Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ultimata Androiden?

47 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 november 2010 - 21:37

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Nu är jag förbannad, nästan lite nedstämd.

Har dag efter dag suttit på minhembios forum, mobilsidor och andra hjälpliga forum utan att komma i kast med vad jag ska inhandla. Detta har fortskridigt ända sedan januari månad och nu börjar jag få ett nervsammanbrott.

Jag vill ha en Androidmobil!

Har sneglat på iPhone och andra mobiler dagligen men de har sina brister. Jag älskar iPhones design, den har ett grymt batteri och trots det stora applikationsutbud AppStore sitter inne på gillar jag inte att iPhone är "app-centrisk" och inte nyttjar sig av en aktiv startskärm som jag vill/måste ha.

Samsung Wave har en extremt härlig design men kör fel operativsystem, likaså Sony Vivaz med flera! Hur svårt skall det vara att släppa en liten och snygg mobil med Android?

Nokia N8 hade jag älskat att äga om den kört Android. Jag menar, HDMI ut, FM-sändare, kraftig grafikprocessor, mums!! Men Symbian, snääääälla Nokia!!

Jag vet att Symbian snart är uppe i 30.000 applikationer och jag har svårt att se mig själv använda mer än 50 användbara applikationer (spel borträknat) innan jag ska vara helt nöjd med vad jag har på mobilen. Problemet är att de applikationerna som saknas hos Symbian är de jag vill ha.

Jag må låta fjantig, men så här är det. Jag skulle exempelvis aldrig klara mig utan SL-applikationen som finns till både Android och iPhone. Du kan spara en eller flera hållplatser som favoriter, du kan använda dig av din GPS-funktion och på några fåtal klick få upp din färdväg till din destination. Enkelt och smidigt utan några större problem.

Ponera nu att jag köper en Symbianmobil, då måste jag istället in och surfa på SL:s plottriga sida och därifrån göra en jobbiga massa val innan jag får fram den informationen jag behöver. Detta innebär en längre undersökningstid, jag måste använda mer surftid och batteriet kommer således ätas upp fortare´.

Övriga applikationer som jag är i stort behov av är liknande applikationer som ovan nämnda SL-app. De är enkla, snabba och underlättar vardagliga problem.

Jag har gång efter gång varit nära att köpa både iPhone, N8, Wave och Vivaz tillsammans med många andra mobiler. Jag återkommer dock till det faktum att dessa applikationer inte finns för ovan nämna mobiler och jag har därför låtit bli. Varför har jag dock varit nära att köpa dessa mobiler som inte kör det jag vill ha, Android? För de är utmärkta exempel på briljant design och det finns idag ingen Androidmobil som passar mig.

Jag vill ändå ha Android, så då till det huvudsakliga problemet, vilken mobil skulle passa mig!?

Jag är otroligt kåt på design, men bra batteritid och ett behändigt format är de egenskaper som måste vara de viktigaste.

Jag har följt mobilutveckligen men kan ändå inte hitta en Androidmobil som passar mina behov.

Ville köpa HTC Wildfire, men upplösningen var för låg.
Tänkte köpa X8, 2.1 kommer snart men den känns som en BR-leksak i handen.
HTC Desire och HTC Legend är alldeles för stora för att gå ner i mina byxor och jag vägrar "man bag".
Galaxy S, ännu större, plastig.

Jag blir fanimej tokig. Trodde jag hade hittat det jag ville ha, HTC Gratia, liten, snygg, 2.1, hyfsade specs etc, men nu ser det ut som att mobilen skall vara operatörslåst vilket blir till ett problem när jag i framtiden skall ut och resa. Dessutom är den gång på gång försenad.

Vilka andra mobiler finns det egentligen av värde? Man blir ju översvämmad av allt från SE, Samsung och HTC men missar mycket av de andra tillverkarna. Finns det någon mobil från LG och övriga där ute som kör Android 2.1, i behändigt format och som är en hyfsat bra mobil!?

Jag är fortfarande tokig och ser mig inte någon ljus framtid nu då modet verkar bli att göra mobilerna större, större och större... suck!

Hjälp mig!

#2

Postad 03 november 2010 - 22:57

buffel
  • buffel
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
Hej! Jag har nästan exakt samma problem som dig, med enda undantaget att jag är lite mer accepterande vad gäller mobilens storlek. Glöm inte att mobilen du köper måste vara garanterad att få Gingerbread också, annars kommer den säkert kännas gammal efter bara några månader. Så resonerar jag i alla fall.

Jag kommer snart göra såhär om det inte kommer en fin mobil från HTC eller liknande tillverkare. Den ska isåfall inte vara för stor, den ska ha bra kvalitetskänsla, bra batteritid och dessutom ha den absolut senaste hårdvaran. Kommer inte det ska jag fan i mig köpa en iPhone och jailbreaka den så att man kan få sin home screen i alla fall, eller åtminstone något som är riktigt snarlikt!

Vad tror du om den varianten? Borde ju rimligt bli det bästa av två världar, med enda nackdel att man eventuellt (mycket liten risk) blir av med garantin. Jag tror förvisso att det kommer lanseras ett antal nya telefoner då Gingerbread släpps. Personligen hoppas jag mest på en Nexus Two. Men om den kommer blir det nog Samsung som tillverkar, och säkert med en skärm på 4"... :/

#3

Postad 03 november 2010 - 23:20

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Hej! Jag har nästan exakt samma problem som dig, med enda undantaget att jag är lite mer accepterande vad gäller mobilens storlek. Glöm inte att mobilen du köper måste vara garanterad att få Gingerbread också, annars kommer den säkert kännas gammal efter bara några månader. Så resonerar jag i alla fall.

Jag kommer snart göra såhär om det inte kommer en fin mobil från HTC eller liknande tillverkare. Den ska isåfall inte vara för stor, den ska ha bra kvalitetskänsla, bra batteritid och dessutom ha den absolut senaste hårdvaran. Kommer inte det ska jag fan i mig köpa en iPhone och jailbreaka den så att man kan få sin home screen i alla fall, eller åtminstone något som är riktigt snarlikt!

Vad tror du om den varianten? Borde ju rimligt bli det bästa av två världar, med enda nackdel att man eventuellt (mycket liten risk) blir av med garantin. Jag tror förvisso att det kommer lanseras ett antal nya telefoner då Gingerbread släpps. Personligen hoppas jag mest på en Nexus Two. Men om den kommer blir det nog Samsung som tillverkar, och säkert med en skärm på 4"... :/

Jobbigt I-landsproblem vi har, men det är bara att inse fakta, det finns ingen tillverkare som i dagsläget har en bra mobil ute på marknaden.

Jag har också tänkt på att jailbreaka iPhone, men jag vill kunna modifiera min homescreen bra mycket mer än vad de lock screens som redan finns ute erbjuder. Jag vill kunna ha kontakter på min homescreen samt widgets alá SL-appen jag tidigare nämnt. Väder och kalender är inte "good enough" på en homescreen för mig personligen.

Blir väl att jag köper en X10 mini, kanske en N8 eller en Wave, något "bara att ha för stunden" tills någon vettig mobil dyker upp.

#4

Postad 04 november 2010 - 01:57

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Lutar nog åt att köpa en Wave, ev N8 som "slit-och-släng-mobil" tills något ordentligt dyker upp.

#5

Postad 04 november 2010 - 06:17

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Jag saknar en ordentlig mediaspelare i androidmobilerna. Appar ska vara nyttoprogram, man ska inte behöva leta efter appar bara för att mobilen inte klarar att spela upp mediaformat. Man får ju ha en app för varje tv-kanel och flera internetradio appar för att spela upp kanaler som windows mobile mediaspelare spelar upp direkt utan appar.

Jag hoppas på någon av dom nya windows 7 phone mobilerna nu. Om nu någon har bättre än 1500 mah batteri, sterohögtalere, 8,1 kamera och videosamtal, annars behåller jag min X2:a ett tag till.

#6

Postad 04 november 2010 - 08:07

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Edit: Äsch, undrade bara varför Symbian^3 är så risigt, men du förklarade ju att du saknar en del appar. Fair enough.

Redigerat av Frasse_Z, 04 november 2010 - 08:11.


#7

Postad 04 november 2010 - 08:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Skaffa dig en handväska och en Desire HD..

#8

Postad 04 november 2010 - 13:31

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Skaffa dig en handväska och en Desire HD..

Får väl nästan bli så! Dansa med handväskan på krogen.
Dock har jag genom ett flertalet recensioner hört att Desire HD har den sämsta battetikapaciteten av samtliga Androidmobiler på marknaden just nu! Så den har ju tyvärr aldrig varit aktuell. Men en handväska till en fet Legend kanske.

#9

Postad 04 november 2010 - 17:04

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag saknar en ordentlig mediaspelare i androidmobilerna. Appar ska vara nyttoprogram, man ska inte behöva leta efter appar bara för att mobilen inte klarar att spela upp mediaformat. Man får ju ha en app för varje tv-kanel och flera internetradio appar för att spela upp kanaler som windows mobile mediaspelare spelar upp direkt utan appar.

Jag hoppas på någon av dom nya windows 7 phone mobilerna nu. Om nu någon har bättre än 1500 mah batteri, sterohögtalere, 8,1 kamera och videosamtal, annars behåller jag min X2:a ett tag till.


Jag använder meridian och spotify som mediaspelare, tunein som radioapp och skyfire för vissa tvkanaler

#10

Postad 04 november 2010 - 19:58

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Nu har jag kommit fram till att det inte finns någon mobil för Androidplattformen som är vettig eller bra för mina ändamål. Kommer därför att införskaffa en slit-o-släng-mobil, N8 eller Wave! N8 har en del trevlig hårdvara, men den kommer jag ändå inte nyttja. Wave skall ha ett extremt bra batteri (eller vara batterisnål som produkt) och krämar ut minst 3 dagar, vilket är en egenskap som ligger mig närmast hjärtat. Någon som har några invändingar vad gäller dessa två mobiler? Skall väl bara ha dem i någon månad tills något vettigt kommit ut på marknaden, så kvittar ju egentligen vad jag köper.

#11

Postad 04 november 2010 - 20:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Har du testat en Desire och stoppat den i en jeansficka ?
Har själv en Nokia N900 med lite mindre skärm men dubbelt så fet och den går ner i ett par vanliga jeans.

Tänker sen på ditt andra problem..Batteritid..
Som jag ser det så är det väl nästan ingen mobil idag som fixar mer än en dags användning om man har på 3g och uppdaterar mail och div annat hela tiden + en del surfning å musik..

Du kan ju köpa ett till batteri..

Själv förstår jag inte hur man kan vara utan en usb port eller laddare längre än några timmar :)

#12

Postad 04 november 2010 - 21:27

buffel
  • buffel
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
Hahaha, en handväska och en Desire HD, den var fin den! :) Nä, jag hoppas också på några sköna WinMo7-mobiler snart (finns väl redan en del annonserade i och för sig). Samtidigt känns det lite som ett risktagande att köpa en Win7-mobil eftersom man aldrig riktigt vet vart det kommer ta vägen.

daniel.l: Du verkar inte ha någon brist på pengar i alla fall! Men skämt åsido så kan man faktiskt få ner en vanlig Desire i en jeansficka utan att det varken känns eller ser särskilt konstigt ut. Så det borde ju vara ett alternativ? Det man får leva med är vetskapen att man inte har det allra värsta hårdvarumässigt... Det skulle inte jag klara av när jag ändå har köpt en så pass dyr telefon tyvärr.

Redigerat av buffel, 04 november 2010 - 21:29.


#13

Postad 04 november 2010 - 21:48

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Har du testat en Desire och stoppat den i en jeansficka ?
Har själv en Nokia N900 med lite mindre skärm men dubbelt så fet och den går ner i ett par vanliga jeans.

Tänker sen på ditt andra problem..Batteritid..
Som jag ser det så är det väl nästan ingen mobil idag som fixar mer än en dags användning om man har på 3g och uppdaterar mail och div annat hela tiden + en del surfning å musik..

Du kan ju köpa ett till batteri..

Själv förstår jag inte hur man kan vara utan en usb port eller laddare längre än några timmar ;)

Ja det har jag, det fungerar hyfsat att ha den i jeansen, gränsfall, men Desiren är alldeles för ful för att jag skulle vilja äga den som mobil, tyvärr.

Samsung Wave sägs hålla i minst 3 dagar på full laddning. Jag kommer inte ha konstant synk med mail, jobbet kräver inte det, inte heller nått skit som stavas Facebook, det räcker med 5 minuter när man kommer hem.


Hahaha, en handväska och en Desire HD, den var fin den! :) Nä, jag hoppas också på några sköna WinMo7-mobiler snart (finns väl redan en del annonserade i och för sig). Samtidigt känns det lite som ett risktagande att köpa en Win7-mobil eftersom man aldrig riktigt vet vart det kommer ta vägen.

daniel.l: Du verkar inte ha någon brist på pengar i alla fall! Men skämt åsido så kan man faktiskt få ner en vanlig Desire i en jeansficka utan att det varken känns eller ser särskilt konstigt ut. Så det borde ju vara ett alternativ? Det man får leva med är vetskapen att man inte har det allra värsta hårdvarumässigt... Det skulle inte jag klara av när jag ändå har köpt en så pass dyr telefon tyvärr.

Nej pengar finns det ju alltid. Men som sagt, Desire går väl hyfsat ner i fickan, men är som jag sa här ovan, alldeles för ful. Vad äger du själv för mobiltelefon?

Redigerat av daniel.l, 04 november 2010 - 21:49.


#14

Postad 04 november 2010 - 21:57

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Den vita desiren kan väl vara snygg? har inte sett den live än,
jag ahr trånga framfickor, och Desire går ner utmärkt. jag blev faktiskt förvånad att jag kände Desire HD minre i fickan. Nackdelen med DHd tycker jag att den är för lågupplöst och urvattande färger.

#15

Postad 04 november 2010 - 21:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Har så pass lindrig användning bör ju nästan vilken mobil som helst hålla skapligt bra.
3 dagar du vill kunna klara dig ?

#16

Postad 04 november 2010 - 22:15

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Den vita desiren kan väl vara snygg? har inte sett den live än,
jag ahr trånga framfickor, och Desire går ner utmärkt. jag blev faktiskt förvånad att jag kände Desire HD minre i fickan. Nackdelen med DHd tycker jag att den är för lågupplöst och urvattande färger.

Gillar inte knapparna på Desire, då anser jag Desire HD vara extremt mycket snyggare, med touchknappar, slitren design, men då ännu större mobil. Får väl prova att trycka ner en DHD i fickan kanske, men jag ogillar ju att batteriet skall vara så himla kasst?

Har så pass lindrig användning bör ju nästan vilken mobil som helst hålla skapligt bra.
3 dagar du vill kunna klara dig ?

3 dagar hade varit trevligt, men 2 dagar räcker. Wave verkar kunna genomföra detta med sin S-AMOLED skärm. Frågan är hur N8 samt Desire och Desire HD samt även Legend står sig till detta!?

#17

Postad 04 november 2010 - 22:35

buffel
  • buffel
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0

Nej pengar finns det ju alltid. Men som sagt, Desire går väl hyfsat ner i fickan, men är som jag sa här ovan, alldeles för ful. Vad äger du själv för mobiltelefon?


Det låter skönt det. Själv är jag student och har för närvarande en Nokia 5800XM. Lärdomen jag har dragit där är att nästa mobil inte ska vara en Symbian, vilket är lite synd då jag hade hoppats på större förbättringar i och med Symbian^3. Sen är jag riktigt trött på den plastiga kvaliteten också. Nu sätter jag det mesta hoppet till Nexus Two, och om inte den blir av eller nåt annat som är helt rätt lanseras får det bli en iPhone. Den har väl sina nackdelar, men jag tror att om man väl köper den så kan man ha den i två år utan problem. Jag ser det bara som ett onödigt ont att behöva byta telefon alltför ofta, även bortsett från att det är dyrt.

En uppföljare till HTC Legend vore inte helt fel heller...

#18

Postad 04 november 2010 - 23:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
HTC HD 7 tycker jag är grymt snygg.
Men market är ju rätt nytt så är de apps du vill ha så är de nog lite tunt till en början + att skärmen inte är samoled och att den är låst liknande Iphone..

Bifogad fil  htc_hd7_000.jpg   37,59K   0 Antal nerladdningar

Annars finns ju Samsung med samoled med nya windows också

#19

Postad 04 november 2010 - 23:16

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Det låter skönt det. Själv är jag student och har för närvarande en Nokia 5800XM. Lärdomen jag har dragit där är att nästa mobil inte ska vara en Symbian, vilket är lite synd då jag hade hoppats på större förbättringar i och med Symbian^3. Sen är jag riktigt trött på den plastiga kvaliteten också. Nu sätter jag det mesta hoppet till Nexus Two, och om inte den blir av eller nåt annat som är helt rätt lanseras får det bli en iPhone. Den har väl sina nackdelar, men jag tror att om man väl köper den så kan man ha den i två år utan problem. Jag ser det bara som ett onödigt ont att behöva byta telefon alltför ofta, även bortsett från att det är dyrt.

En uppföljare till HTC Legend vore inte helt fel heller...

Håller med, drygt att behöva köpa ny mobil med så tajta mellanrum! Uppföljare till Legend vore trevligt!

#20

Postad 05 november 2010 - 08:55

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Gillar inte knapparna på Desire, då anser jag Desire HD vara extremt mycket snyggare, med touchknappar, slitren design, men då ännu större mobil. Får väl prova att trycka ner en DHD i fickan kanske, men jag ogillar ju att batteriet skall vara så himla kasst?


3 dagar hade varit trevligt, men 2 dagar räcker. Wave verkar kunna genomföra detta med sin S-AMOLED skärm. Frågan är hur N8 samt Desire och Desire HD samt även Legend står sig till detta!?


Polaren har en wave och jag har en legend, vi har ganska lika användarprofil, några kortare samtal, lite mail, nån timmes surf och ett par timmars musik om dagen och vi måste båda ladda i princip varje kväll, har en annan polare som har en desire han använder inte sin telefon särskilt mycket, ringer en del kortare samtal, lyssnar på musik ca 10-15min om dagen och han klarar 2,5-3 dagar på en laddning

#21

Postad 05 november 2010 - 12:26

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Polaren har en wave och jag har en legend, vi har ganska lika användarprofil, några kortare samtal, lite mail, nån timmes surf och ett par timmars musik om dagen och vi måste båda ladda i princip varje kväll, har en annan polare som har en desire han använder inte sin telefon särskilt mycket, ringer en del kortare samtal, lyssnar på musik ca 10-15min om dagen och han klarar 2,5-3 dagar på en laddning

Jaha där ser man! Då bör ju en Desire HD räcka i minst 4-5 dagar då vid mindre användande då dess batteri håller längre än Desires, intressant.

Märkligt det där med Wave ändå, önskar man kunde få ta hem en mobiltelefon och prova en vecka innan man bestämde sig. Flera sidor påstår flera dagar med Wave, men du säger en dag? Märkligt det här, vem ska man tro på!

#22

Postad 05 november 2010 - 12:50

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jaha där ser man! Då bör ju en Desire HD räcka i minst 4-5 dagar då vid mindre användande då dess batteri håller längre än Desires, intressant.

Märkligt det där med Wave ändå, önskar man kunde få ta hem en mobiltelefon och prova en vecka innan man bestämde sig. Flera sidor påstår flera dagar med Wave, men du säger en dag? Märkligt det här, vem ska man tro på!


Det bror ju på, jag tycker jag använder min legend extremt lite, men det är när jag jämför med hur jag använde min förra telefon, du anser säkert att jag använder den ganska mycket om du jämför med din användarprofil.
Min legend drar dessutom en del mer vid musiklyssning än vad den behövde göra, märkte rätt tydlig skillnad när jag spela mp3 mot nu när jag spelar flac, antingen formatet flac eller spelaren som används drar mer batteri än när jag spela mp3 med htcs spelare

#23

Postad 05 november 2010 - 13:22

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Det bror ju på, jag tycker jag använder min legend extremt lite, men det är när jag jämför med hur jag använde min förra telefon, du anser säkert att jag använder den ganska mycket om du jämför med din användarprofil.
Min legend drar dessutom en del mer vid musiklyssning än vad den behövde göra, märkte rätt tydlig skillnad när jag spela mp3 mot nu när jag spelar flac, antingen formatet flac eller spelaren som används drar mer batteri än när jag spela mp3 med htcs spelare

Ja där ser man! Jag skulle då aldrig få för mig att lyssna på musik via mobilen, så då skulle väl mitt batteri förhoppningsvis hålla en bit längre. Får se vad det blir för något val nu trots allt. Kan tänkas bli HTC Gratia ändå, men den skulle ju varit ute nu. Så vet inte om jag orkar vänta på försening efter försening etc!

#24

Postad 05 november 2010 - 16:51

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Ja där ser man! Jag skulle då aldrig få för mig att lyssna på musik via mobilen, så då skulle väl mitt batteri förhoppningsvis hålla en bit längre. Får se vad det blir för något val nu trots allt. Kan tänkas bli HTC Gratia ändå, men den skulle ju varit ute nu. Så vet inte om jag orkar vänta på försening efter försening etc!


Det ar inget fel pa mobil musiklyssning om man anvander en spelare med hog kvalitet. Android har nyligen begavats med en mycket bra spelare kallad PowerAMP. Ljudkvaliteten ar hog och gransnittet ar mycket elegant.

#25

Postad 05 november 2010 - 17:32

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Det ar inget fel pa mobil musiklyssning om man anvander en spelare med hog kvalitet. Android har nyligen begavats med en mycket bra spelare kallad PowerAMP. Ljudkvaliteten ar hog och gransnittet ar mycket elegant.


Instämmer, ladda hem den efter att du rekommenderat den i HD2-tråden :) Meridian som jag använde innan är också mycket bra, men saknar EQ

#26

Postad 05 november 2010 - 20:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
daniel.l
Läs recensionen av Desire HD..
Intressant läsning för dig som funderar över batteritid ..
Tydligen sitter det strömsnålare prylar i den :)

http://www.swedroid....-hd/#more-25654

#27

Postad 06 november 2010 - 10:57

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Det ar inget fel pa mobil musiklyssning om man anvander en spelare med hog kvalitet. Android har nyligen begavats med en mycket bra spelare kallad PowerAMP. Ljudkvaliteten ar hog och gransnittet ar mycket elegant.

Trodde jag svarade ígår men tydligen inte. Självklart tror jag minsann att det sitter bra prylar i mobilerna, att ljudkvalitén är bra! Men jag skulle då aldrig lyssna på musik i mobilen av den enkla anledningen att det dras en massa batteri.

daniel.l
Läs recensionen av Desire HD..
Intressant läsning för dig som funderar över batteritid ..
Tydligen sitter det strömsnålare prylar i den :(

http://www.swedroid....-hd/#more-25654

Läste recensionen samtidigt som den publicerades. Absolut, strömsnålare prylar, bra gjort HTC. Tyvärr är storleken något som aldrig kommer accepteras av mig :lol:.

#28

Postad 06 november 2010 - 11:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Förstår inte hur man kan vilja ha en liten telefon :(

Så grymt härligt på alla sätt med en stor skärm.
Jag har 3.5 tum och helt klart är den i minsta laget..

Du får väl helt enkelt köpa en geek väska å hänga fast i bältet heh..
Bara dra ner tröjan så ser ingen det om du skäms :-)

#29

Postad 06 november 2010 - 14:19

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Förstår inte hur man kan vilja ha en liten telefon :(

Så grymt härligt på alla sätt med en stor skärm.
Jag har 3.5 tum och helt klart är den i minsta laget..

Du får väl helt enkelt köpa en geek väska å hänga fast i bältet heh..
Bara dra ner tröjan så ser ingen det om du skäms :-)


Det beror ju på. testade sen galaxy S och den kändes otymplig när jag hade den på jobbet, jag måste ofta luta mig, klättra och klänga i en maskin och då kändes den helt klart stor och ivägen. Legenden är perfekt och jag vill nog helst inte ha något större. När man använder den är det iofs en helt annan sak, då vill man ha stor skärm så det blir alltid en kompromiss.

#30

Postad 06 november 2010 - 14:31

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
M3 spelarna i mobilen verkar dra mer ström än vanliga M3 spelare. Min mobil med 1500 mAh batteri klarar 4 timmar musik medan en liten Ipod med ett litet ynka batteri spelar 7-8 timmar.

#31

Postad 06 november 2010 - 14:40

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

M3 spelarna i mobilen verkar dra mer ström än vanliga M3 spelare. Min mobil med 1500 mAh batteri klarar 4 timmar musik medan en liten Ipod med ett litet ynka batteri spelar 7-8 timmar.


Du har ju mer som drar ström i en mobil än i en mp3-spelare + kraftigare processor mer avancerat os osv. Det påverkar batteritiden rätt mycket om jag tex sätter mobilen i flygläge där alla sändare är avstängda, nackdelen är ju då att det inte går att ringa och smsa :(

#32

Postad 06 november 2010 - 14:43

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Skärmarna har blivit större nu har mini mobilerna 3,2 tums skärm. HTC HD mini har 3,2 tums skärm, dock så är ingenting HD på mobilen varken skärmen, fram eller bak kameran.

Redigerat av Spartanen 8, 06 november 2010 - 14:45.


#33

Postad 06 november 2010 - 14:49

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Du har ju mer som drar ström i en mobil än i en mp3-spelare + kraftigare processor mer avancerat os osv. Det påverkar batteritiden rätt mycket om jag tex sätter mobilen i flygläge där alla sändare är avstängda, nackdelen är ju då att det inte går att ringa och smsa :(


M3 i flygläge måste jag testa det kanske nästan fördubblar speltiden. Men jag lär dock behöva sändarna till internet radio som är min största hobby här i livet.

#34

Postad 08 november 2010 - 16:08

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag har inte gjort exakta matningar av speltid men PowerAMP har i.a.f givit mig 4-5 timmars speltid utan problem med batteritorsk. Dock varierar stromforbrukningen mellan olika musikspelare.

Raknar jag snabbt bor PowerAMP (enligt CurrentWidget drar den runt 50-100 mAh) - detta ar med radiodelen pa - leverera en speltid pa runt 6-8 timmar med det batteri som HTC HD2 har. Dock har jag inte gjort exakta matningar med enbart PowerAMP men indikerad forbrukning har legat i de trakterna. I vissa fall lagre.

Ytterligare en vag att ga for att fa langre batteritid ar att skaffa en portabel horlursforstarkare. Ljudkvaliteten blir hogre och den avlastar mobilen eller MP3-spelaren med langre batteritid som foljd.

Nar det galler ultimata Androidmobilen ar mitt svar HD2 p.g.a dess aktiva ROM-scen, mojlighet att kora olika Androids parallellt samt dualboota med Windows Mobile. Jamfort med detta upplever jag andra Androidmodeller som begransade.:blink:

#35

Postad 09 november 2010 - 00:08

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Jag har inte gjort exakta matningar av speltid men PowerAMP har i.a.f givit mig 4-5 timmars speltid utan problem med batteritorsk. Dock varierar stromforbrukningen mellan olika musikspelare.

Raknar jag snabbt bor PowerAMP (enligt CurrentWidget drar den runt 50-100 mAh) - detta ar med radiodelen pa - leverera en speltid pa runt 6-8 timmar med det batteri som HTC HD2 har. Dock har jag inte gjort exakta matningar med enbart PowerAMP men indikerad forbrukning har legat i de trakterna. I vissa fall lagre.

Ytterligare en vag att ga for att fa langre batteritid ar att skaffa en portabel horlursforstarkare. Ljudkvaliteten blir hogre och den avlastar mobilen eller MP3-spelaren med langre batteritid som foljd.

Nar det galler ultimata Androidmobilen ar mitt svar HD2 p.g.a dess aktiva ROM-scen, mojlighet att kora olika Androids parallellt samt dualboota med Windows Mobile. Jamfort med detta upplever jag andra Androidmodeller som begransade.:)



Vad är dualboota med Windows Mobile ?

#36

Postad 09 november 2010 - 08:07

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Vad är dualboota med Windows Mobile ?


HD2 Är en windows mobile-telefon på den kan man om man vill även installera android och välja vilket os man ska ha aktivt, antingen är det en android eller windowsmobbe allt efter vad man känner för :)

#37

Postad 09 november 2010 - 09:45

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0
Problemet som jag ser det med Android är att om du inte använder Windows så finns det inga vettiga synkroniseringsprogram (som är officiella och stöds av tillverkaren).

Mediaspelaren är också under all kritik jämfört med iPod-funktionerna i iPhone.

Dessa två saker gör att en HTC Desire HD nog uteblir för min del, även om jag hemskt gärna skulle vilja ha en. :)

#38

Postad 09 november 2010 - 10:04

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Problemet som jag ser det med Android är att om du inte använder Windows så finns det inga vettiga synkroniseringsprogram (som är officiella och stöds av tillverkaren).

Mediaspelaren är också under all kritik jämfört med iPod-funktionerna i iPhone.

Dessa två saker gör att en HTC Desire HD nog uteblir för min del, även om jag hemskt gärna skulle vilja ha en. :)


Om det stöds av tillverkaren spelar väl inte så stor roll om det funkar bra och kan synca med de program du vill.

Mediaspelare finns det ju hur många som helst min na favorit är poweramp som klarar det mesta man behöver i musikväg och har eq och tonkontroller +att den har egen lockscreen med musikstyrning. Även för video finns det gott om bra program om man behöver det.

#39

Postad 09 november 2010 - 10:19

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0

Om det stöds av tillverkaren spelar väl inte så stor roll om det funkar bra och kan synca med de program du vill.

Mediaspelare finns det ju hur många som helst min na favorit är poweramp som klarar det mesta man behöver i musikväg och har eq och tonkontroller +att den har egen lockscreen med musikstyrning. Även för video finns det gott om bra program om man behöver det.

Jag har en Nokia N97, HTC Hero och en iPhone 3GS och för mig fungerar iPhone fortfarande bäst.

Finns det någon programvara som kan uppdatera mjukvaran i telefonen? Jag kör inte Windows.

#40

Postad 09 november 2010 - 10:24

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag har en Nokia N97, HTC Hero och en iPhone 3GS och för mig fungerar iPhone fortfarande bäst.

Finns det någon programvara som kan uppdatera mjukvaran i telefonen? Jag kör inte Windows.


På htc skickas uppdateringar direkt till telefonen, gäller även stora uppdateringar som tex när desire fick froyo

Man kan själv kolla om det finns några uppdateringar genom att trycka på inställningar/om telefonen/uppdateringar av systemprogramvaran på äldre android än 2.1 så var automatiska uppdateringar avstängda iaf var det så på min tattoo, legenden var det påslaget native

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 09 november 2010 - 10:27.


#41

Postad 09 november 2010 - 10:24

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0

På htc skickas uppdateringar direkt till telefonen, gäller även stora uppdateringar som tex när desire fick froyo

Hmm, hur?

#42

Postad 09 november 2010 - 10:28

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hmm, hur?


editerade förra inlägget

#43

Postad 09 november 2010 - 10:29

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0
Jag ska pröva. Har för mig att jag fick meddelande om att jag hade den senaste programvaran, men när jag kopplade in den i någon dator med Windows så kunde den uppdateras ändå.

Tack. :)

#44

Postad 09 november 2010 - 15:02

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Problemet som jag ser det med Android är att om du inte använder Windows så finns det inga vettiga synkroniseringsprogram (som är officiella och stöds av tillverkaren).

Mediaspelaren är också under all kritik jämfört med iPod-funktionerna i iPhone.

Dessa två saker gör att en HTC Desire HD nog uteblir för min del, även om jag hemskt gärna skulle vilja ha en. :)


Mediaspelaren loser man enkelt med PowerAMP - andra alternativ ar t.ex Mixzing och Museek (den sistnamnda har en innovativ 3D-albumvy).

Aven om iPod-delen i iPhone ar mycket bra finns det ingen anledning att rata Android da det finns utmarkta musikspelare till den plattformen. PowerAMP har ett mycket bra UI, ar snabb och har hog ljudkvalitet.

Pa synkroniseringsfronten kan jag bara konstatera att jag synkar Android med min Gmail. Det finns dock losningar om man vill synka med datorn.

Missing Sync for Android

Jag kan utan tvekan rekommendera Android idag - nu nar jag fatt ordning pa det hela borjar det kannas som en riktigt trevlig plattform - enligt min uppfattning betydligt mer funktionellt an iPhone tack vare widgets, anpassningsmojligheterna etc.

#45

Postad 09 november 2010 - 22:21

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0

Mediaspelaren loser man enkelt med PowerAMP - andra alternativ ar t.ex Mixzing och Museek (den sistnamnda har en innovativ 3D-albumvy).

Aven om iPod-delen i iPhone ar mycket bra finns det ingen anledning att rata Android da det finns utmarkta musikspelare till den plattformen. PowerAMP har ett mycket bra UI, ar snabb och har hog ljudkvalitet.

Pa synkroniseringsfronten kan jag bara konstatera att jag synkar Android med min Gmail. Det finns dock losningar om man vill synka med datorn.

Missing Sync for Android

Jag kan utan tvekan rekommendera Android idag - nu nar jag fatt ordning pa det hela borjar det kannas som en riktigt trevlig plattform - enligt min uppfattning betydligt mer funktionellt an iPhone tack vare widgets, anpassningsmojligheterna etc.

Jo, det är en riktigt trevlig platform. Jag synkroniserar kalender, IMAP samt allting inom iTunes.

Får se vad framtiden visar. :(

#46

Postad 09 november 2010 - 22:49

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
"""" PowerAMP - andra alternativ ar t.ex Mixzing och Museek (den sistnamnda har en innovativ 3D-albumvy). """"

Vilka mediaformat klarar dom spelarna då ? Man har ingen nytta av 3D vyn om inte mediaspelaren kan spela upp formatet.

Förr var det många som fick "köpa" coreplayer bara för att kunna spela upp formatet.


Varför har det helt plötsligt blivit svårt att skicka videoklipp i MMS i nya WP 7 och varför klarar Iphone bara videosamtal i Wifi ?

#47

Postad 09 november 2010 - 23:29

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
PowerAMP spelar dessa format:

Plays mp3, mp4/m4a (including alac), ogg, wma, flac, wav, ape, wv, tta

Det ar inte heller nagra problem att hantera AAC-filer.

Jag talar om rena musikspelare. For video finns t.ex RockPlayer.

#48

Postad 10 november 2010 - 18:25

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Läste precis att LG Optimus GT540 fått Android 2.1!

Denna modell har passerat mig helt obemärkt, men det kanske vore ett bra val nu när den fått sig en uppdatering!?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.