Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Ecophon Sombraℱ A/D

153 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Ecophon Sombra A (Övrigt) 1 9,64 (13) Inga priser
1 relaterade trÄdar

#51

Postad 26 maj 2006 - 09:57

Doc_martin
  • Doc_martin
  • Wannabe

  • 24 inlĂ€gg
  • 0

Det verkar vara stora prisskillnader men det jag undrar mest över Àr fÀrgen vit resp svart. Har ni nÄgon bra idé om hur man övertygar fru om att man givetvis ska ha ett svart akustiktak? Att vi ska ha ett akustiktaket Àr sjÀlvklart men eftersom rummet Àven kommer att anvÀndas till andra aktiviteter vill hon inte ha ett svart tak eftersom det blir för mörkt. Det rör sig om ett kÀllarrum sÄ det Àr inte helt ogörligt att fÄ igenom det.

Tacksam pÄ förslag!

<{POST_SNAPBACK}>


Ta ett innertak med zinkfÀrgat bÀrverk o grÄ plattor dÄ :)
sorry all, för priser men det kommer.. promise

#52

Postad 28 maj 2006 - 19:49

Lydén
  • LydĂ©n
  • AnvĂ€ndare

  • 176 inlĂ€gg
  • 0

Ta ett innertak med zinkfÀrgat bÀrverk o grÄ plattor dÄ



Vi har enats om svart :D ;) Om man bara lirkar lite varsamt sÄ gÄr det bra!

#53

Postad 18 augusti 2006 - 00:33

Lydén
  • LydĂ©n
  • AnvĂ€ndare

  • 176 inlĂ€gg
  • 0
Hur monterar man bÀst fÀstet för projektorn? Ska man sÀtt fÀstet nÀra en profil eller spelar det ingen roll. NÀr man har skruvat upp fÀstet blir det lite svÄrt att fÄ dit akustikplattan igen, antar jag iallafall. Har ni nÄgot tips pÄ bra fÀste nÀr man har ett sombra tak?

#54

Postad 23 augusti 2006 - 14:05

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag bestÀllt tvÄ lÄdor Sombra A med bÀrverk frÄn VÀxjö Undertak AB som verkar vara nÄgon slags partner till Nordisol.

Jag behöver egentligen inte sÄ mÄnga akustikplattor till taket men tÀnkte att det som blir över kan jag anvÀnda som vÀggabsorbenter eller nÄt liknande.

Kalaset kostar knappt 4.000, ingen fraktkostnad dÄ jag kör och hÀmtar prylarna sjÀlv.

#55

Postad 24 augusti 2006 - 00:01

geggen
  • geggen
  • ForumrĂ€v

  • 508 inlĂ€gg
  • 0
DÄ fick du plattor och bÀrvÀrk för 20.16kvm?
LÄter som ett hyffsat pris.. Skall ringa o bestÀlla dÀr med tror jag..



Nu har jag bestÀllt tvÄ lÄdor Sombra A med bÀrverk frÄn VÀxjö Undertak AB som verkar vara nÄgon slags partner till Nordisol.

Jag behöver egentligen inte sÄ mÄnga akustikplattor till taket men tÀnkte att det som blir över kan jag anvÀnda som vÀggabsorbenter eller nÄt liknande.

Kalaset kostar knappt 4.000, ingen fraktkostnad dÄ jag kör och hÀmtar prylarna sjÀlv.

<{POST_SNAPBACK}>



#56

Postad 24 augusti 2006 - 08:34

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlĂ€gg
  • 0

DÄ fick du plattor och bÀrvÀrk för 20.16kvm?
LÄter som ett hyffsat pris.. Skall ringa o bestÀlla dÀr med tror jag...


Nja, plattor för 20.16 stÀmmer men det Àr bara bÀrverk för ca 15kvm. Som sagt sÄ köpte jag lite extra plattor för att ha som vÀggabsorbenter, samt ifall jag förstör nÄgon vid monteringen.

Antar att du har numret, annars Àr det 0470-26658.

#57

Postad 24 augusti 2006 - 20:52

Erick
  • Erick
  • Beroende

  • 1 233 inlĂ€gg
  • 0
TÀnk pÄ att alla plattor ska ligga med texten pÄ baksidan Ät samma hÄll. Annars ser det lustigt ut sen :unsure:

#58

Postad 24 augusti 2006 - 21:25

Lydén
  • LydĂ©n
  • AnvĂ€ndare

  • 176 inlĂ€gg
  • 0

TĂ€nk pĂ„ att alla plattor ska ligga med texten pĂ„ baksidan Ă„t samma hĂ„ll. Annars ser det lustigt ut sen 



Ja, precis! Det som gjorde det lite svÄrare för min del var att hÀlften av plattorna inte hade nÄgon text/pil pÄ baksidan vilket har inneburit en del testande med att rotera vissa plattor.

#59

Postad 24 augusti 2006 - 21:41

Unregisteredd78813b6
  • Unregisteredd78813b6
  • AnvĂ€ndare

  • 114 inlĂ€gg
  • 0
Hmmm... MÄnga mÄndagar som gÄtt nu utan pris.. :unsure:

#60

Postad 29 augusti 2006 - 15:05

geggen
  • geggen
  • ForumrĂ€v

  • 508 inlĂ€gg
  • 0
SÄ! DÄ har jag ocksÄ bestÀllt 2 lÄdor Sombra A plus mattsvart bÀrverk för ca 16kvm..

Kommer Àven köpa till 1200x1200x100 stora akustikskivor att lÀgga upp ovanför Sombra A!

:)

#61

Postad 29 augusti 2006 - 15:50

AndreasT
  • AndreasT
  • LĂ€rjunge

  • 293 inlĂ€gg
  • 0
Kul! greggen

Törs man frÄga i vilken hÀrad priset hamnade?

#62

Postad 29 augusti 2006 - 16:17

geggen
  • geggen
  • ForumrĂ€v

  • 508 inlĂ€gg
  • 0

Kul! greggen

Törs man frÄga i vilken hÀrad priset hamnade?

<{POST_SNAPBACK}>



Även jag köpte utav VĂ€xjö Undertak och fĂ„r betala ca 4000kr...
De dÀr extra akustikplattorna vet jag inte Ànnu vad jag fÄr betala för.

ca pris jag fick ge:
Plattor 130kr/kvm
BÀrvÀrk 1400kr/16kvm

#63

Postad 30 augusti 2006 - 08:23

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlĂ€gg
  • 0

Även jag köpte utav VĂ€xjö Undertak och fĂ„r betala ca 4000kr...
De dÀr extra akustikplattorna vet jag inte Ànnu vad jag fÄr betala för.

ca pris jag fick ge:
Plattor 130kr/kvm
BÀrvÀrk 1400kr/16kvm

<{POST_SNAPBACK}>


Det lÄter dyrt tycker jag, mitt undertak Àr bara marginellt mindre och jag fick priset 600 + moms för bÀrverket...?

#64

Postad 30 augusti 2006 - 10:15

AndreasT
  • AndreasT
  • LĂ€rjunge

  • 293 inlĂ€gg
  • 0
Kalas grabbar!

Tycker priset var relativt överkommligt, Tack!

#65

Postad 30 augusti 2006 - 13:17

geggen
  • geggen
  • ForumrĂ€v

  • 508 inlĂ€gg
  • 0

Även jag köpte utav VĂ€xjö Undertak och fĂ„r betala ca 4000kr...
De dÀr extra akustikplattorna vet jag inte Ànnu vad jag fÄr betala för.

ca pris jag fick ge:
Plattor 130kr/kvm
BÀrvÀrk 1400kr/16kvm

<{POST_SNAPBACK}>


Det lÄter dyrt tycker jag, mitt undertak Àr bara marginellt mindre och jag fick priset 600 + moms för bÀrverket...?

<{POST_SNAPBACK}>



Det Àr sÄ hÀr att jag först fick ett pris pÄ ca 4700kr...
Men sen nÀmne jag ditt namn :) DÄ sa han att han fÄr skylla sig sjÀlv att han rÀknat fel till dig och att jag skulle fÄ samma pris :)

#66

Postad 31 augusti 2006 - 06:47

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlĂ€gg
  • 0

Även jag köpte utav VĂ€xjö Undertak och fĂ„r betala ca 4000kr...
De dÀr extra akustikplattorna vet jag inte Ànnu vad jag fÄr betala för.

ca pris jag fick ge:
Plattor 130kr/kvm
BÀrvÀrk 1400kr/16kvm

<{POST_SNAPBACK}>


Det lÄter dyrt tycker jag, mitt undertak Àr bara marginellt mindre och jag fick priset 600 + moms för bÀrverket...?

<{POST_SNAPBACK}>



Det Àr sÄ hÀr att jag först fick ett pris pÄ ca 4700kr...
Men sen nÀmne jag ditt namn :) DÄ sa han att han fÄr skylla sig sjÀlv att han rÀknat fel till dig och att jag skulle fÄ samma pris :)

<{POST_SNAPBACK}>


Seriöst!? Haha, kanonbra ju! :)

#67

Postad 31 augusti 2006 - 16:16

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlĂ€gg
  • 0
NÀmde du att det nu kommer ringa 40 anvÀndare frÄn minhembio.com och bestÀlla? :)

#68

Postad 31 augusti 2006 - 17:49

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlĂ€gg
  • 0

NÀmde du att det nu kommer ringa 40 anvÀndare frÄn minhembio.com och bestÀlla? :)

<{POST_SNAPBACK}>


Haha, nej men jag sa att det var hÀr jag hittat deras företag (eller Nordisol egentligen). Han nÀmnde inget om att det inte skulle vara rÀtt pris egentligen och jag frÄgade inte heller.

geggen, en sak att tÀnka pÄ Àr att de inte tar Visa, sÄ man fÄr ha med sig kontanter. Fick sjÀlv köra ivÀg till en bankomat och plocka ut. De har inte sÄ mÄnga privatpersoner som kunder, antar att det Àr dÀrför.

#69

Postad 31 augusti 2006 - 22:19

geggen
  • geggen
  • ForumrĂ€v

  • 508 inlĂ€gg
  • 0

NÀmde du att det nu kommer ringa 40 anvÀndare frÄn minhembio.com och bestÀlla? :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Haha, nej men jag sa att det var hÀr jag hittat deras företag (eller Nordisol egentligen). Han nÀmnde inget om att det inte skulle vara rÀtt pris egentligen och jag frÄgade inte heller.

geggen, en sak att tÀnka pÄ Àr att de inte tar Visa, sÄ man fÄr ha med sig kontanter. Fick sjÀlv köra ivÀg till en bankomat och plocka ut. De har inte sÄ mÄnga privatpersoner som kunder, antar att det Àr dÀrför.

<{POST_SNAPBACK}>



Tack för infon, hade inte inte en tanke pÄ att ta ut annars.. :)

#70

Postad 01 september 2006 - 07:52

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlĂ€gg
  • 0

Tack för infon, hade inte inte en tanke pÄ att ta ut annars.. :)

<{POST_SNAPBACK}>


NÀ, man Àr ju sÄ van vid att kunna anvÀnda kortet överallt sÄ man kÀnner sig helt nollstÀlld nÀr man upptÀcker att det inte funkar :lol:

För övrigt kan jag sÀga att de var kanonbra att handla av, mycket kunniga, hjÀlpsamma och trevliga. Annars tycker jag företag som mest sÀljer till firmor brukar vara rÀttsÄ snÀsiga och ointresserade nÀr privatpersoner ska handla, men sÄ var det verkligen inte i det hÀr fallet.

Fick en skiss pÄ hur jag ska sÀtta upp det hela, noggrann förklaring hur de olika bitarna ska passa ihop, samt lite smÄprylar som kan vara bra att ha vid montering sÄsom skruv, handskar (för att skydda plattorna frÄn fett samt för att skydda hÀnderna frÄn kliande fibrer) etc. Fick Àven lite andra tips pÄ hur man kan förbÀttra rumsakustiken och Àven belysning och lite annat smÄtt och gott.

#71

Postad 01 september 2006 - 16:11

geggen
  • geggen
  • ForumrĂ€v

  • 508 inlĂ€gg
  • 0

Tack för infon, hade inte inte en tanke pÄ att ta ut annars.. :blink:

<{POST_SNAPBACK}>


NÀ, man Àr ju sÄ van vid att kunna anvÀnda kortet överallt sÄ man kÀnner sig helt nollstÀlld nÀr man upptÀcker att det inte funkar :lol:

För övrigt kan jag sÀga att de var kanonbra att handla av, mycket kunniga, hjÀlpsamma och trevliga. Annars tycker jag företag som mest sÀljer till firmor brukar vara rÀttsÄ snÀsiga och ointresserade nÀr privatpersoner ska handla, men sÄ var det verkligen inte i det hÀr fallet.

Fick en skiss pÄ hur jag ska sÀtta upp det hela, noggrann förklaring hur de olika bitarna ska passa ihop, samt lite smÄprylar som kan vara bra att ha vid montering sÄsom skruv, handskar (för att skydda plattorna frÄn fett samt för att skydda hÀnderna frÄn kliande fibrer) etc. Fick Àven lite andra tips pÄ hur man kan förbÀttra rumsakustiken och Àven belysning och lite annat smÄtt och gott.

<{POST_SNAPBACK}>



LÄter skit bra!! Johan i VÀxjö sa till mig att vi ska sitta och diskutera allt nÀr jag kommer ner..
Gillade Àven att han inte rekommenderade mig att köpa X-bass utan istÀllet köpa vanliga tjocka
akustikplattor för mycket billigare peng.. X-bass ligger nÀmligen pÄ över 200kr/kvm.

#72

Postad 01 september 2006 - 18:13

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlĂ€gg
  • 0

Tack för infon, hade inte inte en tanke pÄ att ta ut annars.. :blink:

<{POST_SNAPBACK}>


NÀ, man Àr ju sÄ van vid att kunna anvÀnda kortet överallt sÄ man kÀnner sig helt nollstÀlld nÀr man upptÀcker att det inte funkar :lol:

För övrigt kan jag sÀga att de var kanonbra att handla av, mycket kunniga, hjÀlpsamma och trevliga. Annars tycker jag företag som mest sÀljer till firmor brukar vara rÀttsÄ snÀsiga och ointresserade nÀr privatpersoner ska handla, men sÄ var det verkligen inte i det hÀr fallet.

Fick en skiss pÄ hur jag ska sÀtta upp det hela, noggrann förklaring hur de olika bitarna ska passa ihop, samt lite smÄprylar som kan vara bra att ha vid montering sÄsom skruv, handskar (för att skydda plattorna frÄn fett samt för att skydda hÀnderna frÄn kliande fibrer) etc. Fick Àven lite andra tips pÄ hur man kan förbÀttra rumsakustiken och Àven belysning och lite annat smÄtt och gott.

<{POST_SNAPBACK}>



LÄter skit bra!! Johan i VÀxjö sa till mig att vi ska sitta och diskutera allt nÀr jag kommer ner..
Gillade Àven att han inte rekommenderade mig att köpa X-bass utan istÀllet köpa vanliga tjocka
akustikplattor för mycket billigare peng.. X-bass ligger nÀmligen pÄ över 200kr/kvm.

<{POST_SNAPBACK}>


Vilken typ av akustikplattor menar du dÄ? Du menar inte vanlig isolering?

#73

Postad 02 september 2006 - 01:17

geggen
  • geggen
  • ForumrĂ€v

  • 508 inlĂ€gg
  • 0

Tack för infon, hade inte inte en tanke pÄ att ta ut annars.. :blink:

<{POST_SNAPBACK}>


NÀ, man Àr ju sÄ van vid att kunna anvÀnda kortet överallt sÄ man kÀnner sig helt nollstÀlld nÀr man upptÀcker att det inte funkar :lol:

För övrigt kan jag sÀga att de var kanonbra att handla av, mycket kunniga, hjÀlpsamma och trevliga. Annars tycker jag företag som mest sÀljer till firmor brukar vara rÀttsÄ snÀsiga och ointresserade nÀr privatpersoner ska handla, men sÄ var det verkligen inte i det hÀr fallet.

Fick en skiss pÄ hur jag ska sÀtta upp det hela, noggrann förklaring hur de olika bitarna ska passa ihop, samt lite smÄprylar som kan vara bra att ha vid montering sÄsom skruv, handskar (för att skydda plattorna frÄn fett samt för att skydda hÀnderna frÄn kliande fibrer) etc. Fick Àven lite andra tips pÄ hur man kan förbÀttra rumsakustiken och Àven belysning och lite annat smÄtt och gott.

<{POST_SNAPBACK}>



LÄter skit bra!! Johan i VÀxjö sa till mig att vi ska sitta och diskutera allt nÀr jag kommer ner..
Gillade Àven att han inte rekommenderade mig att köpa X-bass utan istÀllet köpa vanliga tjocka
akustikplattor för mycket billigare peng.. X-bass ligger nÀmligen pÄ över 200kr/kvm.

<{POST_SNAPBACK}>


Vilken typ av akustikplattor menar du dÄ? Du menar inte vanlig isolering?

<{POST_SNAPBACK}>


Jo en mineralullskiva som Àr avsedd för bÀttre akustik. (FÄngar upp dom lÀgre Hz.en sa Johan i vÀxjö) Han byggde Àven sjÀlv med sÄnna i flertalet SF bio salonger..

#74

Postad 30 oktober 2006 - 08:07

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag monterat upp bÀrverket till undertaket. Kunde inte göra det tidigare dÄ jag hade en del gipsning och mÄlning kvar att göra först.

Det var lÀttare Àn jag hade trott, har ju lÀst att en del tyckt det varit vÀldigt knepigt och att man mÄste vara proffs etc. men det var inte sÄ svÄrt tycker jag.

Det som var lite knepigt var att fÄ upp kantlisten rakt, man mÄste nÀstan vara tvÄ för att lyckas för det Àr inte lÀtt att bÄde hÄlla listen och skruva sjÀlv. Extra krÄngligt blir det nÀr man behöver mer Àn en lÀngd per vÀgg (ca 3 meter), att skarva pÄ ett vettigt sÀtt var lite knepigt nÀr man aldrig gjort liknande saker förr.

Har man sedan rÀknat ut exakt hur resten av ramverket ska byggas upp sÄ Àr det bara att klippa rÀtt lÀngder med en plÄtsax, sÀtta upp de första lÀngderna och sedan Àr resten bara att klicka ihop, lÀttare Àn att bygga Lego :D

#75

Postad 30 oktober 2006 - 09:53

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlĂ€gg
  • 0
Har ni sett mitt tak förresten?

Postad bild

Det Àr mörkare i verkligheten, blixten förstör en del.

#76

Postad 30 oktober 2006 - 10:21

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlĂ€gg
  • 0

Har ni sett mitt tak förresten?

Det Àr mörkare i verkligheten, blixten förstör en del.

<{POST_SNAPBACK}>


Stiligt! Men ska du inte sÀtta en skiva vid projektorfÀstet ocksÄ? Borde inte vara alltför svÄrt att skÀra till...

SjÀlv har jag bara lagt upp ett par skivor för att testa, vÀntar pÄ lite el samt spotlights innnan jag ska sÀtta upp resten.

#77

Postad 30 oktober 2006 - 10:23

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr MYCKET kvar att göra. Nu vÀntar jag pÄ att köpa en ny duk, innan dess vill jag inte skÀra till nÄgot eftersom jag kanske (troligtvis) mÄste flytta pÄ fÀstet!

#78

Postad 30 oktober 2006 - 11:25

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr MYCKET kvar att göra. Nu vÀntar jag pÄ att köpa en ny duk, innan dess vill jag inte skÀra till nÄgot eftersom jag kanske (troligtvis) mÄste flytta pÄ fÀstet!

<{POST_SNAPBACK}>


Aha, det förklarar saken :D

Förresten, nÀr jag snackade med sÀljaren sa han att man inte behöver förborra listerna utan man kan sÀtta skruvarna direkt i listen och dra dem rakt igenom.

Kan ju sÀga att det var inget jag lyckades med, det blev till att snÀllt plocka fram borrmaskinen :)

#79

Postad 30 oktober 2006 - 11:49

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlĂ€gg
  • 0
Jo det ska ju gÄ, men jag vill minnas att jag gjorde smÄ hÄl innan jag med sÄ det blev lÀttare att sÀtta upp sjÀlv.
Taket pÄ bilden hÀnger dock "flytande". Det Àr 15 cm fritt pÄ alla sidor, dÀr ska det sen löpa skenor med draperier som man kan placera lite som man vill runtom i rummet.

Men för att ÄtergÄ till taket dÄ, vilken jÀkla skillnad det blev i rummet, ett helt annat ljud. Minskade verkligen ner pÄ reflexerna.

#80

Postad 30 oktober 2006 - 12:29

geggen
  • geggen
  • ForumrĂ€v

  • 508 inlĂ€gg
  • 0

Jo det ska ju gÄ, men jag vill minnas att jag gjorde smÄ hÄl innan jag med sÄ det blev lÀttare att sÀtta upp sjÀlv.
Taket pÄ bilden hÀnger dock "flytande". Det Àr 15 cm fritt pÄ alla sidor, dÀr ska det sen löpa skenor med draperier som man kan placera lite som man vill runtom i rummet.

Men för att ÄtergÄ till taket dÄ, vilken jÀkla skillnad det blev i rummet, ett helt annat ljud. Minskade verkligen ner pÄ reflexerna.

<{POST_SNAPBACK}>



Ljudskillnaden blev vÀldigt stor för mig med :D Gillar verkligen detta tak!

#81

Postad 31 oktober 2006 - 21:19

marcus nilsson
  • marcus nilsson
  • AnvĂ€ndare

  • 217 inlĂ€gg
  • 0
Har Àven jag satt upp ett Sombra tak, har byggt om totalt. Blev riktigt bra. Bilder kommer!

#82

Postad 15 februari 2007 - 14:59

DmD
  • DmD
  • ForumrĂ€v

  • 525 inlĂ€gg
  • 0
Är detta "bra" ?? , ska sĂ€tta in taket i mitt vardagsrum som Ă€r pĂ„ drygt 20 kvadrat.

M BP CONNECT SVART 3700 5,00 123,00 = 615,00
M TP CONNECT SVART 1200 28,00 40,00 = 1 120,00
M TP CONNECT SVART 600 28,00 20,00 = 560,00
M VÄGGLIST SVART 6,00 82,00 = 492,00
2060-01 HÅLBAND SBE-2S 13*0,7 mm 10,00 LM 4,50 = 45,00
M SOMBRA SVART 600*600*20 20,16 195,00 = 3 931,20
M ARBETE 1,00 2 850,00 = 2 850,00

Summa Frakt FörsĂ€kring Fakt.avgift Moms Öresutj.

TOTALT med moms och allt:

= 12 017,00


Har Àven fÄtt detta frÄn ett annat företag:

"1: Ecophone Sombra A 600*600 T24 Mattsvart inklusive montage och frakt till ett pris av Tiotusen (10.000:-) Kronor Exklusive moms.

2: Ecophone Sombra A 600*600 T24 Mattsvart exklusive montage till ett pris av Sjutusen (7.000:-) Kronor Exklusive moms.
I anbud 2 ingÄr materialtransporten till en adress inom stockholmsomrÄdet.

FörutsÀttningar och förtydliganden.
Vid en ev montering av undertak förutsÀtter vi att rummet Àr tomt.
Betalning av kontraktssumma sker genom förskottsbetalning"

*VÀntar pÄ svar frÄn Nordisol ocksÄ*

Synpunkter tas tacksamt emot.

Redigerat av DmD, 15 februari 2007 - 15:15.


#83

Postad 21 februari 2007 - 19:35

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlĂ€gg
  • 0
Har lÀst och lÀst men blir helt snurrig, VAR och av VILKEN ska man köpa för att fÄ bÀsta pris, finns det nÄt bra stÀlle i skÄne helst i nÀrheten av Kristianstad? :P

Behöver ca. 25-30kvm, med matt bÀrverk...

Du som skrev nÄt om att du fÄtt tips om hur du skulle förbÀttra akustiken förövrigt i ditt rum, vad var det för tips du fick?


Jag Àr inte nÄn höjdare pÄ akustik, men förutom taket, Àr det inte bra att ha nÄt pÄ vÀggarna lÀngst fram för att förhindra att frontarna reflekteras i vÀggarna, samt att mer eller mindre HELA bakre vÀggen Àr absorberande för att slippa reflektioner dÀrifrÄn frÄn frontarna och centern?

Resten Àr vÀl ok. att det reflekteras (surrarna) sÄ man fÄr ett bÀttre surround ljud?


Tacksam för alla svar!

#84

Postad 23 februari 2007 - 23:30

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlĂ€gg
  • 0
nÄgon som vet nÄn i uppsala trakten som sÀljer det hÀr taket förutom beijer som ska ha sjukt mycket för det

#85

Postad 09 maj 2008 - 18:51

Jason76
  • Jason76
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
*BUMP*

NĂ„gra fler som köpt det hĂ€r taket som kanske har nĂ„got att bidra med. Har försökt söka pĂ„ nĂ€tet, men det gĂ„r ju inte att hitta priser nĂ„gonstans. Tacksam för alla bidrag, helst i typ VĂ€sterĂ„s el. Örebro.

#86

Postad 16 maj 2008 - 14:42

Zeke82
  • Zeke82
  • Wannabe

  • 32 inlĂ€gg
  • 0
Är likasĂ„ sugen pĂ„ detta tak. Bor i Stockholm och har utan framgĂ„ng hittat priser understigande 399 kr / st

Mvh / Z

#87

Postad 02 juni 2008 - 12:04

claeslund
  • claeslund
  • Wannabe

  • 21 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Jag jobbar pÄ ett undertaksföretag och vi tar för Sombra kant A 600x600x20 mm eller 600x1200x20 mm 136 kr/m2. Detta Àr Ecophons standardpris. Priset gÀller exklusive moms och frakt och endast hela förpackningar.

Mvh Claes
B&L Lund AB
www.absoflex.se

#88

Postad 03 juni 2008 - 14:40

Zeke82
  • Zeke82
  • Wannabe

  • 32 inlĂ€gg
  • 0
Jag pratade precis med Stefan Nordahl pÄ Nordisol Akustik och fick priset 9500kr inkl moms och montering för mina 17kvm. Dock skulle vi trÀffas och kika pÄ rummet dÄ jag har snetak över fönstrena.

What say you?

Mvh / Z

#89

Postad 04 juni 2008 - 08:47

claeslund
  • claeslund
  • Wannabe

  • 21 inlĂ€gg
  • 0

Jag pratade precis med Stefan Nordahl pÄ Nordisol Akustik och fick priset 9500kr inkl moms och montering för mina 17kvm. Dock skulle vi trÀffas och kika pÄ rummet dÄ jag har snetak över fönstrena.

What say you?

Mvh / Z


Hej hopp!

Det var ett bra pris. Fick en förfrÄgan igÄr pÄ 21 m2 hÀr pÄ forumet och dÄ fick jag fram ett pris pÄ ca 7500 utan frakt. SÄ ungefÀr 8000 inklusive allt. Sedan sÄ brukar vi iof ge bra rabatt nÀr man köper det monterat pÄ plats men 9500 kr skulle jag vilja sÀga Àr ett bra normalpris, speciellt om han ska komma och titta pÄ det innan...dÄ Àr det tom billigt.
Du fÄr hÀlsa frÄn Absoflex nÀr du trÀffar honom (han köper en del ljudabsorbenter av oss)!

#90

Postad 10 juni 2008 - 15:04

Zeke82
  • Zeke82
  • Wannabe

  • 32 inlĂ€gg
  • 0

Hej hopp!

Det var ett bra pris. Fick en förfrÄgan igÄr pÄ 21 m2 hÀr pÄ forumet och dÄ fick jag fram ett pris pÄ ca 7500 utan frakt. SÄ ungefÀr 8000 inklusive allt. Sedan sÄ brukar vi iof ge bra rabatt nÀr man köper det monterat pÄ plats men 9500 kr skulle jag vilja sÀga Àr ett bra normalpris, speciellt om han ska komma och titta pÄ det innan...dÄ Àr det tom billigt.
Du fÄr hÀlsa frÄn Absoflex nÀr du trÀffar honom (han köper en del ljudabsorbenter av oss)!


Hej! Trevligt, dÄ vet jag att det Àven Àr en bra prisbild utöver den trevliga kundservicen :-) Sitter och gnider hÀnderna lite i vÀntan pÄ att fÄ taket monterat, efter det ska TV och duk upp pÄ vÀggen följt av projektor samt en del ljudabsorbenter (skall passa pÄ att frÄga Stefan om detta). *julafton*

Mvh / Z

#91

Postad 26 juni 2008 - 12:07

DmD
  • DmD
  • ForumrĂ€v

  • 525 inlĂ€gg
  • 0
NĂ„n som har erfarenheter vad detta tak gör för skillnader i ljuvolym bĂ„de in och ut i LÄGENHETER?

TÀnker mig att ev sÀtta in detta i mitt 16 kvadrat stora sovrum dÄ min granne ovanför har en tendens att vÀsnas en sju****s massa trots tillsÀgningar och dylikt frÄn grannar. DÀmpar detta tak ljud ner till mig eller mest ljud upp till honom??

Redigerat av DmD, 02 juli 2008 - 09:59.


#92

Postad 02 juli 2008 - 12:51

Zeke82
  • Zeke82
  • Wannabe

  • 32 inlĂ€gg
  • 0
Jag fÄr nog ta tillbaka det dÀr om bra kundservice. Allt lÀt riktigt bra pÄ telefon i början nÀr jag talade med dem pÄ Nordisol Akustik. Det tog 2 veckor+ av telefonsamtal och mail för att fÄ besöket och bedömningen om det gick att montera taket hemma hos mig eller ej. Fick ligga pÄ som f#n och tjata, men tillslut fick jag besök. Det skulle gÄ bra att montera taket och han skulle bestÀlla materialet omgÄende. Nu vÀntar jag fortfarande pÄ svar om nÀr jag kan fÄ mitt tak monterat. KÀnner mig som en tjatk#r#ing som mÄste ligga pÄ hela tiden, visst de har mÄnga kunder men att Äterkomma med en ev tidsplan Àr inte mycket begÀrt. Hade onekligen vÀnt mig till nÄgot annat företag om det inte hade varit sÄ att detta Àr de enda jag kÀnner till i StockholmsomrÄdet...

Trist att allt ska ta sÄdan lÄng tid, hela biorummet stÄr stilla i byggfasen pga det hÀr taket... *suckar*

Om det finns nÄgot annat företag dÀr ute som kan montera detta tak för runt 10,000kr sÄ betalar jag mer Àn gÀrna extra för att fÄ det gjort sÄ fort som möjligt.

Ber om ursÀkt i förvÀg för min bitterhet..

Mvh / Z

#93

Postad 03 juli 2008 - 09:44

Zeke82
  • Zeke82
  • Wannabe

  • 32 inlĂ€gg
  • 0
Fick en lÀnk med en hel del auktoriserade undertaksföretag som kan vara av intresse nu nÀr Nordisol gÄr bort som entrepenör.

LĂ€nk: http://www.undertaksforeningen.se/

Skickade mejl till nÄgra och invÀntar svar :-)


Mvh / Victor

#94

Postad 10 juli 2008 - 12:41

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlĂ€gg
  • 0

Fick en lÀnk med en hel del auktoriserade undertaksföretag som kan vara av intresse nu nÀr Nordisol gÄr bort som entrepenör.

LĂ€nk: http://www.undertaksforeningen.se/

Skickade mejl till nÄgra och invÀntar svar :-)

Mvh / Victor

Hur gÄr det med detta?
Jag Àr i fasen att fixa akustiken hamma, och hÄller som bÀst pÄ att kolla vilka butier i huvudstaden som man kan besöka.

#95

Postad 10 juli 2008 - 20:35

Zeke82
  • Zeke82
  • Wannabe

  • 32 inlĂ€gg
  • 0
Hej,
jag skickade ut min förfrÄgan med rumsskiss till ett flertal entreprenörer och det tog ca 1 veckas tid frÄn att jag pratade med Anders pÄ Rönnmarks undertak tills att jag hade taket montera, och det under semestertid.
SÄ grymt nöjd jag Àr, bestÀllde min heltÀckningsmatta Àven och sÄ fort den Àr pÄ plats kommer det upp fotografier i albumet. Jag kan varmt rekommendera honom i alla fall, det tog ca 3 timmar för 2 gubbar att sÀtta upp taket (jag har sne-tak vid fönstrena men detta löstes ÀndÄ perfekt estetiskt). Kudos till Anders och hans firma, skrev att han har ett par bira innestÄende hÀr om han har vÀgarna förbi ;)

Mvh / Z

#96

Postad 14 augusti 2008 - 08:59

lirsa
  • lirsa
  • ForumrĂ€v

  • 979 inlĂ€gg
  • 0
Det kommer en kille frĂ„n Akustiksystem i Laholm hem till mig i eftermiddag och skall kolla pĂ„ mitt tak. Har tröttnat pĂ„ tyg i taket. Återkommer med priser och sĂ„dant, mitt run Ă€r pĂ„ ca 33 kvm sĂ„ man kommer vĂ€l fĂ„ en chock...

#97

Postad 16 augusti 2008 - 20:29

necrio
  • necrio
  • ForumrĂ€v

  • 646 inlĂ€gg
  • 0

Hej,
jag skickade ut min förfrÄgan med rumsskiss till ett flertal entreprenörer och det tog ca 1 veckas tid frÄn att jag pratade med Anders pÄ Rönnmarks undertak tills att jag hade taket montera, och det under semestertid.
SÄ grymt nöjd jag Àr, bestÀllde min heltÀckningsmatta Àven och sÄ fort den Àr pÄ plats kommer det upp fotografier i albumet. Jag kan varmt rekommendera honom i alla fall, det tog ca 3 timmar för 2 gubbar att sÀtta upp taket (jag har sne-tak vid fönstrena men detta löstes ÀndÄ perfekt estetiskt). Kudos till Anders och hans firma, skrev att han har ett par bira innestÄende hÀr om han har vÀgarna förbi :D

Mvh / Z


lÄter kanon, vÄgar man frÄga vad du fick betala, och kanske en bild pÄ det fÀrdiga resultatet? ;)

#98

Postad 14 september 2008 - 08:16

Unregistered7a0d727f
  • Unregistered7a0d727f
  • Amatör

  • 88 inlĂ€gg
  • 0
edit: post raderad

Redigerat av Unregistered7a0d727f, 10 oktober 2008 - 11:24.


#99

Postad 15 oktober 2008 - 21:36

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlĂ€gg
  • 0
Ni som har Ecosombra A , lÀgg gÀrna upp lite bilder. Jag har precis mailat Christer pÄ Nordisol i Göteborg om prisförslag. Jag skall ha drygt 16kvm Sombra A med mattsvart bÀrverk. Har dom detta som lagervara? Hade tÀnkt sÀtta upp det till helgen.

#100

Postad 23 oktober 2008 - 17:55

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlĂ€gg
  • 0

Ni som har Ecosombra A , lÀgg gÀrna upp lite bilder. Jag har precis mailat Christer pÄ Nordisol i Göteborg om prisförslag. Jag skall ha drygt 16kvm Sombra A med mattsvart bÀrverk. Har dom detta som lagervara? Hade tÀnkt sÀtta upp det till helgen.


fick du nÄgon prisuppgift?
har du redan hunnit sÀtta upp det?
bilder?



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.