Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes + The Phantom Pain

616 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (PC) (PC-spel) 1 (0) 76:-
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 7,67 (2) 169:-
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 8,5 (17) 179:-
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (PC) (PC-spel) 9 7,86 (6) 99:-
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (PS4) (PlayStation 4-spel) 1 4,5 (3) Inga priser
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 1 7 (1) 233:-

#551

Postad 10 december 2016 - 13:29

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Testade en holdup på en Heavy (sidouppdrag) som jag tänkte jag skulle extrahera istället för eliminera. Det fann han sig i några ögonblick och sen drog han kniv, antagligen efter att han väl såg vilken jöns det var som hotade honom, och attackerade. Haha wtf!



#552

Postad 10 december 2016 - 13:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Han kände av tvekan som kom från handkontrollen. Bara i mgsv finns den sortens gameplay och kan kopplas tillbaka till mgs och psycho mantis :D

#553

Postad 10 december 2016 - 15:06

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Ja jag får ta ett snack med han: "Du, alltså jag är the LEGENDARY Soldier, så visa lite respekt va fan. Ser du det här hornet i pannan? Va? Ja just det, det får inte vem som helst"


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 10 december 2016 - 15:09.


#554

Postad 10 december 2016 - 17:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Precis :D

Tänkte spela igenom hela spelet nu igen. Började med uppdrag ett igår ock gjorde uppdrag tre nyss. Jag tänkte dra in lite pengar då det är väldigt tomt, så jag körde med hyfsat billig equipment. När uppdraget var slut så fick jag bara ut 40.000, trots att jag räknade på att få mycket mycket mer. Kollade och såg att support costs låg på över 70.000!!

Vart väldigt förvirrad, hade ju inte direkt ringt in en helikopter och Quiet är ju rätt billig i drift.

Sen slog det mig. 35 soldater, 20 stationära saker, en bil och en jädrans armerad tank kostar ju endel att extrahera 😂

Och bara så ni vet... Det här ÄR det bästa spelet. Inte bara för den här generationen heller. Kojima, jag vill älska med dig och bära din förstfödda.

Redigerat av Zartok, 10 december 2016 - 17:12.


#555

Postad 10 december 2016 - 22:03

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Två saker är dock obegripligt att de missat. Vem tyckte att det skulle vara ljust på natten? NV goggles är ju bara en gimmick nu. Och vem tyckte granatlobbande upp i himlen var hjälpsamt? Helt efterblivet. Och så borde det låtit om vapnen när man skjuter.

#556

Postad 11 december 2016 - 13:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Och bara så ni vet... Det här ÄR det bästa spelet. Inte bara för den här generationen heller. Kojima, jag vill älska med dig och bära din förstfödda.

 

fMKPhSG.gif



#557

Postad 11 december 2016 - 15:07

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Vem tyckte att det skulle vara ljust på natten?

Spelet har en genomgående gammakorrigering som anpassas baserad på vilken miljö man befinner sig i (syns tydligt när man är inomhus och har ett fönster i närheten). Därav kommer nattscener inte att vara kolsvarta.

 

Det kan även tilläggas att i princip inga nattscener på film är inspelade på natten. Många produceras under dagtid.



#558

Postad 11 december 2016 - 18:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ang natt i mgs så måste jag säga att jag aldrig någonsin varit någonstans där det blivit helt kolmörkt på natten. Vi ser förvånansvärt bra i mörker efter ett tag :)

Jag bråkar fortfarande med att få över saves, funkar inte. Hjälp mig någon? :(
Kanske löste sig. Man behövde ladda ner några andra saker också såg jag.

YES! Nu har jag det förevigat på hårddisken!

Och Zoiler, inte ok att använda Quiet mot mig, du vet att jag älskar henne :D

Redigerat av Zartok, 11 december 2016 - 18:58.


#559

Postad 15 december 2016 - 12:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

spelade lite igår och fick, av någon märklig anledning som jag inte har någon koll på, ett gäng personer som frivilliga. däribland Hideo Kojima själv *asg*

 

jag har lust att få stealth camo med uppladdningsbart batteri, är det någon som har någon koll på vad man behöver för att få det? jag har fått bilden av att det krävs att man spelar rätt långt in i missionsen, men jag tror att jag är ganska långt fram redan. tror. ja.



#560

Postad 15 december 2016 - 13:23

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Har ni sett dom som attackerar andras baser online?



#561

Postad 15 december 2016 - 14:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jepp. Blivit utsatt också.
... Bygger atomvapen för att avskräcka andra :D

#562

Postad 16 december 2016 - 14:33

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Jepp. Blivit utsatt också.
... Bygger atomvapen för att avskräcka andra :D

Vad har du för psn-id? Jag tänkte hälsa på och sno och sabba lite. Men om sådan raid misslyckas så kan vi väl fortfarande bete oss vuxet och skaka hand och no hard feelings och så? Och vara lite storsinta? ehehee  :unsure:



#563

Postad 16 december 2016 - 14:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag har mitt första atomvapen klart nu, idag ska jag bygga nuke nr.2. Vill du verkligen komma och fingra? 😂

#564

Postad 16 december 2016 - 15:36

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Haha mitt mål för framtiden är att gå Rogue på din bas Zartok!



#565

Postad 16 december 2016 - 16:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

Vi kan ju göra det till en Minhembiojulgrej, alla ska försöka raida Zartoks bas. Jaaaa!



#566

Postad 16 december 2016 - 16:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Haha mitt mål för framtiden är att gå Rogue på din bas Zartok!


Jag kommer bomba dig tillbaka till medeltiden, ditt fanskap!

#567

Postad 16 december 2016 - 16:11

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Jag kommer bomba dig tillbaka till medeltiden, ditt fanskap!

Du kommer inte gå emot mig! You PVE peasant!



#568

Postad 16 december 2016 - 17:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

kom ihåg att jag har 100 timmar plus på dig, mina soldater är bättre tränade, mina försvar i basen betydligt mer avancerade och mina bomber fett mycket hårdare laddade :D



#569

Postad 16 december 2016 - 22:47

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

kom ihåg att jag har 100 timmar plus på dig, mina soldater är bättre tränade, mina försvar i basen betydligt mer avancerade och mina bomber fett mycket hårdare laddade :D

Jag då kanske du förstår varför det känns viktigt att säkerställa att du inte blir alltför långsint och surmulen om jag råkar köra min båt in i nån av dina pelare och tappa lite granater på din tomt. Det är ju inte så snyggt att slå de som är mindre heller.


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 16 december 2016 - 22:48.


#570

Postad 16 december 2016 - 23:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag är så otroligt långsur att jag fortfarande är förbannad på en tjej på dagis för att hon kastade en krita på mig. Marcus kan intyga det dessutom :D

That bastard! Ill show her...

#571

Postad 18 december 2016 - 11:22

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

Nu kanske jag blir lynchad, men jag har försökt flera gånger nu och förstår mig inte på spelet. Spelmekaniken och stealthsystemet är ju kass. Han kryper omkring som en krabba, blir upptäckt och dödad, och det är redan repetitivt efter ca 3 timmars spelande. Upprepning behöver inte vara tråkigt om det görs rätt (Farcry 3/4 t ex) men här... njae...

 

Att "skjuta upp" folk i luften var kul de första gångerna iofs.

 

Spelar med Xbox elitekontrollern, för mus/tangentbordskontrollerna är ingen höjdare direkt.

 

Är det jag som gör något fel?


Redigerat av Ageve, 18 december 2016 - 11:51.


#572

Postad 18 december 2016 - 11:43

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Spelmekaniken och stealthsystemet i MGSV:TPP är något av det bästa jag har upplevt i spelväg, men det krävs nog att man är bra på stealth för att uppskatta det. Annars går det ju att leka Rambo om man känner för det, ty spelet är bra mycket mer vänligt på så sätt än tidigare i serien.



#573

Postad 18 december 2016 - 11:53

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

Spelmekaniken och stealthsystemet i MGSV:TPP är något av det bästa jag har upplevt i spelväg, men det krävs nog att man är bra på stealth för att uppskatta det.

 

Jo, har sett att många tycker det. Det är därför jag inte förstår. Gillar annars stealthspel, men det känns rätt... B här.



#574

Postad 18 december 2016 - 12:16

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jag har spelar MGS 1-4 och tycker inte heller att stealthdelen är speciellt bra jämfört med t.ex. Splinter Cell, Hitman eller Deus Ex. Spelkontrollen var riktigt dålig. Andra faktorer har däremot vägt upp såsom miljöer och story. Ska inskaffa detta såsmåningom. Är Ground Zeroes lönt eller kan man gå direkt på Phantom Pain?



#575

Postad 18 december 2016 - 12:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Du kan köra direkt på PP. GZ är bara ett demo typ.

 

Är det jag som gör något fel?

 

 

Alla kan omöjligen gilla allt. Om du börjar tröttna efter tre timmar ser det inte bra ut inför framtiden =P. Jag spelade det i 50 timmar.



#576

Postad 18 december 2016 - 13:19

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Jag tycker spelet är fantastiskt! Förvisso älskade jag mgs 1-4 också. Helt sjukt spel att lira på Oled.

Redigerat av Fellow88, 18 december 2016 - 13:21.


#577

Postad 18 december 2016 - 14:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag har 100+ timmar misstänker jag och efter att ägt spelet sedan det kom ut så skrev jag för typ en vecka sen att det här är det bästa spelet jag någonsin spelat. Har varit med sedan nes :D

Fördelen med mgsv är just att man inte behöver stealtha om man inte vill, det går att köpa en lmg och mosa fienden tillsammans med Quiet också. Smygdelen tycker kan fungerar bra, ibland är man lite väl osynlig tänker jag. Man kan vara rätt nära fienden innan de får en misstanke, smygdräkten gör det ännu lättare. Sen så går det att mosa i reflex mode också.

Anledningen till varför jag tycker det är så bra är just pga alla olika approacher man kan ta till alla uppdrag.

Däremot så tror jag att jag är rätt ensam om att älska det här spelet riktigt så mycket, så jag ska inte kritisera dig för att du inte tycker om det, vi gillar alla olika spel :)

#578

Postad 18 december 2016 - 14:55

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Jo, har sett att många tycker det. Det är därför jag inte förstår. Gillar annars stealthspel, men det känns rätt... B här.

Vad gillar du för stealthspel i övrigt? Lynchar dig absolut inte men försöker hitta vad du ogillar eftersom jag inte alls känner igen spelet i din beskrivning.

 

Själv har jag spenderat ca 85 timmar på Ps3:an och 45 timmar på Ps4:an med detta spel. Börjar bli sugen på att börja lira igen men måste varva det som jag redan har igång innan jag börjar missbruka TPP igen.



#579

Postad 18 december 2016 - 18:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

Vad gillar du för stealthspel i övrigt? Lynchar dig absolut inte men försöker hitta vad du ogillar eftersom jag inte alls känner igen spelet i din beskrivning.

 

De enda spel jag har fått en "riktig" känsla av stealth i är Alien Isolation och The Last of Us (på hard eller svårare). Isolation kan vara rätt frustrerande men ändå.

 

Far Cry 3 och 4 har knappast världens bästa stealth men de är roliga att spela, och det är just det som är problemet för mig i MGS. Ser ingen direkt anledning att fortsätta när det bara är samma ökenbaser om och om igen. 

 

Splinter Cell: Blacklist var helt ok, och Assassin's Creed: Black Flag hade sina stunder med (innan serien gick åt skogen med Unity).

 

edit: Det första Far Cry minns jag som väldigt bra, men det hade säkert varit kass om man spelade det idag, liksom Thief (inte det senaste då. Det var ok men inte mer).


Redigerat av Ageve, 20 december 2016 - 01:08.


#580

Postad 18 december 2016 - 20:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det senaste Hitman är nog det bästa stealthspelet just nu tbh. Särskilt om man vill ha varierade lokaler, det var ett av de stora problemen med MGSV för mig. Hitman har verkligen variation där.



#581

Postad 19 december 2016 - 12:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

jag har själv inte haft väldigt stora problem med variationen i MGSV, jag tyckte att afghanistan var rätt stort, speciellt om man ska springa igenom det. spel har idag blivit så stora så att man inte hinner vara på alla platser mer än max en gång, om man ens hinner dit alls. därför tyckte jag att det var lite skönt att man faktiskt fick återanvända miljön lite. se en byggnad två gånger istället för en. minns hur stort jag tyckte att shenmue var, sett till idag så är det mikrominiskopstorlek. tror dessutom inte att jag varit på alla ställen i MGSV ännu. ska se om jag inte hinner spela det lite mer nu i veckan när tanten åker norröver =)



#582

Postad 19 december 2016 - 13:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Om du tycker det är skönt med mindre variation och upprepade byggnader så förstår jag varför du håller MGSV så högt :D



#583

Postad 19 december 2016 - 13:13

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Personligen har jag inga problem alls med variationen i MGSV, då det blir så varierande man själv gör det i princip. Fastnar man väl för det som finns att göra kan man hålla på hur länge som helst, ett av de få spelen som har varit en ren hälsorisk för mig.

 

Ageve: Jag har TLoU på Ps4 så jag tänker nog prova det inom kort för att få ett hum av vad du föredrar.



#584

Postad 19 december 2016 - 13:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Personligen har jag inga problem alls med variationen i MGSV, då det blir så varierande man själv gör det i princip.

 

Miljöerna?



#585

Postad 19 december 2016 - 13:49

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Snarare gameplayet i överlag.



#586

Postad 19 december 2016 - 14:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jo men jag pratade om miljöerna.

 

Särskilt om man vill ha varierade lokaler, det var ett av de stora problemen med MGSV för mig. Hitman har verkligen variation där.

 

 

Sen tycker jag iofs storyuppdragen saknar variation också, även fast man kan påverka själva tillvägagångssättet.

 

Har du spelat Hitman?

 

Edit: Tydligen inte :)


Redigerat av Zoiler, 20 december 2016 - 13:16.


#587

Postad 19 december 2016 - 16:38

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

 det går att köpa en lmg och mosa fienden tillsammans med Quiet också. S

Alltså, riktigt mosande är att ta med sig battledress, granatkastare, LMG, Quiet och börja med att skjuta några salvor med den där bilen med raketramp på (eller bombardment call-in) och efter det kalla in helikoperunderstöd och sen går man in guns blazing... om det finns nåt kvar som rör sig :D

 

jag har själv inte haft väldigt stora problem med variationen i MGSV, jag tyckte att afghanistan var rätt stort, speciellt om man ska springa igenom det. spel har idag blivit så stora så att man inte hinner vara på alla platser mer än max en gång, om man ens hinner dit alls. därför tyckte jag att det var lite skönt att man faktiskt fick återanvända miljön lite. se en byggnad två gånger istället för en. minns hur stort jag tyckte att shenmue var, sett till idag så är det mikrominiskopstorlek. tror dessutom inte att jag varit på alla ställen i MGSV ännu. ska se om jag inte hinner spela det lite mer nu i veckan när tanten åker norröver =)

Håller med om detta. 

 

Jag gillar de olika buddiesen också. Det är ett grymt coolt system. Vill du ha sniper support täckandes stora ytor: Quiet. Vill du ha bästa intel utan att själv behöva lägga massa tid på att spana av området: Doggie, Vill du vara snabbförflyttande, för spaning och större mission areas, och smidig men ändå stealthy: hästen, vill du röja och vara skyddad men ändå vara mobil: walker gear (jag har dock aldrig deployat med den). 

 

De största problemen med MGS5 är att natten är sen eftermiddag/kväll och granater kastas med blicken upp i himlen.


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 19 december 2016 - 16:43.


#588

Postad 19 december 2016 - 22:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ja granaterna håller jag verkligen med om :(

#589

Postad 20 december 2016 - 13:13

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Nästan alltid går mina uppdrag till såhär:

 

1) testar infiltrera osedd för att få bättre poäng och dylikt och lagt mycket tid på det och sen om jag missar så blir det alarm och så spelar jag om 

2) sen om omspelningar inte generarade framgång så tänker jag, "fuck it, jag går in med ljuddämpat-skarpladdat och skjuter alla jag ser. På det viset kommer jag iafa en bit utan larm och de som är döda reser inte på sig mer och börjar inte prata i radion om att de blev övermannade".

3) men sen ser jag ett par galet skilled soldiers och tänker "eh, de kan jag ju inte skjuta, de måste ju med hem", och så blir det trassligt ändå för jag har inte med mig rätt utrustning för sånt, pallar inte med att vänta på drops, utan försöker ändå. Oftast blir det ganska oproffsiga genomföranden med fulton-knytande medan kulorna viner och det lämnar en inte så tillfredställande känsla.

4) och om det går så dåligt att de mejar ner mig igen, DÅ JÄVLAR går jag in med tanks och allt möjligt. Typ som jag beskrev ovan. :D

 

Rinse and repeat :)


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 20 december 2016 - 13:19.


#590

Postad 20 december 2016 - 13:48

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Nästan alltid går mina uppdrag till såhär:

 

1) testar infiltrera osedd för att få bättre poäng och dylikt och lagt mycket tid på det och sen om jag missar så blir det alarm och så spelar jag om 

2) sen om omspelningar inte generarade framgång så tänker jag, "fuck it, jag går in med ljuddämpat-skarpladdat och skjuter alla jag ser. På det viset kommer jag iafa en bit utan larm och de som är döda reser inte på sig mer och börjar inte prata i radion om att de blev övermannade".

3) men sen ser jag ett par galet skilled soldiers och tänker "eh, de kan jag ju inte skjuta, de måste ju med hem", och så blir det trassligt ändå för jag har inte med mig rätt utrustning för sånt, pallar inte med att vänta på drops, utan försöker ändå. Oftast blir det ganska oproffsiga genomföranden med fulton-knytande medan kulorna viner och det lämnar en inte så tillfredställande känsla.

4) och om det går så dåligt att de mejar ner mig igen, DÅ JÄVLAR går jag in med tanks och allt möjligt. Typ som jag beskrev ovan. :D

 

Rinse and repeat :)

Vi kör ungefär exakt likadant, blir jag upptäckt så är det bara gå o dö och börja om, repetera tills måttet är rågat och sen gå in och döda allt. 

Enda problemet är att ljuddämparn inte håller speciellt länge, har dock inte kunnat uppgradera vapnet ännu iofs. 



#591

Postad 30 december 2016 - 10:30

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Jämför Quiet med BF4 "kamraterna" eller klåparna i Binary Domain och det blir helt tydligt att en hjälpare ska hjälpa ordentligt, annars kan det vara. Shit vad Quiet rensar man ger "cover me" commandot :) eller när DD räddade mig när jag spelade extreme så man verkligen känner "utan dig hade jag varit rökt". Sådan enorm skillnad.  

 

Respawnar tidigare förstörda comms om man spelar om uppdrag?



#592

Postad 30 december 2016 - 10:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Om man spelar om ett uppdrag så tror jag att allt respawnar :)

#593

Postad 01 januari 2017 - 03:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Dammat av prologen och fasen vad skön den var. MGS behåller sin udda känsla. Hur många speltillverkare får dig att spendera 20 minuter på att krypa ut ur ett rum. Före det har du spenderat 20 minuter i koma och du har ändå kul. Kojima bygger upp scenerna med samma tempo som Tarkovsky :)

 

Tog väl lätt 80 minuter innan jag börja få kontrollera min gubbe själv men klippandet är så snyggt det är värt det. Nu har man kommit ut i de fria i alla fall. Blir nog köp på PC nu under julrean. 20 euro för definitive edition. Vore ju trevligt om de gick att skippa prologen på något vänster...



#594

Postad 01 januari 2017 - 11:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Prologen var det jag hade svårast med, just eftersom man verkligen känner sig maktlös :o

När spelet börjar blir det hur bra som helst, det är en obeskrivlig spelupplevelse med många extremt snygga klipp. Dessutom märker man hur otroligt genomarbetat det är. De tidigare mgs har varit rätt snabba och jag läste en intervju för många år sen (mellan mgs och mgs2) att Kojima inte såg någon mening med att göra spel hur stora och långa som helst, han gillade själv replayability. Det måste man ju säga att mgsv har, många platser återanvänds :)

#595

Postad 01 januari 2017 - 14:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

MGS IV snabb? Vet inte hur många timmar mellansekvenser de var i det men de kändes aldrig för långa :)



#596

Postad 01 januari 2017 - 18:54

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

MGS IV snabb? Vet inte hur många timmar mellansekvenser de var i det men de kändes aldrig för långa :)

Vissa mellansekvenser var 40 minuter långa vill jag minnas i ettan. :)


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 01 januari 2017 - 18:55.


#597

Postad 01 januari 2017 - 23:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Så dåligt att de i te stöder ultra wide. Finns inga enkla fullösningar då Konami inte fattar grejen och har bannad exempel filen som fixar detta. Ska gå att fixa med hex editor och cheat engine men får inte scriptet att fungera. Vet inte om de aktivt motarbetar pga metal gear online

#598

Postad 01 januari 2017 - 23:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Mgs kunde spelas igenom på en handfull timmar :)

#599

Postad 05 januari 2017 - 11:28

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Spelat ground zeroes och skjutandet var mycket fräckare där. Även kastande var normalt (magasin iafa). Why oh why gjorde de detta sämre i phantom pain?

#600

Postad 06 januari 2017 - 16:43

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0
Hellre detta med dåligt kastande, och att de förbättrade själva kontrollen över "Snake". För den var värdelös i GZ.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.