Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Denon AVR-4311 och AVR-A100

157 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 november 2010 - 13:41

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
Dessa två förstärkare måste ju ha en egen officiell tråd :)

Denon 4311

9-channel A/V Surround Receiver featuring state of the art Denon technologies and advanced network capabilities to maximize your home theatre experience. It lets you enjoy various sources in the outstanding quality Denon is known for since 100 years. It offers Denon Link 4th for jitter-free sound quality, high-bit i/p conversion and scaling plus other unique Denon audio and video technologies to maximise the home theatre experience. It lets users enjoy a wide variety of media from either iPod, Network or other USB devices and is equipped with the latest HDMI version 1.4 (7 inputs, 2 outputs) to fully support 3D video from attached 3D sources. This receiver decodes not only Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio and other HD Audio formats but also Audyssey DSX up to a 11.2 system. This gives users a wide, highly realistic spatial expression at the left and right sides as well as the vertical and horizontal directions at the front, allowing for a truly rich 3D ambience of both video and sound.

New Features

Newly designed mono block power amplifier construction
Supports HDMI 1.4 including 3D connectivity and Audio Return Channel
11.2 Pre out with independent subwoofer outputs and new Pre-Amp Mode
Featuring 3D pass-through technology
Denon Remote App for iPhone, iPod Touch and iPad (available in AppStore)
Airplay wireless music streaming (requires software upgrade, a fee is charged)
Enhance network capability: Internet Radio and network audio/photo streaming via Ethernet / flickr online support / FLAC HD, High-resolution audio format / Compatible with Windows® 7 and web control
High bit i/p converter and scaler up to 1080p: Multi-cadence detection for SD and HD video signal / Digital noise reduction and detail enhancer
Audyssey MultEQ-XT 32 Auto setup and Room EQ, ready for Audyssey Pro calibration service

State of the art Denon Solutions

Fully discret, Identical quality and power for all 9 channels, 170W x 9ch (6 ohms)
HDMI Clock Control via DENON LINK 4th
Clock Jitter Reducer available for all digital inputs
Dynamic Discrete Surround Circuit, D.D.S.C.-HD
Stable power supply for high-quality sound and picture playback
Compressed Audio Restorer to enhance digital music files
Dolby TrueHD and dts-HD Master Audio decoders
DENON’s high picture quality circuitry, to enhance enjoyment of existing DVDs
Video digital noise reduction, to optimize effects for both SD and HD content
Vertical Stretch (supporting the CinemaScope aspect ratio)
Audyssey DSX processing (11.2 Ch)
Dolby Pro Logic IIz processing

Connectivity & Future-ready Expandability

7 x HDMI in (1 on the front panel)
2 x HDMI out (Repeater and Scaler, parallel)
Direct USB digital connection for iPod® (audio only)
USB mass storage support for audio and photo playback(MTP compatible)
HDMI one cable connection (Analogue Video to HDMI Up conversion) to your HDTV. Click here for a detailed demo.
3 source / 3 zone capability

Ease of use

Advanced GUI, Superimposed on HDMI (up to 1080p)
Dual HDMI outputs enabling simultaneous output to video projector and flat panel
Audyssey Dynamic Volume, for real-time volume adjustment
Audyssey Dynamic EQ selects the correct frequency response and surround volume levels on a moment by moment basis
2-line fluorescent display on front panel
Sleep timer function
Three Quick Select Buttons
Newly developed pre memory remote control handset with LCD
Power Amp Assign function, for versatility in using the AVR-3311 for different purposes

Other

AMX, Crestron third party control support via RS232
Low power consumption in stand-by 0.1W and 1.9W in CEC stand-by

Color variations

Premium Silver
Black

Detaljerade Specar

Engelsk Manual Bifogad fil  AVR4311E2_ENG_IM_000.pdf   22,29MB   18 Antal nerladdningar

Bifogad fil  EL_AVR_4311_black.png   561,71K   3 Antal nerladdningar
Bifogad fil  EL_AVR_4311_back.png   949,82K   3 Antal nerladdningar
Bifogad fil  EL_AVR_4311_inner.png   1,73MB   3 Antal nerladdningar
Bifogad fil  EL_AVR_4311_remote.png   632,4K   0 Antal nerladdningar


Denon AVR-A100

Samma förstärkare som 4311 men det är en jubileumsmodell och det medföljer lite lull lull

5 års garanti ;)

Vissa komponenter är lite vassare och man har gjort en speciell översyn vid montering
Ett givet val för entusiasten och Denon älskaren

Detta var mitt val och jag skall berätta mer när jag fått den

Där gick en hel semesterresa Bifogad fil  coins.gif   29,06K   0 Antal nerladdningar

Produktblad Bifogad fil  AVRA100_E2_rev2_XL.pdf   1,79MB   9 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Avr100_l_da.JPG   49,88K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  AVR100.JPG   30,37K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  avr_100_back.JPG   123,55K   4 Antal nerladdningar

Denon Iphone App :D

Bifogad fil  EL_AVR4311_app1.png   134,47K   4 Antal nerladdningar

Bifogad fil  EL_AVR4311_app2.png   144,26K   2 Antal nerladdningar

Ps. Hoppas jag fått med allt jag skall innan de stänger redigeringsfunktionen (30 min) jag försöker tänka snabbt
Bifogad fil  embarrassed2.gif   12,63K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered1939, 02 november 2010 - 14:04.


#2

Postad 02 november 2010 - 16:06

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
Detta verkar vara samma bild, fast med andra högtalarterminaler. Photoshop?

Enligt avland ska det vara AVR-A100 iaf:
Bifogad fil  insidelrg.jpg   131,28K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  avra100lrg.jpg   142,32K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Ageve, 02 november 2010 - 16:09.


#3

Postad 02 november 2010 - 16:16

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Ja, man kan bara spekulera i ifall det finns några skillnader invändigt mellan 4311 och A100. Det lär väl visa sig om den speciella "block condenser" som A100 ska ha är något som kommer till användning.

Har också bokat en A100 och fått svar från Hifiklubben i Västerås att den ska komma hem den 10 nov.
Bokade den i början på september och börjar bli trött på att köra optisk ut från min gamla 5.1 Yamaha receiver från 2001...

#4

Postad 02 november 2010 - 16:20

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Ja, man kan bara spekulera i ifall det finns några skillnader invändigt mellan 4311 och A100. Det lär väl visa sig om den speciella "block condenser" som A100 ska ha är något som kommer till användning.


Ifrågasätter inte att det är skillnad vilket det såklart är, men en av bilderna måste ju vara redigerad. Titta på kabeldragning osv, det samma apparat.

Det hade varit intressant med en riktig bild på A100. Ser man på äldre modeller så hade ju AVR-4306 en liknande uppgradering från AVR-3806, dvs bättre kondingar osv.

Redigerat av Ageve, 02 november 2010 - 16:22.


#5

Postad 02 november 2010 - 16:28

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Detta kanske blir som yamaha z11 och 3900. z11 lät ju såååå mycket bättre enligt folk som hade haft båda, provlyssnat både med mera båda.

Insidan där var identisk förutom på just några kondensatorer och lite mer kabel för en extra hdmi-utgång.

Tweakar man orderntligt och byter ut kritiska komponenter ska man ju kunna förändra ljudet till det bättre?

#6

Postad 02 november 2010 - 16:47

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Den speciella block condensern var inte anledningen till att jag bestämmde mig för en A100. Skillnaden på 3000kr kan jag betala för att bl.a. få 5 års garanti och en snyggare receiver(tycker jag iallafall). Har nu tänkt behålla denna i ett flertal år och då känns inte de 3 extra tusenlapparna vara något att bråka om.

#7

Postad 02 november 2010 - 16:51

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Enligt avland ska det vara AVR-A100 iaf:

Ser ut som photoshop iaf om man kollar på fronten och jämför med Maverics officiella bild.

#8

Postad 02 november 2010 - 17:00

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
-Hey Mav!

Bättre bilder finns inte :)

#9

Postad 02 november 2010 - 17:03

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
Personligen förväntar jag mig inte någon hörbar skillnad mellan 4311 och A100

Jag köper A100 för att jag vill ha jubileumsmodellen

Lite samlarstämpel på den :)

Men så klart skall den öppnas så fort den kommer hem
och fotas såklart

#10

Postad 02 november 2010 - 17:22

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Sen är väl frågan hur strömstarka är dom .
Ser man vad 1709 ger i 2ohm så är det inget att hänga i granen
Så frågan är har dom infört strömbegränsning på dom .
Då kan man låta bli högtalare under 8ohm.

#11

Postad 02 november 2010 - 17:25

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
Förstår inte vad du tänker på

Vi som haft Denon i många år har inte haft några problem med 6 ohms högtalare
och hade du läst specen så hade du sett att de poängterar att de funkar bra även med 4 ohms
vilket även min gamla gör, då den fått driva mina stora 4 ohms högtalare också

Redigerat av Unregistered1939, 02 november 2010 - 17:27.


#12

Postad 02 november 2010 - 17:27

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Ser man vad 1709 ger i 2ohm så är det inget att hänga i granen

Öh, vad ska du med 2 ohm till?

#13

Postad 02 november 2010 - 17:56

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
Så vitt jag vet finns det ingen Denon-receiver som har problem med att driva normala högtalare.

Felen man ser hos en del andra tillverkare är ju att de presterar dåligt i 8 och 4 ohm, t ex vid fasvridning. Att effekten dämpas i 2 och 1 ohm är bara intressant om högtalarnas impedans sjunker så lågt vid någon frekvens. Det är mycket ovanligt.

Om tvivel finns:
http://www.audioholi...ts-and-analysis
http://www.audioholi...ts-and-analysis

Redigerat av Ageve, 02 november 2010 - 18:03.


#14

Postad 02 november 2010 - 18:15

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Öh, vad ska du med 2 ohm till?

Och dina högtalare håller 8 ohm hela tiden oavsett vilken fas vridning dom får vid olika frekvenser

#15

Postad 02 november 2010 - 18:18

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
Vi som har Denon har aldrig haft de problem du pratar om

Kan du vänligen och ta den diskussionen i en annan tråd då vi helst håller denna tråden ren från
diskussioner som den du startat och som aldrig kommer att ta slut

Tack :)

#16

Postad 02 november 2010 - 18:23

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Så vitt jag vet finns det ingen Denon-receiver som har problem med att driva normala högtalare.

Felen man ser hos en del andra tillverkare är ju att de presterar dåligt i 8 och 4 ohm, t ex vid fasvridning. Att effekten dämpas i 2 och 1 ohm är bara intressant om högtalarnas impedans sjunker så lågt vid någon frekvens. Det är mycket ovanligt.

Om tvivel finns:
http://www.audioholi...ts-and-analysis
http://www.audioholi...ts-and-analysis

4306 har ingen strömbegränsning det kom 08 då mät kuberna rasade katastrofalt
en 1709 har ca 10 amp dom har dryftat det på faktiskt med upp mätta värden.
sen att mäta vid 1khz visar inga riktiga värden utan där borde man mäta 20-20000hz THD

#17

Postad 02 november 2010 - 18:28

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Vi som har Denon har aldrig haft de problem du pratar om

Kan du vänligen och ta den diskussionen i en annan tråd då vi helst håller denna tråden ren från
diskussioner som den du startat och som aldrig kommer att ta slut

Tack :)

Jag har en Denon nöjd nu .
Men det är väl som vanligt med dina trådar kommer det kritik så sparkar du bakut som en häst.
Det är ingen kritik som drabbar dig personligen.
Utan det är väl tillverkaren som det skall drabba så dom tillverkar en bättre maskin till nästa gång.

#18

Postad 02 november 2010 - 18:47

menks13
  • menks13
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Får min antagligen imorg, beställde väldigt tidigt så kommer vara bland dom första som får den i norden utan att man gått före nån annan i kön : )

Imorg får vi se.. hoppas hoppas : )

Redigerat av menks13, 02 november 2010 - 20:44.


#19

Postad 02 november 2010 - 19:15

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Detta kanske blir som yamaha z11 och 3900. z11 lät ju såååå mycket bättre enligt folk som hade haft båda, provlyssnat både med mera båda.

Insidan där var identisk förutom på just några kondensatorer och lite mer kabel för en extra hdmi-utgång.

Tweakar man orderntligt och byter ut kritiska komponenter ska man ju kunna förändra ljudet till det bättre?



Jadu... :P :)

#20

Postad 02 november 2010 - 20:09

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0
Vad är det där block condenser som den här flotta men fula förstärkaren har?

#21

Postad 02 november 2010 - 23:10

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0

Utan det är väl tillverkaren som det skall drabba så dom tillverkar en bättre maskin till nästa gång.

Jag har kört 4310 oclså utan problem, så var är problemet ?

Sedan vill jag citera TomasVolley på component.se som skrev föjande ...

WFZ = Wobbler Free Zone. Angivande av frågeställningens natur.

Wobbla innebär att man fiskar efter någon som omedvetet nappar på något som inte är en seriöst ställd fråga och man lurar någon att berätta långa rader om något ofta tekniskt.

Den som wobblar ställer följdfrågor i massor tills personen inser till slut att man driver med honom/henne. Det är snarlikt vanlig hederlig ironi där skillnaden är att man försöker få personen att göra bort sig.

>" Raderade en del av tomas text då den handlar om en på detta forumet"<

Sedan finns meta-wobbler, där man omedvetet wobblar till sig svar. Lite som den dumme ställer frågor och får långa svar tillbaka utan att den förstår något. Det är överkurs om man vill försöka sig på meta-wobbling.

Alltså säger man WFZ undanber man sig ironisering eller dumma svar. Lite som i schack när man vill röra en pjäs utan att få "rörd-pjäs-är-förd-pjäs" i ansiktet


Redigerat av Unregistered1939, 02 november 2010 - 23:13.


#22

Postad 03 november 2010 - 05:43

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Jag har kört 4310 oclså utan problem, så var är problemet ?

Sedan vill jag citera TomasVolley på component.se som skrev föjande ...

Vet du hur en förstärkare fungerar eller hur dom är uppbyggda
strömbegränsning verkar vara införda på denon sedan 09 och det blir kontentan att man kan andvända billigare saker i strömkedjan .

för det som är uppmätt har stärkarna uppvisat total död nere vid 1 ohm dom har i praktiken endast lämnat några watt .
Men så blir det när den bäste designern lämnade denon och gick till ??

Sen att citera från ett annat forum det är ett ganska låg vatten märke
så snart så kommer väl du med troll historien igen och börjar att gapa och skrika
som ett litet barn bara för att man inte tycker som du .
Du verkar bara kunna skriva om saker men du verkar inte kunna ett dugg om tekniken.
Efter som du brukar citera från andra forum så skall jag göra det med


Det har stått lite om det i trådar tidigare. Det är LTS och IÖ som har rett ut det här tidigare.

Det finns aktoriserade firmor som kan justera om bias-strömmen så att den blir så hög som apparaten var designad för, problemet är att även om den sådan firma gör justeringen så gäller inte längre garantin på apparaten.

Tyvärr så tror jag att detta är väldigt vanligt på hemmabioförstärkare idag. Det är alltså inte ett specifikt problem för Denon, även om LTS just testat på Denon.
Problemet är att de annars genererar ganska mycket värme (många slutsteg ger förståss en hel del värme tillsammans). Detta i kombination med att folk stoppar in apparaterna i mer eller mindre slutna skåp kan förståss skapa problem med överhettning och därmed massa returer av apparater på garantin.
Istället för att förlora pengar pga överhettade apparater så är det bättre bussiness att ställa en för låg biasnivå. Då förlorar man lite i ljudkvalitet, men det påverkar "bara" audiofilerna.
En gissning är att man kan hålla högre bias-nivåer på dyrare modeller eftersom kunderna som de riktar sig till har större förståelse för apparatens kylbehov.

Ett relativt enkelt sätt att testa är att köra samma signal via ett inbyggs slutsteg resp via ett externt slutsteg och mäta övergångsdisten. Mäter man fram en markant skillnad så bör det gå att justera upp bias långsamt så länge man ser att övergångsdisten minskar.

Konstruktören har en rekommenderad bias-ström för att de skall låta så bra som möjligt. Så i grunden är apparater oftast konstruerade för att låta mycket bra.
Av "marknadstekniska" skäl (läs för att tjäna så mycket pengar som möjligt) så skruvas normalt bias strömmen ned till en mycket lägre nivå.
Jag gissar att de flesta konstruktioner har en trimpotentiometer per slutsteg för att justera in bias-strömmen, så det är i så fall inte ens något som skall bytas.
Normalt på elektronik är dock att garantin ryker så fort man lyft på locket och därmed brutit lack-förseglingen. Eller så skaffar man sig likadant lack och förseglar på nytt när man är klar.

Redigerat av Unregistered1728, 03 november 2010 - 06:03.


#23

Postad 03 november 2010 - 12:15

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Hifiklubben ringde upp nyss och sa att min A100 som jag har beställt ska komma på fredag...

Ska bli kul och se vad Denon går för. Tänker driva ett 11.1 system med en Primare A30.3 som får driva frontar och center och jag tror att Denon receivern ska orka driva 8 surround-kanaler. Har högtalare från Canton Chrono-serien och GLE-serien (front height och front wide) och en SVS PB12 subbas.

Har aldrig haft en receiver från Denon men när mina 2 senaste Onkyo receivrar (1007 och 3007) gick sönder med en månads mellanrum så insåg jag att det var dags att prova något annan än Onkyo som verkar ha börjat tumma på kvalitén.

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 03 november 2010 - 12:16.


#24

Postad 03 november 2010 - 12:55

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0

Hifiklubben ringde upp nyss och sa att min A100 som jag har beställt ska komma på fredag...


Det skall bli spännande

Jag hoppas att min också har kommit till butiken i veckan
Den hade kommit till centrallager redan i fredags

Undrar hur många vi är på forumet som har köpt en A-100 eller 4311
Ni får gärna ge till känna, så att vi kan utbyta erfarenheter ;)

#25

Postad 03 november 2010 - 14:01

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0

Vad är det där block condenser som den här flotta men fula förstärkaren har?


Jag får citera mig själv, antar att mitt lilla enradiga inlägg försvann i allt snack. ;)

#26

Postad 03 november 2010 - 15:52

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Jag får citera mig själv, antar att mitt lilla enradiga inlägg försvann i allt snack. ;)


Den är inte ful Bifogad fil  smiley_hammer.gif   2,87K   2 Antal nerladdningar

:D

Block condenser är väl bara ett annat uttryck för capacitor (kondensator). Den har helt enkelt dyrare kondingar än den vanliga AVR-4311, gissar på samma typ av Elna som sitter i AVC-A11XVA och AVR-4306.

Redigerat av Ageve, 03 november 2010 - 16:29.


#27

Postad 03 november 2010 - 16:33

menks13
  • menks13
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Fick min idag (A-100) och den låter makalöst bra tycker jag ;) mycket nöjd.

#28

Postad 03 november 2010 - 20:50

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0

Fick min idag (A-100) och den låter makalöst bra tycker jag ;) mycket nöjd.

Du fick din först ..

Då måste du berätta mer :D

Min kom också idag, men jag har inte haft tid att köra och hämta den

Återkommer på fredag med mina första intryck ..

Maveric :D

#29

Postad 03 november 2010 - 21:12

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Man blir lite avis på er som köper denna :D Är väldigt sugen själv men kan inte intala mig alls att den är värd det priset ;)

Ska bli spännande att se bilder och läsa era kommentarer om denna brutala pjäs sen.

#30

Postad 03 november 2010 - 21:15

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0

Den är inte ful Bifogad fil  smiley_hammer.gif   2,87K   2 Antal nerladdningar

;)

Block condenser är väl bara ett annat uttryck för capacitor (kondensator). Den har helt enkelt dyrare kondingar än den vanliga AVR-4311, gissar på samma typ av Elna som sitter i AVC-A11XVA och AVR-4306.


Hahaha! Skön smiley ...

Jo, det här med högblank är en styggelse i allmänhet och vid biosammanhang i synnerhet. Reflektioner i massor.

#31

Postad 04 november 2010 - 02:10

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0

Jo, det här med högblank är en styggelse i allmänhet och vid biosammanhang i synnerhet. Reflektioner i massor.

Jag har pianoblack överallt och har inga problem med reflektioner när jag ser hembio

#32

Postad 04 november 2010 - 08:51

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0

Jag har pianoblack överallt och har inga problem med reflektioner när jag ser hembio


Bra för dig min vän!

När jag körde piano i mitt top/sub/center-system så hade jag refektioner i alla burkar från projjen.
Det löste sog dock efter en vecka då dammet satte sig..

Urk.

Pianolack finns bara i "extrema nödfall" hemma nu.

#33

Postad 04 november 2010 - 08:56

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
Projektorn skall du rikta mot duken :)

Som sagt inga problem här och säkert inte hos många andra heller

Hur jävligt skulle inte de med silver ha det då ?

Redigerat av Unregistered1939, 04 november 2010 - 08:58.


#34

Postad 04 november 2010 - 09:00

nisse82
  • nisse82
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Projektorn skall du rikta mot duken :wub:

Som sagt inga problem här och säker inte hos många andra heller

Hur jävligt skulle inte de med silver ha det då ?

Då får jag vara först att gratulera till en duktigt ljusabsorberade duk. Min håller tyvärr inte så hög standard. :)

Andra färger spelar mindre roll, det är främst beroende om det är blank eller matt färg. Pianolack är per definition blank.

#35

Postad 04 november 2010 - 11:49

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0

Projektorn skall du rikta mot duken :)

Som sagt inga problem här och säkert inte hos många andra heller

Hur jävligt skulle inte de med silver ha det då ?



Silver brukar vara matt så det är lugnt, men de kan ju störa synfältet ändå pga sin ljusa färg.

#36

Postad 04 november 2010 - 12:20

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
Okey

Det finns ju underlag för att skapa en problemtråd för Ert problem

Denon AVR-A100 levereras i blank svart och den som vill ha den får ta det

Vad gäller min duks fördelar, så tror jag inte den har bättre egenskaper än någon annan
men det får vi ta i en annan tråd. Jag har i alla fall inga problem med varken den blankpolerade
centern som står under duken elller någon av de andra komponenterna i bänken som är blanka och svarta
De är helt osynliga i mörkret så när som på ev lampor som lyser

Maveric :)

Redigerat av Unregistered1939, 04 november 2010 - 12:24.


#37

Postad 04 november 2010 - 12:24

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0
Jag bara svarade på din fråga angående hur de med silver skulle ha det. :)

Jag är bra sugen på att kasta in den här i biosetupen, väntar ihärdigt på lite tester. Antar att det blir omöjligt att låna hem en från HK.

#38

Postad 04 november 2010 - 12:26

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0

Jag bara svarade på din fråga angående hur de med silver skulle ha det. :)

Jag är bra sugen på att kasta in den här i biosetupen, väntar ihärdigt på lite tester. Antar att det blir omöjligt att låna hem en från HK.


4311 kan du nog låna hem, men AVR-A100 är nog slutsåld om du inte har tur och kan knipa de sista exen

Såldes bara 150 ex i norden

Vi som var först att beställa har fått våra, men om jag inte är felunderättad så får de som beställt sist
inte sina förrän efter jul

Vad gäller tester så kan du gå på de tester som är gjorda för 4310
en del har blivit bättre, men se det som en bonus

Fråga någon av dessa som har 4310
https://www.prisjakt...kt.php?o=455929

Jag kan efter en kort test av 4310 förra året, säga att 4311 kommer inte att göra någon besviken
Bara inställningsmöjligheterna som är långt mycket bättre på Denon än flera andra gör valet
av Denon enkelt.

Den driver lätt de flesta "normala" högtalare utan att visa några svagheter och spelar 2 kanal utan problem
och med ett klart ljud. Inga problem med HDMI som på en del andra märken och har en god strömförsörjning
för att vara en reciever i denna storleken.

Den största positiva nyheten är Audyssey 32

Redigerat av Unregistered1939, 04 november 2010 - 12:50.


#39

Postad 04 november 2010 - 12:54

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Själv får man nöja sig med bilder och dregla lite.
Jag var så sjukt sugen på AVR-A100 när jag fick veta om den men lyckades stoppa mig i sista sekund då jag redan har en 3310 som jag köpte när den stog som lägst. Då denna kosta nästan 13000 mer än vad jag köpte min 3310 för. Men ######r vad nära det var. Jag var precis vid kassan och skulle berätta att jag ville förhandsboka den när den lilla rösten kom fram och sa är det verkligen nödvändigt.

Lägg gärna upp bilder på den när ni fått hem dom så ska jag skriva ut bilderna och klippa och klistra fast dom framför min receiver :) .

#40

Postad 04 november 2010 - 23:51

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
Har precis packat upp min AVR-A100 efter att ha hafft den i bilen under ett par timmar och sett lådan i backspegeln
och nu står härligheten på köksbordet under stark belysning.

Jag bara sitter och njuter

Skall koppla in den imorgon och göra alla inställningar

Sätta upp mina fronthigh högtalare och köra en första kalibrering

Vilken pjäs, så vacker den är :)

Till er som inte beställt, så fick jag idag höra att alla 150 är slutsålda och att de 18 sista som beställt
inte får någon. ( 168 st hade beställt ) Ledsamt och jag kan bara rekommendera er som verkligen vill ha
en att jaga ifatt en i tyskland eller england.

Ps. hade inte laddat battriet i kameran, så det blir tyvätt inga bilder idag ;)

Redigerat av Unregistered1939, 05 november 2010 - 00:02.


#41

Postad 05 november 2010 - 00:51

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Har precis packat upp min AVR-A100 efter att ha hafft den i bilen under ett par timmar och sett lådan i backspegeln
och nu står härligheten på köksbordet under stark belysning.

Jag bara sitter och njuter

Skall koppla in den imorgon och göra alla inställningar

Sätta upp mina fronthigh högtalare och köra en första kalibrering

Vilken pjäs, så vacker den är :)

Till er som inte beställt, så fick jag idag höra att alla 150 är slutsålda och att de 18 sista som beställt
inte får någon. ( 168 st hade beställt ) Ledsamt och jag kan bara rekommendera er som verkligen vill ha
en att jaga ifatt en i tyskland eller england.

Ps. hade inte laddat battriet i kameran, så det blir tyvätt inga bilder idag ;)



Det gör inget att du inte kan ta en bild jag är ändå inte hemma och kan skriva ut den.

#42

Postad 05 november 2010 - 13:58

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
Några här som kör digitalbox med native resuloton för SD respektive HD kanaler
Dvs att boxen kör original upplösning för varje upplösning och inte skalar själv
och som har 4310/4311 eller AVR-A100 ?

och som har en 1080p display och att ni låter förstärkaren skala upp nativ till 1080p ?

Vill kolla med er, för jag har ev funnit en bug och vill bara vara säker på att det inte är min box som ger felaktiga signaler ..

Edit : Läs nästa inlägg

Redigerat av Unregistered1939, 05 november 2010 - 23:21.


#43

Postad 05 november 2010 - 14:21

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Jag prövade att låta min 4310 sköta uppskalningen på SD kanalerna från min Humax HD-box, men fann att min TV gjorde ett bättre jobb. Vad är det för bugg du tänker på så kan jag pröva och se om det är samma på min? :)

#44

Postad 05 november 2010 - 15:09

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
Jo jag har ju dreambox och dessa kan man ställa i autoresulotion som gör att man får kanalens native upplösning och på så sätt kan låta tv eller i detta fallet förstärkaren göra hela jobbet.

Din Comhem HD box går ju också att ställa i "original" upplösning för varje upplösning

Men när jag skiftar kanal från en 1080i till en 576i så blir det 576i eller 1080p varannan gång.
Samma gäller när jag skiftar till en 720p kanal. Då blir det antingen 720p eller 1080p

De visar att förstärkaren "vill" skala men att den inte fattar att göra det varje gång och oftast inte

Att det inte är fel på signalen från boxen, vet jag. För det har funkat med alla andra förstärkare jag testat.
Dock testade jag aldrig detta med 4310 och jag har inte uppskalningsfunktionen för HDMI på min gamla 4306

EDIT : har testat med en annan dreambox och det fungerar perfekt
Har blivit något fel i den IMG jag har i vardagsrumsboxen
:)

Redigerat av Unregistered1939, 05 november 2010 - 23:23.


#45

Postad 05 november 2010 - 15:29

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Ska se vad jag hinner med i helgen, men hinner jag så ska jag pröva, har dock 1080i som max på boxen.
Just det jag kör inte med hdmi utan komponent på boxen om det kan tänkas ha betydelse?

#46

Postad 05 november 2010 - 18:06

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0

Ska se vad jag hinner med i helgen, men hinner jag så ska jag pröva, har dock 1080i som max på boxen.
Just det jag kör inte med hdmi utan komponent på boxen om det kan tänkas ha betydelse?

Yes
Det har betydelse, då det är en helt annat uppskalning som sker då det är analogt tilll digitalt

Edit : Men det löste ju sig då det är fel på boxens img.

Men jag måste berätta att Audyssey 32 är den största uppgraderingen jag upplevt ljudmässigt

Helt otroligt vilken skillnad det är och min hembio har fått en helt ny dimension.

Maveric :)

Redigerat av Unregistered1939, 05 november 2010 - 23:25.


#47

Postad 05 november 2010 - 23:58

pludder
  • pludder
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hej, nybliven 4311-ägare här, men önskar nästan att jag inte varit det :)
Jag verkar ha fått ett riktigt måndagsex och kommer jag inte underfund med att jag missat något radikalt så åker den tillbaka.

Problem ett är att så fort jag slår på "video convert" för att kunna få visning av volymen på min panasonic v10, så får jag "blått regn" framför allt i mörka/svarta delar av bilden. Tex de svarta fälten då jag kollar på digitaltv och formatet inte är wide screen. Alltså blå pixliga vertikala streck och prickar som varierar med innehållet i det jag tittar på. Slår jag av video convert så förvinner det.

Problem två är att HDMI1 ut har packat ihop efter en dag, jag tror iaf att det var där jag kopplade från början så att den faktist fungerade från början, jag har varit noga med att koppla ut ström osv. då jag bytt kablar osv. så det är inte där det sitter.

TV: Panasoniv 42" V10, källor: telia iptv= motorola 1963, dune base 3.0, får blått regn på båda, men syns mer på iptv, kan iofs bero på innehållet. Kablar: supra + billig kabel som följde med iptv + argon från HK, ingen verkar göra någon skillnad.

*suck*
/Per

Bifogad fil  blue_rain.JPG   43,33K   2 Antal nerladdningar

#48

Postad 06 november 2010 - 00:20

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Det däs såg inge kul ut :) försvinner det om du kör passthrough på signalen?

#49

Postad 06 november 2010 - 00:54

pludder
  • pludder
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jo, det är bara om skalningen är inkopplad (även om den inte skalar s.a.s), får signalen bara passera så försvinner det.

#50

Postad 06 november 2010 - 23:34

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
Detta kallas "Blu Rain" och är mycket förekommande hos de som köpt 4311

Det har även rapporterats att man får Audio drops och att visningen av volym och annat försvinner samtidigt

Ett tryck på on/off knappen och det är borta

Detta är en bug och kommer naturligtvis att rättas till omg

Lite märkligt är att Denon inte själva upptäckt detta innan de började skeppa ut pjäserna
Framför allt med tanke på deras skryt om att monteringen övervakats av supervisor
och att alla AVR-A100 är testade innan de lämnade fabriken ( skitsnack )

Du har 3 års garanti och jag har 5 år, så vi kan sitta säkert med våra annars underbara pjäser

Detta är den bästa Flerkanalaren som passerat min tröskel och jag väntar gärna in nya FW
då den annars är helt superb vad gäller ljud och ALLA inställningsmöjligheter.

Bara alla valen för vilka utgångar för högtalare och till vad man skall använda slutsteg är ett
stort plus och som jag tidigare sagt, så är audyssey32 mästerlig.
Sedan är 2 kanal inställningarna som Denon är ensamma om ( vad jag vet ) helt i min smak.

Kan passa på att berätta, att det är första gången jag kan konstatera att Audyssey ( i vissa fall )
ger ett bättre ljud även vid 2 kanalslyssning än vad Direkt/pure audio ger :(

Maveric :lol:

Redigerat av Unregistered1939, 07 november 2010 - 00:30.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.