Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *

2236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2101

Postad 15 december 2009 - 16:28

Forsbergtrubbel
  • Forsbergtrubbel
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Det går att köra extern hdd via usb samtidigt. Då kan du välja i vilken hdd du vill bläddra i.




okej tack :)

#2102

Postad 16 december 2009 - 13:49

Unregistered8aa5872c
  • Unregistered8aa5872c
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Jag satte i en ny hårddisk i datorn häromdagen och delar ut den precis som alla andra hårddiskar som jag kan komma åt från popcornhour. Av någon anledning kan jag inte ansluta till den nya, kommer bara fram "Cannot find "Workgroup" bla bla bla". Alla andra diskar funkar som vanligt. Ideer?

#2103

Postad 16 december 2009 - 21:01

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Har en liten fråga. Jag kör utan disk i min me skulle vilja ha tillgång till appsen som ingår i firmware-uppdateringerna.
Hörde att man ska kunna köra dom på ett usb. Har laddat ner senaste fw och lagt in mappen med appsen på usb:t. Sen lästa jag att det bara e till att stoppa i det i popcornen och köra en nyinstall typ, men jag har tyvärr inte det alternativet i min. Antagligen pga att jag inte har nån disk i.

Hur gör jag? Så enkelt som möjligt. Är ingen hejare på detta. ;)

#2104

Postad 27 december 2009 - 19:25

phillewee
  • phillewee
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Hej !

behöver ganska mycket hjälp med min PCH. Har precis köpt en A-110 och skulle sätta på en IMG Fil, jag blev vädligt besviken när den sa att den inte kunde hitta filen. Jag gick in och började söka på forumen och ser att ska man spela upp IMG filer elle ISO filer så måste man använda sig av NFS ? eller SMB (Står detta för samba) jag vet inte hur jag ska göra nu ? hur laddar jag ner dessa program och får det att fungera med Popcorn hour.

Jag undrar också om någon vet hur jag ska göra för att få det att fungera om jag vill använda mig av jukebox skinsen , fungerar detta bara på filer som inte är mkv, iso & img filer ? då vad jag läst så klarar inte Myihome av att streama dessa filer

uppskattar svar !

#2105

Postad 28 december 2009 - 13:47

jls21th
  • jls21th
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Popcorn hour sönder?

Härom dagen gick det hur bra som helst att streama med en korsad nätverkskabel direkt från pc:n till poppen.
Men rätt som det var utan att ha rört varken inställningar, sladdar, har MyiHome igång osv.. så sluta det fungera.
Prova bl.a och installera om firmware, kolla ifall kabeln var trasig, vilket den inte var, prova med en rak (vilket ändå inte borde gå) - inget gjorde skillnad! :lol:

Problemet är att datorn inte ens märker av när man ansluter nätverkskabeln bak i pc:n från PH:en, ni vet det brukar lixom blinka från uttaget så man vet så fort man fått kontakt mellan två enheter. Provar med både routern och modemet och det fungerar precis som det ska, så det är inte nätverksingången på pc:n som det är fel på. Så den ända slutsats jag lyckas komma fram till är att det är PH:en nätverksingång (alltså vad är den oficiella termen för detta? LAN-uttag?) som har lagt av. Vilket skulle vara väldigt märkligt eftersom jag är hyperförsiktig och hanterar all min elektronik med mycket omsorg :lol:

I övrigt fungerar den utmärkt, men jag får springa med en usb-sticka emellan varje gång jag ska se på något. Har precis installerat en hdd på 1,5 TB idag, men problemet har varat i över 2 veckor nu så det har inte med det och göra.

Är där kanske någon inställning man borde ha konfigurerat på PH:en innan man ansluter sladden?
Vore skumt isf eftersom jag inte hade det förra gången det gick. Inte vad jag vet iaf..?

Någon som haft liknande problem?

UPDATE!
Drog ur usb-stickan mitt under en film för jag glömt slänga in undertext - Det skulle jag tydligen inte gjort!
Nu startar inga filmer via någon av usb-anslutningarna, man trycker play och det blir svart för en sekund (precis som det brukar) men inget mer händer, bilden återgår bara tillbaka till menyn efter ca 3-4 sek efter man startat en fil(m). Har både ominstallerat firmware och ställt tillbaks till fabriksinställningar men problemet kvarstår. Väldigt märkligt eftersom jag tidigare tagit ur usb:et utan det blivit problem mitt under uppspelning av film. Så nu har jag så att säga ingen som helst användning av min nmt längre, inget funkar! Allt verkar vara sönder! :lol:

Redigerat av jls21th, 07 januari 2010 - 20:05.


#2106

Postad 07 januari 2010 - 22:55

77martin
  • 77martin
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Slänger mig in i tråden utan att ha läst igenom allt..

Min fråga är om det går att spela musik från spotify via pchn ?

#2107

Postad 13 januari 2010 - 22:50

nlidstrom
  • nlidstrom
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har just köpt en a-110 (en av de sista som gick att få tag i antar jag) men får det inte att funka riktigt. Har uppgraderat firmware till senaste versionen.

Jag har en a-110 och en Iomega Home Media Network Drive på 1 GB. Inga problem att hitta NAS:en från PCH, men... jag får ingen bild när jag försöker spela avi's, bara ljud. Har även provat spela upp en filmen "UP" i MKV 720p-format, och den funkar. Däremot inte en annan MKV - då buffrar bara PCH, sen går den tillbaka till menyn.

Har PCH kopplat till tv:n via den medföljande HDMI-kabeln. Min TV är en Samsung med modellbetäckning LE40B535P7WXXE. Den ska klara av 1080p, samt 24p inställningen under framerate sync. Jag har försökt prova alla möjliga inställningskombinationer för bild. Jag gör mac - men det bör ju rimligtvis inte spela nån roll när jag försöker spela filmer direkt från NAS:en. Min router är en D-link DIR 636.

Är det nån som kan hjälpa mig med tips om vad jag kan prova? Skulle bli grymt tacksam, sliter mitt hår. Posta här eller maila [email protected].

Tack på förhand!

#2108

Postad 18 januari 2010 - 04:45

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har just köpt en a-110 (en av de sista som gick att få tag i antar jag) men får det inte att funka riktigt. Har uppgraderat firmware till senaste versionen.

Jag har en a-110 och en Iomega Home Media Network Drive på 1 GB. Inga problem att hitta NAS:en från PCH, men... jag får ingen bild när jag försöker spela avi's, bara ljud. Har även provat spela upp en filmen "UP" i MKV 720p-format, och den funkar. Däremot inte en annan MKV - då buffrar bara PCH, sen går den tillbaka till menyn.

Har PCH kopplat till tv:n via den medföljande HDMI-kabeln. Min TV är en Samsung med modellbfiler och det enda som hjälper för mig äeetäckning LE40B535P7WXXE. Den ska klara av 1080p, samt 24p inställningen under framerate sync. Jag har försökt prova alla möjliga inställningskombinationer för bild. Jag gör mac - men det bör ju rimligtvis inte spela nån roll när jag försöker spela filmer direkt från NAS:en. Min router är en D-link DIR 636.

Är det nån som kan hjälpa mig med tips om vad jag kan prova? Skulle bli grymt tacksam, sliter mitt hår. Posta här eller maila [email protected].

Tack på förhand!


Du kanske har rätt inställningar men vi börjar här:
https://www.minhembi...s...t&p=2318727

Ställ in rätt inställningar och dra ur strömmen och starta om poppen. Jag har då och då problem med vissa MKV filer och det enda som hjälper för mig är att starta om. Har du uppdaterat till senaste firmware?

Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 18 januari 2010 - 04:52.


#2109

Postad 19 januari 2010 - 22:12

worlderik
  • worlderik
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej,

jag har en extern hårddisk, WD 500gb, som jag tidigare har lyckats använda med min popcorn hour för att spela upp filer ifrån. Den var då formatterad i fat32, men när jag nu har formatterat om den i ntfs kan den ej längre spela upp något alls. Jag har provat diverse olika avi- och mkv-filer (även bildfiler) men inget fungerar. Idag lade jag dock över en ny film på hårddisken i avi-format och den går att spela upp, men fortfarande ingen av de gamla filmerna. Är det någon som vet varför det blir så här eller har en lösning på mitt problem?

Det sitter även en intern hårddisk i maskinen och därifrån går det att spela upp alla filmer.

#2110

Postad 22 januari 2010 - 22:04

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
Min A110 har börjat bråka lite. När man tittar på film så fungerar det bra, men om jag stoppar filmen och har menyn framme så stannar boxen efter ca 10 minuter. den gula dioden på framsidan lyser fortfarande, men den har tappat signal via HDMI kontakten till tv´n. Nu måste man trycka av den på strömbrytaren för att få igång den igen. Bookmark från där jag slutade titta på filmen är borta.

Jag har en intern 3.5" disk men locket är borta.

Jag kan inte minnas att dessa problem har funnits tidigare.

Jag har den senaste firmware. Jag skulle kanske testa att göra en downgrade.

Jag testade precis att göra downgrade, men det gick inget bra. Precis under uppdateringen så stängde den av sig och nu startar den inte igen. Hur kan man återställa firmware utan att den startar upp?

Den hoppade nu igång igen efter att jag följde nedan instruktion

http://support.popco...le.aspx?id=1053

Redigerat av InSane, 26 januari 2010 - 10:55.


#2111

Postad 03 februari 2010 - 21:50

brian1
  • brian1
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har ett stort problem med min popcorn 110 :)
Nästan all anime jag försöker se är osynkad ljudet och filmerna passar inte.
Det konstiga är att dessa filmer funkar alldeles utmärkt på datorn, xbox, usb minne i tvn och brända på skiva i dvdn???
Bara i popcornen dom bråkar?
Jag har försökt synka dom i olika program som vdub osv men inget som funkar tillfredsställande på alla, sen är det sjukt frustrerande att det inte bara funkar när det funkar i alla andra prylar jag testar dom i.

plz help me
Verkar väldigt märkligt att det bara är jag
ps vanliga filmer och tv-serier funkar till 90% ds

Har senaste firmware tror jag uppdatera för nån vecka sen men det var samma på förra med

#2112

Postad 22 februari 2010 - 18:16

Forsbergtrubbel
  • Forsbergtrubbel
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Tjena!, har en pch a-110, sitter en 750gb hdd i nu som är full så därför har jag köpt en https://www.prisjakt...kt.php?p=413699

efter att ha formaterat hårddisken till ext3 och kopplat den via usb till pch så funkar allt bra förutom,
Kan inte ansluta via ftp till den externa pga att inte går att installera programvaran från pch, det står att usb disken inte kan hittas, står likadant när jag försöker formatera den via pch.

mitt enda sätt att lägga över filer från datorn är alltså att gå in på pch och usb disken via nätvärket sedan "kopiera" "klistra" in filen, dock är problemet att det tar 18-25 min att skicka en fil på 4,5gb och det är aldeles för långt.

Tog isär skalet på usb disken men skryvarna sitter som bara den , annars kanske man skulle kunna byta plats på hårddiskarna men det verkar svårt, någon med tips på hur man kan lösa det på ett bra sätt?

Edit:
Tog isär skalet på usb disken igen och lyckades få isär allt, bytte hårddiskarnas platser men doch funkar inte den gamla disken i wd skalet, usb failed står det bara när man ansluter den. får kolla om jag kan få tag på ett annat skal

Redigerat av Forsbergtrubbel, 23 februari 2010 - 14:22.


#2113

Postad 04 mars 2010 - 08:28

rotfot
  • rotfot
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Hej jag har kopplat popcorn hour a-110 till min router netgear WNDR 3700

och popcornen är ju kopplad till tv.

och såhär vill jag att det ska vara

5 st datorer(barnens) i hemmet och där är popcornen ansluten via (anslut nätverksenhet) så den ligger som en enhet i datorerna

går det att göra så och funkar det att alla tex kollar på film på samma gång eller kommer det bli strul?? helst trådlöst annars får det bli kabel


Om det nu inte går vad behöver jag fixa för att det ska funka??


3 datorer har vista
2 xp av äldre model

Mvh Patrik

#2114

Postad 04 mars 2010 - 08:38

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

5 st datorer(barnens) i hemmet och där är popcornen ansluten via (anslut nätverksenhet) så den ligger som en enhet i datorerna

går det att göra så och funkar det att alla tex kollar på film på samma gång eller kommer det bli strul?? helst trådlöst annars får det bli kabel

Om det nu inte går vad behöver jag fixa för att det ska funka??


Ja, det går. Flaskhalsen kommer att bli Popcornens nätverksprestanda om flera spelar upp filmer samtidigt. Den klarar som max 2-4 Mbyte/s. Beroende på vilken upplösning filmerna som spelas upp har och hur stor dataströmmen är kan det gå, eller inte gå.

Vad du egentligen behöver är en NAS, som agerar som lagringsenhet för alla datorerna plus popcornen, t.ex. QNAPs 219P som jag själv har, eller en synology. Popcornen har NAS som en sekundär funktion, och är inte superbra på det. Qnap och Synology gör NAS-enheter med bra prestanda, som inte kommer att krokna under den belastning du beskriver, men andra billigare och enklare NAS-enheter kan göra det.

#2115

Postad 04 mars 2010 - 09:02

rotfot
  • rotfot
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Ja, det går. Flaskhalsen kommer att bli Popcornens nätverksprestanda om flera spelar upp filmer samtidigt. Den klarar som max 2-4 Mbyte/s. Beroende på vilken upplösning filmerna som spelas upp har och hur stor dataströmmen är kan det gå, eller inte gå.

Vad du egentligen behöver är en NAS, som agerar som lagringsenhet för alla datorerna plus popcornen, t.ex. QNAPs 219P som jag själv har, eller en synology. Popcornen har NAS som en sekundär funktion, och är inte superbra på det. Qnap och Synology gör NAS-enheter med bra prestanda, som inte kommer att krokna under den belastning du beskriver, men andra billigare och enklare NAS-enheter kan göra det.



ok jag har en netgear stora kommer det att fungera med den

#2116

Postad 04 mars 2010 - 09:05

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

ok jag har en netgear stora kommer det att fungera med den


Prova och se :) Det beror på hur många och hur tunga strömmar som kommer att köras samtidigt. Jag vet inte exakt var Netgearens gräns ligger, det märker man först när man slår i den.

#2117

Postad 04 mars 2010 - 09:09

rotfot
  • rotfot
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Prova och se :) Det beror på hur många och hur tunga strömmar som kommer att köras samtidigt. Jag vet inte exakt var Netgearens gräns ligger, det märker man först när man slår i den.



hej kan denna info hjälpa dig något

Typ av enhet NAS-server
Värdanslutning Gigabit Ethernet
Total lagringskapacitet 1 TB
Antal installerade enheter / moduler 1 (installerad) / 2 (max)
Bredd 15 cm
Djup 14.6 cm
Höjd 17.5 cm
Vikt 1.36 kg
Processor / Minne
Installerat flashminne 256 MB Flash
Kontrollerkort
Typ 1 x RAID
Typ av styrgränssnitt Serial ATA-300
Dataöverföringshastighet 300 MBps
Enheter som stöds Hårddisk
Max antal enheter 2
RAID-nivå RAID 1
Hårddisk
Typ Standard
Kapacitet 1 x 1 TB
Typ av gränssnitt Serial ATA-300
Nätverksfunktioner
Typ Nätverkskort
Datalänkprotokoll Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet
Funktioner Printserver, iTunes-server
Standarder som följs DLNA CERTIFIED
Expansion/Anslutning
Antal (lediga) expansionsfack 2 ( 1 ) x intern
Gränssnitt 1 x Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45
1 x Hi-Speed USB - 4 pin USB typ A
Diverse
Medföljande kablar 1 x nätverkskabel
Strömtillförsel
Strömenhet Strömadapter - extern
Programvara / Systemkrav
Medföljande programvara Drivrutiner och hjälpprogram

#2118

Postad 04 mars 2010 - 09:16

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

hej kan denna info hjälpa dig något


Nej. Och det finns egentligen inga specar som kan berätta ifall den kommer att klara belastningen eller inte. Om du redan har en sådan är det enklaste att prova och se hur det går. Det förlorar du inget på.

#2119

Postad 05 mars 2010 - 13:09

grude
  • grude
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
hej på eder alla!
Har en fråga som ni kanske kan svara på. Är det riktigt att min 110 inte kan spela upp ljud från en mpeg4 fil?
Jag ar försökt mixtra lite med ljudinställningarna men får det inte till att fungera. Filerna fungerar utmärkt i datorn...
Finns det något program man kan använda för att koda om filerna til mkv, eller skulle det inte fungera?

#2120

Postad 05 mars 2010 - 13:22

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
Hej,

nu hoppas jag att någon kan svara på min fråga...

Har ett NAS som jag lägger in alla mina dvd-filmer på med hjälpa av DVDFab (okomprimerad rip -> Video_TS och Audio_TS mappar).
Filmerna spelas och ljudet kommer, kanon!!!

Men, storleken på bilden blir väldigt liten, vi pratar en stor svart ram runt själva filmen. Så min 52" TV är utnyttjad
till ca 50%. När jag kör .mkv eller divx filmer via NAS:et så blir det fullstor bild på TV:n.

Vad kan detta bero på? Inställning?

/Mats

#2121

Postad 06 mars 2010 - 23:54

wegeN
  • wegeN
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Hjälp önskas !

Har sedan några månader en PCH-A110 med en 1TB hdd i. När jag precis fått hem den var jag mitt i en flytt så det enda jag brydde om var att få in filer på hdd. Då löste jag det med en usb mellan min laptop och pch´n, fastän jag har köpt mig en wifidongel till pch´n (TPLink). Vad jag kommer ihåg så skapade jag en partition på datorn hdd ?! Iaf har det fungerat fram till förra helgen när jag installerade Win7. Då helt plötsligt försvann min partition och jag kan inte se min PCH hdd i utforskaren. Nu till mitt problem !

HUR FAN GÖR MAN !!! :)

Har kollat runt lite. Jag vill ha ett program som gör att man får sjyssta menyer med filmthumbs istället för text som det är idag. Programmet skall även fungera som en trådlös filöverföringsprogram.

Jag är inte så sugen på att streama material utan vill helst ha allt lagrat i pch´n och jag vill framförallt få användning av mitt trådlösa nätverk...

Trodde jag hade lite hum om sånt här, men känner mig helt lost. Så gärna ett tips om hur jag ska göra och/eller tips på länkar, bra program m.m.
Jag har kikat runt på olika trådar, men eftersom det är en djungel med trådar om just pch så hade det vrt bra att få en direktkontakt med någon som kan sånt här !

Är det någon vänlig själ i Nyköpingstrakten som kan tänka sig kika förbi o hjälpa till så är det välkommet !!!

Tack på förhand.

#2122

Postad 13 mars 2010 - 12:46

phillewee
  • phillewee
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Hej !

Jag fick en Popcorn hour A-110 i julklapp och allting har fungerat bra tills nu.

jag streamar alla filmer från min externa hårddisk som är inklopplad i den stationära datorn. Har då SMB shared på hela hårdisken. Men från och med igår av en konstig anledning så går filmerna inte igång. Jag går in i menyn och bläddrar fram till film filen och trycker på att den ska starta direkt när jag tror att den ska börja hoppar den tillbaks till samma meny som jag var där filen fanns. Har testat att starta olika format ISO, AVI, IMG men det är exakt samma problem, det fungerar heller inte att spela upp någon musik eller se på bilder heller. exakt samma sak varje gång den ska starta så hoppar den tillbaks ibland kan det till och med stå på meny " buffering " men den hoppar ändå tillbaks.

Testade att streama genom xboxet och det fungerar fint exakt samma mappar och exakt samma fil som jag har använt mig av på popcorn hourn.

ser inte var felet är. Var inne och kolla om det fanns någon ny firmwire men har den senaste. Kanske skulle jag reseta popcorn hourn med hjälp av fabriks inställningar

snälla hjälp mig om någon vet ?

#2123

Postad 13 mars 2010 - 13:00

Unregisteredb87fbdd2
  • Unregisteredb87fbdd2
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Har för mig jag har haft samma problem för länge sedan, men jag tror jag löste de genom att göra reboot alltså trycka "power" och sedan "eject" då gör den en stor omstart kanske tar ca en minut innan den är igång igen.
när du tryck dom knapparna så kommer både den röda och den gula lampan på fronten lysa en lite stund då vet du att du gjort rätt! så fort man har någon konstighet med pchn så är de bara å köra en reboot, har löst alla mina problem som jag har haft!

Lycka till!

Redigerat av Unregisteredb87fbdd2, 13 mars 2010 - 13:02.


#2124

Postad 14 mars 2010 - 14:08

whitesox
  • whitesox
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Min PH vägrar starta, kom hem från semester (2v) alla kontakter har varit utdragna och när jag ska starta PH så får jag ingen bild. Den gula lampan lyser, sätter i nätverkskabeln men får ingen signal. Provar att stänga av den med fjärren, funkar ej.
Kan man göra någon typ av Factory Reset på den. har testat att trycka på resetknappen på framsidan utan något resultat.

#2125

Postad 14 mars 2010 - 15:16

Unregisteredb87fbdd2
  • Unregisteredb87fbdd2
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Om du har dragit ut strömen ur pch:n så borde du ha dragit ur strömen u din router med? har du satt i den?:D
börja du med att göra en reset "power" och "eject". är de ingen skillnad då så kör du en
"Tv Mode" och "0" då borde du få upp någon slags bild iaf!

#2126

Postad 14 mars 2010 - 15:21

whitesox
  • whitesox
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Om du har dragit ut strömen ur pch:n så borde du ha dragit ur strömen u din router med? har du satt i den?:D
börja du med att göra en reset "power" och "eject". är de ingen skillnad då så kör du en
"Tv Mode" och "0" då borde du få upp någon slags bild iaf!


Inget av detta funkar, har även testat http://support.popco...le.aspx?id=1053 utan resultat.

När jag sätter i USB-stickan så blinkar den bara till sen ser den "död" ut.

Annars ser allt normalt ut dvs den gula lampan lyser. (men svarar inte på fjärr-tryck)

#2127

Postad 18 mars 2010 - 20:40

tracid
  • tracid
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Nån som vet hur stor hårdisk den stöder?, tänkte köpa en 1,5tb och sätta i men känns dumt om den inte klrar det.
tack för svar :)

#2128

Postad 18 mars 2010 - 22:30

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Nån som vet hur stor hårdisk den stöder?, tänkte köpa en 1,5tb och sätta i men känns dumt om den inte klrar det.
tack för svar :)


Jag kör med en 1,5Tb i min A-110, och det fungerar utan problem.

#2129

Postad 18 mars 2010 - 23:44

tracid
  • tracid
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Jag kör med en 1,5Tb i min A-110, och det fungerar utan problem.


okey, tack då får det bli det :)

#2130

Postad 28 mars 2010 - 19:28

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Någon som lite halvsnabbt kan svara på varför jag inte får undertexter att funka med xvid avi-filer?

.srt har alltid funkat utan problem när poppen fick stå i vardagsrummet och det snurrade .mkv men nu har den flyttat in till sovrummet och nu får jag inte det att funka.

Någon.... snälla...

#2131

Postad 10 april 2010 - 19:21

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0
Min PCH A-110 slutade lysa (den gula dioden) efter att jag anslutit min nya LED-tv till den och enheten började lukta brännt. Plockade bort locket och såg att ena kretsen började glöda. Lät den stå avstängd lite och sedan slog på den igen och då började dioden lysa igen och kretskortetet slutade glöda.
Vad som har hänt nu är att dioden för nätverksporten endast lyser svagt orange och den fungerar inte över nätverket längre. Typ som att nätverksporten har dött.

Är det fler som haft detta problem? Känns lite jobbigt nu när jag haft den i 1.5 år och det inte finns någon garanti kvar.
Reklamera?

#2132

Postad 26 april 2010 - 17:15

Toni_M
  • Toni_M
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag har problem med min A-110. Det är med nätverk.

Om jag streamar en film från min dator till Popcorn så fungerar det i ca 1½min sen tappar den nätverket. Om jag skall över samba flytta över en film så dör nätverket efter ca 1½min om jag använder mig av ftp mot popcornen så samma sak där.

Jag har testat med kabel och trådlöst och det är samma problem oavsett.
I övrigt fungerar den bra. Men detta gör att jag kommer kasta ut skiten snart.

#2133

Postad 27 april 2010 - 06:48

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Är det fler som haft detta problem? Känns lite jobbigt nu när jag haft den i 1.5 år och det inte finns någon garanti kvar.
Reklamera?


Har man inte 2 års garanti mot tillverkningsfel enligt konsumentköplagen? Det låter helt klart som en brist i konstruktionen om det börjar brinna i en krets. Då är den helt förstörd, och det ska inte få hända.

Jag hade reklamerat.

#2134

Postad 27 april 2010 - 13:31

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Den hdd som jag har i nu blir så varm så jag funderar på att plocka ur den och koppla in den som extern usb-hdd istället och köra allt ifrån den. Går det och kommer jag kunna dela ut den externa hdd i nätverket så jag kommer åt den från andra datorer?

#2135

Postad 30 april 2010 - 06:22

mrfreddas
  • mrfreddas
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hjälp.

Nu när jag skulle spela en MKV fil (1080p) igår med ganska hög framerate (21k) så hackar den till under vissa scener. Ljudet försvinner helt och hela filmen bara segar. Jag har uppdaterar till den senaste och kör filmen via en extern hårddisk. Någon som vet lösningen på det här problemet?

#2136

Postad 04 maj 2010 - 08:38

murdoc
  • murdoc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Myrornas krig / White Noise får jag med slumpmässiga mellanrum. Ingen boot-screen när man startar om min pch-110A, ja stendöd m.a.o.

Har ingen hdd i, men jag har funderat lite över om det kan vara värmeproblem? Enda sättet att få igång den igen är att stänga av den och låta den stå still i några minuter, och det tyder på värme tycker jag... men samtidigt, ingen HDD och den står luftigt.

Några idéer?

tack

#2137

Postad 05 maj 2010 - 19:55

RoadRunner69
  • RoadRunner69
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Min PCH A-110 slutade lysa (den gula dioden) efter att jag anslutit min nya LED-tv till den och enheten började lukta brännt. Plockade bort locket och såg att ena kretsen började glöda. Lät den stå avstängd lite och sedan slog på den igen och då började dioden lysa igen och kretskortetet slutade glöda.
Vad som har hänt nu är att dioden för nätverksporten endast lyser svagt orange och den fungerar inte över nätverket längre. Typ som att nätverksporten har dött.

Är det fler som haft detta problem? Känns lite jobbigt nu när jag haft den i 1.5 år och det inte finns någon garanti kvar.
Reklamera?

Har exakt samma problem startade med nätverksproblem nu startar den inte ens, köpt hos dustin någon som vet var man kan få den fixad eller är det bara att köpa en ny??

#2138

Postad 08 maj 2010 - 10:27

nismo
  • nismo
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Har haft min 1 år 2 månader, nu verkar USB porten har slutat funka händer inget med minnen eller hårdiskar
via USB porten står bara och snurrar ikonen att en USB enhet hittas, har provat reset med hdmi iofs och gjort en fabriks återställnig men blir Inge bättre.

Surt då garantin gått ut

#2139

Postad 12 maj 2010 - 14:52

selepo
  • selepo
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej hade tänkt att vara typ sist in som köper en A-110, verkar finns till en billig penning på teknikmagasinet om de nu får in den i lager igen. Fick dock känslan av att ha läst de sista trådarna att de verkar dras med en del kvalitetsproblem efter ngt års användning, är det så ?

#2140

Postad 17 maj 2010 - 16:57

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Kör en korsat TP mellan pch och dator..

men hur katten får jag bort förfrågan om lösenord när jag ska nå pch via nätverket?

och är det lösen för pch, eller nåt lösen för dator som efterfrågas?

#2141

Postad 17 maj 2010 - 17:51

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Kör en korsat TP mellan pch och dator..

men hur katten får jag bort förfrågan om lösenord när jag ska nå pch via nätverket?

och är det lösen för pch, eller nåt lösen för dator som efterfrågas?

Förmodligen för popcornen.
Prova med
Anvnamn NMT
Password 1234

/V-man

#2142

Postad 18 maj 2010 - 07:31

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
För första gången stötte jag på problem med min A-110 igår. Jag skulle titta på de senaste avsnitten av Legend of the Seeker, S02 E19-21, och samtliga tre hackade i bilden så mycket att det inte gick att titta. Ljudet verkar däremot fungera bra.

Samma avsnitt fungerade bra på både min dator och min Xtreamer i sovrummet. Är det någon annan som följer serien och har stött på samma problem? Vad jag kan se är kodningen helt vanlig x264 och inget märkligt, men något måste skilja dessa filer från alla andra som fungerar bra, och jag är nyfiken på vad, och varför just PCH har problem att spela upp dem.

Jag ska prova med lite fler varianter av samma avsnitt och se om de fungerar bättre.

#2143

Postad 28 maj 2010 - 12:22

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0
Kan man på nått sätt ändra vart usb disken mountas?

En kompis hade tänkt att använda den som någon form av nas så att han även kan komma åt filerna via sin tvix. Filerna skall vara samlade på ett ställe, så man slipper håller på att byta mellan enheterna... Det som ligger under mappen shared är ju inga problem. Jag testade då att mounta usb disken där, men det fungerade inte. fick ett meddelande som sa "mount failed" körde kommandot "mount -t ntfs-3g /dev/sda1 /share/usb"

Försökte då med sym links, det funkade ju sådär, då kommer man åt filerna via tvixen, men inte i guit i popcorn. Efter lite googlande så verkar det inte som att den hanterar sym links vidare bra. Så går detta att lösa på något sätt? Finns det nått annat kommando som man kan mounta med? Eller nån trevlig "workaround"

#2144

Postad 16 juni 2010 - 14:21

nivv
  • nivv
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Och då hade jag också fått problem med min A-110, har fungerat HELT utan problem i ett år. Nu har garantin (förmodligen) gått ut.

Vet inte om problemet går att fixa. Problemet är att när man klickar på en videofil (avi) så kommer skärmen där det står "buffering" sen kommer man tillbaka till menyn igen. Har senaste firmware och har inte gjort några ändringar.

Jag har provat att spela både filer på hdd och via nätverk, samma fel. Har provat att ställa om till fabriksinställningar, samma fel. Kan man på något sätt göra en hårdare reset? Så den blir EXAKT som när man fick den?

#2145

Postad 24 juli 2010 - 18:58

kerlon
  • kerlon
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har läst i flera forum om hur man för över filer mellan datorn och A-110 men jag får inte det att fungera. jag har skaffat en 1,5 TB SATA hårddisk som jag satt in i A-110 och när jag kopplar in den i tv:n så syns den men jag kan inte få över filerna till den. jag hittar även datorn via A-110 och kan spela upp filerna som ligger i datorn och datorn hittar A-110 men där kan man däremot inte föra över filer.

skulle vara tacksam för ett enkelt sätt där man kan föra över filer till den interna hårddisk i A-110, antingen om det sker via nätverket eller USB. skulle helst vilja slippa ta ur den varje gång och bygga in den i datorn för att föra över filerna.

skulle som sagt vara väldigt tacksam för lite enkla lösningar.

#2146

Postad 24 juli 2010 - 19:31

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

  • 906 inlägg
  • 0

Har läst i flera forum om hur man för över filer mellan datorn och A-110 men jag får inte det att fungera. jag har skaffat en 1,5 TB SATA hårddisk som jag satt in i A-110 och när jag kopplar in den i tv:n så syns den men jag kan inte få över filerna till den. jag hittar även datorn via A-110 och kan spela upp filerna som ligger i datorn och datorn hittar A-110 men där kan man däremot inte föra över filer.

skulle vara tacksam för ett enkelt sätt där man kan föra över filer till den interna hårddisk i A-110, antingen om det sker via nätverket eller USB. skulle helst vilja slippa ta ur den varje gång och bygga in den i datorn för att föra över filerna.

skulle som sagt vara väldigt tacksam för lite enkla lösningar.


Har du formaterat HDD:n via popkornet?

#2147

Postad 12 augusti 2010 - 13:34

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Kul att du fick i ordning på PCH.
Min funkade perfekt när jag formaterade med Disc magic tool.
Go fortsätning

Vad är det här Disc magic tool för nått?

Håller på o hjälper en jobbarkompis med en Syvio 200a.
Har fått den att spela .avi filer men den dör när jag försöker med .iso filer. Har en NTFS formaterad disk i den. Har oxå försökt från ett NTFS formaterat USB minne. Men det slutar med att maskinen stänger av sig själv. Har formaterat från min dator som har Win 7 64 så jag tänkte om en annan formatering kanske skulle hjälpa. Har ni kanske några andra förslag?
Jobbarkompisen vill ha den formaterad i NTFS efter som han bara kommer att flytta filer med hjälp av USB sladd.

Redigerat av Niskalaukaus, 12 augusti 2010 - 13:35.


#2148

Postad 13 augusti 2010 - 12:34

Majkutt
  • Majkutt
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Halloj!

Jag uppdaterade mjukvaran på min popcorn hour A-110 för några dagar sen och sen dess stänger hårddisken inte av sig ordentligt. Förr när jag tryckte av maskinen med fjärren så slutade hårddisken att snurra men nu lugnar den ner sig i kanske 1 minut för att sedan rulla igång igen. Maskinen blir ju jätte varm.

Är det någon som har en lösning på detta?

Tack på förhand!

/Marcus

#2149

Postad 25 augusti 2010 - 21:46

wicked_1
  • wicked_1
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Och då hade jag också fått problem med min A-110, har fungerat HELT utan problem i ett år. Nu har garantin (förmodligen) gått ut.

Vet inte om problemet går att fixa. Problemet är att när man klickar på en videofil (avi) så kommer skärmen där det står "buffering" sen kommer man tillbaka till menyn igen. Har senaste firmware och har inte gjort några ändringar.

Jag har provat att spela både filer på hdd och via nätverk, samma fel. Har provat att ställa om till fabriksinställningar, samma fel. Kan man på något sätt göra en hårdare reset? Så den blir EXAKT som när man fick den?


Har exakt samma problem här med, du hittade ingen lösning???

edit: Jag lyckas alltså spela mp3 i musikformat, wmv filmer utan problem men vid avi/divx blir det stopp och även med MKV filer. Då bara stannar han helt eller hoppar ur i "utforskaren" igen.. Är det mitt grafikkort som säger upp bekantskapen eller vad tror ni? Försöker hitta info på vida webben men utan lycka tyvärr...=(

//wicked_1

Redigerat av wicked_1, 25 augusti 2010 - 23:02.


#2150

Postad 31 augusti 2010 - 09:45

Christian12
  • Christian12
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Liten nätverksfråga, kör SMB när jag vill streama media från datorn men nu hittas inte den utdelade mappen då jag inte har samma IP "range" på popcornen eller datorn.

Alltså tex de tre första siffrorna 192.168.1. Hur gör jag för att få samma på båda? Har inte en statisk IP från leverantör så den ändras lite då & då vilket är hyfsat frustrerande.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.