Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nu kan jag inte sitta still... HS10 har kommit!!

217 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 24 mars 2003 - 14:44

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Jag fortsätter tjata så länge du kommer med felaktiga påståenden och inte erkänner att ditt inlägg mot Hinken var fel.

Mattias.

#202

Postad 24 mars 2003 - 16:14

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Okej då kör vi igång igen... väldigt roligt det här. Jag ger mig på att försöka förklara en sista gång.

Eftersom priset var ett argument mot att man skulle köpa en VW12HT tipsade jag om att man nu kunde köpa den för 36.500 kr. Som direkt svar på det berättar hinken om hur nöjd han är med sin HS-10, att man bör passa sig för att handla utomlands samt att HS-10 faktiskt borde vara bättre än VW12HT på ett givet område.

Jag tyckte att det var tråkigt att hinken, som jag upplevde det, kände sig hotad av detta köptips och fann det nödvändigt att motivera sitt inköp. Här slänger du på dig polismössan och börjar bråka och tjafsa om hur jag borde bete mig och talar om för mig hur elak och orättvis jag är. Trots personangrepp och oförskämdheter försöker jag bemöta och förklara för dig hur jag tänker. Svaren förblir nonchalanta och nedvärderande. Om du efter förklaringen ovan _fortarande_ är oförmögen att förstå kan jag bara beklaga.

Om du inte hade lagt dig i hade hinkens inlägg räckt som svar så jag hoppas du är nöjd med din insats.

#203

Postad 24 mars 2003 - 16:48

Unregistereda2457a6f
  • Unregistereda2457a6f
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
Det var jag som drog upp den här tråden igen, mest för att jag var nyfiken på att höra lite snack efteråt. Ofta är det så att en projektor blir väldigt het när den är ny _och_ bra som HS10, för att sedan falla undan lite grann. Personligen tror jag skillnaden mellan dessa projektorer inte är så stor man kan tro, även om det förstås förefaller frestande att köpa en projektor som förut kostade 80000:-. Läser man recensionerna på t.ex. http://www.bigscreen.se så verkar det rätt jämt mellan dessa, och Christer utrycker ju att VW12 är alldeles för dyr.

HTPC är ett krav för mig, och det är lite synd att Sony gjort det lite krångligare än det borde vara att köra HTPC. Det finns flera projektorer som är plug & play som t.ex. Infocus SP7200 eller LG JA20. Med Sony måste man köra specialinställningar via ett tilläggsprogram för att få den acceptera 16:9 bild från HTPC i 1:1 pixelmappning. Men det fungerar, och det är väl det viktigaste.

#204

Postad 24 mars 2003 - 17:01

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Jag håller med om att jag varit lite oförskämd.. men personangrepp.. njaa.
Sen så verkar du ju inte kunna se alls hur ditt beteende kan spegla sig, ditt inlägg mot Hinken var inte schysst och lika illa som du nu tycker att mina inlägg mot dig är... men nej det är jag som är polis och tjafsar när jag aggerar när jag tycker nån behandlas orättvist, hur du behandlar andra spelar ingen roll, bara man inte ställer dig till svars, okej bra då vet vi det.

Jag ber alla om ursäkt för dom senaste dagarnas inlägg från mig. Hade självklart kunnat hålla igen och inte bry mig men ibland blir man less och bara måste säga ifrån till dessa människor som inte kan unna nån annan att få ha gjort ett bra köp utan måste vända och vrida för att i det här fallet se dom positiva omdömmen som "försvar", sjukt tycker jag!
Sen är ju detta min alldeles egna lilla tråd som jag startade och den har vuxit till att ligga på sju sidor... ni förstår ju att detta är mitt lilla skötebarn! [:(]

Nu slipper ni mig, jag ska ligga i solen, pimpla, grilla korv, bada ved bastu och må gott i en vecka, njut av tiden hemlis för snart är jag tillbaka! [:D]

Mattias.

#205

Postad 24 mars 2003 - 18:23

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Jag har aldrig förstått din poäng i hela det här tjafset. Du tycker jag var tuff i tonen mot hinken, visst det framgick av ditt första mail men vafan handlar resten av din smörja om? Förresten vilka "vi" syftar du på när du säger "okej bra då vet vi det"? Vem mer för du talan för, för det kan väl inte vara så att du är en självutnämnd moralpolis som ska tala om för oss andra hur vi ska bete oss?

Först ber du om ursäkt sen fortsätter du med tjafset, lev som du lär! Om du är så cynisk att du tror att mitt syfte med mitt ursprunliga inlägg var att få hinken att vara missnöjd med sin HS-10 tyckar jag synd om dig. Grattis till hur du har hanterat ditt lilla skötebarn, man känner sig verkligen välkommen.

Jag njuter av varje stund av mitt liv, vare sig det väntar ett korkat inlägg från dig eller inte. Lycka till med korvgrillningen, se till så ingen tar för mycket ketchup bara.

#206

Postad 25 mars 2003 - 10:29

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Men sluta nu Hemlis! Jag uppfattar inte dina inlägg som särkilt konstruktiva med värdeord såsom - korkat, desperat, oförmågen att förstå, smörja etc, etc. Detta drar tyvärr ned nivån på en i övrigt bra tråd. Rekommenderar dig därför att följa din egen rekommendation, låt detta bli ditt sista inlägg, så att "vi" andra kan fortsätta diskussionen med våra frågor, tyckande etc.

Fråga: Har någon haft möjlighet att jämföra HS10:an med föredettingen VW11HT och vad tyckte ni? (man går ju alltid i uppgraderingstankar ;-)

hälsningar
/alehe

#207

Postad 25 mars 2003 - 11:14

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
"Jag uppfattar inte dina inlägg som särkilt konstruktiva med värdeord såsom - korkat, desperat, oförmågen att förstå, smörja etc, etc. Detta drar tyvärr ned nivån på en i övrigt bra tråd."

Det gäller ju knappast bara mina inlägg men visst är det bekvämt att hoppa på "skäll ut hemlis" karusellen? När jag fått min VW12HT är HS-10 ägare välkomna hem till mig för en side-by-side jämförelse. Återkommer med mer info.

#208

Postad 25 mars 2003 - 11:49

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Låter bra, skall bli mycket spännande att höra ett utlåtande från en sådan sida-vid-sida jämförelse.

Ha det gott
/alehe

#209

Postad 30 mars 2003 - 17:37

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Ledsen om jag förvirrade dig hemlis.
Ursäkten var menad åt alla som knallat in till denna tråd för att kanske läsa nåt om HS10 och stött på det här, inte alls roligt och åt dom ber jag så mycket om ursäkt. Detta forum är inte till för den här typen av inlägg som bl.a jag har skrivit.

Så ursäkten var inte åt dig personligen, skulle ju ha skrivit det, ursäkta!
Roligt att du satsat på en VW12:a, hoppas den är mycket bättre än HS10, då lär vi få höra om det. Är den inte det så blir det kanske tystare och det vore ju tråkigt.

Nu har jag sagt mitt sista i detta ärende.

Om någon nu har nånting och säga om HS10 eller nåt som har med HS10 och göra ( HS10 jämfört mot andra projjar o.s.v ) så vore det kul om tråden levde vidare.
Själv filar jag på några projekt för tillfället. Fundera på nån slags hush box, fläktljudet är den här projektorn stora akilles häl tycker jag.
Ska även göra om PJ Multin till "PJ Multi - RGB Scart" för att använda till satellite mottagaren. I samma veva ska jag även skaffa en annan komponent kabel ( i dagsläget fungerar PJ Multin som komponent kabel ). Har nån provat både PJMulti komponent och nån annan komponent kabel och sett några skillnader i bildkvalitet ?

Mattias.

#210

Postad 30 mars 2003 - 23:07

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Välkommen hem mattias, kul att du drog in debatten på rätt spår igen nu när vi andra kommit över sandlådenivån *hohum*. Förstår inte ens vad du menar med förtydligandet om vem ursäkten var riktad till men det blir nog bra. Varför hoppas du att VW12HT är mycket bättre än HS10? Det känns ju märkligt eftersom du har en HS-10.. dessutom har debatten, för min del, aldrig handlat om det. Snälla mattias, låt oss glömma det här tjafset nu för det börjar blir riktigt gammalt.

Anledningen till att jag inte skrivit något om mina intryck av VW12HT är att jag inte var hemma när UPS knackade på i fredags så jag får tappert vänta till imorgon :-) Jag återkommer med mina intryck i en annan tråd med passande topic.

#211

Postad 31 mars 2003 - 23:12

Unregistered9c70daf2
  • Unregistered9c70daf2
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
hinken är inte din projektor på service sen 2,5 mån tillbaka? iaf jag har försökt att få till bilden över DVI är rätt säker på att jag har 1:1 pixel mapping har mode 51, 1368 56 Hz etc men bilden är sämre än via s-video från ett hollywood plus kort! det blir väldigt mkt mpegartefakter tycker jag, stora block i bilden och allmänt orolig bild. har du nån aning om vad som kan vara fel? har testat två olika dvi-kablar

#212

Postad 01 april 2003 - 13:51

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0
Har inte haft tid att titta så noga men skall ta en look när jag ställt in min 2:a HS10:a..
(köpte en ny! i väntan...)...

#213

Postad 02 april 2003 - 20:57

Unregisteredf63c15e0
  • Unregisteredf63c15e0
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
hatasl för att kunna lösa ditt problem behövs mer info.
vilka kablar har du provat med längd typ osv.
Datorn operativ system hardvara osv.

först låter det som dåliga kablar men när man senare tänker på din beskrivning så med stora macroblock så låter det inte som kabel problem.(dålig dvi kabel skall inte ge stora macroblockar utan snare pixel fel.)
Dela med dig av din set up så kan vi börja klura vad som kan vara fel, för du skall få en grym bild med htpc, kör själv med det och kan inte se så många andra alterntiv okej bilden är inte lika smoth som när jag körde min 9" crt projektor i 48 hz men faktiskt tycker jag den är smother än 72 hz på crt, på stationär ps spelare så är det mjukt men tycker inte den ger tillräcklig bra bild gemfört med htpc.
Skulle jag var tvingad att ha pc i samma rum så hade intreset för en stationär ps spelare varit större från min sida, men jag har min pc i ett annat rum så........

Skulle vara grymt intreserad att prova en vga till component trascoder men alla jag sett är till ntsc.

Har ingen annan en jag funderat på att skaffa en smart III?
Heller kanske vi skulle gå ihop en 10 personer och köppa den nya colorfacten (den nya som mäter reflektionen från duken, bra om man kör med grå duk)( om det är någon som kan var intreserad av det skicka mig ett mejl så kan jag se hur många vi kan bli [email protected] skriv "HS10 calibering" under subject så jag inte blandar ihopp mejlen)

Och Hatsl vi måste försöka lösa ditt problem tror du kommer att tycka det är värt det när du ser hur bra bilden är när 1:1 funkar, om du har en digital kamera kan du ta en bild.

#214

Postad 03 april 2003 - 15:01

Unregisteredd7f3e576
  • Unregisteredd7f3e576
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
patric.x: Se transcodern på länken den tar pal och ntsc.
http://www.keydigita...uct_ID=KD-VTCA2

MVH bosse

#215

Postad 07 april 2003 - 19:39

Unregistered9c70daf2
  • Unregistered9c70daf2
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
tjena boik. jag har bara lyckats hitta ett märke på dvi-kablar i sverige de som är märkta typ VE011B osv. har använt dels en tvåmeters och dels en tremeters.

kör powerdvd xp på en P4 2,4 ghz, 512 i ram och radeon 9000 som grafik. tyvärr har jag ingen kamera men när jag kör över dvi är det som jag sa, en massa mpegblock som inte finns när jag kör hollywoodplus via s-video. det ser liksom ut som att materialet är mer lågupplöst än vad det verkligen är...svårt att förklara men alla som har kollat har tyckt att dvibilden är betyligt sämre. bilden blir väldigt digital och hård med synliga artefakter mest hela tiden

#216

Postad 09 april 2003 - 21:54

Unregisteredf63c15e0
  • Unregisteredf63c15e0
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
kan ju va kablarna, men låter grymt konstigt det här, du borde ha en bild som är superskarp( har en 9000 själv).
Men powerdvd var på min crt projektor inte alls bra brusig dålig bild( har inte prövat powerdvd på HS10.
Börja med att ladda ner windvd och prova hur bilden blir med den, bör bli mycket bättre, men fråga är om det löser ditt problem.
Se också till och ej använda side shot och keystone för anvädes dess så blir det inte 1:1 fast man är i mode 51, skalaren i hs10 går altid igång när side shot heller/och keystone anväds.
Medela hur det gått när du bytt till windvd.

#217

Postad 29 april 2003 - 16:26

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0
Jaha så har man kopplat in sin Iscan Ultra mellan sin Hs10 och sin Pioneer 737.
Och gosch. Cromabuggen är som bortblåst. Tillochmed tjejen sa att "det svarta ser svartare ut" Det måste väl räknas som ett bra betyg?
Men sen till det negativa. Jag plöjde igenom min DVD hylla så fort jag kunde igår. Men när jag kom till X-men så finns där en scen där Magneto skall förvandla senatorn till en Mutant. I den scenen är det ganska mycket ljus i varierande former och lite explosionsartarde ljud. I den scenen så börjar bilden att hoppa i horisontal-led. Ibland så mycket att HS-10 tappar bilden.
Vad kan det vara är det någon vajsing med syncen?
JAg skall prova med en bättre komponentkabel mellan iscan'en och DVD för nu så har jag Iscan org kabel.

JAg återkommer[;)] ( är i alla fall D'¨´vligt nöjd)

#218

Postad 30 april 2003 - 08:35

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0
Nu har jag provat lite mer.
Det hjälpte inte att byta till en bättre kabel. Det som däremot hjälpte var att dra ner contrasten på Ultran till -14 då försvann flimmret. (fick kompensera på projen och DVD'n)
En annan spännande sak var att Ultran inte automatiskt känner av en signal på component ingång 1 utan bara 2??

Men bilden är kanon [;)]



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.