Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sverige får en IMAX-salong!

485 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 19 oktober 2015 - 14:33

lillsowi
  • lillsowi
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Såja nu har jag köpt mina biljetter till Star Wars, var två timmar sen och då var allt på premiärdagen i stort sett slut, så fick bli dagen efter. 250kr med glasögonen och plusstol och jag är imponerad av att SF faktiskt lagt sig i standardnivå för biljettpriset.



#52

Postad 19 oktober 2015 - 15:44

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Det blev "vanlig" bio för mig till premiären. Men jag kommer (om filmen är bra) även att köpa biljetter till IMAX visningen.



#53

Postad 19 oktober 2015 - 16:31

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Det blev "vanlig" bio för mig till premiären. Men jag kommer (om filmen är bra) även att köpa biljetter till IMAX visningen.

 

Se till att du går på en 4K biograf åtminstone.  Rigoletto eller övriga salonger i solnabion där imax ligger.  



#54

Postad 19 oktober 2015 - 22:29

lillsowi
  • lillsowi
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Se till att du går på en 4K biograf åtminstone.  Rigoletto eller övriga salonger i solnabion där imax ligger.  

 

Plus SFs första Atmos-salonger, har för mig att Force Awakens får en Atmosmix.



#55

Postad 20 oktober 2015 - 15:19

Zhifu
  • Zhifu
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Konstigt att de satsar på IMAX nya ljudsystem, men samtidigt kör man på 'gamla' 2K-projektorer i en helt ny biograf. Får hoppas att de planerat för en snar framtida övergång till de nya laserbaserade 4K-projektorerna. Med tanke på dukens storlek och de relativt sett lågupplösa projektorerna får jag det hela inte riktigt att gå ihop.

 

Ser fram mot tekniskt djupgående artiklar närmare lansering. Plus i kanten om de vågar ifrågasätta SF:s val!


Redigerat av Zhifu, 20 oktober 2015 - 15:19.


#56

Postad 20 oktober 2015 - 17:50

lillsowi
  • lillsowi
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Med tanke på dukens storlek och de relativt sett lågupplösa projektorerna får jag det hela inte riktigt att gå ihop.

 

Ja precis det känns lite konstigt att man snålat in på just denna biten, särskilt nu när IMAX själva trycker på för laser och använder det som säljpunkt till publiken, men jag förstår ändå, just nu är det under 10 salonger i världen som installerat laserprojektorerna. Förhoppningsvis blir det mycket tryck uppifrån att installera, särskilt om formatet slår igenom i Sverige.

 

Var har du hört att de installerat IMAX nya ljudsystem i Solna?



#57

Postad 20 oktober 2015 - 23:44

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Ja precis det känns lite konstigt att man snålat in på just denna biten, särskilt nu när IMAX själva trycker på för laser och använder det som säljpunkt till publiken, men jag förstår ändå, just nu är det under 10 salonger i världen som installerat laserprojektorerna. Förhoppningsvis blir det mycket tryck uppifrån att installera, särskilt om formatet slår igenom i Sverige.

 

Var har du hört att de installerat IMAX nya ljudsystem i Solna?

 

IMAX har två olika standarder helt enkelt där den nya lasertekniken hör till den klassiska IMAX duken där man fram till i år endast kunde använda analoga film projektorer av IMAX 15/70mm för att fylla hela formatet på AS 1.44:1.      

 

IMAX digital hör till deras klass2 standard och finns på många fler platser i världen sedan 15 år tillbaka när det introducerades. Det är den vi kommer få se i Solna.  Då handlar det om två st Barco 2k projektorer som synkar och skapar en skarpare bild än vanlig digital 2k men på samma format som övrig biostandard, alltså  "16:9"  1.76:1 

 

Det kommer alltså inte en uppgradering till någon laserteknik så vida dom inte bygger ett helt nytt biokomplex brevid.  Cosmonova behåller status som Sveriges enda äkta IMAX format. 


Redigerat av dealerovski, 20 oktober 2015 - 23:46.


#58

Postad 21 oktober 2015 - 00:05

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Övrig biostandard är väl 2.35:1?


Redigerat av Blader, 21 oktober 2015 - 00:05.


#59

Postad 21 oktober 2015 - 00:18

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Övrig biostandard är väl 2.35:1?

 

2.35 och 1.78  är båda bio och film standarder 


Redigerat av dealerovski, 21 oktober 2015 - 00:20.


#60

Postad 21 oktober 2015 - 08:56

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Köpte biljetter till nya Star Wars filmen på IMAX salongen. Kunde inte motstå :)

 

Jag läste någonstans att nya Bond blir premiärfilmen för IMAX salongen.



#61

Postad 21 oktober 2015 - 09:02

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Fasen, jag vill ju se Star Wars på IMAX, men då blir man ju samtidigt påtvingad 3D  :(

 

Varför kan dom inte visa vanlig 2D version fast i IMAX formatet?

 

Och vill man se den i 2D blir man ju dessutom tvingad att se den på salonger som inte har ATMOS etc....



#62

Postad 21 oktober 2015 - 10:43

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 1

Dagens ilandsproblem :) Men jag håller med dig och man får göra en kompromiss. När jag ser nya Star Wars första gången vill jag se den i 2D som jag föredrar. Men jag vill även uppleva den i IMAX och då får jag gilla läget att den är i 3D :)



#63

Postad 21 oktober 2015 - 14:21

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Idag släppte SF Bio biljetterna till premiären för IMAX-biografen i Solna.

 

Den första filmen som visas är The Hunger Games: Mockingjay 2.

 

Biljetterna är slut.

 

Jag tycker det är snålt av SF Bio att endast släppa 300 biljetter och till en enda föreställning, det är ju ändå premiär för den häftigaste biosalongen i Sverige på bra länge (någonsin?)

 

Snälla SF Bio, lägg till en visning av filmen, så att fler kan vara med på premiärdagen av bion!

 

Spectre och Star Wars: The Force Awakens kommer också att visas i IMAX-salongen.



#64

Postad 21 oktober 2015 - 14:23

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Med risk att uppfattas fel så, är det Hunger Games som blir första film ut i IMAX-salongen. Något SF kallar en exklusiv visning klockan 21.00. Spectre kör dom igång klockan 23.59. Går att beställa biljetter idag för medlemmar i bioklubben.  

 

I övrigt tycker jag detta med IMAX är ett spännande beslut av SF (även om jag tycker det kunde skett mycket tidigare) - så jag förväntar mig rikligt med upplevelse-uttalande när det väl drar igång. 



#65

Postad 21 oktober 2015 - 14:48

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Dagens ilandsproblem :) Men jag håller med dig och man får göra en kompromiss. När jag ser nya Star Wars första gången vill jag se den i 2D som jag föredrar. Men jag vill även uppleva den i IMAX och då får jag gilla läget att den är i 3D :)


Nä, jag tycker verkligen inte det är ett i-landsproblem.
Jag avskyr 3D och tycker det sabbar filmupplevelsen totalt, och det är inte kul alls.

Hade man alltid kunnat välja själv hade jag inte sagt nåt, men nu blir man enbart hänvisad till mindre obskyra salonger jtan allt tekniskt lullull om man vill se 2D.

#66

Postad 21 oktober 2015 - 17:36

lillsowi
  • lillsowi
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

IMAX har två olika standarder helt enkelt där den nya lasertekniken hör till den klassiska IMAX duken där man fram till i år endast kunde använda analoga film projektorer av IMAX 15/70mm för att fylla hela formatet på AS 1.44:1.   

 

Detta har handlat om ljusstyrkan i projektorerna, digitalt har helt enkelt för svaga lampor; som nu är fixat med laser. Empire i London har för övrigt ungefär samma bildförhållande som Solna, 26 x 15m jämfört med 22 x 11m, och de har installerat laser. 

 

Men det stämmer att det nya systemet förstås med sin uppsättning dubbla 4K-projektorer främst passar för att fylla betydligt större dukar än Solna, plus att man numera kan fylla upp 1.44:1. Men att påstå att det inte skulle gå att installera i Solna är felaktigt. 

 

Just formatet 1.44:1 är intressant, tidigare har man ju endast filmat i det med 65mm-kameror, men IMAX har ju nu tagit fram sin nya kamera med Arri (i stort sett endast en IMAX-brandad Alexa65 som spelar in i runt 6.5K) med en sensor lika stor som, you guessed it, 65mm. Så jag antar att tanken är att filma i just 1.44:1 digitalt och projicera digitalt med det nya lasersystemet. Men saken är ju hur som helst den att de flesta filmer som visas i IMAX-biografer i dagsläget är 1.76:1, eftersom man i huvudsak filmat för 2.35 och öppnat upp matteboxen. 



#67

Postad 22 oktober 2015 - 14:59

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

På SF hemsida står det att Salong 1 är IMAX och att bland annat salong 2 är en ATMOS salong. Trodde ATMOS ingick i IMAX? Har jag missuppfattat något  :wacko:



#68

Postad 22 oktober 2015 - 15:13

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

På SF hemsida står det att Salong 1 är IMAX och att bland annat salong 2 är en ATMOS salong. Trodde ATMOS ingick i IMAX? Har jag missuppfattat något  :wacko:

 

IMAX har sin egen 5.1-kanaliga konfiguration. Än så länge innefattar det inte något av de nya systemen (Dolby Atmos, DTS:X, Auro-3D).


Redigerat av Zacabeb, 22 oktober 2015 - 15:15.


#69

Postad 22 oktober 2015 - 17:35

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Tips till dig som vill vara med på IMAX-premiären 21:00 12 november (premiärfilmen är alltså The Hunger Games: Mockingjay 2)

 

Det dyker upp återbud då och då, jag lyckades klämma in mig på en stol, så det finns fortfarande en chans.

 

Via SF Bios hemsida  gick det inget vidare, via appen gick det bättre. Jag vet inte om det är skillnad på något vis...


Redigerat av FEA, 22 oktober 2015 - 17:36.


#70

Postad 22 oktober 2015 - 19:47

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Jag går nog på Spectre den 13 November istället. 



#71

Postad 23 oktober 2015 - 00:11

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Jag ska se Spectre på IMAX 14 november, premiären för min del blir 29 oktober 23:59

 

 

Jag läste någonstans att de vanliga 3D-glasögonen inte funkar på IMAX (ja, inte Spectre då förstås, som inte är i 3D)

 

Stämmer det?

 

Då jag bokade The Hunger Games dök aldrig frågan om 3D-glassögon upp. Ingår de kanske i biljettpriset?

 

Ja, jag kan fråga SF Bio när de vaknar, men här brukar man få svar på det mesta :)



#72

Postad 23 oktober 2015 - 01:44

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Har för mig att IMAX 3D-glasögon är aktiva.

#73

Postad 23 oktober 2015 - 03:07

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Ja, jag kollade runt lite, och det är inte samma glasögon till IMAX som till annan 3D-bio.

 

Då återstår bara frågan hur SF Bio löser det.

 

Som sagt, det ingår kanske i priset, SEK 210:- borde ju räcka till glasögon också...


Redigerat av FEA, 23 oktober 2015 - 03:12.


#74

Postad 23 oktober 2015 - 15:37

lillsowi
  • lillsowi
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Ja, jag kollade runt lite, och det är inte samma glasögon till IMAX som till annan 3D-bio.

 

Då återstår bara frågan hur SF Bio löser det.

 

Som sagt, det ingår kanske i priset, SEK 210:- borde ju räcka till glasögon också...

 

IMAX använder passiva glasögon, dock givetvis mycket större glas än de vanliga man får.

 

Dessa verkar ingå i priset då man inte får valet att välja varken på hemsidan eller i appen. Kanske måste SF återanvända just dessa?



#75

Postad 25 oktober 2015 - 00:20

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Borde kalla det här klippet för 

"David berättar inget mer om IMAX"

 

https://www.youtube.com/watch?v=Wz-Ia79F7Ss&list=PL0jDO4QMTjsIQG7AD8Qp3x93-aEF7dqqx


Redigerat av dealerovski, 25 oktober 2015 - 00:23.


#76

Postad 26 oktober 2015 - 10:52

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 1

Mejlade SF och fråga om 3d-glasögonen. Deras svar:

Hej!

Tack för ditt mail.

Till IMAX-salongen behövs det en annan sorts glasögon och här igår dessa glasögon i biljettpriset.

Med vänliga hälsningar,

 

Jeanette | Kundservice | 169 86 Stockholm | Tel. 08-56 26 00 00



#77

Postad 28 oktober 2015 - 09:14

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Det är samma polariseringsteknik imax använder i 3D. Deras glasögon är bara något större för att dom har högre field of view. 


Redigerat av dealerovski, 28 oktober 2015 - 09:14.


#78

Postad 03 november 2015 - 18:19

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Så IMAX-salongen på Scandinavia kommer att ha äldre och sämre bildteknik.

 

Trist.

 

... och nu har jag fått reda på att självaste premiärfilmen (Hunger Games 4) inte är en äkta IMAX-film, utan konverterad i efterhand.

 

Den är inte ens 3D "på riktigt" utan även i det fallet konverterad i efterhand.

 

Riktigt tråkigt.

 

 

Nu begriper jag varför de valt att skippa 3D (både IMAX och övriga format) helt i USA när det gäller Hunger Games 4.

 

 

Ja ja... jag har biljetter till både Hunger Games 4 och SPECTRE på IMAX-salongen. Det kanske inte suger fullständigt?



#79

Postad 03 november 2015 - 19:22

lillsowi
  • lillsowi
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Det kanske inte suger fullständigt?

 

Du får ju fortfarande IMAX-ljud, sveriges största bild, och en avsevärt bättre 3D-upplevelse än alla andra biografer. 



#80

Postad 03 november 2015 - 20:51

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Du får ju fortfarande IMAX-ljud, sveriges största bild, och en avsevärt bättre 3D-upplevelse än alla andra biografer. 

Tack :)



#81

Postad 03 november 2015 - 22:00

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Det är alltid bra att ha låga förväntningar istället för orealistiska.  



#82

Postad 03 november 2015 - 22:43

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0
IMAX-ljud.... Det är Tannoy högtalare... :rolleyes:

#83

Postad 04 november 2015 - 03:48

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

IMAX-ljud.... Det är Tannoy högtalare... :rolleyes:

 

Tannoy! Så ljudet blir som i min hemmabio :)



#84

Postad 05 november 2015 - 10:04

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Såja nu har jag köpt mina biljetter till Star Wars, var två timmar sen och då var allt på premiärdagen i stort sett slut, så fick bli dagen efter. 250kr med glasögonen och plusstol och jag är imponerad av att SF faktiskt lagt sig i standardnivå för biljettpriset.

 

Alla biljetter kostar väl SEK 215:-

 

Glasögon ingår och plusstol finns väl inte i IMAX-salongen?

 

(eller också kan man kanske säga att samtliga stolar är plusstolar, hursomhelst så kostar de inget extra)



#85

Postad 05 november 2015 - 15:22

lillsowi
  • lillsowi
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

IMAX-ljud.... Det är Tannoy högtalare... :rolleyes:

 

Det skämtet missade mig med en mil. För det är väl givetvis riktiga IMAX-brandade högtalarpaket i alla sådana salonger.

 

 

Alla biljetter kostar väl SEK 215:-

 

Glasögon ingår och plusstol finns väl inte i IMAX-salongen?

 

(eller också kan man kanske säga att samtliga stolar är plusstolar, hursomhelst så kostar de inget extra)

 

Nädå, två rader längre bak som är bästa platserna i salongen är plusstolar och kostar 20kr extra. 250kr fick jag ifrån att SF hade skrivfel just när jag bokade så det stod att de skulle ta betalt för 3D-glasögonen. 235kr är det jag verkligen betalade.



#86

Postad 05 november 2015 - 16:15

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Sorry, mitt fel (delvis)

 

Jag också skyller på SF Bio som som har olika färger på lediga stolar beroende på vilket datum man bokar sig in på.

 

Vanligtvis är lediga plusstolar guldfärgade, men på vissa datum är samtliga lediga stolar guldfärgade; därav att jag trodde att alla stolar var breda och fina.

 

 

 

IMAXvanligstol.jpg

 

IMAXplusstol.jpg

 

Synd att de luras på det viset, annars hade jag bokat plusstolar till mina besök.


Redigerat av FEA, 05 november 2015 - 16:17.


#87

Postad 05 november 2015 - 16:37

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Det är för övrigt samma sak med t.ex. SPECTRE på IMAX.

 

Vissa datum är alla lediga stolar grå, andra datum är alla lediga stolar guldfärgade.

 

Klart man bli förvirrad...

 

SF Bio läser läser väl såklart detta och ändrar snarast, så inte fler kunder blir fundersamma.



#88

Postad 05 november 2015 - 17:16

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Inte går du väl på bio själv FEA?😀

Redigerat av vinncent, 05 november 2015 - 17:16.


#89

Postad 05 november 2015 - 19:15

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Inte går du väl på bio själv FEA?

 

Själv? Salongen brukar vara full med folk ;)

 

Jag har iofs sett en film alldeles själv i biosalongen, men det var för några år sedan nu...



#90

Postad 05 november 2015 - 19:38

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Själv? Salongen brukar vara full med folk ;)

Jag har iofs sett en film alldeles själv i biosalongen, men det var för några år sedan nu...


Nja... Tänkte mer på att du bara hade bokat en biljett till SW! Därför!

#91

Postad 06 november 2015 - 04:28

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Det är bara bildexempel, inget jag har bokat.

 

Just Star Wars ska jag se på premiärdagen i vanlig 2D :blink:

 

IMAX-premiär för min del blir nu på torsdag fast med Hunger Games 4.


Redigerat av FEA, 06 november 2015 - 04:30.


#92

Postad 06 november 2015 - 20:21

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0

Det skämtet missade mig med en mil. För det är väl givetvis riktiga IMAX-brandade högtalarpaket i alla sådana salonger.


Nope, inget brandat / det är Tannoy bio högtalare... Inte de allra exklusivaste på marknaden :ph34r:

#93

Postad 07 november 2015 - 17:00

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

... så inga exklusiva högtalare (sämre ljud?) ... sämre bild än "riktig" IMAX och en premiärfilm som är efterhandskonverterad för både IMAX och 3D.

 

Yay...

 

 

Vad är det SF Bio försöker lura på oss aningslösa biobesökare egentligen?

 

Jag menar med tanke på allt ståhej inför premiären.

 

Kommentar från SF Bio?


Redigerat av FEA, 07 november 2015 - 17:05.


#94

Postad 08 november 2015 - 13:42

lillsowi
  • lillsowi
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Nope, inget brandat / det är Tannoy bio högtalare... Inte de allra exklusivaste på marknaden :ph34r:

 

:huh: Så vad dom försöker lura på oss biobesökare är i stort sett inte värdigt namnet. Ljudnivån kommer väl antagligen isåfall knappt bräcka vanliga SF-salonger. Katastrof.



#95

Postad 08 november 2015 - 21:05

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0

IMAX Har aldrig publicerat några specifikationer för akustik eller ljudsystem - den informationen är heller inte officiell, men de skapade Sonics (en grupp inom IMAX), som ursprungligen var ett partnerskap mellan Oxmoor och Imax - Sonics tillverkade de högtalare som sattes (leasades, tillsammans med projektion etc) i IMAX biografer, och de satte prestanda framför ekonomi - nu finns inte Sonics längre (tyvärr), så det är lite blandat vad som dräller in i IMAX biografer....

 

Det finns dock några saker som kan anses som "public info" om IMAX högtalare som jag kan dela:

 

Det vanligaste ljudsystemet kallas för "Proportional Point Source" eller "PPS" och tillhandahölls som sagt av Sonics

Det var ett 3-vägssystem med följande x-over points
LF 70hz till 400hz Eminence 12" x4
MF 400hz till 7khz Eminence 8"
HF 7khz till 20khz Tad-2001

Generellt så hade man "proprietary horns" som skulle tillhandahålla ett "asymmetric coverage pattern to closely contour with the seating arrangement of the theatre". HF delen använder en 1" compression driver som tillverkades av TAD (Pioneer). PPS högtalarna jobbar mellan 70Hz-20kHz. Allt under 70Hz hanteras av subbass arrayerna

 

Subbass arrayen matas med en helt separat signal, som är skild från de andra kanalerna.

 

Först så skickas signalerna genom hög och lågpass filter, sedan skickas högpass-signalen till sin respektive högtalare. Lågpass-signalen mixas, och skickas sedan till racket för subbas, där den distribueras och filtreras efter förutsättningar för basarrayen.

 

Det är tyvärr så att budgeten var begränsad för IMAX i Mall of Scandinavia, och även om det kanske inte är de värsta grejjorna så kommer det att vara helt OK - jag tror/vet också att den kommer att få en lite putsning framöver ;)

 

mvh

/Pär



#96

Postad 08 november 2015 - 22:18

Unregistered1b385464
  • Unregistered1b385464
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Vågar eller inte,  det handlar om en standard som IMAX kör i alla sina salonger.  Om SF skulle ändra något kan man höra av sig direkt till IMAX och anmäla det.   SF borde istället hänvisa känsliga öron till deras tysta rum istället, dvs alla andra SF biosalonger! 

 

Det är lustigt hur dom försöker sälja in 2K projektorerna från barco när det redan funnits i snart 10 år och säkert inköpes begagnat.  4k är vad som gäller i övriga biosalongerna i scandinavia hoppas jag. 

 

Åk till London istället för äkta imax lillsowi

 

Har du upplevt skillnaden rent upplevelsemässigt mellan 2K och 4K projektorerna. Vad innebär det i känsla enligt dig? Tråkigt att SF inte använder sig av den senaste tekniken vid ett nybygge.



#97

Postad 08 november 2015 - 22:25

Unregistered1b385464
  • Unregistered1b385464
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Gallerian har premiär nu på torsdag och oft så tycker jag att utbudet för att vara en galleria av störst i skandinavien mått är en aning förvånande. Inte ens en mediamarkt eller elgiganten och i övrigt mest standardutbud. De skall dock ha en Teslabutik så det kan ju vara lite intressant att se i varje fall. 



#98

Postad 08 november 2015 - 22:40

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Gallerian har premiär nu på torsdag och oft så tycker jag att utbudet för att vara en galleria av störst i skandinavien mått är en aning förvånande. Inte ens en mediamarkt eller elgiganten och i övrigt mest standardutbud. De skall dock ha en Teslabutik så det kan ju vara lite intressant att se i varje fall. 

Fast en Teslabutik har Täby Centrum redan haft sen 2014 så...

 

Sen tror jag du kommer ha svårt att hitta butiker som just Elgiganten och Mediamarkt i inomhuscentrums då dessa brukar placeras vid öppna handelsplatser med egna hangarer som tex vid Kungens Kurva, Heron City osv...

 

Dvs "elllador utomhus".


Redigerat av masse70, 08 november 2015 - 22:46.


#99

Postad 08 november 2015 - 22:48

Unregistered1b385464
  • Unregistered1b385464
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Fast en Teslabutik har Täby Centrum redan haft sen 2014 så...

 

Sen tror jag du kommer ha svårt att se butiker som just Elgiganten och Mediamarkt i inomhuscentrums då dessa brukar placeras vid öppna handelsplatser som tex Kungens Kurva, Heron City osv...

 

 

Fast en galleria av den här storleken kan nog leverera en större elektronikkedja tycker jag allt. Gallerian i Sthlm har tex MediaMarkt och jag har sett Mediamarkt i massa inomhusgallerior i det flesta länder jag har besökt.



#100

Postad 08 november 2015 - 22:49

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Disneystore är ju iallafall kul



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.