Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiellt: Warner/New Line/HBO exklusiva till Blu-ray

351 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#301

Postad 07 januari 2008 - 15:43

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0
Denethor: Har du belägg för följande "på blocket lades det ut en hel del hd-dvd material"? För jag har sökt hela dagen för att just bekräfta den farhågen som jag hade men har hittat totalt under 10 annonser som passar in på det.

Men kan erkänna att min uppsättning med 360 + add on + några spel och 8 filmer förmodligen kommer ut på annons snart och att jag då köper en PS3...

#302

Postad 07 januari 2008 - 16:42

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Letade också runt på blocket men kunde inte heller hitta "en hel del hd-dvd material".

Denethor: Har du några söktips?

#303

Postad 07 januari 2008 - 16:53

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Letade också runt på blocket men kunde inte heller hitta "en hel del hd-dvd material".

Denethor: Har du några söktips?


Testat PM funktionen?


Mvh

#304

Postad 07 januari 2008 - 17:40

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
På tradera kom det ut mycket hd-dvd filmer efter warners "bomb"

#305

Postad 07 januari 2008 - 23:03

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

På tradera kom det ut mycket hd-dvd filmer efter warners "bomb"



De va ju bara Henke som la ut typ 15st

#306

Postad 07 januari 2008 - 23:05

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

På tradera kom det ut mycket hd-dvd filmer efter warners "bomb"



De va ju bara Henke som la ut typ 15st



:)

#307

Postad 07 januari 2008 - 23:17

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
:)

#308

Postad 08 januari 2008 - 07:15

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

På tradera kom det ut mycket hd-dvd filmer efter warners "bomb"



De va ju bara Henke som la ut typ 15st


Hehe, inte bara henke men visst det va ju inte tusentals det rörde sig om.

#309

Postad 08 januari 2008 - 16:04

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Tycker det är ungefär lika många Blu-Ray om inte mer :)

#310

Postad 08 januari 2008 - 16:38

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Själv så sålde jag både min XE1 och mina 12 HD DVD filmer efter Warners övergång.
Baserade beslutet på att jag inte hade så många HD DVD filmer. Kommer att köpa om en del när de kommer ut på Blu-ray.
Visst blev det en förlustaffär att sälja spelaren men det accepterar jag, visste att sådant här kan hända.
Satsar nu bara på Blu-ray och kommer att köpa en regfri blu-ray spelare senare i år. Kör tillsvidare med med min region A spelare.

#311

Postad 08 januari 2008 - 16:58

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

I spoke directly with a senior New Line Home Entertainment executive, who confirmed that not only is New Line following Warner's lead, Pan's Labyrinth is the studio's last HD-DVD release. Their next major title will likely be The Golden Compass, on DVD and Blu-ray only later this year.

http://www.thedigita...com/#mytwocents

#312

Postad 08 januari 2008 - 17:05

random hero
  • random hero
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Året kunde inte börja bättre. Härligt att Blu-ray tar hem formatskriget.

#313

Postad 08 januari 2008 - 23:38

Unregistereddbbf4a58
  • Unregistereddbbf4a58
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Hurra för WB/New Line!!! :D B) :lol:

Hoppas Paramount och Universal kommer snart med ett liknande uttalande...d v s joinar "The Blue Side Of The Force" så att detta blir äntligen över :D

OT: Angående HD DVD på Tradera....Diabolo är säkert där och härjar också...inte bara henke:D:D:D No offence boys! ;)

/FM

Redigerat av Unregistereddbbf4a58, 08 januari 2008 - 23:50.


#314

Postad 08 januari 2008 - 23:43

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

OT: Angående HD DVD på Tradera....Diabolo är säkert där och härjar också...inte bara henke:D:D:D No offence boys!;)


No offense taken :D

Vill bara klargöra att jag ej överger HD DVD formatet trots att jag
säljer ut lite filmer, I firmly belive in the HD DVD format etc etc :lol: B)

#315

Postad 08 januari 2008 - 23:47

Unregistereddbbf4a58
  • Unregistereddbbf4a58
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

OT: Angående HD DVD på Tradera....Diabolo är säkert där och härjar också...inte bara henke:D:D:D No offence boys!;)


No offense taken :D

Vill bara klargöra att jag ej överger HD DVD formatet trots att jag
säljer ut lite filmer, I firmly belive in the HD DVD format etc etc :D B)


Jag förstår att du inte överger HD DVD....med tanke på den "investering" du har gjort fram tills 2007-11-XX. :lol:

Of course you are still a believer :D

/FM

Redigerat av Unregistereddbbf4a58, 08 januari 2008 - 23:47.


#316

Postad 08 januari 2008 - 23:52

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Hurra för WB/New Line!!! :D B):D

Hoppas Paramount och Universal kommer snart med ett liknande uttalande...d v s joinar "The Blue Side Of The Force" så att detta blir äntligen över:D

OT: Angående HD DVD på Tradera....Diabolo är säkert där och härjar också...inte bara henke:D:D:D No offence boys!;)

/FM


Ja Diablo är riktigt desperat nu, försöker kränga alla HDDVD grejer han äger! :lol:

Han talar varmt om SONY och sin kommande PS3 mest hela tiden. :D

#317

Postad 09 januari 2008 - 00:00

Unregistereddbbf4a58
  • Unregistereddbbf4a58
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Hurra för WB/New Line!!! B) :lol::D

Hoppas Paramount och Universal kommer snart med ett liknande uttalande...d v s joinar "The Blue Side Of The Force" så att detta blir äntligen över:D

OT: Angående HD DVD på Tradera....Diabolo är säkert där och härjar också...inte bara henke:D:D:D No offence boys!:D

/FM


Ja Diablo är riktigt desperat nu, försöker kränga alla HDDVD grejer han äger! :D

Han talar varmt om SONY och sin kommande PS3 mest hela tiden. :lol:


OT: Nånting måste vara fel.... :D Men även de mest inbitna fansen inser att "The blue side of the force" is the right path! :D Kommer att "sakna" alla HD DVD nyheterna som man fick serverat 24/7 ;)

Back on track now :D Nu när New Line väljer BD kan man spekulera att LOTR trilogin kommer inom kort eller skall HD marknaden mogna lite till? Vad tror ni att New Line gör? Är release runt jul 2008 för mycket att önska sig?

/FM

Redigerat av Unregistereddbbf4a58, 09 januari 2008 - 00:02.


#318

Postad 09 januari 2008 - 00:11

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Ja Diablo är riktigt desperat nu, försöker kränga alla HDDVD grejer han äger! :D

Sorry boys n girls men A1n o HD DVD filmerna stannar kvar ;)

Han talar varmt om SONY och sin kommande PS3 mest hela tiden. :lol:

I vilket parallelluniversum B) :D ?

Redigerat av diabolo, 09 januari 2008 - 00:16.


#319

Postad 09 januari 2008 - 00:13

Unregistereddbbf4a58
  • Unregistereddbbf4a58
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Sorry boys n girls men A1n o HD DVD filmerna stannar kvar :D


I envy you... ;)

/FM

#320

Postad 09 januari 2008 - 00:31

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Ja Diablo är riktigt desperat nu, försöker kränga alla HDDVD grejer han äger! B)

Sorry boys n girls men A1n o HD DVD filmerna stannar kvar ;)

Han talar varmt om SONY och sin kommande PS3 mest hela tiden. :D

I vilket parallelluniversum :lol: :D ?


Har du ångrat dig nu igen. :D

Jaja, sånt är livet.

#321

Postad 09 januari 2008 - 00:36

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Har du ångrat dig nu igen. :D

Jaja, sånt är livet.


Nej, nej...B-ray spelare o filmer är på G(igen ;) )...men "Han talar varmt om SONY" i deny the rumors B)

#322

Postad 09 januari 2008 - 00:38

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Har du ångrat dig nu igen. :D

Jaja, sånt är livet.


Nej, nej...B-ray spelare o filmer är på G(igen ;) )...men "Han talar varmt om SONY" i deny the rumors B)


Ja det var taskigt av mig. :lol:

#323

Postad 09 januari 2008 - 00:40

Unregistereddbbf4a58
  • Unregistereddbbf4a58
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Har du ångrat dig nu igen. :D

Jaja, sånt är livet.


Nej, nej...B-ray spelare o filmer är på G(igen ;) )...men "Han talar varmt om SONY" i deny the rumors B)


Ja det var taskigt av mig. :lol:


:D :D :D

/FM

#324

Postad 09 januari 2008 - 05:24

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
New Line Details Transition to Blu-ray

Confirming earlier reports that it would follow Warner to Blu-ray exclusivity, New Line says its first HD DVD title ('Pan's Labryinth') will also be its last.

Though it was widely assumed that New Line (whose parent company is Time-Warner) would follow Warner Home Video's lead and continue to release on HD DVD through May 2008, a company rep tells us that New Line's move will go into immediate effect, with all of the studio's planned HD DVD releases now cancelled (including the HD DVD versions of current Blu-ray releases 'Hairspray' and 'Rush Hour 3,' which had previously been planned for HD DVD release sometime in early 2008).

As for 'Pan's Labryinth,' which hit stores late last year as the first (and only) New Line HD DVD release, the studio says that once current retail supplies are depleted, the title will be discontinued -- making it an instant collector's item.

New Line says it's not planning to issue an official press release trumpeting the move, ending its short-lived HD DVD support with a relative whimper.

The studio also tells us they won't be revealing any new Blu-ray titles at CES, though they do plan to continue to support the format throughout 2008 with a variety of new release and catalog titles to be announced in the future.

Källa: High-Def Digest

#325

Postad 09 januari 2008 - 14:17

vanka
  • vanka
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Back on track now ;) Nu när New Line väljer BD kan man spekulera att LOTR trilogin kommer inom kort eller skall HD marknaden mogna lite till? Vad tror ni att New Line gör? Är release runt jul 2008 för mycket att önska sig?
/FM

Vore jag New Line så skulle jag låta marknaden mogna.

#326

Postad 09 januari 2008 - 14:21

BoomBoxV102
  • BoomBoxV102
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

New Line Details Transition to Blu-ray

Confirming earlier reports that it would follow Warner to Blu-ray exclusivity, New Line says its first HD DVD title ('Pan's Labryinth') will also be its last.

Though it was widely assumed that New Line (whose parent company is Time-Warner) would follow Warner Home Video's lead and continue to release on HD DVD through May 2008, a company rep tells us that New Line's move will go into immediate effect, with all of the studio's planned HD DVD releases now cancelled (including the HD DVD versions of current Blu-ray releases 'Hairspray' and 'Rush Hour 3,' which had previously been planned for HD DVD release sometime in early 2008).

As for 'Pan's Labryinth,' which hit stores late last year as the first (and only) New Line HD DVD release, the studio says that once current retail supplies are depleted, the title will be discontinued -- making it an instant collector's item.

New Line says it's not planning to issue an official press release trumpeting the move, ending its short-lived HD DVD support with a relative whimper.

The studio also tells us they won't be revealing any new Blu-ray titles at CES, though they do plan to continue to support the format throughout 2008 with a variety of new release and catalog titles to be announced in the future.

Källa: High-Def Digest



Ska bara tack för de artiklar du bidrar med, bra källor och informativa, danke ;).

#327

Postad 09 januari 2008 - 14:26

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

Back on track now ;) Nu när New Line väljer BD kan man spekulera att LOTR trilogin kommer inom kort eller skall HD marknaden mogna lite till? Vad tror ni att New Line gör? Är release runt jul 2008 för mycket att önska sig?
/FM

Vore jag New Line så skulle jag låta marknaden mogna.


Eller så kan de släppa bioversionerna först för att mätta LOTR-hungern och sedan släppa en fetingbox senare. En s.k "double-dip"

#328

Postad 09 januari 2008 - 15:45

TomJones83
  • TomJones83
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Back on track now ;) Nu när New Line väljer BD kan man spekulera att LOTR trilogin kommer inom kort eller skall HD marknaden mogna lite till? Vad tror ni att New Line gör? Är release runt jul 2008 för mycket att önska sig?
/FM

Vore jag New Line så skulle jag låta marknaden mogna.


Eller så kan de släppa bioversionerna först för att mätta LOTR-hungern och sedan släppa en fetingbox senare. En s.k "double-dip"


Så kommer det nog bli.. Men man kan aldrig få för mycket LOTR! :-)

#329

Postad 09 januari 2008 - 17:55

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0
Hade inte varit fel med en extended version av alla 3 + extramaterial i specialutgåva (frän box) i BD ;)

#330

Postad 09 januari 2008 - 18:03

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Back on track now ;) Nu när New Line väljer BD kan man spekulera att LOTR trilogin kommer inom kort eller skall HD marknaden mogna lite till? Vad tror ni att New Line gör? Är release runt jul 2008 för mycket att önska sig?
/FM

Vore jag New Line så skulle jag låta marknaden mogna.


Eller så kan de släppa bioversionerna först för att mätta LOTR-hungern och sedan släppa en fetingbox senare. En s.k "double-dip"


Så kommer det nog bli.. Men man kan aldrig få för mycket LOTR! :-)


Tyvärr kommer nog LOTR på BD när Hobbit, The (2010) kommer på bio.

Redigerat av Addex, 09 januari 2008 - 18:04.


#331

Postad 09 januari 2008 - 18:15

BoomBoxV102
  • BoomBoxV102
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Back on track now ;) Nu när New Line väljer BD kan man spekulera att LOTR trilogin kommer inom kort eller skall HD marknaden mogna lite till? Vad tror ni att New Line gör? Är release runt jul 2008 för mycket att önska sig?
/FM

Vore jag New Line så skulle jag låta marknaden mogna.


Eller så kan de släppa bioversionerna först för att mätta LOTR-hungern och sedan släppa en fetingbox senare. En s.k "double-dip"


Så kommer det nog bli.. Men man kan aldrig få för mycket LOTR! :-)


Tyvärr kommer nog LOTR på BD när Hobbit, The (2010) kommer på bio.


I beg to differ...

Jag tror att de vanliga versionerna släpps 2008, extended 2009.
Allt för att fiska marknaden samtidigt som de påminner publiken/fansen vilket världsligt äventyr som väntar i The Hobbit och dess uppföljare.

Redigerat av BoomBoxV102, 09 januari 2008 - 18:16.


#332

Postad 09 januari 2008 - 20:01

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Back on track now B) Nu när New Line väljer BD kan man spekulera att LOTR trilogin kommer inom kort eller skall HD marknaden mogna lite till? Vad tror ni att New Line gör? Är release runt jul 2008 för mycket att önska sig?
/FM

Vore jag New Line så skulle jag låta marknaden mogna.


Eller så kan de släppa bioversionerna först för att mätta LOTR-hungern och sedan släppa en fetingbox senare. En s.k "double-dip"


Så kommer det nog bli.. Men man kan aldrig få för mycket LOTR! :-)


Tyvärr kommer nog LOTR på BD när Hobbit, The (2010) kommer på bio.


I beg to differ...

Jag tror att de vanliga versionerna släpps 2008, extended 2009.
Allt för att fiska marknaden samtidigt som de påminner publiken/fansen vilket världsligt äventyr som väntar i The Hobbit och dess uppföljare.


Vi får hoppas att du har rätt. ;)

#333

Postad 09 januari 2008 - 20:56

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
New Line, HBO Turn Blu
Author: THOMAS K. ARNOLD
[email protected]
Posted: January 9, 2008



"Two more dominos have fallen.

A New Line Home Entertainment spokesman confirms reports that the mini-major is following distributor Warner Home Video’s lead in abandoning HD DVD and releasing all future next-generation titles only in the Blu-ray Disc format.

And HBO Video president Henry McGee says HBO, too, is “following the same policy as Warner Home Video.”

Warner last Friday stunned the industry on the eve of the Consumer Electronics Show when it announced that after May it will no longer support the HD DVD platform, which for nearly two years has been engaged in a bitter format war with Blu-ray Disc to become the high-definition disc standard.

Like Warner, New Line and HBO had been supporters of both formats, although New Line’s HD DVD releases lagged behind its standard DVD and Blu-ray releases. HBO has released season six of one of the most popular TV DVD sellers of all time, “The Sopranos,” on both Blu-ray Disc and HD DVD."

Källa: Homemediamagazine.com

#334

Postad 09 januari 2008 - 22:36

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Hoppas HBO släpper Band of brothers BD50s AVC.

Det skulle få mig att gå i taket. ;)

EDIT: Hell, bd25or mpeg encodeat skulle få mig att gå it taket oxå! HI HO SILVER!

Redigerat av Unregistered8147b14e, 09 januari 2008 - 22:37.


#335

Postad 09 januari 2008 - 22:47

Unregistereddbbf4a58
  • Unregistereddbbf4a58
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Hoppas HBO släpper Band of brothers BD50s AVC.

Det skulle få mig att gå i taket. ;)

EDIT: Hell, bd25or mpeg encodeat skulle få mig att gå it taket oxå! HI HO SILVER!


Band of Brothers på BD hade räckt :wub:

Sen önskar jag Saving Private Ryan På BD med! :D Den bästa filmen om andra världskriget :D Men det är Paramount om jag minns rätt... VERDAMMNT! ;)

Rome S1 + S2 samt Heroes på BD hade inte varit fel heller :D
/FM

Redigerat av Unregistereddbbf4a58, 09 januari 2008 - 22:53.


#336

Postad 09 januari 2008 - 23:06

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 109 inlägg
  • 0
Heroes är väl Universal iirc?

#337

Postad 09 januari 2008 - 23:08

kowalskithe vanishing p
  • kowalskithe vanishing p
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Back on track now ;) Nu när New Line väljer BD kan man spekulera att LOTR trilogin kommer inom kort eller skall HD marknaden mogna lite till? Vad tror ni att New Line gör? Är release runt jul 2008 för mycket att önska sig?
/FM

Vore jag New Line så skulle jag låta marknaden mogna.


Eller så kan de släppa bioversionerna först för att mätta LOTR-hungern och sedan släppa en fetingbox senare. En s.k "double-dip"


Så kommer det nog bli.. Men man kan aldrig få för mycket LOTR! :-)


Tyvärr kommer nog LOTR på BD när Hobbit, The (2010) kommer på bio.


I beg to differ...

Jag tror att de vanliga versionerna släpps 2008, extended 2009.
Allt för att fiska marknaden samtidigt som de påminner publiken/fansen vilket världsligt äventyr som väntar i The Hobbit och dess uppföljare.


Extended släpps naturligtvis på bd direkt utan kringelikrokar. Allt annat vore moraliskt mycket tveksamt.
Svårsålt dessutom. Korta eländiga filmer...
Det tricket kör man bara en gång...

#338

Postad 09 januari 2008 - 23:38

Unregistereddbbf4a58
  • Unregistereddbbf4a58
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Tycker också att man skall släppa extended edition direct på BD! Det finns ju kapacitet på BD-skivorna ju... ;)

Men att de skall släppas 2010...usch...vill inte tänka på det!

/FM

#339

Postad 09 januari 2008 - 23:43

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
en 3 timmar lång film med max bitrate 40 mb/s konstant blir runt 43 gib ;)

#340

Postad 10 januari 2008 - 00:16

Unregistereddbbf4a58
  • Unregistereddbbf4a58
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

en 3 timmar lång film med max bitrate 40 mb/s konstant blir runt 43 gib ;)


Dubbla BD skivor per film då :wub: En skiva för extra material! Har dock inte koll på om det finns 50 GB BD-skivor ute ännu....i need to uppdate! ;)

/FM

#341

Postad 10 januari 2008 - 00:21

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

en 3 timmar lång film med max bitrate 40 mb/s konstant blir runt 43 gib ;)


Ljudet då? 7.1 24/96 DTS-HD Master Audio ska de vara. :wub:

Redigerat av Addex, 10 januari 2008 - 00:23.


#342

Postad 10 januari 2008 - 00:30

QAM
  • QAM
  • Forumräv

  • 755 inlägg
  • 0
Eftersom vanlig DVD är så lätt att kopiera, så tror jag att en BD seger kommer slå ihjäl DVD ganska omgående.
Bolagen kommer vara restriktiva med att släppa sina guldägg till DVD, och kommer DVD-varianten en tre månader efter BD, på såväl som hyrfilm som köpedito, så minskar DVD kanske snart till en nivå där nya filmer inte släpps till DVD överhuvudtaget.

#343

Postad 10 januari 2008 - 00:37

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
(43,2 gib exakt video)
och enligt vad jag får fram om vi kör ett max ljudspår på 8mb/s, borde ge oss 8,64 gib på en 3 timmar film ... detta får alltså inte plats på en BD50 skilljer väll ca 4-6 gib. men å andra sidan maxar dom ju inte jämt..

Kan behövas BD100 eller 2*BD50 för bara filmen på extended utgåvorna

Redigerat av Scrapanatchi, 10 januari 2008 - 00:42.


#344

Postad 10 januari 2008 - 08:52

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

(43,2 gib exakt video)
och enligt vad jag får fram om vi kör ett max ljudspår på 8mb/s, borde ge oss 8,64 gib på en 3 timmar film ... detta får alltså inte plats på en BD50 skilljer väll ca 4-6 gib. men å andra sidan maxar dom ju inte jämt..

Kan behövas BD100 eller 2*BD50 för bara filmen på extended utgåvorna


Tur att det inte släpps på HD-DVD isåfall, vore jobbigt med 3 HD-DVD skivor per film. ;)

#345

Postad 10 januari 2008 - 14:01

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Om man läser på Aftonbladet.se idag så ser det ju ganska så ljust ut för BD sidan...!!

"Så här är ställningen i formatkriget just nu, enligt bluray-lägret:

Försäljningen av hd-filmer:
USA: Bluray dubbelt så stor försäljning som hd-dvd
Europa: Bluray säljer tre gånger så mycket som hd-dvd
Asien: Försäljningen här är 14 gånger så stor för bluray

Försäljning av hd-spelare:
USA: Tre gånger så många bluray spelare som hd-dvd spelare
Europa: 10 gånger så många bluray spelare jämfört med hd-dvd spelare
Asien: 100 gånger fler bluray spelare jämfört med hd-dvd spelare"

#346

Postad 10 januari 2008 - 14:04

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Yep, Och Universal o Paramount lär iaf bli neutrala snart. Kankse inte blir exklusiva BD direkt men tror inte det dröjer länge innan de börjar släppa på blu-ray med för att sedan helt dra in på HD DVD. Men jag envisas med att vänta med att köpa en BD-spelare. Har knappt haft min HD-A2 i en månad även om jag köpte det i somras. Men det känns inte lönt och försöka få sålt den. Lika bra o se dom filmer som finns på HD DVD tills priserna på BD-sidan går ner. Finns fortfarande minst 50 titlar som jag vill ha på HD DVD och nu blir det bara billigare för mig att få se dom:D

#347

Postad 10 januari 2008 - 21:24

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Om man läser på Aftonbladet.se idag så ser det ju ganska så ljust ut för BD sidan...!!

"Så här är ställningen i formatkriget just nu, enligt bluray-lägret:

Försäljningen av hd-filmer:
USA: Bluray dubbelt så stor försäljning som hd-dvd
Europa: Bluray säljer tre gånger så mycket som hd-dvd
Asien: Försäljningen här är 14 gånger så stor för bluray

Försäljning av hd-spelare:
USA: Tre gånger så många bluray spelare som hd-dvd spelare
Europa: 10 gånger så många bluray spelare jämfört med hd-dvd spelare
Asien: 100 gånger fler bluray spelare jämfört med hd-dvd spelare"



Detta är inget påhittat utav "Bluray-lägret" ?


Mvh

#348

Postad 10 januari 2008 - 21:29

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Jo, siffrorna är i själva verket de omvända! :D

#349

Postad 10 januari 2008 - 21:34

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
från digitalbits:
"In order to better assess retailers' possible next moves, we contacted a variety of local Orange County, CA retail locations yesterday (including Best Buy and Circuit City stores, as well as Frys Electronics and a couple of specialty retailers) for an informal poll, and have learned that since Warner's decision on Friday,
Blu-ray Disc hardware has begun outselling HD-DVD hardware dramatically, jumping from 3 to 1 early last week to a factor of roughly 20 to 1 (on average) over the weekend. " Sales people are now more confidently recommending Blu-ray to their customers as the preferred of the two formats, and there have apparently been returns of HD-DVD decks. Said one Best Buy employee yesterday of HD-DVD: "We'll keep it around until it goes on clearance, but in a couple months, it probably won't be there anymore.""

#350

Postad 10 januari 2008 - 21:42

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Jo, siffrorna är i själva verket de omvända! :P



Åhhhhnej. . . :D


Mvh



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.