Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#8101

Postad 03 maj 2014 - 18:51

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Personligen så tycker jag den svenska versionen är betydligt bättre än remaken. Mer stämningsfull, bättre skådespelare och bättre foto


Eftersom den svenska boken och filmen är döpt efter Morrisseys låt "Let the Right One Slip In" så tycker jag det är trist att det inte blev namnet på remaken. Det har jag tagit som (en rätt dålig) anledning att inte se den. Men originalet var bra!

Senaste filmen jag såg var Saving Mr. Banks, baserad på den sanna historien om när Disney gjorde film av Mary Poppins. Sorglig men bra, 7,5/10.


#8102

Postad 03 maj 2014 - 19:19

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Cockpit

För att vara svensk film så var den kul.
Gick ju att förutse lite, men ändå rätt bra.

6/10



Berättelsen om Pi

Inte alls som jag trodde den skulle vara, mycket djupare än jag trott.
Magiska bilder!!!
En film jag verkligen rekommenderar, men som räcker med att se en gång!

6/10

#8103

Postad 03 maj 2014 - 20:31

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 1
I Frankenstein

En film som jag inte hade några förväntningar överhuvudtaget, vilket var mycket bra. Filmen är ganska dålig rakt genom, man har på ett konstigt sätt blandat storyn bakom Frankenstein monster och Underworld filmerna, både i storyn men även bland skådespelare i filmen.

Filmen kommer du ganska lätt att glömma och har du ca. 90 min som du verkligen inte kan hitta på annat, så får du väl lägga på denna film.

1 av 10 möjliga demoner.


#8104

Postad 04 maj 2014 - 06:56

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 1
The Hobbit: The Desolation of Smaug. Bättre än den första men fortfarande långt ifrån LOTR-nivåer. 3/5.

#8105

Postad 04 maj 2014 - 07:03

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
I, Frankenstein

Öh, nej!

Betyg 1/10

#8106

Postad 04 maj 2014 - 07:34

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Divergent

fyfan vilken dynga .. ge mig pengarna och tiden jag la ut på den

0/100

#8107

Postad 04 maj 2014 - 08:52

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Dredd 3 av 5

Bättre än väntad, lite synd att det var en
Spoiler
liknande film för en djupare story hade varit trevligare men å andra sidan så var det mycket action och inte en lugn stund men jag hade föredragit mer story men man kan ju hoppas på en uppföljare som visar det denna inte gör.
Annars underhållande utan töntiga klischéer, bra filmat och blodigt vilket nästa film inte var.

Postad bild





White House Down 1,5 av 5

Hyrde 3 filmer och brist på annat blev denna den tredje fast jag hade Bad feeling om den och det visade sig att det var förtjänat, matiné-action för hela familjen det enda blodet man fick se var näsblod resten var idioti med dålig CGI.


Postad bild



Hobbit 3 av 5

Lite svårt att tro att det är Peter Jacksson som gör dessa, känns som att det är nån som försöker göra en billig kopia av LOTR. Överflödig CGI och även ibland bristande sen har denna som tidigare film också hade dvs scener med 100% CGI där bara en massa skit händer som man inte har ork eller lust att engagera sig i vilket bara blir tröttsamt. Jag vet att filmer utspelar sig så som regissören har bestämt men illusionen som ändå gör en film spännande och intressant även om man vet att hjälten överlever är helt borta när allt är CGI, känns som att det bara är en tillfällig uppvisning av nåt som inte har nåt med filmen att göra och man kan lika gärna hoppa till nästa scen.

Postad bild

#8108

Postad 04 maj 2014 - 13:11

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 2
Hunger Games 1, BD
Med tanke på att det är en ungdomsfilm baserad på en ungdomsbok tycker jag att den är riktigt bra och håller en lagom nivå på både story och spänning.
Det hade varit spännande med en mer vuxen version, gärna som TV-serie. Hade kunnat bli riktigt bra.

Redigerat av hassesolo, 04 maj 2014 - 13:12.


#8109

Postad 04 maj 2014 - 15:04

danli560
  • danli560
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Hunger Games 1, BD
Det hade varit spännande med en mer vuxen version, gärna som TV-serie. Hade kunnat bli riktigt bra.

Det håller jag med om, de kunde göra en tv-serie på 10-12 avsnitt per bok.

#8110

Postad 04 maj 2014 - 18:05

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
The wolf of wall street

Kort sammanfattning av en rejält lång film: Riktigt bra film, bra handling och underhållande karaktärer som gör bra skådespelarinsatser.

Känns som den längsta film jag nånsin sett men höll ändå sig intressant genom hela

8,5/10

#8111

Postad 04 maj 2014 - 19:12

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 1

The wolf of wall street

Kort sammanfattning av en rejält lång film: Riktigt bra film, bra handling och underhållande karaktärer som gör bra skådespelarinsatser.

Känns som den längsta film jag nånsin sett men höll ändå sig intressant genom hela

8,5/10


Såg den med och tyckte att Leo gjorde rollen ruskigt härlig och var bara pga det jag såg klart på filmen för den var lite väl lång och utan bra skådisar skulle jag ha stängt av :)
3/10

#8112

Postad 05 maj 2014 - 06:16

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 2

Såg den med och tyckte att Leo gjorde rollen ruskigt härlig och var bara pga det jag såg klart på filmen för den var lite väl lång och utan bra skådisar skulle jag ha stängt av :)
3/10

Jag stängde av...

#8113

Postad 05 maj 2014 - 07:14

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Falling Down 3/5

Gammal klassiker som nog dom flesta redan sett men den är väl värd att se igen.
Bra söndags film.
http://m.imdb.com/title/tt0106856/



#8114

Postad 05 maj 2014 - 10:57

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 1

Blir Sagan om ringen engelsk bara för att skådisarna är britter?

Den är Nya Zeeländsk. ;)
Amerikaner bryr sig dock inte så länge de talar engelska. Se bara hur filmer som Oscar-nomineras kategoriseras. Antingen talar de engelska eller så hamnar de under "Foreign language movies".

#8115

Postad 05 maj 2014 - 18:42

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1
The Hunger Games: Catching Fire

Tyckte denna var bättre än första delen i serien, den kändes mer vuxen.

7.5/10

#8116

Postad 09 maj 2014 - 01:11

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
The American, Den tredje vågen och någon slags Afrikansk film som gick på SVT för ca: en vecka sedan :) Minns inte vad den hette så den skippar jag :) Den byggde på en verklig berättelse.

The American var rätt bra faktiskt. Gillade den. Handlar om George Cloney som är en lönnmördare i denna rulle. Denna film får en 8 av 10. Ett plus är att den utspelar sig i Italien iom att man har varit där några gånger på semester genom åren :)

Den tredje vågen hade jag inte sett innan men den kändes rätt gammal. Den får en svag 7:a. En dålig variant av GSI :)

Redigerat av Unregistered2294, 09 maj 2014 - 01:12.


#8117

Postad 09 maj 2014 - 04:25

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Den tredje vågen hade jag inte sett innan men den kändes rätt gammal. Den får en svag 7:a. En dålig variant av GSI :)

Har du inte sett Tredje Vågen innan de nya Falk-filmerna? Antar att det är de du menar med GSI?
Noll tolerans och Livvakterna har du sett va? Om inte annat kan jag rekommendera de om du gillar falk.
Inte samma TV-seriekänsla som de senaste 12 filmerna, men sköna ändå.
Kan för övrigt hålla med om Tredje Vågen, minns jag rätt var jag lite besviken första gången jag såg den.

Redigerat av MartinAberg, 09 maj 2014 - 04:26.


#8118

Postad 09 maj 2014 - 07:07

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Inte samma TV-seriekänsla som de senaste 12 filmerna, men sköna ändå.


Skulle TV-seriekänsla gör dom bättre?

#8119

Postad 09 maj 2014 - 07:16

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Skulle TV-seriekänsla gör dom bättre?

Av allt jag skrev så tolkar du det :P
Nej, TV-seriekänslan gör inte filmerna bättre, dock mer sammanhängande.
Jag gillar alla Falk-filmerna, oavsett tillverkningsår...

#8120

Postad 09 maj 2014 - 07:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Grudge match
Två pensionerade bixare väljer att åter igen gå upp i ringen mot varandra. Stallone och de niro. Jag hade verkligen sett fram emot den här filmen, men tyvärr så gjorde jag något extremt ovanligt, jag råkade se trailern. Jag vet att man aldrig ska göra det, men nu sket det sig. Ordentligt. Speciellt eftersom trailern innehåller mycket av det som är roligt i filmen, om än inte allt såklart.

I stallones fall så drivs det endel med hans tidigare rocky-insatser, vilket är ett uppskattat inslag i det hela. Det känns inte som att han kan göra en boxningsfilm utan att erkänna den delen då det är en ikonisk filmserie. Minus femman.

Det är stabila skådespelarinsatser och en film som är lätt att se. Men när trailern lyckas klämma in en stor del av dom roliga scenerna i filmen så förstår man att filmen blir lite urvattnad, även som komedi. Att den är närmare 2 timmar gör inte den saken bättre.

Filmen ar en mer seriös sida och jag skulle hellre ha sett att den gjordes helt och hållet till ett drama, där dom två boxarna får reflektera över sitt eget åldrande. När dom väl får göra det i denna komedin så känns det som att filmen hade kunnat bli en riktig guldkalv. Tyvärr sker detta bara i en enda scen. Möjligen två. Det är dock här filmen glänser. Hade den gjorts i samma stil så hade det kunnat bli en solklar femma. Men som den är idag...

Bild: 4/5 oj, satsar man så mycket på bild på komedier? :o
Ljud: 3/5 bra, men inget speciellt.
Film: 2/5 den är ok att slötitta på, men det är extremt frustrerande att filmen är och tar på ett ämne som är så bra, för att bara spola ner det i brusefåtöljen.

#8121

Postad 09 maj 2014 - 11:38

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Man of Tai Chi

Ganska värdelös film. Inte ens fightingscenerna var något utöver det vanliga. Keanu är lika dålig regisör som skådespelare. Matrix kommer han undan med för den rollen kräver inte mycket. Här ska han vara skrämmande vilket inte lyckas alls.

4/10

#8122

Postad 09 maj 2014 - 18:24

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0
The Monuments Men (2014)

Sevärd film men inte mycket mer. Ganska amerikansk vinklat som det brukar vara i liknade filmen.
Seg stundvis och några långdragna scener som kunde tagits bort eller ersätts av annat.
En bra story dock som kunde ha blivit mycket bra men periodvis svårt att hänga med vart dem befann sig, lite "du går dit och jag går dit" och så samlades dem ibland tillsammans...kunde ha berättats på ett bättre sätt.

4 av 10 och då är jag snäll.

#8123

Postad 09 maj 2014 - 18:36

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Trailer Park Boys The Movie

kanon. Man kan ju inte annat än att asgarva

8/10

Trailer Park Boys Countdown to Liquor Day

Minst lika rolig som The Movie. Man asgarvar så jävla mycket åt Mr. Lahey

8/10

#8124

Postad 09 maj 2014 - 22:08

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Det var bara Tredje vågen jag inte minns att jag hade sett :) Vissa Falk GSI filmer också men har ifs den första boxen men har inte orkat kika igenom alla ännu :)

Har du inte sett Tredje Vågen innan de nya Falk-filmerna? Antar att det är de du menar med GSI?
Noll tolerans och Livvakterna har du sett va? Om inte annat kan jag rekommendera de om du gillar falk.
Inte samma TV-seriekänsla som de senaste 12 filmerna, men sköna ändå.
Kan för övrigt hålla med om Tredje Vågen, minns jag rätt var jag lite besviken första gången jag såg den.



#8125

Postad 10 maj 2014 - 17:07

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 1
Gravity på 2D BD.

Bra ljud och bild och hel-läckert gjord. Själva filmen var väl inte mer än okej dock. Problemet är att man brer på för mycket för att skapa dom känslorna regissören vill skapa. Ser hellre om Apollo 13 än den här en gång till.

Betyg 6/10

Hobbit desolation of smaug. 2D BD
Snyggt gjord och bra ljud. Blir lite för mycket Indiana Jones över det hela för att det skall funka helt. Tycker man tappar känslan för karaktärerna man fick i LoTR filmerna.

Betyg 7/10

Before midnight. BD

Älskade de två första filmerna men föll inte för denna. Tyckte den började starkt men tappade efter hand.

Betyg 5/10

#8126

Postad 11 maj 2014 - 08:16

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Hobbit (den första)
Väldigt snyggt gjord med vackra miljöer och Golum är skithäftigt gjord. Tycker filmen är lite seg och lite för mycket Sagan om Ringen för att bli någon wow upplevelse.

Bild 10/10
Ljud 9/10
Filmen 6/10


#8127

Postad 11 maj 2014 - 08:31

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Hobbit - The Desolation of Smaug

Efter att många sagt att den var bättre än den första hade jag kanske lite för höga förhoppningar. Tyvärr kommer inte denna filmserie i närheten av Sagan om Ringen. Omotiverat långa utdragna stridsscener. Jag är sjukt trött på att se alver slåss mot orcher i vad som kändes som 2/3 av filmen, allt detta tillför inte heller filmen någonting mer än att det "händer något" vilket verkar vara kravet bland biobesökare idag. För mycket CGI och dataspelsorcher med, tacka vet jag de "riktiga" från LotR.
Det positiva med denna filmserie är att det inte spelar någon roll om man läst boken nyligen, eftersom de inte har speciellt mycket gemensamt mer än själva ramen i handligen, i övrigt är det mesta förändrat och utbroderat in absurdum på ett eller annat sätt.

Bra bild och ljud så klart. Filmen får 5/10


Förresten, vad tusan har hänt med Legolas? Han var sig ju knappt lik, rund i ansiktet och annorlunda i utseendet på nåt odefinierbart sätt. Kunde man inte ha tvingat Orlando Bloom att banta ned sig så han såg ut som i LotR och be sminkpersonalen jobba hårdare?

#8128

Postad 11 maj 2014 - 09:04

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Dallas Buyers Club

Annorlunda men bra film, handlar om en skojare och cowboy som blir sjuk i aids och börjar leta vägar för att bli bättre genom att smuggla medicin som amerikanska livsmedelsverket inte godkänt samtidigt som han säljer det till andra med aids.

6/10.

#8129

Postad 11 maj 2014 - 12:58

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Förresten, vad tusan har hänt med Legolas? Han var sig ju knappt lik, rund i ansiktet och annorlunda i utseendet på nåt odefinierbart sätt. Kunde man inte ha tvingat Orlando Bloom att banta ned sig så han såg ut som i LotR och be sminkpersonalen jobba hårdare?


Jag reagerade också på Legolas MEN inte på hur han såg ut, Orlando är ändå 10 år äldre, men Legolas karaktär som verkar vara nån Anakin Skywalker prototyp.



Nåt som fortfarande stör mig är "pil-scenen".

Orchen siktar och skjuter en pil på 15-20 meter avstånd och kommer med 100% träffa, en alv ser detta och väljer att skjuta på pilen i luften så orchens pil missar vilket betyder att alven måste se pilen gå iväg från bågen för att beräkna och sikta men även om alvens pil är snabbare så måste alven ha stått redo och väntat på att orchen ska släppa pilen så varför inte skjuta orchen direkt. Jag kan tänka mig att nån skulle slänga nåt i vägen som en sköld eller nåt annat iväg som tar pilen men skjuta ifatt en annan pil på längre avstånd än vad den första pilen har till sitt mål...
Anser Hollywood att publiken är korkad, troligen JA, är den korkad, troligen JA, betyder det att det kommer komma mer och mer sån skit för så länge det ser coolt ut så funkar allt och pengarna rullar in.

Är boken The Hobbit en dålig bok som det inte går att göra en bra film av, jag har inte läst den så det är en fråga till er som läst den?

#8130

Postad 11 maj 2014 - 13:06

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Är boken The Hobbit en dålig bok som det inte går att göra en bra film av, jag har inte läst den så det är en fråga till er som läst den?

För mig som läst boken är filmerna en besvikelse.
Har visserligen bara sett första Hobbit-filmen men jag tror att det räcker för mig...
Kan varmt rekommendera att läsa den eller införskaffa den som ljudbok om man föredrar det.

#8131

Postad 11 maj 2014 - 14:15

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

För mig som läst boken är filmerna en besvikelse.
Har visserligen bara sett första Hobbit-filmen men jag tror att det räcker för mig...
Kan varmt rekommendera att läsa den eller införskaffa den som ljudbok om man föredrar det.


https://www.minhembio...0

#8132

Postad 11 maj 2014 - 18:53

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Jag tycker att boken the Hobbit är riktigt svag. Somnade massor av gånger (vilket iofs kan förklaras av spanska sömnpiller) när jag hörde ljudboken. Den är rätt platt och tråkigt faktiskt.
Det var ingen tillfällighet att böckerna Sagan om ringen filmatiserades först om man säger så...

#8133

Postad 11 maj 2014 - 21:40

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Det var nog 14 år sen jag läste Hobbit men jag minns den som en ganska medioker barnbok i jämförelse med Sagan om Ringen. Gick att läsa och jag tröttnade inte, men det var inte alls blandvändare som de andra böckerna.

#8134

Postad 12 maj 2014 - 06:46

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Frost (frozen) - 6/10 en bra Disney-film, snyggt animerat, bra ljud men med på tok för mycket sång. Självklart ska det sjungas i Disney-filmer men första halvan av filmen kändes som en musikal. Min bonusdotter älskar det dock och hon kan varje låt utantill :)

Thor: The Dark World - 7/10. vad kan jag säga, jag älskar fantasy och speciellt när det utspelar sig i rymden och handlar om domedag samt innehåller olika världar/planeter. Denna gång var uppföljaren bättre än föregångaren. Trevligt ;)

#8135

Postad 12 maj 2014 - 08:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 1

Förresten, vad tusan har hänt med Legolas? Han var sig ju knappt lik, rund i ansiktet och annorlunda i utseendet på nåt odefinierbart sätt. Kunde man inte ha tvingat Orlando Bloom att banta ned sig så han såg ut som i LotR och be sminkpersonalen jobba hårdare?

Sagan om Ringen utspelas 60 år senare så killen han säkert med att banta under tiden. :P

#8136

Postad 12 maj 2014 - 08:12

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0
Joe Dantes "The Burbs" från 1989 med bl a Tom Hanks.

Utmärkt skådespeleri i en lättsam och lättviktig komedi om paranoia i villaförorten.
Inte sett den på länge, men kändes ganska fräsch trots allt.


Betyg 7 av 10

#8137

Postad 12 maj 2014 - 10:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Hobbit (den första)
...lite för mycket Sagan om Ringen för att bli någon wow upplevelse....

Hur menar du?

Förresten, vad tusan har hänt med Legolas?

Han kanske blev smalare med åren... :)

#8138

Postad 12 maj 2014 - 10:49

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Europa Report

Helt ok. Kanske för långsam för vissa som förväntar sig lite mer action och/eller zombie aliens typ.
Jag gillade den för den visade en lite mer realistisk situation än andra liknande filmer.

6/10

#8139

Postad 12 maj 2014 - 11:01

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Joe Dantes "The Burbs" från 1989 med bl a Tom Hanks.

Utmärkt skådespeleri i en lättsam och lättviktig komedi om paranoia i villaförorten.
Inte sett den på länge, men kändes ganska fräsch trots allt.


Betyg 7 av 10


En av mina favoriter, blir alltid på bra humör när jag ser den. Lysande satir om det amerikanska samhället och sköna karaktärer.

#8140

Postad 12 maj 2014 - 16:25

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Pompeii

Hade inga direkt förväntningar... men det kändes som
att se på Gladiator. Det mesta i filmen var väldigt likt gladiator.. brödraskapet, trä gubben.. tummen upp.., slav blir gladiator etc.

4/10 Vulkaner

#8141

Postad 12 maj 2014 - 17:04

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
J.Edgar

Visste inte vad jag skulle förvänta mig, mer än att Leo skulle sköta sig som vanligt.
Filmen i sig var lite halvknepig, man fick inte kolla bort några sekunder för länge för då kunde man missa något som skulle bli viktigt sedan.
Svårt att sätta betyg på filmen, men eftersom Leo skötte bra som vanligt så får det bli 5/10, utan Leo 3/10

#8142

Postad 12 maj 2014 - 17:09

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Kiss the Girls med Morgan Freeman som Alex Cross och Ashley Judd på mördarjakt på Netflix US. Gammal favorit som fortfarande får full pott

#8143

Postad 12 maj 2014 - 21:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Hobbit smaugs Ödemark

Ok produktionsvärdena gör att man måste ge den godkänt men seg var den och PJs dvärghumor fungerar inte.
En del scener är katastrofalt dåliga som när de kommer fram till dörren och helt plötsligt tappar all vilja att öppna den? Märkligt minst sagt.

Pluspoäng för Riften inspirerade sjöstaden dock.

7/10

#8144

Postad 13 maj 2014 - 19:07

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Bifogad fil  mars.jpg   82,26K   0 Antal nerladdningar

Alla var med och fortsätter från serien med samma vändningar. Inga åldringar här då alla ser ut som förr trots att det gått tio år. Faktiskt bättre än förväntat och då var förväntningarna ändå höga

#8145

Postad 13 maj 2014 - 22:26

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
The Call med Hale Berry på Viaplay. Sällan sett så spännande och intensiv thriller trots att larmoperatörer sällan ger sig ut på mördarjakt själva

#8146

Postad 14 maj 2014 - 10:19

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
The Invasion, BD
Mänskligheten tas snabbt över av en utomjordisk parasit som styr kropparna den tar i besittning. En mamma försöker rädda sin son samtidigt som vetenskapsmän försöker lösa problemet.
Otroligt osannolik historia och absurdt händelseförlopp. Ganska spännande ändå och Kidman är riktigt bra (och snygg) i huvudrollen.
Hyfsat sevärd om man är villig att lägga logiskt tänkande åt sidan en stund.

Postad bild

#8147

Postad 14 maj 2014 - 11:17

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

The Invasion, BD
Mänskligheten tas snabbt över av en utomjordisk parasit som styr kropparna den tar i besittning. En mamma försöker rädda sin son samtidigt som vetenskapsmän försöker lösa problemet.
Otroligt osannolik historia och absurdt händelseförlopp. Ganska spännande ändå och Kidman är riktigt bra (och snygg) i huvudrollen.
Hyfsat sevärd om man är villig att lägga logiskt tänkande åt sidan en stund.

En klassiker, eller i alla fall dess föregångare:
http://en.wikipedia...._Body_Snatchers

Detta är väl fjärde filmatiseringen av den historien.
Har inte sett den första.
Nummer 3 är nog min favorit. Mest på grund av en ganska ung Gabrielle Anwar, men även för att den är mer "klaustrofobisk" än nummer två och fyra (trean utspelar sig på en isolerad militärbas).

#8148

Postad 14 maj 2014 - 17:06

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0
Winter's Tale

En fantasi/drama/kärleksfilm som är helt klart sevärd. En bra story med lagom innehåll av allting utan att överdriva eller överbelasta någon av dem kategorier som filmen klassas under.

6 av 10 möjliga.

Pompeii

Jag kan tycka att själva namnet av filmen är delvis vilseledande då filmen handlar om andra saker än om just försvinnandet av staden Pompeii. Filmen kunde ha hetat vad som helst egentligen. Det primära i filmen är inte själva staden mer än att det utspelar sig i Pompeii men filmen kunde lika gärna hetat vad som helst egentligen.

Mycket i filmen känner man igen från andra filmen, förmodligen så kommer du mentalt att ligga 10 minuter längre fram då den är så förutsägbar. Kunde har blivit en mycket bättre film, men det blev inte.

3 av 10 lågor

#8149

Postad 14 maj 2014 - 17:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Tog för givet det var vulkanrulle :)

Godzilla såg man senast. Het okay dumaction i samma klass som Battleship och Pacific Rim.
Stark 3/5

#8150

Postad 14 maj 2014 - 23:26

Unregistered25174fcf
  • Unregistered25174fcf
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Neighbors

Typisk Seth Rogen film som hade kunnat spåra ur men håller sig inom gränserna.. Riktigt rolig stundtals och bjöd på mycket skratt..

8/10

Redigerat av Unregistered25174fcf, 14 maj 2014 - 23:27.




3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.