Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem att spela DVD-filmer

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 juli 2009 - 21:53

jonhol
  • jonhol
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har problem att spela upp dvd-skivor från Myth... När jag väljer att spela en skiva så blir bilden svart i någon eller några sekunder, sen hoppar den tillbaka till menyn igen.

Någon som känner igen problemet? Kanske till och med har en lösning...

Jag kör senaste Mythbuntu, och jag har inte pillat på några inställningar för dvd.

/Jonas

#2

Postad 24 juli 2009 - 13:36

par-joha
  • par-joha
  • Forumräv

  • 780 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har problem att spela upp dvd-skivor från Myth... När jag väljer att spela en skiva så blir bilden svart i någon eller några sekunder, sen hoppar den tillbaka till menyn igen.

Någon som känner igen problemet? Kanske till och med har en lösning...

Jag kör senaste Mythbuntu, och jag har inte pillat på några inställningar för dvd.

/Jonas

Vad säger loggarna? Mythfrontend, mythbackend, etc

/ Pär

#3

Postad 24 juli 2009 - 23:03

psGandalf
  • psGandalf
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Hej,
Har du lagt till alla stöd för proprietära kodekar i Mythbuntu kontrolpanel? Även ikryssat ett eller fleŕa alternativ på spelare för media.

#4

Postad 27 juli 2009 - 07:18

oa51
  • oa51
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Jag har gått in i "DVD Player Settings" och angett raden:
xine -pfhq --no-splash dvd://
under "DVD Player Command"

Då fungerar Xine som DVD- spelare

#5

Postad 07 augusti 2009 - 17:53

gusse02
  • gusse02
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Japp, det där känner jag igen! Du är inte ensam om problemet. Jag kan spela en del dvd-filmer men långt ifrån alla. Jag misstänker att det är nåt avancerat kopieringsskydd. Ja, jag har installerat libdvdcss2 eller vad det heter.

Kommer inte ihåg men jag tror att det står nåt om läsfel eller liknande i loggarna.

Har försökt komma runt det genom att rippa dvd och det fungerar ibland. Men jag tycker inte rippning fungerar alltid i Linux heller. När det inte funkar i Linux försöker jag med dvdfab i windows och det fungerar oftast men inte alltid.

#6

Postad 02 januari 2010 - 10:33

maemmoth
  • maemmoth
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har problem att spela upp dvd-skivor från Myth... När jag väljer att spela en skiva så blir bilden svart i någon eller några sekunder, sen hoppar den tillbaka till menyn igen.

Någon som känner igen problemet? Kanske till och med har en lösning...

Jag kör senaste Mythbuntu, och jag har inte pillat på några inställningar för dvd.

/Jonas


Jag har haft problem med skriv- och läsrättigheterna av dvd-spelaren. Så om det inte fungerar med någon DVD-skiva så kan detta vara problemet.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.