Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#2751

Postad 27 februari 2020 - 19:07

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

 

Har inte den boxen och vet inte hur du har kopplat, men på andra boxar kopplade till förstärkare kan det bli att vissa program har ljud och vissa inte. Felet då är att volymen på boxen har sänkts nästan helt. Kanaler med digitalt ljud fortsätter att fungera, men analogt ljud blir tyst.

Jag har digital ljud till förstärkare och sedan hdmi till TV(bild)

men samtidigt så har jag kunnat se andra program från samma kanal utan problem efter det

 

kollade just på kanal5 Vägen Hjältar (det var en av dom som saknade ljud) på reprisen direkt och där var det ljud

ytligare en utan ljud TV8 navy CIS

 

Jag har haft ljud inställt både på stereo och flerkanals ljud

 

Sven Åke



#2752

Postad 27 februari 2020 - 19:28

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Jag har digital ljud till förstärkare och sedan hdmi till TV(bild)

men samtidigt så har jag kunnat se andra program från samma kanal utan problem efter det

 

kollade just på kanal5 Vägen Hjältar (det var en av dom som saknade ljud) på reprisen direkt och där var det ljud

ytligare en utan ljud TV8 navy CIS

 

Jag har haft ljud inställt både på stereo och flerkanals ljud

 

Sven Åke

 

OK! Då är det som R-R skrev en känd bugg.



#2753

Postad 28 februari 2020 - 07:22

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Den senaste veckan tappar min PO-box ofta både ljud och bild, några sekunder, rutan blir helt svart och återkommer sedan som normalt. Det gäller när jag tittar via parabol. (Vet inte om det även gäller via Internet). En gång av fem (ungefär) startar boxen dessutom om av sig själv, som avslutning på den svarta bilden, innan bilden kommer tillbaka.

 

Det händer två tre ggr om dagen och håller sig lugnare efter omstart av boxen. Vilket tyder/föreslår  overflow av minnen/buffar som inte frigörs någon stans? Men hur kan det komma sig att det dyker upp först nu? Inget utom EPG´n är väl uppdaterat sedan i december?

 

Vad tror du Niklas?


Redigerat av Nisken, 28 februari 2020 - 12:03.


#2754

Postad 28 februari 2020 - 08:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Inspelningar utan ljud felanmäldes för ett par månader sen, Canal Digital kommer med en buggfix i nästa uppdatering av boxen.

Hej

Det stämmer att detta är en känt problem som vi nu har löst i en ny mjukvara som kommer inom tre veckor.

Mvh

Niklas



#2755

Postad 29 februari 2020 - 11:45

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Skärmsläckaren gick in när jag kollade live på SVT1, inte efter flera timmar heller, snarare en kvart.



#2756

Postad 29 februari 2020 - 16:01

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Fick en M006 på en inspelning klockan 03:55 på Paramount.

urk



#2757

Postad 29 februari 2020 - 21:54

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

Inte nog med att ljudet försvinner på många inspelningar

fick starta om boxen för ljudet helt försvann idag också

 

det här med serie inspelningar verkar ju INTE heller fungera

till ex. Tv3s Frusna vägar har spelats in 2st avsnitt nu helgen samma sändes i måndags

 

Jag har kört i några år med icke CD box

Jag har inte haft ett enda problem med

-serie inspelning

-har inte haft något problem med ljudet

 

Testar man inte programvara innan man skickar ut dom?

det är ju ingen ny box

 

Sven Åke

 

#2758

Postad 03 mars 2020 - 14:08

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Nya pigga problem. Inspelningar pixeleras, men på olika ställen vid upprepade försök, således INTE fel i inspelningen utan i uppspelningen. Ibland stannar loopar uppspelningen samma ca 20-sekunder om och om igen?

 

Lösningen att starta om boxen, botar problemet med loopningen och pixelleringen en tag, men är snart tillbaka igen. Att ta bort CD-appens data botar problemet under längre tid, minst ett dygn nu...återkommer med mera data...

 

VAD har ändrats? Ingen uppdatering av LG-plattformen eller CD-appen, men däremot EPG´n och en massa andra saker som uppdateras ofta och helt utan info om VAD som uppdateras? Metadata: EPG-index, Program, Hyrfilms-index, VOD, arkiv, menyer, listor, inställningar, favoriter, serieindex och strängar....

 

Vad säger Niklas?

 

Vad säger andra? Fler med samma problem på sistone? Jag har aldrig haft det förut.


Redigerat av Nisken, 03 mars 2020 - 14:11.


#2759

Postad 03 mars 2020 - 16:01

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Nya pigga problem. Inspelningar pixeleras, men på olika ställen vid upprepade försök, således INTE fel i inspelningen utan i uppspelningen. Ibland stannar loopar uppspelningen samma ca 20-sekunder om och om igen?

 

Lösningen att starta om boxen, botar problemet med loopningen och pixelleringen en tag, men är snart tillbaka igen. Att ta bort CD-appens data botar problemet under längre tid, minst ett dygn nu...återkommer med mera data...

 

VAD har ändrats? Ingen uppdatering av LG-plattformen eller CD-appen, men däremot EPG´n och en massa andra saker som uppdateras ofta och helt utan info om VAD som uppdateras? Metadata: EPG-index, Program, Hyrfilms-index, VOD, arkiv, menyer, listor, inställningar, favoriter, serieindex och strängar....

 

Vad säger Niklas?

 

Vad säger andra? Fler med samma problem på sistone? Jag har aldrig haft det förut.

Hej

 

Har du möjlighet att spela in en kort film på hur det ser ut så ska jag ta detta vidare. Behöver undersöka saken eftersom det inte är något jag känner till.

 

ABSiNSANE skrev i inlägg #2728 att han hade samma problem.

Mvh
Niklas



#2760

Postad 03 mars 2020 - 16:33

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

 

Har du möjlighet att spela in en kort film på hur det ser ut så ska jag ta detta vidare. Behöver undersöka saken eftersom det inte är något jag känner till.

 

ABSiNSANE skrev i inlägg #2728 att han hade samma problem.

Mvh
Niklas

Absolut Niklas! Men det kan ta ett tag eftersom jag tagit bort CD-appens data och det botade dessa problem, åtminstone för nu. Jag återkommer när problemen återkommer. Men innan jag tog bort CD-appens data, så botade en omstart av boxen problemet i nån timme eller så sedan var det tillbaka igen. Så skillnaden i vad som återställs där har förklaringsvärde för problemet.



#2761

Postad 03 mars 2020 - 16:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Absolut Niklas! Men det kan ta ett tag eftersom jag tagit bort CD-appens data och det botade dessa problem, åtminstone för nu. Jag återkommer när problemen återkommer. Men innan jag tog bort CD-appens data, så botade en omstart av boxen problemet i nån timme eller så sedan var det tillbaka igen. Så skillnaden i vad som återställs där har förklaringsvärde för problemet.

Hej

 

Jag har tagit detta vidare men om problemet uppstår igen skicka mig gärna en film på hur det ser ut.

Mvh

Niklas



#2762

Postad 05 mars 2020 - 21:50

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

utav dom sista 10 inspelningarna fick jag ta bort 8st pga saknas Ljud

1st var en serie inspelning som var en repris

när kommer uppdateringen ?

kommer även serieinspelningarna vara fixade ?

 

Sven Åke



#2763

Postad 05 mars 2020 - 22:10

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 1
Det kanske bli bättre boxens 3e år

#2764

Postad 07 mars 2020 - 21:25

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

Idag så krascha boxen (blå skärm) under en uppspelning

 

Sven Åke



#2765

Postad 07 mars 2020 - 23:19

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Nya pigga buggar Niklas!

 

I kväll hade jag 65% kvar av HDD´ns utrymme (enligt infon i "inställningar - Hårddisk") jag hade beställt två ca 1 timme långa inspelningar den första började en halvtimme innan den andra.

 

Inspelningen av det första programet hade börjat några minuter tidigare, då plötsligt medan jag ser på ett tidigare inspelat program, får jag ett felmeddelande: "Din hårddisk är full, du har 0 timmars utrymme kvar att spela in på, ta bort någon inspelning för att frigöra utrymme!" (ungefärlig ordalydelse eftersom fellmeddelandet försvann rätt snabbt)

 

Samtidigt avbryts visningen av det tidigare inspelade programmet jag tittade på. Så jag tog bort några tidigare inspelningar och hade nu 72% utrymme kvar!

 

Nån mer som sett något liknande?



#2766

Postad 07 mars 2020 - 23:24

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Hej

 

Har du möjlighet att spela in en kort film på hur det ser ut så ska jag ta detta vidare. Behöver undersöka saken eftersom det inte är något jag känner till.

 

ABSiNSANE skrev i inlägg #2728 att han hade samma problem.

Mvh
Niklas

 

Har inte sett något inspelat på ett tag så jag har inte kunnat återskapa problemet.

 

Däremot aviserade min fru att de två senaste programmen hon spelade in var utan ljud så hon har inte heller kunnat återskapa problemet då hon stötte på annat problem så hon tog bort de problematiska inspelningarna.



#2767

Postad 08 mars 2020 - 10:55

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Nya pigga buggar Niklas!

 

I kväll hade jag 65% kvar av HDD´ns utrymme (enligt infon i "inställningar - Hårddisk") jag hade beställt två ca 1 timme långa inspelningar den första började en halvtimme innan den andra.

 

Inspelningen av det första programet hade börjat några minuter tidigare, då plötsligt medan jag ser på ett tidigare inspelat program, får jag ett felmeddelande: "Din hårddisk är full, du har 0 timmars utrymme kvar att spela in på, ta bort någon inspelning för att frigöra utrymme!" (ungefärlig ordalydelse eftersom fellmeddelandet försvann rätt snabbt)

 

Samtidigt avbryts visningen av det tidigare inspelade programmet jag tittade på. Så jag tog bort några tidigare inspelningar och hade nu 72% utrymme kvar!

 

Nån mer som sett något liknande?

Hej

Vet du om du formaterat hårddisken något sedan december? Problemet med att hårddisken/boxen indikerar på att utrymmet är fullt är ett problem som blev löst i december. Men för att problemet ska bli löst måste man även formatera hårddisken.

Mvh

Niklas


Har inte sett något inspelat på ett tag så jag har inte kunnat återskapa problemet.

 

Däremot aviserade min fru att de två senaste programmen hon spelade in var utan ljud så hon har inte heller kunnat återskapa problemet då hon stötte på annat problem så hon tog bort de problematiska inspelningarna.

Hej

Okej, det är bara höra av dig om problemet uppstår igen. Problemet med att inspelningar saknar ljud kommer bli löst nu under mars. 

Mvh

Niklas



#2768

Postad 08 mars 2020 - 14:04

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Hej

Vet du om du formaterat hårddisken något sedan december? Problemet med att hårddisken/boxen indikerar på att utrymmet är fullt är ett problem som blev löst i december. Men för att problemet ska bli löst måste man även formatera hårddisken.

Mvh
Niklas

Hej

Okej, det är bara höra av dig om problemet uppstår igen. Problemet med att inspelningar saknar ljud kommer bli löst nu under mars.

Mvh
Niklas


Jag har aldrig haft problem med inspelningar som saknar ljud eller problemet med att hårddisken är full. Har aldrig formaterat hårddisken heller. Har vi olika Op?
Däremot har jag massa andra buggar som det skrivits om här.

#2769

Postad 08 mars 2020 - 14:40

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Vet du om du formaterat hårddisken något sedan december? Problemet med att hårddisken/boxen indikerar på att utrymmet är fullt är ett problem som blev löst i december. Men för att problemet ska bli löst måste man även formatera hårddisken.

Mvh

Niklas


 

Nej varför skulle lösningen lastas över på att användarna ÅTERIGEN skulle förlora alla sina inspelningar och alla sina data? 

 

Inte fixar MS eller Apple sina diskdriverbuggar med att att tvinga användarna formattera om HDD´n? De byter ut den felaktiga programvaran och erbjuder en reparationsrutin som fixar evt ackumulerade fel. En rutin vi efterlyst i från användarna i över et år nu...Dessutom kan man göra en backup av sina data från deras HDD, men det kan man inte mig veterligen från CD´s krypterade/dolda partition?



#2770

Postad 08 mars 2020 - 16:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Nej varför skulle lösningen lastas över på att användarna ÅTERIGEN skulle förlora alla sina inspelningar och alla sina data? 

 

Inte fixar MS eller Apple sina diskdriverbuggar med att att tvinga användarna formattera om HDD´n? De byter ut den felaktiga programvaran och erbjuder en reparationsrutin som fixar evt ackumulerade fel. En rutin vi efterlyst i från användarna i över et år nu...Dessutom kan man göra en backup av sina data från deras HDD, men det kan man inte mig veterligen från CD´s krypterade/dolda partition?

Hej

Tyvärr måste man formatera hårddisken för att problemet ska bli löst. Jag håller med om att det inte är en optimal lösning men vi har ingen möjlighet i dagsläget att göra på något annat sätt. Vi har ingen backup funktion tyvärr, mest troligt pga hårda kopieringsskydd från programbolag.

Mvh

Niklas


Jag har aldrig haft problem med inspelningar som saknar ljud eller problemet med att hårddisken är full. Har aldrig formaterat hårddisken heller. Har vi olika Op?
Däremot har jag massa andra buggar som det skrivits om här.

Hej

Det finns endast en version/modell av boxen.

Mvh

Niklas



#2771

Postad 09 mars 2020 - 09:21

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

 

Det finns ingen möjlighet att ställa in egen start/stopptid på en inspelning som man kan göra på tex HD-Box Smart. Det man kan göra är att programmera flera program i EPGn för att vara säker på att få med allt om det skulle bli försenat.

tyvärr så har Viasat motor Söndag 15/3 vid 08:00-08:30 en lucka där det står "ingen information"

denna går INTE att spela in  och den är direkt efter F1 Japan (där det kan regna mycket, med förseningar)

något att ta upp med Viasat

 

Sven Åke



#2772

Postad 09 mars 2020 - 09:25

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

Hur är det med serie inspelningarna ?

när jag skulle lägga in motorsporten så var man tvungen att ta bort

serie som är repriser för att kunna spela in

 

kommer det fix på detta i nästa uppdatering?

 

Sven Åke



#2773

Postad 09 mars 2020 - 09:40

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Det verkar som att Formel 1 inte kommer att sändas Live i Ultra HD-kanalen denna säsong. När Formel 1 säsongen drar igång nu till helgen med Australiens GP så står det "Sändningsuppehåll" i EPG,n för Ultra HD-kanalen. Däremot så sänds racet i efterhand kl 20.00 söndag i stället i denna kanal. Vill man se racet live så är det Viasat Motor som gäller. 



#2774

Postad 09 mars 2020 - 09:46

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

tyvärr så har Viasat motor Söndag 15/3 vid 08:00-08:30 en lucka där det står "ingen information"

denna går INTE att spela in  och den är direkt efter F1 Japan (där det kan regna mycket, med förseningar)

något att ta upp med Viasat

 

Sven Åke

Japan?  Nä Australiens GP är det nu till helgen. I min One Place så står det "Inget program" efter formel 1 sändningen och det är inga problem att markera den för inspelning.


Redigerat av R-R, 09 mars 2020 - 09:47.


#2775

Postad 09 mars 2020 - 13:33

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0

Det verkar som att Formel 1 inte kommer att sändas Live i Ultra HD-kanalen denna säsong. När Formel 1 säsongen drar igång nu till helgen med Australiens GP så står det "Sändningsuppehåll" i EPG,n för Ultra HD-kanalen. Däremot så sänds racet i efterhand kl 20.00 söndag i stället i denna kanal. Vill man se racet live så är det Viasat Motor som gäller. 

Vill minnas att det var likadant förra året ang Australiens GP bara gick i HD och att resten av racen körs i UltraHD.



#2776

Postad 09 mars 2020 - 14:25

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Vill minnas att det var likadant förra året ang Australiens GP bara gick i HD och att resten av racen körs i UltraHD.


Hoppas det är så, det visar sig om ytterligare en vecka då nästa race går.

#2777

Postad 09 mars 2020 - 14:30

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

Ja förlåt det är ju Australien (Båda är ju tidigt på morgonen)

tyvärr så krockar 4k sändning med Indycar och Nascar på kvällen

dom hade ju kunnat sänt det den normala F1 tiden med start 15:10

 

Sven Åke



#2778

Postad 09 mars 2020 - 17:10

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

 

I min One Place så står det "Inget program" efter formel 1 sändningen och det är inga problem att markera den för inspelning.

R-R du har helt rätt

nu när jag försökte så gick det att spela in

vet inte varför det inte fungerade i morse

 

men håll med om att det är dåligt att man med dagens teknik är tvungen att hålla på så här !

 

Sven Åke



#2779

Postad 10 mars 2020 - 03:31

Unregisteredb4358b11
  • Unregisteredb4358b11
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 1

Men snälla Canal Digital när ska ni lägga ner OP. boxen och erkäna att det är en flopp, ni marknadsför den fortfarande som en revulosonerande box, det har gått två år sedan ni lanserade denna box och ni har inte lyckats fått någon ordning på OP. utan den dras med buggar som ni inte klarar av att fixa men ändå saluför ni den som om det skulle vara ett underverk, se länkhttps://www.canaldig...boxar/oneplace/. det är ju lurendrejeri på högsta nivå... skäms på er tomejfan och stackars alla äldre som inte begriper sinna rättigheter att ställa er till svars..


Redigerat av Unregisteredb4358b11, 10 mars 2020 - 03:42.


#2780

Postad 10 mars 2020 - 16:06

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 1

Jag har problem med att vissa inspelningar saknar ljud.

Exempelvis har vi Australia Masterchef på serieinspelning på kanal 8 och episod 33 och 34 har inget ljud medan episod 35 har det. Vi har inte gjort några förändringar i inställningarna utan detta uppkommer helt spontant. På samma sätt är det med exempelvis En plats på landet, vissa episoder har ljud och andra inte?

 

Någon som har liknande erfarenheter? Vad kan detta tänkas bero på?



#2781

Postad 10 mars 2020 - 16:48

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 968 inlägg
  • 1

*Det kommer fixas till i en kommande uppdatering* :ph34r:



#2782

Postad 11 mars 2020 - 09:08

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag har problem med att vissa inspelningar saknar ljud.

Exempelvis har vi Australia Masterchef på serieinspelning på kanal 8 och episod 33 och 34 har inget ljud medan episod 35 har det. Vi har inte gjort några förändringar i inställningarna utan detta uppkommer helt spontant. På samma sätt är det med exempelvis En plats på landet, vissa episoder har ljud och andra inte?

 

Någon som har liknande erfarenheter? Vad kan detta tänkas bero på?

Hej

Vi kommer att lansera en ny mjukvara under mars som kommer att lösa problemet med att inspelningar saknar ljud.

Mvh

Niklas



#2783

Postad 11 mars 2020 - 09:38

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
När kommer nyare Android version till O.P ?

#2784

Postad 11 mars 2020 - 10:04

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

När kommer nyare Android version till O.P ?

Hej

 

Under 2020 är tyvärr allt jag kan säga just nu.

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 11 mars 2020 - 10:05.


#2785

Postad 11 mars 2020 - 10:09

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Men snälla Canal Digital när ska ni lägga ner OP. boxen och erkäna att det är en flopp, ni marknadsför den fortfarande som en revulosonerande box, det har gått två år sedan ni lanserade denna box och ni har inte lyckats fått någon ordning på OP. utan den dras med buggar som ni inte klarar av att fixa men ändå saluför ni den som om det skulle vara ett underverk, se länk, https://www.canaldig...boxar/oneplace/. det är ju lurendrejeri på högsta nivå... skäms på er tomejfan och stackars alla äldre som inte begriper sinna rättigheter att ställa er till svars..


Verkligen ett bra inlägg. Många företag skulle bli föremål för ett bedrägeri utredning om de envist fortsatte sälja ett så undermålig produkt med den reklamen som CD använder sig av i säljreklamen för OP box.

Men snälla Canal Digital när ska ni lägga ner OP. boxen och erkäna att det är en flopp, ni marknadsför den fortfarande som en revulosonerande box, det har gått två år sedan ni lanserade denna box och ni har inte lyckats fått någon ordning på OP. utan den dras med buggar som ni inte klarar av att fixa men ändå saluför ni den som om det skulle vara ett underverk, se länk, https://www.canaldig...boxar/oneplace/. det är ju lurendrejeri på högsta nivå... skäms på er tomejfan och stackars alla äldre som inte begriper sinna rättigheter att ställa er till svars..


Verkligen ett bra inlägg. Många företag skulle bli föremål för ett bedrägeri utredning om de envist fortsatte sälja ett så undermålig produkt med den reklamen som CD använder sig av i säljreklamen för OP box.

#2786

Postad 11 mars 2020 - 11:25

Unregistered7f83bae3
  • Unregistered7f83bae3
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

När kommer nyare Android version till O.P ?

 

Kommer på neste oppdatering nå i Mars , Android 8.0



#2787

Postad 11 mars 2020 - 12:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Kommer på neste oppdatering nå i Mars , Android 8.0

Hej

 

Nej det stämmer inte. Vi kommer inte att gå över till en nyare version av android under mars. 
Under mars kommer vi uppdatera plattformsversionen i boxen.

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 11 mars 2020 - 12:29.


#2788

Postad 11 mars 2020 - 20:27

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Tack för snabbt och konkret svar!

 

Hej

Vi kommer att lansera en ny mjukvara under mars som kommer att lösa problemet med att inspelningar saknar ljud.

Mvh

Niklas



#2789

Postad 11 mars 2020 - 22:08

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

Kommer den nya version att fixa både

-saknade ljud?

-problem med serie inspelningar?

 

Sven Åke



#2790

Postad 11 mars 2020 - 22:39

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Nytt fel ikväll då fruns inspelning av Sofias Änglar inte blivit av. Inspelningen misslyckades möttes hon av när hon skulle se programmet så hon blev lagomt nöjd...

Redigerat av ABSiNSANE, 11 mars 2020 - 22:39.


#2791

Postad 12 mars 2020 - 08:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Kommer den nya version att fixa både

-saknade ljud?

-problem med serie inspelningar?

 

Sven Åke

Hej

Mjukvaran kommer att lösa problemet med att inspelningar saknar ljud. Vad har du för problem med serieinspelningarna?

Mvh

Niklas



#2792

Postad 12 mars 2020 - 08:56

Unregistered4090631e
  • Unregistered4090631e
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Har fortfarande problem med flerkanaligt ljud. Det märkliga är att Discovery och Animal planet HD har 5.1 ljud, men andra kanaler som Kanal 1-6 helt saknar detta.
Kör men en Reciver från Pioneer LX801. Vad jag kan se så är ingången ställd för HDMI 2.2. Får heller inte det fungera genom den optiska kabeln. 
Då det uppenbarligen funkar med flerkanalljud på vissa kanaler känns det som felet ligger i boxen.

Senaste fm 03.13.08

Tacksam om jag kan få någon återkoppling på detta. 



#2793

Postad 12 mars 2020 - 08:58

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
(Kommer den nya version att fixa både
-saknade ljud?
-problem med serie inspelningar?

Sven Åke)

Hej

Troligtvis inte !
Men helt säkert är att den nya mjukvaran kommer att införa några helt nya problem som vi inte haft tidigare.
Vidare så är den nya mjukvaran mycket troligt helt otestad innan CD tvingar ut den till våra boxar via auto update. Så jag ser fram emot en mycket intressant och enerverande vår med denna otroliga superbox som CD anser i sin reklam till de kunder som ännu inte blivit lurade att köpa den.

Ha en bra dag !

Amadeus

Redigerat av Unregistered420cb7ee, 12 mars 2020 - 08:59.


#2794

Postad 12 mars 2020 - 09:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Nytt fel ikväll då fruns inspelning av Sofias Änglar inte blivit av. Inspelningen misslyckades möttes hon av när hon skulle se programmet så hon blev lagomt nöjd...

Hej

Fick du något felmeddelande på inspelningen? Eller stod det bara att inspelningen misslyckades?

För att du ska hamna på plus hemma igen så kan du programmera en repris 13 mars klockan 13:00 eller se programmet redan nu via veckoarkivet i boxen.

 

Mvh

Niklas



#2795

Postad 12 mars 2020 - 09:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har fortfarande problem med flerkanaligt ljud. Det märkliga är att Discovery och Animal planet HD har 5.1 ljud, men andra kanaler som Kanal 1-6 helt saknar detta.
Kör men en Reciver från Pioneer LX801. Vad jag kan se så är ingången ställd för HDMI 2.2. Får heller inte det fungera genom den optiska kabeln. 
Då det uppenbarligen funkar med flerkanalljud på vissa kanaler känns det som felet ligger i boxen.

Senaste fm 03.13.08

Tacksam om jag kan få någon återkoppling på detta. 

Hej 

Skickar ett PM så får vi felsöka där.

Mvh

Niklas



#2796

Postad 12 mars 2020 - 11:33

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Har fortfarande problem med flerkanaligt ljud. Det märkliga är att Discovery och Animal planet HD har 5.1 ljud, men andra kanaler som Kanal 1-6 helt saknar detta.
Kör men en Reciver från Pioneer LX801. Vad jag kan se så är ingången ställd för HDMI 2.2. Får heller inte det fungera genom den optiska kabeln. 
Då det uppenbarligen funkar med flerkanalljud på vissa kanaler känns det som felet ligger i boxen.
Senaste fm 03.13.08
Tacksam om jag kan få någon återkoppling på detta.


Problem med 5.1 ljud på vissa kanaler har diskuterats många gånger den senaste tiden här i tråden. Tills Canal Digital har fixat buggen så finns det en work around, man går in och ändrar ljudinställningar på respektive kanal. För mig funkar det att ändra ljudet till "Automatiskt ".
På kanal 5 så kommer du inte att få ut något 5.1 ljud då den inte sänds med Dolby Digital.

#2797

Postad 12 mars 2020 - 11:54

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Problem med 5.1 ljud på vissa kanaler har diskuterats många gånger den senaste tiden här i tråden. Tills Canal Digital har fixat buggen så finns det en work around, man går in och ändrar ljudinställningar på respektive kanal. För mig funkar det att ändra ljudet till "Automatiskt ".
På kanal 5 så kommer du inte att få ut något 5.1 ljud då den inte sänds med Dolby Digital.


Hej

Ja, workarounden fungerar men efter några tim/dagar är 5.1 ljudet borta igen och man får göra om proceduren.
Iblan försvinner 5.1 redan efter några kanalbyten.

Amadeus

#2798

Postad 12 mars 2020 - 12:45

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Hej

Fick du något felmeddelande på inspelningen? Eller stod det bara att inspelningen misslyckades?

För att du ska hamna på plus hemma igen så kan du programmera en repris 13 mars klockan 13:00 eller se programmet redan nu via veckoarkivet i boxen.

Mvh
Niklas

Hej,

Inget felmeddelande utan bara Inspelningen misslyckades när hon skulle spela upp materialet.

Redigerat av ABSiNSANE, 12 mars 2020 - 12:46.


#2799

Postad 12 mars 2020 - 12:51

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Hej,

Inget felmeddelande utan bara Inspelningen misslyckades när hon skulle spela upp materialet.

När man får upp meddelandet "Inspelning misslyckades" så brukar det stå en felkod längst ned till höger i meddelandet, tex A008.



#2800

Postad 12 mars 2020 - 17:51

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

 

Vad har du för problem med serieinspelningarna?

tar du till ex "frusna vägar" så har jag sagt serie på måndagen 20:00 (när det sänds på TV3)

men det spelas det in ytligare 3 st avsnitt (repriser)tror det var lördag söndag och måndag 19:00

och det är lika på flera andra program

 

Sven Åke





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.