Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NADs nya Hembioförsteg samt Slutsteg (Klass D) M17 & M27

49 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
NAD M27 (Slutsteg) 4 8,25 (3) Inga priser
NAD M17 (Surroundförsteg) 4 8 (3) Inga priser
NAD M17 V2 (Surroundförsteg) 1 (0) Inga priser

#1

Postad 03 februari 2015 - 10:15

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

  • 1 312 inlägg
  • 0
Någon mer som är intresserad? :)

Designen tilltalar mig väldigt mycket, och att man som vanligt med NADs finare produkter kan byta ut modulkort osv för att kunna uppgradera maskinen allteftersom nya ljudformat etc dyker upp på marknaden.


Länk till M17:
https://www.hifiklub...forforstarkare/

Länk till M27:
https://www.hifiklub...ektforstarkare/

Bifogad fil(er)



#2

Postad 03 februari 2015 - 13:30

Typhoon1611
  • Typhoon1611
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
På AVS Forum sågade dom M17 pga avsaknad av Audyssey Mult EQ XT32 och inget stöd för Dolby Atmos. Men NAD brukar ju inte hoppa på de nya trenderna direkt. M27 blev därimot hyllad.

http://www.avsforum....ad-m17-m27.html

Redigerat av Typhoon1611, 03 februari 2015 - 13:31.


#3

Postad 03 februari 2015 - 14:40

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

  • 1 312 inlägg
  • 0
Om du läser på länkarna jag klistrade in så ser du att "Atmos problemet" inte är ett problem iaf :)

Personligen klarar jag mig utan XT32, tycker det finns andra mer kompletta "standalone" lösningar där om man har det behovet.

M17 är även förberedd för Audyssey PRO-rumskorrektion, och det är det bästa Audyssey har att erbjuda idag.

Samt en kortmodul med HDMI 2.0 ingår redan i det aktuella priset, så fullt 4K stöd, Atmos, och Audyssey PRO finns/kommer finnas.

Redigerat av WB-Cinema, 03 februari 2015 - 14:48.


#4

Postad 20 april 2015 - 07:46

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Inte bara extremt intresserad - äger både M17 och M27 nu! Låter gudomligt!  :)

Gick från Primare SP33 med A30.7 slutsteg och ångrar inte en sekund.

 

Underbara enheter. Tyvärr var mitt första ex av M27 defekt, men fick det utbytt inom en vecka av HiFi Klubben.



#5

Postad 20 april 2015 - 07:50

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 1

Kan tillägga att jag själv sågade M17 på AVSForum just pga avsaknaden av XT32, men eftersom jag inte använder EQ numera så gör detta inget. Skulle dock inte skadat med XT32 om dagen kommer då ja behöver EQ. Detta är klart en miss av NAD, som haft kunder som bett om XT32 i åratal utan att de brytt sig. Lite nonchalant kan tyckas, speciellt eftersom det ju är kunderna som betalar för det i slutändan ändå. En high-end processor som M17 ska givetvis ha det bästa Audyssey systemet. Sen spelar det mindre roll om det är Pro-kompatibelt eller inte, mätresultatet baseras ändå på den inbyggda chippet och det är endast det gamla XT.

 

Kommer skriva en lång personlig recension på AVSForum snart som jag länkar till om någon är intresserad?



#6

Postad 20 april 2015 - 16:48

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Väldigt läckra enheter och trevligt med uppdateringsmöjligheter.
Låter väldigt bra också det lilla jag lyssnat på dem. Har iofs. lyssnat mer på tvåkanals varianterna på dessa och främst musik då.

Kan tycka att det är mycket pengar för ett hembioförsteg även om det finns dyrare.
Slutsteget kan nog vara en pärla däremot för den som tänker köra mångkanal.

 

Det som tar emot mest med dessa är väl min statestik på inhandlade apparater hos HiFi-klubben.

Av 3 inköpta maskiner har jag behövt lämna in eller tillbaka alla minst en gång pga olika problem.
Särskilt en NAD maskin fick jag åka skytteltrafik med..

Annars tycker jag att HiFiklubben är en trevlig butik med käck personal.



#7

Postad 20 april 2015 - 19:54

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

  • 1 312 inlägg
  • 0
Grattis till en riktigt fin kombo!
Visste inte att den äldre XT stod för mätningen, lite synd ja, men inget avgörande...

#8

Postad 24 april 2015 - 08:29

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Väldigt läckra enheter och trevligt med uppdateringsmöjligheter.
Låter väldigt bra också det lilla jag lyssnat på dem. Har iofs. lyssnat mer på tvåkanals varianterna på dessa och främst musik då.

Kan tycka att det är mycket pengar för ett hembioförsteg även om det finns dyrare.
Slutsteget kan nog vara en pärla däremot för den som tänker köra mångkanal.

 

Det som tar emot mest med dessa är väl min statestik på inhandlade apparater hos HiFi-klubben.

Av 3 inköpta maskiner har jag behövt lämna in eller tillbaka alla minst en gång pga olika problem.
Särskilt en NAD maskin fick jag åka skytteltrafik med..

Annars tycker jag att HiFiklubben är en trevlig butik med käck personal.

 

Jag håller med dig - de är väldigt läckra! Rent design-mässigt är den nya Master Serien snäppet vackrare än den förra, i mitt tycke. MDC modul konstruktionen är en bra idé i teorin, så länge NAD faktiskt levererar vad de utger sig göra. Modul konstruktion borde vara standard på ALLA a/v processorer egentligen (speciellt i dessa prisklasser) med tanke på hur snabbt saker förändras. Så länge man gör det på rätt sätt. Primare har ju också denna konstruktion. Sen har väl Primare inte lyckats så bra att släppa moduler. Så här långt kan jag se att NAD faktiskt släppt ett större antal moduler under åren. Tyvärr finns ingen BlueSound-modul till M17 för online streaming ännu, men den ska komma hävdar de... 

 

Håller med om att de kostar mycket pengar, speciellt M17 processorn. Man får ju vara med och betala för den nya designen och touch-skärmen (som för övrigt är överflödig). Så här långt tycker jag de var värda investeringen. De osar kvalitét och prestandan är på topp! Synnergin med mina högtalare funkar bra så jag hade tur där.

 

Trist att du hade extremt dålig erfarenhet med en NAD enhet! Sånt är avskräckande! Som jag nämnde ovan var mitt första exemplar av M27 slutsteget inte direkt 100% men fick det utbytt. Kan tänka mig att om det nya börjar strula blir det skytteltrafik för min del också...



#9

Postad 24 april 2015 - 08:44

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Grattis till en riktigt fin kombo!
Visste inte att den äldre XT stod för mätningen, lite synd ja, men inget avgörande...

Tackar!

 

Att integrera enbart MultEQ XT i en sådan här kostsam maskin från 2014 är lite skandal faktiskt. Ryktesvägen har jag hört att NAD inte ville betala Audyssey för ny licens. Kan tänka mig att många hoppar över M17 enbart pga detta vilket jag förstår för de som behöver/gillar Audyssey. Så NAD skjuter sig själva i foten med denna miss. Dock har jag talat med flera som äger XT32 processorer (typ Onkyo, Marantz) och har testat M17 med XT och de säger att M17 ändå låter bättre. Det är summan av alla aspekter som avgör slutresultatet - inte EQ'n, och jag tvekar inte en sekund på det!

 

Hoppar man över M17 bara pga XT går man miste om en grundläggande väldigt fin prestanda! Krell Foundations EQ som jag testat är inget vidare, och den processorn kostar betydligt mer än NAD M17. Krell har inte modul konstruktion heller. Och en fruktansvärd fjärr! lol

 

rk63q1.png



#10

Postad 24 april 2015 - 08:54

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

  • 1 312 inlägg
  • 0
Väldigt läckra enheter, har du lust att beskriva ljudkaraktären?

Redigerat av WB-Cinema, 24 april 2015 - 08:55.


#11

Postad 24 april 2015 - 09:13

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

^ Jättegärna! Men inte här!  ;)

 

Jobbar på en utförlig personlig recension som jag kommer posta på AVSForum mfl. Länkar gärna när klar!



#12

Postad 24 april 2015 - 09:18

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Mäktigt! Grattis till köpet Ricky. Hoppas du blir nöjd med dessa :)

#13

Postad 24 april 2015 - 09:39

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

^ Tackar, Mike! :)  Hoppas jag med! Känns så iallafall!

 

Dags att skapa mitt galleri på MinHembio snart också!



#14

Postad 24 april 2015 - 09:43

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 1

Väldigt läckra enheter, har du lust att beskriva ljudkaraktären?

 

Förresten, om du vill läsa ett kortfattat sammandrag finns det på Prisjakt: https://www.prisjakt...t.php?o=2733629

 

B)



#15

Postad 24 april 2015 - 09:48

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

  • 1 312 inlägg
  • 0

^ Jättegärna! Men inte här!  ;)

 

Jobbar på en utförlig personlig recension som jag kommer posta på AVSForum mfl. Länkar gärna när klar!

 

Ok, kanon!  :)



#16

Postad 24 april 2015 - 09:48

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Det finns ingen manuell EQ på M17?

 

Jag saknar inte auto EQ på mitt ADA försteg ett dugg. . . en professionell kalibrering med den manuella EQn blir långt mer exakt än automatisk kalibrering kan åstadkomma.

Visst det kostar lite men har din M17 manuell EQ så fundera på en riktig pro kalibrering



#17

Postad 24 april 2015 - 09:51

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

^ Nej, tyvärr ingen manuell EQ heller vilket är lite synd för dem som behöver det. Min förra NuForce AVP-18 processor som var 3 gånger billigare hade dock detta. Säkert har ADA en betydligt bättre manuell EQ än vad NuForce hade dock!

 

Dock kan man gå vidare med en Audyssey Pro kalibrering på M17 och jag antar att man där kan ställa in vissa parametrar enligt önskemål. Men inget jag är sugen på i dagsläget. 



#18

Postad 24 april 2015 - 09:55

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Förresten, det var ingen brist på tillbehör som följde med M17 och M27! Ganska najs...  :D

(för att inte tala om den extrema förpackningen som de låg i - omtanke!)

 

ruo7e8.jpg



#19

Postad 24 april 2015 - 10:44

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Hehe du skulle se hur min ADA kom förpackat. . .två skumplast vinklar om ADAn sen en enkel kartong..det va allt! ingen manual, fjärr eller ens en kabel.



#20

Postad 24 april 2015 - 10:51

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

^ HAHA!  :lol: Låter trist! Men... prestandan är ju det viktiga! 
Allt annat = grädde på moset.


Redigerat av RickyDeg, 24 april 2015 - 10:51.


#21

Postad 24 april 2015 - 11:00

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Jag man blir lite snopen när man öppnar lådan ;)

 

Lite kul var att jag fick en OPPO samma dag o den va grymt snyggt förpackad..men kosta en tiondel av ADAn


Redigerat av Jolt, 24 april 2015 - 11:00.


#22

Postad 24 april 2015 - 11:11

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

^ Oppo är ett föredöme där, helt klart!

 

NAD med all omsorg de lagt på förpackningen gjorde det roligt att från första början bara sprätta lådan och ta ur allt. Givetvis kostar sånt pengar, pengar som kunde lagts på annat kanske... eller bara hamnat i deras plånbok. Det lämnar ett gott första intryck åtminstone.



#23

Postad 24 april 2015 - 11:49

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Tja, insidan lådan ser man ofta EFTER man redan köpt o då är det lite sen att ragga kunder hehe.

 

Sen är det vem man riktar sig mot, ADA riktas mot pro segmentet o installatörer . . där är man tacksam ju mindre förpackningsmaterial, manualer o dyl man har

För en dyr konsumentprodukt är det ju trevligt att kunden får ett positivt första intryck . .sen kan jag själv tycka att OPPOn nästan va lite överdrivet packat



#24

Postad 24 april 2015 - 12:16

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0

^
 
Dags att skapa mitt galleri på MinHembio snart också!

Det ser vi framemot :)

#25

Postad 24 april 2015 - 13:24

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

^ Önskar bara jag kunde hitta en kamera som kan ta bättre bilder i mitt svåra rum  <_< aaargh lol



#26

Postad 24 april 2015 - 16:01

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Dom bilder jag sett tidigare har ju varit hur trevliga som helst :)

#27

Postad 24 april 2015 - 16:25

mudde
  • mudde
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0

^ Önskar bara jag kunde hitta en kamera som kan ta bättre bilder i mitt svåra rum <_< aaargh lol

Tänd en lampa alternativt skaffa stativ.

#28

Postad 28 april 2015 - 11:43

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Till er som vill ta en titt finns nu min djupgående personliga recension av NAD M17 och M27 online på AVSForum.com!

 

http://www.avsforum....nal-review.html

 

mkxf1e.png



#29

Postad 28 april 2015 - 14:04

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0

Mycket snygga enheter måste jag säga. :)



#30

Postad 28 april 2015 - 14:08

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

^ Visst är de vackra! NAD's föregående Master Series var snygga de också tyckte jag, även om jag aldrig ägde någon, men dessa är desto bättre!

 

Prestandan är lika vacker!  ;)



#31

Postad 28 april 2015 - 16:28

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

  • 1 312 inlägg
  • 0
Kul! Blir perfekt Afterwork läsning ;-)

#32

Postad 28 april 2015 - 16:59

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

^ YAY! Kanon!  :)



#33

Postad 29 april 2015 - 08:07

Allebusig
  • Allebusig
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Riktigt utförlig recension RickyDeg! Bra jobbat! 

 

Jag har själv M27 men inte M17 för tillfället men står lite i valet och kvalet. Den största invändningen jag har är faktiskt audyssey XT32. Jag kör med dubbla subbar och hade gärna sett att dom fått individuell kalibrering. Jag har dom just nu ställda väldigt symetriskt men ett framtida rum kanske inte har samma möjligheter till optimal placering. Jag driver en B&W hemmabio med deras CT7.3 högtalare som LCR, B&W DS3 som surround och B&W M1 som surround back. Alla högtalarna dippar en del i Ohm tal och där gör sig M27 otroligt bra för att hålla koll på allt. 

 

Jag upplever precis som du skriver in din recension att man aldrig blir lyssningstrött. Även om ****t brakar lös så finns det god separation och inte en tillstymmelse till dist i ljudet. 



#34

Postad 29 april 2015 - 08:42

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

^ Stort TACK för komplimangen! Kul att du kollade in recensionen!  :)

 

Har du testat M17? Om inte bör du gärna överväga det (kanske låna hem från HiFi Klubben om du kan?). I kombi med just M27 är det verkligen fin-fin prestanda! Dock förstår jag dina synpunkter helt och hållet! Du är inte den enda som bekymrat sig över att NAD återigen ignorerat XT32. Det hade varit grädde på moset för många misstänker jag, speciellt för dem som har två subwoofers. Jag misstänker att NAD helt enkelt inte vill besvära sig med ytterligare licenskostnader? Hörde från en person som talat med en rep från NAD som hävdade att de jobbar på en egen EQ med automatisk kalibrering. Huruvida det stämmer och när/om det blir verklighet och vad den kommer ge för möjligheter återstår att se. Och om det överhuvudtaget går att uppdatera M17.

 

Som jag nämnde i recensionen använder jag ingen EQ alls idag, även om min subwoofer (Ken Kreisel DXD-12012) säkert skulle dra nytta av det. Jag kommer ändå testa XT i M17 snart. Vissa har tyckt att M17 med XT ändå låtit bättre än andra processorer som har XT32 (typ Marantz, Onkyo etc). Det är väl summan av alla delar som avgör detta och inte enbart EQ'n eftersom M17 har väldigt bra komponenter etc i hela ledet. 

 

Kanon att du har M27 slutsteget och upplever samma sak som mig där! Har du både B&W och Dali Epicon? (tittade på ditt galleri) Vågar knappt provlyssna Epicon... hehe Jag diggar verkligen att M27 är så effektiv och kompakt, samtidigt som den har så fin prestanda. Hypex nCore kan tydligen sin sak! Och som du säger - varierande Ohm verkar inte vara ett problem överhuvudtaget.



#35

Postad 30 april 2015 - 13:37

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Fina recensioner för dessa enheter fortsätter att hagla in!

 

Home Cinema Choice lade precis upp sin utsökta recension:

http://www.homecinem...27-review/21308

 

För intresserade (och slöa) har jag samlat alla andra 'professionella' recensioner online här:

 

 

Soundstage Xperience (M17):

http://www.soundstag...sound-processor

 

Soundstage Xperience (M27):

http://www.soundstag...annel-amplifier

 

Home Theater Review:

http://hometheaterre...essor-reviewed/

 

Stereophine:

http://www.stereophi.../music-round-70

 

Top Ten Reviews:

http://preamps-revie...ers-review.html

 

Hoppas jag inte missat någon...?

 

Snart dyker en recension upp på AVForums.com också!



#36

Postad 01 maj 2015 - 10:31

Allebusig
  • Allebusig
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Jag kan tänka mig att en M17 med XT audyssey skulle kunna motsvara en marantz med XT32 PGA att naden låter så bra i övrigt. Jag hade dock föredragit om det fanns ett alternativ till XT som NAD kör förutom att köpa PRO licensen och kalibrera med den. Typ liknande som den nya Classe Sigman har där man helt själv kan ställa in 9 filter för varje högtalare och göra en egen kalibrering. Jag har en elak topp runt 45 HZ i mitt rum som MÅSTE korrigeras annars låter det inte bra. Jag kör med B&Ws CT Sub 15 X2 och deras SA1000 steg. Det blir helt enkelt för mycket energi i mitt rum om jag inte tar ner subbarna på jorden lite. Jag ska testa att låna hem M17 och se vad det ger. Jag använder just nu en Denon AVR X-4000 som försteg och det låter helt okej men vill verkligen utnyttja dom balancerade ingångarna på M27 för att få ner bakgrundsbruset till ett minimum. 

 

Angående mina Dali Epicon så lirar dom i min stereo setup. (lite overkill med dubbla anläggningar men kan inte kompromissa :P )   

 

Jag ska uppdatera mitt galleri någon dag framöver med min nuvarande setup så kan du få se hur det ser ut just nu. 



#37

Postad 01 maj 2015 - 10:54

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Några bilder:

 

M17:

Bifogad fil  nad0.jpg   241,92K   0 Antal nerladdningar

 

D/A-omvandlare (M17):

Bifogad fil  nad2.jpg   301,77K   0 Antal nerladdningar

 

M27:

Bifogad fil  nad1.jpg   205,35K   0 Antal nerladdningar



#38

Postad 02 maj 2015 - 20:49

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

^ Snygga inälvor!  :)



#39

Postad 02 maj 2015 - 20:54

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Jag kan tänka mig att en M17 med XT audyssey skulle kunna motsvara en marantz med XT32 PGA att naden låter så bra i övrigt. Jag hade dock föredragit om det fanns ett alternativ till XT som NAD kör förutom att köpa PRO licensen och kalibrera med den. Typ liknande som den nya Classe Sigman har där man helt själv kan ställa in 9 filter för varje högtalare och göra en egen kalibrering. Jag har en elak topp runt 45 HZ i mitt rum som MÅSTE korrigeras annars låter det inte bra. Jag kör med B&Ws CT Sub 15 X2 och deras SA1000 steg. Det blir helt enkelt för mycket energi i mitt rum om jag inte tar ner subbarna på jorden lite. Jag ska testa att låna hem M17 och se vad det ger. Jag använder just nu en Denon AVR X-4000 som försteg och det låter helt okej men vill verkligen utnyttja dom balancerade ingångarna på M27 för att få ner bakgrundsbruset till ett minimum. 

 

Angående mina Dali Epicon så lirar dom i min stereo setup. (lite overkill med dubbla anläggningar men kan inte kompromissa :P )   

 

Jag ska uppdatera mitt galleri någon dag framöver med min nuvarande setup så kan du få se hur det ser ut just nu. 

 

 

Vi får väl se om NAD kommer med ett eget kalibreringssystem och/eller manuell EQ framöver. Kanske inte förrän... M19?  ;)

 

Har du provat DSPeaker Anti-Mode till dina subwoofers...? 

 

Ser fram emot uppdaterat galleri!



#40

Postad 04 maj 2015 - 17:10

Allebusig
  • Allebusig
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Nej jag har inte testat DSPeaker än. Jag har varit väldigt sugen på att köpa en och testa att köra utan EQ helt på övriga högtalare. Egentligen så är det nog det jag mest är ute efter att korrigera basarna. Högtalarna låter så pass bra utan att ha korrigerat något. 

 

Nu har jag uppdaterat mitt galleri och slängt upp bilder på min nuvarade hemmabiorigg. 



#41

Postad 04 maj 2015 - 17:20

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

^ Då tänker vi likadant då! Är också sugen på EQ men bara för subwoofern. Kommer inte kunna komma åt de frekvenser jag vill korrigera utan extrema bass traps och det har jag inte plats för (och de skulle förstöra inredningen). Kan inte tänka mig nyttja EQ för de andra högtalarna, iallafall inte nu.



#42

Postad 04 maj 2015 - 19:11

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Hej!

 

Inte så konstigt att slutsteget låter så bra som det gör.

 

Det är Hypex ncore moduler i steget...... det ÄR det bästa jag någonsin har hört faktiskt i slutsteg väg oavsett prisklass! i mitt fall var det dock två monoblock vi fick leka med.

 

Mvh/Micke



#43

Postad 04 maj 2015 - 19:20

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

^ Just så! Hade hört en del om nCore innan jag prov-lyssnade till M27 och i princip all feedback var positiv. Jag tror monoblocken du refererar till bör ha spelat med ännu mer kraft än de innuti M27. Dessa är specialanpassade enligt NAD's specifika önskemål. Custom-made nCore!

 

Just denna pjäs kanske inte spöar mitt förra slutsteg NuForce MCH-300SEC7 i brutal kraft och storlek på ljudbilden men är mer spelglad och transparent och tillsammans med M17 upplever jag en fantastisk prestanda. Hoppas NAD får sälja många M27. 



#44

Postad 17 maj 2015 - 08:21

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Har lånat hem ett M27 och jag hör ett högfrekvent ljud från slutsteget. Jag har även hört liknande ljud från Primares 7 kanaliga klass D steg och jag misstänker att det är nätdelen som låter. Steget som jag lånat hem är ett förserie exemplar så det kan vara så att dom riktiga exemplaren inte har det ljudet. RickyDeg du som äger steget låter ditt?

Sedan så blir jag inte klok på av/på knappen. Den reagerar väldigt segt, kan ju vara förserie problem eller så gör jag något fel.

Annars så har jag inga problem med steget som är ett av dom snyggaste jag sett och ljudmässigt så låter det bra av den den korta tiden jag lyssnat.

#45

Postad 17 maj 2015 - 17:10

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

^ Tjenare! Bra val att låna hem M27 på test! :) Visst är det ett steg med väldigt hög kvalitét!

 

Jag har inga som helst sådana problem med mitt slutsteg som du beskriver (eller mitt tidigare Primare A30.7 för den delen). Enheten i sig "brummar" inte och jag hör inget brus eller högfrekvent ljud från någon av de inkopplade högtalarna. M27 är faktiskt det mest "tysta" slutsteget jag ägt hittils, vilket inte säger så lite! Finns inget värre än störande bakgrundsbrus och brummande transformatorer!  Eftersom du nu upplevt samma typ av problem med två olika slutsteg - har du övervägt att det kan vara känsligheten i denna typ av slutsteg kopplat till din strömförsörjning? Vad använder du? Kopplat direkt till vägguttaget eller grendosa, nätfilter, strömgenerator...? Vilken strömkabel...?

 

Jag tror inte av/på knappen för stand-by bör ha något att göra med att det är en tidig utgåva. Mitt exemplar är också "segt", men ska vara så. Man måste hålla fingret på den ett par sekunder för att den ska slå av/på. Helt normalt. Eller tar din extra lång tid på sig...? Processorn M17 är dock snabbare med av/på än M27 är. Mina är dock länkade med trigger-kabel nu så jag slår endast på M17.



#46

Postad 17 maj 2015 - 21:49

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Primare steget lyssnade jag bara på i butik och då hörde jag liknande ljud från lådan. Jag har även provat ett Bel Canto klass D steg(minns inte vilken modell men det är ganska många år sedan) och även från den hörde jag liknande ljud. Jag har misstänkt att det är dom switchande nätdelarna som låter och är något som klass D steg är drabbade av, men om ditt steg är tyst så är det kanske tillfälligheter som avgör.

#47

Postad 18 maj 2015 - 07:42

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

^ Ok! Jag har haft liknande sådana problem oftast med A/B förstärkare faktiskt, än Class-D dito. Men mitt exemplar av NAD M27 är väldigt tyst. Du kan höra lite brum om du har örat mot enheten, men inte annars. Mitt föregående NuForce MCH-300SEC7 lät lite mer faktiskt, men ändå inte störande.



#48

Postad 29 september 2015 - 17:04

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Hej!

 

Nån som känner nån på Hifi-klubben så man skulle kunna få ett riktigt bra pris på en M27:a?:)

 

//Micke



#49

Postad 30 augusti 2016 - 09:51

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Väcker denna tråd.

 

NAD's fantastiska processor M17 kommer nu med två nya moduler!!

 

M17.png

 

 

VM 300 

4K UHD /  BluOS streaming (incl MQA)

 

AM 17

Dolby Atmos / DTS-X

 

 

Lösa rykten gör även gällande att NAD implementerar Dirac Live (i modulen AM 17) men tveksamt om detta stämmer. Vore fantastiskt dock!

 

Tidigare ägare av M17 får VM 300 med tillhörande firmware kostnadsfritt via HiFi-Klubben.

 

Med dessa uppdateringar växer M17 och får utökade möjligheter! NAD håller löftet och håller sina produkter vid liv!

 

 

NAD_MDC.jpg



#50

Postad 11 januari 2020 - 17:35

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Jagar nytt steg till min Arcam av40 ni som har m27an låter den bra i 2-kanal och är det något bra drag i den ? funderar även på ett anthem mca 525 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.