Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Harman Kardon AVR 660, AVR 760

112 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon AVR 760 (Surroundförstärkare) 9 6,71 (6) Inga priser
Harman Kardon AVR 660 (Surroundförstärkare) 4 7,43 (6) Inga priser
3 relaterade trådar

#101

Postad 05 februari 2012 - 11:43

bies
  • bies
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
hej

#102

Postad 06 februari 2012 - 11:15

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0

Funderar på min avr 5550 hur det fungerar med multiroom funktionen. Vill ha två högtalare i annat rum som jag vill då spela separat. Hur gör man?
Misstänker att vi har någon gammal 5550 ägare i tråden?


Ingen? :)

#103

Postad 27 februari 2012 - 17:48

Arnedanc
  • Arnedanc
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Jag blev plötsligt av med ljuden i min AVR 660. Upplevde samtidigt att den blev trög och svår att få svar från när jag klickade på fjärrkontrollen. Bilden fanns kvar på alla ingångar.
Fixade temporärt ljud i väntan på fraktsedlar från butiken där jag köpte den.
Då plötsligt kom ljudet tillbaka och den fungerade som förut.
Sen tog det en vecka för det samma hände igen, men då kopplade jag bort den och skickade in den med dom fraktsedlar jag hade mottagit.

Skumt att den får ett fel och sen blir ok, för att den igen får samma ljud fel.
Jag rörde inga sladdar eftersom det var fel på alla ingångar, iaf dom tre HDMI-ingångar + en optisk som jag kollade. Radion var också död.

Jag hade ju gjort olika resets och en firmware uppgradering (även om det var senaste firmware i AVR:en) då det hände första gången, men det tog två dagar innan ljudet kom tillbaka första gången och den var avslagit varje dag i flera timmar.

Jag var ju tvungen att göra ny högtalar kalibrering och det som förvånade mig var att det nu blev starkare ljud på samma ljud-nivå jag hade använt förut som standard nivå nä jag slog på AVR:en. Bättre surroundljud tyckte jag också att jag fick.

Har det varit en fel med min AVR 660 från dag 1 eller har något konstigt hänt då den blev OK igen efter första fel?

Någon som använder AVR 660 och den nya ADB-boxen i från Canal Digital?
Varje gång ADB-boxen var på, så fick jag den röda trekanten som indikerar att något är fel om jag valde en annan ingång än den ADB-boxen var kopplat till. Någon annan som upplevt detta eller är det bara min som har haft detta fel.
På min backup-receiver jag numera använder, händer inte detta.

#104

Postad 01 mars 2012 - 00:14

_Hercules_
  • _Hercules_
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Jag blev plötsligt av med ljuden i min AVR 660. Upplevde samtidigt att den blev trög och svår att få svar från när jag klickade på fjärrkontrollen. Bilden fanns kvar på alla ingångar.
Fixade temporärt ljud i väntan på fraktsedlar från butiken där jag köpte den.
Då plötsligt kom ljudet tillbaka och den fungerade som förut.
Sen tog det en vecka för det samma hände igen, men då kopplade jag bort den och skickade in den med dom fraktsedlar jag hade mottagit.

Skumt att den får ett fel och sen blir ok, för att den igen får samma ljud fel.
Jag rörde inga sladdar eftersom det var fel på alla ingångar, iaf dom tre HDMI-ingångar + en optisk som jag kollade. Radion var också död.

Jag hade ju gjort olika resets och en firmware uppgradering (även om det var senaste firmware i AVR:en) då det hände första gången, men det tog två dagar innan ljudet kom tillbaka första gången och den var avslagit varje dag i flera timmar.

Jag var ju tvungen att göra ny högtalar kalibrering och det som förvånade mig var att det nu blev starkare ljud på samma ljud-nivå jag hade använt förut som standard nivå nä jag slog på AVR:en. Bättre surroundljud tyckte jag också att jag fick.

Har det varit en fel med min AVR 660 från dag 1 eller har något konstigt hänt då den blev OK igen efter första fel?

Någon som använder AVR 660 och den nya ADB-boxen i från Canal Digital?
Varje gång ADB-boxen var på, så fick jag den röda trekanten som indikerar att något är fel om jag valde en annan ingång än den ADB-boxen var kopplat till. Någon annan som upplevt detta eller är det bara min som har haft detta fel.
På min backup-receiver jag numera använder, händer inte detta.


Lite skrämmande det du skriver. För igår så hände EXAKT samma sak för mig. Iofs på min AVR 355.

Men Stärkaren har spelat felfritt, alltid haft tillräkligt med lufttillförsel och funkat kanon. Investerade i ett par nya KEF KTH3005SE (Då frugan tvingade bort min Monitor Audio RX uppsättning, undra om förhållandet går att rädda?) som kopplades in och när jag ändrade om i inställningarna så fanns ljudet där men menyn blev bara segare och segare. Vips så försvann allt ljud.

Jag har testat olika HDMI ingångar, testade optisk kabel och förstärkaren tar emot signalen men kan sen inte skicka ljudet vidare till högtalarna. Testade sen att fabriksåterställa och låta den vila i några minuter. Ska tilläggas att recivern mer eller mindre bara varit igång i några minuter då det skedde, så inte så att den stått på och jobbat i hög utsträckning.

Tog för givet att det är en säkring som gått då jag har videosignalen att tillgå. Jag har inte tagit ner någon ny firmware på ett tag och har heller inte känt något behov att göra det då allt funkat som det ska.

Dock packade jag ner min stärkare utan att fått igång ljudet igen så vet inte om det skulle återkommit av sig självt. Men tycker det låter väldigt märkligt. Någon mer som råkat ut för detta då det kommer till HK?

#105

Postad 13 mars 2012 - 18:25

Arnedanc
  • Arnedanc
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Jag blev plötsligt av med ljuden i min AVR 660. Upplevde samtidigt att den blev trög och svår att få svar från när jag klickade på fjärrkontrollen. Bilden fanns kvar på alla ingångar.
Fixade temporärt ljud i väntan på fraktsedlar från butiken där jag köpte den.
Då plötsligt kom ljudet tillbaka och den fungerade som förut.
Sen tog det en vecka för det samma hände igen, men då kopplade jag bort den och skickade in den med dom fraktsedlar jag hade mottagit.

Skumt att den får ett fel och sen blir ok, för att den igen får samma ljud fel.
Jag rörde inga sladdar eftersom det var fel på alla ingångar, iaf dom tre HDMI-ingångar + en optisk som jag kollade. Radion var också död.

Jag hade ju gjort olika resets och en firmware uppgradering (även om det var senaste firmware i AVR:en) då det hände första gången, men det tog två dagar innan ljudet kom tillbaka första gången och den var avslagit varje dag i flera timmar.

Jag var ju tvungen att göra ny högtalar kalibrering och det som förvånade mig var att det nu blev starkare ljud på samma ljud-nivå jag hade använt förut som standard nivå nä jag slog på AVR:en. Bättre surroundljud tyckte jag också att jag fick.

Har det varit en fel med min AVR 660 från dag 1 eller har något konstigt hänt då den blev OK igen efter första fel?

Någon som använder AVR 660 och den nya ADB-boxen i från Canal Digital?
Varje gång ADB-boxen var på, så fick jag den röda trekanten som indikerar att något är fel om jag valde en annan ingång än den ADB-boxen var kopplat till. Någon annan som upplevt detta eller är det bara min som har haft detta fel.
På min backup-receiver jag numera använder, händer inte detta.


Fått den tillbaka nu och den funkar igen som den skall.

Men varför skall det ta minst 5 sekunder att hoppa mellan olika Satellit tuners? Det har irriterat mig hela tiden.
Och på den nya 500GB boxen till Canal Digital, så får jag röd trekant varje gång denna inte är den aktiva HDMI-ingången. Varför?

Ljud och bild är annars bra, men lite sådana småsaker irriterar ändå...

#106

Postad 22 mars 2012 - 05:50

bies
  • bies
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Någon som har hdmi-problem med avr 760 ? ( dreambox 800 hd, hk bdt-20( de sa att jag skulle koppla koaxialt), ps3, optoma hd82, audioquest 15 m hdmi-x, jag kopplar med hdmi-kablar, logitech harmony 600) när jag ser på boxen så lägger den av ca 5 ggr per kväll. man måste då slå av och på boxen för att det skall funka! dessutom hoppar den mellan 2-kanals stereo och 7-kanals stereo när man lyssnar på musik fastän man ställt in den, det gjorde inte min förra harman kardon avr 255 å den har högtalarindikatorer även min gammel gammel förstärkare harman kardon avr-245 har indikatorer som lyser och den behåller 7-kanals stereoläget när man ställt in den....
Sen är det märkligt då både på Harman Kardons hemsida, på manualen, finns högtalarindikatorerna tända, men ej på min! tog en ficklampa och lyste på displayen och indikatorerna finns där men lyser ej! man kan ju inte se vilken högtalarsignal som kommer in och vilken som kommer ut! vi hoppas på firmware-uppdateringen då avr-760 även blir 3-d ready!! sen har jag 7.2 uppsättning (infinity tss-1200)6 sat, center å 2 sub vid vissa program på boxen visas dolby digital +pl2x i displayen på avr 760, vad menas?
när jag ser på blue-ray på ps3an så visas på avrren först pcm-multichanel sen visas logic7...är det högupplöst okomprimerat ljud jag hör då och vad får avrren in och vad skickar den ut??
när man spelar ljud så "tonar" den upp uppspelningen dvs det är tyst i början och gradvis ökar volymen tills den når inställd volym dett medför att man missar mäktiga intron och så vidare....
när man drar ut strömkabeln så tappar avrren minnet och alla inställningar försvinner....
nu har avrren varit på rep och funkar. de böt hdmi-kortet. men de hade ej behövt det för det var boxen och projjen som ej tyckte om varandra. har köpt ny box dreambox 800 hd pvr se och nu funkar allt som det ska men indikatorerna lyser med sin frånvaro
nu är den uppgraderad tiil hdmi 1.4 och 3d förberedd!
nu blev det hdmi-problem förstärkaren och projektorn hittar inte varandra alla gånger man får prova att byta ingång på avrren och ibland funkar det men ibland får man stänga av alla enheter och börja om från början.man sätter på optoman först sen förstärkaren och sist signalkällan då funkar det men ibland när man byter till ex internetradio eller vanlig radio så synkar det inte man får ljud men ingen bild konstigt då detta är en signal källa som finns i avrren. detta pekar på att optoman och avrren inte hittar varandra. har provat en kortare 10 m hdmi kabel och det blev ingen skillnad.
också var det här med att avrren att den tonar upp vid spelning av en signalkälla det gör att man missar intron eller en bra början på något. slår man av och på avrren så försvinner tonandet men avrren klipper bort första sekunden av musik stycket, detta gäller alla signalkällor även sådana som avrren har inom sig ex radio, internetradio osv.har provat med andra system att spela samma musik å det är inte något klipp eller tonande där. osså r fläkten onödigt högljudd!! fnu har avrren börjat låta konstigt, högt skärrande surrande ljud när man startar avrren.optoman har hamnat i ett låsta läge där den inte går att starta, man måste dra kontakten i 20 sek sen funkar den, lamparn för over hättning lysermen den är inte överhättad. där nu är avr-760 och optoman på service
men ljudet ur avr 760 är mycket bra. optoman är nu tillbaka med senaste mjukvaran samt senaste edid?! avrren har ny fläkt ( låter mycket) hdmi kortet är kollat. en btd-30 införskaffades...det är fortfarande hdmi problem med avrren och optoman. med både bdt-30 pch ps3an tonar och klipper avrren musikstycket.detta gäller vid byte av ljudformat och sker slumpvis...ibland funkar det ibland funkar det inte.. Dessutom så hamnar bdt-30 i ett låst läge ibland där endast ejektknappen på fjärren funkar... inga knappar på fjärr eller enhet funkar . det enda man kan göra då är att använda on/off - knappen som finns på baksidan av enheten, då går den igång....det är förmodligen felkodsutskick från min logitech harmony 600...det funkar inte med bdt-30 egna fjärr eller harmony ( den egna fjärren är mycket annorlunda jfr med bdt-20 och den är utan belysta knappar..) jag har fått order att koppla bdt-30 analogt med avrren...då försvinner tonandet och klippet...frågan är bara vilka olika cd format man kan spela då?sacd? vad skall man använda alla digitala ingångar/utgångar( koaxiala. optiska) på avrren när det blir ett avbrott i början på varje låt? åhur skulle jag koppla med min förra spelare bdt-20, den har bara digitala utgångar?Om jag kopplar til len htpc hur blir det då med tonandet och klippandet?nu har avrren bara slagit av sig själv 10 ggr, den går inte att slå på med fjärren eller on/off- knappen på avrren , man måste dra kontakten och då funkar det kanske?..vad kan det bero på?sen när man kopplar analogt så är ljudvolymen mycket lägra än vid lyssning digitalt, man måste dra på volymen ordentligt för att det skall bli samma ljudvolym som man är van vid!! sen låser sig bdt-30 sig var 5 gång och man måste använda onoff knappen på baksidan för att den ska gå igång..sen så synkar inte optoma hd-82 vid källbyte...enda möjligheten synka är inte att använda resynk-knappen på fjärren utan att byta hdmi- ingång från hdmi 1 till 2 och sen tillbaks igen på optoman...då synkar det
nu är avr-760 på service i göteborg för 3 gången.....de hittade inga fel på bdt-30 eller avr-760...
och avr-760 fortsätter att slå av sig.....och bdt-30 fortsätter att låsa sig....ånu är förstärkaren och blue-ray spelaren på service för 4:e gången! optoma hd-82 hammnar fortfarande i ett låst läge där man är tvungen att dra kontakten sen funkar den ....men vid varje källbyte måste man byta mellan hdmi ingång 1 till 2 och till 1 igen för att det skall synka.ska det vara så?..AVR-760 verkar ha fått mindre ljud bortfall i början av varje musik stycke vid koppling digitalt med hdmi...AVR-760 fortsätter att slå av sig!! bdt-30 verkar vara den enda enheten som funkar som den ska.ljudshopen bat mig koppla optiskt ljud från dreamboxen och hdmi direkt från dreambox till projjen. då kan jag inte se på blueray..ljudshopen vill att jag kopplar om hdmi kabelm till optoman från dreamboxen och bluerayspelaren och koppla ljudet optiskt till avrren. hur blir det då med hd-ljuden från bluerayspelaren ? har nu kopplat upp enheterna med hdmi och blu-rayspelaren har låst sig 5 ggr och avrren har inte slagit av sig än...provar med att använda orginal fjärrarna, får se om det blir bättre....nej det blev inte bättre... bdt-30 låser sig vid uppstart och avslagning...optoma hd-82 stänger av sig visar överhättning men är ej det då den funkar efter att man dragit kontakten i 1 min.hd-82 har även slagit av sig vid uppstart och visat överhättning efter att ha varit avstängd i 24 timmar.... måste kopplain analogt från ps3an till avrren om jag vill lyssna på musik utan tonande eller klippande
harman kardon bdt-30 är på service för 3:a gången. de ska på ljudshopen testa projjen och jag skall få låna en annan projje...
fick låna en optoma hd-33 och fjärren till den aktiverar min dreamboxs menyer så det går inge bra att.. optomans fjärr signaler måste ligga på samma frekvens. Avrren bytte fran tv till cd av sig sjalv utan att jag rörde fjärrarna!
köpte hd-33 och fick tillbaka bdt-30...de hittade inge fel på hd-82 eller bdt-30...sålde hd-82 till ljudshopen
har sett regnbågseffekt på hd-33 och det är absulut ingen svärta i bilden! men den är ljusstark
har ställt avr-760 uppe på stereobänken och den har skött sig...blu-rayspelaren har oxå skött sig..
projjen har ochså skött sig...
när man skall se 3d så måste man hdmi-bypassa avrren för att det skall funka och bilden blir ganska ljussvag...avrren är ju 3d förberedd...skall det vara så?
nu har bdt-30 börjat låsa sig..igen..jag lämmnade in den...fick en bdt-30 bk( med svart undre list i övrigt samma som förut) den funkar än så länge
om man slår av avrren med Onoff knappen på förstärkaren så slocknar standby lampan, gör man samma sk på bdt-30 bk så slocknar inte standby lampan......

LJUDET äR FORTSATT MYCKET BRA
Bifogade bild(er)
  • Postad bild
  • Postad bild
Det här inlägget har ändrats av bies Idag, 05:49

Redigerat av bies, 07 maj 2013 - 12:50.


#107

Postad 16 maj 2012 - 09:57

Unregistered8062c04a
  • Unregistered8062c04a
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag införskaffade en avr660 för några veckor sedan men upptäckte att det är ett konstant svagt nätbrum ut från alla högtalare. Det hörs knappt cirka en meter ifrån högtalarna och är oberoende av ingång och volum. Brummet är starkare när man sätter på förstärkaren och tonar sedan ner. Har testat på olika eluttag och med olika högtalare och även med bara en högtalare inkopplad utan några annan utrustning ansluten.

Brummar även lite om förstärkaren, trodde först det bara var fläkten som lät...

Någon annan som har upplever samma sak?

Redigerat av Unregistered8062c04a, 16 maj 2012 - 10:51.


#108

Postad 21 maj 2012 - 19:04

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Någon som vet om det är några efterföljare till AVR 660 och 760 på g från HK? Känns som dessa funnits i en evighet nu.....

#109

Postad 21 oktober 2012 - 12:28

storsvensk1
  • storsvensk1
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har fått problem med min avr 660. Den startar och går i ca 3sek för att sedan stänga av, någon som upplevt liknande problem? tacksam för svar

#110

Postad 21 oktober 2012 - 20:24

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Hade samma fel på min avr 760. Bara att lämna in.

#111

Postad 23 januari 2013 - 07:26

Tuomas
  • Tuomas
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som inte får 3D att fungera med AVR 660/PS3?

Jag köpte en ny TV och min PS3 meddelade att den inte var kopplat till en 3D kompatibel skärm. Det visade sig vara HDMI-kontrollen som störde signalen och efter att ha stängt av dessa funktioner i både TV och PS3 så fungerade 3D utan problem. Nu dock skickar jag alla signaler genom förstärkaren och jag upplever samma problem. Vad ska jag göra?

Den är uppdaterad och jag har till och med resetat förstärkaren men det fungerar fortfarande inte.

När jag nu ska se på tex Avatar i 3D så får jag upp detta medelande från PS3: "This feature requires a Blu-Ray 3D Player connected to a 3D display", Samt "Your blu-ray player has not detected that it is connected to a 3D display". :(

#112

Postad 23 april 2013 - 15:25

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Kör du pass-through på AVR:en?

#113

Postad 07 juni 2021 - 18:04

Pitong
  • Pitong
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej.
Jag letar efter en programuppdatering för HK AVR 760. Jag har version 4.18 och vill uppgradera min HDMI till version 1.4 (programversion 4.43).
Om någon har en sådan fil, vänligen skicka den till: [email protected].
Tack.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.