Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare

842 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 02 mars 2009 - 13:38

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
Det verkar ju vara för bra för att vara sant men man vill ju inte heller gå miste om så bra erbjudanden om det stämmer liksom.

#52

Postad 02 mars 2009 - 13:52

Unregistered0553660b
  • Unregistered0553660b
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Såg att de hade en halvsides annons i Aftonbladet igår. Priserna gäller också i bara 1 vecka inte till 1 April. Jag beställde innan jag kikade här, sent att ångra sig dock, få se om jag får något. Jag har beställt av dem förrut så tänkte inte mer på det.

Köpte också Calvin Kline glasögon från lens way förra veckan betala bara 200 kr för båge och glas, bågarna kostade 1500 kr det var inget "båg" i alla fall, glasögonen kom 2 dagar senare. Inte för att det har med Playzone att göra men allt behöver inte vara båg. Vi får väl svar på det snart.

#53

Postad 02 mars 2009 - 13:58

Unregistered0553660b
  • Unregistered0553660b
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Är det någon som har fått igenom ett köp med betalkort (Visa)?
Får bara upp att sidan inte kan visas när man fyllt i alla uppgifter och trycker fortsätt.



Ja jag har fått det, får se om jag får några grejjer också. Är optimistisk.

#54

Postad 02 mars 2009 - 14:00

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
Vet inte hur mkt det säger men som någon innan sa så har dom ju en ganska stor annons i aftonbladet.

#55

Postad 02 mars 2009 - 14:37

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0

Vet inte hur mkt det säger men som någon innan sa så har dom ju en ganska stor annons i aftonbladet.


Och det hade som sagt kameraexperten också (eller?)
Finns för många likheter med just kameraexperten för stunden. Ska bli intressant och se vad prisjakt kommer fram med för info.

#56

Postad 02 mars 2009 - 14:56

Evildoer
  • Evildoer
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Min erfarenhet säger mig att om ett erbjudande verkar vara för bra för att vara sant så är det oftast det också.

Edit: Som andra redan nämnt så ska det blir intressant att se vad Prisjakt kommer fram till.

Redigerat av Evildoer, 02 mars 2009 - 15:00.


#57

Postad 02 mars 2009 - 15:04

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Är det ingen som har ringt dom och pratat med dom?
Där brukar man kunna få ett hum om vad det är för typer man har att göra med...

#58

Postad 02 mars 2009 - 15:16

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 0
Är det ingen som bor i närheten som kan åka dit och syna dom?

#59

Postad 02 mars 2009 - 16:00

mafghan
  • mafghan
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0
sååå sugen på att beställa NU! Snackade med Nordea. Lääänge. De kan inte säga med säkerhet att man får tillbaka pengarna, men gällande kameraexpterten så sa hon att de flesta fick tillbaka pengara. Det är banken som tar emot pengarna som avgör... enkelt förklarat. OBS! Nu snackar jag inte kredit utan vanlig kortbetalning.

Om prisjakt kommer på att detta INTE är bluff så kan man ju glömma att man får nåt... 58 pers som läser tråden. Om hälften lägger en beställning så lär ju allt vara slut efter 5 min...

Om inte de som sett aftonbladets annons redan lagt sin beställning, då är det tyvärr redan över för oss.... Jag som ska köpa Ps3

#60

Postad 02 mars 2009 - 16:03

Unregistered0553660b
  • Unregistered0553660b
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Och det hade som sagt kameraexperten också (eller?)
Finns för många likheter med just kameraexperten för stunden. Ska bli intressant och se vad prisjakt kommer fram med för info.

Vet inte hade dom det?

#61

Postad 02 mars 2009 - 16:06

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Köp den på el-giganten. Varför chansa för ett knappt lakan

#62

Postad 02 mars 2009 - 16:08

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0
Kan ingen kamlarit dra dit och kolla läget och se om konsolpriserna gäller även i butiken?

#63

Postad 02 mars 2009 - 16:11

mjensen
  • mjensen
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Vad är det som säger att de inte tar kortnumret och CCV-koden och säljer vidare/använder själva?

//Mjensen

#64

Postad 02 mars 2009 - 16:11

Evildoer
  • Evildoer
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Köp den på el-giganten. Varför chansa för ett knappt lakan


Säger detsamma. Visst, man ska alltid fria föra man fäller men det verkar som sagt var vara för bra för att vara sant. Är det en pengafråga finns alltid avbetalning.

#65

Postad 02 mars 2009 - 16:14

Danski
  • Danski
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Fakta - Källor inom parantes

-Företaget har precis bytt ägare (Bolagsverket)
-Alla möjligheter att betala i efterhand har plötsligt tagits bort (Websida)
-Priserna ligger långt under inköpspriser (Nordisk film - Sony, PAN-Vision - Microsoft)
-40% dras inte från slutpriser som påstått, du debiteras fulla summan. POLISANMÄL DIREKT!! Detta är det enda polisen kan göra någonting åt just idag. Något annat kan inte anmälas förän varan uteblivit (Denna tråd)
-De är spärrade hos alla svenska leverantörer, alltså kan de INTE ha några produkter (Bergsala, PAN-Vision etc)
-Lagret de har köpt från tidigare ägare innehåller inte de produkter som säljs (Butik)
-Ingen leverantör, journalist eller kund kan få tag på de nya ägarna (Säljare hos alla Svenska spelleveverantörer, Journalister från IDG och kunder)
-Butiken i Malmö var i förra veckan öppnad enligt deras websida, nu plötsligt så SKA den öppna istället (Mig själv)

Beställ inget!!! Även om ni får pengarna tillbaks så gynnar ni bedragare som hinner få ut pengarna. Samtidigt får vi som bankkunder betala deras scam.

#66

Postad 02 mars 2009 - 16:28

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0

Fakta - Källor inom parantes

-Företaget har precis bytt ägare (Bolagsverket)
-Alla möjligheter att betala i efterhand har plötsligt tagits bort (Websida)
-Priserna ligger långt under inköpspriser (Nordisk film - Sony, PAN-Vision - Microsoft)
-40% dras inte från slutpriser som påstått, du debiteras fulla summan. POLISANMÄL DIREKT!! Detta är det enda polisen kan göra någonting åt just idag. Något annat kan inte anmälas förän varan uteblivit (Denna tråd)
-De är spärrade hos alla svenska leverantörer, alltså kan de INTE ha några produkter (Bergsala, PAN-Vision etc)
-Lagret de har köpt från tidigare ägare innehåller inte de produkter som säljs (Butik)
-Ingen leverantör, journalist eller kund kan få tag på de nya ägarna (Säljare hos alla Svenska spelleveverantörer, Journalister från IDG och kunder)
-Butiken i Malmö var i förra veckan öppnad enligt deras websida, nu plötsligt så SKA den öppna istället (Mig själv)

Beställ inget!!! Även om ni får pengarna tillbaks så gynnar ni bedragare som hinner få ut pengarna. Samtidigt får vi som bankkunder betala deras scam.



Tackar för info. Har du ringt bergsala osv för att få fram detta?

#67

Postad 02 mars 2009 - 16:29

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0

Fakta - Källor inom parantes

-Företaget har precis bytt ägare (Bolagsverket)
-Alla möjligheter att betala i efterhand har plötsligt tagits bort (Websida)
-Priserna ligger långt under inköpspriser (Nordisk film - Sony, PAN-Vision - Microsoft)
-40% dras inte från slutpriser som påstått, du debiteras fulla summan. POLISANMÄL DIREKT!! Detta är det enda polisen kan göra någonting åt just idag. Något annat kan inte anmälas förän varan uteblivit (Denna tråd)
-De är spärrade hos alla svenska leverantörer, alltså kan de INTE ha några produkter (Bergsala, PAN-Vision etc)
-Lagret de har köpt från tidigare ägare innehåller inte de produkter som säljs (Butik)
-Ingen leverantör, journalist eller kund kan få tag på de nya ägarna (Säljare hos alla Svenska spelleveverantörer, Journalister från IDG och kunder)
-Butiken i Malmö var i förra veckan öppnad enligt deras websida, nu plötsligt så SKA den öppna istället (Mig själv)

Beställ inget!!! Även om ni får pengarna tillbaks så gynnar ni bedragare som hinner få ut pengarna. Samtidigt får vi som bankkunder betala deras scam.


Detta låter ju inte bra alls. Och jag har försökta nå dem över telefon hela dagen. Oftast är det upptaget men då och då går signaler fram men inget svar. Säkert förstöka minst 5 gånger en massa signaler.

Jag börjar vända nu igen. Är fan värt att ge 1000-lappen extra på GameStop o få samma paket i handen.

#68

Postad 02 mars 2009 - 17:02

Zorro-007
  • Zorro-007
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Fakta - Källor inom parantes

-Företaget har precis bytt ägare (Bolagsverket)
-Alla möjligheter att betala i efterhand har plötsligt tagits bort (Websida)
-Priserna ligger långt under inköpspriser (Nordisk film - Sony, PAN-Vision - Microsoft)
-40% dras inte från slutpriser som påstått, du debiteras fulla summan. POLISANMÄL DIREKT!! Detta är det enda polisen kan göra någonting åt just idag. Något annat kan inte anmälas förän varan uteblivit (Denna tråd)
-De är spärrade hos alla svenska leverantörer, alltså kan de INTE ha några produkter (Bergsala, PAN-Vision etc)
-Lagret de har köpt från tidigare ägare innehåller inte de produkter som säljs (Butik)
-Ingen leverantör, journalist eller kund kan få tag på de nya ägarna (Säljare hos alla Svenska spelleveverantörer, Journalister från IDG och kunder)
-Butiken i Malmö var i förra veckan öppnad enligt deras websida, nu plötsligt så SKA den öppna istället (Mig själv)

Beställ inget!!! Även om ni får pengarna tillbaks så gynnar ni bedragare som hinner få ut pengarna. Samtidigt får vi som bankkunder betala deras scam.

_________________________

Tyckte oxå att det var för billigt så jag sökte på playzone och hamnade på denna här sajten! tack och lov så köpte jag jag inget med tanke på allt som ni har skrivit! ps har skickat ett tips till aftonbladet !

#69

Postad 02 mars 2009 - 17:02

Evildoer
  • Evildoer
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Fakta - Källor inom parantes

-Företaget har precis bytt ägare (Bolagsverket)
-Alla möjligheter att betala i efterhand har plötsligt tagits bort (Websida)
-Priserna ligger långt under inköpspriser (Nordisk film - Sony, PAN-Vision - Microsoft)
-40% dras int från slutpriser som påstått, du debiteras fulla summan. POLISANMÄL DIREKT!! Detta är det enda polisen kan göra någonting åt just idag. Något annat kan inte anmälas förän varan uteblivit (Denna tråd)
-De är spärrade hos alla svenska leverantörer, alltså kan de INTE ha några produkter (Bergsala, PAN-Vision etc)
-Lagret de har köpt från tidigare ägare innehåller inte de produkter som säljs (Butik)
-Ingen leverantör, journalist eller kund kan få tag på de nya ägarna (Säljare hos alla Svenska spelleveverantörer, Journalister från IDG och kunder)
-Butiken i Malmö var i förra veckan öppnad enligt deras websida, nu plötsligt så SKA den öppna istället (Mig själv)

Beställ inget!!! Även om ni får pengarna tillbaks så gynnar ni bedragare som hinner få ut pengarna. Samtidigt får vi som bankkunder betala deras scam.


Jag försvarar inte Playzone på något sätt men måste ställa mig frågande till delar utav det du påstår då jag fått delvis helt andra uppgifter? Jag ringde till PAN Vision och där sa man att man inte har spärrat vare sig företaget, leveranser eller deras kundkort. Det enda var att man inte hade levererat dessa Xbox-paketen som reas ut utan där trodde man att det rör sig om så kalld gråimport. Passade också på att ringa Bergsala och Nordisk Film och på Bergsala sa man att man inte ger ut uppgifter som dessa så hur kan du veta det du påstår? Hos Nordisk film var företaget spärrat.

#70

Postad 02 mars 2009 - 17:08

skojarn
  • skojarn
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Den nya ägaren är skriven på en adress i Oxelösund är inte det lite långt att åka ifrån Oxelösund till Kalmar/Malmö och jobba.
Dessutom är han född 1989

Befattningshavare Playzone Europe AB

Den andre är skriven på en adress här i Göteborg.

Verkar ju absolut som att det är en blåsning på gång.

#71

Postad 02 mars 2009 - 17:30

Danski
  • Danski
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag försvarar inte Playzone på något sätt men måste ställa mig frågande till delar utav det du påstår då jag fått delvis helt andra uppgifter? Jag ringde till PAN Vision och där sa man att man inte har spärrat vare sig företaget, leveranser eller deras kundkort. Det enda var att man inte hade levererat dessa Xbox-paketen som reas ut utan där trodde man att det rör sig om så kalld gråimport. Passade också på att ringa Bergsala och Nordisk Film och på Bergsala sa man att man inte ger ut uppgifter som dessa så hur kan du veta det du påstår? Hos Nordisk film var företaget spärrat.


Jobbar i branschen kan man säga, känner många av de inblandade personligen. Att de inte kommenterar sina kunder är inte så konstigt... =)

Fakta kvarstår som ni själva kan kontrollera att revisorn har valt att avgå efter köpet var avslutat, att butiken har tömts på spelkonsoller efter stängningstid enligt kunders observationer m.m.

Ska inte blanda mig mer, det är inte min uppgift. Som Evildoer här ovan gjort grymt bra så kan alla andra också göra egna efterforskningar =)

#72

Postad 02 mars 2009 - 18:46

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Halloj som lovat åkte jag till Playzone idag. Till min förvåning kunde jag inte köpa deras erbjudanden över disk utan gick endast köpas över internet.

Jag frågade då han ifall man kunde köpa på något annat alternativ än Förskottsbetalning och det gick INTE...

Så jag tror jag avstår detta... Lömska killar

#73

Postad 02 mars 2009 - 18:48

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Halloj som lovat åkte jag till Playzone idag. Till min förvåning kunde jag inte köpa deras erbjudanden över disk utan gick endast köpas över internet.

Jag frågade då han ifall man kunde köpa på något annat alternativ än Förskottsbetalning och det gick INTE...

Så jag tror jag avstår detta... Lömska killar



hahaha.. seriöst företag!!

Redigerat av Majorglenn, 02 mars 2009 - 18:54.


#74

Postad 02 mars 2009 - 18:50

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0

hahaha.. seriöst!!



Jo, visst är det :) Handlar nog om att tjäna lite pengar i lågkonjunkturen.

#75

Postad 02 mars 2009 - 19:12

xbox-snabel
  • xbox-snabel
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Halloj som lovat åkte jag till Playzone idag. Till min förvåning kunde jag inte köpa deras erbjudanden över disk utan gick endast köpas över internet.

Jag frågade då han ifall man kunde köpa på något annat alternativ än Förskottsbetalning och det gick INTE...

Så jag tror jag avstår detta... Lömska killar


få se om jag får nått xbox ....ha ha... det är ju nervösare än V75

men om det skulle vara scam, så är man ju rätt skadad och sitta i butiken o vänta!
kameraexperten: Två häktade för nätbedrägeri
http://www.aftonblad...ticle4541220.ab
3 § Är brott som i 1 § sägs att anse som grovt, skall för grovt bedrägeri dömas till fängelse, lägst sex månader och högst sex år.

#76

Postad 02 mars 2009 - 19:13

Unregisteredbf3c9491
  • Unregisteredbf3c9491
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Fan, varför läste jag inte detta för 15min sen. Precis beställt en ps3 för 3000:- och pengarna har dragits på mitt kort/konto. De var nog dom pengarna de... Tror ni det är någon idé att prata med banken? Hur kan man vara så dum???

#77

Postad 02 mars 2009 - 19:17

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Alltså ju mer man läser i tråden så kan man ju inte tro annat än att detta är ren bluff och båg rakt av.
Skulle aldrig i mitt liv beställa något då det troligtvis är detsamma som att slänga pengarna i sjön tyvär.

#78

Postad 02 mars 2009 - 19:20

xbox-snabel
  • xbox-snabel
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Alltså ju mer man läser i tråden så kan man ju inte tro annat än att detta är ren bluff och båg rakt av.
Skulle aldrig i mitt liv beställa något då det troligtvis är detsamma som att slänga pengarna i sjön tyvär.


jag betalade med kort, så de kommer förmodligen att ta lite tid att få tillbaka dom bara!

#79

Postad 02 mars 2009 - 19:26

Unregisteredbf3c9491
  • Unregisteredbf3c9491
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

jag betalade med kort, så de kommer förmodligen att ta lite tid att få tillbaka dom bara!


Betalade oxå med kort, visa. Vad gäller då då?

#80

Postad 02 mars 2009 - 19:29

xbox-snabel
  • xbox-snabel
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Betalade oxå med kort, visa. Vad gäller då då?

beror på om du betalade med visa kredit- eller visa betalkort(pengar dras direkt)
om betalkort, så enligt swedbank, måste dom gå i konkurs innan man kan reklamera köpet! andra banker vet jag inte!

#81

Postad 02 mars 2009 - 19:30

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0

jag betalade med kort, så de kommer förmodligen att ta lite tid att få tillbaka dom bara!


Jo de e klart. Men orka gå igenom proceduren :) Men hoppas det löser sig för er som har/tänker köpa nått.

#82

Postad 02 mars 2009 - 19:33

Unregisteredbf3c9491
  • Unregisteredbf3c9491
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

beror på om du betalade med visa kredit- eller visa betalkort(pengar dras direkt)
om betalkort, så enligt swedbank, måste dom gå i konkurs innan man kan reklamera köpet! andra banker vet jag inte!



OK, betalade med visa betalkort från swebank, blir väl att ringa dit i morgon :)

Kollade inte upp så mycke eftersom jag snacka med ett polare som köpt därifrån ett par ggr och aldrig haft nåt problem...

Redigerat av Unregisteredbf3c9491, 02 mars 2009 - 19:35.


#83

Postad 02 mars 2009 - 19:34

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
jag tror att vissa kommer få sina varor precis som på kameraexperten för att få upp förtroendet, sen kommer några inte få varorna och då får dem som betalat i förskott tyvärr skylla sig själva... Fool me one shame on you, fool me twice shame on me:) eller som Bush sa "fool me once, shame on — shame on you. Fool me — you can't get fooled again."

peace!

#84

Postad 02 mars 2009 - 19:40

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Ni kan jue alltid komma ner hit så kan vi konfrontera dom i butiken och ta vad dom har i ersättning :wacko:
(ifall någon blir lurad)

Haha Total Vedergällning :)

Redigerat av Pip, 02 mars 2009 - 19:41.


#85

Postad 02 mars 2009 - 19:44

Unregisteredbf3c9491
  • Unregisteredbf3c9491
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Ni kan jue alltid komma ner hit så kan vi konfrontera dom i butiken och ta vad dom har i ersättning :wacko:
(ifall någon blir lurad)

Haha Total Vedergällning :)


Har ca 1tim bilfärd dit så de blir de absolut om de inte kommer något på posten. Frågan e hur länge den butiken kommer vara öppen...

#86

Postad 02 mars 2009 - 19:49

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Nya beställare tycks det finnas men inga varningar förutom denna tråd från Prisjakt. Priserna tycks vara borttagna och butikens omdömen hittar jag inte längre, i morse fanns dom

#87

Postad 02 mars 2009 - 19:51

Unregisteredbf3c9491
  • Unregisteredbf3c9491
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Nya beställare tycks det finnas men inga varningar förutom denna tråd från Prisjakt. Priserna tycks vara borttagna och butikens omdömen hittar jag inte längre, i morse fanns dom



Omdöme finns kvar: https://www.prisjakt...p;lista=omdomen

Redigerat av Unregisteredbf3c9491, 02 mars 2009 - 19:52.


#88

Postad 02 mars 2009 - 19:52

Zunk
  • Zunk
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Nya beställare tycks det finnas men inga varningar förutom denna tråd från Prisjakt. Priserna tycks vara borttagna och butikens omdömen hittar jag inte längre, i morse fanns dom

Man får förmoda att prisjakt avaktiverat dem i väntan på deras egna lilla "utredning". Officiellt uttalande kommer nog så fort dem grävt upp något :)

#89

Postad 02 mars 2009 - 19:57

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Ok nu hittade jag dem med. Underligt för nyss fann jag bara denna tråd. Med annons i Aftonbladet kommer många beställningar att göras ännu i kväll, sen kanske man läser denna tråd i morgon

Edit Sökte på Hembio i stället för Prisjakt. Hembios sök listar inte butiker

Redigerat av Benkke, 02 mars 2009 - 20:52.


#90

Postad 02 mars 2009 - 20:58

Unregistered0553660b
  • Unregistered0553660b
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Alltså ju mer man läser i tråden så kan man ju inte tro annat än att detta är ren bluff och båg rakt av.
Skulle aldrig i mitt liv beställa något då det troligtvis är detsamma som att slänga pengarna i sjön tyvär.



Nä inte om man läser här först, men det tänker man inte på om man har köpt av dem tidigare.

#91

Postad 02 mars 2009 - 21:11

deHooge
  • deHooge
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Har ni handlat så ring till banken och försök stoppa betalningen innan den går igenom imorgon! Jag tror att även om pengarna är dragna hos er så är de inte på mottagerns konto förens imorron eftermiddag. Förhoppningsvis kan ni få tillbaka era pengar för några varor kommer ni aldrig att få :)

#92

Postad 02 mars 2009 - 21:21

Unregisteredbf3c9491
  • Unregisteredbf3c9491
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Har ni handlat så ring till banken och försök stoppa betalningen innan den går igenom imorgon! Jag tror att även om pengarna är dragna hos er så är de inte på mottagerns konto förens imorron eftermiddag. Förhoppningsvis kan ni få tillbaka era pengar för några varor kommer ni aldrig att få :)


MM man får testa de. Annars blir de att sätta sig i bilen mot kalmar och hoppas att butiken fortfarande är öppen.

#93

Postad 02 mars 2009 - 21:26

Unregisteredc9540265
  • Unregisteredc9540265
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Jag tycker uppriktigt synd om er som blir lurade och vill inte på något sätt strö salt i såren men det är helt orimligt att en mindre butik/företag skulle kunna genomföra en sån radikal prissänkning på flertalet blandade produkter.

Att en stor kedja som el-giganten eller media-markt kan få för sig att dumpa priser långt under inköpspris på en enskild vara är rimligt då de i princip bara flyttar förlusten till "marknadsföring"

Vi kommer nog inte runt de här bluff-företagen utan får hoppas att konsumentupplysningssiter som prisjakt mfl blir ett naturligt inslag för de flesta innan man köper något online.

Redigerat av Unregisteredc9540265, 02 mars 2009 - 21:27.


#94

Postad 02 mars 2009 - 21:27

deHooge
  • deHooge
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

MM man får testa de. Annars blir de att sätta sig i bilen mot kalmar och hoppas att butiken fortfarande är öppen.



OM det här är en bluff så tror jag inte de e klokt att åka dit o bråka, brukar väll inte vara världens oskyldigaste människor bakom sånt här :)
Tror knappst en 20åring kan få igång en sån här sak utan hjälp av stora elaka killar :S

#95

Postad 02 mars 2009 - 21:31

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Jag tycker uppriktigt synd om er som blir lurade och vill inte på något sätt strö salt i såren men det är helt orimligt att en mindre butik/företag skulle kunna genomföra en sån radikal prissänkning på flertalet blandade produkter.

Att en stor kedja som el-giganten eller media-markt kan få för sig att dumpa priser långt under inköpspris på en enskild vara är rimligt då de i princip bara flyttar förlusten till "marknadsföring"

Vi kommer nog inte runt de här bluff-företagen utan får hoppas att konsumentupplysningssiter som prisjakt mfl blir ett naturligt inslag för de flesta innan man köper något online.

Köper aldrig online utan att googla namnet först. Det kommer alltid fram diverse forum om det finns problem med bolaget

#96

Postad 02 mars 2009 - 21:32

mafghan
  • mafghan
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0
tror jag avvaktar beställning:-)

#97

Postad 02 mars 2009 - 21:53

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 0
Finns det inte en Elgiganten eller Onoff i Kalmar nära denna butik, Prisgaranti gentemot Playzone? :)

#98

Postad 02 mars 2009 - 21:53

FreelancerII
  • FreelancerII
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Tur man tog bankbetalning(satt vid datorn på jobbet så jag ville inte ta fram Visat),
dom lär inte få några pengar från mig. Dessutom bokade jag bara ett spel som inte finns, HAWX
"• Inkommer inte betalning till säljaren inom tre vardagar tas beställningen bort den fjärde dagen."
Surt sa räven om rönnbären(i detta fall playzone då :) )

EDIT: 133 pers läser sidan nu

Redigerat av FreelancerII, 02 mars 2009 - 21:54.


#99

Postad 02 mars 2009 - 22:20

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
http://www.webmaster...s...=35469&st=0

#100

Postad 02 mars 2009 - 22:25

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0

OM det här är en bluff så tror jag inte de e klokt att åka dit o bråka, brukar väll inte vara världens oskyldigaste människor bakom sånt här :)
Tror knappst en 20åring kan få igång en sån här sak utan hjälp av stora elaka killar :S



Nja dom 2 som var där när jag tittade in var inte mycket för världen. 1st rakad tunn kille på 80kg 180cm hög kanske och en annan lite kortare kille lika tunn.

Den första var la kanske runt 30snåret medans den andre kanske var runt 25.

Ena kille låste upp en glasmonter med spel i som han rotade bland så mycket möjligt att dom planerar att lämna skutan men vi som bor nära kan se till att hålla koll och försöka hålla er informerade...

MVH//Richard



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.