Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Montering Zagg's InvisibleSHIELD (iPhone)

15 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 juni 2010 - 10:05

Tarre
  • Tarre
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Till att börja med vill jag sÀga att jag Àr extremt klumpig med fingrarna nÀr det gÀller skÀrmskydd och dyl. samt har kort tÄlamod. FÄr jag en luftbubbla under ett vanligt skÀrmskydd för 50kr sÄ slÀnger jag det direkt. Men problemet Àr att jag sÄ gÀrna vill ha en InvisibleSHIELD (eller Copter för den delen), full body, pÄ min iPhone 3Gs och söker ÄterförsÀljare i Stockholm som kan sköta monteringen Ät en för en extrasumma? Fick höra pÄ Teknikmagasinet att en kund berÀttat att nÄgon butik i city skulle göra det men han mindes inte namnet.

NÄgon som vet? Vore vÀldigt uppskattat, tack!

#2

Postad 08 juni 2010 - 19:26

Munkee
  • Munkee
  • LĂ€rjunge

  • 328 inlĂ€gg
  • 0
En affÀrs idé kanske, jag Àr inne pÄ mitt tredje nu.
Skulle lÀtt lÀgga ut en hunka pÄ att fÄ det fixat =)

#3

Postad 09 juni 2010 - 13:29

nickr
  • nickr
  • AnvĂ€ndare

  • 124 inlĂ€gg
  • 0

Hej!

Till att börja med vill jag sÀga att jag Àr extremt klumpig med fingrarna nÀr det gÀller skÀrmskydd och dyl. samt har kort tÄlamod. FÄr jag en luftbubbla under ett vanligt skÀrmskydd för 50kr sÄ slÀnger jag det direkt. Men problemet Àr att jag sÄ gÀrna vill ha en InvisibleSHIELD (eller Copter för den delen), full body, pÄ min iPhone 3Gs och söker ÄterförsÀljare i Stockholm som kan sköta monteringen Ät en för en extrasumma? Fick höra pÄ Teknikmagasinet att en kund berÀttat att nÄgon butik i city skulle göra det men han mindes inte namnet.

NÄgon som vet? Vore vÀldigt uppskattat, tack!


Brukar ocksÄ ha problem med skÀrmskydd, men med Invsible Shield sÄ hade jag inga problem alls. Se till att spraya rikligt med den vÀtskan som kommer med, sÄ ska du allt se att det gÄr helt utmÀrkt! Man ser inte ens att jag har ett skydd pÄ min skÀrm nu. :)

#4

Postad 09 juni 2010 - 13:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlĂ€gg
  • 0

Hej!

Till att börja med vill jag sÀga att jag Àr extremt klumpig med fingrarna nÀr det gÀller skÀrmskydd och dyl. samt har kort tÄlamod. FÄr jag en luftbubbla under ett vanligt skÀrmskydd för 50kr sÄ slÀnger jag det direkt. Men problemet Àr att jag sÄ gÀrna vill ha en InvisibleSHIELD (eller Copter för den delen), full body, pÄ min iPhone 3Gs och söker ÄterförsÀljare i Stockholm som kan sköta monteringen Ät en för en extrasumma? Fick höra pÄ Teknikmagasinet att en kund berÀttat att nÄgon butik i city skulle göra det men han mindes inte namnet.

NÄgon som vet? Vore vÀldigt uppskattat, tack!


Precis som nickr skriver, inga problem med InvisibleSHIELD. Du har ingen kompis som kan hjÀlpa dig dÄ?
TÀnk bara pÄ att det KAN bli luftbubblor under vilket skÀrmskydd som helst. Men Àr det ett bra skÀrmskydd och om man har gjort rÀtt sÄ försvinner dom.
Jag kan tÀnka mig att vilken butik som helst kan hjÀlpa dig att montera om du frÄgar snÀllt. Under förutsÀttning att du köpt det just dÀr dÄ förstÄs.

#5

Postad 10 juni 2010 - 08:34

Tarre
  • Tarre
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0
Jag har frÄgat Macoteket, InLife, nÄgra Teknikmagasinet samt Webhallen. Ingen fixar monteringen...
Jo visst skulle jag kunna ge mig pÄ det men likvÀl skulle jag efter tvÄ försök bara kasta skiten av irritation om det inte funkade, bortkastade pengar. Och ja, jag tror faktiskt det kan vara en affÀrsidé ocksÄ :P Speciellt med tanke pÄ att InvisibleSHIELD finns till allt fler prylar, snart kan man sÀkert skydda hela sin dator med en sÄn.

#6

Postad 07 augusti 2010 - 20:55

kafferast
  • kafferast
  • LĂ€rjunge

  • 292 inlĂ€gg
  • 0
i Usa erbjuder man sÄdan tjÀnst mot betalning (ca 100:-). NÄgot för telia, telenor och 3-butikerna?

#7

Postad 07 augusti 2010 - 21:09

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlĂ€gg
  • 0
Kanske man skulle starta företag med denna inriktning :) dock vet jag av egen erfarenhet att full-body skydden ser ut som skit

Redigerat av Unregisteredbae06969, 07 augusti 2010 - 21:09.


#8

Postad 08 augusti 2010 - 20:51

galaxie
  • galaxie
  • Wannabe

  • 26 inlĂ€gg
  • 0
Àr det nÄgom som vet nÄtt bra sÀtt att göra ett filmregister i iphonen
ny börjare nÀr det gÀller iphone..

#9

Postad 09 augusti 2010 - 17:49

kafferast
  • kafferast
  • LĂ€rjunge

  • 292 inlĂ€gg
  • 0
en sÀljare pÄ Phonehouse i örebro erbjöd sig att göra det gratis.

DĂ€r snackar vi service!

#10

Postad 09 augusti 2010 - 17:57

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlĂ€gg
  • 0
Eller sÄ frÄgar man en kompis att göra det, om man har nÄgra alltsÄ. har man normal fingerfÀrdighet sÄ klarar man det perfekt.

#11

Postad 09 augusti 2010 - 19:49

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlĂ€gg
  • 0
Phonehouse butiken pÄ Kungsgatan 3 i Stockholm fixar monteringen mot en kostnad. De har en service verkstad dÀr nere som fixar Sony ericsson mobiler, de hjÀlper Àven till med monteringen av invisibleshield pÄ iPhone 4.

#12

Postad 11 augusti 2010 - 01:09

bgmate
  • bgmate
  • AnvĂ€ndare

  • 107 inlĂ€gg
  • 0
Du fÄr höra av dig var du gick, kostnad samt resultat. Funderar pÄ detsamma sÄ det blir bra gjort.

#13

Postad 11 augusti 2010 - 11:11

Tarre
  • Tarre
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0

Eller sÄ frÄgar man en kompis att göra det, om man har nÄgra alltsÄ. har man normal fingerfÀrdighet sÄ klarar man det perfekt.

GÀller det bara om man köpt sin mobil dÀr? KÀnns som jag ska dra dit och be dem göra det, jobbar i nÀrheten.

#14

Postad 11 augusti 2010 - 12:54

bgmate
  • bgmate
  • AnvĂ€ndare

  • 107 inlĂ€gg
  • 0

GÀller det bara om man köpt sin mobil dÀr? KÀnns som jag ska dra dit och be dem göra det, jobbar i nÀrheten.

Ja gör det och skriv hÀr om de hjÀlper till med detta. DÄ Äker jag ocksÄ dit :D

Lite orolig för att den ska se skitig ut som denna
http://www.youtube.c...feature=related

NÄn som upplevt det? Jag har ju en vit sÄ de med svarta mÀrker sÀkert inte detta...

#15

Postad 02 november 2010 - 18:03

ErikF1
  • ErikF1
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0
Jag kan bara sÀga att jag Àr inte imponerad över resultatet, har inte en enda bubbla sÄ det Àr inte klantigt monterat...
Det jag retar mig pÄ Àr att det ser "vÄgigt" ut och det Àr extremt svÄrt att fÄ det att se bra ut i det lilla hörn som man tar i nÀr man lossar filmen frÄn skydspappret. Nu kanske jag Àr extremt petig?! Men jag tycker att man kan vara det nÀr det kostar 199:-
Det man absolut bör pÄpeka Àr att man kan absolut göra om installationen av ZAGG's skyddsfilm, men man skall vara försiktig och noggrann.

Jag har köpt en mycket billigare skydsplast till min 3Gs, som tyvÀrr inte verkar finnas till iPhone 4, i nÄgon butik jag kollat i alla fall.

Den blir perfekt och kostade bara 69:- för 3 st... Crystal Clear heter den, den Àr mycket hÄrdare, som en mycket tunn "plastskiva".
Det som ocksÄ Àr en stor skillnad Àr kÀnslan, med ZAGG kÀnns ytan klibbig och med Crystal Clear tycker jag man behÄller glaskÀnslan.

Nackdelen med den Àr att den monteras "torrt" vilket gör att den Àr inte möjlig att montera igen om det blev fel vid första försöket.

Jag skall absolut behÄlla ZAGG pÄ min iPhone 4 och se vad jag tycker om nÄgra dagar.
Är det nĂ„gon som upplever att det blir bĂ€ttre efter nĂ„gon/ nĂ„gra dagar?
Försvinner vÀgigheten?

/Erik

#16

Postad 28 februari 2013 - 18:33

Allan P3
  • Allan P3
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Gäller alla skärmskydd = 1. Tvätta fingrarna ! 2. Rengör ytan som ska ha skärmskydd. (Svag tvållösning på fuktig - inte blöt - trasa !)
3. Böj plastskyddet så att skärmskyddet lossnar. 4. Försök hålla det i kanterna - dina fingrar är ff lite feta. Spraya på SKÄRMSKYDDET ! INTE MOBILEN !
5. Lägg på det med början i ena kanten (den korta) 6. I takt med att du "lutar ner" Skärmskyddet, försök undvik luftbubblor. Blir det sådana, lyft plasten och sänk ner det lite jämnare. 7. Skrapa ut ev. luftbubblor med skrapan innan det torkat. 8. Se till att klämma från mitten av skyddet ut mot kanterna så att det fäster ordentligt.
Det brukar ta minst 2-5 dagar innan ev. kvarvarande fukt har torkat upp helt.
Min Zagg, har fungerat perfekt till flera mobiler 2-4 år - UTOM en vit IPhone, som det blev mörka "fläckar" på. Fråga mig inte varför (fel i produkten ?)
Såg att någon annan haft samma. Borde vara orsak till reklamation.
Sen tillkommer en fråga = NANO-partiklar. De kan ju penetrera vår kropp i parti o minut, så frågan är OM och HUR de gör detta ?
Och med vilket resultat ? Själv riskerar jag att få Leukemi (med kemoterapi - Burr !) MEN, varifrån kommer det ??? ??? ???
Jonisk strålning (Mobiler ?) eller kemikalier ? (Miljöfreak sen 30 år) ;-)

Redigerat av Allan P3, 28 februari 2013 - 18:38.




0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Hemmabiotidningen nr.10 2024
    Elias
    2024-09-25 19:37:23
  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.