Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp CRT-köp

635 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 31 januari 2005 - 00:33

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

  • 2 218 inlägg
  • 0
Japp vi i crt-sälskapet är mycket vänliga och hjälpsamma :) .
NIN: VI har en stuga i Lijedal(mellan grums och säffle) så jag är i närheten lite då och då...Skulle vara grymmt trevlig att komma och kika på din leksak nån gång :lol:

#52

Postad 31 januari 2005 - 00:46

luren
  • luren
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Hallå igen.

Nej, CRT:er på Pubar är sannerligen inge vidare att titta på.. :D
Vilket ju iofs. är ganska synd, eftersom det verkligen vore ett trevligt sätt att inspektera deras kvaliteér (Dvs. över en öl ;) )
Känner att själv måste komma ut och kika på lite olika crt:er.

Skall eventuellt gå och kolla på dendär 808:an i veckan, är det något särskillt man skall tänka på när man kikar på en så´n eller är det bara "det vanliga" med inbränningar, och wear? :lol:

I övrigt kan jag väl bara instämma med sylvester, det verkar vara en väldigt trevlig stämmning mellan crt-folket här på forumet :)

Sylvester: Jag tror bagarn bor i uppsala, eller i närheten..

#53

Postad 31 januari 2005 - 01:00

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

  • 2 218 inlägg
  • 0
Luren: Vart bor du då? Om du nu skulle vara sugen eller bor i närheten av Trollhättan så är du välkommen på en titt :)

#54

Postad 31 januari 2005 - 01:04

luren
  • luren
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
mr huhta: Jag är en tafflig stockholmsförort:are.. Så trollhättan är väl inte dundernära :lol:

Annars hade det varit grymt kul att komma och kika på ditt bord, å projektorn ;)
så tack för inbjudan :)

#55

Postad 31 januari 2005 - 01:16

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

  • 2 218 inlägg
  • 0
Hehe, då tar du bara lokaltrafiken hit :lol: Ok det var väl int eså jättenära kanske :)

#56

Postad 31 januari 2005 - 01:42

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0
mr huhta, Du är välkommen när allt är fixat (2056 typ) :)

#57

Postad 31 januari 2005 - 02:04

luren
  • luren
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
mr huhta: Jo, precis! jag liftar :D

Det verkar som merparten av CRT-ligan här på forumet bor på Göteborgssidan av landet? ;)

Det kan väl ändå inte bara vara jag och nombz som är 08:or? :lol: :)

#58

Postad 31 januari 2005 - 02:53

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

  • 2 218 inlägg
  • 0
Nejdå det finns allt några 08: crt:are också..hmm kanske är det så att det är i denna delen av landet som vi är trevligare och inte crt-folket i sig :lol: :)



Såja, behärska er nu..JAAA det var ett skämt ;)

#59

Postad 31 januari 2005 - 18:25

luren
  • luren
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
mr huhtaSom du märker är vi 08:or helt befriade från humor också! ;)

Men ni som köpt era CRT:er begagnade, vad är det man skall kika efter om man är på en visning? Förutom Wear/inbränningar menar jag?.. :)

Är det viktigt vilket märke det är på rören t.ex.? :lol:
(vid eventuellt byte/restaurering menar jag)

#60

Postad 31 januari 2005 - 18:45

Unregisteredca13620a
  • Unregisteredca13620a
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 0
Man lär sig rätt mycket bara av att läsa Curt Palmes "primer" om CRT. Finns på hans websajt vars url jag just nu inte hinner kolla upp..

#61

Postad 31 januari 2005 - 19:06

Unregistered7f24758e
  • Unregistered7f24758e
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
..En mycket viktig aspekt som det sällan skrivs om inför inköp av CRT är om tillgängligheten av service när det blir något fel. Vem servar vilket märke och var? Själv har jag en Seleco (Sim 2) och känner mig helt trygg eftersom service finns på hemorten. Det har funkat perfekt. Tomi Elektronik AB i Midsommarkransen Stockholm.

#62

Postad 31 januari 2005 - 19:42

luren
  • luren
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Bixbe Gifflar! Ditt hemmabiobygge var nog det mest ambitiösa jag sett på mycket länge ;) :lol:

Hur stort är rummet, och hur stort bor du(villa, 1:a på 25m^2??) :)

Jo, service är ju en vettig poäng, det är därför jag kikar mest efter Barco-projektorer..
har fått för mig att sdet är lätt med reservdelar till dem..

#63

Postad 31 januari 2005 - 20:17

Unregistered7f24758e
  • Unregistered7f24758e
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
...18 kvadratmeter gillestuga..
Jag tror att många inte vågar köpa CRT pga att man som jag inte begriper sig på elektronik. Vad hjälper det om det finns reservdelar om man inte själv kan felsöka? Inställningarna på en CRT lär man sig lätt mha manualen eller forummedlemmarna...Om däremot något inte fungerar behöver man en TV-tekniker på nära håll som har tillgång till servicemanual...Innan man köper ett visst fabrikat bör man veta om och var denna service finns..Jag fick jobba svettigt hårt i våras innan jag hittade rätt firma..

#64

Postad 31 januari 2005 - 20:26

luren
  • luren
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Fast jag tycker inte det verkar som folk har sånna jätteproblem särskillt ofta.

De som har problem på de forum jag läst verkar oftast vara någon som fått tag på ngt. "mystiskt" i crt-väg som de hittat på en vind någnstans, och som de ej får igång? :lol:

dessutom så KAN man iaf. reparera en CRT..
En LCD/DLP som pajjar är det ju bara att kasta eftersom det(ja, jag generaliserar) ofta kostar lika mycket att reparera som att köpa nytt. :)

#65

Postad 31 januari 2005 - 20:32

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Tex Barco har ju rätt bra "felsökning" i sig själv med ledindikeringar osv. Inte 100% kanske, men efter en indikering så kan man ju veta vilket kort man skall byta. Och byta det är ju enkelt och få tag på ett nytt eller beggat är inte så svårt (tex via Curt).
Men, CRT väljer man för bilden, inte för hur man reparerar den :)

Det ÄR ju driftsäkra maskiner. Inte byggda med komponenter under extrem prispress som digitala. Behöver väl inte betyda något kanske, men jag ser det som en fördel :lol:

/Anders

#66

Postad 01 februari 2005 - 20:01

luren
  • luren
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Nombz: Vad är det för monster du har köpt nu då, föressten, eftersom du skall sälja din gamla Barco? <_<

#67

Postad 01 februari 2005 - 20:25

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Ajdå, du har avslöjat mig och förstått att en gång CRT, alltid CRT <_<

En STÖRRE Barco på väg. 1208/2. Otroligt stor faktiskt.
Blir till att såga större hål i taket....

/Anders

#68

Postad 01 februari 2005 - 22:00

luren
  • luren
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Haha <_<

Jo, jag har sett en så´n koloss på bild vill jag minnas..

Du kan ju ha den som kombinerat drinkbord/hårtork annars?

#69

Postad 01 februari 2005 - 22:11

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Nejdu, den skall sitta itaket och värma rummet :)
Jag har tur som har dedikerad bio så jag kan ha den i taket :)
Faktum är att jag hade 801:an i taket i en hyreslägenhet innan. Hade nog varit bättre som bord.

Innan jag plockade hem 801:an hade jag sett den på bild också. Men man blir ändå lite chockad när man ser storleken. Och 1208:an är löjligt stor. :) Tror min sambo sade något om att den var som en lite bil... :)

/A

#70

Postad 01 februari 2005 - 22:51

luren
  • luren
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Mjo, jag bor ju också i en liten hyresrätt(2:a) så att klämma upp en 808:a i taket verkar lixom lite väl bökigt..

Det är därför jag funderar på ngt. slags huschbox under bordet/gömma den vertikalt bakom soffan.. men lixom den är över en meter lång(jag har iofs. inte heller sett någon på riktigt. ännu) och det blir ju klart jobbigt att gömma när rummet är 3,5-4 meter tvärs över.. :)
Och inte kan man flytta den och pröva alltförmycket själv heller pga. vikten. :)

Någon som har någon vettig idé? :)

#71

Postad 01 februari 2005 - 23:12

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Speciellt bökigt var det inte. Men den behöver hänga en bit ner (beroende på takhöjd förstås) och kan då bli rätt dominerande.

Att köra bordstekniken är populärt. Nackdelen är att skall man sitta bakom den så blir bilden inte jättestor. Blir väl ungefär som att sitta på bakre raden hos mig, och det är ju lugnt.

Att flytta runt den är ju inte så svårt, det är ju lyfta som är jobbigt....

Vill du se live, så är du som sagt välkommen.

/A

#72

Postad 02 februari 2005 - 02:07

luren
  • luren
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
nombz: Det låter onekligen som en trevlig idé..
det är mest det fatum att det lär ta mig typ 2h i varje riktning till åkersberga :-/


Skall eventuellt och kika på en annan i veckan, men tack igen för inbjudan :)

Det blir nog knepigt att hitta ett vardagsrumsbord där den inte ligger ivägen också, eller ens ett som har rätt bredd. Jag är dock mest oroad för buller mellan sg själv och filmduk/högtalare..

-Man kanske först skall kika, sedan köpa, och tillsist(när det är för sent att ångra sig) fundera på varfan man gör av monstret? :)

#73

Postad 02 februari 2005 - 08:38

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
luren : Sitter upp och surfar på CRT på nätterna ser jag :) (ser att du varit uppe sent, gissar om CRT delen).

Kan ju bli så att jag får komma och kika hos dig istället då :)

Mitt tips vid titt på beggad CRT är : rören, rören, rören. Men det visste du ju redan eftersom alla vi CRT tittare tjatar om det :) För att se wear, kika på rören. För att se burn så be att få se en helt vit bild och kika noggrant efter text, bilder osv. Inte så ovanligt att man ser tex en windowsinloggningsruta eller en startknapp svagt i bakgrunden.

2h enkel väg ÄR ju lite mycket. Bor du i Gävle? :)

Jag har en kompis som också är på G med CRT. Han kan inte heller sätta den i taket (om den inte är liten, och det är CRT inte nästan per definition), så eventuellt blir det ett bord där med. Hittade denna på avsforum (om du inte sett den) http://archive.avsfo...threadid=264430 Där kan man ju få lite ideer och kanske förstå lite storlekar.

/A

#74

Postad 02 februari 2005 - 09:57

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

  • 2 218 inlägg
  • 0
Där är ju mitt bord också med :)

#75

Postad 02 februari 2005 - 10:00

Unregisteredca13620a
  • Unregisteredca13620a
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 0
Klicka här


Länk till ytterligare en sajt där man kan köpa begagnade CRT. Just nu en Sony G70 för 3500 dollars bl a.

#76

Postad 02 februari 2005 - 10:32

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
mr huhta: Ja, se där. Vår egen CRT rikskändis :)

Sylvester:
Andra siter:
www.crtprojectors.co.uk
www.curtpalme.com
www.crtcinema.com/inventory.html
www.spatz-tech.de/projekto2.htm

/Anders

#77

Postad 02 februari 2005 - 11:48

Unregisteredca13620a
  • Unregisteredca13620a
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 0
Finemang med alla adresser!

Att Curt Palme är en pålitlig karl, det tycker jag mig ha förstått. Men undras om man vågar handla från de andra??

#78

Postad 02 februari 2005 - 12:02

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
crtprojectors.co.uk har fått mycket bra kritik här på forumet (eller om det var på dvdforum) så det tror jag. En kille som heter Henry (tror jag det var). Ger visst lika bra support efter köp som palme. Billigare frakt och ingen moms från UK heller.

spatz har får alltid god kritik av folk på avsforum tex. Men priserna är ju rätt höga...

Osäker på crtcinema faktiskt, men folk rekommenderar dem ibland på avsforum.

Din egen länk videogon är ju ingen handlare utan en begsite(vilket du förstås vet :) ). Lika pålitlig som ebay misstänker jag.... (förmodligen lite bättre kanske). Ebay är ju lite lotteri om man inte köper från någon "känd" handlare.

Finns fler sådana siter, kommer inte ihåg dem i huvudet. Fyller på om/när jag kommer på någon :)

/A

#79

Postad 02 februari 2005 - 12:45

Unregisteredca13620a
  • Unregisteredca13620a
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 0
Intressant med crtprojectors.co.uk, men vid allra första anblicken fick jag ett intryck av att prisläget var högre där än hos Curt Palme. 3000£ för en Barco 808s - det är 38000 kr det. Dock förstås svårt att göra direkta prisjämförelser i en sådan här marknad. Utbytta rör var det också, förresten.

Undras hur pass prisvärda biorummet.nu är?

#80

Postad 02 februari 2005 - 12:55

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

  • 2 218 inlägg
  • 0
Jag hade valt Curt eller tex Henry över biorummet utan att tveka.

#81

Postad 02 februari 2005 - 12:56

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
biorummet är för dyra :)
Dom försökte sälja en barco 808 för 50k till mig :)

Redigerat av Unregistered992, 02 februari 2005 - 12:56.


#82

Postad 02 februari 2005 - 12:57

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Yes, crtprojectors är rätt dyra. MEN, billigare frakt och ingen moms/tull gör ju sitt till. Men visst är de rätt dyra. Och ingen match för Curt.

biorummet.nu skulle jag inte handla av. Jag har varit där och kikat och då var det bara munväder och ingen koll(pinsamma sakfel, tex vilka projje som hade ES och vilken som hade EM...). Betyder inte att det är så med alla säljare dock (om det finns fler). Och så var prisläget ointressant. Höga priser, men som det var när jag var där så var det ju noll support. Bättre priser och support från Palme eller crtprojectors.
Om någon annan har en annan uppfattning om biorummet så säg till, vore intressant att veta (jag var där för 2 år sedan).

Curt har utbytta eller schyssta rör på sina projjar också. Men han byter ju inte för sakens skull, bara om de är slitna.

Som du säger, prisläget är svårt eftersom det säljs rätt få och eftersom man inte vet rörskicket när man ser att någon sålts. Man får helt enkelt tycka själv om det är/var ett bra pris eller ej (kontra vilken bildkvalitet man har/får).

/A

#83

Postad 02 februari 2005 - 13:00

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Jag håller med mr huhta 100%. Jag har dealat med Curt och han är bra. Kan ta lite tid när han har mycket att göra, men vilket service och engagemang! Fast jag har ju inte dealat med någon annan så de kanske är bättre (hur det nu är möjligt, skulle vara om de proaktiv kom hem och kollade om något var fel... :) ).

MAX_POWER: När var det? I "modern" tid? :) För det låter precis som när jag var där för 2 år sedan. De skulle sälja en 801s för 35kkr till mig... yeah, right. Men det är klart. Då hade den ju EM också :) (=nollkoll).

#84

Postad 02 februari 2005 - 13:05

Unregisteredca13620a
  • Unregisteredca13620a
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 0
Här lär man sig mycket! Underbart! :)

#85

Postad 02 februari 2005 - 15:26

Unregisteredf0cd4afd
  • Unregisteredf0cd4afd
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Allt snack om CRT i diverse trådar gör mig riktigt sugen att ge mig in i detta träsk. Enda som sakna för att uppgraderingsdjävulen ska sätta klorna i mig rejält är en demo på en kalibrerad maskin. Har bara sett en maskin in action och det under lite provisoriska förhållanden (tack mrking).
Någon som sitter på en välkalibrerad proje och som vill ställa upp med en övertalningsdemo? Såg tidigare i tråden att mr huhta bor på lämplig ort men vill inte bjuda in mig själv allt för tydligt. :)

#86

Postad 02 februari 2005 - 15:32

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Misstänker då att du inte är hemma i 08, annars är du välkommen.

Vad har du idag då? Såg screenshots i galleriet, men ingen info om vad det är för projje (eller var det en vanlig tv i ett dockhus?).

Kul att det smittar... :)

/A

#87

Postad 02 februari 2005 - 15:33

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

MAX_POWER: När var det? I "modern" tid? :) För det låter precis som när jag var där för 2 år sedan. De skulle sälja en 801s för 35kkr till mig... yeah, right. Men det är klart. Då hade den ju EM också  :) (=nollkoll).

<{POST_SNAPBACK}>


Det var för typ 1 år sedan. Dom kanske kör med en annan stil nu? vad vet jag :)

Redigerat av Unregistered992, 02 februari 2005 - 15:33.


#88

Postad 02 februari 2005 - 15:54

Unregisteredf0cd4afd
  • Unregisteredf0cd4afd
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
nombz: tack för erbjudandet men lite för långt att åka. Har en Z2 idag men kommer att byta när som helst i samband med att mitt nya rum börjar ta form, bygger från grunden på nytt.
Har några alternativ på ny projektor och CRT är en väg att gå (har just nu CRT-viruset i kroppen). :)

#89

Postad 02 februari 2005 - 17:07

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

  • 2 218 inlägg
  • 0
Bacali: Jodå du är välkommen för en demo :). Det måste bli kvällstid eftersom jag inte har någon mörkläggning..Inte de mest ideala förhållandena för projje, men var inte beredd att göra mitt/vårat vardagsrum till en grotta för en projjes skull :)
Pm:a mig så kan vi komma överens om dag/tid :)

Ang biorummet så ville jag inte för öppet såga dem :wub: . Men det är en väldigt rapp mun han har :unsure: och bara det konstanta malandet/övertygandet/tjatet får mig att tänka om två gånger..Känns lite lurig :) Jag var där i sensommaren i år, men har pratat med honom(göran) på telefon några gånger.
Vill inte säga att han är oseriös eftersom jag inte vet något om det, men tykte själv att han var lite väl mycket.

Redigerat av mr huhta, 02 februari 2005 - 17:11.


#90

Postad 02 februari 2005 - 17:59

luren
  • luren
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
nombz: Jag bor i sollentuna..

Ang. biorumet så kan jag väl säga att de hade en Barco Data 600 till salu för
10 000 när jag frågade dem.
Samma pris som de hade på en Barco 800 som de beskrev som (inbränningar alla rör), och detta är mindre än en månad sedan iaf.
Har dock inte varit i butiken, så jag sakll inte uttala mig om något annat än prissättningen som jag tycker ser ut som snudd på ockerpriser. :)
(dock skall väl tillläggas att mycket av det de säljer säljer de åt andr amänniskor och tar provision på, så det kan ju hända att det är de människorna som har fantasipriserna i huvudet)
Men bor man i närheten är det väl kanske vettigt att åka dit, och kika iaf.

Ingen annan som monterat sin projektor på ngt. annat sätt än i taket?

#91

Postad 02 februari 2005 - 19:04

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

  • 2 218 inlägg
  • 0
Han säljer åt andra, men han har även rensat sveriges företag på gamla crt:er i olika skick..Som jag tror att han officiellt säljer för kunds räkning och därmed slipper garantier(OBS inget jag har täckning för, men några jag vet att han inte sålde åt kund antyddes att göras det).
Har även pratat med folk som har sält projjar genom honom och det är oftast Görans prisidér, men sällan de säljs för de fantasisummorna..Kanske någon av de projjarna går för så höga summor och då är det ju en ganska bra affär för den som hade anlitat Biorummet till att sälja den :) .

#92

Postad 02 februari 2005 - 19:17

luren
  • luren
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Mr huhta: haha, det låter läskigt iaf. :)

Men, du som haft ett par projektorer, och dessutom bygger tjusiga bord..
Vad skulle du köpt som 1:a crt? prisklass, 5-15(definitivt under)20 000? :)

#93

Postad 02 februari 2005 - 21:03

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

  • 2 218 inlägg
  • 0
Min första crt var ju en BG808 :D .
Barcos projjar är lätta för en nybörjare och ger bra prestanda, men jag gillar Marquee chassit bättre eftersom den har finare/fler inställningar och jag lyckades få ett mycket bättre resultat med den.
Jag är dålig på att rekomendera något i den prisklassen eftersom jag vill rekomendera att skaffa EM-focus och 8-9" :D .
Har dock en kompis som eventuellt vill uppgradera till en 8-9" Em-focus och i så fall skall sälja sin AMpro 4000G som är en 9" LC Es-focus projj. Den kommer nog att ligga i 15kkr klassen. Vet iofs inte hur aktuell(hur snart) denna uppgradering är för honom, men kan ju fråga ifall det är någon som är intresserad. :huh:

#94

Postad 02 februari 2005 - 21:07

luren
  • luren
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Jo, Marquee´s chassin är kankse snyggare, och mer lämpliga för golv/bordsplacering..

Men då tycker du mao. inte att en BD-808 är helt fel tänkt då? :-)

#95

Postad 02 februari 2005 - 22:50

Unregistered5a85459e
  • Unregistered5a85459e
  • Forumräv

  • 794 inlägg
  • 0
luren: Jag har eventuellt en Marquee 7500 om det är intressant? Riktigt nice projje faktiskt. Ska gås igenom grundligt före sälj dock. Har haft isär den i beståndsdelar då ajg bytte ut back plane board i denf örvisso då detta gjorde att IR-ögat in fungerade på den.

#96

Postad 03 februari 2005 - 02:15

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

  • 2 218 inlägg
  • 0
Luren: Nej en BD808 är en bra projj och helt klart köpvärd för 15kkr(om det nu är ett sånt pris du har fått?).

MrKing: Min kompis kanske är sugen på den..Vilket skick är rören i och gångtid på den..Framför allt pris..Haha nu drar jag ivåg lit eoch bestämmer att han skall sälja sin och sedan tom köpa en ny :huh:
Du får gärna pm:a infon om du vill

#97

Postad 03 februari 2005 - 05:11

Unregistered5a85459e
  • Unregistered5a85459e
  • Forumräv

  • 794 inlägg
  • 0
mrhuhta:


Ska kolla om jag kan ordna fram foton och mer specs på den snarast.
Har för mig den hade gått nånstans mellan 4-6k timmar.

Hör av mig då jag vet mer via pm.

#98

Postad 03 februari 2005 - 09:35

Unregisteredca13620a
  • Unregisteredca13620a
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 0

Barcos projjar är lätta för en nybörjare och ger bra prestanda, men jag gillar Marquee chassit bättre eftersom den har finare/fler inställningar och jag lyckades få ett mycket bättre resultat med den.




Hmm...kan du ange, lite mer, på vilka sätt resultatet blir bättre? :huh:

#99

Postad 03 februari 2005 - 09:53

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

  • 2 218 inlägg
  • 0
Jag får till en skarpare bild och bättre geometri även mindre drift av konvergens från kall till varm=Nästintill ingenting och det är endast jag(som bildfikus) som skillnaden mellan de första minuterna och efter ca 10-15min.
Den har fler konvergenspunkter och en grovinställning och en fininställning av konvergens. Justeringarna "känns" finare :huh: varje steg på skalan ger mindre utslag på duken och ger möjlighet till exaktare inställning. Den har även lite fler inställningsmöjligheter.
Egentligen så skall de vara väldigt likvärdiga prestandamässigt, men jag lyckades krama ur lite mer ur marqueen än 808:orna..Kanske upplever någon annan det som tvärtom?

#100

Postad 03 februari 2005 - 10:11

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

Jag får till en skarpare bild och bättre geometri även mindre drift av konvergens från kall till varm=Nästintill ingenting och det är endast jag(som bildfikus) som skillnaden mellan de första minuterna och efter ca 10-15min.
Den har fler konvergenspunkter och en grovinställning och en fininställning av konvergens. Justeringarna "känns" finare :huh:  varje steg på skalan ger mindre utslag på duken och ger möjlighet till exaktare inställning. Den har även lite fler inställningsmöjligheter.
Egentligen så skall de vara väldigt likvärdiga prestandamässigt, men jag lyckades krama ur lite mer ur marqueen än 808:orna..Kanske upplever någon annan det som tvärtom?

<{POST_SNAPBACK}>


Sånt där är inte kul att läsa när man har en 808 själv och 8500 ligger i samma prisklass :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.