Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LCD-TV 2018, QLED försök 2

646 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#351

Postad 08 maj 2018 - 18:58

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0

Kort svar: Nej - du kan aldrig göra en direkt jämförelse på detta sätt. Det vore som att du skulle höra skillnaderna mellan två olika högtalare baserat en mp3-fil som något spelat in godtyckligt och du sedan spelar upp godtyckligt.

 

Vad man kan göra är att illustrera skillnader, ta ett medvetet urval av bilder och filmklipp som demonstrerar de skillnader man kan observera på plats och där också vara tydlig med just detta – att det är ett selektivt val.

 

Håller faktiskt inte med. Jag kan definitivt se att en OLED skärm har bättre kontrast än en LCD via Youtube när de står ställda sida-vid-sida och filmas med en ok kamera. Tittar på min Macbook PRO. 



#352

Postad 08 maj 2018 - 19:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 2

Hur ska du kunna se att en OLED är bättre, när du tittar på en filmad jämförelse, på en LCD-skärm? Det blir lite som att bedöma ljudkvaliteten på en CD, genom att lyssna på en kassett-inspelning där någon höll en mikrofon framför högtalaren.

 

Det enda du möjligtvis kan se är att kamerans exponering var bättre anpassad för en TV.

 

Det finns liknande klipp med högtalare också, vilket är om möjligt ännu dummare.

 

Har likadana högtalare som dessa, men när jag spelar upp Youtubeklippet genom de, låter det naturligtvis skit jämfört med när jag spelar upp den "riktiga" inspelningen. Det borde vara ganska självklart, men ändå.

 

https://www.youtube.com/watch?v=XDAwCBSjT8E


Redigerat av Ageve, 08 maj 2018 - 19:32.


#353

Postad 08 maj 2018 - 20:30

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0

Håller faktiskt inte med. Jag kan definitivt se att en OLED skärm har bättre kontrast än en LCD via Youtube när de står ställda sida-vid-sida och filmas med en ok kamera. Tittar på min Macbook PRO. 

Är du helt inne på att lura dig själv så visst, kör på! :D

 

Att du ser att apparat A "har bättre kontrast" än apparat B, beror på att den som har lagt upp klippet har exponerat det på sådant sätt att apparat A ser bättre ut än apparat B.



#354

Postad 08 maj 2018 - 22:16

AndreasG
  • AndreasG
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Man kan ju exponera för att visa skillnaden i svartnivå och ljusstyrka separat. Det funkar även på youtube 😉 I övrigt håller jag förstås med om att youtube-jämförelser är problematiska.

#355

Postad 09 maj 2018 - 13:25

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 3

Man kan exemplifiera och demonstrera relativa skillnader. Att modell A går djupare i svärtan i modell B går att demonstrera med selektiv exponering. Och det är den sista biten man ser på YT och liknande. Någons godtyckliga bildurval av relativa skillnader. Aldrig hur det faktiskt ser ut för det egna ögat.

 

Absoluta termer är så klart omöjligt. Hur 0,2 nits i svart ser ut jämfört med 0,02 nits är omöjligt att visa på Youtube eller som jpeg-bild eftersom vi inte kan adressera den typen av skillnader, lagra dem eller distribuera bildinformation på det sättet. Samt att förstås ingen kamera riktigt har den precisionen och det dynamiska omfång inte ens den enklaste IPS-TV-panel är kapabel till. Sedan har vi förstås skärmen det ska reproducera på som ytterligare steg av godtycke.

 

Framöver är dock förutsättningarna bättre. Med HDR och PQ-tonkurva som speglar hur ögat upplever nyansskillnader (snarare än nuvarande tonkurva som emulerar bildrör) går det att mycket tydligare återge och jämföra absoluta skillnader. Till en viss gräns förstås.

 

Men det är några år kvar innan vi alla sitter med dessa skärmar som har en fungerande PQ-tonkurva och var och varannan Youtuber har en kamera med det dynamiska omfånget som krävs. Under tiden, ta dagens godtyckliga jämförelser för vad de är: Godtyckliga jämförelser.  :)


Redigerat av Ringblixt, 09 maj 2018 - 13:27.


#356

Postad 09 maj 2018 - 22:57

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0

Är du helt inne på att lura dig själv så visst, kör på! :D

 

Att du ser att apparat A "har bättre kontrast" än apparat B, beror på att den som har lagt upp klippet har exponerat det på sådant sätt att apparat A ser bättre ut än apparat B.

 

Efter att ha gått tillbaka till några youtube klipp som visar OLED mot QLED sida-vid-sida, kan jag enkelt konstatera att jag hade fel. Omöjligt att se skillnad på svärta faktiskt. Den ser typ likadan ut. 

 

Jag måste ha snurrat ihop det på detta sätt, tror jag:

 

- I en del klipp så ser OLED skärmar lite mer mättade ut.

- I någon recension jag läst hade de lyckats ta bilder med lång slutartid på en OLED och en QLED. Blooming syntes rätt tydligt på QLED med inte på OLED.

 

Tillsammans blev det en "bro-science" sanning i mitt huvud att även youtube klippen på youtube visar bättre svärta hos OLED. Inte korrekt. 



#357

Postad 10 maj 2018 - 09:54

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0

Jag måste ha snurrat ihop det på detta sätt, tror jag:

 

Nä, inte nödvändigtvis - jag försöker vara tydlig med allt jag gör med kameran att det är just exemplifieringar och förklaringar. Youtube-klipp-skaparna kanske inte tänker på att vara lika tydlig och/eller har ens inte reflekterat över hur kamera, medium och reproduktion faktiskt påverkar vad som visas.

 

Det är extremt få gånger jag riktar en kamera mot en display och fångar exakt vad jag upplever. Ofta är skillnaderna för subtila för att ens fångas på kamera, men de är tydliga när man väl ser dem på plats.



#358

Postad 10 maj 2018 - 13:46

Schrimpf
  • Schrimpf
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
https://www.flatpane...l&id=1525936564

Redigerat av Schrimpf, 10 maj 2018 - 13:46.


#359

Postad 10 maj 2018 - 17:24

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

E8 mot Q9FN

https://www.forbes.c...s/#c57526a58ac8



#360

Postad 10 maj 2018 - 20:02

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Nä, inte nödvändigtvis - jag försöker vara tydlig med allt jag gör med kameran att det är just exemplifieringar och förklaringar. Youtube-klipp-skaparna kanske inte tänker på att vara lika tydlig och/eller har ens inte reflekterat över hur kamera, medium och reproduktion faktiskt påverkar vad som visas.

 

Det är extremt få gånger jag riktar en kamera mot en display och fångar exakt vad jag upplever. Ofta är skillnaderna för subtila för att ens fångas på kamera, men de är tydliga när man väl ser dem på plats.

 

Brukar ha trevliga stunder framför YT-klipp som demonstrerar skillnaden mellan HDR och SDR sida vid sida.

Lika meningslöst som exemplet ovan med musiken.


Redigerat av ruva, 10 maj 2018 - 20:08.


#361

Postad 10 maj 2018 - 20:43

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Där kom svaret på min fråga här som aldrig besvarades, Samsungs vertikala filter är lika problematiskt som innan, två tester tar upp det!
Note that the Q9FN’s viewing angle limitations aren’t limited to the horizontal plane. You only have to view from a few degrees above or below the picture to see significant contrast reductions.

Redigerat av junkan, 10 maj 2018 - 20:44.


#362

Postad 12 maj 2018 - 10:58

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Läs frågorna och svaren under recensionen: 

 

https://www.flatpane....php?f=5&t=9892 



#363

Postad 15 maj 2018 - 14:49

Ruuy88
  • Ruuy88
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Rting har lagt upp Q7FN:

https://www.rtings.c...ws/samsung/q7fn

 

Inte illa måste jag säga :)



#364

Postad 15 maj 2018 - 15:44

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Rting har lagt upp Q7FN:

https://www.rtings.c...ws/samsung/q7fn

 

Inte illa måste jag säga :)

Nej det ser ju bra ut! Kan dock konstatera att Q7FN får se sig rejält slagen av 2016 års KS7005 när det gäller native contrast ratio: 5607:1 för Q7FN mot 6906:1 för KS7005 (som heter KS8000 i USA).



#365

Postad 15 maj 2018 - 16:20

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Fattar inte riktigt detta.

 

"In the 'Color space' setting, it is preferable to leave it to 'Auto'. When set to auto, the color space changes to match the type of content you are watching automatically. Setting the Color Space to 'Custom' will allow calibrating the TV for SDR content. Normally we do not recommend doing this as the TV is already fairly accurate out of the box. If you set the Color Space to 'Custom' you will have to adjust the settings each time you change from SDR to HDR."

 

Kalibreringen försvinner alltså om man använder Custom och går från SDR till HDR och sedan tilblaka till SDR igen...? Eller menar de att kalibreringsmöjligheter inte finns när man använder auto...? Vad i...?



#366

Postad 15 maj 2018 - 16:32

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Rting har lagt upp Q7FN:

https://www.rtings.c...ws/samsung/q7fn

 

Inte illa måste jag säga :)

 

Picture quality degrades at an angle

 

:)



#367

Postad 15 maj 2018 - 16:45

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Räcker att läga sig i soffan för att kontrasten ska bli enormt mycket sämre på övre skärmhalvan pga filtret i vertikala planet.
Fattar inte varför man monterar ett spnt filter, så störande är väl knappast reflexer vi normal tittid.
Det räcker alltså redan med några grader nedåt eller uppåt för kraftig bildpåverkan och med en stor skärmen överstiger vinkeln till övre skärmhalvan det om man lägger sig ned.

#368

Postad 16 maj 2018 - 06:59

Ruuy88
  • Ruuy88
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Nej det ser ju bra ut! Kan dock konstatera att Q7FN får se sig rejält slagen av 2016 års KS7005 när det gäller native contrast ratio: 5607:1 för Q7FN mot 6906:1 för KS7005 (som heter KS8000 i USA).

Exakt, vi som ägare till den TV:n är nog väldigt nöjda fortfarande. Har en 60" :)



#369

Postad 16 maj 2018 - 10:59

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 1

:)

Din poäng är? Teven är en LCD och tappar i kontrast och färger i vinkel, det vet vi redan sen gammalt. Eller var det nåt annat du försökte förmedla med ditt inlägg?



#370

Postad 16 maj 2018 - 12:39

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 2

Har aldrig någonsin stött på någon som någonsin ägnat sig så mycket åt confirmatory bias som Ironse gör. 



#371

Postad 16 maj 2018 - 14:17

Ruuy88
  • Ruuy88
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

ja det tycker jag 

 

jag kollar upp 5% vitt och även 100% vitt ikväll och postar foto så får vi se om det dyker upp nån banding eller inte.

så har man det avklarat ;)

Fint inlägg Sune Bejas! Tack för att du tar dig tid :)

https://www.prisjakt...t.php?o=4714759



#372

Postad 16 maj 2018 - 14:23

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 1

Fint inlägg Sune Bejas! Tack för att du tar dig tid :)

https://www.prisjakt...t.php?o=4714759

Skulle hålla koll på det betyget, brukar tendera att ändras eller försvinna efter ett tag :)

 

Förstår inte heller hur man kan ge en produkt max betyg, finns ju alltid saker att förbättra. Men hoppas han håller sig nöjd denna gången :)



#373

Postad 16 maj 2018 - 15:38

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Hans inställningar ser dock rätt galna ut. Att skruva så mycket på 20-stegs vitbalans lär ge enorm posterisering, och CMS lär ha krackelerat sedan länge. Ffa när man kollar på hur sekundärerna är inställda.



#374

Postad 16 maj 2018 - 18:29

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Intressant video av Vincent som alltid. HDR var det som var mest intressant att höra om.

https://www.youtube.com/watch?v=2oxPD7HRVf8



#375

Postad 16 maj 2018 - 19:26

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

  • 859 inlägg
  • 0

räcker att titta på början när han går igenom backlighten för att konstatera att jag aldrig skulle kunna köpa en LCD med alla dessa problem som man får med på köpet med denna teknik  :rolleyes: får hoppas samsung kör fullt ut på mLED istället. Verkar som ZD9 fortfarande är bäst när det kommer till LCD-TVs.



#376

Postad 16 maj 2018 - 20:05

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

räcker att titta på början när han går igenom backlighten för att konstatera att jag aldrig skulle kunna köpa en LCD med alla dessa problem som man får med på köpet med denna teknik :rolleyes: får hoppas samsung kör fullt ut på mLED istället. Verkar som ZD9 fortfarande är bäst när det kommer till LCD-TVs.

Nej usch och fy! Och inte kan man köpa en oled heller med risken för otäcka permanenta inbränningar. Sugig backlight eller inbränningar? Vad ska man välja? Suck...

Redigerat av peppelito, 16 maj 2018 - 20:08.


#377

Postad 16 maj 2018 - 20:21

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Nej usch och fy! Och inte kan man köpa en oled heller med risken för otäcka permanenta inbränningar. Sugig backlight eller inbränningar? Vad ska man välja? Suck...


Köp en titta på film tv och en titta på nyhetsmorgontv 😂

#378

Postad 17 maj 2018 - 17:28

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

  • 859 inlägg
  • 0

har inga solar på min tv så det är lungt  ;)



#379

Postad 17 maj 2018 - 17:38

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Nej usch och fy! Och inte kan man köpa en oled heller med risken för otäcka permanenta inbränningar. Sugig backlight eller inbränningar? Vad ska man välja? Suck...

 

Vet inte om du är ironisk, men har du drabbats av inbränningar? Har använt min OLED i över 2000 timmar varav många timmars spelande, och det finns inte minsta tendens. Är dock försiktig såklart, och har skärmsläckare i Windows, lämnar inte PS4n i menyn i timmar osv. Bildkvaliteten jag har haft de 2000 timmarna är värt mer för mig än att slippa tänka på att inte lämna en statisk bild länge, men det är såklart upp till var och en vad man prioriterar. Ingen teknik är felfri såklart.

 

Frågan är vad det har med trådens ämne att göra. Det är ju varken en OLED eller kantbelyst LCD, dvs ingen "sugit backlight" som du skrev, utan snarare en ganska bra verkar det som. Naturligtvis inte felfri, för det skulle kräva en LED bakom varje pixel, men ändå.


Redigerat av Ageve, 17 maj 2018 - 18:07.


#380

Postad 17 maj 2018 - 18:21

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Vet inte om du är ironisk, men har du drabbats av inbränningar? Har använt min OLED i över 2000 timmar varav många timmars spelande, och det finns inte minsta tendens. Är dock försiktig såklart, och har skärmsläckare i Windows, lämnar inte PS4n i menyn i timmar osv. Bildkvaliteten jag har haft de 2000 timmarna är värt mer för mig än att slippa tänka på att inte lämna en statisk bild länge, men det är såklart upp till var och en vad man prioriterar. Ingen teknik är felfri såklart.

Frågan är vad det har med trådens ämne att göra. Det är ju varken en OLED eller kantbelyst LCD.

Klart jag är ironisk! Trodde det var tydligt trots avsaknad av smiley? Har ingen oled själv och vet inte om jag skulle haft några inbränningar heller om jag haft en. Förmodligen inte, men att det finns en risk vet man ju. Vi kan invänta utfallet av rtings inbränningstest så får vi se om det går att avgöra hur pass stor risken är.

Ironin hade mest att göra med det faktum att Samsung har producerat en apparat som många testare anser kan ge oled en match på många punkter och faktiskt smiskar oled på flera. Och det gamla vanliga händer, anti-LCD (anti-Samsung?) lägret fokuserar direkt på apparatens brister i sina inlägg. Låt säga att jag hade citerat en användares länk till en positiv test om C8 i LG 2018 tråden med att kopiera testarens negativa åsikter som mitt enda svar. Dvs precis det som gjorts i denna tråd gällande positiv test av Q7FN. Då hade det blivit fart och full mobilisering i LG 2018 tråden, garanterat! Kul i sammanhanget att testaren av Q7FN på rtings listade en negativ sak och testaren av C8 på rtings listade två negativa saker...tihi! :)

Tråden handlar f.ö. om Samsung LCD 2018, oavsett edge-led eller FALD, så mitt inlägg platsar nog...

Redigerat av peppelito, 17 maj 2018 - 21:57.


#381

Postad 18 maj 2018 - 08:29

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Fungerar superbra att se mörka filmer trots att det är ljust ute. Fönster och lampor reflekteras inte och svärtan och färgerna är väldigt fina.

 

 

Va fan? :D


Redigerat av Ironse, 18 maj 2018 - 08:32.


#382

Postad 18 maj 2018 - 09:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Va fan? :D

Vad begrep du inte av det citerade?



#383

Postad 18 maj 2018 - 09:12

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Vad begrep du inte av det citerade?

 

Att det inte är några problem se på OLED och mörka filmer om det är ljust ute om man har fönster lampor



#384

Postad 18 maj 2018 - 10:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Att det inte är några problem se på OLED och mörka filmer om det är ljust ute om man har fönster lampor

Aha, ja där klarar sig ju även Oled:arna bra. Q9F(N) tycks ju dock klara sig ännu bättre i dessa sammanhang (iaf inom sweet-spot), ännu bättre anti-reflektiva egenskaper mao.



#385

Postad 18 maj 2018 - 10:47

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Aha, ja där klarar sig ju även Oled:arna bra. Q9F(N) tycks ju dock klara sig ännu bättre i dessa sammanhang (iaf inom sweet-spot), ännu bättre anti-reflektiva egenskaper mao.

 

Finns inget "sweet-spot" med oled, trodde du va påläst



#386

Postad 18 maj 2018 - 11:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Finns inget "sweet-spot" med oled, trodde du va påläst

Skrev jag inte heller, trodde du kunde läsa.

(Oled har förövrigt en sweet-spot, bara det att den är större än för LCD och att vinklar inte ger lika dramatiska effekter)

Redigerat av pacman, 18 maj 2018 - 11:10.


#387

Postad 18 maj 2018 - 14:11

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 1

Typ:
Framför tvn = bra

Bakon tvn = anus



#388

Postad 18 maj 2018 - 14:58

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 1

Finns inget "sweet-spot" med oled, trodde du va påläst

 

Snick snack, det finns visst en sweet-spot med OLED. Visst svärtan håller i vinkel men färger får en synbar påverkan från ca 30 grader. Även ljusstyrkan påverkas ganska synbart från ca 40-45 grader. Naturligtvis inte i samma dignitet som på en LCD... men att säga att en OLED har perfekta förhållande när det kommer till vinkel är att ljuga lite för sig själv.


Redigerat av hugeman, 18 maj 2018 - 14:59.


#389

Postad 20 maj 2018 - 20:04

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 1
Efter att ha läst flatpanelshd rescensionen och sett hdtv test youtube jämförelse. Är Q9FN ingen tv jag skulle köpa.

Anledningarna är,som dessa rescensioner tar upp. Local dimming flickering (och då menar jag inte BFI nu). Krossade skugg detaljer för på grund av för aggresiv local dimming. Det ljusa i bilden, ansikterna ljusa dom gör nåt fel med brightness hanteringen?
Verkar inte så bra out of the box.

Skulle köpt lg c8 om jag leta ny tv(inget jag gör dock) bättre på alla dessa punkter. Och har förbättrat graderingarna nära svart och förbättrat out of the box. Oled fortfarande bäst.

#390

Postad 21 maj 2018 - 12:16

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 2

Jag förutsåg för några år sen "tricket" att "skicka kurvan snett upp mot vänster" och på så viss få en överlag ljusare bild. Då i syfte att få HDR att funka bättre i ljust rum; även om det är inkorrekt.

Samsung tycks köra med "tricket" i deras mest korrekta läget och det går inte att till fullo skruva bort, något Vinncent förklarar mer om här:

Bifogad fil  sammydumps.jpg   69,64K   8 Antal nerladdningar

 

https://www.youtube.com/watch?v=JvgQi2Gbqec


Redigerat av pacman, 21 maj 2018 - 12:17.


#391

Postad 21 maj 2018 - 20:59

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 1

Efter att ha läst flatpanelshd rescensionen och sett hdtv test youtube jämförelse. Är Q9FN ingen tv jag skulle köpa.

Anledningarna är,som dessa rescensioner tar upp. Local dimming flickering (och då menar jag inte BFI nu). Krossade skugg detaljer för på grund av för aggresiv local dimming. Det ljusa i bilden, ansikterna ljusa dom gör nåt fel med brightness hanteringen?
Verkar inte så bra out of the box.

Skulle köpt lg c8 om jag leta ny tv(inget jag gör dock) bättre på alla dessa punkter. Och har förbättrat graderingarna nära svart och förbättrat out of the box. Oled fortfarande bäst.

Samma här. Hypen kring Q9FN har dött. Nu väntar jag på OLED med VRR och Auto Low Latency Mode.



#392

Postad 21 maj 2018 - 22:43

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Jag förutsåg för några år sen "tricket" att "skicka kurvan snett upp mot vänster" och på så viss få en överlag ljusare bild. Då i syfte att få HDR att funka bättre i ljust rum; även om det är inkorrekt.

Samsung tycks köra med "tricket" i deras mest korrekta läget och det går inte att till fullo skruva bort, något Vinncent förklarar mer om här:
sammydumps.jpg

https://www.youtube....h?v=JvgQi2Gbqec

Han är grym. Och visar vart skåpet ska stå.

Redigerat av axion84, 21 maj 2018 - 22:44.


#393

Postad 22 maj 2018 - 10:57

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Synd, hade suttit fint med ny tv. Tur att min 8 år gamla Sharp Aguos LED fortfarande funkar fint. :D



#394

Postad 22 maj 2018 - 13:15

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Då har anställd rabatten kommit för dom här tevena. Frågan är hur billiga dom skal vara för att det vara värt det. Jag funderar lite på en 75" men sammtidigt blir väl kanske betraktningsvinkeln ännu värre på en så stor tv. Jag ligger oftast til höger så det blir ju både åt sidan och "under".



#395

Postad 01 juni 2018 - 08:24

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Det finns ett svagt glöd från letterbox området men det är knappt man ser.

 

 

Hur är det när scener byter och det är kolsvart från hela teven? Retar mig på Kuron här att den inte är lika svart som kanterna, hur är Q9? Får galen rabatt på jobbet på 75" så har ju lite lust på en så stor teve. Har 50 idag så det borde bli helt bananas med 75 ^_^



#396

Postad 01 juni 2018 - 11:22

Schrimpf
  • Schrimpf
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Alltså den galna rabatten är man ju sugen på, vad snackar vi för procent ungefär?

#397

Postad 01 juni 2018 - 14:10

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Är osäker på om det är tillåtet att skriva det här, men formeln vil bli något liknande:
[prisjakt"price"]
[/2]
[=sum to pay]

 

Men jag velar fortfarande, för att ja - en tv stor som väggen är bra, men hur bra är det med en så stor grålysande lampa i svarta scener? Den kostar ju att använda också med sina nästan 400watt



#398

Postad 01 juni 2018 - 15:53

Schrimpf
  • Schrimpf
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Jag har en lösning på problemet. Jag köper en via dig och hårdtestar i sisådär 5 år så kör vi utvärdering sen? 😁

#399

Postad 01 juni 2018 - 20:55

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Det är nog inga problem att sälja om man inte blir nöjd men mycket jobb. Har aldrig gillat lcd så tror igentligen inte det är så bra ide....meeeeen 75"

#400

Postad 01 juni 2018 - 21:08

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Det är nog inga problem att sälja om man inte blir nöjd men mycket jobb. Har aldrig gillat lcd så tror igentligen inte det är så bra ide....meeeeen 75"

Det är bara att köpa från en affär som du kan returnera tv:n ifall du inte blir nöjd.

Hade själv en Pioneer Kuro 60" plasma och sitter nu med en 75" Sony ZD9, saknar inite Kuron.

HDR gör en otrolig skillnad...





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.