Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Skitspel!

243 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 november 2006 - 22:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlĂ€gg
  • 0
En sak som Wii kommer ha gemensamt med DS Àr att iom att grafiken Àr lackluster och att utvecklarna behöver tÀnka lite mer nÀr man gör spel, sÄ kommer det komma fler skitspel till Wii Àn till 360 + PS3.

Till 360 kom det inga riktigt dÄliga spel vid launch (starkt) och det dröjde lÀnge (nÀstan ett Är) innan det första riktiga skitspelet kom (Bomberman). Just nu kommer de pÄ rullande band iofs (Sonic, StÄlmannen, DOAX2) men till launch fanns det inget.

Icke att glömma Samurai Warriors 2, X-Men: The Official Game, Cabelas Alaskan Adventure, Over G Fighters, Import Tuner Challenge (det Àr bara du som gillar det Jimel :angry: ), Eragon, History Channel Civil War, Pocketbike Racer, Sneak King och World Championship Poker... alla till 360. Detta dock samlat över ett Är. 12 spel (bortrÀknat de billiga Burger King spelen och arkadspelen) pÄ ett Är Àr ett kasst spel i mÄnaden.

Till PS3 kom det första skitspelet till launch i form av Gundam och Àven Genji. Möjligtvis att Untold Legends ligger i StÄlmannenklass snart.

Men Wii... spelar som förutspÄtt i en annan liga. Redan till launch och dagarna efter har vi fÄtt in en drös underkÀnda spel i form av: Rapala Tournament Fishing (3:a av IGN), Happy Feet, GT Pro Series, Monster: 4 x 4 World Circuit, Rampage: Total Destruction, Avatar: The Last Airbender och potentiellt flera som inte fÄtt tillrÀckligt med betyg Àn för att bedöma.

Det Àr inte förvÄnande att Wii kommer fÄ flest. Det Àr billigare att utveckla, man behöver inte satsa lika hÄrt pÄ att spelet ska bli en succé och det experimenteras mycket. Snabba cash-in spel som dÄ fiskespelet Rapala (första man tÀnker pÄ nÀr man ser Wii kontrollen) med en handfull olika fiskar Àr ju ett exempel.

PÄ PS3 och 360 mÄste man iom ökade utvecklingskostnader satsa mer pÄ att spelet ska bli bra, plus det faktum att de Àr konventionella- de vet vad konsumenterna vill ha och har jobbat med det förut, vilket underlÀttar.

Det jag rÀknar bedöms som skitspel Àr i stort sett de som ligger under 60% pÄ Gamerankings. Vissa Àr mer spelbara Àn andra förstÄs, ett 59% spel Àr möjligtsvis spelbart medan ett 35% spel inte ens tÄl att tittas pÄ.

SÄ i den hÀr trÄden kan vi posta framtida bottennapp till de olika konsolerna och hoppas att den uppdateras sÄ sÀllan som möjligt :blink: . Alternativt diskutera kring det jag pratat om.

#2

Postad 30 november 2006 - 22:12

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlĂ€gg
  • 0
AltsÄ, jag Àr inte ett dugg förvÄnad. Wii har, sedan ryktet om den kom, kÀnnts som en plojgrej. Ett tevespel i den gammla bemÀrkelsen (se; folk som tycker 8-bit retro Àr "coolt").
Det Àr en leksak för minstingar och alkoholberusade. Jag tycker inte att den ska rÀknas till "nextgen" konsollerna.

Sen tycker jag att man kan ta det lugnt med att reta upp sig över skitspel.
Folk producerar skit*, det Àr bara att gilla lÀget...

Jag talar dock emot migsjÀlv dÄ jag Àr en sÄdan som stör mig nÄgot fruktansvÀrt pÄ nÀr folk slösar sin energi och sina pengar pÄ nÄtt de tycker Àr flashigt medans det egentligen trillar pÄ arslet bara pÄ grund av dÄlig smak.

TÀnk om man kunde fÄtt budgeten och arbetskraften frÄn t.ex; Sinefeld, lost, sagan om ringen och superman returns och lagt den energin Ät en ny Spawnfilm, vad bra det hade blivit.
Det Àr ju vad jag tycker att folk ska göra med sin tid och sina pengar.
Men nu funkar det ju inte sÄ tyvÀr.










*Se; skitfilm, skitmusik, skitbilar osv osv.

Redigerat av lifter, 30 november 2006 - 22:15.


#3

Postad 30 november 2006 - 22:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlĂ€gg
  • 0

AltsÄ, jag Àr inte ett dugg förvÄnad. Wii har, sedan ryktet om den kom, kÀnnts som en plojgrej. Ett tevespel i den gammla bemÀrkelsen (se; folk som tycker 8-bit retro Àr "coolt").
Det Àr en leksak för minstingar och alkoholberusade. Jag tycker inte att den ska rÀknas till "nextgen" konsollerna.

Jag Àr varken liten eller alkoholberusad, men med den meningen kör du över mig totalt eftersom jag kommer köpa en Wii. Inte bara mig iofs.

Det hÀr Àr ingen "spotta pÄ Wii"-trÄden. Bara för att utvecklarna kommer göra flest kassa spel (av orsaker jag redan tagit upp) till Wii betyder det inte att Wii Àr en plojgrej; det kommer komma och har redan kommit grymma spel och den kommer sÀlja bÀttre Àn bÄde 360 och PS3, sanna mina ord.

Sen tycker jag att man kan ta det lugnt med att reta upp sig över skitspel.
Folk producerar skit*, det Àr bara att gilla lÀget...

Jag Àr inte uppretad, skrev det hÀr i fullkomlig harmoni för att fÄ en diskussion. Jag blir mer uppretad av att lÀsa din post :angry:

#4

Postad 30 november 2006 - 22:26

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlĂ€gg
  • 0
Mh, va absolut inte meningen att varesig köra över eller reta upp dig.
Det Àr bara min "ödmjuka" Äsikt.
Den kan bli lite brutal ibland, sorry.

#5

Postad 30 november 2006 - 22:32

Phosphor
  • Phosphor
  • AnvĂ€ndare

  • 197 inlĂ€gg
  • 0

Mh, va absolut inte meningen att varesig köra över eller reta upp dig.
Det Àr bara min "ödmjuka" Äsikt.
Den kan bli lite brutal ibland, sorry.

<{POST_SNAPBACK}>


Retro ÄR coolt!

#6

Postad 01 december 2006 - 08:01

jimel
  • jimel
  • MĂ€stare

  • 3 057 inlĂ€gg
  • 0
Ok zoiler spelet Àr inte sÄ bra lÀngre :blink: blir ruskigt repetetivt efter ett tag :angry:

#7

Postad 01 december 2006 - 10:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0
Va? Sneak King Àr ju skitbra! :angry:

#8

Postad 01 december 2006 - 11:57

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlĂ€gg
  • 0
Att man kan köra "retro" spel pÄ wii Àr nog den största anledningen trill att jag skulle skaffa den,
nu nÀr jag inte hittar min antennadapter till snes.

Men visst tror jag det kommer komma mycket skit till wii.
tror spelutbudet kommer se ut sÄ hÀr.
Skit spel, party spel, nerbantade crossover spel och episka Nintendo spel.
Kan inte se nÄgon annan Àn Nintendo satsta pÄ att finansiera riktiga storspel till wii.

#9

Postad 01 december 2006 - 12:04

rayko
  • rayko
  • MĂ€stare

  • 3 653 inlĂ€gg
  • 0

Va? Sneak King Àr ju skitbra! :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

kommer dom slÀppa Burgerking spelet hÀr i sverige pÄ menyerna?

#10

Postad 01 december 2006 - 12:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0
EA har iaf gÄtt ut och sagt att de kommer stödja Wii. Kan tÀnka mig att tex baseball, Basket, Boxning och amerikansk fotboll kan bli riktigt kul till Wii.

Personligen sÄ rÀcker det att Nintendo fortsÀtter slÀppa bra spel. De gör sÄ bra spel sÄ det vÀger upp massa annat skit som kommer slÀppas.

#11

Postad 01 december 2006 - 12:28

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlĂ€gg
  • 0

EA har iaf gÄtt ut och sagt att de kommer stödja Wii. Kan tÀnka mig att tex baseball, Basket, Boxning och amerikansk fotboll kan bli riktigt kul till Wii.


Att EA stöder Wii Àr vÀl snarare bekrÀftning pÄ antalet skitspel :unsure:

#12

Postad 01 december 2006 - 13:17

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

EA har iaf gÄtt ut och sagt att de kommer stödja Wii. Kan tÀnka mig att tex baseball, Basket, Boxning och amerikansk fotboll kan bli riktigt kul till Wii.


Att EA stöder Wii Àr vÀl snarare bekrÀftning pÄ antalet skitspel :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>


NHL 07, Tiger Woods 07, Fight Night 3 dÀr har du tex 3 kanon lir frÄn EA...

#13

Postad 01 december 2006 - 13:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0
Kan tÀnka mig köpa MLB nÀsta Är om det kommer till Wii.

#14

Postad 01 december 2006 - 13:44

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlĂ€gg
  • 0

EA har iaf gÄtt ut och sagt att de kommer stödja Wii. Kan tÀnka mig att tex baseball, Basket, Boxning och amerikansk fotboll kan bli riktigt kul till Wii.

Personligen sÄ rÀcker det att Nintendo fortsÀtter slÀppa bra spel. De gör sÄ bra spel sÄ det vÀger upp massa annat skit som kommer slÀppas.

<{POST_SNAPBACK}>


Japp bra spel men aningen repetiva...Mario, Zelda, Metroid Prime. De kommer inte varje Ă„r heller.
Gör som Sony och Microsoft och köp upp nÄgra bra speltillverkare?

#15

Postad 08 december 2006 - 01:14

sky one
  • sky one
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0
Jag vill bara varna för ett nytt uselt pc spel , Spetznaz :project Wolf , du spelar som Spetznaz soldat i fps , lÄter lockande tyckte jag tills jag drog igÄng spelet .
Ful grafik , dÄligt ljud , fula fÀrger för att inte sÀga nÀstan helt fÀrglöst , vapnen lÄter som knallpulverpistoler , spelet slÀpptes i Är men ser ut att komma frÄn 1996 , delta Force 1 och 2 har bra grafik i jÀmförelse .
Rainbow Six spelen har snyggare grafik som jÀmförelse .

NÄn mer som kan varna för dÄliga pc-spel med tanke pÄ den djungel av utgivare och titlar som finns ?

Redigerat av Zoiler, 08 december 2006 - 01:45.


#16

Postad 08 december 2006 - 01:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlĂ€gg
  • 0
Flyttade din trÄd Sky One, passar bra hÀr.

Kan ocksÄ passa pÄ att lÀgga till de bÄda Wii spelen Open Season (3.9 av GS, sÀmsta versionen av alla konsoler) och (tyvÀrr) Wii Play till listan. Men Wii play Àr ju nÀstan gratis sÄ det kanske inte ska rÀknas :P

#17

Postad 08 december 2006 - 03:48

adrazar
  • adrazar
  • LĂ€rjunge

  • 344 inlĂ€gg
  • 0
TÀnkte bara passa pÄ att pÄpeka att om de slÀpper ett spel om Christer Fuglesangs rymdresor, kommer det förmodligen vara jÀttedÄligt...

Positiva Àr vÀl att spelet troligvis inte blir uppskjutet ...

Hahah, min sena natthumor :P

#18

Postad 08 december 2006 - 11:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0
Tycker inte man kan rÀkna in Wii Play. Wii play kostar typ 100-150 spÀnn om man rÀknar med att man fÄr en wii-mote pÄ köpet. För 100-150 spÀnn verkar det vara ett klart godkÀnt spel.

#19

Postad 08 december 2006 - 15:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte bara passa pÄ att pÄpeka att om de slÀpper ett spel om Christer Fuglesangs rymdresor, kommer det förmodligen vara jÀttedÄligt...

Positiva Àr vÀl att spelet troligvis inte blir uppskjutet ...

Hahah, min sena natthumor :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

:wub: :wub:

Tycker inte man kan rÀkna in Wii Play

Ja, nÀ det Àr ju inget riktigt spel egentligen. Kan knappt ha kostat nÄgonting att utveckla.

#20

Postad 11 december 2006 - 21:55

Viggo1
  • Viggo1
  • AnvĂ€ndare

  • 126 inlĂ€gg
  • 0
Jag tycker Ă„rets besvikelse vinns av......fanfar....Gears of War

Ett spel som enligt mig Àr galet hype:at och repetitivt. Bara sitta bakom en mur och skjuta i ett kör.

Tröttnade redan efter att ha spelat i 10 min. Kul va ? :blink:

#21

Postad 11 december 2006 - 23:37

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • ForumrĂ€v

  • 635 inlĂ€gg
  • 0
Jösses....att sÄga GOW efter att ha kört det i 10 minuter, ge det lite mer tid (eller sÄ gillar du inte FPS som krÀver lite taktik och har handlat fel spel till att börja med).

/J - saknar GOW nu nÀr burken Àr i Tyskland pÄ renovering.. ;)

#22

Postad 12 december 2006 - 01:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0

Jag tycker Ă„rets besvikelse vinns av......fanfar....Gears of War

Ett spel som enligt mig Àr galet hype:at och repetitivt. Bara sitta bakom en mur och skjuta i ett kör.

Tröttnade redan efter att ha spelat i 10 min. Kul va ? :)

<{POST_SNAPBACK}>


Nja. Besvikelse vetifan men nÀr man klarar ett spel pÄ knappt 10 timmar och det inte finns ngt replay value överhuvudtaget sÄ kÀnns det som utkastade pengar ;)

#23

Postad 12 december 2006 - 17:25

Unregisterededfb6b6e
  • Unregisterededfb6b6e
  • LĂ€rjunge

  • 351 inlĂ€gg
  • 0
Samurai Warriors 2 Àr ju kung, skönt att sÀtta sig ner nÀr man Àr trött och bara kötta igenom arme efter arme, 99 knights dÀremot var en stor besvikelse ;)

#24

Postad 12 december 2006 - 21:10

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

Jag tycker Ă„rets besvikelse vinns av......fanfar....Gears of War

Ett spel som enligt mig Àr galet hype:at och repetitivt. Bara sitta bakom en mur och skjuta i ett kör.

Tröttnade redan efter att ha spelat i 10 min. Kul va ? :)

<{POST_SNAPBACK}>


Nja. Besvikelse vetifan men nÀr man klarar ett spel pÄ knappt 10 timmar och det inte finns ngt replay value överhuvudtaget sÄ kÀnns det som utkastade pengar :)

<{POST_SNAPBACK}>


Testa lira pÄ hardcore istÀllet för casual..

Och nÀr man klarat ett FPS spel sÄ ligger replay value i online upplevelsen (som alla FPS) dÀr GOW Àr grymmt bra.

#25

Postad 13 december 2006 - 22:05

sky one
  • sky one
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0
Årets mest hypade spel :BF 2142 till pc , tĂ€nk er Battlefield 2 i framtiden , men ofĂ€rdigt , buggigt , segt , enligt rykten hade Dice velat vĂ€nta ett halvĂ„r med att slĂ€ppa spelet men EA games lĂ„g pĂ„ och stressade fram ett utgivning , det mĂ€rks .
Förhoppningsvis kommer en jÀttepatch som fixar det mesta , för nu kÀnns det som att spela en ofÀrdig mod , som Battlefield 2 i tuggummi.
Synd , för spelet har en del bra nyheter , kanske kan bli nÄt om EA tar tag i det .

#26

Postad 18 december 2006 - 16:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlĂ€gg
  • 0
Wii versionen av Far Cry var lÄngt under Xbox standard tydligen. NÄgot som hÀnde med grafiken, en 4:a av IGN.

http://www.gameranki...ges2/934754.asp

#27

Postad 21 december 2006 - 21:00

Unregisteredbc517f93
  • Unregisteredbc517f93
  • Wannabe

  • 29 inlĂ€gg
  • 0
Tycker inte man skall inrikta sig pÄ vilka dÄlig spel en konsol har utan vilka som Àr bra. Det Àr ju faktiskt för att lira de bra spelen som man köper konsolen. SjÀlv var jag mycket sugen pÄ en Xbox 360 men efter drygt ett Är sÄ tycker jag fortfarande spelutbudet Àr uselt. Det Àr egentligen bara GoW som verkar vara nÄgot att ha. Hoppas att Halo 3 och kommande rallyspel Àndrar pÄ det.

#28

Postad 21 december 2006 - 21:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlĂ€gg
  • 0

Tycker inte man skall inrikta sig pÄ vilka dÄlig spel en konsol har utan vilka som Àr bra.

Det finns det andra trÄdar för, denna trÄden Àr bara avsedd för de kassa spelen :blink:

Notera att jag, trots att jag skapat denna trÄd, inte inriktar mig pÄ dÄliga spel nÀr jag vÀl spelar dem :unsure:

#29

Postad 26 december 2006 - 22:37

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlĂ€gg
  • 0
Ett spel som saknas till listan Àr NFS Carbon, de gjorde ett bra spel och det var porsche unleashed verisionen, efter det har bara NFS spelen gÄtt utför. All skicklighet i spelet Àr borta, Äka i 20km/h svÀnga höger och bilen sladdar, hur lyckas man med det i verkligheten?

#30

Postad 27 december 2006 - 08:02

jimel
  • jimel
  • MĂ€stare

  • 3 057 inlĂ€gg
  • 0
tyckte carbon va riktigt bra, sen skryter dom ju inte med hur verkligt deras spel Àr direkt, hur verkligt Àr halo???

#31

Postad 27 december 2006 - 14:34

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlĂ€gg
  • 0
"Ghost Recon: AW" till 360. Undvik!

#32

Postad 27 december 2006 - 20:22

Unregisteredbc517f93
  • Unregisteredbc517f93
  • Wannabe

  • 29 inlĂ€gg
  • 0

Ett spel som saknas till listan Àr NFS Carbon, de gjorde ett bra spel och det var porsche unleashed verisionen, efter det har bara NFS spelen gÄtt utför. All skicklighet i spelet Àr borta, Äka i 20km/h svÀnga höger och bilen sladdar, hur lyckas man med det i verkligheten?

<{POST_SNAPBACK}>


NFS-serien har det verkligen gÄtt ut för. Ett givet köp för de som Àlskar pimp-my-ride kanske, men vi som gillar att köra bil vÀljer förslagsvis nÄgot annat.

#33

Postad 27 december 2006 - 22:24

hulle_245
  • hulle_245
  • AnvĂ€ndare

  • 196 inlĂ€gg
  • 0

"Ghost Recon: AW" till 360. Undvik!

<{POST_SNAPBACK}>


Det Àr ju roligt!

Varför Àr det dÄligt? Enligt dej?

#34

Postad 28 december 2006 - 03:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlĂ€gg
  • 0
GRAW Àr ju bara ansett som ett av de bÀsta 360 spelen och kanske det bÀsta Ghost Recon spelet i serien... knappast ett dÄligt spel rent kvalitetsmÀssigt :)

#35

Postad 28 december 2006 - 22:11

Whip
  • Whip
  • Wannabe

  • 20 inlĂ€gg
  • 0
HĂ„ller med om NFS-spelen.
Det Àr för killar som itne riktigt förstÄr sig pÄ det hÀr med riktig bilkÀnsla och mÀktiga billjud.
Det Àr lite "jag vill bara komma först i mÄl och vinna en massa!" , medans nÀr jag spelar ett bilspel startar jag nÀstan alltid först ett singlerace.. bara jag o bilen.. lÄter tiden rulla ivÀg medans jag stÄr i starten o testar varvstoppet, lÀgga lite donuts, kÀnna feelingen och lyssna pÄ motrljudet. TyvÀrr stÀngs bilspelet av 1 minut efter detta - eftersom allt för fÄ bilspel har det som krÀvs. FörstÄr att 11 Äringar som inte har dem förvÀntningarna tror att bilar sladdar i 15km/h osv. och tycker det Àr coolt desto mer julgransbelysning man har pÄ bilen.. men inte jag.

Ett spel som ALLA riktiga bil-mĂ€nniskor MÅSTE prova till PC Ă€r "Live for speed" , det Ă€r grejjer! Styr med musen om du inte har ratt, för precis svĂ€nging.. VĂ€lj o bara köra pĂ„ en parkeringsplats o kĂ€nn gunget och den exakta vĂ€xellĂ„dan och resten av det perfekta =)
SYND bara att detta Àr ett litet budgetspel, hade utvecklarna haft mer pengar osv. hade det kunnat bli riktigt riktigt bra, lite riktiga bilar och fler möjligheter kunde detta blivit Ànnu bÀttre. Det bÀsta t.o.m...

#36

Postad 28 december 2006 - 22:30

hulle_245
  • hulle_245
  • AnvĂ€ndare

  • 196 inlĂ€gg
  • 0

GRAW Ă€r ju bara ansett som ett av de bĂ€sta 360 spelen och kanske det bĂ€sta Ghost Recon spelet i serien... knappast ett dĂ„ligt spel rent kvalitetsmĂ€ssigt  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Helt rÀtt, det Àr det bÀsta spelet i den serien och nog det bÀsta 360 spelet jag har spelat

#37

Postad 09 januari 2007 - 06:27

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlĂ€gg
  • 0
att wii skulle fÄ flest skitspel vet jag inte om jag kan hÄlla med om. kanske sÄhÀr i början nÀr utvecklarna fortfarande inte har nÄgra ideer, och vill tjÀna lite snabba pengar, men en bit in i livsÄldern kommer vi fÄ finfina pÀrlor. sÄg vi inte detta med nds ocksÄ? ja just det, det gjorde vi =).

sen kan man juh samtidigt ta det som nÄn sa och vÀnda pÄ. med 360 och ps3 vet vi vad vi kommer fÄ, och dÀrför Àr chansen större att vi fÄr vadÄ? upprepning! Ànnu ett fps dÀr vi ska döda lite elaka aliens. yay! Ànnu ett rpg dÀr vi mÄste rÀdda vÀrlden frÄn en jÀtteelak men missförstÄtt onding. woho!


alla konsoler kommer fÄ skitspel, det Àr bara att konstatera.


kan inte komma pÄ nÄt sÄhÀr pÄ rak arm vilket man ska undvika, men jag kan som andra nÀmna nfsc. kan juh faktiskt ocksÄ tillÀgga rule of rose. sÄ fruktansvÀrt segt sÄ man vill bara mörda varenda gÄng man spelar det. GAH!

#38

Postad 09 januari 2007 - 16:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlĂ€gg
  • 0

att wii skulle fÄ flest skitspel vet jag inte om jag kan hÄlla med om. kanske sÄhÀr i början nÀr utvecklarna fortfarande inte har nÄgra ideer, och vill tjÀna lite snabba pengar, men en bit in i livsÄldern kommer vi fÄ finfina pÀrlor. sÄg vi inte detta med nds ocksÄ? ja just det, det gjorde vi =).

Och vad har det med saken att göra att NDS fÄr bra spel ;) ? Jag har aldrig sagt att bara för att DS fÄr mest skrÀpspel (för att man mÄste tÀnka mer nÀr man utvecklar till den konsolen), sÄ utesluter det att det ska komma nÄgra bra spel. Det har redan kommit pÀrlor till Wii.

sen kan man juh samtidigt ta det som nÄn sa och vÀnda pÄ. med 360 och ps3 vet vi vad vi kommer fÄ, och dÀrför Àr chansen större att vi fÄr vadÄ? upprepning! Ànnu ett fps dÀr vi ska döda lite elaka aliens. yay! Ànnu ett rpg dÀr vi mÄste rÀdda vÀrlden frÄn en jÀtteelak men missförstÄtt onding. woho!

Upprepning Àr pÄ gott och ont. Spel kan vara bra Àven om de Àr upprepningar, det har inget med kvalitén pÄ spelen att göra. MÄnga av de bÀsta spelen som gjorts Àr upprepningar av andra spel. Med det tÀnkandet sÄ skulle vi sluta spela RPG för att vi vet vad det Àr vi fÄr för gameplay, Àven om vi gillar det. NÀsta Pro Evolution Soccer och FIFA Àr upprepningar. Half Life 3 kommer vara en upprepning.

alla konsoler kommer fÄ skitspel, det Àr bara att konstatera.

Tror jag konstaterar det i huvudinlÀgget :(

#39

Postad 09 januari 2007 - 16:58

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlĂ€gg
  • 0

Och vad har det med saken att göra att NDS fĂ„r bra spel  ;) ? Jag har aldrig sagt att bara för att DS fĂ„r mest skrĂ€pspel (för att man mĂ„ste tĂ€nka mer nĂ€r man utvecklar till den konsolen), sĂ„ utesluter det att det ska komma nĂ„gra bra spel. Det har redan kommit pĂ€rlor till Wii.


det verkar bara vara sÄ mycket negativitet och snack om att wii kommer fÄ flest skitspel. jag Àr inte sÄ sÀker pÄ det. i början kanske, men inte senare. det brukar komma flest skitspel till den populÀraste konsolen. och det Àr lite svÄrt att sÀga vilken av dom som Àr det faktiskt :D
angÄende ds sÄ har juh utvecklarna börjat lÀra sig vad dom ska göra, och dÀrför kommer det inte lika mycket smörja idag som det gjorde nÀr den vÀl kom, dÄ nÀstan allt var skrÀp.


Upprepning Àr pÄ gott och ont. Spel kan vara bra Àven om de Àr upprepningar, det har inget med kvalitén pÄ spelen att göra. MÄnga av de bÀsta spelen som gjorts Àr upprepningar av andra spel. Med det tÀnkandet sÄ skulle vi sluta spela RPG för att vi vet vad det Àr vi fÄr för gameplay, Àven om vi gillar det. NÀsta Pro Evolution Soccer och FIFA Àr upprepningar. Half Life 3 kommer vara en upprepning.


oh ja, det förnekar jag inte. Àven wii har juh upprepningar (zelda Àr juh ett ypperligt exempel pÄ detta, som trots att det Àr vÀldigt bra, kÀnns lite som att man redan har spelat det), och kommer fÄ fler. jag menar bara att det kan bli lite tröttsamt att spela samma sak om och om igen, utan större variation. wii kommer in lite som en frisk flÀkt bland det andra.
sen förstÄr jag faktiskt inte varför man köper dom hemska fotbollsspelen Är ut och Är in. wöö, 10 nya spelare och man kan se ballen pÄ dom, och detta ska jag betala fullpris för IGEN. nej tack.. men, det Àr vad jag tycker, och jag Àr juh faktiskt inte sÄ intresserad av sport sÄ :lol:.

Tror jag konstaterar det i huvudinlĂ€gget  :(


jaja, inte vara sÄna nu ;P

#40

Postad 09 januari 2007 - 18:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlĂ€gg
  • 0

det verkar bara vara sÄ mycket negativitet och snack om att wii kommer fÄ flest skitspel. jag Àr inte sÄ sÀker pÄ det. i början kanske, men inte senare. det brukar komma flest skitspel till den populÀraste konsolen. och det Àr lite svÄrt att sÀga vilken av dom som Àr det faktiskt ;)]

Jo... om man enbart rÀknar totalt antal spel istÀllet för frekvensen skitspel/slÀppta spel som jag tycker Àr mer intressant.

Jag Àr inte egentligen negativ till Wii, utan till utvecklarna. Kolla bara pÄ Ubisoft, de flesta av deras spel hittills har varit gamla xboxportar som wiimotiserats- eftersom det Àr sÄ billigt och enkelt. Med Wii kan man inte luta sig mot ett grafiskt powerhouse, man mÄste tÀnka till i de flesta fall. Och nu ska Ubisoft köra vidare pÄ konceptet gamla spel- se pÄ Wii versionen av Prince of Persia som ska komma. Det kan inte kosta mycket att göra sÄ de behöver inte sÀlja mycket, dÀrför gör de det. Midway och THQ Àr likadana.

EA verkar faktiskt tÀnka lite med spelen hittills (Madden, kommande SSX Blur, fÄr hoppas de fortsÀtter sÄ.

Multiplattformsspel kommer inte heller funka [bra].. spel som CoD3, Marvel och Tony Hawk Àr sÀmst pÄ Wii (det lÀr möjligen finnas undantag). Inte sÄ konstigt, grafiken gör mycket. Det Àr exklusiva spel som kommer glÀnsa pÄ Wii.

Det kommer inte att gÄ att köra "minigames" hur lÀnge som helst heller. Folk kommer tröttna.

angÄende ds sÄ har juh utvecklarna börjat lÀra sig vad dom ska göra, och dÀrför kommer det inte lika mycket smörja idag som det gjorde nÀr den vÀl kom, dÄ nÀstan allt var skrÀp.

StÀmmer att det blir fÀrre cash-ins ju lÀngre tiden gÄr (ju mindre "hett och nytt" touchscreen Àr), men det kommer ju fortfarande mycket skrÀp dessvÀrre. Jag önskar att Ànnu fler utvecklare kunde göra originella, hÀftiga spel men det Àr en talang fÄ förunnat :( . MÄnga Àr bara bra pÄ att göra konventionella spel.

oh ja, det förnekar jag inte. Àven wii har juh upprepningar (zelda Àr juh ett ypperligt exempel pÄ detta, som trots att det Àr vÀldigt bra, kÀnns lite som att man redan har spelat det), och kommer fÄ fler. jag menar bara att det kan bli lite tröttsamt att spela samma sak om och om igen, utan större variation. wii kommer in lite som en frisk flÀkt bland det andra.

Yepp. Jag gillar Wii för dess originalitet.

#41

Postad 10 januari 2007 - 01:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0
HÄller med. Vad jag vill se till Wii Àr samma form av nyskapande spel som finns till DS. Det jag INTE vill se Àr massa portningar frÄn andra konsoller. DÄ köper jag hellre spelet till PS3 eller 360 och fÄr bÀttre grafik pÄ köpet..

#42

Postad 06 juli 2007 - 16:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlĂ€gg
  • 0
Well, tÀnkte bara att det passade bÀst hÀr:

Hour of Victory (360) 36% pÄ gamerankings. MÄste vara nÄgot slags rekord utan att ha tittat pÄ bottenlistan.

TotalsÄgat.

http://www.gameranki...ges2/938000.asp

Verkligen ett spel dÀr man kunde se frÄn första början att det skulle bli dÄligt. Att det skulle bli sÄ hÀr dÄligt dock....

Tip of the day: Undvik snabba klon-WW2 cashins :D

Undvik Vampire Rain nÀr ni ÀndÄ hÄller pÄ. 46% pÄ GR just nu.

http://www.gameranki...ges2/931221.asp

Sett lite videos pÄ det. Ser lagom kul ut att man mÄste sneaka igenom hela spelet för att man Àr chanslös i en firefight mot en enstaka vampyr.

#43

Postad 06 juli 2007 - 17:02

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlĂ€gg
  • 0
Jag lÀste Gamespots recension av Hour Of Victory. Det var bara en ren och skÀr slakt. Kunde inte lÄta bli att skratta nÀr jag lÀste det. :D

#44

Postad 06 juli 2007 - 17:10

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlĂ€gg
  • 0
Sonic till PS3an (kan inte uttala mig om 360ns version Àr lika dÄlig)

* Grafikglitchar till förödelse
* Kameran Àr det dummaste som uppfunnits
* Laddtider mellan ALLT. Inklusive diverse ingame cut-scenes som varar 5 sekunder. Och det Àr inte bara en snabb 'Loading' utan det tar TIIIIIIIIIIID. Man springer 10 sekunder sen Àr det 20 sekunders loading, en 5 sekunders cut-scene och sen Àr det fan 20 sekunders loading IGEN innan man fÄr fortsÀtta springa.

Spelet i övrigt kan jag inte kommentera, vi orkade inte spela vidare för att fÄ en uppfattning om det.

Undvik!

#45

Postad 06 juli 2007 - 17:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlĂ€gg
  • 0
Humming: Enligt Gamerankings Àr Sonic 360 3% bÀttre... samma skit med andra ord.

Men.... hur f-n kunde du ens komma pÄ tanken att köpa det? LÀste du inte recensionerna :D ?

#46

Postad 06 juli 2007 - 17:53

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlĂ€gg
  • 0
Videorecension av Vampire Rain. http://www.gametrail...ayer/21285.html

:D

#47

Postad 06 juli 2007 - 17:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlĂ€gg
  • 0
Just det, ett till som slÀpptes nyss som inte borde slÀppts: Fantastiska Fyran: Rise of the Silversurfer Movie TIE IN CASHCOW:

http://www.gameranki.....q=fantastic 4

47% :D

Jag gillar sÄna spel och speciellt nÀr det Àr co-op, men de negativa recensionerna har t o m fÄtt mig att vÀlja att inte köpa spelet.

#48

Postad 06 juli 2007 - 18:05

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlĂ€gg
  • 0
Filmlicensspel som slÀpss pÄ , DS,PS2,PS3,360, Wii och PC (?) simlutant ger jag inte mycket för...

#49

Postad 06 juli 2007 - 19:25

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlĂ€gg
  • 0

Men.... hur f-n kunde du ens komma pĂ„ tanken att köpa [Sonic]? LĂ€ste du inte recensionerna  :) ?

<{POST_SNAPBACK}>


Heh. Var inne pÄ jobbet för vÄrt mÄnadsmöte. Ville testa PS3an och Sonic var det enda spelet som inte hade lÄnats hem. Skyll inte pÄ mig. :D

#50

Postad 06 juli 2007 - 19:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlĂ€gg
  • 0

Sonic var det enda spelet som inte hade lÄnats hem.

Verkar som om nÄgra dÀr Àr lite insatta iallafall :D



1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.