Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#1851

Postad 13 april 2019 - 08:44

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Nyss tittade jag på ett till OP-boxen inspelat program, ville snabbspola förbi reklamen, med upprepade tryck på högerpil på fjärren, precis som jag brukar. Då gjorde boxen en total omstart (inte enbart CD-appen) likadan som OM jag dragit ur strömmen. Jag har installerat boxen MED internet det gällde även för hängningen i går (som bara gällde omstart av CD-appen).

 

När boxen väl startat om kom jag INTE tillbaka till den inspelade filmen utan hamnade i TV-läget på SvT 1.

 

Väl tillbaka till filmen tryckte jag Visa/fortsätt, men i stället för att fortsätta där jag var i tittandet, började den om visningen från början.


Redigerat av Nisken, 13 april 2019 - 08:49.


#1852

Postad 13 april 2019 - 17:50

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Skulle titta på hockeyn idag och tryckte "se från början " men då blev det svart bild och det gick inte spola fram heller...Fan vad trött man blir

#1853

Postad 13 april 2019 - 18:51

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Skulle titta på hockeyn idag och tryckte "se från början " men då blev det svart bild och det gick inte spola fram heller...Fan vad trött man blir

Min hypotes är att detta händer när boxen tappar internet. "Från början" hämtar ju INTE materialet från parabolen utan från internet. Mina jämförande tester med AppleTV4k, min laptop och min TV (som också är AndroidTV fast ver8.0 med SvT-play) säger ju entydligt att uppspelningen hackar betydligt mera på OP-boxen.



#1854

Postad 13 april 2019 - 19:54

Unregisteredfdbfe8b9
  • Unregisteredfdbfe8b9
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 1

Nu får det snart vara nog med den här skit boxen! Dax att CD tar sitt ansvar och återkallar alla op boxar och kompenserar för alla fel som varit. Den fungerar inte nu och kommer inte att göra det häller så bara att erkänna ni har köpt på er en produkt som inte uppfyller vad som förväntas, Jag undrar hur det är för medelsvensson och deras op box det här är ju ett forum för personer med kompetens och intressen av bild å ljud och dom flesta har stora problem. Som jag förstår så är mycket av strulet med en inte fungerande EPG men går det inte att få tillgång till den som var tidigare med mindre problem? Att det sen blir fel med tappande av internet och så vidare måste väl gå att få ordning på. Går ju inte att jämföra men tänk er att en bil tillverkare får flera stora problem som gör att man inte kan svänga eller bromsa det är funktioner man kan förvänta sig ska fungera, dom skulle kalla tillbaka och stoppa försäljningen omgående.



#1855

Postad 13 april 2019 - 22:35

Unregistered29903ce5
  • Unregistered29903ce5
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Har hatt denne boksen siden høsten 2018, og har ikke hatt et eneste bra øyeblikk med den.

Absolutt alt har gått til he..... med Oneplace. og Oneplace hører til i He.....

Etter den siste oppdatering ble alt som var dårlig fra før, mye verre.

Jeg skylder ikke alt på Analdigital.

For boksen bruker Android som er en versjon av Linux og Linux er som kjent problemer

med i mange versjoner. Det har alltid vert ustabilt, til mange typer hardware.

Mye har forbindelse med Linux kernel (forskjelleige versjoner)

 

Så før Oneplace boksen kan bli kvitt problemer

må den oppgraderes med en stabil og sikker versjon av Android (Linux)

 

Det året det skjer skal jeg også begynne å bruke

© foran Analdigital.

 

Ett godt råd til Analdigital

Oppgrader til en nyere versjon av android med en feilfri og stabil kernel.

Det finnes gratis flere plasser.



#1856

Postad 14 april 2019 - 03:15

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Min Oneplace har etter oppgradering begynt og fryse bildet og etterhvert går den i omstart, dette skjedde 4 ganger på lørdag, kjedelig når dette skjer mitt i en film da en mister en 3-4 minutter.

#1857

Postad 14 april 2019 - 16:13

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 2
Vi får tacka för uppdateringen. Som väntat blev det inte så bra,ser på 2an gör en pilning till 1an varvid bannern kommer men rutan är svart. Tänker att denne gången ska jag vänta, gav mej efter 6minuter.
Strömavbrott.
Raderar en en inspelning o då blir det 'laddar' några minuter.
Detta är sån förbannad skandal år 2019.
Ni på CD hur ser ni själva på TV?

#1858

Postad 14 april 2019 - 18:38

Ullekalv
  • Ullekalv
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 1
Efter uppdateringen verkar snabbspolning INTE fungera som nämnts ovan. Det går inte ens pausa programmet. Om man avslutar att titta på inspelningen och försöker gå in igen så börjar det alltid från början. Ännu en uppdatering med mera fel än rätt

#1859

Postad 14 april 2019 - 18:42

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Jag tittade på kanal 15 Discovery - How its made - i godan ro, hade nog tittat i flera minuter och hade lagt i från mig fjärren. När CD-appen bootade om och CD-loggan visades en stund, därefter kom bilden tillbaka på kanal 15.

 

Suck.....


Redigerat av Nisken, 14 april 2019 - 18:43.


#1860

Postad 14 april 2019 - 18:56

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Hördu Niklas ska du skicka ut en ny box till mej. För det väl inte så att alla funkar lika illa?
Kom inte med kundtjänst för det är förnedrande att lyssna på nån tonåring om återställning o signalkvalite.

9446385

#1861

Postad 14 april 2019 - 18:58

Ullekalv
  • Ullekalv
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Nu fryste bilden, försökte byta kanal..... svart bild inget ljud bara pil upp och pil ner menyn fungerar

#1862

Postad 14 april 2019 - 19:45

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Nog finns de gamla felen kvar fortfarande, missar kanalbyten och visar programinformation för fel kanal.
Och seg, långsamma kanalbyten.

Epg saknas inga brister i heller, exempelvis ’Ingen programinformation’ fast program visas, detta på SVT2 igår.

Kollade på Car SOS via funktionen ’Se från början’, då saknades svensk text.

Näe, plats för förbättringar finns sannerligen.

#1863

Postad 15 april 2019 - 06:45

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 1

Nja fel finns, det som har tillkommit. Bytte kanal från SVT1 till H2, bannern visade info om H2 osv men det var SVT1 på TV'n :)


Redigerat av lepelepe, 15 april 2019 - 07:22.


#1864

Postad 15 april 2019 - 08:23

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

Nja fel finns, det som har tillkommit. Bytte kanal från SVT1 till H2, bannern visade info om H2 osv men det var SVT1 på TV'n :)

Jag har dessa problem med, men ser dem bara under vissa förhållanden och har inte kunnat återskapa exakt när de dyker upp. Återkommer när jag kan beskriva det.



#1865

Postad 15 april 2019 - 08:52

Lenning
  • Lenning
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Fortfarande fungerar inte bortkoppling av HDMI CEC mer än tillfälligt. När jag kopplar bort denna funktion fungerar det bra till nästa morgon då den återigen är inkopplad trots att knappen är markerad som bortkopplad. Eftersom min HDMI kabel går via mitt ONKYO- försteg resulterar detta i att varje gång jag trycker på den blåa menyknappen när försteget står i läge "passthrue" så startar försteget trots att HDMI CEC är bortkopplat. Något händer med boxen varje natt som kopplar in HDMI CEC igen.



#1866

Postad 15 april 2019 - 10:39

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Jag tittade på kanal 15 Discovery - How its made - i godan ro, hade nog tittat i flera minuter och hade lagt i från mig fjärren. När CD-appen bootade om och CD-loggan visades en stund, därefter kom bilden tillbaka på kanal 15.
 
Suck.....


Samme hos meg 3 ganger på lørdag.

#1867

Postad 15 april 2019 - 11:55

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Beställde inspelning av två avsnitt "Elementary" på TV4Guld i går (söndag). Bara första hälften av det första (de låg precis efter varandra) spelades in, däremot hela det påföljande?? Knäppt!



#1868

Postad 15 april 2019 - 16:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Nog finns de gamla felen kvar fortfarande, missar kanalbyten och visar programinformation för fel kanal.
Och seg, långsamma kanalbyten.

Epg saknas inga brister i heller, exempelvis ’Ingen programinformation’ fast program visas, detta på SVT2 igår.

Kollade på Car SOS via funktionen ’Se från början’, då saknades svensk text.

Näe, plats för förbättringar finns sannerligen.

Hej

Vi kan inte leverera textning på vissa kanaler som streamas över internet, tex animal planet, bbc earth/brit och history kanalerna. När man väljer "Se från början" så går sändningen över på streaming och då kommer man att sakna textning när det är från någon av de kanalerna.

Mvh
Niklas


Fortfarande fungerar inte bortkoppling av HDMI CEC mer än tillfälligt. När jag kopplar bort denna funktion fungerar det bra till nästa morgon då den återigen är inkopplad trots att knappen är markerad som bortkopplad. Eftersom min HDMI kabel går via mitt ONKYO- försteg resulterar detta i att varje gång jag trycker på den blåa menyknappen när försteget står i läge "passthrue" så startar försteget trots att HDMI CEC är bortkopplat. Något händer med boxen varje natt som kopplar in HDMI CEC igen.

Hej

Vilken Onkyo använder du?

Mvh

Niklas



#1869

Postad 15 april 2019 - 16:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag har dessa problem med, men ser dem bara under vissa förhållanden och har inte kunnat återskapa exakt när de dyker upp. Återkommer när jag kan beskriva det.

Hej

Detta är ett problem som vi är medvetna om och kommer att åtgärdas i någon av de kommande mjukvarorna. Jag har aldrig själv lyckats att återskapa problemet men vet att det kan förekomma.

Mvh

Niklas



#1870

Postad 15 april 2019 - 16:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Min Oneplace har etter oppgradering begynt og fryse bildet og etterhvert går den i omstart, dette skjedde 4 ganger på lørdag, kjedelig når dette skjer mitt i en film da en mister en 3-4 minutter.

Hej

Kör du boxen endast över internet? Eller var det någon film från playtjänsten i boxen?

Mvh

Niklas



#1871

Postad 15 april 2019 - 16:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hördu Niklas ska du skicka ut en ny box till mej. För det väl inte så att alla funkar lika illa?
Kom inte med kundtjänst för det är förnedrande att lyssna på nån tonåring om återställning o signalkvalite.

9446385

Hej

Jag skickar ett PM så hörs vi av över telefon när det passar dig.

Mvh
Niklas



#1872

Postad 15 april 2019 - 17:26

Yusshaka20
  • Yusshaka20
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Hej

Detta är ett problem som vi är medvetna om och kommer att åtgärdas i någon av de kommande mjukvarorna. Jag har aldrig själv lyckats att återskapa problemet men vet att det kan förekomma.

Mvh

Niklas

 

När landa nästa mjukvara Niklas?



#1873

Postad 15 april 2019 - 18:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

När landa nästa mjukvara Niklas?

Hej

När vi börjar testa mjukvaran så bör jag ha ett preliminärt datum. Men det kommer absolut inte ta lika lång tid som det gjorde senast. Vi kommer att köra mer frekventa uppdateringar nu. 

Mvh

Niklas



#1874

Postad 15 april 2019 - 18:50

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Hej

När vi börjar testa mjukvaran så bör jag ha ett preliminärt datum. Men det kommer absolut inte ta lika lång tid som det gjorde senast. Vi kommer att köra mer frekventa uppdateringar nu. 

Mvh

Niklas

Ett tyskt företag som tagit över programmeringen av Oneplace?

3SS 



#1875

Postad 15 april 2019 - 18:55

Lenning
  • Lenning
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Lenning, den 15 Apr 2019 - 09:52, skrev:snapback.png

Fortfarande fungerar inte bortkoppling av HDMI CEC mer än tillfälligt. När jag kopplar bort denna funktion fungerar det bra till nästa morgon då den återigen är inkopplad trots att knappen är markerad som bortkopplad. Eftersom min HDMI kabel går via mitt ONKYO- försteg resulterar detta i att varje gång jag trycker på den blåa menyknappen när försteget står i läge "passthrue" så startar försteget trots att HDMI CEC är bortkopplat. Något händer med boxen varje natt som kopplar in HDMI CEC igen.

Hej

Vilken Onkyo använder du?

Mvh

Niklas

 
Jag använder Onkyo PR-SC5508.
 
MVH
Lennart


#1876

Postad 16 april 2019 - 08:03

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Ett tyskt företag som tagit över programmeringen av Oneplace?

3SS 

3SS hade enligt sina egna pressreleaser ansvaret för OP-boxens programvara redan för ett år sedan? Men det pekar ju på att CD inte gör utvecklingen inhouse och således inte har bättre koll på vad som händer än den projektledare de möjligen har där? Om ens det....



#1877

Postad 16 april 2019 - 09:33

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

3SS hade enligt sina egna pressreleaser ansvaret för OP-boxens programvara redan för ett år sedan? Men det pekar ju på att CD inte gör utvecklingen inhouse och således inte har bättre koll på vad som händer än den projektledare de möjligen har där? Om ens det....

 

https://3ss.tv/pf/ca...gital-oneplace/



#1878

Postad 16 april 2019 - 13:49

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 1

Jo tjena …

 

"Canal Digital wanted a breakthrough UI for its new Android TV-based satellite and OTT platform. They chose us to help launch OnePlace, and to deliver a world-class TV experience to nearly 850,000 subscribers in Norway, Sweden, Denmark and Finland."



#1879

Postad 16 april 2019 - 20:57

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej
Kör du boxen endast över internet? Eller var det någon film från playtjänsten i boxen?
Mvh
Niklas

Bruker den hovedsaklig med signal fra sattelitt, men starter noen programmer fra begynnelse, så jeg er usikker på om jeg har hvert i streaming mode når dette har skjedd, den ene gangen var direkte sending så jeg mistet slutten på ett program.

#1880

Postad 17 april 2019 - 11:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Bruker den hovedsaklig med signal fra sattelitt, men starter noen programmer fra begynnelse, så jeg er usikker på om jeg har hvert i streaming mode når dette har skjedd, den ene gangen var direkte sending så jeg mistet slutten på ett program.

Hej

Vi har haft problem med live-tv när man ser över internet sedan i söndags men det ska vara löst nu. Upplever du fortfarande problem? 

Mvh
Niklas



#1881

Postad 18 april 2019 - 06:39

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej
Vi har haft problem med live-tv när man ser över internet sedan i söndags men det ska vara löst nu. Upplever du fortfarande problem? 
Mvh
Niklas

Siden favoritt lista ikke er fikset så bruker jeg stort sett den gamle hd tuneren, har bare satt oneplace til og ta opp en del programmer, men brukte den en 4-5 timer etter att jeg leste din melding og har ikke hatt feil i det tidsrommet. Opptak ser ut til og fungere som forventet nå men jeg måtte formatere hd for og kunne ta opp med den, så ett riktig svar på om hd problemet er løst får jeg ikke før det er tatt en del opptak og sletting, får håpe det beste.

#1882

Postad 18 april 2019 - 06:56

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Nu är jag arg, riktigt arg Niklas!

 

Nu få ni allt komma upp med en app som lagar trasiga filsystem på OP-boxen! Det finns ju sådana appar till vanliga Android färdiga i Googles Androidbutik, men jag hittar dem inte i Android-TV-butiken. Mig veterligen är filsystemet det samma för Android-TV. Jag använder "System repair 2019" till min Android-mobil. Se nu till att någon lämplig app testas för boxen och görs tillgänglig, åtminstone för nedladdning om inte automatiskt för alla.

 

Igår satte jag tre samtidiga inspelningar när jag ville sova lite tidigare. När jag vaknade tidigt i morse. Talade OP-boxen om att HDD´n måste formateras! Jag har sett det där tidigare - det har då varit att HDD´n inte hänger med när boxen startar - jag har då alltid valt "avbryt" dvs att INTE formatera om HDD´n.

 

CD-appen visade alla mina sparade inspelningar i menyerna, men de gick INTE att spela upp någon av dem.

 

Nästa steg med boxen brukar vara att tömma boxens cache och data, vilket jag gjorde. Efter omstart begärde boxen INTE omformatering av HDD´n, men å andra sidan fanns inga inspelningar kvar heller.

 

Som gammal systemerare och programmerare, vet jag att den rimligaste förklaringen är ett filsystem som kraschat! Orsaken att det gjorde det just nu? Rimlig förklaring är att CD-appens användning av FS med TRE samtidiga inspelningar överbelastat det, så att skrivfelen blev så många att FS krashat! Det lagar man enkelt med "System Repair 2019". Det skulle också hantera alla andra problem relaterade till boxens filhanteringssystem. Och troligen alla andra fel relaterade till själva OS:et. Det måste naturligtvis utrönas att det inte krockar med något som er CD-app gör/behöver först.

 

Jag har förlorat inte bara kvällens tre inspelningar, utan ca 10 timmar till som jag sparat för att se under den annars tråkiga påsken... De fel jag drabbats av hittills har ju alla mest handlat om brister i funktion och extra tid för omstarter, det här är ju däremot helt oacceptabelt, jag kan inte komma runt det utan en "Filesystem-repair-app".

 

Du får gärna kontakta mig via ett PM....


Redigerat av Nisken, 18 april 2019 - 07:03.


#1883

Postad 18 april 2019 - 08:21

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 1

AndroidTV använder inte samma bliblotek som Android boxar så det är inget som CD begränsar.

Men som du säger det är samma grund i systemet med skillnaden att man bla har en launcher anpassad för TV bla.

Du kan ju testa kontakta den som gör den appen och se om han kan få den tillgänglig för AndroidTV.

Det går ju sideloada apparna ofta från USB minne och liknande men inte alltid dom fungerar 100% på AndroidTV.


Redigerat av Leatherface, 18 april 2019 - 08:23.


#1884

Postad 18 april 2019 - 13:22

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

 Borttaget inlägg då jag lärt mig mer om FS efter att jag skrivit detta inlägg.

 


Redigerat av Nisken, 22 april 2019 - 16:37.


#1885

Postad 18 april 2019 - 13:34

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Gir den Dolby digital Bitstream 5.1? Den forrige gjorde ikke det.

#1886

Postad 18 april 2019 - 13:57

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Men eftersom antagligen få TV-apparater har anslutna lagringsenheter, HDD eller SSD, så är väl inte "filsystemslagare" så efterfrågat? Därför måste CD ta på sig ansvaret att plocka fram/certifiera en befintlig sådan, då de ju erbjuder lagring till sin box. Man borde helt enkelt inte släppa boxen med lagring, med mindre än att man kan säkerställa att FS är OK när man startat boxen.

 

AndroidTV som vilket OS som helst ligger alltid på lagring även om det inte används för inspelning.
Filsystemet kan paja alltså även i en TV utan extern lagring kopplat.


Redigerat av Leatherface, 18 april 2019 - 18:05.


#1887

Postad 18 april 2019 - 17:38

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Spela in säsong kan man fetglömma om man inte gillar att få med repriser.
Får fortsätta med singelinspelningar.
Tyvärr.

#1888

Postad 18 april 2019 - 19:17

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0

Lika bra att ni inser att OnePlace aldrig kommer leva upp till vad som var tänkt med den.

Kanske vore bättre att fokusera på att göra sig av med den och se till att CD får köpa tillbaka den.

Vilken annan enigma2 mottagare med plats för CA modul smiskar upp OnePlace på alla punkter alla dagar om året!

Det finns liksom inga bekymmer med EPG/inspelningar/dagliga hängningar etc etc etc!  Det är ju helt sjukt vilken skitprodukt som lanserats med löfte om en magisk upplevelse.

 

Så gör något konstruktivt som kommer spara många gråa hår istället för att vara Alpha testare för CD.  OnePlace är fan inte ens i ett beta stadie ännu.



#1889

Postad 19 april 2019 - 14:10

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Kanske dags att plocka fram gamla kunskaper om cardsharing och iptv :-) Skulle inte det sätta lite fart på CD tror ni ;-)

#1890

Postad 19 april 2019 - 19:25

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Kanske dags att plocka fram gamla kunskaper om cardsharing och iptv :-) Skulle inte det sätta lite fart på CD tror ni ;-)

Att skydda sig MOT konsumenterna verkar vara prio?, varje gång det kan tänkas krocka med målet att leverera en fungerande produkt, verkar de först tänka på att skydda programmaterialet, snarare än att skydda oss konsumenter. Betänk att vi betalar dem ca 60:-/månaden per konsument,  i "krypteringsavgift" för att de ska trassla till pålitligheten av boxen genom att kryptera och "skydda sig mot oss konsumenter".

 

Delar av problematiken med HDD´n ligger nog där, eftersom de program som sparas där måste vara gömda, skyddade och krypterade, det trasslar troligen till det för HUR Filsystemet skulle kunna övervaka filerna och laga dem när det behövs? Vanligen är krypterade partitioner EN enda stor fil, DEN sköts av FS, medan delfilerna/filmerna lagrade inne i denna enda stora fil, brukar skötas av krypteringsprogrammet. DET krånglar nog till möjligheten att övervaka och laga när disken packar ihop, t.ex. pga överbelastning (som är den troliga orsaken till att jag tappade ALLA mina filmer häromdagen).  Den öppna partitionen är ca 4.1GB (det är DEN ni ser som skrivit om full disk och disk som inte verkar bli mer ledig när ni tar bort filmer från disken) Den gömda krypterade partitionen är på sådär 850GB (det är där filmerna sparas).

 

Den avgörande frågan om var kraschen uppstod, är om det var Android OS:et som ansåg att HDD:n behövde formateras, eller om det var CD-appen?? HUR ser man det Niklas?


Redigerat av Nisken, 20 april 2019 - 09:39.


#1891

Postad 20 april 2019 - 19:03

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
I menyn finns en rad :fortsätt titta. Där ligger sånt som stoppades när slutvinjetten rullade.
Hur Raderar man det?

#1892

Postad 21 april 2019 - 14:50

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

I menyn finns en rad :fortsätt titta. Där ligger sånt som stoppades när slutvinjetten rullade.
Hur Raderar man det?

Om du har tittat färdigt på ett inspelat program, kan du ju radera det. Om det är strömmade program vet jag däremot INTE hur man tar bort dem ur "Fortsätt titta". Inte ens om man tittat färdigt till den allra sista sekunden av programmet, försvinner det ju ur "Fortsätt Titta"?


Redigerat av Nisken, 21 april 2019 - 14:57.


#1893

Postad 21 april 2019 - 15:15

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Dom är från Cmore som jag inte har längre.

#1894

Postad 21 april 2019 - 18:52

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Om du har tittat färdigt på ett inspelat program, kan du ju radera det. Om det är strömmade program vet jag däremot INTE hur man tar bort dem ur "Fortsätt titta". Inte ens om man tittat färdigt till den allra sista sekunden av programmet, försvinner det ju ur "Fortsätt Titta"?

 

Skönt att man kör Kodi här där man kan ställa in allt sånt själv https://kodi.wiki/vi...d_resume_points

Dessutom kör jag med delat MYSQL databas så den kommer ihåg allt sånt på alla enheter jag använder.

Finns plugins för bla CMore och Viaplay där med och PVR addons som man kan koppla upp mot SATIP tuner eller Linuxboxar t.ex.



#1895

Postad 22 april 2019 - 07:46

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Meddelandet om att disken behöver formateras om brukar försvinna efter en omstart...

#1896

Postad 22 april 2019 - 09:16

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Meddelandet om att disken behöver formateras om brukar försvinna efter en omstart...

*lol* Jodå det gjorde det i detta fall också, med allt inspelat material borta....



#1897

Postad 22 april 2019 - 09:33

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Kan bara meddela CD att så mycket bra saker hände inte OnePlace att den kan kallas fullt fungerande än. Den har 1 av 10 än, den är fruktansvärd seg, förutom i en dag när man rensat appen. Det enda bra är "Starta Från Början"



#1898

Postad 22 april 2019 - 10:47

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 2

Jaha! Så var det dags igen! Återigen ett fel som nog har med ett kraschat filsystem att göra.

 

Nu varmstartade jag OP-boxen för att kolla på en film jag spelade in igår. Jag kunde se olika TV-kanaler, men samtliga var med fryst bild??? När jag Tryckte "Blå menu"-knapp och pekade på "Inspelningar" visades bifogad bild!

 

Bifogad fil  20190422_112412.jpg   82,79K   0 Antal nerladdningar

 

Varmstart hjälpte INTE.

 

Drog ur strömmen och kallstartade. Efter ett väldigt "smattrade" från HDD´n (när armen byter spår mellan läsningar/skrivningar) kom OP-boxen igång igen, med svart ruta. Men inga knappar på fjärren funkade UTOM "blå menu", jag valde inspelningar och nu funkar allt som vanligt igen, utom att byta kanal med +/- eller sifferknapparna. DE fungerade som vanligt igen först efter ytterligare en varmstart.

 

Men....allt tyder på att HDD´ns filsystem behöver lagas. Så när kommer det en APP som fixar det? Dels android systemet i sig, dels den av CD-appen krypterade partitionen på Android-FS??

 

Användarna skall väl inte behöva utstå att behöva formatera om HDD´n som enda utväg när CD-appen har kraschat disken?? För kraschar gör den och det ofta och för många. Hur svårt kan det vara att beordra tyskarna att fixa detta??


Redigerat av Nisken, 22 april 2019 - 15:59.


#1899

Postad 24 april 2019 - 09:43

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Helt ny box sätts igång Lörd.På måndag kommer första hänget, ser på 10an o trycker 1 varvid bannern för 1an syns men inget kanalbyte. Provar 4ggr med samma resultat.Så uselt dåligt o månaderna går.

#1900

Postad 24 april 2019 - 10:20

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 1

Helt ny box sätts igång Lörd.På måndag kommer första hänget, ser på 10an o trycker 1 varvid bannern för 1an syns men inget kanalbyte. Provar 4ggr med samma resultat.Så uselt dåligt o månaderna går.

 

Ja 14 månader av pina, fast dom 2 första månaderna tänkte jag positivt att det här fixar CD. Men icke, i många fall ha den blivit sämre. Det sämsta i mitt fall är att jag tog den som månadskostnad, 49 kronor i 2 år för att vara beta-testare åt CD...  :(  Men jag har hört rykten om TwoPlace, se när den kommer och om det är lite mer krut i den och att fjärren fungerar som en fjärr ska





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.