Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilket telezoom med IS till Canon EF/EF-S? Tamron 70-300 vs Canon 55-250

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 april 2015 - 13:10

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0

Tanten fyller snart år och jag funderar på att köpa ett objektiv till henne. Hon har idag ett sådant här Tamron AF Di 70-300 4-5,6, men hon skulle vilja ha ett med bildstabilisering. 

De alternativ jag kommit fram till är följande:


Hennes nuvarande kamera (1000D) har ingen filmfunktion, men det är tänkt att vi ska uppgradera kamerahuset nån gång framöver och då vore det ju bra om man hade objektiv som är någorlunda tysta och inte påverkar video negativt alltför mycket. VEt dock inte om det är något problem egentligen eller om det bara är ytterligare ett försäljningsknep från tillverkarna. 



Vad tror ni, är något av dessa objektiv vad jag/hon/vi letar efter eller finns det förslag på ytterligare alternativ?



Hon/vi/jag fotar en del porträtt, natur men mest så är det jag som fotar henne när hon rider (ja, på en häst). Det är då dressyr som gäller så det är inga större farter att följa, men vill gärna kunna fånga henne på bild även på lite avstånd, vilket är svårt att få till bra med nuvarande objektivet.



Håller lite koll på begmarknaden och där finns ju några kronor att tjäna mot att köpa nytt.



Tacksam för svar,

Fredrik



#2

Postad 20 juni 2015 - 17:09

Dadde
  • Dadde
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Jag har Tamron gluggen med stabilisering och tycker det är grymt. Köpte det för 2,5 år sedan för 3500 ca. Väldigt prisvärt eftersom man måste upp i L standard på Canons grejer för att få lika bra. Det den saknar då är väderskyddet men det har ju inte kameran ändå. 

Det är snabbt och tyst och filmar du med kit gluggen så hörs focusmotorn väldigt mycket och det stör. Canons STM glugg har jag inte använt men den ska väl vara helt ok den med. Om du kan testa innan, tex på Mediamarkt så hör du ju om den är hyfsat tyst eller väsnas lika mycket som kit gluggen. 

Det var tack vare att man kunde testa som jag gick på Tamron för jag hade verkligen ingen koll på vad som var bra när jag handlade utan tänkte gå på det billigaste. Man får vad man betalar för som vanligt bara ännu billigare med Tamron.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.