Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SSX Blur

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilket betyg ger ni spelet? (7 medlem(mar) har röstat)

Vilket betyg ger ni spelet?

  1. 1 (0 röster [0.00%])

    Procent av omröstning: 0.00%

  2. 2 (0 röster [0.00%])

    Procent av omröstning: 0.00%

  3. 3 (5 röster [71.43%])

    Procent av omröstning: 71.43%

  4. 4 (0 röster [0.00%])

    Procent av omröstning: 0.00%

  5. 5 (2 röster [28.57%])

    Procent av omröstning: 28.57%

Rösta Gäster kan inte rösta
SSX: Blur (Wii) (Nintendo Wii-spel) 2 6,5 (1) Inga priser

#1

Postad 02 maj 2007 - 13:45

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Postad bild

Gamerankings.com

Förstår inte varför det inte redan fanns en tråd om detta spel.
Jag tycker spelet är helt underbart, sån underbar styrning och känsla med Wii-moten, känns verkligen att dom har utvecklat spelet med tanke på Wiis speciella kontroll och ingen kass portning med snabbt ihopslängt stöd för Wiis handkontroll.

Jag har inte spelat så länge på spelet så det är möjligt att det kommer bli tjatigt eller tappa charmen efter jag spelat lite längre, men just nu är det roligaste spelet till Wii efter Zelda, och då kan nämnas att jag har chippat mitt Wii nyligen och detta spelet har spelats mer än Super Paper Mario.

#2

Postad 02 maj 2007 - 17:23

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
kan tänka mig att det är roligt och jag älskar SSX Tricky till PS2...

går i funderingarna om nya Wii-spel och det här är absolut ett av favoritalternativen :ph34r:

#3

Postad 02 maj 2007 - 17:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Fick väl inte nå jättebra betyg i senaste superplay men...
Dom tyckte inte att kontrollen var 100% bra jämt har jag för mig

Dom tycker bla att det är en brant inlärningskurva
Spelet fick 7 av 10 i betyg

Redigerat av moparman, 02 maj 2007 - 17:33.


#4

Postad 03 maj 2007 - 00:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Spelet fick 7 av 10 i betyg

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det är väl där de flesta lägger det. Ganska bra ändå, det är ju spelbrist nu.

#5

Postad 03 maj 2007 - 00:31

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Mm, jag kommer ju på saker lite hela tiden som jag stör mig lite på och som jag kan förstå att dom drar ner betyget.
Men spelet är grymt kul just nu, får bara sånt i handlederna av allt flaxande :ph34r:

Edit: En fråga om det är nån som spelat spelet ganska mycket, för att få nya ubertricks måste man åka runt i bland topparna och samla dom där nedrans märkena? Verkar så otroligt dumt, och stämmer det såvitt jag sett att man måste typ samla 20 märken av en sort för att få just det ubertricket? Jag har som mest samlat 3 märken typ på ett ubertrick,och då har jag ändå låst upp alla 3 topparna och ca hälften av alla turneringen. Jag har ingen lust att åka runt och ha tråkigt bara för att samla massa kassa märken.. usch om det är så.

Redigerat av derpious, 03 maj 2007 - 00:34.


#6

Postad 03 maj 2007 - 06:29

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
hahaha! positivt tänkande, murbank :ph34r: jag har ingen aning om hur det är, men för din skull hoppas jag att det inte är så :rolleyes: kolla i manualen eller nåt kanske?

#7

Postad 03 maj 2007 - 14:34

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Mm, från den informationen jag har hittat på detta ämnet så verkar det vara så att man måste göra det på tråkiga viset.
Hittade några fuskkoder men ingen kod som låser upp alla ubertricks, då hade jag slängt in den direkt, utan att tveka. Om nån skulle råka hitta en sån kod får ni gärna dela med er isånnafall, dessa är koderna jag har hittat från lite snabb googling.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#8

Postad 07 maj 2007 - 09:45

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man avbryter ett trick så att gubben hamnar rätt i luften ??
Eller handlar det bara om tajming ?

#9

Postad 07 maj 2007 - 10:20

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Håll kontrollen rakt, vet inte om det är så viktigt men tror dom sa det i tutorialen iaf, och sen trycker du på A snabbt.

Redigerat av derpious, 07 maj 2007 - 10:21.


#10

Postad 09 maj 2007 - 21:12

fusione
  • fusione
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Kontrollen suger..
Wiimoten är kul till mycket men den är inte bra till allt.

#11

Postad 15 juni 2007 - 11:03

dred
  • dred
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Själv tycker jag detta liret är underbar när man väl lärt sig kontrollen.
Kontrollerna funkar helt utmärkt enligt mig, får till de trick man vill utan problem. Känns som att alla speltidningar gett det dåligt betyg för de inte orkat lära sig kontrollerna. Hur kan man egentligen klaga när de i Wii recensionerna lovordade kontrollerna för att de skulle få oss att behöva lära oss ett helt nytt sätt att spela och sedan klagar på det när det väl kommer spel som verkligen använder kontrollen som det var tänkt?

Nä, folk borde ge det lite mer tid och försöka ta sig upp ur "vanliga"-kontrollpad-träsket

#12

Postad 18 juni 2007 - 10:06

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Kontrollen är mkt bra och funkar helt intuitivt. Däremot så är jag skeptisk till übertricken och slamomdelen av spelet :D

#13

Postad 18 juni 2007 - 10:15

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Slalomen är inte så kul nej, Ubertricken tycker jag är skitskojja dock, men det är inte kul att bara åka runt i backarna och leta märken för ubertricken, och detta måste man göra på sin "fritid" i spelet då märkena inte finns med när man kör riktiga race i backarna... helt ologiskt och tidsödslande.

#14

Postad 21 juni 2007 - 23:53

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Jag kan ju direkt säga att jag tycker att sådana här spel är totalt värdelösa på andra konsoler. Tro mig jag har försökt spela dem och jag är mycket svårflörtad och flickvännen fick tjata en del om SSX Blur. Men jag tycker det är riktigt kul faktiskt, och det är möligt att andra tycker det gör sig bättre på andra konsoler med vanlig handkontroll men jag skulle inte för ett ögonblick få för mig att testa något sånt här spel på min xbox 360, eftersom det vore som att gå tillbaka till att spela Quake utan mus om ni förstår vad jag menar.

Jag tror den här genren är perfekt för Wii och kommer domineras totalt inom ett par år, ungefär som DS dominerar pusselspel då dess hårdvara (två skärmar, touchscreen) är optimalt för det jämfört med PSP.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.