Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34388 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 6 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 7 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 7 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 8 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 9 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 10 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 10 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 10 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 12 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 12 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 13 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 13 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 13 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 13 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 13 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 13 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 14 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 14 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 14 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 14 år sedan
installations problem (1 inlägg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 14 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 14 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 14 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 14 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 14 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 14 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 14 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 14 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 14 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 14 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 14 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 15 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 15 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 15 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 15 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 15 år sedan
ip tv (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 15 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 15 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 15 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 16 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 16 år sedan

#15901

Postad 27 februari 2011 - 00:07

henkeny
  • henkeny
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Hej Beffe,
jag hade exakt samma problem som du, ett nätverksuttag vid TV:n och behövde både TV- och datatrafik. Lösningen fick bli 2 st kabeldelare på Kjell & Company: http://www.kjell.com/?item=38830

Nackdelen med denna lösning är att uttaget nedgraderas till 100 Mb/s, men det räcker ju till i de flesta fall.


Alternativt drar du ytterligare en nätverkskabel i samma rör som den existerande. I slutänden sätter du ett dubbeluttag istället för existerande singeluttag.

Jag var i samma situationen som dig och löste det så här. Eftersom jag har 5 enheter (utöver Telia´s digitalbox) satte jag en switch inuti TV-bänken. Således får digitalboxen en "egen" kabel till sig från dubbeluttaget och resterande enheter får en kabel var från switchen.
Visste, det är lite pill och kostar några få hundralappar. Men du kan bibehålla 1 Gbit speed hela vägen ut till dina enheter.

#15902

Postad 27 februari 2011 - 00:09

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Nytt fenomen som nu hänt mig två gånger de senaste dagarna:

Medan jag spelar upp en tidigare inspelning startar en ny. När jag sedan stannar uppspelningen och den nya inspelningen fortsätter får jag (om jag själv stoppar uppspelningen, vilket jag gjorde i andra fallet men inte i det första) först den vanliga frågan om vad jag vill stoppa. När jag sedan stoppat uppspelningen (eller den tagit slut av sig själv) får jag ett meddelande om att jag måste stoppa inspelningen för att kunna byta kanal, trots att jag inte försökt byta. Därefter är bilden från den inspelning som nu pågår fryst. Försöker jag stänga av och åter sätta på boxen får jag åter rutan om jag vill stoppa inspelningen för att byta kanal och bilden är fortfarande fryst.

Först när inspelningen är klar reagerar boxen normalt igen.



Tror detta beror på att inspelningen som startat är på en annan kanal än vad du såg på innan du startade uppspelningen. Alltså att boxen försöker/vill återgå till samma kanal som var innan du började uppspelningen men nu spelar den in på en annan kanal och därför blir det en konflikt. Borde gå att få fixat till nästa gång Telia?! :)

Men om du istället för 'stoppa inspelningen' väljer 'ignorera' (tror jag det står) så hamnar du på den kanalen som du just nu spelar in på och saken är biff...

Redigerat av echotuva, 27 februari 2011 - 00:10.


#15903

Postad 27 februari 2011 - 01:06

Michael L
  • Michael L
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0

Tror detta beror på att inspelningen som startat är på en annan kanal än vad du såg på innan du startade uppspelningen. Alltså att boxen försöker/vill återgå till samma kanal som var innan du började uppspelningen men nu spelar den in på en annan kanal och därför blir det en konflikt. Borde gå att få fixat till nästa gång Telia?! :)

Men om du istället för 'stoppa inspelningen' väljer 'ignorera' (tror jag det står) så hamnar du på den kanalen som du just nu spelar in på och saken är biff...

Hmm, kan vara att den stod på en annan kanal innan, är inte helt säker. Men tidigare har den aldrig försökt gå tillbaka till föregående kanal utan stannat på den där inspelningen skett. Ett snabbt test visar att den normalt stannar på inspelningskanalen nu också.

Saken är annars den att 'ignorera' inte hjälper. Inforutan stängs, men bilden är fortfarande fryst. Går jag ner i stand-by och upp igen kommer inforutan upp på nytt. Efter 'ignorera' (eller vad det heter) sker samma sak igen - inforutan stängs, men bilden är fryst. Det verkar inte gå att komma ur detta innan inspelningen gått klart, då krävs stand-by och upp igen så fungerar det som vanligt sedan.

En bugg som uppstod i senaste uppdateringen?

#15904

Postad 27 februari 2011 - 06:36

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Hmm, kan vara att den stod på en annan kanal innan, är inte helt säker. Men tidigare har den aldrig försökt gå tillbaka till föregående kanal utan stannat på den där inspelningen skett. Ett snabbt test visar att den normalt stannar på inspelningskanalen nu också.

Saken är annars den att 'ignorera' inte hjälper. Inforutan stängs, men bilden är fortfarande fryst. Går jag ner i stand-by och upp igen kommer inforutan upp på nytt. Efter 'ignorera' (eller vad det heter) sker samma sak igen - inforutan stängs, men bilden är fryst. Det verkar inte gå att komma ur detta innan inspelningen gått klart, då krävs stand-by och upp igen så fungerar det som vanligt sedan.

En bugg som uppstod i senaste uppdateringen?


Jag har testat och har lösningen! Prova att efter att du tryckt 'tillbaka' så trycker numret på den kanal som spelas in. Då kommer du tillbaka live i det du för tillfället håller på att spela in...

#15905

Postad 27 februari 2011 - 13:35

Michael L
  • Michael L
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0

Jag har testat och har lösningen! Prova att efter att du tryckt 'tillbaka' så trycker numret på den kanal som spelas in. Då kommer du tillbaka live i det du för tillfället håller på att spela in...

Låter lovande, tack för tipset! ska testa detta när det uppträder igen. (Det händer inte varje gång.)

#15906

Postad 27 februari 2011 - 15:07

Michael L
  • Michael L
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0

Jag har testat och har lösningen! Prova att efter att du tryckt 'tillbaka' så trycker numret på den kanal som spelas in. Då kommer du tillbaka live i det du för tillfället håller på att spela in...


Låter lovande, tack för tipset! ska testa detta när det uppträder igen. (Det händer inte varje gång.)

Funkar utmärkt! :( Som sagt - tack för tipset!

Hanterbart problem således, men hoppas Telia fixar detta framöver.

#15907

Postad 27 februari 2011 - 18:43

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0
Rörande bildstörningarna som ni upplever så skulle jag vilja ha lite hjälp av er för att vi ska se störningen.

Personligen gissar jag på att uppkoppling eller vilken box man har spelar någon roll, men för att testa detta skulle jag vilja ha lite hjälp av er under nästa vecka.

Jag har möjligt att spela in program med 1963 boxar på olika ställen i landet och därför skulle jag vilja att vi bestämmer oss för en kanal så spelar jag in en hel kväll på den kanalen och sen vill jag veta av er som har problem vid vilken tidpunkt under kvällen ni upplevde störningen på den aktuella kanalen.

Jag har möjlighet att se om er box dessutom registrerar störningen så jag behöver ha ett PM innan 15 efterföljande vardag med den identifikationskod ni har i boxen, samt så exakta som möjligt tidpunkter på kvällen när ni upplevde störningen.

Vi bör undvika kanalerna där vi vet att det är problem från leverantören, i nuläget vet jag om barnkanalen och Visat fotboll. Så har någon förslag på vilken kanal jag ska spela in på imorgon måndag?

Markus Johansson
Telia Kundservice

#15908

Postad 27 februari 2011 - 21:55

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

  • 726 inlägg
  • 0

Om jag inte minns helt fel så brukar man få en switch ifrån Telia just för detta, att du ska kunna dela upp Dator och TV.
Ring Telia istället och hör med dem. Fick en switch iaf när jag hade fiberlan. Skulle du mot förmodan inte få en av dem. Så kan du få min :( Den ligger bara på hyllan ändå.


Jag kollade med Telia som du skrev och de skickar en till mig. Tack för info.

#15909

Postad 27 februari 2011 - 22:02

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Jag kollade med Telia som du skrev och de skickar en till mig. Tack för info.


Vänta här nu, vilken switch var det du fick nu?

En zyxel eller en inteno?

Markus Johansson
Telia Kundservice

#15910

Postad 27 februari 2011 - 23:45

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0
Fler än jag som har fel format på TV3?

Box: 16:9 pillarbox
TV: Auto

16:9-sändning tex Bones och just nu 21 visas ihopklämd i en 4:3-container. Får ställa om tv'n i 4:3 fullbredd så blir det ok. Har varit så här några dagar på 3'an.

#15911

Postad 28 februari 2011 - 09:35

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Fler än jag som har fel format på TV3?

Box: 16:9 pillarbox
TV: Auto

16:9-sändning tex Bones och just nu 21 visas ihopklämd i en 4:3-container. Får ställa om tv'n i 4:3 fullbredd så blir det ok. Har varit så här några dagar på 3'an.


Jag hade samma problem igår. Hade boxen på 16:9 pillarbox och märkte att bilden på Bones var skum.

Tror inte jag kollat på trean så mycket de sista dagarna, så jag har ingen aning om hur länge problemet funnits där.

Redigerat av masaba, 28 februari 2011 - 09:36.


#15912

Postad 28 februari 2011 - 10:57

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Fler än jag som har fel format på TV3?

@Telia Kundservice

Det har varit fel format från och till under helgen på både TV3 och Canal+ Series.

#15913

Postad 28 februari 2011 - 11:01

Stänly
  • Stänly
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har svart ruta på kanal 7 eller vad den heter?
Ser epg'n men inte mera.

#15914

Postad 28 februari 2011 - 11:07

Unregisteredfa46ece3
  • Unregisteredfa46ece3
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Rörande bildstörningarna som ni upplever så skulle jag vilja ha lite hjälp av er för att vi ska se störningen.

Personligen gissar jag på att uppkoppling eller vilken box man har spelar någon roll, men för att testa detta skulle jag vilja ha lite hjälp av er under nästa vecka.

Jag har möjligt att spela in program med 1963 boxar på olika ställen i landet och därför skulle jag vilja att vi bestämmer oss för en kanal så spelar jag in en hel kväll på den kanalen och sen vill jag veta av er som har problem vid vilken tidpunkt under kvällen ni upplevde störningen på den aktuella kanalen.

Jag har möjlighet att se om er box dessutom registrerar störningen så jag behöver ha ett PM innan 15 efterföljande vardag med den identifikationskod ni har i boxen, samt så exakta som möjligt tidpunkter på kvällen när ni upplevde störningen.

Vi bör undvika kanalerna där vi vet att det är problem från leverantören, i nuläget vet jag om barnkanalen och Visat fotboll. Så har någon förslag på vilken kanal jag ska spela in på imorgon måndag?

Markus Johansson
Telia Kundservice


Vi kan väl börja med kanal 5, kanske redan ikväll från kl. 19-21 eller liknande? Eller skall det vara ett längre tidsperspektiv?

#15915

Postad 28 februari 2011 - 12:28

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

  • 726 inlägg
  • 0

Vänta här nu, vilken switch var det du fick nu?

En zyxel eller en inteno?

Markus Johansson
Telia Kundservice


Det vet jag inte. Jag har inte fått den än. Vad skiljer de bägge åt?

#15916

Postad 28 februari 2011 - 12:51

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Är det bara JAG som kund hos Telia som inte tycker det är acceptabelt med en fördröjning av ca 12-14 sekunder för undertexterna på avsnitten som ligger under programbiblioteket.

Har under 1 veckas tid påpekat detta till supporten, men får efter några timmar att min felanmälan blivit åtgärdad. Men trots detta är problemet med undertexterna kvar?? :)

Problemet:

Jag har i mitt fall testat se avsnitt ifrån Usas Värsta Bilförare under programbiblioteket för TV11.

När man startar avsnittet så följer texten med bra. Men så fort jag trycker på paus och sedan väljer play igen, tar det ca 12-14 sekunder innan texten kommer tillbaka igen. Även försvinner den om man under avsnittet trycker på Info knappen för att se resterande tid, eller läsa om det. Trots att avsnittet pågår i bakgrunden utan stopp försvinner även här texten.

Enligt supporten på Telia är det normalt med liten fördröjning.. men är verkligen en fördröjning av 12-14 sekunder normalt? :) Hinner ju gå 1-4 dialoger i avsnitten utan text.

Någon mer som upplever samma problem? Enligt kontakt med supporten senast så sa killen i telefonen att de hade exakt samma problem som jag beskriver. Han felanmälde detta, men efter ca 2 timmar fick jag ett sms att felet var åtgärdat, men problemet kvarstår fortfarande på TVn.

Har testat med factory reset och remove software, ett x antal omstarter av boxen men problemet kvarstår. (detta efter telias rekommendation att starta om boxen).

#15917

Postad 28 februari 2011 - 14:19

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Vi kan väl börja med kanal 5, kanske redan ikväll från kl. 19-21 eller liknande? Eller skall det vara ett längre tidsperspektiv?


Jag har nu sett till att det finns programmerade inspelningar från 18-24 ikväll på kanal 5 så återkom med PM till mig med din identifikationskod och när det var störning ifall du har någon störning under denna tid.

Det samma gäller för övriga som tittar på Kanal 5 ikväll med naturligtvis.

Markus Johansson
Telia Kundservice

#15918

Postad 28 februari 2011 - 18:12

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

@Telia Kundservice

Det har varit fel format från och till under helgen på både TV3 och Canal+ Series.


Felet för ligger hos TV 3
finns en tråd skapad i helgen om problemet
https://www.minhembi...howtopic=279469

#15919

Postad 28 februari 2011 - 19:13

Paul Holmgren
  • Paul Holmgren
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Räknas att 1963 spontan ombootade 19.10 vid tittande på kanal 83 Disney? :)




Jag har nu sett till att det finns programmerade inspelningar från 18-24 ikväll på kanal 5 så återkom med PM till mig med din identifikationskod och när det var störning ifall du har någon störning under denna tid.

Det samma gäller för övriga som tittar på Kanal 5 ikväll med naturligtvis.

Markus Johansson
Telia Kundservice



#15920

Postad 28 februari 2011 - 19:17

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Räknas att 1963 spontan ombootade 19.10 vid tittande på kanal 83 Disney? :)


Exakt samma kanal har varit på här sen kl 18.37 och ingen omstart av min VIP 1963 box ännu.

#15921

Postad 28 februari 2011 - 21:17

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
För mig är det ordentligt med störningar på alla kanaler hela tiden, går ej se tv. Har varit så hela kvällen.

#15922

Postad 28 februari 2011 - 22:16

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Det vet jag inte. Jag har inte fått den än. Vad skiljer de bägge åt?


Den ena använda för att dela upp tjänsterna, den andra är en vanlig switch. Du ska ha en vanlig switch, alltså en zyxel switch.

Markus Johansson
Telia Kundservice

#15923

Postad 01 mars 2011 - 07:42

Unregisteredfa46ece3
  • Unregisteredfa46ece3
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Jag har nu sett till att det finns programmerade inspelningar från 18-24 ikväll på kanal 5 så återkom med PM till mig med din identifikationskod och när det var störning ifall du har någon störning under denna tid.

Det samma gäller för övriga som tittar på Kanal 5 ikväll med naturligtvis.

Markus Johansson
Telia Kundservice


Blev inte så mycket tittande mellan 18-24 på just kanal 5, men såhär såg mina störningar ut igår 28/2 (var mindre än det brukar).

ADSL 6-8 Mbit
1963-box
Smartgateway 789

20.22 bild och ljudspik på kanal 5

20.34 bild och ljudspik på kanal 5

22.42 Bildfrysning (men ljudet fortgår) ca 3 sekunder på TV3

Som sagt tittade inte så mycket på tv varken fram till 20 eller efter 23 igår

Redigerat av Unregisteredfa46ece3, 01 mars 2011 - 07:42.


#15924

Postad 01 mars 2011 - 12:47

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
Det visade sig att hela internet är lika instabilt som digital tv´n. Kommer och går, tv´n fungerar hela tiden men med störningar,

#15925

Postad 01 mars 2011 - 16:46

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

  • 726 inlägg
  • 0

Den ena använda för att dela upp tjänsterna, den andra är en vanlig switch. Du ska ha en vanlig switch, alltså en zyxel switch.

Markus Johansson
Telia Kundservice


Jag fick hem en Inteno. Vi får se om det kommer att funka.

#15926

Postad 01 mars 2011 - 17:30

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Nu drar jag åter upp en gammal surdeg. HD kanaler från VIASAT, hur går det där egentligen. Är det fortfarande strandade förhandlingar meller Er och VIASAT? Kommer vi någonsin få VIASAT Fotboll/Motor/Sport i HD?

EK

#15927

Postad 01 mars 2011 - 19:11

keb
  • keb
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Nu drar jag åter upp en gammal surdeg. HD kanaler från VIASAT, hur går det där egentligen. Är det fortfarande strandade förhandlingar meller Er och VIASAT? Kommer vi någonsin få VIASAT Fotboll/Motor/Sport i HD?

EK

+1

#15928

Postad 01 mars 2011 - 19:18

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

Nu drar jag åter upp en gammal surdeg. HD kanaler från VIASAT, hur går det där egentligen. Är det fortfarande strandade förhandlingar meller Er och VIASAT? Kommer vi någonsin få VIASAT Fotboll/Motor/Sport i HD?

Har någon hört att det ens har pågått förhandlingar kring detta? Betyder det i så fall att man inte kan komma överens med någon av de andra innehållsleverantörerna heller (de mer än 15 HD-kanaler som finns i Sverige som INTE Viasat står bakom)? Trots att TV4 äger Canal+ (vars HD-kanaler ju Telia faktiskt har) har man ju inte ens fått till TV4HD än!?

Kan det inte helt enkelt vara så att man skiter fullständigt i att lansera HDTV på bred front innan VDSL-utrullningen är klar (när nu det blir...) och att det inte är tillräckligt många som klagar eller säger upp sitt abonnemang för att de ska resonera annorlunda?

#15929

Postad 01 mars 2011 - 19:37

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Nu drar jag åter upp en gammal surdeg. HD kanaler från VIASAT, hur går det där egentligen. Är det fortfarande strandade förhandlingar meller Er och VIASAT? Kommer vi någonsin få VIASAT Fotboll/Motor/Sport i HD?

EK


10 mars kanske...

#15930

Postad 01 mars 2011 - 19:41

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

20.22 bild och ljudspik på kanal 5


Denna kan jag bekräfta att den mest troligt fanns hos alla kunder. Mitt i reklamen var störningen så tekniskt missade ni inte något av programmet :(

20.34 bild och ljudspik på kanal 5


Den 20:34 hittar jag inte, är det korrekt tid?


Markus Johansson
Telia Kundservice

#15931

Postad 01 mars 2011 - 20:34

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

  • 726 inlägg
  • 0

Vänta här nu, vilken switch var det du fick nu?

En zyxel eller en inteno?

Markus Johansson
Telia Kundservice


Jag fick en Inteno men det funkar inte. Vid uppstart stannar boxen på gul prick och det står att den saknar IP-adress. Skulle jag haft en Zyxel istället?

Internet genom switchen funkar dock.

#15932

Postad 01 mars 2011 - 20:56

Framåt IFE
  • Framåt IFE
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Vi bör undvika kanalerna där vi vet att det är problem från leverantören, i nuläget vet jag om barnkanalen och Visat fotboll. Så har någon förslag på vilken kanal jag ska spela in på imorgon måndag?

Vad är senaste status från Viasat angående problemet med Viasat Fotboll? När kommer problemet vara löst?

Redigerat av Framåt IFE, 01 mars 2011 - 20:57.


#15933

Postad 01 mars 2011 - 22:01

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Jag fick en Inteno men det funkar inte. Vid uppstart stannar boxen på gul prick och det står att den saknar IP-adress. Skulle jag haft en Zyxel istället?


Kopplat allting rätt?

Fiber ifrån väggen till switchen. Sedan port 1 går till en router/switch eller dator. Port 2 går till TV. Och port 3 är till IP telefonin.

Kolla så du kopplat rätt. Fick också denna Inteno när jag skulle ansluta min TV via fiberlan. Zyxeln är la om man vill köra med tvilling abonnemang?

#15934

Postad 01 mars 2011 - 22:26

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0
Varför kommer det ingen snabb-uppdatering som lagar den nyintroducerade buggen med att det hoppar tillbaka till ett tidigare pause-tillfälle när man trycker på hopp-knapparna i timeshift? (på 1963)
Mycket enerverande för alla och borde vara busenkelt att leta upp och fixa.


Samma sak gäller navigeringsbuggen i EPG:n som borde kunna identifieras och fixas på några minuter men som inte åtgärdats trots buggrapporter under flera månader!
Jag tar det en gång till:
Jag trycker på gul knapp.
Jag får upp EPG:n med 6 rader i listan, t.ex. TV4, 5, 6, 8, 9 och 11, där TV4 är markerad.
Jag trycker en gång på pil upp och förväntar mig att få fram föregående sida och hamna på TV3 på sista raden.
Icke! Jag hamnar på översta raden och denna rad är SVT1.

Detta är rent trasig navigering! Vänligen fixa. Backar man ett steg från TV4 ska man hamna på TV3. Det finns inga undantag.
(det är samma fel om man har 8 rader i listan)

Markus, kan du skicka in detta till utvecklarna, igen, så att åtminstone två vardagsirritationer försvinner?

----




Den tredje vardagsirritationen är den nya dynamiska hopp-funktionaliteten som inte är speciellt användbar.
Personligen har jag nedastående önskemål då nuvarande sätt är både icke-intuitivt och ger inte den funktionalitet man är ute efter (dvs att kunna spola ca 6 minuter och sedan finjustera) och samtidigt tydligt kunna se en räknare på hur mycket man spolat.


Användarinställningar för spolning/hopp:
Under användarinställningar ska man kunna ställa in hur många minuter och sekunder man vill hoppa mha de vanliga hopp-knapparna (jag vill t.ex. ha hopp på 2 min 45 sekunder).
Under användarinställningar ska man även kunna ställa in hur många minuter och sekunder man vill hoppa mha navigationspilarna höger och vänster (t.ex 15 eller 30 sekunder för att snabbt kunna stega sig igenom slutet av ett reklamblock eller göra ett litet skutt tillbaka om man spolat för långt)

Hur spolning bör ske och hur den ska presenteras i GUIt (för både Inspelningar och Timeshift):
För varje nytt tryck på spolknappen (inte hopp-knappen) ska spolhastigheten öka, typ 10x, 20x, 30x, 50x (och det ska fungera likadant i både Timeshift och när man spolar i en Inspelning).
Varje tryck på en hopp-knapp ska omedelbart hoppa åt det håll man valt att hoppa, och sedan fortsätta spola åt det håll man höll på att spola. Jag ska alltså kunna spola framåt i 20x, upptäcka att jag spolat för länge, trycka på hoppa bakåt för att omedelbart göra ett skutt 2:45 tillbaka och fortsätta spola framåt i 20x därifrån.
Om man trycker på motsatt spolknapp minskas spolhastigheten en nivå. När man minskat hastigheten ner till 1x betyder det att man alltså spelar filmen i vanlig takt, så både ljud och undertexter ska aktiveras igen. Däremot ska "spol-info-baren" INTE tas bort från skärmen riktigt än, utan dröja kvar på skärmen två sekunder så att man kan fortsätta spolsessionen igen utan att tvingas mellanlanda i Play-läge (som skulle nollställa räknarna som beskrivs nedan).
Även på skärmen ska naturligtvis spolhastigheten visas (10x, 20x, 30x, 50x). Presentera detta i baren, kanske i den rörliga markören, dvs stället man håller ögonen på när man spolar
I info-baren ska det dessutom visas en räknare som berättar hur många hh:mm:ss man just spolat (dvs delta-tiden). Förslagsvis placeras även denna delta-räknare i markören som rör sig ovanför den röda baren. Markören får göras lite större för att få plats med denna extra info.
I info-baren ska den spolade delen (deltat) även presenteras grafiskt, förslagsvis med en annan färg i den befintliga grafiska förlopps-mätaren (progress bar), så att man visuellt kan se hur mycket man spolat jämfört med innan man började spola.
VIKTIGT: Både deltatid-räknaren och den grafiska visualiseringen måste konstant uppdateras (minst 5 gånger i sekunden) så länge man befinner sig i spol-läge. Slöare uppdateringshastighet än så gör att användaren inte hinner stoppa vid rätt tillfälle.
Själva video-bilden där bakom måste också uppdateras så ofta det bara går, så att användaren ser på ett ungefär var man befinner sig. Just nu uppdateras video-bilden alldeles för sällan, så man hinner aldrig stoppa spolningen i tid vilket resulterar i en massa extrabök med att spola tillbaka och så.

Under en "spol-session" ska man t.ex. kunna spola fram två minuter och sedan växla håll och spola bakåt tre minuter. Deltat ska hela tiden följa med, kontinuerligt uppdateras och alltså visa på -00:01:00 när man är klar. Denna spolade minut ska även vara visuellt markerad i annan färg i "the progress bar".

Delta-räknaren ska givetvis börja om från noll varje gång en ny "spol-session" startas (dvs så fort man återgått till Play-läge efter spolning eller efter ett hopp). Återgång till Play-läge efter hopp/spolning ska inte ske omedelbart, utan spol-info-baren dröjer kvar i två sekunder när man spolat/hoppat klart. Under dessa två sekunder spelas dock allt upp som vanligt (ljud, bild, underteter), sedan försvinner baren vilket innebär att man lämnat spol-läget och återgått till vanligt play-läge.
OBS: Värdena på skärmen ska uppdateras OFTA, dvs flera gånger i sekunden så att om man vill spola fram ungefär två minuter så ska man se hur sekundrarna snabbt tickar förbi. Just nu när man spolar i 10x börjar det på sekund 0 sen visar nästa uppdatering (ungefär en sekund senare i realtid) sekund 38. Addera till det reaktionstiden för att stoppa spolningen så är man uppe i nästan en hel minut! Att ofta hamna en minut fel efter spolning är oacceptabelt.

Spol-baren som dyker upp efter ett hopp eller påbörjad spolning ska automatiskt tas bort efter en viss timeout-tid, t.ex. 2 sekunder (konfigurerbart under användarinställningarna såklart), dvs spol-sessionen avbryts och man återgår till Play-läge.


Ytterligare önskemål:
Medan man befinner sig innuti spol-läge eller pause-läge ska de fyra navigationsknapparna, OK-knappen samt alla sifferknapparna temporärt få nya funktioner:
* Höger och vänster navigationsknapp hoppar med 30 sekunder (eller det hopp-intervall man ställt in under användarinställningarna, se nedan) och fortsätter sedan att spola om man redan spolade eller pausa om man redan var i pause-läge
* Upp och ner-knapparna kan göra samma sak som de vanliga spolknapparna, dvs öka/minska spolhastigheten (10x, 20x, 30x, 50x).
* OK-knappen = Play, dvs sluta spola/pausa och börja spela upp istället.
* Inmatning på sifferknapparna hoppar lika många minuter man knappat in. Hoppet sker åt det håll som spolsessionen för närvarande befinner sig i, dvs om man är i "spola framåt-läge" (>>) ska två snabba tryck på '2' hoppa fram 22 minuter. Är man i "spola-bakåt-läge" (<<) ger ett tryck på '5' ett 5-minutershopp bakåt. Då paus-läge (||) nås från play-läge (|>) anser jag att man i pausat tillstånd befinner sig i framåt-läge, så ett tryck på en siffra ska sålunda hoppa framåt lika många minuter, inte bakåt. ...såvida man inte trycker på pause mitt under spolning bakåt, då kommer den ihåg att man befinner sig i "bakåt-läge". Note: ha ganska kort timeout på sifferinmatningen, dvs två snabba tryck på '2' ska bli 22 minuter medan två halvsnabba ska bli 2 minuter och sedan 2 minuter igen direkt därefter.
* Aktuell spolriktning bör visas med en ikon alldeles bredvid spolhastigheten (typ: ">> 10x" eller "<< 10x").

Olika personer använder boxen på olika sätt. Jag vill ofta spola i höga hastigheter medan t.ex. fotbollsintresserade vill kunna spola mer långsamt. Det skulle sålunda vara trevligt om det fanns olika default-profiler för vilka spolhastigheter man vill använda. Under användarinställningarna skulle man kunna få välja spol-profil, t.ex. någon av dessa tre: "10x, 20x, 30x, 50x", "2x 5x 10x, 20x, 30x, 50x" eller "10x, 20x".

Exempel:
* Jag tittar på en inspelning eller befinner mig i timeshift. Det blir reklamavbrott och jag vet att den kommer hålla på i ca 7 minuter så jag börjar spola framåt i t.ex. 10x. Under tiden som det spolar trycker jag på högerpil några ggr vilket varje gång genererar ett skutt på 30 sekunder framåt vartefter det sedan fortsätter att spola i 10x tills jag trycker på OK eller Play.
* Om jag vet att reklamavbrottet är ca 7 minuter skulle jag även kunna börja spola och sedan direkt trycka på 6 för att hoppa fram 6 minuter och sedan trycka på Ok/play när jag märker att reklamen börjar ta slut.
* Om jag spolar framåt i 20x, trycker en gång på spola bakåt så minskas hastigeheten till 10x. Ett tryck till minskar till 1x. Spol-baren plockas inte bort direkt utan ligger kvar två sekunder så att jag enkelt kan skutta fram ytterligare 30 sekunder i spolsessionen. Hade sessionen tagit slut skulle ett tryck på högerpil bara ta upp och visa kanal-info:n på skärmen.
* Om jag inte startar en spolsession med spolknapparna, utan med en hopp-knapp så ligger baren kvar i två sekunder efter hoppet, utifall att jag vill finjustera hoppet lite grann.




Att ha en fast hopplängd på hopp-knapparna kan alla förstå.
Att ha fler spolhastigheter, inte bara 10x och 20x, kan alla förstå.
Att flytta fingrarna till navigeringsknapparna som temporärt får nya funktioner så länge "spol-baren" är framme tror jag att alla kan förstå.
Nuvarande dynamiska system där hoppets längd magiskt ökas är INTE lätt att förstå.

#15935

Postad 01 mars 2011 - 23:03

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

  • 726 inlägg
  • 0

Kopplat allting rätt?

Fiber ifrån väggen till switchen. Sedan port 1 går till en router/switch eller dator. Port 2 går till TV. Och port 3 är till IP telefonin.

Kolla så du kopplat rätt. Fick också denna Inteno när jag skulle ansluta min TV via fiberlan. Zyxeln är la om man vill köra med tvilling abonnemang?

Just så hade jag kopplat. Fast det verkar inte som att det är switchen det är fel på.
Testade att koppla förbi den och dra sladden direkt till boxen men får en blinkande gul prick vid uppstart av boxen och felmeddelandet att den inte kan ladda ner "system software".
Får ringa supporten imorgon.

#15936

Postad 02 mars 2011 - 07:26

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
Gällande ljud ur synk.

Har vi diskuterat att på Tv4+ ligger ljudet 1-2 sekunder fel?

#15937

Postad 02 mars 2011 - 07:38

Unregisteredfa46ece3
  • Unregisteredfa46ece3
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Satt o kollade tv igår (1/3) på lite olika kanaler, tog mig friheten att skriva upp när det var bild/ljudhack.
Vet ej om det hjälper, eller går att spåra men ändå.

Canal+ sport HD
19.12 bild o ljudhack
19.19 bild o ljudhack
19.52 bild o ljudhack
20.29 total bildfrysning, släppte efter dryga 3s
21.13 bild o ljudhack

Under hela matchen mellan Frölunda-MoDo var det som ljuddippar på kommentatorerna. Det uppträdde så som att det var som något dovt ljudhack, då minskade kommentatorljudet, för att bara sekunden efter vara normalt igen, ungefär som en "fader" eller vad man skall kalla det.


Tv4
20.46 total bildfrysning, släppte efter dryga 3s

#15938

Postad 02 mars 2011 - 12:22

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Just så hade jag kopplat. Fast det verkar inte som att det är switchen det är fel på.
Testade att koppla förbi den och dra sladden direkt till boxen men får en blinkande gul prick vid uppstart av boxen och felmeddelandet att den inte kan ladda ner "system software".
Får ringa supporten imorgon.


Låter som att du får ta bort din software. Supporten ger dig anvisningar. Annars kan du göra det själv genom att hålla in info knappen när boxen startar upp. Så kommer du åt menyn.

#15939

Postad 02 mars 2011 - 18:35

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Satt o kollade tv igår (1/3) på lite olika kanaler, tog mig friheten att skriva upp när det var bild/ljudhack.
Vet ej om det hjälper, eller går att spåra men ändå.


Jag kan inte spåra det om vi inte har spelat in programmet.

Jag kommer spela in kanal 5 ikväll och förhoppnignsvis imorgon och på fredag för att se om vi ser störningar på dessa kanaler. Ni som hittar några får gärna säga till när så blir det enklare för mig att hitta felet.



Markus Johansson
Telia Kundservice

#15940

Postad 02 mars 2011 - 20:09

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0
Försöker titta på "112 - på liv och död" på TV4+ nu men ljudet är ca en halv sekund efter bilden. 1963 inställd på digital ut och Fiberlan.

#15941

Postad 02 mars 2011 - 23:01

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Jag kan inte spåra det om vi inte har spelat in programmet.

Jag kommer spela in kanal 5 ikväll och förhoppnignsvis imorgon och på fredag för att se om vi ser störningar på dessa kanaler. Ni som hittar några får gärna säga till när så blir det enklare för mig att hitta felet.



Markus Johansson
Telia Kundservice


20.19-20.20 Kanal 5. Bilden hackar till och gröna pixlar dök upp.

#15942

Postad 03 mars 2011 - 11:19

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

20.19-20.20 Kanal 5. Bilden hackar till och gröna pixlar dök upp.


Denna störning ser inte jag, kan du vara mer exakt med vad de säger eller vad som pågår i programmet när det händer?

Markus Johansson
Telia Kundservice

#15943

Postad 03 mars 2011 - 11:47

Danne1980
  • Danne1980
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Bara jag som hade flera störningar igår på Borgen SVTHD?

Ljudet sprakade (som om högtalarna var spräckta) och bilden hackade, kändes som om hastigheten var lite dålig.

1910, fiber gbg, 5.1

//Daniel

#15944

Postad 03 mars 2011 - 12:46

modeselect
  • modeselect
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

20.19-20.20 Kanal 5. Bilden hackar till och gröna pixlar dök upp.

Gröna pixlar låter som trasig indata, dvs en nätverksstörning och högst troligt inte något centralt fel....

#15945

Postad 03 mars 2011 - 13:02

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Sitter på ADSL med smart, både tv och telefon via bredbandet, har inga störningar alls och har inte haft det på mycket länge.
Bara HD kanaler som fattas ( räcker inte med SVT och C+ sport )

#15946

Postad 03 mars 2011 - 13:40

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Vet inte om Telia spelade in Chelsea Man UTD på Viasat fotboll? där var det svarta störningar 4 gånger. första 4,57 tror jag det var in i matchen.
De gånger jag får felet med svart bild är det på just Viasat sport kanalerna

#15947

Postad 03 mars 2011 - 16:41

joek
  • joek
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Jag har dock inte upplevt felet du beskriver, men jag har aldrig upplevt att någon annan TV tjänst från vilken operatör som helst är helt störningsfri och fungerar perfekt jämt. Även om tekniska utvecklingen går framåt så medför detta att tjänsterna blir mer och mer komplicerade. IPTV är nog den mest avancerade TV tjänst som finns i dag och det är sällan det är fel på just IPTV funktionen utan felet ligger nästan alltid i underliggande nät eller utrustning.

Felet var att bilden uppdaterades ca 2 istället för 50 ggr per sekund och att textningen saknades. Efter omstart fungerade det som vanligt igen. Det kallar jag fel i IPTV-funktionen, att omstart hjälpte tyder ju på att felet ligger just i boxens mjukvara. Minnesläcka?

Jag kan själv bara jämföra med anlog/Boxer i marknätet (jag tycker absolut man ska få göra den jämförelsen, varför acceptera att det är sämre bara för att det är en annan mer komplicerad teknik?) och där upplevde jag störningar som de som jag beskrev ovan ett par gånger per år. Hos Telia IPTV är det något minst en gång i veckan.

Jag tror även att det finns (fanns?) fel i mjukvaran som gör att ljudet ibland är i osynk med bilden. Om det berodde på utrustning som TV och förstärkare så skulle inte fördröjningen variera så mycket som den gör. Dessutom dök det här problemet upp efter ett par år och jag tycker att det händer mer sällan just nu, och jag har inte ändrat i min utrustning.

Telia, lägga krut på och fixar dessa grundläggande funktioner innan ni lägger in fler!

/jonas

#15948

Postad 04 mars 2011 - 08:35

Unregisteredfa46ece3
  • Unregisteredfa46ece3
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Viasats HD-kanaler?
Det släpps ju Viasat Fotboll HD och Viasat Motor HD 10/3.

Är det något telia kommer få ta del av och dvs, vi kunder?
Canal+ paketen har det, men viasat har inte något sådant ännu...

Önskar svar eller annan info om någon vet.

#15949

Postad 04 mars 2011 - 09:05

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Felet var att bilden uppdaterades ca 2 istället för 50 ggr per sekund och att textningen saknades. Efter omstart fungerade det som vanligt igen. Det kallar jag fel i IPTV-funktionen, att omstart hjälpte tyder ju på att felet ligger just i boxens mjukvara. Minnesläcka?


Är det någon mer som upplever detta problem?

Jag tror att det är ett unikt fel för din box och beror på något fel i hårdvaran. Har inte varit med om någon mer som haft problemet.

Jag tror även att det finns (fanns?) fel i mjukvaran som gör att ljudet ibland är i osynk med bilden. Om det berodde på utrustning som TV och förstärkare så skulle inte fördröjningen variera så mycket som den gör. Dessutom dök det här problemet upp efter ett par år och jag tycker att det händer mer sällan just nu, och jag har inte ändrat i min utrustning.


Ingen av de gånger vi har undersökt detta har vi kunnat konstatera att det skulle vara boxen som gjort fel. Det har varit fel på källan, vi kan korrigera om ljudspåret är konstant fel, annars är det upp till leverantören att åtgärda detta. Det finns även fall att det är annan kund utrustning som gör fel.

Telia, lägga krut på och fixar dessa grundläggande funktioner innan ni lägger in fler!


Samtliga grundläggande funktioner fungerar ju prefekt för nästan samtliga kunder?

Därmed inte sagt att du inte har fel, men då du verkar vara ensam om att ha detta fel så behöver jag mycket mer information innan jag kan säga att det är som går fel.


Markus Johansson
Telia Kundservice

#15950

Postad 04 mars 2011 - 09:18

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Gröna pixlar låter som trasig indata, dvs en nätverksstörning och högst troligt inte något centralt fel....


Jag antar att detta är störningar i nätverket helt enkelt.

Vi har slagit på lite debug funktioner och spelar in kanal 5 ikväll med så ni som kan och ser hack ikväll får gärna säga till mig. Jag kommer att ge ut en gåva som tack för hjälpen till de som först rapporterar in en störning som drabbar alla mellan 18 och midnatt ikväll på kanal 5. (Det går även bra med en störning från igår kväll mellan 18 och midnatt på kanal 5)

Markus Johansson
Telia Kundservice



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.