har ÀndÄ bara BD och DVD.



#467

Postad 06 oktober 2020 - 14:41

sebulba
  • sebulba
  • LĂ€rjunge

  • 323 inlĂ€gg
  • 0

Att göra skivavbilder Ă€r egentligen inga större konstigheter, förutsatt att man har lĂ€mplig hĂ„rdvara och mjukvara. Jag har sjĂ€lv rippat över 800 skivor (BD och DVD) till avbilder som jag har pĂ„ en server. https://oc.mymovies.dk/Erik_N

 

Till att börja med sĂ„ Ă€r det enklast om man har en dator med Windows. PĂ„ den installerar man Any DVD HD: https://www.redfox.bz/sv/anydvdhd.html

 

Any DVD HD tar bort i princip alla kopieringsskydd och kan kopiera skivor till ISO eller mappstruktur (som pÄ skivan). Any DVD HD kan Àven fungera som tillÀgg för att ta bort kopieringsskyddet i andra program för att rippa, som inte kan det sjÀlva.

 

Jag kör serververisonen av My Movies (https://www.mymovies.dk) pÄ en gammal dator med WHS 2011, BD-lÀsare och mÄnga hÄrddiskar. DÀr Àr det bara att stoppa in en skiva sÄ rippas den och lÀggs till i mitt bibliotek. Finns filmen i My Movies databas sÄ behöver jag inte göra nÄgot mer, annars kan jag sjÀlv behöva lÀgga till information.

 

NÀr jag började sÄ gjorde jag ISO av bÄde BD och DVD. Sen sÄ gick jag över till mappstruktur, BDMV för BD och Video_TS för DVD. FrÀmsta anledningen var att det skulle funka bÀttre ihop med My Movies om man ville omvandla till andra format, för t.ex. bÀrbara spelare. Nu tror jag inte det Àr ett problem lÀngre, men det krÀvs att en virtuell skivlÀsare Àr installerad pÄ dator.

 

My Movies kan skapa metadata för ett antal olika spelare och program för uppspelning, men jag tror inte Zappiti Àr en av dem. Har man lagt filmerna i lÀmpligt döpta mappar bör det dock inte vara nÄgot problem för Zappiti att "skrapa" dem.

 

Att köra bÄde My Movies och Zappiti blir kanske lite "kaka pÄ kaka", men My Movies ihop med Any DVD HD Àr smidigt för att skapa avbilder av sina skivor.

Det Ă€r visserligen ett tag sen nu, men jag skrev en del om detta en gĂ„ng hĂ€r: http://www.component...e=3#entry187305

 

Jag anvÀnder en mediaspelare frÄn Dune för uppspelningen och det fungerar vÀldigt bra. Det Àr dock en gammal spelare sÄ det Àr inget 4K eller HDR, men jag har ÀndÄ bara BD och DVD.

Ah nice. Nu tĂ€ndes  hoppet igen!  :D

Det dÀr lÀt ju inte allt för bökigt. Ska sÀtta mig in i dett nu, tack!

Antar att rippa cd funkar pÄ samma sÀtt, eller?


Blir inte avskrÀckt av mitt svar, jag Àr minhembios sÀmsta tekniska medlem.

Surfa lite sÄ fixar du det lÀtt.
Dock kan jag sÀga att Zappiti ger en riktigt fin kÀnsla Àven med mkv igenom att blÀddra runt bland filmer.
Har lite av samma krav nÀmligen:).

Kommer sĂ€kert köra en del MKV ocksĂ„ sĂ„ att det ser nice ut nĂ€r man blĂ€ddrar runt Ă€r ett  stort plus.


Redigerat av sebulba, 06 oktober 2020 - 14:42.


#468

Postad 07 oktober 2020 - 01:08

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlĂ€gg
  • 1

Vill inte dra den hÀr trÄden för mycket frÄn Àmnet, men för att svara kort pÄ frÄgan om CD.

 

My Movies kan Àven anvÀndas för att kopiera CD, men jag har aldrig anvÀnt den funktionen.

 

RedFox har Àven ett program som heter CloneCD. Jag har bara anvÀnt det för att ta bort kopieringsskydd pÄ besvÀrliga skivor, som jag sedan rippat med programmet nedan.

 

För CD anvĂ€nder jag EZ CD Audio Converter: https://www.poikosoft.com

Jag tycker att det Àr vÀldigt bra för att rippa skivor, omvandla mellan olika format och hantera metadata. Det finns dock program som Àr gratis som gör samma sak, men jag har inte testat dem. EAC Àr vÀl det mest populÀra.



#469

Postad 08 oktober 2020 - 11:56

sebulba
  • sebulba
  • LĂ€rjunge

  • 323 inlĂ€gg
  • 0

Vill inte dra den hÀr trÄden för mycket frÄn Àmnet, men för att svara kort pÄ frÄgan om CD.

 

My Movies kan Àven anvÀndas för att kopiera CD, men jag har aldrig anvÀnt den funktionen.

 

RedFox har Àven ett program som heter CloneCD. Jag har bara anvÀnt det för att ta bort kopieringsskydd pÄ besvÀrliga skivor, som jag sedan rippat med programmet nedan.

 

För CD anvĂ€nder jag EZ CD Audio Converter: https://www.poikosoft.com

Jag tycker att det Àr vÀldigt bra för att rippa skivor, omvandla mellan olika format och hantera metadata. Det finns dock program som Àr gratis som gör samma sak, men jag har inte testat dem. EAC Àr vÀl det mest populÀra.

Grymt tack!

 

Mvh



#470

Postad 09 oktober 2020 - 12:27

a72275b2a058f67d4d1c2d3b50036da1
  • a72275b2a058f67d4d1c2d3b50036da1
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0

Hej!!

 

HÄller pÄ att leta efter en mediaspelare som klarar av atmos frÄn rippade filmer. Provade först AVT4K som jag dÄ upptÀckte att den inte klarar det. Provat Shield men gillar inte plex/kodi sÄ nu föll valet pÄ Zappiti Mini. Mitt första intryck Àr inget vidare.

Den Àr seg som sirap men framför allt sÄ hackar det nÀr man tittar samt mitt i sÄ kan den helt plötsligt sÀga att den inte klarar av att spela filmen.

Jag har inga stora filer och de tidigare varianterna klarar av att spela filmerna utan problem.

Skall man prova en factory reset och börja frÄn början?

 

Sen Àr jag fundersam om det funkar pÄ denna. Jag har mina filmer i flera underkataloger. Klarar denna inte av att vissa det nÀr man gÄr in under video?

Nu klumpas allt ihop i samma om ni förstÄr vad jag menar.

Under explorer sÄ visas det med underkataloger men dÄ tappar man en del andra funktioner.

 

Tacksam för input!

 

Mvh

Fredrik



#471

Postad 12 oktober 2020 - 18:10

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlĂ€gg
  • 0

Hej!!

HÄller pÄ att leta efter en mediaspelare som klarar av atmos frÄn rippade filmer. Provade först AVT4K som jag dÄ upptÀckte att den inte klarar det. Provat Shield men gillar inte plex/kodi sÄ nu föll valet pÄ Zappiti Mini. Mitt första intryck Àr inget vidare.
Den Àr seg som sirap men framför allt sÄ hackar det nÀr man tittar samt mitt i sÄ kan den helt plötsligt sÀga att den inte klarar av att spela filmen.
Jag har inga stora filer och de tidigare varianterna klarar av att spela filmerna utan problem.
Skall man prova en factory reset och börja frÄn början?

Sen Àr jag fundersam om det funkar pÄ denna. Jag har mina filmer i flera underkataloger. Klarar denna inte av att vissa det nÀr man gÄr in under video?
Nu klumpas allt ihop i samma om ni förstÄr vad jag menar.
Under explorer sÄ visas det med underkataloger men dÄ tappar man en del andra funktioner.

Tacksam för input!

Mvh
Fredrik


LÄter som du inte har valt rÀtt sökvÀgar. Har du följt deras guide ?
Kan ocksÄ vara filerna som Àr fel gjorda.

#472

Postad 18 oktober 2020 - 14:49

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • ForumrĂ€v

  • 840 inlĂ€gg
  • 0

Vilken hÄrddisk rekommenderar ni att anvÀnda ?



#473

Postad 18 oktober 2020 - 15:11

nimman
  • nimman
  • LĂ€rjunge

  • 466 inlĂ€gg
  • 0

Jag kör https://www.webhalle...M-ST16000NM001G



#474

Postad 18 oktober 2020 - 17:09

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlĂ€gg
  • 1

Vilken hÄrddisk rekommenderar ni att anvÀnda ?


Denna lÀnk som Àr dem som zappiti rekommenderar. Jag har fÄtt det att funka med en annan men var stabilare med en ur denna lista .

https://zappiti.user...-with-zappiti-4


Redigerat av frollic, 19 oktober 2020 - 08:58.


#475

Postad 20 oktober 2020 - 04:29

sebulba
  • sebulba
  • LĂ€rjunge

  • 323 inlĂ€gg
  • 0

Vilka fördelar finns det med att köra SSD-disk?



#476

Postad 20 oktober 2020 - 18:34

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlĂ€gg
  • 0

Vilka fördelar finns det med att köra SSD-disk?


Inga större.

#477

Postad 21 oktober 2020 - 05:35

sebulba
  • sebulba
  • LĂ€rjunge

  • 323 inlĂ€gg
  • 0

Inga större.

Ah ok gott dÄ kan man spara lite cash och fÄ mer GB och köpa en vanlig hÄrddisk dÄ.
Gissar att man vinner mer pÄ att ha en SSD i en vanlig dator dÄ.
HurbÀr det med vÀrmeutveckling, blir den varm eller kan man ha den lite undanstoppad?

Mvh

#478

Postad 14 november 2020 - 12:59

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlĂ€gg
  • 0
Nya updaten gör gui Ànnu snyggare sen var det trevligt att man kunde fÄ en ny skins bakgrund genom att skriva en review pÄ deras sida.

#479

Postad 15 november 2020 - 13:38

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • ForumrĂ€v

  • 840 inlĂ€gg
  • 0

Funderar pĂ„ att köpa en Zappiti one se eller en ny Mac mini och köra Plex vilken hade ni gĂ„tt pĂ„ ? nĂ„gon som har koll pĂ„ om man kan köra alla format som Zappitin kan typ Atmos osv ? 

 

#480

Postad 15 november 2020 - 16:38

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlĂ€gg
  • 0
Eller vrf inte en Odroid N2+ med Coreelec och Kodi ?

#481

Postad 15 november 2020 - 17:08

id_t83
  • id_t83
  • ForumrĂ€v

  • 634 inlĂ€gg
  • 0
Vilken version pÄ Zappiti ska man ha? Jag vill kunna köra .h265 filer samt 3d, 4k och atmos, idag har jag en Dune 3D Max som jag Àr nöjd med förutom att den inte klarar av .h265, 4k och atmos.

#482

Postad 17 november 2020 - 06:40

Unregistered981ac691
  • Unregistered981ac691
  • Rookie

  • 4 inlĂ€gg
  • 0

Vilken version pÄ Zappiti ska man ha? Jag vill kunna köra .h265 filer samt 3d, 4k och atmos, idag har jag en Dune 3D Max som jag Àr nöjd med förutom att den inte klarar av .h265, 4k och atmos.

Jag köpte den Mini, den enklaste. Den klarar i stort allt. Hittills har jag inte upptĂ€ckt nĂ„got format den inte klarar. Grymt nöjd. 



#483

Postad 19 november 2020 - 13:40

id_t83
  • id_t83
  • ForumrĂ€v

  • 634 inlĂ€gg
  • 0

Jag köpte den Mini, den enklaste. Den klarar i stort allt. Hittills har jag inte upptÀckt nÄgot format den inte klarar. Grymt nöjd.


Tack för svar :)

#484

Postad 22 november 2020 - 08:30

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • ForumrĂ€v

  • 840 inlĂ€gg
  • 0

Hur för man över filmerna Ă€r det via nĂ€tverket ? Ă€ven om man bara ska börja med en externhĂ„rddisk ? 



#485

Postad 22 november 2020 - 09:25

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlĂ€gg
  • 0

Hur för man över filmerna Àr det via nÀtverket ? Àven om man bara ska börja med en externhÄrddisk ?

Koppla temporÀrt den externa disken till till filmkÀlla/datorn?

#486

Postad 22 november 2020 - 09:35

MASKINEN21
  • MASKINEN21
  • Amatör

  • 98 inlĂ€gg
  • 0
Ingen av modellerna klarar vÀl Dolby vision?

#487

Postad 22 november 2020 - 13:08

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • ForumrĂ€v

  • 840 inlĂ€gg
  • 0

Koppla temporÀrt den externa disken till till filmkÀlla/datorn?

Ok dÄ fÄr man göra det varje gÄng man ska fylla pÄ med nya filmer kanske Àr smidigare med en nas via nÀtverket ?



#488

Postad 22 november 2020 - 13:33

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlĂ€gg
  • 0

Ok dÄ fÄr man göra det varje gÄng man ska fylla pÄ med nya filmer kanske Àr smidigare med en nas via nÀtverket ?

TÀnkte mest pÄ initialladdningen, som brukar vara den som Àr stor.

Sen gÄr det sÀkert att fylla pÄ över nÀtverket.

NAS Àr alltid smidigast, dessutom brukar lagringen vara redundant.

Redigerat av frollic, 22 november 2020 - 13:34.


#489

Postad 03 januari 2021 - 14:45

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • ForumrĂ€v

  • 840 inlĂ€gg
  • 0

Vilket format ska man ha pĂ„ hĂ„rddisken ? Har filmer pĂ„ min Mac som jag ska föra över frĂ„n isĂ„fall 



#490

Postad 03 januari 2021 - 19:07

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlĂ€gg
  • 0

Vilket format ska man ha pÄ hÄrddisken ? Har filmer pÄ min Mac som jag ska föra över frÄn isÄfall

MAC stöder sÀkert fÀrre filsystem Àn spelaren, men kolla exFat.

#491

Postad 06 januari 2021 - 11:02

sebulba
  • sebulba
  • LĂ€rjunge

  • 323 inlĂ€gg
  • 0

En video som var vÀldigt givande för mig som Àr noob inom att rippa filmer och dyl. SÄ tÀnkte nÄn annan kanske ocksÄ har nytta av denna.

https://www.youtube....h?v=AqUpY78BlnQ

 

Video om bluray-lÀsare hur man fÄr det och funka att rippa UHD-skivor.

https://www.youtube....h?v=ne3SchKN8Pg

 

 

Mvh


Redigerat av sebulba, 06 januari 2021 - 12:03.


#492

Postad 13 januari 2021 - 22:49

kalle.w
  • kalle.w
  • Wannabe

  • 33 inlĂ€gg
  • 0
Hej
GÀller denna trÄd Àven Pro och audiocom versionen?
Annars kanske man kan klÀmma in dom?

#493

Postad 09 februari 2021 - 18:43

sebulba
  • sebulba
  • LĂ€rjunge

  • 323 inlĂ€gg
  • 0

Nyss köpt en Zappiti 4K och undrar om nÄn har tips pÄ hÄrddisk som passar?

Kollat Zappitis hemsida men lyckas inte hitta samma hÄrddiskar nÀr jag söker pÄ Google.



#494

Postad 10 februari 2021 - 20:40

sebulba
  • sebulba
  • LĂ€rjunge

  • 323 inlĂ€gg
  • 0

Undrar Àven om nÄn har tips pÄ extern bluray-lÀsare som funkar att rippa 4k blurays?

 

Mvh



#495

Postad 10 februari 2021 - 22:09

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlĂ€gg
  • 0

Hittar du ingen bra extern sĂ„ funkar det kanske att montera en sĂ„n jag köpte i lĂ€mplig lĂ„da: https://www.minhembi...opic=340478&hl=



#496

Postad 10 februari 2021 - 22:12

nimman
  • nimman
  • LĂ€rjunge

  • 466 inlĂ€gg
  • 0
Jag kör med en extern Asus.
https://www.inet.se/...-pro-blk-g-as-p

Och sedan en HDD.
https://www.webhalle...M-ST16000NM001G

Dubbel kolla sÄ det Àr rÀtt pÄ hddn, dvs sata.

#497

Postad 12 februari 2021 - 01:54

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlĂ€gg
  • 0

Nyss köpt en Zappiti 4K och undrar om nÄn har tips pÄ hÄrddisk som passar?
Kollat Zappitis hemsida men lyckas inte hitta samma hÄrddiskar nÀr jag söker pÄ Google.


StÄr pÄ deras sida samt hembiobutiken vilka hdd dem rekommenderar. Testa Àven silver lÀget ser sjukt bra ut

#498

Postad 12 februari 2021 - 08:05

sebulba
  • sebulba
  • LĂ€rjunge

  • 323 inlĂ€gg
  • 0

StÄr pÄ deras sida samt hembiobutiken vilka hdd dem rekommenderar. Testa Àven silver lÀget ser sjukt bra ut


Jo exakt kollade dom som fanns pĂ„ deras sida och sökte med deras artikelnr. men tyckte bara svaren jag fick upp vart förvirrande. KĂ€ndes inte som jag fick upp exakt samma men dom jag fick upp kanske var samma men det kanske bara var andra artikelnamn. Är extremt noob nĂ€r det kommer till datorhĂ„rdvara eller datorer i allmĂ€nhet sĂ„ vĂ„gar inte chansa.🙂

Redigerat av sebulba, 12 februari 2021 - 08:26.


#499

Postad 12 februari 2021 - 08:10

sebulba
  • sebulba
  • LĂ€rjunge

  • 323 inlĂ€gg
  • 0

Jag kör med en extern Asus.
https://www.inet.se/...-pro-blk-g-as-p
Och sedan en HDD.
https://www.webhalle...M-ST16000NM001G
Dubbel kolla sÄ det Àr rÀtt pÄ hddn, dvs sata.

Grymt ska kolla dom, tack.
Sen antar jag att alla numera Àr brÀnnare ocksÄ. TÀnker i och med att jag inte behöver brÀnnare sÄ kÀnns det onödigt att lÀgga pengar pÄ det men det kanske Àr oundvikligt....

Mvh

#500

Postad 12 februari 2021 - 08:15

sebulba
  • sebulba
  • LĂ€rjunge

  • 323 inlĂ€gg
  • 0

StÄr pÄ deras sida samt hembiobutiken vilka hdd dem rekommenderar. Testa Àven silver lÀget ser sjukt bra ut

Japp har sett det ser snyggt ut.
Men denna t.ex borde vÀl vara samma som den som finns pÄ Zappitis hemsida?
https://www.inet.se/...b-5400rpm-256mb

https://store.zappit...pecial-nas.html

Mvh



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.