Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

T700 - ny tunn mobil från Sony Ericsson

42 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson T700 (Mobiltelefoner) 2 7,08 (24) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 07 augusti 2008 - 15:00

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

#2

Postad 07 augusti 2008 - 18:23

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
tyvärr kunde inte låta bli.
SE är borta från marknaden inom 2år om de fortsätter så här.

#3

Postad 07 augusti 2008 - 18:53

ZYKLON CL
  • ZYKLON CL
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
same shit i ett annat skal

#4

Postad 07 augusti 2008 - 20:03

millez
  • millez
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
kan inte annat än att hålla med föregående talare

#5

Postad 07 augusti 2008 - 20:26

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
w är ju walkman och c är kameratelefoner men vad är T för något?

#6

Postad 07 augusti 2008 - 20:29

ikercasillas
  • ikercasillas
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

w är ju walkman och c är kameratelefoner men vad är T för något?


Tunn? ;) haha

#7

Postad 07 augusti 2008 - 21:38

Justice
  • Justice
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Om inte SE styr upp de rådande problemen med bristfällig mjukvara i sina mobiltelefoner kommer dom inte bli långvariga på marknaden! Skit samma om deras nallar är slimmade eller ej. En hel del av deras senare mobiler har mycket problem med mjukvaran, för att inte tala om modellerna W580 och W910!
Nej, jag tröttnade på SE efter att ha varit trogen kund länge. Köpte mig en HTC istället ;)

Redigerat av Justice, 07 augusti 2008 - 21:39.


#8

Postad 08 augusti 2008 - 00:31

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Kan inte Sony Ericsson komma med EN bra mobil, istället för ett 60-tal halvkassa?

Instämmer med kören ovan. Sony Ericssons lokaler i Lund kommer nog snart stå halvtomma om inte någon gör något relativt snabbt. I mina ögon har Sony Ericsson sjunkit väldigt mycket de senaste 2 åren. Känns som de utvecklar på en uråldrig plattform.

Saknar Ericssons gamla mobiler som var gjorda för att användas. Sony Ericsson känns mest som ömtåliga smycken av kromad plast i jämförelse.

#9

Postad 08 augusti 2008 - 04:42

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Instämmer alla ovan

#10

Postad 08 augusti 2008 - 08:49

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Blev lite sugen på denna då jag inte vill ha massa lull lull som jag ändå inte använder, kameran duger och man kan spela upp mp3, räcker för mig.

#11

Postad 08 augusti 2008 - 10:13

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Same shit.... different name.

#12

Postad 09 augusti 2008 - 16:49

Elmato
  • Elmato
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Man blir ju nästan nostalgisk.... Dom har dammat av T610:an och hottat upp den lite... =)

#13

Postad 09 augusti 2008 - 20:22

janpin
  • janpin
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Mmmmm T610, jag saknar dig. :)
Ska nog titta närmare på en T700 när den kommer, min k810i börjar bli till åren. Är det någon som vet när den kommer?

#14

Postad 10 augusti 2008 - 10:17

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

  • 1 088 inlägg
  • 0
SE börja vara ett skämt tyvärr , Sista SE ja hade var en K850i , efter den skiten ska ja aldrig mer ha en SE. Köpte en Nokia N82 och ångrar mig inte.

#15

Postad 10 augusti 2008 - 21:36

More404
  • More404
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Kan inte göra mer än att hålla med. Riktigt trist faktiskt.

#16

Postad 19 augusti 2008 - 15:55

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Hur ska man nå ut till nya kunder när man släpper samma telefon om och om igen? Den här mobilen hade säkert varit grym för 1-2 år sen, men med tanke på hur snabbt konkurrenterna rör på sig kommer SE snart att befinna sig i samma kris som Ericsson var i för ett antal år sen.

Är det sen nån som tycker det är märkligt att SE tvingas gå ut med vinstvarning efter att ha tappat cirka 1,5 procentenheter av marknaden... :)

#17

Postad 19 januari 2009 - 18:57

Danne S
  • Danne S
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Jag tänkte se om jag kan återuppliva denna tråd nästan ett halvår efter senaste innlägget. Nu när den är släppt så kanske intresset åter vaknat för denna mobil. Jag är lite sugen på denna modell och undrar över några saker.

1. Många säger ju att denna telefon är en w890 i ett annat skal. Dock saknas kamera för videosamtal samt walkman mjukvaran. Har läst om att w890 har problem med mottagningen. Har även läst på några få ställen att t700 har detta problem. Vore trevligt att få svar från några här på forumet om ni upplever att denna telefon har taskig mottagning. Vet dock inte om det är 3G eller GSM mottagningen dom testar då.

2. Kan en mobiltelefon ha dålig 3G mottagning och samtidigt ha bra GSM mottagning eller går dessa två hand i hand?

#18

Postad 20 januari 2009 - 11:32

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Jag beställde denna mobil igår så får se hur den är när den kommer. Jag tycker den verkar lovande iaf. Skriver några rader när jag fått hem den.

#19

Postad 20 januari 2009 - 19:36

Danne S
  • Danne S
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Ok, jättebra! Prova gärna 3g vs gsm mottagning på något ställe där du vet att det brukar vara svag mottagning, om du nu har något i din närhet. Lycka till med telefonen!

#20

Postad 20 januari 2009 - 23:09

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0

Har läst om att w890 har problem med mottagningen. Har även läst på några få ställen att t700 har detta problem. Vore trevligt att få svar från några här på forumet om ni upplever att denna telefon har taskig mottagning.


Detta undrar jag med. Har en w890i som tappar mottagning hela tiden och detta gör mig helt galen :D
Så den har jag skickat åt fanders nu och kör min gamla w880 där mottagningen funkar perfekt.

Men jag gillade faktiskt min w890 riktigt mycket så därför funderar jag lite på en t700 MEN då måste mottagningen funka helt perfekt :(

#21

Postad 21 januari 2009 - 06:01

Fjaman
  • Fjaman
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Jag har oxå beställt en kan skriva ett par rader då jag får den, har planerat att använda den som nödmodem, så hoppas att 3G täckningen inte växlar av och på

#22

Postad 22 januari 2009 - 04:41

Fjaman
  • Fjaman
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
okej nu har telefonen anlänt och jag måste säga att jag är riktigt nöjd!
Lika snygg som på bilderna och väldigt tunn, spec. i jmf med min gamla K600i, bläsch.
Började med att slänga in skivan för PC suite, installerade alla drivrutiner som telefonen behövde och synkroniserade mina kontakter till telefonen väldigt lätt, inga problem så långt=)

Enda kruxet som jag upptäckt så här långt är att uppdateringsprogramet till mjukvaran på telefonen inte fungerade på vista x64, ingen big deal men ändå...
Har fått igång den som modem förvånansvärt lätt men dock bara i GPRS 115kbit/s, minns inte riktigt hur jag fick igång den förra telefonen med 3G nätet på halebop, är det nån som har tips på hur man får igång det ????

Kameran på 3.2mpixlar är som förväntat inget att hurra för, ganska suddiga bilder producerar den, men med tanke på tunnheten så är det inte så förvånande att optiken tar stryk.
Den har även vissa multimedia funktioner med spellistor och dylikt till musik som du smidigt kan lägga in på den, ljudet där var över förväntan och det medföljande headsetet fungerar dugligt.

sammanfattningsvis: En designmobil som ser jättebra ut har de vanligaste funktioner och finesser man behöver i normalt mobilanvändande till ett rimligt pris

#23

Postad 24 januari 2009 - 20:56

Danne S
  • Danne S
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Hur upplevde du mottagningen?

#24

Postad 28 januari 2009 - 02:52

wigstroem
  • wigstroem
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Går denna helsvarta modell av t700 att få tag i Sverige? Om inte, planeras den att släppas här?
http://www.sonyerics...ining~black.png

#25

Postad 28 januari 2009 - 16:01

Unregistered125dd76e
  • Unregistered125dd76e
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Går denna helsvarta modell av t700 att få tag i Sverige? Om inte, planeras den att släppas här?
http://www.sonyerics...ining~black.png


Jag vill också ha en svart så jag frågade deras call center, och jag fick ett otydligt svar att de inte vet om den kommer att lanseras i Sverige (..eller vad de ens pysslar med). Det enda de vet är att Silver/Black och Pink är under lansering. Frågan är då varför de inte nämnde Red/Black som tom finns i flera butikers montrar.

#26

Postad 28 januari 2009 - 19:38

snovvebovve
  • snovvebovve
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0
Den måste ju komma i svart, klart snyggast då!
Har den släppts än? Var in på Expert i helgen å de kunde inte se nått releasedatum, skumt...

#27

Postad 29 januari 2009 - 07:32

Fjaman
  • Fjaman
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
DanneS: Jodå mottagningen verkar vara hyfsat stabil, har anslutit telefonen och surfat med den som 3G modem i min lgh, där mottagningen e erkänt svag och det gick bra, surfade i ungefär 5min, så det e inget utförligt test, e ganska dyrt med kontantkort så ska bara använda det i nödfall i.e. då internetanslutningen krashar...

Fick anslutningshastighet kring 0,5mbit/s så inte precis turbo 3g om vi säger så =)

#28

Postad 30 januari 2009 - 22:47

Danne S
  • Danne S
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
ok, Fint. Tack!!!

#29

Postad 31 januari 2009 - 08:01

wigstroem
  • wigstroem
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Ja, jag mailade också och fick något liknande svar. Frågan är om man ska slå till på en silver/black, det är väl enda modellen som funkar för mig. Men då är jag rädd att dom kanske släpper Shining black senare, så har man köpt den helt i onödan. Jobbigt när man inte vet något mera specifikt.

Aja, jag kommer endå inte att kunna handla någon nya mobil förrens om tidigast 1 eller 2 månader kanske, så jag kan ju avvakta lite. Men förr eller senare tar mitt tålamod slut och ta efter för suget.

Det finns inga som jobbar åt SE här eller som känner folk som jobbar där, som kanske sitter på inside information? Kan ju vara så att dom mycket väl sitter på information, men har fått order om att hålla käften tills vidare. Man vet aldrig. :D

Jag vill också ha en svart så jag frågade deras call center, och jag fick ett otydligt svar att de inte vet om den kommer att lanseras i Sverige (..eller vad de ens pysslar med). Det enda de vet är att Silver/Black och Pink är under lansering. Frågan är då varför de inte nämnde Red/Black som tom finns i flera butikers montrar.


Redigerat av wigstroem, 31 januari 2009 - 08:21.


#30

Postad 07 februari 2009 - 23:34

Danne S
  • Danne S
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Den vekar ju onekligen tåla lite vattenstänk!!!!! ;)

http://www.youtube.c...h?v=UlPaJ_Fx8qY

#31

Postad 09 februari 2009 - 22:49

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Kände på denna mobil idag och är imponerad, perfekt all-around-telefon. Smidigt format, bra knappar, bra skärm och ett relativt lågt pris. Ser även fram emot W715.

#32

Postad 15 februari 2009 - 01:45

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Var och kollade denna mobil häromdagen. Sålde min skit w890 för att nu ha min gammla w880 ist så tänkte köpa denna, men vilket skräp, plastig och riktigt seg i menyerna. Nää får vänta på någe bättre ! Är väl bara att inse att om man ska ha någe vettigt får man lov att betala minst 3-5000 kr :)

#33

Postad 17 februari 2009 - 19:24

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Men hur många 10 till 18årigar bryr sig om att vad det är för programvara?
Dom vill ju bara ha en mobil med massor av minne(så dom kan lagra massor av mp3-filer) en hygglig kamera(3.2megapixlar) och en funktion som gör att dom kan skicka sms...
Och det är ju den åldern som är den största delen av SE's kundkrets.

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 17 februari 2009 - 19:24.


#34

Postad 18 februari 2009 - 15:20

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
En polare till mig köpte denna förra veckan och jag fick känna lite på den, upplevde den som mycket tunn & lätt vilket jag gillade med bra knappar och skärm. Bra pris på denna mobilen också.

#35

Postad 21 februari 2009 - 00:58

Dannischer
  • Dannischer
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Hej!
Vet någon hur länge man kan lyssna på musik med denna? Jag vet att den inte är gjord för musiklyssnande, har någon stoppat i ett "stort" minneskort i denna som 8 Gb? Berätta snälla. :(

#36

Postad 21 februari 2009 - 11:20

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Hej!
Vet någon hur länge man kan lyssna på musik med denna? Jag vet att den inte är gjord för musiklyssnande, har någon stoppat i ett "stort" minneskort i denna som 8 Gb? Berätta snälla. :)


Det ska klara 8GB som mest

#37

Postad 01 mars 2009 - 23:43

Unregistered1b1f1d4c
  • Unregistered1b1f1d4c
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Hur tusan byter man simkort på den här mobilen? När man väl har satt in det under kanten så sitter det där. :blush:
Jag lyckas inte peta ut det. Har jag satt i det fel eller har någon annan samma problem?

#38

Postad 04 april 2009 - 09:21

wigstroem
  • wigstroem
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som hört något om den helsvarta modellen? Mitt tålamod börjar snart gå ur, och det börjar närma sig ett inköp. Fattar inte varför dom inte bara kan släppa skiten, hålla på att vänta såhär.

Jag tänker att det är väl ingen idé att maila SE och fråga igen, efter lite googlande så verkar ju inte ens den helsvarta modellen finnas tillgänglig i utlandet än och det finns inget officiellt release datum i utlandet heller vad jag vet? Så det är väl bäst att avvakta och se när den släpps i utlandet först, innan det blir aktuellt med ett datum för Sverige antar jag.

#39

Postad 08 april 2009 - 12:09

lagelalle
  • lagelalle
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag vill också ha den helsvarta! Den är ju sjukt snygg ju!

http://www.sonyerics...ining~black.png

#40

Postad 09 april 2009 - 11:09

lagelalle
  • lagelalle
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag har nu fått svar på mitt mejl som jag skickade till sonyericsson.
Den helsvarta kommer bara att säljas av operatören tre (3) och släpps vecka 23.

#41

Postad 10 april 2009 - 00:57

wigstroem
  • wigstroem
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Nä, fan vad jobbigt, ska man tvingas vänta så länge. Jag har redan väntat i 3 månader, börjar tröttna nu.

Och det låter ju dumt att dom ska begränsa sig till operatören 3, då minskar ju genast min motivation att köpa skiten. Inte fan vill jag tvingas ta en operatör jag inte vill ha. Förmodligen innebär ju det att man är tvungen att ta ett abbonemang hos dom också och binda upp sig för ett antal månader. Jag har redan en operatör som jag är nöjd med. Ok, att man säkert kan låsa upp mobilen, men då lär man ju fortfarande ha deras abbonemang på halsen som man måste betala för resten av tiden. Så det hjälper ju knappast. Enda fördelen med detta är väl att mobilen kanske blir lite billigare.

Skulle vara om den släpps för flera affärer längre fram då, men inte fan orkar jag vänta på det. Dilemma, nu måste jag fundera lite hur jag ska göra.

Jag har nu fått svar på mitt mejl som jag skickade till sonyericsson.
Den helsvarta kommer bara att säljas av operatören tre (3) och släpps vecka 23.



#42

Postad 10 april 2009 - 22:02

wigstroem
  • wigstroem
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Tittade runt lite i TREs webshop och ser att dom har ett abbonemang som heter 3Prat för 99kr/månad, som inte har någon bindningstid. Det hade ju vart ett alternativ, ifall man skulle vilja byta eller inte vill binda upp sig på något. Då borde man ju kunna säga upp abbonemanget ganska omgående när man väl har mobilen i handen. Fast man blir väl ändå tvungen att betala endel extra avgifter på första fakturan. Som månadskostnad, anslutningsavgift, fakturaavgift osv. Plus att du måste betala fullpris för mobilen, tillskillnad från om du hade tagit ett abbonemang med bidningstid. Så det blir ju ganska dyrt ändå.

#43

Postad 11 september 2011 - 10:31

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Hmm, är i alla fall intresserad av denna klassiska telefon...

Har hittat en hos e-shop247 T700 hos e-shop247

Har ett 16GB m2 minneskort som behövs för min över 10GB (stora) mp3 samling. Hur bra kan funkar T700 med 16GB kort?
Blir mobilen för seg med större minnes kort än vad SE rekomenderar?

Ska ha mobilen som mp3-spelare förutom som just telefon (Tycker att min HTC Desire HD är för stor och klumpig).



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.