Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3007 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 04 september 2015 - 23:56

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Visst att det kanske bara påverkar Pro men det är ju många i tråden som fått sina Pro att fastna i bootläge efter uppgradering, inget som har något att göra med kontrollen.

Jo de är ju en del också, men Nvidia Supporten frågar de som har fått 1.4 om de kan tala om de har rootade maskiner, eller att knappen på kontrollen fungerade som var återtagen från kitkat. 

Men Pro Version har en hel del buggar jag själv har rotation problem på skärmen vilket inte alla har, så väntar på en fet 2.0 uppdateringen. 



#152

Postad 06 september 2015 - 12:10

Azurelight
  • Azurelight
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 1

Har det varit mycket problem med pro versionen? Känns ju som en rätt dyr tingest att bricka......



#153

Postad 06 september 2015 - 15:25

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Har det varit mycket problem med pro versionen? Känns ju som en rätt dyr tingest att bricka......

De finns en del buggar de går inte komma undan, men nivida löser dem 1 efter 1. 

Men de får man nog räkna med när man köper en produkt som bara har haft 4 patcher så länge, Pro versionen lär nog inte så ha så många buggar när den har passerad patch 2.0 som är näst ut. 



#154

Postad 12 september 2015 - 02:00

sn00ken
  • sn00ken
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Jag har nu investerat i en shield tv, men har problem när jag streamar spel från min pc, RAM-minnet blir tvärfullt, jag har 16GB minne, men efter typ 3 timmar så är det helt fullt så pc:n blir såpass långsam att muspekaren hackar, det hjälper inte att avsluta streamen, minnet ligger kvar på 99% load, tills jag har startat om datorn, Misstänker att det har med GFE att göra, men jag har installerat om det men problemet fortsätter.

Grafikkort: EVGA 780 Ti

 

en annan grej är att jag har en 4K TV men jag kan inte välja 4K kvallité i youtube appen? 4K funkar annars bra i t.ex kodi.



#155

Postad 12 september 2015 - 02:12

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Jag har nu investerat i en shield tv, men har problem när jag streamar spel från min pc, RAM-minnet blir tvärfullt, jag har 16GB minne, men efter typ 3 timmar så är det helt fullt så pc:n blir såpass långsam att muspekaren hackar, det hjälper inte att avsluta streamen, minnet ligger kvar på 99% load, tills jag har startat om datorn, Misstänker att det har med GFE att göra, men jag har installerat om det men problemet fortsätter.

Grafikkort: EVGA 780 Ti

 

en annan grej är att jag har en 4K TV men jag kan inte välja 4K kvallité i youtube appen? 4K funkar annars bra i t.ex kodi.

låter som du inte stänger av spelet helt från Shield HUB utan du minimera den bara så datorn kör kanske flera spel? eller blir den full när du bara ha spelat samma spel?



#156

Postad 12 september 2015 - 09:45

sn00ken
  • sn00ken
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

låter som du inte stänger av spelet helt från Shield HUB utan du minimera den bara så datorn kör kanske flera spel? eller blir den full när du bara ha spelat samma spel?

Jag stänger ner spelen helt innan jag drar igång något annat. Jag har bara testat att spela batman arkham knight, och så har jag lagt till windows remote desktop som ett spel i GFE för att styra min dator från soffan, får samma problem vilket av dem jag än kör.



#157

Postad 13 september 2015 - 16:21

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Shield Pro - 500gb versionen återkallas av Nvidia:

 

http://www.androidau...-issues-641668/

 

Även de som köpt i sverige får sitt exemplar utbytt (utan kostnad om jag fattat rätt)



#158

Postad 14 september 2015 - 00:29

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Shield Pro - 500gb versionen återkallas av Nvidia:

 

http://www.androidau...-issues-641668/

 

Även de som köpt i sverige får sitt exemplar utbytt (utan kostnad om jag fattat rätt)

De är bara för de enheter som har trasig hårddisk, alla enheter blir inte återkallad bara de som hade problem att uppdatera till 1.4 och stannade i botmenyn. Ja de byter ut enheterna gratis  till de länder som de kan skicka enheter till vissa länder kan Nvidia inte skicka till. Skulle de inte kunna skicka till Sverige så får du fixa en USA adress och be Nvidia skicka till dem som 3 part får skicka den vidare till Sverige. Men jag tror Sverige stöds. 

Jag har ingen hårdvarufel på Pro modellen utan jag har massa software problem istället. De är typiskt med chineser som ska koda.
 

 

Jag stänger ner spelen helt innan jag drar igång något annat. Jag har bara testat att spela batman arkham knight, och så har jag lagt till windows remote desktop som ett spel i GFE för att styra min dator från soffan, får samma problem vilket av dem jag än kör.

 

 
Du borde kontakta nvidia live support de gör du bäst på 

http://nvidia.custhe...hat/chat_launch


Redigerat av umj, 14 september 2015 - 00:32.


#159

Postad 14 september 2015 - 08:59

Unregisteredb4fce5a7
  • Unregisteredb4fce5a7
  • Lärjunge

  • 322 inlägg
  • 0

De är gött och se själv får man vänta till 10-17 juli fören man kan börja hård checka den själv. 

Sedan är de ju nice med USB stöd också om man skulle få ont om diskutrymme så är de bara plugga in externa hårddiskar. 

 

Ska montera in en 4TB som standard i konsolen sedan får man väl se om den kan ta över, hoppas dock att denna enhet kan ta över media och spel totalt så skulle jag kunna tänka mig och sälja stationära datorerna mina. Och bara fixa en tabletts dock hoppas jag på Nvidia och Steam går i samarbete också så alla Steam spel finns på Nvidia och man kan få tillgång till alla sina köpa Steam spel på Nvidia och låta Nvidia strömma spelen istället än ström dem från en dator.  

 

Sedan hoppas jag på att nästa modell uppgradering av denna byggs in in Blu-Ray spelare också, så kan man sälja sin Blu-Ray spelare man har till TV tycker de är tar så j*vla stor plats för sådan enheter idag, sedan skulle inte skada och montera in en TV mottagare i enheten så man kan ta in TV kanaler i enheten på de sättet så skulle man kunna lagra filmer/serier som går på svenska tv direkt på konsolen. 

 

Så har man allt i ett och kan ta bort Blu-Ray/DVD inspelaren, man har en media strömning konsol, man har en gaming konsol, och man har en Android Konsol, sedan skulle inte skada och se stöd för ett Micro/Nano Sim så man kan ta emot mobila telefonsamtal i enheten, bara slänga in sitt sim kort i enheten när man ska sitta spela i flera timmar eller se på film så kan man svara direkt i konsolen och snacka medans man spelar och inte behöver göra något annat. 

 

Kan man få en enhet som ersätter många andra enheter direkt som är i närheten av TV ju bättre är de ju, och mindre enheter man har ju lägre strömförbrukning gör man, hålla i gång en tv, blu-ray inspelare, Nvidia Shield, och så vidare om man kan bygga in allt i ett vore prima. 

Har verkligen stora förväntningar på Nvidia när de kommer till uppföljare av enheten. 

 

Att den kommer att få inbyggd Blu-Ray i någon framtida modell känns väldigt osannolikt. Tanken är ju att det ska vara en streaming produkt. Och då finns det nog risk att Netflix tar bort den ur sin lista av Neflix certifierade produkter. Dock kanske en extern Blu-ray enhet fungera att koppla in till den, eller? https://www.prisjakt...30580#prodlista

 

För den som är intresserad av prestandan när man spelar från the Grid: SHIELD%20Backed%20By%20GRID.jpg


Redigerat av Unregisteredb4fce5a7, 14 september 2015 - 09:12.


#160

Postad 14 september 2015 - 10:34

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Att den kommer att få inbyggd Blu-Ray i någon framtida modell känns väldigt osannolikt. Tanken är ju att det ska vara en streaming produkt. Och då finns det nog risk att Netflix tar bort den ur sin lista av Neflix certifierade produkter. Dock kanske en extern Blu-ray enhet fungera att koppla in till den, eller? https://www.prisjakt...30580#prodlista

 

För den som är intresserad av prestandan när man spelar från the Grid: SHIELD%20Backed%20By%20GRID.jpg

Problemet är ju att Netflix supporar Android TV, om 1-2 enheter har blu-ray inbyggda så skulle de inte sluta stoppa supporten för den skulle tvivla starkt på de, då Android TV utan enheter vid sidan om TV. 

Som Sony, Sharp, och Philips släpper ju riktiga TV men Android TV. 

Sedan finns en helt uppsjö av mediaspelare, och de kan inte droppa supporten för Nvidia utan droppa supporten för hela plattformen, för Android kan Sideloda appar via APK. 

 

De är ju bara ta APK från en TV etc. från Sony ETC. 

 

Och skulle de stoppa enhetsmodellen endast så skulle folk bara roota enheten, och kringgå allt. 

Dessutom ställer Netflix bara som krav att de som ska spela upp netflix behöver kopierningsskyddsenheter för inte kopiera etc. 



#161

Postad 14 september 2015 - 14:12

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

en annan grej är att jag har en 4K TV men jag kan inte välja 4K kvallité i youtube appen?

? Låter helt sjukt dåligt.

 

Kan du spela upp 1080p60-klipp?



#162

Postad 14 september 2015 - 14:17

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Android appen på mobil stödjer 1080p60fps men 4K vet jag inget om. Känns tveksamt, kräver ju ganska mycket kräm för att dra runt 4K



#163

Postad 14 september 2015 - 14:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

? Jag pratar om Youtube-appen i Shield (eller snarare, jag antar att sn00ken gjorde det). Klart den har kräm så det räcker och blir över.


Redigerat av pacman, 14 september 2015 - 14:30.


#164

Postad 14 september 2015 - 14:32

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Jo kräm räcker och blir över utan problem, även Samsung (och förmodligen andras också, har bara testat i Samsung) smart-tv's fixar youtube 4K i deras inbyggda Youtube-app utan större bekymmer.



#165

Postad 14 september 2015 - 15:19

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Android appen på mobil stödjer 1080p60fps men 4K vet jag inget om. Känns tveksamt, kräver ju ganska mycket kräm för att dra runt 4K

4k stöd finns i Youtube, men den spelar bara upp i 4K om filmen är gjord i 4K, är den gjort i HD så finns inte 4K upplösning. Mobilen och Android TV är inte samma sak, Youtube har egen app för Android TV, och dessutom finns ännu inga 4K mobiler så vitt jag vet. 

Dessutom så ser man inte så stor skillnad mellan 4K filmer och HD faktiskt, du ser direkt kvalitet skillnad på bilder, som inte har rörelser. 



#166

Postad 14 september 2015 - 19:16

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Var beställer man en och vilken version skall man välja?

#167

Postad 15 september 2015 - 04:57

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Var beställer man en och vilken version skall man välja?

Du har från amazon i USA 

16GB
http://www.amazon.co...vidia Shield TV

500GB 

http://www.amazon.co...vidia Shield TV

Valde själv 500GB då de är den enda som är möjlig byta hårddisk och montera in i själva enheten. 

Dock så har vissa enheter haft hårdvarufel disk fel på Pro, och Pro modell har lite software buggar, men software buggarna kan alltid lösas med patcher. 

Så länge man inte får hårdvarufel så skulle jag ändå gå på pro hoppas på att software fixas i den uppkommande 2.0 versionen. 

Men ska man bara streama allt och inte behöver diskutrymme direkt så funkar 16GB modellen du kan köra externa hårddiskar om de kör med FAT32 filsystemet de är de enda filsystem som Nvidia Shield TV har stöd för idagsläget. 



#168

Postad 15 september 2015 - 13:08

bluppblupp
  • bluppblupp
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Någon som vet hur det funkar att installera spel etc på minneskort ifall man skulle köpa 16gb versionen? Har inget behov av stor lagring för film då jag har en NAS, men det vore nice att kunna installera lite spel och appar, och 16 gb räcker nog inte så långt!



#169

Postad 15 september 2015 - 13:48

Unregisteredb4fce5a7
  • Unregisteredb4fce5a7
  • Lärjunge

  • 322 inlägg
  • 0

Problemet är ju att Netflix supporar Android TV, om 1-2 enheter har blu-ray inbyggda så skulle de inte sluta stoppa supporten för den skulle tvivla starkt på de, då Android TV utan enheter vid sidan om TV. 

Som Sony, Sharp, och Philips släpper ju riktiga TV men Android TV. 

Sedan finns en helt uppsjö av mediaspelare, och de kan inte droppa supporten för Nvidia utan droppa supporten för hela plattformen, för Android kan Sideloda appar via APK. 

 

De är ju bara ta APK från en TV etc. från Sony ETC. 

 

Och skulle de stoppa enhetsmodellen endast så skulle folk bara roota enheten, och kringgå allt. 

Dessutom ställer Netflix bara som krav att de som ska spela upp netflix behöver kopierningsskyddsenheter för inte kopiera etc. 

Var kanske lite otydlig. 

Netflix har något som dom kallar "Netflix recommended" (inte certified som jag skrev). Vilket inte betyder att dom som inte har beteckningen inte kan eller får använda sig av Netflix tjänsten, vilket dom självklart får. Utan som en slags garanti från Netflix att detta är en bra produkt för deras tjänst. Nvidia Shield TV ska tydligen bli den första mediaspelaren (enligt Nvidia) med Netflix 4K recommended.. Dock såg jag att det fanns en kategori med Blu-ray spelare också. Så den skulle så fall bara byta till den kategorin :P. Dock borde ju hårdvaran och mjukvaran vara fantastiskt bra att spela upp Blu-ray filmer med.

 

Så frågar igen om någon vet om det skulle kunna funka med en extern Blu-ray spelare? Då skulle man ju bara kunna byta ut den enheten när det är dags för 4K blu-ray



#170

Postad 15 september 2015 - 13:55

Unregisteredb4fce5a7
  • Unregisteredb4fce5a7
  • Lärjunge

  • 322 inlägg
  • 0

Någon som vet hur det funkar att installera spel etc på minneskort ifall man skulle köpa 16gb versionen? Har inget behov av stor lagring för film då jag har en NAS, men det vore nice att kunna installera lite spel och appar, och 16 gb räcker nog inte så långt!

Är minneskortet tillräckligt snabbt så bordet det funka. 

Eller finns det något annat som begränsar den möjligheten tro?



#171

Postad 15 september 2015 - 14:45

bluppblupp
  • bluppblupp
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Är minneskortet tillräckligt snabbt så bordet det funka. 

Eller finns det något annat som begränsar den möjligheten tro?

Googlade lite nu, och hittade en matnyttig sida om minneskort;

 

http://support-shiel...cro_SD_Card.htm 



#172

Postad 15 september 2015 - 15:14

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Spel som är under 4GB funkar fint, men de strular för vissa som kör större spel som kräver ingame updaterningar också. 



#173

Postad 16 september 2015 - 07:21

Unregisteredb4fce5a7
  • Unregisteredb4fce5a7
  • Lärjunge

  • 322 inlägg
  • 0

Spel som är under 4GB funkar fint, men de strular för vissa som kör större spel som kräver ingame updaterningar också. 

 

Det gäller bara microSD som är 32 GB eller mindre. Använder man microSD som är 64 GB eller större, så ska det inte vara några problem att installera spel eller liknande som är större än 4 GB enligt länken bluppblupp skickade. 

 

exFAT (64 GB or more) - SHIELD supports the exFAT data format.  microSD cards that are 64 GB and above come pre-formatted as exFAT.  This newer data format is able to process files that are more than 4 GB in size.



#174

Postad 16 september 2015 - 07:54

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Det gäller bara microSD som är 32 GB eller mindre. Använder man microSD som är 64 GB eller större,
så ska det inte vara några problem att installera spel eller liknande som är större än 4 GB enligt
länken bluppblupp skickade.

Gäller även minnen <= 32GB, bara de är formaterade med rätt FS.
Kan tänka mig att även ext2/3/4 supportas out of the box.

#175

Postad 16 september 2015 - 07:58

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Det gäller bara microSD som är 32 GB eller mindre. Använder man microSD som är 64 GB eller större, så ska det inte vara några problem att installera spel eller liknande som är större än 4 GB enligt länken bluppblupp skickade. 
 
exFAT (64 GB or more) [/size]

- SHIELD supports the exFAT data format.  [/size]microSD[/size] cards[/size] that are 64 GB and above come pre-formatted as exFAT.  This newer data format is able to process files that are more than 4 GB in size.[/size]
Jag har 100GB kvar av mina 987GB fast jag streamar de mesta, har så många appar som är 8-16GB stora med inbygga uppdateringar. Skulle haft slut för länge sedan om jag kört kvar på min 500GB 

Ta bara Doom 3 är 8GB stort.

Redigerat av frollic, 16 september 2015 - 08:38.
4 typ borttagna (nytt forumrekord ?)


#176

Postad 16 september 2015 - 19:31

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

@umj Jag är bara lite nyfiken hur gick det med dina fjärrkontroller som du beställde?



#177

Postad 16 september 2015 - 19:51

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

@umj Jag är bara lite nyfiken hur gick det med dina fjärrkontroller som du beställde?

Jo då har redan fått göra RMA på den för skicka tillbaka den fick en trasig än hållde bara 2 månader. 

Så får se hur Nvidia gör i mitt ärende den gick sönder efter jag gjorde en fullständig formatering på fjärrkontrollen, men den funkar och navigera med men får inget ljud ur den om jag pluggar in headset till fjärrkontrollen längre efter jag gjorde än fullständig formatering på hårddisken. 

Däremot har jag inte fått några anmälningar att de är trasiga av dem jag har sålt vidare via typ blocket och tradera tidigare. Så måste just vara för att jag tappade drivrutinerna eller något då jag inte kör med original hårddisken. Och formatering var nog för mycket. 


Redigerat av umj, 16 september 2015 - 19:53.


#178

Postad 16 september 2015 - 20:39

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Jo då har redan fått göra RMA på den för skicka tillbaka den fick en trasig än hållde bara 2 månader. 

Så får se hur Nvidia gör i mitt ärende den gick sönder efter jag gjorde en fullständig formatering på fjärrkontrollen, men den funkar och navigera med men får inget ljud ur den om jag pluggar in headset till fjärrkontrollen längre efter jag gjorde än fullständig formatering på hårddisken. 

Däremot har jag inte fått några anmälningar att de är trasiga av dem jag har sålt vidare via typ blocket och tradera tidigare. Så måste just vara för att jag tappade drivrutinerna eller något då jag inte kör med original hårddisken. Och formatering var nog för mycket. 

 

ok, har du någon mer ? 



#179

Postad 16 september 2015 - 21:01

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

ok, har du någon mer ? 

Nä jag har inga fler, men  blir väl ta hem en pall, men ska invänta se svar från Nvidia först. 



#180

Postad 30 september 2015 - 18:39

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Nvidia Shield Android TV lanseras i Sverige:

 

http://www.swedroid....d-tv-i-sverige/

 

:)



#181

Postad 30 september 2015 - 18:49

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 939 inlägg
  • 0

http://www.anandtech...tpc-credentials

 

Firmware 2.0 Highlights:
- 23.976 Hz
- Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio pass-through
- MPEG2, VC-1, and WMV9


Redigerat av 22mc, 30 september 2015 - 18:52.


#182

Postad 30 september 2015 - 18:53

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Jag tror vi har en vinnare här  ^_^



#183

Postad 30 september 2015 - 19:00

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 939 inlägg
  • 0

Får vi bara automatisk ändring av 50/60/23,976hz så blir den toppen, även om den är på tok för dyr



#184

Postad 30 september 2015 - 19:23

Unregisteredb4fce5a7
  • Unregisteredb4fce5a7
  • Lärjunge

  • 322 inlägg
  • 0

Som Pulver redan skrivit, så finns Nvidia Shield Android TV att beställa från Nvidias svenska hemsida  :lol: http://shield.nvidia.se/



#185

Postad 30 september 2015 - 20:23

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Redan har konsolen lär ju knappast köpa en svensk såld.


OTA 2.0 släpps imorgon också. 

http://nvidiashieldz...oid-tv-ota-2-0/


Redigerat av umj, 30 september 2015 - 21:40.


#186

Postad 01 oktober 2015 - 11:02

Unregisteredb4fce5a7
  • Unregisteredb4fce5a7
  • Lärjunge

  • 322 inlägg
  • 0

Redan har konsolen lär ju knappast köpa en svensk såld.


OTA 2.0 släpps imorgon också. 

http://nvidiashieldz...oid-tv-ota-2-0/

 

Nej det känns ju väldigt onödigt. Var mer tänkt till dom som ej investerat i en konsol än  ;)



#187

Postad 01 oktober 2015 - 11:16

Unregisteredb4fce5a7
  • Unregisteredb4fce5a7
  • Lärjunge

  • 322 inlägg
  • 0

Får vi bara automatisk ändring av 50/60/23,976hz så blir den toppen, även om den är på tok för dyr

 

Får man fråga varför du tycker den är dyr?

 

1. Man får en spelkonsol som har bättre prestanda än XB1 och PS3 till ca 40% lägre pris, när man använder deras GeForce Now tjänst. Eller bara köpa dom titlar man gillar, om man inte vill betala månadskostnad.

2. Den är mindre och tystare än XB1 och PS3.

3. Man får en mediaspelare som spelar upp alla format, nu med nya uppdateringen som umj länka till.

4. Man får den kraftfullaste Android konsolen, om man vill spela Android-spel.

5. Man får Cromecast funktion inbyggd. Så man kan streama från dator/telefon.

6. Och man kan streama PC spel till den från en dator i hemmet 

 

Jag tycker personligen den är sjukt prisvärd  :) .

Jag kan inte komma på någon mediaspelare/konsol på marknaden som ger mer nöje för pengarna.


Redigerat av Unregisteredb4fce5a7, 01 oktober 2015 - 11:18.


#188

Postad 01 oktober 2015 - 11:25

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Den är alltså helt kompatibel med kommande UHD Blu-ray (backups)?



#189

Postad 01 oktober 2015 - 11:26

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Nej det känns ju väldigt onödigt. Var mer tänkt till dom som ej investerat i en konsol än  ;)

Den är inte onödig den är efterlängtad hos många :)


http://shield.nvidia...release-notes/1

Nu håller man på ladda ner OTA 2.0 :)

Och Nivdia har bekräftad Android Marsmellows inom kort enligt ett twitter inlägg fast de återstår och se Android 6.0 släpps den 5 oktober så vi får hoppas på de inte kommer allt för långt i efterhand. 


Redigerat av umj, 01 oktober 2015 - 14:22.


#190

Postad 01 oktober 2015 - 16:50

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0
Har nu installerat Firmware 2.0 och kan konstatera att 23.976 finns som val bland menyerna - startar man Kodi och spelar en film verkar det fungera direkt med 23.976 :)

HD-ljud fungerar inte Kodi ännu - behöver nog en uppdatering som förhoppningsvis kommer inom kort (Nvidia samarbetar tydligen direkt med Kodi-utvecklarna angående detta)
 

Den är alltså helt kompatibel med kommande UHD Blu-ray (backups)?


Du undrar om den klarar att spela upp teoretiska piratkopior av ett format som ännu inte nått butikerna ?

#191

Postad 01 oktober 2015 - 17:32

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Har nu installerat Firmware 2.0 och kan konstatera att 23.976 finns som val bland menyerna - startar man Kodi och spelar en film verkar det fungera direkt med 23.976 :)

HD-ljud fungerar inte Kodi ännu - behöver nog en uppdatering som förhoppningsvis kommer inom kort (Nvidia samarbetar tydligen direkt med Kodi-utvecklarna angående detta)
 

Du undrar om den klarar att spela upp teoretiska piratkopior av ett format som ännu inte nått butikerna ?

Har du receivern för HD ljud? 

Kanske KODI inte har släppt uppdateringen ännu. Men jag diggar ju i alle fall overscan systemet på den är perfekt när man tar med sig enheten till kompisar som sitter med lite gamlare TV som inte klarar av overscan. 

Sedan att de klarar par nya ljud och lite annat, men den fixade också min fjärrkontroll problem på den nya fjärren då jag hade problem och få KODI Plex och andra appar och inte stänga av sig själv när fjärren är kopplad till TV. 

Hade inte dessa fel med den förra remoten, men fick de med den andra fjärren. 



#192

Postad 01 oktober 2015 - 19:05

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Har du receivern för HD ljud? 

Kanske KODI inte har släppt uppdateringen ännu.

 

Jadå, jag har receiver för HD-Ljud.

 

Tror att det kommer en uppdatering från Kodi inom kort och då hoppas jag även att de lagt till automatisk växling till 23.976 - nu testar jag att köra "tvingad" uppdatering till 23.976, men det bästa (enligt mig) är att köra 60 som standard och få automatisk växling till 23.976 när exempelvis en film startar :)



#193

Postad 01 oktober 2015 - 20:05

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Jadå, jag har receiver för HD-Ljud.

 

Tror att det kommer en uppdatering från Kodi inom kort och då hoppas jag även att de lagt till automatisk växling till 23.976 - nu testar jag att köra "tvingad" uppdatering till 23.976, men det bästa (enligt mig) är att köra 60 som standard och få automatisk växling till 23.976 när exempelvis en film startar :)

De Codec som var släppt var ju 
 

  • Adds pass-through support for Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio lossless audio*
  • Adds MPEG2, VC-1, and WMV9 hardware-acceleration*
  • Adds M2TS, ASF, and WMV container support for VC-1
  • Adds WMA audio support (including WMA Pro, and WMA Lossless)

    There's also support for 23.976 Hz playback, as well as built-in overscan compensation for TVs that don't include the option.

    Många Nexus Player användare är arga nu då endast Nvidia har släppt de, Android 6.0 skulle släppa stöd för MPEG endast, så de kommer ändå ligga efter en hel del gällande Nvidia :)

    Plus är de den enda maskinen som klarar av spela Android spel i 4K perfekt för oss som har 4K TV :)

Redigerat av umj, 01 oktober 2015 - 20:07.


#194

Postad 01 oktober 2015 - 20:08

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Klarar den eller kommer den klara 3D BD-ISO?

#195

Postad 01 oktober 2015 - 20:43

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0
Kan det finnas fördelar att välja Sd-kort framför 500gb, finns ju rätt stora kort numera?

#196

Postad 01 oktober 2015 - 21:15

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Kan det finnas fördelar att välja Sd-kort framför 500gb, finns ju rätt stora kort numera?

De finns 128GB Micro SDXC på 128GB problemet är att Android aldrig haft bra stöd mot SD kort någonsin. 

Och du kan aldrig flytta allt till SD kortet bara vissa typer av saker och en viss del av mängden. 

men smaken är som baken de är mest en streming maskin så du sparar inte så mycket på själva enheten om du inte vill ha datorn på bara maskinen på och kunna titta så kan de va en hel klar fördel med extra stor hårddisk. 

Själv satt jag in 1TB i min dock måste man partitionera upp hårddisken i 2 delar, för ena delen ska ju vara reserverad för OS och den andra för lagring. 
 

 

Klarar den eller kommer den klara 3D BD-ISO?

Så länge Nvidia själva meddelar detta eller att Google meddelar att införa de i OS så vet ingen om detta, men skulle högst misstänka att de aldrig kommer, för då skulle Netflix och andra dra sig ur om de börja bli en fildelar maskin. 


Redigerat av umj, 01 oktober 2015 - 21:16.


#197

Postad 02 oktober 2015 - 06:47

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Du undrar om den klarar att spela upp teoretiska piratkopior av ett format som ännu inte nått butikerna ?

Nej. Jag undrade exakt vad den klarar i 4K väg och tog UHD Blu-ray som exempel. Fungerar Shield med USB Blu-ray drive? Alltså kan Kodi läsa köpt Blu-ray på Shield?


Klarar den eller kommer den klara 3D BD-ISO?

Såg nyligen på Kodi forumet att det jobbas på 3D BD-iso stöd.



#198

Postad 02 oktober 2015 - 09:57

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0

Nej. Jag undrade exakt vad den klarar i 4K väg och tog UHD Blu-ray som exempel. Fungerar Shield med USB Blu-ray drive? Alltså kan Kodi läsa köpt Blu-ray på Shield?


Såg nyligen på Kodi forumet att det jobbas på 3D BD-iso stöd.

 

Minsann! då köper jag en på studs, även om den är rätt dyr.

Är såld på Android TV men saknar stöd för 3D-ISO som sagt, så idag kör jag en Vidon Box för det, och Nexus Player för allt annat.



#199

Postad 02 oktober 2015 - 10:10

Beluga
  • Beluga
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Jag läste att den nya uppdateringen tydligen sabbade färgskalan. Många som nu upplever problem med att allt blivit grådassigt.

Dock om jag fattade rätt så ser färgerna fortfarande bra ut via Kodi playback.

 

Går att läsa om det i denna tråd:

https://forums.gefor...sed-10-1-15-/7/


Redigerat av Beluga, 02 oktober 2015 - 10:10.


#200

Postad 02 oktober 2015 - 10:35

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Så snart HD ljud och "auto refresh rate switch" så köper jag garanterat ett par stycken :)

 

Håll oss infade hur utvecklingen går 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.