Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Far cry 2

440 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Far Cry 2 (PC) (PC-spel) 1 5,44 (26) 29:-
Far Cry 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 6,19 (15) 49:-
Far Cry 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7,5 (5) 49:-
1 relaterade trådar

#351

Postad 30 oktober 2008 - 22:40

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

tvivlar jag på då jag kört genom mer än halva och inte sett nån.

däremot nämnde min bror att man får juh fram t.ex vapenikonerna och sånt när man kör med kikaren. ska prova det nästa gång jag hittar en gömd bil och se om det kommer fram en bilikon då.


Stämmer...Sniperspots och dylikt hittar man med kikaren.

#352

Postad 30 oktober 2008 - 22:41

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Stämmer...Sniperspots och dylikt hittar man med kikaren.


men vad har det för nytta att vet sådana ställen?

#353

Postad 30 oktober 2008 - 23:07

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Stämmer...Sniperspots och dylikt hittar man med kikaren.


hur vet man var dom är då ungefär? finns där t.ex alltid nån sniperspot i närheten av speciella platser och så eller hur är det?

#354

Postad 31 oktober 2008 - 02:55

anteb91
  • anteb91
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Hatar när man ska behöva ladda ner uppdateringar,(hoppas det inte kommer någon till 360)
för jag har inge internet till mitt xbox, och sen vill jag inte köpa live silver/guld

On-Topic.
Ska få spelet av morsan imorrn,
så jag undrar om det är några jobbiga buggar till 360?


Haha hur kan man hata att spelet blir bättre? Visst, man kan tycka att spelet ska vara perfekt när det släpps, men om det nu inte är det så kan det ju knappast vara någon nackdel att saker fixas?

För att slippa ta din syrras hotmail är det bara att gå in i inställningarna på din hotmail och ändra födelseår så du blir över 18.

#355

Postad 31 oktober 2008 - 16:12

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
någon som har byggt bana? håller på lite med det och har publicerat 2st,, men nu gör jag en bana där jag skulle vilja ha en bro men det är lättare sagt än gjort,, har man två kullar tillexempel och ska ha en bro över är det svårt,, jag tar fram en bro och försöker placera men vill man ha bron ut i kanten på kullen rämlar liksom bron ner på backen,, enda sättet jag har lyckats med är att ta en för stor bro och placera över, men då får jag ju en jättehög kant för att komma upp på bron. någon som vet?

sen en annan sak,, på min sista bana jag gjorde skulle jag sätta ut spawn punkter,, då får man ju feram en gubbe som är blå eller röd som står upp som man kan placera på lämpliga ställen,, men nu sist gång så låg gubben ner och jag kunde placera ut den ut från en vägg tillexempel, eller liggandes på backen,, klarar inte att vriva den så den står upprätt,, någon som kan hjälpa mig här också? :(

#356

Postad 31 oktober 2008 - 21:01

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
är mortar så ###### värdelös eller gör jag nåt fel? när jag använder den blir det bara någon töntig gul rök. var fan är explosionerna nånstans? jag vill juh spränga hela läger =(

#357

Postad 31 oktober 2008 - 22:10

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

någon som har byggt bana? håller på lite med det och har publicerat 2st,, men nu gör jag en bana där jag skulle vilja ha en bro men det är lättare sagt än gjort,, har man två kullar tillexempel och ska ha en bro över är det svårt,, jag tar fram en bro och försöker placera men vill man ha bron ut i kanten på kullen rämlar liksom bron ner på backen,, enda sättet jag har lyckats med är att ta en för stor bro och placera över, men då får jag ju en jättehög kant för att komma upp på bron. någon som vet?

sen en annan sak,, på min sista bana jag gjorde skulle jag sätta ut spawn punkter,, då får man ju feram en gubbe som är blå eller röd som står upp som man kan placera på lämpliga ställen,, men nu sist gång så låg gubben ner och jag kunde placera ut den ut från en vägg tillexempel, eller liggandes på backen,, klarar inte att vriva den så den står upprätt,, någon som kan hjälpa mig här också? :(



det går inte att höja marken kring bron så att antingen bron kommer högre upp eller att kanten försvinner?

HJÄLP.
Hur fasiken kör man en sån där "glidplan" ni vet en sån är med vingar och sen håller man sig i ett stag, det går ju inte att starta ifrån planmark och om man ska starta ifrån ett berg måste den va jätte nära kanten så man bara kan trycka på Y och sen "faller" man ner, och om står på plan mark så "trillar" man rakt ner i marken bara.
Hjälp :(

#358

Postad 31 oktober 2008 - 22:14

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
klart du inte kan flyga från marknivå. du behöver luft under vingarna :(

men dom är riktigt jävliga att styra. bygg en bana med en topp och sätt ut en som du kan träna lite på t.ex =)

#359

Postad 31 oktober 2008 - 23:43

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

klart du inte kan flyga från marknivå. du behöver luft under vingarna :(

men dom är riktigt jävliga att styra. bygg en bana med en topp och sätt ut en som du kan träna lite på t.ex =)


jo det är ju det jag håller på med :( var därför jag tänkte fråga än att få ha flygsaken vid kanten,

EN till fråga,
vart skaffar man malaria medicin? hittar ingen stans...

#360

Postad 31 oktober 2008 - 23:59

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
gör underground uppdrag så får du medicin. fråga prästen som är i byn. min burk tog slut igår. ###### vilken panik jag fick då =S. har ingen aning vad som händer när det tar slut. lyckligtvis fick jag tag på nya piller innan det var för sent.

#361

Postad 01 november 2008 - 00:07

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

gör underground uppdrag så får du medicin. fråga prästen som är i byn. min burk tog slut igår. ###### vilken panik jag fick då =S. har ingen aning vad som händer när det tar slut. lyckligtvis fick jag tag på nya piller innan det var för sent.


just precis vad min burk har gjort.... :(
lite smått panik man fick ;P
ska göra ett uppdraget för prästen imorrn, men är det säkert att man får piller efter? för jag fick några böcker av prästen som jag skulle lämna över typ, pillerna kommer kanske när jag har slutfört uppdraget, jag är föresten på level 1 på malarian,bra eller dåligt?

#362

Postad 01 november 2008 - 00:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

det går inte att höja marken kring bron så att antingen bron kommer högre upp eller att kanten försvinner?

HJÄLP.
Hur fasiken kör man en sån där "glidplan" ni vet en sån är med vingar och sen håller man sig i ett stag, det går ju inte att starta ifrån planmark och om man ska starta ifrån ett berg måste den va jätte nära kanten så man bara kan trycka på Y och sen "faller" man ner, och om står på plan mark så "trillar" man rakt ner i marken bara.
Hjälp :(



det hjälper inte att höja marken, eller sänka för den delen,, har gjort det helt plant på båda sidor , men jag fick ordning på de,, kan ska använda SNAP verktyget för att sätta fast brobitarna i varann,, tog bara en del först och trodde att det gick att ha den bara,, men broarna som finns är ju bara brodelar,, ändbitar och mittenbitar,, men det var ändå lite pill för att få en hel bro eftersom man måste backa och gå in i snapmenyn för varje bit,, men nu är det klart :( dock ska ajg inte ha bro på min bana :D

hur länge klarar man sig utan sina piller? vad händer om man inte hittar prästen? vart finns han förresten?

Redigerat av andreassofus, 01 november 2008 - 00:08.


#363

Postad 01 november 2008 - 00:21

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
det är egentligen bara första gången som du ska till prästen, som är i pala. sen så ser du i pausmenyn att du behöver fixa nya piller, och då kan du hitta uppdragsgivare på kartan. märks som en knuten näve, med den lilla trekanten på.

#364

Postad 01 november 2008 - 00:48

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

det är egentligen bara första gången som du ska till prästen, som är i pala. sen så ser du i pausmenyn att du behöver fixa nya piller, och då kan du hitta uppdragsgivare på kartan. märks som en knuten näve, med den lilla trekanten på.


aha så då får man medicin av uppdragsmännen i fortsättningen alltså. tycker det här spelet är riktigt underhållande,, älskar miljöerna, är intresserad av afrika sen förr så de här spelet passar perfekt för mig :( har dock bara kommit 8% in i spelet så jag antar att jag har lite kvar,, håller det samma nivå hela tiden eller blir det bara svårare och svårare?

#365

Postad 01 november 2008 - 00:55

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
det blir svårare. på södra kartbiten får man vara försiktig ^^
körde omkring häromdagen och hörde helt plötsligt ett ljud som närmade sig. 5 sekunder senare small det en liten bit bakom mig =D.

#366

Postad 01 november 2008 - 01:02

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
låter jobbigt,, tycker egentligen inte om att det blir så mycket svårare,, blir så frustrerad när jag inte klarar det då :( det där med vapnen har jag inte riktigt förstått,, skjuter man någon och går fram kan man jubyta vapen med honom, men det står ju inte vad det är för vapen,, bara bilder, och jag tycker alltid att dom har ett mindre vaåen än mig,, sen inne i mitt savehouse finns det en avlåbg grön/brun vapenlåda(tror jag) trycker jag på den står set nåt , kommer inte ihåg vad,, vad har man dom till?

#367

Postad 01 november 2008 - 01:07

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
äh, så farligt är det inte. bara roligt ;D

egentligen lite skumt att vapnet man bytar till har en mindre bild än det man har. borde vara tvärt om tycker jag så att man tydligare kan se vad man får för nåt. visserligen är det väldigt sällan jag plockar upp deras usla vapen, men ändå.

dessa lådor är till för extravapen typ. när du är i vapenhuset kan du plocka på dig två olika vapen som du vill ha snabb tillgång till. lägg ett vapen i lådan, och sen är det bara att byta vapen i närmsta safehouse.

#368

Postad 01 november 2008 - 12:19

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
ok förstår inte riktigt, eller jag förstår att man kan lagra vapen där , men man kan väl bara ha ett "stort" vapen samtidigt,, går jag till vapenhuset och vill ha ett vapen till byter jag väl ut edet jag redan har, och då har jag ju fortfarande bara ett? jag vill nämligen ha en AK47 typ och en sniper, men dom är väl i samma kategori typ så det går väl inte?

#369

Postad 01 november 2008 - 12:39

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
du kan inte ha två vapen av samma kategori på dig samtidigt, det är där dom lådorna kommer in.

dart sniper är dock special weapon, så med det kan du köra ak47 och ändå ha sniper :unsure:.

#370

Postad 01 november 2008 - 13:01

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Köpte mig en sån där Camo kit för 45 diamanter, svin dyrt, och jag vete fan vad den ska va bra för?
hjälp mig :unsure:

#371

Postad 01 november 2008 - 13:04

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
du är mer kamoflerad och mer svårsedd för ondingarna.
känns dock inte som den hjälpt speciellt mycket. tycker dom ser mig precis lika lätt som innan.

#372

Postad 01 november 2008 - 13:14

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

du är mer kamoflerad och mer svårsedd för ondingarna.
känns dock inte som den hjälpt speciellt mycket. tycker dom ser mig precis lika lätt som innan.


kan bara hålla med,
har du något bra tips på något i den "delen" att köpa?
typ dom där längst ner?är dom bra

FÖRESTEN till er alla, hur mycket har ni i diamanter själv har man ju 70st efter man köpte camo kitet

#373

Postad 01 november 2008 - 15:03

mrdrutt
  • mrdrutt
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Mina tankar angående Farcry2. Har nu spelat klart ca 70% av singleplayer. Spelet känns otroligt repetetivt...samma saker hela tiden. Storyn känns totalt oangagerande. Det är helt klart en vacker miljö men det känns bara jobbigt och trist att hela tiden ta sig till andra sidan kartan. Spelet kunde med lite mer engagerande story och finputsning av tex AI:n,som är bedrövlig, blivit ett bra spel men nu känns det bara halvfärdigt. Visst...ibland kan man fascineras av tex dom vackra brasorna man kan ordna med tex eldkastaren men det räcker inte för att hålla interesset uppe. Ett annat trist moment är diamantletandet som när man hittat 100 talet väskor får en att vilja kräkas.
Den enda vettiga recensionen av detta spel jag läst var på www.fz.se i övrigt har spelet i mitt tycke fått alldeles för höga betyg...tex på ign och gamespot. Det räcker inte med bra grafik och coola vapen för att det ska bli ett spel som ska hålla en singlekampanj. Ska försöka orka avsluta spelet idag och sen se fram emot att lägga pengarna på ett spel som erbjuder en viss stimulans för hjärna och fantasi.
Smaken är som baken men grymt besviken på detta spelet....klara av det...sen blir det skräpkorgen.

Redigerat av mrdrutt, 01 november 2008 - 15:05.


#374

Postad 01 november 2008 - 15:09

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

du kan inte ha två vapen av samma kategori på dig samtidigt, det är där dom lådorna kommer in.

dart sniper är dock special weapon, så med det kan du köra ak47 och ändå ha sniper :unsure:.



går jag till en sån låda, står det nåting, kommer inte ihåg vad, sen händer det inget mer, tror de står att jag inte kan lägga saker i lådan pga nånting,, men om jag plockar upp ett snipergevär från en död gubbe så tappar jag min ak47, hur lägger jag saker i lådan då? trekant står det men då kommer den där texten upp..

nu har jag spelat ett par timmar, började på 8% och nu är jag fortfarande på 8% åker bara omkring och låsetr upp savehouse,, det är det enda som finns på kartan. vad betyder "briefing" förresten? tror de står att jag kan få uppdrag där, men jag vet inte vad det betyder, är dålig på engelska B)

#375

Postad 01 november 2008 - 15:23

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
du måste först och främst låsa upp lådan hos vapenhandlaren, och sen när du är i vapenhuset kan du där lägga ett vapen som du kan byta ut mot det andra vapen du väljer.

#376

Postad 01 november 2008 - 18:32

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
tackar för det

#377

Postad 01 november 2008 - 21:58

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Mina tankar angående Farcry2. Har nu spelat klart ca 70% av singleplayer. Spelet känns otroligt repetetivt...samma saker hela tiden. Storyn känns totalt oangagerande. Det är helt klart en vacker miljö men det känns bara jobbigt och trist att hela tiden ta sig till andra sidan kartan. Spelet kunde med lite mer engagerande story och finputsning av tex AI:n,som är bedrövlig, blivit ett bra spel men nu känns det bara halvfärdigt. Visst...ibland kan man fascineras av tex dom vackra brasorna man kan ordna med tex eldkastaren men det räcker inte för att hålla interesset uppe. Ett annat trist moment är diamantletandet som när man hittat 100 talet väskor får en att vilja kräkas.
Den enda vettiga recensionen av detta spel jag läst var på www.fz.se i övrigt har spelet i mitt tycke fått alldeles för höga betyg...tex på ign och gamespot. Det räcker inte med bra grafik och coola vapen för att det ska bli ett spel som ska hålla en singlekampanj. Ska försöka orka avsluta spelet idag och sen se fram emot att lägga pengarna på ett spel som erbjuder en viss stimulans för hjärna och fantasi.
Smaken är som baken men grymt besviken på detta spelet....klara av det...sen blir det skräpkorgen.


Det är valfritt att leta diamanter,
Hur ska det vara för att va ett öppet spel och samtidigt så man slipper transportsträckor,
hur många timmar har du föresten spelat?

#378

Postad 02 november 2008 - 00:03

aldrig_nöjd
  • aldrig_nöjd
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Det största besvikelset för min del är att
Spoiler

och det saknar jag väldigt mycket... skäms Ubisoft!

#379

Postad 02 november 2008 - 00:16

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
nä fyfan. det är verkligen inget man saknar. det var det som gjorde far cry löjligt.

#380

Postad 02 november 2008 - 05:00

mrdrutt
  • mrdrutt
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Det är valfritt att leta diamanter,
Hur ska det vara för att va ett öppet spel och samtidigt så man slipper transportsträckor,
hur många timmar har du föresten spelat?


'Har spelat i runda slängar 20 timmar. Det är ett storartat försök att göra en fps i en någorlunda öppen värld..men det misslyckas med intensiteten..blir enligt mig jäkligt enformigt...men i början var jag hänförd.

#381

Postad 02 november 2008 - 12:15

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Undar ifall någon snäll person skulle kunna
dela med sig av sina savings, runt 10-15%
då min dator kraschade igår. Orkar
inte lägga ned ~10 timmar igen.

tack på förhand
gårdemyr

#382

Postad 02 november 2008 - 12:19

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
jag har inte spelat så länge men jag tycker inte det verkar så öppet som jag trodde. Inte så mycke öppna ytor så man kan åka precis hur man vill utan man styrs i gångar mellan bergen. Ville ha en helt öppen värld där man kunde gå över berg och genom tät skog osv. Annars tycker jag det verkar ok. Tycker inte fienden tål så himmla mycke mer än i andra spel som många klagat på. Drygast är ju ändå jeepskjutarproceduren. Klättra upp i kulsprutan, skjuta fienden, laga jeepen, åka vidare.

#383

Postad 02 november 2008 - 16:54

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

jag har inte spelat så länge men jag tycker inte det verkar så öppet som jag trodde. Inte så mycke öppna ytor så man kan åka precis hur man vill utan man styrs i gångar mellan bergen. Ville ha en helt öppen värld där man kunde gå över berg och genom tät skog osv. Annars tycker jag det verkar ok. Tycker inte fienden tål så himmla mycke mer än i andra spel som många klagat på. Drygast är ju ändå jeepskjutarproceduren. Klättra upp i kulsprutan, skjuta fienden, laga jeepen, åka vidare.


valfritt att gå i "gångarna"
tycker du att det ska va en stor fyrkant eller?
det måste ju va berg och träd, annars blir det ju inte realistisk

Någon som mer lirar Online? svin kul faktist

#384

Postad 02 november 2008 - 17:46

suazio
  • suazio
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

valfritt att gå i "gångarna"
tycker du att det ska va en stor fyrkant eller?
det måste ju va berg och träd, annars blir det ju inte realistisk

Någon som mer lirar Online? svin kul faktist


Menar inget illa direkt med det här men du måste väl förstå att inte alla har samma sak? Jag köpte själv spelet vid release och det ÄR i mina ögon en besvikelse, och ja de hade kunnat göra de öppna miljöerna öppnare, roligare och mer varierande. MP delen var en ännu större besvikelse, enligt mig.

#385

Postad 02 november 2008 - 18:09

theoak
  • theoak
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Kan väl bara hålla med lakritstomte om att det faktiskt är väldigt öppet och olinjärt. Kan du i verkliga livet bara klättra över ett berg som det vore en kulle? gå igenom byggnader?
Har hur många gånger som helst genat över stora fält och simmat över floder istället för att använda mig av vägarna.

#386

Postad 02 november 2008 - 18:09

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

valfritt att gå i "gångarna"
tycker du att det ska va en stor fyrkant eller?
det måste ju va berg och träd, annars blir det ju inte realistisk

Någon som mer lirar Online? svin kul faktist



ja spelar online, tycker det är hur kul som helst,, finns många helt sjuka banor som är jätteroliga att spela,, har själv publicerat två banor

#387

Postad 02 november 2008 - 19:28

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

valfritt att gå i "gångarna"
tycker du att det ska va en stor fyrkant eller?
det måste ju va berg och träd, annars blir det ju inte realistisk

Någon som mer lirar Online? svin kul faktist

Som jag skrev så har jag inte spelat så mycke så jag vet inte hur det blir senare. Tror inte du riktigt förstår vad jag menar med gångarna. Jag menar att det HITTILLS känns som man är styrd av vägarna eller floderna och kan gå ett visst antal meter på sidan av dom. Självklart inte överallt men ganska ofta blir det så att man måste ta ungefär den vägen som vägarna går. Hade gärna sett att man kunde ta nån stig upp på berg och gått uppe på bergen ibland. Kanske finns, vad vet jag. Säger bara vad jag fått för intryck hittills. Jag har ju heller inte sagt att jag INTE tycker att det ska finnas träd och berg. Tror du tyckte att jag klankade ner mer på spelet än ad jag gjorde. Tycker spelet helt klart är underhållande. Finns massor med grejer som är bra i spelet men tog upp dom få jag störde mig på.

Länkar till en bild på kartan. JAG tycker iaf att det är lite väl tajt med berg man (vad jag vet) inte kan ta sig över på något sätt. Iaf i mitten av kartan. Får jag tycka det? :)
http://www.pcgamer.se/bilder/?id=80135

Redigerat av Unregistered883bce2a, 02 november 2008 - 19:42.


#388

Postad 02 november 2008 - 20:38

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Tycker faktiskt också lite som UltraMagnus, känns
som man är "styrd". I alla fall inne i landet.

Men undrar fortfarande ifall någon vänlig person skulle
kunna dela med sig av sina savegames på ungerfär 5-20%,
datorn krashade igår och jag orkar inte köra om från början
igen.

tack på förhand
gårdemyr

#389

Postad 03 november 2008 - 10:54

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

  • 1 102 inlägg
  • 0
Kamodräkten som nämndes tidigare gör en svårare att se om man är stillastående och ihophukad, känns ivilket fall som helst inte värt sitt pris.

Det här med "gångar" är vanligare i centrala delen av norra delen. Det finns många stora öppna områden i ytterkanterna av norra delen dock och lite mer i södra. Upp på bergen kan man komma på sina ställen.

Mitt omdöme efter 50% avklarat är att det känns ganska medel. Snyggt är det, men ju mer man spelar desto mer grafiska märkligheter lägger man märke till, och repetativt är det. Det känns som ett spel som passar bättre i små doser än maratonsträckor. Det skulle funnits en bättre travelfunktion eller mer saker att upptäcka längst vägen annat än folk i jeep och polisposteringar. Det är som roligast i de större intensivare striderna när man springer omkring i skjulstäder eller bland ruiner.

#390

Postad 04 november 2008 - 13:23

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
jag förstår inte,, var hittar man uppdrag att göra? dom senaste gångerna har jag bara gått runt och tagit "safehouse" och skjutit dom runt om,, men jag står still på 8% oavsett hur många hus jag än tar. någon som vill hjälpa mig?

#391

Postad 04 november 2008 - 13:50

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
imed att du bara är i början, hittar du uppdragen i pala (och en del hos vapenhandlaren).

om du går in i pala, ser du två olika faktioner. dom ger dig uppdrag. ser du deras logo med en trekant på, så har dom uppdrag.

#392

Postad 05 november 2008 - 01:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

imed att du bara är i början, hittar du uppdragen i pala (och en del hos vapenhandlaren).

om du går in i pala, ser du två olika faktioner. dom ger dig uppdrag. ser du deras logo med en trekant på, så har dom uppdrag.


ok jag hittade ett högt torn med en triangel och ett utropstecken i på kartan,, där fanns ett uppdrag,, fanns även massa uppdrag hos vapenhandlaren,,
Spoiler


sen fattar jag inte de där med vapnen,, köpte en sniperbössa, märkte sen att den hängde på väggen, men så fort jag vill ta den måste jag ju göra mig av med min ak47 eller vad det nu är,, förut hade jag en sniper och en mini uzi eller nåt och en LMG,, varför kan jag inte ha det nu?

#393

Postad 05 november 2008 - 03:05

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

sen fattar jag inte de där med vapnen,, köpte en sniperbössa, märkte sen att den hängde på väggen, men så fort jag vill ta den måste jag ju göra mig av med min ak47 eller vad det nu är,, förut hade jag en sniper och en mini uzi eller nåt och en LMG,, varför kan jag inte ha det nu?

För att de faller in i samma kategori. Du har ju fyra olika kategorier av vapen, lite vapen, stort vapen, machete och eldkastartjohejsan m.m.

You can carry up to four weapons at a time, one from each of
the weapon categories. When you pick up a new weapon, it will
replace the weapon of the same category (or fill the empty
s l ot co r res p o nd i ng to th at cate g o ry) .

Hand-to-Hand
If you have nothing else, you’ll have your machete. This multipurpose
blade is just as useful for hacking through dense foliage
as it is for silently cutting down enemies.

Primary
This category includes all long-rifles, shotguns, sniper rifles and
certain two-handed assault weapons.

Secondary
This category includes all side-arms, machine-pistols as well as certain
single-handed assault weapons and improvised bombs.

Special
This category includes all heavy weapons (MG, RPG) and weapons
that function on fuel or reagents.



#394

Postad 05 november 2008 - 09:22

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
alltså, där finns väl typ 4 olika sorters uppdrag.

1. huvuduppdragen. ges av dom olika faktionerna.
2. vapenuppdrag. ges av vapenhandlarna.
3. undergrounduppdrag. ges av prästen och diverse andra människor som har/behöver medicin typ.
4. hijackade uppdrag, eller vad man ska kalla dom. dessa får du vid antenner.

ingen av dessa, förutom huvuduppdragen, ger någon procentuell framgång vad jag vet. jag tror helt enkelt att den räknaren bara ser till huvuduppdragen.

angående vapnen är det enkelt att se vilken kategori dom faller in på. från dörren:
vänster vägg: huvudvapnen
vägg rakt fram: granater/molotov/ammo
höger vägg: specialvapen
samma vägg som dörren: pistoler

#395

Postad 05 november 2008 - 11:23

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
tack för era svar morlock och silverdog,, nu förstår jag lite mer :P

#396

Postad 05 november 2008 - 18:17

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
finns inga uppdrag längre hos vapenhandlaren, är på 27% vill ju låsa upp mera vapen,
har bara låst upp mp50(det där vapnet med ljudämpare) ak och några snipers,
jag gör mest dom där "antenn" uppdragen dom får man ju 10diamanter för.

#397

Postad 06 november 2008 - 10:41

Unregistered1374
  • Unregistered1374
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

finns inga uppdrag längre hos vapenhandlaren, är på 27% vill ju låsa upp mera vapen,
har bara låst upp mp50(det där vapnet med ljudämpare) ak och några snipers,
jag gör mest dom där "antenn" uppdragen dom får man ju 10diamanter för.


Du måste ta dig vidare i mainstoryn innan du kan göra fler uppdrag åt vapenhandlaren. Antar att det är för att man inte ska kunna plöja igenom vapenuppdragen och ha alla de fetaste vapnena innan man börjar på storyn.

För övrigt rekommenderar jag att man ser till att ha en sniper, någon typ av explosiva grejer (rpg eller remote control minorna) och ett ljuddämpat vapen. Om man som jag alltid spelar på svåraste så gör det en enorm skillnad att kunna sitta bakom en sten och *piffpiffpiff* skjuta folk i huvudet och deras polare runt hörnet inte märker något jämfört med att *BANGBANGBANG* skjuta någon och ett helt camp kommer springande som rabiata rabieshundar med automatvapen.

För övrigt: Om man kör med ljuddämpad pistol och vill skjuta någon på lite avstånd så går det bra att zooma in på huvudet med sniper, sätta siktet helt rätt, byta till pistol och skjuta. Du träffar exakt. Det funkar på ganska mycket längre avstånd än du vanligtvis kan skjuta exakt med pistolen men för de längre avstånden är det bara dartrifle (3 skott totalt) som gäller om du ska vara ljuddämpad.

Ett annat tips för att tömma camps är att leta reda på en vakt som står i närheten av någonting sprängbart, skjuta i tex magen med saftigt sniperrifle vilket gör att dom trillar ihop men inte dör, snart skriker dom och de flesta i campet kommer dit. Ett skott i en tunna som sprängs eller liknande är då ett bra sätt att få bort ett gäng.

Svåraste är lite knepigt i det här spelet iom att du är VÄLDIGT lätt att döda, därför spelar jag nästan uteslutande på natten. Fienden verkar se/agera sämre men det påverkar inte ditt eget synfält särskilt nämnvärt. Spelar du på dagen så försök att alltid anfalla läger i gräsområden och liknande med elden i ryggen. Om du får en hög med fiender som springer emot dig då så är det bara att slänga en molotov alldeles framför fötterna och lägga benen på ryggen. Har du tur kan du bränna några fiender med bra vind.

#398

Postad 06 november 2008 - 16:34

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
ljuddämpare vapenerna är ju helt underbara, drog in i fortet för att ta en låda, tog 5fiender, sen kom det en kille runt hörnet(satt och siktade upp i ett torn) som började skjuta, då ######r var det bara att kubba in i huset så fort som möjligt och sen springa iväg.

#399

Postad 06 november 2008 - 23:29

Unregistered55d29377
  • Unregistered55d29377
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Märkte en irreterande grej när jag spelade igår. Köpte till mig lite vapen, bla en granade launcher (tror jag den hette, ser ut som en blandning av en grövre pistol och ett hagelgevär som skjuter granater). Den ligger under pistoler så körde även med en shotgun och en kulspruta. Kom i en strid där jag blev nermejad och en av mina buddys kom till räddningen, blir en cutscene där jag gräver ur kulan och han ger mig en pistol. När det är klart tänkte jag röja loss lite med granade launchern men den finns inte längre kvar nu. Antagligen för att han ger mig en pistol i cutscenen så försvinner det vapnet jag hade där tidigare.Var ju mitt i en eldstrid så glömde bort att kolla om jag droppade vapnet där jag fick pistolen men i vilket fall så är det ju grymt irreterande när man valt ett vapen till den platsen.

#400

Postad 06 november 2008 - 23:32

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
ligger inte din granatkastare kvar i lådan eller hänger på väggen då?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.