Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#7451

Postad 15 april 2010 - 13:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ska finnas en som heter Maemo Extra-Devel också..
Om inte så trycker du på ny

Katalognamn Maemo Extras-Devel
Webbadress http://repository.ma...g/extras-Devel/
Distribution fremantle
komponenter free non-free

Spara

Sen väljer du hämta>programhanteraren högst upp i mitten>sök>fmms
Sen söker du på fapn

Det är där alla program är typ...Till maemo laddar man sällan ner från webbsidor

Redigerat av moparman, 15 april 2010 - 14:00.


#7452

Postad 15 april 2010 - 19:07

Unregistered87527b3d
  • Unregistered87527b3d
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
tack som fan :)

Men nu när jag laddat ner dem apparna.. får inte fmms att fungera, står failed och att kontrolera intsällningen på apn? hur göra man då?

när ja loggar in på qtify så stänger den ner programmet? varför?

#7453

Postad 15 april 2010 - 20:45

klasstrom
  • klasstrom
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Hej alla,

Vi har öppnat en site där vi ber om feedback från N900 användare. Vad som är bra, vad som kan förbättras, vad ni vill se i framtiden etc. Den är ganska lång men det är ett bra tillfälle att kunna berätta för oss vad som är viktigt för just dig.

Så, ta gärna er tid: http://maemo.nokia.com/survey/

Mvh,
Klas Ström
Nokia

#7454

Postad 15 april 2010 - 21:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

tack som fan :)

Men nu när jag laddat ner dem apparna.. får inte fmms att fungera, står failed och att kontrolera intsällningen på apn? hur göra man då?

när ja loggar in på qtify så stänger den ner programmet? varför?



Ta bort qtify och ta hem yaspot istället..
qtify är ett dött projekt,,,

Du måste ha premium konto.

Angående mms kan jag inte hjälpa mer...

Du kan kolla in ett svenskt forum för Maemo/Meego..
Finns en del info om mms där..Annars kan du frågha i befintlig tråd...

http://www.meegosweden.com


Och här har du en sida som förklarar hur du ska göra

http://wiki.maemo.org/FMMS

#7455

Postad 15 april 2010 - 21:18

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Hej alla,

Vi har öppnat en site där vi ber om feedback från N900 användare. Vad som är bra, vad som kan förbättras, vad ni vill se i framtiden etc. Den är ganska lång men det är ett bra tillfälle att kunna berätta för oss vad som är viktigt för just dig.

Så, ta gärna er tid: http://maemo.nokia.com/survey/

Mvh,
Klas Ström
Nokia


Strålande iniativ. Tackar.

#7456

Postad 15 april 2010 - 22:53

frals_
  • frals_
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Hej alla,

Vi har öppnat en site där vi ber om feedback från N900 användare. Vad som är bra, vad som kan förbättras, vad ni vill se i framtiden etc. Den är ganska lång men det är ett bra tillfälle att kunna berätta för oss vad som är viktigt för just dig.

Så, ta gärna er tid: http://maemo.nokia.com/survey/

Mvh,
Klas Ström
Nokia


Den var mer än ganska lång :) Tur man har lite dötid :)

#7457

Postad 16 april 2010 - 19:43

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Hej alla,

Vi har öppnat en site där vi ber om feedback från N900 användare. Vad som är bra, vad som kan förbättras, vad ni vill se i framtiden etc. Den är ganska lång men det är ett bra tillfälle att kunna berätta för oss vad som är viktigt för just dig.

Så, ta gärna er tid: http://maemo.nokia.com/survey/

Mvh,
Klas Ström
Nokia


Den var inte anpassad för att göra på n900:an. Nåja, med grymt mycket frustration och tid så gick det :blink:

#7458

Postad 16 april 2010 - 21:11

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Den var inte anpassad för att göra på n900:an. Nåja, med grymt mycket frustration och tid så gick det :blink:


Men ett par av frågorna kändes oerhört korkade måste jag säga, typ "skulle du haft färre vänner utan mobiltelefon?"....lite väl ledande fråga :D

#7459

Postad 16 april 2010 - 23:48

Spettet
  • Spettet
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

har du kollat processerna?

Kolla om det ligger någon proccess som häng sig.

öppna terminalen och skriv:

ps -ef | grep yaspot


får du mer än en rad får du döda yaspot proccessen.


Har bara en process igång.
Läser man i terminalen vad som händer när jag startar Yaspot så står det
"authentication failed: Client upgrade required"
Har testat att installera om men utan resultat.

#7460

Postad 17 april 2010 - 10:44

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Hej!

Har ett litet problem med min N900. Av någon anledning så vill den inte spela filmer från en media-server, har provat med WNDR3700 egen server och PMS. Det som händer är att jag får den första framen (bilden), och ljudet kör som det ska. Klickar man fram menyn så är "tids-lingen" i slutet och den säger att filen är en sekund lång (med den är ändå 10-15 sek in i filmen).

MP3 och ljudfiler fungerar som det ska, lika så om jag lägger filmerna på n900an. Det är just att spela film från server som den inte vill...

Någon som haft liknande problem?

#7461

Postad 17 april 2010 - 12:40

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0

Hej!

Har ett litet problem med min N900. Av någon anledning så vill den inte spela filmer från en media-server, har provat med WNDR3700 egen server och PMS. Det som händer är att jag får den första framen (bilden), och ljudet kör som det ska. Klickar man fram menyn så är "tids-lingen" i slutet och den säger att filen är en sekund lång (med den är ändå 10-15 sek in i filmen).

MP3 och ljudfiler fungerar som det ska, lika så om jag lägger filmerna på n900an. Det är just att spela film från server som den inte vill...

Någon som haft liknande problem?


Jag tror alla har exakt samma problem. Ska förhoppningsvis vara åtgärdat i nästa Firmware uppdatering...

#7462

Postad 19 april 2010 - 19:16

Unregistered924a0ade
  • Unregistered924a0ade
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!

Detta är förmodligen världens dummaste fråga, men jag vill vara helt säker.

Jag har en fundering angående internetuppkopplingen på N900.
Antingen kan man köra W-LAN eller vara uppkopplad via 3g-nätet (HSDPA?).
Är telefonen ständigt uppkopplad mot nätet via HSDPA eller är det något
jag kan styra själv?

Mvh /Henrik.

#7463

Postad 19 april 2010 - 20:35

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Hur blir det med Maemo ? Maego (?) är det som Nokia kommer satsa på, känns som det blir tufft med utveckling till Maemo då ? Orkar någon utveckla applikationer ? Väldigt segt med fw uppdateringar av "kända" buggar ?
Pillade på en Desire häromdagen, men fick inget köpsug nu när min 3GS är såld. Sneglar åt N900 igen då beg. priserna närmar sig 3000kr. Men det känns ju ganska snopet om Nokia kommer ut med en snapdragon med det nya operativet efter sommaren t.ex.

#7464

Postad 20 april 2010 - 07:17

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Hej!

Detta är förmodligen världens dummaste fråga, men jag vill vara helt säker.

Jag har en fundering angående internetuppkopplingen på N900.
Antingen kan man köra W-LAN eller vara uppkopplad via 3g-nätet (HSDPA?).
Är telefonen ständigt uppkopplad mot nätet via HSDPA eller är det något
jag kan styra själv?

Mvh /Henrik.


du kan bestämma det själv. osäker på om det går med alla leverantörer men borde inte vara något problem

#7465

Postad 20 april 2010 - 07:35

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Hur blir det med Maemo ? Maego (?) är det som Nokia kommer satsa på, känns som det blir tufft med utveckling till Maemo då ? Orkar någon utveckla applikationer ? Väldigt segt med fw uppdateringar av "kända" buggar ?
Pillade på en Desire häromdagen, men fick inget köpsug nu när min 3GS är såld. Sneglar åt N900 igen då beg. priserna närmar sig 3000kr. Men det känns ju ganska snopet om Nokia kommer ut med en snapdragon med det nya operativet efter sommaren t.ex.


1.maemo 5 ska ersättas med meego för bilsystem, tv, handdatorer osv.
2. om någo orkar utveckla tvivlar jag inte på då maemo och meego har stöd för QT så bör ganska enkelt gå att flytta applika tioner mellan os:en. därimot är nokia riktigt svaga med sin ovistore. finns i princip inga vettiga appar eller spel nu. Verkar inte som kommersiella app utveklare kan,vill satsa på maemo meego i dagsläget. så är mycket appar ett krav sök dig till andrioid eller apple.
3.inte segare än andra. dock fiins det nog fler buggar i n900:an än t ex apple, googles os p g a av att de funnits länge. men blir oxå lite tydligare med maemo, då man kan se/följa endel offentliga bugarlistor, finns väl inget liknande för andra os????
4. är ganska säker på att nokia inte släpper en meego device förren runt årsskiftet. kan eller kanske de släpper en ny maemo 5 device eller en oklar meego version men tvivlar på det.

#7466

Postad 20 april 2010 - 07:40

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
vad hände här, blev en dubbelpost.

Raderad!

Redigerat av theclone, 20 april 2010 - 11:07.


#7467

Postad 20 april 2010 - 09:45

Icee
  • Icee
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Mja åtminstone Meego verkar ha ett väldigt stöd om man kollar listan på företag som understöder det. Namn som BMW och EA Games klingar åtminstone rätt stort för mig, årkar inte leta upp listan nu men tror den till och med postats i den här tråden. QT skall göra att de funkar oavsett om det är meego eller maemo sedan vet jag inte riktigt vad jag saknar idag i programväg, är ingen spelnörd så.

Om nokia skulle släppa en enhet med snapdragon skulle jag vilja påstå att det blir en nedgradering från Arm. I snabbhet kan väll 1ghz snap jämföras med typ 600 mhz arm.

#7468

Postad 22 april 2010 - 14:23

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
http://www.meegoswed...tteri-pa-koepet

#7469

Postad 25 april 2010 - 14:43

Davronbek
  • Davronbek
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
jag har fått ett litet problem med min n900 och wifi. Jag har ett hemmanätvärk som den kopplade upp sig till automatisk varje gång, men sen helt plötsligt kunde den inte hitta den längre... jag har försökt att lägga till den själv men den hittar inte den fortfarande...

mina andra datorer kör på den utan problem..

#7470

Postad 25 april 2010 - 16:29

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

jag har fått ett litet problem med min n900 och wifi. Jag har ett hemmanätvärk som den kopplade upp sig till automatisk varje gång, men sen helt plötsligt kunde den inte hitta den längre... jag har försökt att lägga till den själv men den hittar inte den fortfarande...

mina andra datorer kör på den utan problem..


Jag har drabbats av detta några gånger, och då har det hjälpt att starta om routern. Jag är långt ifrån tekniker, men antar att de ibland inte längre vill prata!

#7471

Postad 25 april 2010 - 18:40

Davronbek
  • Davronbek
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Jag har drabbats av detta några gånger, och då har det hjälpt att starta om routern. Jag är långt ifrån tekniker, men antar att de ibland inte längre vill prata!


Har prövat starta om 1000ggr men funkar inte, den hittar inte hemmets nätvärk, den hittar en kompis wifi, bibliotekets wifi men inte hemmets :(

#7472

Postad 26 april 2010 - 03:00

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
TIPS...!!
Om man bara har kabel till sin laptop och ingen wifi.
Ladda ner http://www.connectify.me/ virituell router (freeware)
Installera på laptop med kabel annslutning.
Mycket enkel guide som skapar en wifi point med wep key och allt.

Sen är det bara att logga in sin n900 till den skapade virituella annslutningen.

Ha det gött heeeeeeeeej

/A.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  ap.jpg   56,61K   0 Antal nerladdningar


#7473

Postad 26 april 2010 - 19:13

Icee
  • Icee
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Ahap, nu åkte den i golvet för 100 nånting gången, den här gången med laddaren före = usb kontakten lossnade. Nokia kunde fixa den (garanti) men skulle ta så jäkla länge så jag sa att jag fixar den själv i stället. Går ändå alldeles utmärkt att löda den själv.

#7474

Postad 27 april 2010 - 15:39

raptor18
  • raptor18
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Ahap, nu åkte den i golvet för 100 nånting gången, den här gången med laddaren före = usb kontakten lossnade. Nokia kunde fixa den (garanti) men skulle ta så jäkla länge så jag sa att jag fixar den själv i stället. Går ändå alldeles utmärkt att löda den själv.


Kul att få höra att den är robust :)
Jag har inte tappat min ännu. lol

#7475

Postad 27 april 2010 - 20:33

Viscus
  • Viscus
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Upptäckte just en lite konstig grej... Helt plötsligt börja min Personal Dataplan Monitor se lite lattjo ut:
Postad bild

Någon annan som har varit med om något liknande?

Om man tittar på den inbyggda räknaren så ser den helt normal ut.

#7476

Postad 28 april 2010 - 07:42

Anaesthisia
  • Anaesthisia
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

Hur blir det med Maemo ? Maego (?) är det som Nokia kommer satsa på, känns som det blir tufft med utveckling till Maemo då ? Orkar någon utveckla applikationer ? Väldigt segt med fw uppdateringar av "kända" buggar ?
Pillade på en Desire häromdagen, men fick inget köpsug nu när min 3GS är såld. Sneglar åt N900 igen då beg. priserna närmar sig 3000kr. Men det känns ju ganska snopet om Nokia kommer ut med en snapdragon med det nya operativet efter sommaren t.ex.

Om inte annat så för att visa upp MeeGo i verkliga världen tror jag Nokia kommer att försöka få MeeGo 1.0 att köra på N900. Intels ord om att Nokia troligen blir först med en MeeGo-device kan ju nästan tolkas som att Nokia har ett försprång i befintlig hårdvara...

A

#7477

Postad 28 april 2010 - 12:41

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Efter nästan 8 månaders väntan så har jag min precious i min hand :)

Tror f'an inte jag haft ett sånt ha begär. Ett krav var ju tangentbordet. Hur skön som helst att knappa på ju! Och vadå första raden för nära kanten? Va inne på Teknikmagasinet angående skyddsplast, men dom hade inga inne. är det någon som provat? I stället körde jag med sånt man kunde klippa själv bara för stunden. Man tycker ju Nokia kunde bjudit på ett skydd från början för en mobil för över 5000kr?

Hur förvarar ni era nior? Har inte sett så mycket diskussion om det?

Och läste för länge sedan det fanns andra webbläsare som var bättre än ordinarie? Glömt vad den hette nu

Gäller det bara o få i ordning alla emulatorer mm

Redigerat av Ironse, 28 april 2010 - 12:51.


#7478

Postad 28 april 2010 - 13:00

frals_
  • frals_
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Tror f'an inte jag haft ett sånt ha begär. Ett krav var ju tangentbordet. Hur skön som helst att knappa på ju! Och vadå första raden för nära kanten? Va inne på Teknikmagasinet angående skyddsplast, men dom hade inga inne. är det någon som provat? I stället körde jag med sånt man kunde klippa själv bara för stunden. Man tycker ju Nokia kunde bjudit på ett skydd från början för en mobil för över 5000kr?


Har min lur löst i jeansfickan dagligen sen jag fick den (mitten av december) och har fortfarande inga repor på displayen... Å andra sidan får man ju inte ner nycklarna i samma ficka så det förklarar säkert avsaknaden av repor :)

#7479

Postad 28 april 2010 - 17:05

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Upptäckte just en lite konstig grej... Helt plötsligt börja min Personal Dataplan Monitor se lite lattjo ut:
Postad bild

Någon annan som har varit med om något liknande?

Om man tittar på den inbyggda räknaren så ser den helt normal ut.


Händer mig varje gång jag startar om telefonen. Så får man 0 ställa den igen.

#7480

Postad 28 april 2010 - 19:40

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Gick in på maemo.org men hittade bara SNES emulator

Men när jag gick in på programhanteraren så hittade jag flera emulatorer? Antar det bara är att klicka och installera? Och flytta över romen till minneskortet? Antar det är samma rom man kör på pc?

Sen verkar ha ja problem att datorn ska känna igen n900an oavsett alternativ jag väljer på mobilen? Krånglar till man inte har drivrutiner?

Redigerat av Ironse, 28 april 2010 - 20:11.


#7481

Postad 29 april 2010 - 07:05

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Någon som har lyckats med Wizard Mounter??
Det gäller utdelade mappar i window 7 som N900 skall mounta.

Tack
//A

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  Wizard.png   44,46K   0 Antal nerladdningar


#7482

Postad 29 april 2010 - 10:41

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Då har man lekt några timmar, provat installera nes emulator, funkade som jag ville ^_^ Provade SKYPE idag och skaffade abonnemanget 'obegränsat' till ett land så jag kan ringa fasta telefoner och provade ringa morsan, hon trodde jag ringde från fasta telefonen så den ryker ju nu lätt :P

Det negativa är väl just batteritiden

Har läst något om att klocka från 600mhz till 900mhz, går garantin då eller hur fungerar det o klarar en 'nybörjare' av det? Såg guide på maemosweden men tyckte den va lite 'grötig' där man inte var riktigt rak på sak

Har även stängt av saker som GPS osv, nåt mer man ska stänga av?

#7483

Postad 29 april 2010 - 11:37

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Någon som har lyckats med Wizard Mounter??
Det gäller utdelade mappar i window 7 som N900 skall mounta.

Tack
//A


Har inte pillat med Wizard Mounter.
Men jag undrar om det är någon mer än jag som har en netgear wndr3700, eller en annan router med "readyshare". Undrar hur jag gör för att komma åt min nät-disk (readyshare) från n900? Det kanske rent av är Wizard Mounter jag söker?

#7484

Postad 29 april 2010 - 15:46

frals_
  • frals_
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Har läst något om att klocka från 600mhz till 900mhz, går garantin då eller hur fungerar det o klarar en 'nybörjare' av det? Såg guide på maemosweden men tyckte den va lite 'grötig' där man inte var riktigt rak på sak

Garantin går direkt. Finns ingen som helst anledning att överklocka den för en vanlig användare (och intrycket jag fått av hårdvaruexpertna på IRC så är det rent av korkat att göra det), men to each his own :(

#7485

Postad 29 april 2010 - 18:21

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Garantin går direkt. Finns ingen som helst anledning att överklocka den för en vanlig användare (och intrycket jag fått av hårdvaruexpertna på IRC så är det rent av korkat att göra det), men to each his own :D


Ok, tack för svar kommer väl använda n900an som fast mobil med skypeout nu ändå

Ett alternativ till bättre batteri

Såg detta på maemosweden

http://translate.goo...&...sl=fr&tl=sv

Nån som här har testat den?

Ärligt talat har jag inte problem med storleken ahem ;) Och ger den bättre spelkänsla är det inte mig emot :(

Men finns det inga program man kan stänga av internet, alt byta 3g?

Redigerat av Ironse, 29 april 2010 - 18:25.


#7486

Postad 29 april 2010 - 19:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Klart det finns anledning att överklocka...

Betydligt snabbare att surfa och tunga sidor med mycket bilder och se film fungerar betydligt bättre i 900Mhz :(

Sen att den kanske inte stoppar lika länge får man ju ha med i beräkningarna ..

Får mig kvittar det..Räknar med att byta inom ett år igen så :D

Finns ett program där du väljer mellan Gsm och 3g enkelt .

Du kan ju ställa in så att den inte kopplar upp sig mot nätet automatiskt.
Kanske finns nått program som fixar det också

#7487

Postad 29 april 2010 - 21:42

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Jag lär väl inte direkt byta, så kanske tvekar o klocka. Kommer använda n900 som fasta telefon med skype out till fasta telefoner nu :(

Jo jag såg något i programhanteraren om välja internet :D

En sak angående flash, eftersom maemo är linux baserat

http://get.adobe.com.../otherversions/

Finns ju olika format för linux, är det kört att då öppna den med terminalen och skriva in nåt kommando?

#7488

Postad 29 april 2010 - 23:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Du har ju redan flash 9.1 om du använder den inbyggda browsern.
Går även att fixa till firefox...

Vad vi väntar på är flash 10.1 tror jag det var

Då är det nog bättre att du väntar ett tag..

Tydligen så går det även att kräma ut längre batteritid om man ändrar volt ..

Finns en guide på meegosweden.com

Dock så tycker jag att det verkade lite väl bökigt för mig iaf :(

#7489

Postad 30 april 2010 - 00:01

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Hej jag har överklockar min till 900mhz och kör Transitioncontrol med alla värden ställda till noll.
Batteri tiden har nästan dubblats.
Testa får ni se!!!

//A.

#7490

Postad 30 april 2010 - 08:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Alla värden på 0? Finns ju hur mycket som helst att ställa in

#7491

Postad 30 april 2010 - 09:08

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Alla värden på 0? Finns ju hur mycket som helst att ställa in


Japp och jag har testat detta i 3 dagar nu alla värden till "zero"
Då blir det fart på grejerna och bättre batteri tid.

//A.

#7492

Postad 30 april 2010 - 09:21

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Tips en super fin sök app som ger dig det du vill ha.
LIBELLULE
//A.

Bifogad fil(er)



#7493

Postad 30 april 2010 - 09:29

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Tips en fin app som ger dig möjlighet att se alla wifi runt dig och se vilken kanal dom ligger på osv....
(när man konfar en AP så kan man lägga sig på en ledig kanal)

Och en liten fin internet speed test app............ där jag är stämmer den.

Kul tänka spel från förr colorcode även kännd som mastermind från 1900 talet.

//A.

Bifogad fil(er)



#7494

Postad 30 april 2010 - 12:12

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Hej jag har överklockar min till 900mhz och kör Transitioncontrol med alla värden ställda till noll.
Batteri tiden har nästan dubblats.
Testa får ni se!!!

//A.


Lust att lägga upp en enkel steg för steg guide för det?

#7495

Postad 30 april 2010 - 12:36

raptor18
  • raptor18
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Jag får inte ihop det logiskt att batteritiden blir bättre om man överklockar.
Varför har inte nokia optimerat batteritiden om det är möjligt?

#7496

Postad 30 april 2010 - 13:11

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Har nu installerat kplayer samt worldtv99

Men när jag ska se ett avsnitt får jag i princip bara buffring varannan sekund?

Läste tidigare nån hade gjort inställning för det så det flöt bättre?

Märkligt vissa saker går bättre, som att kolla på AB TV och flash medans andra går inte?

Redigerat av Ironse, 30 april 2010 - 13:18.


#7497

Postad 30 april 2010 - 13:29

habbe85
  • habbe85
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problem med att kalendern och kontakterna av någon anledning öppnat sig under natten?
Whyyyy? Båda finns i bakgrunden när jag stänger av morgonenslarm.. Någon inställning i klocka & alarm?
Jag hittar inte rätt iaf!

Redigerat av habbe85, 30 april 2010 - 13:30.


#7498

Postad 30 april 2010 - 15:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
herregud :P

med Transition control och allt på 0 känns ju telefonen snabbare än blixten

och 900Mhz ....

jag är kär i min N900 B)

#7499

Postad 30 april 2010 - 16:11

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

herregud :P

med Transition control och allt på 0 känns ju telefonen snabbare än blixten

och 900Mhz ....

jag är kär i min N900 B)


http://my-maemo.com/...f...&fldAuto=16

* applications contained there may NOT be correctly "optified". This means that some of them may NOT obey the rule to install larger packages in the large 2 GB /opt partition rather than the small (70 MB or so of free space on a "fresh" device) rootfs. This may lead to the "/" (root) partition getting filled. Of course, once you notice this, you may just unistall those applications, so it is not "irreversible"
* apps in Testing may NOT pay too much attention to proper power management. This means that installing some of the applications from Testing may result in shorter battery life. Again, as above, if you notice such an issue, you can uninstal the "problematic" software.


Så bör man vara orolig?

#7500

Postad 30 april 2010 - 16:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
att en överklockad telefon drar mindre ström beror på olika saker..

saker går fortare att utföra och man behöver ha skärmen tänd mindre så det kan man tjäna på
min cpu går ner till 125mhz i idle vilket är lägre än orginal som ligger på 250mhz i idle..

sen om man sänker volt så drar den vist ännu mindre ström

finns flera bra trådar under hack på meegosweden.com


jag har tagit hem hur mycket program som helst från både extra testing och extra devels och en gång har ett program racklat så ja måstat flasha om mobilen...

kör bara backup och läs lite om programen innan du installerar så ska de inte vara nån större fara.

märker du att ett program drar massa ström eller buggar så avinstallera



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.