Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tips om köp av BD-spelare

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 maj 2008 - 02:36

Steak Sauce
  • Steak Sauce
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej alla. Jag är väl relativt ny på det här forumet och detta blir mitt första inlägg :)

Men för att komma "on topic" igen så har jag funderat kring min övergång från mitt kära HD DVD till Blu-ray... Framförallt så handlar det om vilken typ av spelare jag skall köpa. I och med att priserna går stadigt nedåt på Sonys modeller 300 samt 500 så blir man givetvis frestad att köpa någon av dessa. Men, i sommar och höst släpper Sony 350 och 550... Frågan är då: skall jag vänta in någon av dessa spelare och betala lite mer eller ska jag köpa en 300 eller 500 relativt billigt och spara mellanpengarna till filmer? ;)

Min andra fundering har att göra med om det är värt att importera en spelare från USA som spelar upp region A? Såvitt jag har förstått så är många bd-skivor inte regionskodade men i och med att vissa ändå är det så uppstår ju ändå ett visst problem i och med att det är billigare att köpa filmer från USA än i Sverige... Vad tycker ni? Skall man satsa på att importera en spelare och fixa fram en strömsladd eller omvandlare som fixar EU-kontakter?

Uppskattar alla tips jag kan få! Jag antar också att jag inte är ensam med dessa funderingar då det hela tiden händer saker på hardware och software-fronterna kring HD.

#2

Postad 04 maj 2008 - 05:27

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 0
Själv skulle jag kika in någon av dessa spelare,klarar både reg 1 och 2 (DVD) samt reg A och B (BR)


Länk: http://www.dvdirect.net/


Mvh Nicke

Redigerat av TOOL, 04 maj 2008 - 05:28.


#3

Postad 04 maj 2008 - 07:38

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Ett alternativ är ju att importera en PS3 billigt från tex videogamesplus.com (jag tror till och med att man har god chans att slippa tull därifrån eftersom de skriver ned värdet). Sen kan du köpa valfri svensk BD-spelare i 3000kr-klassen.
Jag är själv lite sugen på att importera en PS3 men jag har ju redan en så det känns lite bisarrt att ha två bredvid varandra. Jag menar, sambo och vänner tycker redan att jag är lite knäpp med de här hembiogrejerna... :)
Man kanske skulle ge en PS3 till sonen i julklapp. Sen om man vill se en Reg A-rulle så switchar man bara maskin en stund.
I have a cunning plan. ;)

Redigerat av hassesolo, 04 maj 2008 - 07:39.


#4

Postad 04 maj 2008 - 09:34

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Hej jag tycker du ska vänta tills de nya kommer,dom kommer kunna skicka alla nya ljudformat,det kan inte Sonys S300.

#5

Postad 04 maj 2008 - 21:11

Steak Sauce
  • Steak Sauce
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jag är själv lite sugen på att importera en PS3 men jag har ju redan en så det känns lite bisarrt att ha två bredvid varandra. Jag menar, sambo och vänner tycker redan att jag är lite knäpp med de här hembiogrejerna... ;)


Haha... Så ser det ut hemma hos mig nu med en X360 premium pal och en elite ntsc bredvid varandra. Ganska onödigt egentligen :)

Förmodligen så kommer jag nog att vänta till sommaren/hösten på Sonys nya spelare... I och med att det ändå är så nära dit så finns det ju egentligen ingen direkt anledning att köpa en spelare nu som inte håller samma standard som de kommande.

dvddirect är ju lite småintressant iofs men kan man lite på att grejerna håller när de är chippade? Har ingen erfarenhet av det whatsoever... Tack iaf för svaren!

#6

Postad 04 maj 2008 - 21:15

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Haha... Så ser det ut hemma hos mig nu med en X360 premium pal och en elite ntsc bredvid varandra. Ganska onödigt egentligen :)

Förmodligen så kommer jag nog att vänta till sommaren/hösten på Sonys nya spelare... I och med att det ändå är så nära dit så finns det ju egentligen ingen direkt anledning att köpa en spelare nu som inte håller samma standard som de kommande.

dvddirect är ju lite småintressant iofs men kan man lite på att grejerna håller när de är chippade? Har ingen erfarenhet av det whatsoever... Tack iaf för svaren!

Gjorde min första dvd regfri på dvdirect 98-99, och de andra var också fixade där, dom har funkat skitbra

Thomas

#7

Postad 05 maj 2008 - 12:32

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Påtal om spelare, jag orkar inte starta en ny tråd.

Jag har letat lite efter spelare som kan spela både HD-DVD och Blu-Ray, men jag hittar endast en stationär på Prisjakt. En LG, (jag litar inte på LG's kvalité) som är skitdyr. Kommer det att komma fler spelare som klarar båda? För jag vill inte ha köpt en massa HD-DVD-filmer i onödan, för jag vill skaffa mig en Blu-Ray-spelare, och passar då på att köpa en som klarar av båda.

Är det några som håller på att utvecklas? Inga rykten?


Mvh
Lukas

#8

Postad 05 maj 2008 - 12:39

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Tror jag knappast, då HD DVD är ett dött format.
Vore idioti av ett företag att komma med en NY spelare för ett format
som gått i graven ... Eller hur ?

Maveric :)

#9

Postad 05 maj 2008 - 12:52

Threepwood
  • Threepwood
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0

Jag har letat lite efter spelare som kan spela både HD-DVD och Blu-Ray...

Mvh
Lukas


Tror jag knappast, då HD DVD är ett dött format.
Vore idioti av ett företag att komma med en NY spelare för ett format
som gått i graven ... Eller hur ?

Maveric :)


Bör ju inte va allt för svårt att få tag på en billig begangnad hd-dvd spelare men som MaVeRiC säger så är nog en ny inget att vänta.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.