Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia Lumia 800 lanserad

1395 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
1 relaterade trådar

#1251

Postad 23 juli 2012 - 16:14

sensei
  • sensei
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Har du ställt in så att din mobil söker efter uppdateringar automatiskt? Och vad säger mobilen om det? Säger den också att det inte finns några uppdateringar?


Japp, båda checkboxarna under "update" är checkade. "No updates found."

#1252

Postad 23 juli 2012 - 19:13

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Japp, båda checkboxarna under "update" är checkade. "No updates found."

Kanske Nokias Support kan hjälpa dig: 077 - 66 22 222, kostar som ett lokalsamtal.

http://www.nokia.com...upport/kontakt/

#1253

Postad 24 juli 2012 - 21:18

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Nu börjar det bli löjligt. Provade nyss:

"Your phone is up to date"

7.10 (8107)

Vad ska jag göra?! Vill hemskt gärna få bort tuten i 140dB när man ringer någon.

Testa igen, jag kunde inte uppdatera min Lumia 800 (som jag köpt via Tre) igår men nu på kvällen gick det bra.

Tålamod är en bra dygd... ;)

#1254

Postad 24 juli 2012 - 21:20

sensei
  • sensei
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Testa igen, jag kunde inte uppdatera min Lumia 800 (som jag köpt via Tre) igår men nu på kvällen gick det bra.

Tålamod är en bra dygd... ;)


Hehe, ja se där, nu funkar det!

Jag tänkte precis skriva att det kanske var för att jag ändrade alla språk i Lumian till svenska, men det kanske inte spelade in alls.

#1255

Postad 24 juli 2012 - 21:39

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Hehe, ja se där, nu funkar det!

Skönt!

Tog lite tid att uppdatera men allt gick iaf bra. Tror dock att jag väntar till imorgon med att försöka uppdatera frugans telefon.

#1256

Postad 25 juli 2012 - 18:28

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Testa igen, jag kunde inte uppdatera min Lumia 800 (som jag köpt via Tre) igår men nu på kvällen gick det bra.

Tålamod är en bra dygd... ;)


Tycker det är lite märkligt att vi som har tre inte får tillgång till uppdateringen samtidigt. Jag fick uppdateringen tillgänglig 17 juli, fast hade ingen möjlighet att uppdatera förrän 19 juli och jag har också köpt min från Tre.

Men hur som helst så har ju ni också fått den :) och jag ser verkligen fram emot "Camera Extras", fick ju tillgång till nån studiogrej med denna uppdatering iaf som gör att man kan ta förvrängda bilder, fast gillade verkligen klippet på "Camera Extras" där dom tar 4-5 stillbilder efter varandra där två personer gör olika miner. Då kan man ta den fulaste minen på den ena personen och ändra minen på den andra personen till nån av de miner på en av de andra bildera.

Vet att det låter rörigt, men en rolig grej för en som gillar att leka med kameran :P

Redigerat av Raquex, 25 juli 2012 - 18:31.


#1257

Postad 30 juli 2012 - 07:09

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

och jag ser verkligen fram emot "Camera Extras", fick ju tillgång till nån studiogrej med denna uppdatering iaf som gör att man kan ta förvrängda bilder, fast gillade verkligen klippet på "Camera Extras" där dom tar 4-5 stillbilder efter varandra där två personer gör olika miner.

Kanske har du redan sett det men appen finns att ladda ner nu. Hittas dock inte under Nokias egna avdelning med appar än av okänd anledning. Sök bara på "Kameratillbehör", som den heter på svenska. Eller gå in här och skanna av QR-koden.

Appen för vCard-support finns också men även den är lite lurig att hitta, plockade ner den mha koden hos WMPoweruser, en sida som för övrigt blivit min främsta informationskälla för WP-nyheter.

#1258

Postad 30 juli 2012 - 11:25

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Nä, nu har jag ingen användning för det längre.. Då jag är så van vid Androids enkla menyer, funktioner, anslutning till datorn, flera anpassningsbara skrivbord med plats för många app-genvägar, widget m.m. Så kunde jag inte låta bli att jämföra allt jag gjorde med Lumia 800:n, med hur det var när jag hade Android, vilket gjorde att jag blev mer och mer irriterad på denna. Så jag tog och sålde den idag, och beställde en ny med Android istället.

Tycker det är fullkommligt idiotiskt att tvingas använda sig av Zune så fort man ska lägga in nån bild eller nån låt. Sen att man måste välja en mapp på datorn som mobilen ska synca med när den är inkopplad är också dumt.
Borde anslutas som en flyttbar disk istället. Är mycket smidigare att föra över filer då.

#1259

Postad 30 juli 2012 - 20:40

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
För er som har en nätverksansluten reciever från Onkyo så finns det nu en icke-officiell app för dessa.

Jag har själv testat betan ett tag. Den saknar funktionen att spela upp musik direkt från telefonen, men övriga funktioner tycker jag både är stabilare och har bättre gränssnitt än den officiella android-appen.

http://www.windowsph...52-11cf0012f2b2

#1260

Postad 05 augusti 2012 - 01:14

trollett
  • trollett
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Någon mer än mig som har stora problem (läs omöjligt) att se någonting på skärmen såhär under ljusa sommardagar? När jag startade upp telefonen första gången tyckte jag att jag aldrig sett något så ljusstarkt tidigare, men jag funderar på om det bara var kontrasten jag var ovan vid?

#1261

Postad 10 augusti 2012 - 10:33

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Någon mer än mig som har stora problem (läs omöjligt) att se någonting på skärmen såhär under ljusa sommardagar? När jag startade upp telefonen första gången tyckte jag att jag aldrig sett något så ljusstarkt tidigare, men jag funderar på om det bara var kontrasten jag var ovan vid?


De dimmade ner skärmen lite vid någon uppdatering i historien för att spara lite batteri. Det stora misstaget i detta sammanhang är att WP tillåter dig att sätta skärmen i låg, mellan, hög eller automatisk. Det borde vara låg, mellan, hög med automatik eller inte.

#1262

Postad 10 augusti 2012 - 10:36

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Tycker det är fullkommligt idiotiskt att tvingas använda sig av Zune så fort man ska lägga in nån bild eller nån låt. Sen att man måste välja en mapp på datorn som mobilen ska synca med när den är inkopplad är också dumt.
Borde anslutas som en flyttbar disk istället. Är mycket smidigare att föra över filer då.


Jag klankade ner på Zune för säkert dryga tusen inlägg sedan, vilket var ytterst impopulärt bland diverse deltagare. Nun tänker Microsoft tydligen ta bort Zune till WP8. Vi får väl se om WP7.8 gör att även Lumia 800/900 ägare slipper eländet.

#1263

Postad 10 augusti 2012 - 19:25

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Jag klankade ner på Zune för säkert dryga tusen inlägg sedan, vilket var ytterst impopulärt bland diverse deltagare. Nun tänker Microsoft tydligen ta bort Zune till WP8. Vi får väl se om WP7.8 gör att även Lumia 800/900 ägare slipper eländet.

Det ska bli spännande att se vad det blir i stället för Zune, som är tungjobbat.

#1264

Postad 13 augusti 2012 - 20:15

vyrs
  • vyrs
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Windows 8 skall stödja over the air uppdateringar men inte de äldre med windows phone 7 (7,8) tyvär.

#1265

Postad 14 augusti 2012 - 11:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Testade svärmors Lumia 710 eller vad de var.
Drog ner bolaget, väder, Facebook.
Grymt flyt med tanke på hårdvaran och jag gillar verkligen stilen på os å de appar jag testat

Om de kunde komma en wp8 i den absoluta toppklassen så kanske jag byter.
Å helst kring 5 tums skärm

#1266

Postad 14 augusti 2012 - 13:17

trollett
  • trollett
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Någon mer än mig som har stora problem (läs omöjligt) att se någonting på skärmen såhär under ljusa sommardagar? När jag startade upp telefonen första gången tyckte jag att jag aldrig sett något så ljusstarkt tidigare, men jag funderar på om det bara var kontrasten jag var ovan vid?

Jag var övertygad om att jag hade högsta ljusstyrkan när jag skrev det där, visade sig att det var på lägsta. Så kan det gå. :) Kan fortfarande bli bättre dock, även om det är fullt dugligt.

#1267

Postad 21 augusti 2012 - 20:35

Jimmy Andersson
  • Jimmy Andersson
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Gjorde en ominstallation av min Lumia för att jag bytt Live konto. uppgraderade till outlook.com
Nu är Nokia Collection borta från marketplase...

#1268

Postad 21 augusti 2012 - 21:05

Jimmy Andersson
  • Jimmy Andersson
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Gjorde en ominstallation av min Lumia för att jag bytt Live konto. uppgraderade till outlook.com
Nu är Nokia Collection borta från marketplase...


Nu dök det upp :)

#1269

Postad 23 augusti 2012 - 11:51

Unregistered1e08abba
  • Unregistered1e08abba
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Undrar bara om nån vill köpa min Lumia 900 i nyskick, använd 2 veckor. Inte ett enda märke på den..Som ny.
Slänger med ett par Nokia Purity svarta headset som är oanvända.
allt i kartong.

3000 vid snabb affär.

Finns i GBG

Jonas

#1270

Postad 23 augusti 2012 - 12:30

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
mdeletr: Det finns en marknad för begagnade varor. Med tanke på att den är begagnad och att WP8 är på gång så kan du glömma 3 000 kr. En helt ny kostar 2 769 kr på Elgiganten och priserna lär sjunka.

#1271

Postad 23 augusti 2012 - 13:15

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

mdeletr: Det finns en marknad för begagnade varor. Med tanke på att den är begagnad och att WP8 är på gång så kan du glömma 3 000 kr. En helt ny kostar 2 769 kr på Elgiganten och priserna lär sjunka.

Håller med dig utom i att du får en Lumia 900 för det priset.

#1272

Postad 23 augusti 2012 - 13:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ca 4500 kr ligger ju den billigaste här iaf

Redigerat av moparman, 23 augusti 2012 - 13:56.


#1273

Postad 23 augusti 2012 - 14:50

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Ja, var kan man hittaa Lumia 900 för 3 papp (ny)? Olåst utan abonnemang.

#1274

Postad 28 augusti 2012 - 07:01

ebolasmurf
  • ebolasmurf
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Min batteritid har sjunkit från 1½ dygn till 18h fulladdat :(
Någon annan som råkat ut för detta?
Har senaste uppdateringen.. blir bli lite lätt less på denna lur nu..

#1275

Postad 28 augusti 2012 - 08:30

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Oftast är det någon eller flera appar som jävlas, vilket med andra ord inte är telefonens fel.
Gratisappar, (med reklamhämtande etc.), är långt oftare batteritjuvar än betalappar.

#1276

Postad 28 augusti 2012 - 08:39

-KungCarl-
  • -KungCarl-
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Min batteritid har sjunkit från 1½ dygn till 18h fulladdat :(
Någon annan som råkat ut för detta?
Har senaste uppdateringen.. blir bli lite lätt less på denna lur nu..

Tycker mig uppleva samma sak efter senaste uppdateringen. Måste ladda varje natt nu, innan kunde den ligga 1½ dygn som ebolasmurf skriver.
Har inte lagt in några nya appar heller så det är bara mjukvaran i luren som uppdaterats.

#1277

Postad 28 augusti 2012 - 09:30

ebolasmurf
  • ebolasmurf
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Oftast är det någon eller flera appar som jävlas, vilket med andra ord inte är telefonens fel.
Gratisappar, (med reklamhämtande etc.), är långt oftare batteritjuvar än betalappar.


Kollat bakgrundsaktiviteter och allt är i läge AV.
Nu håller det 18h som sagt.. och använder jag den är det ännu kortare.
Diagnostikappen som jag drog in igen nu idag visar ju volt och inte mAh längre.. urladdningen är mellan 100-140.. för mig att den sjönk till 60 förut..

#1278

Postad 29 augusti 2012 - 06:42

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Min batteritid har sjunkit från 1½ dygn till 18h fulladdat :(
Någon annan som råkat ut för detta?
Har senaste uppdateringen.. blir bli lite lätt less på denna lur nu..

Samma sak med min. Jag testade med en "Total återställning", men det hjälpte inte.
Har ca 24 timmars batteritid nu.

#1279

Postad 05 september 2012 - 06:51

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Märkte för några dagar sedan att efter "Total återställning" så kan jag varken skicka eller ta emot MMS.
Det fungerade perfekt innan återställningen. Jag har startat om telefonen flera gånger, laddad ner appen "Nätverkskonfiguration", startat om igen, provat att skicka MMS till mig själv, men får det inte att fungera.

Jag har operatören 3. Vad göra? Ska det behövas en "Total återställning" igen :wacko:

#1280

Postad 05 september 2012 - 16:23

Krillewi
  • Krillewi
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
I Fredag tappade jag min Lumia i golvet, glaset sprack och skärmen dog. Telefonen funkar dock fortfarande men jag se inget på skärmen så jag kan inte göra något. Innan detta hände så var jag tvungen att ladda den så gott som varja dag, Nu 5 dar efteråt så ringer fortfarande alarmet varje dag. Undrar hur länge det ska hålla på innan den dör helt. Jag provade att ringa till den men det går inte.

#1281

Postad 05 september 2012 - 20:36

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Dum förklara mig inte nu men kan man inte få Facebook att vara integrerat så man får meddelanden i telefonen så fort det händer något ?

Utan att den sync:ar och slår ihop Vänner med kontakter i telefonen. Då man ej pratar med sina FB vänner som sina riktiga vänner med nummer.

#1282

Postad 06 september 2012 - 09:35

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Märkte för några dagar sedan att efter "Total återställning" så kan jag varken skicka eller ta emot MMS.
Det fungerade perfekt innan återställningen. Jag har startat om telefonen flera gånger, laddad ner appen "Nätverkskonfiguration", startat om igen, provat att skicka MMS till mig själv, men får det inte att fungera.

Jag har operatören 3. Vad göra? Ska det behövas en "Total återställning" igen :wacko:

Iom att MMS inte fungerar för mig så får jag väl göra en "Total återställning" igen, det kanske hjälper.
Men jag väntar nog till nästa uppdatering släpps. Då är frågan när släpps 7.8?

#1283

Postad 06 september 2012 - 10:05

GeneralPO
  • GeneralPO
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Märkte för några dagar sedan att efter "Total återställning" så kan jag varken skicka eller ta emot MMS.
Det fungerade perfekt innan återställningen. Jag har startat om telefonen flera gånger, laddad ner appen "Nätverkskonfiguration", startat om igen, provat att skicka MMS till mig själv, men får det inte att fungera.

Jag har operatören 3. Vad göra? Ska det behövas en "Total återställning" igen :wacko:



Exakt samma hände mig!
Sen helt plötsligt så dog min telefon, och jag menar verkligen dog, tvärdöd!
Gick inte att starta eller ladda. Provade att ladda i datorn, i vägguttaget, i bilen. Helt stenddöd!

Haft telefon i ca 7 månader och tycker den funkat helt ok, bortsett lite missnöje över batteritiden som ngn nämde här nu, som räcker i 1 dag typ (ca 18h) vid vanlig användning.
Köpte telefon via Tele2 och den är nu inlämnad på service/reparation/utbyte. Det kunde ta 1-3 veckor så jag väntar ivrigt.

#1284

Postad 06 september 2012 - 10:49

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Exakt samma hände mig!
Sen helt plötsligt så dog min telefon, och jag menar verkligen dog, tvärdöd!
Gick inte att starta eller ladda. Provade att ladda i datorn, i vägguttaget, i bilen. Helt stenddöd!

Haft telefon i ca 7 månader och tycker den funkat helt ok, bortsett lite missnöje över batteritiden som ngn nämde här nu, som räcker i 1 dag typ (ca 18h) vid vanlig användning.
Köpte telefon via Tele2 och den är nu inlämnad på service/reparation/utbyte. Det kunde ta 1-3 veckor så jag väntar ivrigt.

Hoppas att inte MMS och telefondöden har med varandra att göra så att min snart lägger av.

Du får kanske tillbaka en Lumia 820 :rolleyes:

#1285

Postad 06 september 2012 - 11:17

GeneralPO
  • GeneralPO
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Hoppas att inte MMS och telefondöden har med varandra att göra så att min snart lägger av.

Du får kanske tillbaka en Lumia 820 :rolleyes:


Haha! Ja man kan ju drömma :)
Hur gick det sen, fick du igång mms-tjänsten?

#1286

Postad 06 september 2012 - 11:22

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Haha! Ja man kan ju drömma :)
Hur gick det sen, fick du igång mms-tjänsten?

Nej, får inte MMS att fungera. Lösningen är väl en återställning, kanske, men väntar först på 7.8.

#1287

Postad 06 september 2012 - 11:42

GeneralPO
  • GeneralPO
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Nej, får inte MMS att fungera. Lösningen är väl en återställning, kanske, men väntar först på 7.8.


Okej, trist!
Men om jag fattade rätt, gjorde du inte nyss återställning?
Så var fallet för mig, sen fick jag aldrig mms att funka efter det. Ja sen dog ju min telefon som sagt :/

#1288

Postad 06 september 2012 - 11:59

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Okej, trist!
Men om jag fattade rätt, gjorde du inte nyss återställning?
Så var fallet för mig, sen fick jag aldrig mms att funka efter det. Ja sen dog ju min telefon som sagt :/

Jo, MMS slutade fungera efter återställningen, tänkte att det kanske löser sig med ännu en återställning :mellow:
Men förmodligen hjälper inte det? Får ringa 3 support eller Nokia support och höra.

NU. Jag fyllde i detta som tydligen försvann vid återställningen. :)

APN: data.tre.se
MMSC: http://mms.tre.se
MMS proxy: mmsproxy.tre.se
MMS port: 8799

Redigerat av stelex, 06 september 2012 - 15:20.


#1289

Postad 08 september 2012 - 14:04

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Hittade en bra app som mäter samtal, meddelanden och data.
Sök i telefonens Marketplace efter Nokia Mätare.

#1290

Postad 10 september 2012 - 16:32

vyrs
  • vyrs
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
För er som är intresserade av aktier, så finns Avazas nya app för windows phone.

http://www.windowsph...28-a11a195e75cd

#1291

Postad 11 september 2012 - 17:42

vyrs
  • vyrs
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
http://conversations...ia-smartphones/

#1292

Postad 12 september 2012 - 06:46

GeneralPO
  • GeneralPO
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Hoppas att inte MMS och telefondöden har med varandra att göra så att min snart lägger av.

Du får kanske tillbaka en Lumia 820 :rolleyes:


Fick tillbaka min telefon igår. Fick tillbaka den redan efter en vecka... jag hade väntat en längre väntetid.
Hursom, så har dom uppdaterat mjukvaran :-)
Och den funkar finfint! Känns som batteriet är ngt starkare men avvaktar några dagar innan jag säger för mkt.

Men mms verkar ju fan inte funka! Har gjort nätverkskonfigurationen.

Hur löser vi detta?

#1293

Postad 12 september 2012 - 07:20

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Fick tillbaka min telefon igår. Fick tillbaka den redan efter en vecka... jag hade väntat en längre väntetid.
Hursom, så har dom uppdaterat mjukvaran :-)
Och den funkar finfint! Känns som batteriet är ngt starkare men avvaktar några dagar innan jag säger för mkt.

Men mms verkar ju fan inte funka! Har gjort nätverkskonfigurationen.

Hur löser vi detta?

Jag trodde också att MMS skulle fungera när man laddat ner appen, men man måste även fylla i rätt uppgifter från Tele2 för att allt ska fungera.

http://conversations...ia-smartphones/


* Bluetooth file transfer to send media files via Bluetooth from your Lumia device to any other phone.

Hoppas att det innebär att man även kan skicka mellan PC och telefon.

#1294

Postad 12 september 2012 - 07:39

GeneralPO
  • GeneralPO
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Jag trodde också att MMS skulle fungera när man laddat ner appen, men man måste även fylla i rätt uppgifter från Tele2 för att allt ska fungera.



* Bluetooth file transfer to send media files via Bluetooth from your Lumia device to any other phone.

Hoppas att det innebär att man även kan skicka mellan PC och telefon.


Hur får man tag på dom uppgifterna?
Har du dom?
Funkar det för dig nu?

#1295

Postad 12 september 2012 - 08:52

GeneralPO
  • GeneralPO
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Hur får man tag på dom uppgifterna?
Har du dom?
Funkar det för dig nu?

Jag avinstallerade nätverkskonfigurationsappen och installerade den igen och körde igång den.
Nu funkar mms! :)

#1296

Postad 12 september 2012 - 09:13

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Jag avinstallerade nätverkskonfigurationsappen och installerade den igen och körde igång den.
Nu funkar mms! :)

Bra att det fungerar. Jag provade också med att avinstallera och installera men det hjälpte inte. Fick lägga in uppgifterna manuellt, antingen via 3´s hemsida eller deras Kundtjänst.

#1297

Postad 22 september 2012 - 14:29

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
är det bara jag som ej får samtal väntar att funka på min lumia800 flera säger att det är fixat.

Hos mig är det aktiverat både i telefonen samt hos min operatör.

#1298

Postad 22 september 2012 - 22:16

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Samtal väntar fungerar inte för mig heller. Visste inte att någon fått det att fungera.
Jag var i kontakt med Nokias Support och de visste inte ens om det kom till att fungera i 7.8.

#1299

Postad 26 september 2012 - 19:59

sensei
  • sensei
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Nu har jag haft min blå Lumia 800 i tag, dags för lite reflektioner.

Kort sagt så gillar jag telefonen. Jag gillar utseendet, färgen, kvaliteten, känslan och windows phone känns riktigt bra. Jag kör rosa tiles vilket ger ett skönt 80-tals neon-intryck och iphones och andioidtelefoner känns riktigt trötta och "beiga" i jämförelse.

På den negativa sidan finns desvärre två appar som jag använder mycket; skype och spotify. Dessa skriker efter uppdateringar. Skype fungerar endast i fokuserat läge, vilket kort sagt är uselt. Spotify är segt, dåligt och saknar viktiga inställningar som gapless / x-fade och högsta bitrate.

Vad säger ni andra?

#1300

Postad 28 september 2012 - 12:52

GeneralPO
  • GeneralPO
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag måste återgå till diskussion gällande batteritid som har tagits upp för en tid sedan.

Hur upplever ni den nu?

Personligen ser jag en viss försämring även fast jag inte ändrat mitt användarsätt.
Som det är nu så räcker inte min en hel dag.
JAg går upp 6.00 på morgonen och då är batteriet laddet och det sägs då att det ska räcka i 18h.
Senare på kvällen den senaste veckan har jag vart tvungen att sätta i laddaren igen. Så var det inte tidigare.

Kan informera om att jag har aktiverat alla batterispartips, som mörk bakgrund, avstängda appar i bakgrunden osv..
På dagtid på jobbet används telefonen väldigt lite. På kvällen en hel del WF, chattande och lite surf. Nåt enstaka samtal och nåt sms.

Har ni upplevt nån skillnad på sistone?

HAr haft telefonen i 9 mån nu. Och vi har ju kört in hel del uppdateringar.

Vore kul att höra era erfarenheter nu när telefon vart ute ett tag.

TGIF



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.