Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 *

431 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 26 mars 2009 - 22:41

noname93
  • noname93
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Dubbel. -.-

Redigerat av noname93, 26 mars 2009 - 22:43.


#102

Postad 26 mars 2009 - 22:51

Punani Lover
  • Punani Lover
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
:) FLV klipp?

#103

Postad 26 mars 2009 - 23:00

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Antingen är Elgiganten ignorant eller så har dom den helsvarta. Ska in till dom och kolla imorn. För läser du deras tidning idag är det den helsvarta dom har på bild. Varför har den om det är den med röda man säljer. Folk kommer bli besvikna när dom kommer till affären och ser hur den igentligen ser ut. Men om det är den svarta så är det väl lagligt att annonsera på det sättet. Annars tycker jag dom borde ändra bilden. Om inte den svarta finns att få tag på antar jag att den silvriga är ett bra alternativ. Men jag tycker att det är dålig stil att anonsera med snyggare varor bara för att få folk att komma till butiken för att sen på påkrängd nån liknande modell. Tror det är olagligt. Men har dom den helsvarta är jag överlycklig då den är heltklart snyggast. Bara det överväger denna modell från konkurenterna. Annars kanske det blir en annan modell eller märke.

Redigerat av MR-F, 26 mars 2009 - 23:01.


#104

Postad 26 mars 2009 - 23:08

Unregisteredce27a3d9
  • Unregisteredce27a3d9
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Ngn som har bra tips för att föra över musik till mobilen organiserat och kontrollerat?
Tyckte sony ericsson media manager sög rätt fett, tendens att krascha också, ialf på min dator..
Går ju lägga över direkt på minneskortet men hade problem att hitta vilken rätt mapp samt antar att det inte blir lika sorterat oså?

Tacksam för tips..

mvh

#105

Postad 27 mars 2009 - 00:33

Unregistered9510db01
  • Unregistered9510db01
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag tycker dock programmet som följer med funkar helt okej! Men visst, det finns några andra möjligheter du kan välja mellan:
- Kopiera in direkt på minneskortet, i mappen "music" eller liknande (lär inte vara så svårt att se vilken). Låtarna taggas och hamnar rätt i musikspelaren i mobilen under respektive artist, album även om man gör så här! DOCK så sorteras låtarna sjävlklart inte i mappar då man bläddrar i filhanteraren.
- WindowsMediaPlayer funkar också att synka över låtar med om ni gillar det! Använde de på min förra SE Mobil, dock tyckte jag de vart lite krångligt med spellister och sånt, men det va nog bara jag som gjorde fel och de va ett tag sen nu..

För övrigt: Jag köpte mobilen i söndags och är helt klart nöjd! Har länge kollat efter en mobil (sen januari) men inte hittat någon som riktigt fallit mig i smaken. Tänkte länge slå till på W902, men den var alldeles för hög och plastig för min smak.. Kostar ju ungefär samma pris men man missar verkligen kvalitétkänslan i den. Sen så såg jag ju att Nokias 5800 musikmobil med touch skulle släppas i februari va nära på att slå till. Tyckte dock inte alls om gränssnittet i den, det måste vara något underligt men jag gillar enkelheten i SE. Dessutom så skriver jag en jäkla massa SMS varje månad (1000+) och därför föll liksom konceptet med Touch Screen, då jag vill ha möjlighet att skriva utan att glo in i skärmen och se att man trycker rätt hela tiden!

Så efter ett tag så hittade jag W715. Hade dock sett den ett tag på bilder och lite specs tidigare men jag började allt mer och mer gilla denna mobilen, framförallt designen! Nästan alla bilder var på den Svart/Svarta vilket var den jag va inställd på att köpa. Efter ett antal veckors väntande inför realasen insåg jag att de verkade som att den svarta skulle ha ett rött tangentbord vilket jag inte alls förstod mig på (jättefult i min mening). Så när jag sett dom live i butikerna så va de inte mycket att tveka över, den silvriga var klart snyggast, och dessutom betydligt snyggare än bilderna! Och det känns faktiskt som att den har kvalité över sig!

Folk som har frågat om hur tangentbordet och så funkar kan jag väl skriva lite snabbt om här, eftersom jag ändå skriver såpass mycket på de. Jag tycker de är väldigt bra, lagom motstånd m.m i knapparna. Dock så kunde de varit lite "högre" så man lättare känt mellanrummen och vilken knapp man är på. Men efter en halv veckas användande har man redan vant sig och jag tycker de går snabbt och lätt att skriva på den. (Har dock upptäckt en liten bugg när man skall infoga ett tecken och gör det för snabbt efter man har skrivit ett ord, den vill nämligen då att man skall "stava ord" istället - man hamnar alltså på fel ställe om man klickar för snabbt! lite jobbigt men de fixar sig förhoppningsvis snart!)

Kameran: Bilderna blir helt okej, vilket vi tidigare kunnat se i tråden.. måste bara säga att på min måste jag verkligen hålla den HELT stilla för att inte bilderna skall bli suddiga. Detta är något som jag inte behövt på samma sätt på min w880i och w890i. Av dessa tre tycker jag nästan de är lättare och att de blir bättre bilder med w890i, och att w880 samt w715 hamnar på ungefär samma ställe, även om den andra har 2mp kamera. "Blixten", eller lampan är väl inget att hurra över. Visst, Den funkar på typ under en meters avstånd och så, men tycker de borde finnas en snabbknapp till den (jag har iaf inte sett ngn).

GPS: Den är relativt snabb och funkar bra. Har inte använt så mycket då jag mest tycker det är ett roligt tillbehör. Batteriet håller som antagligen de flesta förstått inte så jättelänge när GPS är på, har inga exakta siffror men skulle uppskatta 2-3h. Men kartorna funkar bra, är tillräckligt snabba för att kunna användas.

Ljud: Som vanligt tycker jag att lurarna som SE skickar med är väldigt bra, även om jag inte riktigt fattar mig på den nya designen på snäckorna. De kunde hoppat över det "svartplastglansiga" på snäckan, men de är fortfarande väldigt snygga. Annars är ljudet toppen. Högtalarna är BETYDLIGT Bättre än w880 och w890 vilket iofs inte är så konstigt. Men på w715 går det faktiskt att lyssna med mobilhögtalarna och samtidigt höra vilken sång det är, nej men dom funkar faktiskt bra. Kan väl också tillägga att jag tycker volymknapparna är lite väl små och svåra att komma åt. Inte att det är omöjligt men det är lättare på w890.

Skärmen: Klar, Tydligt och STOR. Det är just de sista som gör att denna mobil är så gedigen. Jämfört med w890 ser denna betydligt snyggare och lättare att använda tack vare skärmens storlek.

Hastighet: Har inte riktigt förstått mig på de Teman som medföljer som skall "vibrera" när man flyttar i huvudmenyn... Vad är poängen? Att det skall lagga sönder och kännas segt? För det det är verkligen vad dessa teman gör. Men tro inte att jag tycker att mobilen är seg eller något, utan den är betydligt snabbare än de andra SE modellerna jag har testat. Dessutom (om man nu inte på något underligt sätt gillar detta "skak-tema") så ändrar man ju till ett annat tema utan dessa vibrationer, vilket jag har gjort. Då rinner allt på utan något som helst problem. Har tidigare känt att de börjar bli segt när man får sisådär 1000sms i mobilen och skall öppna inkorgen, men inget sånt känns av än iaf. Sjävlklart så blir det en liten förskjutning när man skriver sms samtidigt som man lyssnar på musik, dock mindre än tidigare modeller jag använt.

Detta blev betydligt mer än vad jag tänkt mig, men för att sammanfatta de hela gör jag en enkel Negativ / Positiv tabell:
+ Design
+ Skärm
+ GPS
+ Wifi (den hittar trådlösa extremt långt bort, tycker jag)
+ Konstruktion
+ 8 gb
+ Prisvärd, om man jämför med andra modeller.
+ Snabb
+ Alla de nya program, som inte funnits med på w880/w890 vilket jag använt tidigare (Walk Mate, SMS Chatt m.m.)

- Volymknapparna
- SMS buggen, samt lite andra småbuggar (vilket förhoppningsvis fixas)
- INGET QUADRA POP? OMG! (Inte förinstallerat, men går nog dock att installera, förhoppningsvis)
- Kameran kunde varit bättre (speciellt ta bilderna snabbare så de inte blir så suddiga)

Överlag är jag GRYMT nöjd, och ger mobilen lätt 8+ / 10.


PS: Några saker jag behöver hjälp med som jag inte lyckats få igång: (tacksam för hjälp)

* Youtube. Funkar att kolla via webbrowsern, men vill ju använda de snygga och praktiska programmet. Allt funkar tills jag skall spela upp en video då de står: Video is interrupted, please restart the video, eller nått sånt.

* Wifi. Har inte riktigt lyckats ansluta mig till något.. Har funkat en gång men de dog efter någon minut.. Tror dock de bara handlar om någon inställning i vårt nätverk.

Redigerat av Unregistered9510db01, 27 mars 2009 - 00:44.


#106

Postad 27 mars 2009 - 01:58

Jimbo80
  • Jimbo80
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Och nu den absolut viktigaste frågan som ingen ställt hittils:

Hur är mottagningen på den?

Har en W890i i dagsläget och den duger inte ens till att använda som dörrstop. J-vla skittelefon.

Då menar jag självklart mottagningen på den. Tjejen har en W610i och hon kan ha full mottagning medan jag har "Endast nödsamtal" ?!

#107

Postad 27 mars 2009 - 08:13

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
TIPS: Det går att köra med vibrations-temat (Walkman) utan vibration som snabbar upp menyerna rejält.

Meny -> Alternativ -> Huvudmenylayout -> Rutnät.

Och nu den absolut viktigaste frågan som ingen ställt hittils:

Hur är mottagningen på den?

Har en W890i i dagsläget och den duger inte ens till att använda som dörrstop. J-vla skittelefon.

Då menar jag självklart mottagningen på den. Tjejen har en W610i och hon kan ha full mottagning medan jag har "Endast nödsamtal" ?!


Samma abonnemang? W610i är ju bara en GSM telefon...

Och jag har problem med att uppdatera telefonen till den senaste versionen. Det står att man ska hålla inne C knappen och sätta in USB kabeln men sedan händer det inget. Vad gör jag för fel ?


Håll inne C kanppen samtidigt som du sätter på telefonen, allt står i klartext i uppdaterings programmet...

Jag har problem med att skicka inställningar för MMS till telefonen via telias hemsida. Hur gjorde ni som har telefonen ?
Skrev ni in det manuellt eller?

Nu har jag fixat mms och wap inställningarna, hitta dom på sony ericssons hemsida.


Kan du kolla en sak till mig?

Gå in på: mobil.sr.se och välj någon av radio kanalerna, kan du lyssna på dom?

Ps. Kolla så att du har Telia Online i streaming inställningarna först...

#108

Postad 27 mars 2009 - 08:56

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Kan du kolla en sak till mig?

Gå in på: mobil.sr.se och välj någon av radio kanalerna, kan du lyssna på dom?

Ps. Kolla så att du har Telia Online i streaming inställningarna först...


Du, jag har läst om dina problem med iSurf och W715.

Skulle vilja att du testade en grej som jag vet har strulat lite på tidigare SE-modeller och det är att streaminginställningarna inte riktigt vill funka per automatik. Om du manuellt väljer Telia Surfport i streaminginställningar, blir det nån skillnad? Inte Telia Online alltså...

#109

Postad 27 mars 2009 - 08:59

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Du, jag har läst om dina problem med iSurf och W715.

Skulle vilja att du testade en grej som jag vet har strulat lite på tidigare SE-modeller och det är att streaminginställningarna inte riktigt vill funka per automatik. Om du manuellt väljer Telia Surfport i streaminginställningar, blir det nån skillnad? Inte Telia Online alltså...


Jag har testat ALLT :D Tack för tipset, men detta problem ligger hos Telia. Felanmälde i onsdags och har inte hört något ännu, återkommer med svar när Telia fått tummen ur...

#110

Postad 27 mars 2009 - 10:11

Jimbo80
  • Jimbo80
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

TIPS:


Samma abonnemang? W610i är ju bara en GSM telefon...


Japp, vi har båda Comviq kompis.

Jag har dessutom rätt sim kort (dvs ett 3G kort) och har telefonen inställd på att använda både 3G och GSM.

Så jag borde ha MINST lika bra mottagning som henne tycker jag.

Har testat att ställa in telefonen i bara GSM-mode, utan förbättring.


Telefonen är dessutom utbytt för 2 veckor sedan då problemet med mottagningen är av SE ett erkänt produktionsfel.

Dock blev det inte bättre. Så nu orkar jag inte hålla på. Köper en ny, men då vill jag veta att det är bra mottagning.

Alla andra features är bara skit om inte telefonen fungerar som en telefon bör och ska.

Redigerat av Jimbo80, 27 mars 2009 - 10:13.


#111

Postad 27 mars 2009 - 13:10

xslyyx
  • xslyyx
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Mottagningen på denna tele är bra...alltså inte som på SonyEricsson W890i som sög hårt!
Jag sitter i en bunker, nästan i alla fall, och jag har mottagning. Bättre än på min c905 som jag ägde ett tag. Ungefär samma mottagning som på min w595....SÅ mottagningen är INGA problem med.

#112

Postad 27 mars 2009 - 13:12

Jimbo80
  • Jimbo80
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Mottagningen på denna tele är bra...alltså inte som på SonyEricsson W890i som sög hårt!
Jag sitter i en bunker, nästan i alla fall, och jag har mottagning. Bättre än på min c905 som jag ägde ett tag. Ungefär samma mottagning som på min w595....SÅ mottagningen är INGA problem med.



Underbart! Tack för ett bra svar!

Blir att inhandla en sådan idag då.

#113

Postad 27 mars 2009 - 14:33

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Sticker dom upp något ovanför själv telefonytan då?
Alltså är dom lätt att hitta med fingrarna utan att man kollar var man sätter fingret? :D

Jag var inne på expert och phone house igår och kände lite snabbt på W715. Mitt lite snabba intryck var att knapparna var för "anonyma", dvs att de inte var lätta att hitta utan att kolla. Har jag fel? Är det lätt att sms:a utan att kolla? Det är viktigt för mig, precis som för mrNoodles.

edit: dessutom tyckte jag att det var svårt att känna om man hade tryckt på knapparna eller inte, dvs för lite känsla i knapparna. Men det kanske var ett dåligt demo ex? Ni som har köpt verkar ju inte klaga på knappsatsen?

Redigerat av distortion2, 27 mars 2009 - 14:35.


#114

Postad 27 mars 2009 - 15:54

KitWalker
  • KitWalker
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Har skaffat en w715 och den fungerar alldeles utmärkt hittills (den första jag hade kunde man dock inte ringa med, men den byttes snart ut).

Nu till fråg1 : Hur vet man att telefonen kopplar upp mot wifi och inte mot 3g? Jan använder normalt sett operamini och inte telefonens webbläsare men det gör väl ingen skillnad?

Varken Telenor eller Sony Ericssons callcenter kunde ge något klart svar.

/Kit

#115

Postad 27 mars 2009 - 16:11

jakob.edstrand
  • jakob.edstrand
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Jag var inne på expert och phone house igår och kände lite snabbt på W715. Mitt lite snabba intryck var att knapparna var för "anonyma", dvs att de inte var lätta att hitta utan att kolla. Har jag fel? Är det lätt att sms:a utan att kolla? Det är viktigt för mig, precis som för mrNoodles.

edit: dessutom tyckte jag att det var svårt att känna om man hade tryckt på knapparna eller inte, dvs för lite känsla i knapparna. Men det kanske var ett dåligt demo ex? Ni som har köpt verkar ju inte klaga på knappsatsen?

Jag köpte grisen i säcken när jag köpte min, hade inte känt på den innan. Därför blev jag först lite besviken på knappsatsen då knapparna var lite väl anonyma jämfört med andra telefoner jag haft.

Men jag måste säga att den känslan försvann snabbt. Knappsatsen är väl inte grymmast att skriva sms med, men jag har vant mig nu och gillar den skarpt. Nu kan jag inte tänka mig någon annan knappsats. Dessutom är knapparna väldigt tysta, vilket uppskattas om man sitter på en tråkig föreläsning ;)

#116

Postad 27 mars 2009 - 16:16

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Har skaffat en w715 och den fungerar alldeles utmärkt hittills (den första jag hade kunde man dock inte ringa med, men den byttes snart ut).

Nu till fråg1 : Hur vet man att telefonen kopplar upp mot wifi och inte mot 3g? Jan använder normalt sett operamini och inte telefonens webbläsare men det gör väl ingen skillnad?

Varken Telenor eller Sony Ericssons callcenter kunde ge något klart svar.

/Kit


WLAN loggan uppe vid 3G/GSM mottagnings mätaren ska lysa grönt då är du uppkopplad mot en WLAN access punkt.

Auto anslutningen har jag inte fått att fungera, måste ansluta manuellt varje gång jag vill använda WLANet men det gör inte så mycket då jag stänger av WLANet då jag inte använder det...

#117

Postad 27 mars 2009 - 16:16

jakob.edstrand
  • jakob.edstrand
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Har skaffat en w715 och den fungerar alldeles utmärkt hittills (den första jag hade kunde man dock inte ringa med, men den byttes snart ut).

Nu till fråg1 : Hur vet man att telefonen kopplar upp mot wifi och inte mot 3g? Jan använder normalt sett operamini och inte telefonens webbläsare men det gör väl ingen skillnad?

Varken Telenor eller Sony Ericssons callcenter kunde ge något klart svar.

/Kit

När du använder den inbyggda webbläsaren med 3g-uppkoppling kommer det upp en ruta som säger "Ansluter med mobilt internet" eller nåt... Men den kommer inte upp när du använder Opera Mini. Dock kan du se en jordglob uppe i högra hörnet. När den syns, och blinkar lite, så används 3g. Vad jag har märkt hittills så väljer telefonen själv alltid WLAN före 3g, om det finns och är påslaget.

#118

Postad 27 mars 2009 - 17:40

Punani Lover
  • Punani Lover
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
FLV... please ;)

#119

Postad 27 mars 2009 - 19:25

Unregistered0075c3a1
  • Unregistered0075c3a1
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Auto anslutningen har jag inte fått att fungera, måste ansluta manuellt varje gång jag vill använda WLANet men det gör inte så mycket då jag stänger av WLANet då jag inte använder det...


Skumt, när jag konfade mobilen till mitt WLAN första gången så sparade det ner uppgifterna till mobilen. När jag går hemifrån, och sedan kommer hem igen, tar inte många sekunder förrän mobilen automatiskt ansluter till mitt hemmanätverk ;) Förutsätter givetvis att man alltid har Wi-Fi påslaget i telefonen.

#120

Postad 27 mars 2009 - 19:37

Jimbo80
  • Jimbo80
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Jaha, då var man ägare till en W715 då...

Det här med uppdateringen som finns. Uppdatera eller ej?

Erfarenheter? Åsikter?

#121

Postad 27 mars 2009 - 19:39

peppe80
  • peppe80
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

FLV... please ;)

Laddade hem en random .FLV fil från piratbukten "Fitna-English.flv". Men den fungerade inte.

#122

Postad 27 mars 2009 - 21:16

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
hejsan

Har ett skumt problem.. Jag kan inte ansluta till internet via något program, t.ex. Opera och Wayfinder. Med google maps och den inbyggda webbläsaren verkar det funka som vanligt men om jag försöker med opera så står det att servercertifikationen är fel och att jag ska pröva att byta datum!? wtf?

har prövat att byta simkort men det verkar inte heller hjälpa, hmm

#123

Postad 27 mars 2009 - 21:20

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Gå in på Alternativ sen behörighet tror jag det heter. Där kan du ändra vad programmen ska ha rätt att göra.

#124

Postad 27 mars 2009 - 22:05

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Gå in på Alternativ sen behörighet tror jag det heter. Där kan du ändra vad programmen ska ha rätt att göra.


tack för hjälpen men jag hittar inte behörighetsmenyn. det jag hittar är certifikatmenyn, men där går det inte att ändra något... Tycker det verkar skumt också att inte wayfinder från början skulle ha behörighet. Jag har aldrig heller haft problem med opera mini på någon annan SE telefon :/

Det står ordagrant: "Fel. Kan inte ansluta till internet. Kunde inte verifiera servercertifikatet. kontrollera att du har ställt in rätt datum på din telefon." (kan säga att det inte är något fel på datumet iaf!)

gah det ska alltid vara nåt meck med mina nya prylar ;)

edit, glöm det, uppdaterade till senaste firmware o verkar det funka! woho

Redigerat av thorstenn, 27 mars 2009 - 22:10.


#125

Postad 28 mars 2009 - 00:50

Jimbo80
  • Jimbo80
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Är det bara jag eller är det lite dålig volym i den?

Tycker min w890i har bättre volym.

#126

Postad 28 mars 2009 - 00:58

Jimbo80
  • Jimbo80
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

- Volymknapparna
- SMS buggen, samt lite andra småbuggar (vilket förhoppningsvis fixas)
- INGET QUADRA POP? OMG! (Inte förinstallerat, men går nog dock att installera, förhoppningsvis)
- Kameran kunde varit bättre (speciellt ta bilderna snabbare så de inte blir så suddiga)


Vad är SMS buggen för något?

#127

Postad 28 mars 2009 - 09:15

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Jaha, då var man ägare till en W715 då...

Det här med uppdateringen som finns. Uppdatera eller ej?

Erfarenheter? Åsikter?


thorstenn har svaret på din fråga... Som sagt det kan lösa problem, lägga till nya features men också lägga till nya problem, your choice ;)

#128

Postad 28 mars 2009 - 09:42

Unregistereda72c13a4
  • Unregistereda72c13a4
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
någon som har ;) koll på om man kan lägga in sin hotmail i telefonen

#129

Postad 28 mars 2009 - 12:21

xslyyx
  • xslyyx
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Uppdaterar lite info.....

SÅhär 1 vecka efter inköpsdatumet tycker jag att mobilen är suverän på alla punkter o plan.......förutom plastigheten.
Jag kommer att lämna in min då jag har öppet köp i 14 dagar...jag kan inte leva med att den knarrar och har sig när man skriver sms eller när man ska ringa upp ett nr osv.....det är JOBBIGT

Fan alltså.....att det ska behöva gå så långt..

Ingen annan som drabbats av detta?

#130

Postad 28 mars 2009 - 12:44

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

  • 921 inlägg
  • 0

SÅhär 1 vecka efter inköpsdatumet tycker jag att mobilen är suverän på alla punkter o plan.......förutom plastigheten.


Plastighet?? Är det verkligen en W715 du har köpt? :)

#131

Postad 28 mars 2009 - 12:53

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Uppdaterar lite info.....

SÅhär 1 vecka efter inköpsdatumet tycker jag att mobilen är suverän på alla punkter o plan.......förutom plastigheten.
Jag kommer att lämna in min då jag har öppet köp i 14 dagar...jag kan inte leva med att den knarrar och har sig när man skriver sms eller när man ska ringa upp ett nr osv.....det är JOBBIGT

Fan alltså.....att det ska behöva gå så långt..

Ingen annan som drabbats av detta?


Jorå, min kan knarra lite också men plastig är den inte för 5 öre, då har du aldrig hållit i en Nokia :)

#132

Postad 28 mars 2009 - 14:00

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
Nån här som vet var man kan ladda ner bra teman till telefonen ?


Och är det nån som testat www.mgmaps.com och fått det att funka ?

Redigerat av Lacariuz, 28 mars 2009 - 14:03.


#133

Postad 28 mars 2009 - 14:13

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Nån här som vet var man kan ladda ner bra teman till telefonen ?


Det finns att ladda ner via telefonen under Teman -> Sony Ericsson.

Du har Telia va? Jag måste bara få reda på om streamingen funkar för dig... Jag har 2 Telia abonnemang, ett iSurf abb och ett refill abb. Streamingen funkar inte med något av abonnemangen! (Detta funkar kanon med ett Tele2 kontant kort)

Kan du va så jättesnäll och surfa in på mobil.sr.se och under Lyssna på program och kanaler välj Direkt och välj sedan en radiokanal. Får du ljud, börjar räkneverket att räkna? (Detta ska alltså göras via mobilnätet, INTE WLAN)

#134

Postad 28 mars 2009 - 14:22

1985
  • 1985
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hejsan allihopa,

Det här är mitt första inlägg på forumet. Brukar gå in och läsa lite då och då men registrerade mig till sist, i samband med lanseringen av w715 :)

Jag som många andra här vill gärna köpa den svarta varianten men stör mig oerhört mycket på vad jag tycker är den fula röda knappsatsen. Så jag skrev ett meddelande till Sony Ericsson om att den svart/svarta också borde säljas i Sverige.

http://www.sonyerics...n...lc=sv&cc=se

Alla ni som föredrar den svart/svarta, varför inte skicka ett litet meddelande till SE med länken ovan och tala om vad ni tycker. Om det får tillräckligt många mejl, lär de ge med sig :)

1985

Redigerat av 1985, 28 mars 2009 - 14:28.


#135

Postad 28 mars 2009 - 14:33

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0

Du har Telia va? Jag måste bara få reda på om streamingen funkar för dig... Jag har 2 Telia abonnemang, ett iSurf abb och ett refill abb. Streamingen funkar inte med något av abonnemangen! (Detta funkar kanon med ett Tele2 kontant kort)

Kan du va så jättesnäll och surfa in på mobil.sr.se och under Lyssna på program och kanaler välj Direkt och välj sedan en radiokanal. Får du ljud, börjar räkneverket att räkna? (Detta ska alltså göras via mobilnätet, INTE WLAN)



Jag gjorde som du sa och surfa in på mobil.sr.se och börja lyssna på P3. Allt funka hur bra som helst. Jag får ljud och räkneverket börjar räkna. testa både med och utan Wlan.
Jag har telias abonnemang prata på.

Redigerat av Lacariuz, 28 mars 2009 - 14:34.


#136

Postad 28 mars 2009 - 14:42

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Jag gjorde som du sa och surfa in på mobil.sr.se och börja lyssna på P3. Allt funka hur bra som helst. Jag får ljud och räkneverket börjar räkna. testa både med och utan Wlan.
Jag har telias abonnemang prata på.


Helt otroligt...

Hur har du lagt in internet inställningarna i mobilen? Under Internetinställningar har jag:

Anslut med: Telia Online
APN: online.telia.se
Användarnamn: tomt
Lösenord: tomt
Begär lösenord: Av
IP-adress: ...
DNS-adress: ...
Verifiering: Ingen, PAP, CHAP
Datakomprimering: Av
Rubrikkomprimereing: Av
Proxyinställningar: På, Flera

Proxy: På
Samma för alla: Av
Proxyservrar: Flera

HTTP:

Användarnamn: tomt
Lösenord: tomt
Proxyadress: 010.254.254.254
Port: 8080

Säker:

Användarnamn: tomt
Lösenord: tomt
Proxyadress: tomt
Port: 8080

Strömning:

Användarnamn: tomt
Lösenord: tomt
Proxyadress: tomt
Port: 8080

Jag blir inte klok på detta :) Tack för att du testade :)

#137

Postad 28 mars 2009 - 14:45

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
det enda jag gjorde var att hämta hem inställningarna från sonyericssons hemsida. WAP och MMS. Sen har jag inte rört någonting.

#138

Postad 28 mars 2009 - 14:48

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

det enda jag gjorde var att hämta hem inställningarna från sonyericssons hemsida. WAP och MMS. Sen har jag inte rört någonting.


Ok tack, jag har gjort precis samma sak...

Jag fattar ingenting, suck :)

#139

Postad 28 mars 2009 - 15:01

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
Ja det är oerhört irriterade när såna saker händer. Jag har kollat igenom alla inställningar och det ser exakt ut som för dig.

#140

Postad 28 mars 2009 - 15:19

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Ja det är oerhört irriterade när såna saker händer. Jag har kollat igenom alla inställningar och det ser exakt ut som för dig.

'
Jag kom på en sak. Under Internetinställningar och under Inst. för strömning kan du välja Tillåt lokal anslutning: 'Nej' på båda och prova att lyssna på P3 igen? :) Eller stäng av WLANet....

(Om man har 'Ja' inställt ovan och har igång WLANet så ansluter streamingen via WLAN istället för mobilnätet)

Redigerat av bpl, 28 mars 2009 - 15:53.


#141

Postad 28 mars 2009 - 15:30

skurke
  • skurke
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Helt otroligt...

Hur har du lagt in internet inställningarna i mobilen? Under Internetinställningar har jag:

Anslut med: Telia Online
APN: online.telia.se
Användarnamn: tomt
Lösenord: tomt
Begär lösenord: Av
IP-adress: ...
DNS-adress: ...
Verifiering: Ingen, PAP, CHAP
Datakomprimering: Av
Rubrikkomprimereing: Av
Proxyinställningar: På, Flera

Proxy: På
Samma för alla: Av
Proxyservrar: Flera

HTTP:

Användarnamn: tomt
Lösenord: tomt
Proxyadress: 010.254.254.254
Port: 8080

Säker:

Användarnamn: tomt
Lösenord: tomt
Proxyadress: tomt
Port: 8080

Strömning:

Användarnamn: tomt
Lösenord: tomt
Proxyadress: tomt
Port: 8080

Jag blir inte klok på detta :) Tack för att du testade :)



Jag har samma problem. Telia abonnemang och streamong funkar inte.
Har samma inställningar som du förrutom att det står samma proxy-adress under strömning som under http.

Har också lagt ett supportärende hos Telia.

#142

Postad 28 mars 2009 - 15:35

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Jag har samma problem. Telia abonnemang och streamong funkar inte.
Har samma inställningar som du förrutom att det står samma proxy-adress under strömning som under http.

Har också lagt ett supportärende hos Telia.


Okej :) Trevligt att höra att man inte är ensam, eller inte :) Ta bort proxy server IP adressen under strömning och prova igen, det ska inte vara någon IP adress där...

#143

Postad 28 mars 2009 - 15:39

skurke
  • skurke
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Okej :) Trevligt att höra att man inte är ensam, eller inte :) Ta bort proxy server IP adressen under strömning och prova igen, det ska inte vara någon IP adress där...


Har testat det men ingen skillnad...

#144

Postad 28 mars 2009 - 15:44

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Har testat det men ingen skillnad...


Ahhhhh tackar för det svaret :) Då är vi 2, och ja, varför funkar det inte? det hoppas jag att Telia eller SE kan svara på inom en snar framtid...

Då ska det inte funka för Lacariuz heller, eller?

Lacariuz, kan du läsa inlägg #140 igen?

Redigerat av bpl, 28 mars 2009 - 15:46.


#145

Postad 28 mars 2009 - 18:23

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
Jag har testat att stänga av lokal anslutning på både internet inställningar och ins strömmning. och stängt av routern.
Men det funkar fortfarande att lyssna på p3.

#146

Postad 28 mars 2009 - 19:15

jakob.edstrand
  • jakob.edstrand
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Och är det nån som testat www.mgmaps.com och fått det att funka ?

Jag har testat med MGMaps och det funkar helt ok. Lite småpilligt att få igång, men det funkar.

Jag har också testat att ladda ner lite Google Maps till MGMaps, så att den läser från minneskortet istället för att ladda från 3g hela tiden. Det funkar faktiskt riktigt bra. Dock tar detta lång tid att ladda ner, och hela Sverige får nog inte plats på minneskortet. Jag laddade ner kartor över Göteborg på zoomnivå 13-15, det var typ 40 MB...

#147

Postad 28 mars 2009 - 19:48

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
Hur laddar man ner kartor via googlemaps ?

#148

Postad 28 mars 2009 - 21:18

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

  • 921 inlägg
  • 0

Hur laddar man ner kartor via googlemaps ?


http://forum.mgmaps....opic.php?t=1116

#149

Postad 28 mars 2009 - 21:41

Punani Lover
  • Punani Lover
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Nån som får till det med WLAN? Måste man ha uPNP påslaget på routern eller funkar det utan?
Hur jag än gör vill den inte ansluta. Har prova utan att fylla i några nätverksinställningar och med. Kör med WPA personal säkerhet.

Redigerat av Punani Lover, 28 mars 2009 - 22:42.


#150

Postad 28 mars 2009 - 22:43

Unregistered0075c3a1
  • Unregistered0075c3a1
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Jag kommer att lämna in min då jag har öppet köp i 14 dagar...jag kan inte leva med att den knarrar och har sig när man skriver sms eller när man ska ringa upp ett nr osv.....det är JOBBIGT


Knarrar lite från min oxå. Går det att lämna tillbaka mobilen när man öppnat den?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.