Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

** Officiell tråd - Sony Xperia Z **

713 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Xperia Z C6603 2GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,22 (92) Inga priser

#551

Postad 28 april 2013 - 10:42

Unregistered16ea03d1
  • Unregistered16ea03d1
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Hittade inte AdAway på market, men en app som heter AirPush Detector. Kan det funka på liknande sätt tro?

#552

Postad 29 april 2013 - 05:41

Morax
  • Morax
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Är det någon här som kör med Sony MW1 (Sony SMart Wireless headset Pro)?

Jag får inte till låttitelsändning till headsetet, den säger bara "unknown - unknown". Jag trodde först att det var bråk med Sony Walkman-appen eller Music Unlimited, men nu är de två inaktiverade och problemet kvarstår.

Jag kör med PowerAmp Full version och aktiverat titelsändning och hög prioritet på headsetet i PowerAmp.

Värt att nämna är att det fungerade tillsammans på min gamla Xperia Arc.

#553

Postad 29 april 2013 - 09:31

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Är det någon här som kör med Sony MW1 (Sony SMart Wireless headset Pro)?

Jag får inte till låttitelsändning till headsetet, den säger bara "unknown - unknown". Jag trodde först att det var bråk med Sony Walkman-appen eller Music Unlimited, men nu är de två inaktiverade och problemet kvarstår.

Jag kör med PowerAmp Full version och aktiverat titelsändning och hög prioritet på headsetet i PowerAmp.

Värt att nämna är att det fungerade tillsammans på min gamla Xperia Arc.

Har ett som jag löptränar med..
Testade att parkoppla och det visar artist och låttitel från Walkmanappen.

#554

Postad 29 april 2013 - 09:59

Morax
  • Morax
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Har ett som jag löptränar med..
Testade att parkoppla och det visar artist och låttitel från Walkmanappen.


Okej, som jag misstänkte, därav inaktiverade jag walkmanappen då jag vill använda PowerAmp som är en helt fantastisk musikspelare, men "unknown - unknown" visas fortfarande.
Det är lite så man blir irriterad bara för att Sony lagt in en Walkman-app som bråkar med PowerAmp.

Play/Pause/Next/Forward fungerar med PowerAmp, allt utom själva texten på headsetet går som smort.

Kanske får acceptera det faktum att bli ägd av Sony för jag inte använder deras Walkman-app. Finns inget jag hatar så aktivt som att bli nerfad (svenskt ord? Begränsad?) av tillverkaren, därför jag valt bort Apple i alla lägen.

#555

Postad 29 april 2013 - 14:06

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Hittade inte AdAway på market, men en app som heter AirPush Detector. Kan det funka på liknande sätt tro?


Installera F-Droid Market och ladda ner Adaway därifrån. F-Droid är en utmärkt alternativ butik med enbart open source-programvara. Även VLC Media Player etc finns där. Likaså finns MuPDF som är en mycket bra PDF-läsare. Den renderar mycket snabbt och med hög kvalitet samtidigt som den är helt gratis.

http://f-droid.org/

#556

Postad 30 april 2013 - 18:30

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0
Tjena, hur får jag min bluetooth headset att funka? Plantronics hd pro, har gjort som på förra telefonen: sätt på funktionen i telefonen och på med headsetet, den hittas inte, jobbigt

Thomas

#557

Postad 30 april 2013 - 18:54

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Tjena, hur får jag min bluetooth headset att funka? Plantronics hd pro, har gjort som på förra telefonen: sätt på funktionen i telefonen och på med headsetet, den hittas inte, jobbigt

Thomas

Har du 'nollställt' headsetet. Jag fick göra det på mitt Sony MW600 när jag gick från annan Sony-modell!

#558

Postad 01 maj 2013 - 13:16

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0

Har du 'nollställt' headsetet. Jag fick göra det på mitt Sony MW600 när jag gick från annan Sony-modell!


Det har jag inte gjort, hur gör man det? Tack för svar

#559

Postad 01 maj 2013 - 13:28

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0

Det har jag inte gjort, hur gör man det? Tack för svar

Fan va jag e bra :) Laddade ner appen Myheadset och den fixat åt mig, nu kanske det blir lite cider som belöning

#560

Postad 02 maj 2013 - 13:19

Unregistered16ea03d1
  • Unregistered16ea03d1
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Installera F-Droid Market och ladda ner Adaway därifrån. F-Droid är en utmärkt alternativ butik med enbart open source-programvara. Även VLC Media Player etc finns där. Likaså finns MuPDF som är en mycket bra PDF-läsare. Den renderar mycket snabbt och med hög kvalitet samtidigt som den är helt gratis.

http://f-droid.org/


Underbart! :-)

Nu har jag dock ett stort problem. XZ'n funkar inte på jobbet med Wifi'n. Jag kör TuneIn Radio och Wifi'n har stark signal i princip överallt. Någon som upplever samma problem att Wifi'n kopplar ner hela tiden för att det är för dålig mottagning när ni kör appar som bufflar. Måste nu köra med min krossade Nexus och så vill jag inte ha det. Kan jag fått ett Wifi-måndags-ex? :-) Kan man på nåt sätt öka mottagningen för Wifi'n?

#561

Postad 02 maj 2013 - 14:41

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Underbart! :-)

Nu har jag dock ett stort problem. XZ'n funkar inte på jobbet med Wifi'n. Jag kör TuneIn Radio och Wifi'n har stark signal i princip överallt. Någon som upplever samma problem att Wifi'n kopplar ner hela tiden för att det är för dålig mottagning när ni kör appar som bufflar. Måste nu köra med min krossade Nexus och så vill jag inte ha det. Kan jag fått ett Wifi-måndags-ex? :-) Kan man på nåt sätt öka mottagningen för Wifi'n?


Jag vet att det rapporterats om WiFi-problem men själv upplever jag inte det (hittills har min Z kopplat upp mot alla nät jag provat med). Det finns en WiFi-fix på XDA, den andra lösningen är att testa en ROM såsom ROMAur, den kör jag med och har inga problem med WiFi som sagt.

Sedan finns möjligheten att du fått ett måndagsex, har du ett WiFi-nät hemma tycker jag du kan testa mot det, fungerar det lika illa där bör du försöka göra en DOA om du är inom tiden för det. Om den möjligheten saknas, prova WiFi-fixen och/eller ROMAur.

#562

Postad 02 maj 2013 - 14:47

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Hehe... Har du en version till oss dödliga? :blink:


Nja, det har jag nog inte. Dessa verktyg finns på XDA-Developers.

Om du vill få lite insikt i det där med ROMar o.s.v kan du söka upp trådarna om Xperia X1, HTC Touch Pro 2 och HTC HD2. Visserligen äldre modeller men jag var mycket aktiv på den tiden och skrev mycket om ROM och moddning. Många grundprinciper är identiska mellan Windows Mobile och Android på denna punkt så du lär kunna få en bra bild av vad det handlar om.

Sedan finns XDA-Developers där det finns mycket guider och beskrivningar hur man gör och vilka verktyg som finns.

Jag började modda på allvar med Xperia X1 och har gradvis skapat en konfiguration. Jag skall slänga upp lite skärmdumpar på den senare.

#563

Postad 02 maj 2013 - 22:05

Unregistered16ea03d1
  • Unregistered16ea03d1
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Installera F-Droid Market och ladda ner Adaway därifrån. F-Droid är en utmärkt alternativ butik med enbart open source-programvara. Även VLC Media Player etc finns där. Likaså finns MuPDF som är en mycket bra PDF-läsare. Den renderar mycket snabbt och med hög kvalitet samtidigt som den är helt gratis.

http://f-droid.org/


För att kunna köra AdAway måste man "roota" mobilen. Vad menas med det och hur gör man?

#564

Postad 03 maj 2013 - 06:36

Morax
  • Morax
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

För att kunna köra AdAway måste man "roota" mobilen. Vad menas med det och hur gör man?

.


Om du inte vet vad det är bör du nog inte göra det.

Jag rootade enligt nedanstående guide och det var löjligt enkelt utan att garantin eller något ändras.

Fördelen med root är att ha mera "makt" över telefonen så man kan lättare kontrollera stock-appar vid uppstart med t.ex appen ES process manager samt en hel del andra saker som kommer med rooträttigheterna.

Här är guiden jag följde: http://forum.xda-dev...d.php?t=2186368

Redigerat av Morax, 03 maj 2013 - 06:37.


#565

Postad 03 maj 2013 - 10:10

Unregistered16ea03d1
  • Unregistered16ea03d1
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

.


Om du inte vet vad det är bör du nog inte göra det.

Jag rootade enligt nedanstående guide och det var löjligt enkelt utan att garantin eller något ändras.

Fördelen med root är att ha mera "makt" över telefonen så man kan lättare kontrollera stock-appar vid uppstart med t.ex appen ES process manager samt en hel del andra saker som kommer med rooträttigheterna.

Här är guiden jag följde: http://forum.xda-dev...d.php?t=2186368


Okey, jag kanske ska lugna mig lite med den sortens aktiviteter då. Har inte den tiden att lär en seg gammal hjärna för avancerade saker :-)

Men ni har inte hört rykten om någon normal market app som tar bort reklam och popups? Skulle också behöva något som stärker Wifi'n. Snackade med en datakille på jobbet igår och han trodde stenhårt på att allt satt i mjukvaran med att mottagningen till Wifi'n är så instabil.

#566

Postad 06 maj 2013 - 03:59

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Sådär, då kommer här lite skärmdumpar från min Xperia Z. Jag är lite trött nu så jag slänger upp dem och får beskriva vilka widgets etc som används imorgon.

Hemskärmen:

Postad bild

Hemskärm 2:

Postad bild

Hemskärm 3:

Postad bild

Hemskärm 4:

Postad bild

App drawer:

Postad bild

Låsskärm:
Postad bild

Redigerat av Unregistered43b822d3, 06 maj 2013 - 04:34.


#567

Postad 06 maj 2013 - 10:32

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Herregud vilket virrvarr av ikoner.... :)

#568

Postad 06 maj 2013 - 13:20

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Herregud vilket virrvarr av ikoner.... :)


Jag har testat minimalism och gillar det inte. Det blir alldeles för mycket hoppande mellan hemskärmarna och app drawern. Därför kör jag hårt med att komma åt information och program med så få steg som möjligt, därav den layouten jag har. Sorterar jag upp app drawern mer kan jag ev tänka mig en annan hemskärm.

#569

Postad 06 maj 2013 - 21:28

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Då fick jag till sist min Z! :-)
Första intrycket, grymt stor och lätt!
Filmade min dotter när hon idag tog sina första egna cykeltramp och blev grymt överraskad av kvalitén! Testade Throw på tv:n och shit vilken kvalité!
Än så länge riktigt nöjd! Ska provskjuta Stamina imorgon o se hur bra den håller batteriet!

#570

Postad 08 maj 2013 - 12:06

Morax
  • Morax
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Sådär, då kommer här lite skärmdumpar från min Xperia Z. Jag är lite trött nu så jag slänger upp dem och får beskriva vilka widgets etc som används imorgon.

Hemskärmen:



Hemskärm 2:



Hemskärm 3:

Postad bild

Hemskärm 4:



App drawer:



Låsskärm:


Till vänster om Battery Monitor Widget har du något spännande som visar CPU-hastighet (och belastning?). Den var intressant.
Kan du dela med dig vad den widgeten heter?

I övrigt gillar jag ditt tänk med att allt ska vara lättåtkomligt, och du har samtidigt fått det snyggt i mitt tycke.

#571

Postad 09 maj 2013 - 03:01

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Ny hemskärm:

Postad bild

Widgeten tillhör System Tuner Pro och är mycket bra. Det är förövrigt programmet jag använder till sådant som undervoltning.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 09 maj 2013 - 03:06.


#572

Postad 09 maj 2013 - 20:23

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
När man håller in hemknappen så kommer där upp en snabbmeny där endast Google finns nu. Kan man lägga till fler program där och isåfall hur?

#573

Postad 12 maj 2013 - 15:18

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Kan någon tipsa om någon eventuell typ av vax eller dylikt som man kan behandla sin skärm med, så att man minskar dessa fula fingeravtryck.

#574

Postad 12 maj 2013 - 23:39

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Det ska visst finnas display-skydd som har något som kallas för "oleofobic" hinna, vilket innebär att den skyddar mot fingeravtryck också. Oleofobic ska visst betyda något i stil med "fettavvisande".

Inte mycket till hjälp, men kanske en ledtråd att använda i fortsatt letande efter fingeravtrycks-skydd?

#575

Postad 14 maj 2013 - 07:36

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Tack! Hittade "Wrapsol clean". Ingen svensk återförsäljare dock.


#576

Postad 14 maj 2013 - 19:27

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0

När man håller in hemknappen så kommer där upp en snabbmeny där endast Google finns nu. Kan man lägga till fler program där och isåfall hur?

Ingen som vet?

#577

Postad 14 maj 2013 - 20:18

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Ingen som vet?


Google Now är fast förkonfigurerat av Google så det är inget som normalt kan ändras. Vill du ha genvägar får du testa t.ex Swapps och annat.

#578

Postad 15 maj 2013 - 15:38

KniveN
  • KniveN
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Har kommit en uppdatering som bl.a. förbättrar kameran.
http://www.gsmarena....y-news-6041.php

#579

Postad 16 maj 2013 - 08:59

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Undra när man kan förvänta sig denna uppdateringen i Sverige??

#580

Postad 16 maj 2013 - 12:04

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 1
Den finns nuPostad bild

Redigerat av HeRmAN, 16 maj 2013 - 12:05.


#581

Postad 16 maj 2013 - 12:25

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Återstår att se om den blir något bättre innan jag uppdaterar frugans
Postad bild

#582

Postad 16 maj 2013 - 12:36

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Kan någon tipsa om någon eventuell typ av vax eller dylikt som man kan behandla sin skärm med, så att man minskar dessa fula fingeravtryck.


Jag köpte skyddsfilm som inte är helt blank och det blir inga fingeravtryck
http://www.themobile...ny-xperia-z.php

Köpte även Flexicase
http://www.themobile...php?grp=1736880
men det är sådär, on/off och volym blir svårare att använda samt att det inte funkar i docka. Bättre skal måste finnas om man vill ha lite stötskydd.

#583

Postad 16 maj 2013 - 13:02

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0

Den finns nuPostad bild


OK. Får testa när jag kommer hem. Den finns inte som "OTA" för mig i alla fall. Nu är ju min lur Telenorlåst så det lär väl dröja nån vecka till kanske...

#584

Postad 16 maj 2013 - 15:55

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0
PC Companion hittade ingen ny uppdatering, men däremot Update Service.
Hoppas den allvarligaste buggen är löst. Alltså "Security issue in screen lock".

#585

Postad 16 maj 2013 - 15:58

SubzeroNr1
  • SubzeroNr1
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Dök upp för mig alldeles nyss, har en olåst med Halebop.

#586

Postad 16 maj 2013 - 18:23

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Hoppas den allvarligaste buggen är löst. Alltså "Security issue in screen lock".

Fixat.

Led notification fungerar nu också i Stamina mode.

Noterade också att standard-tangentbordet återgått till Androids, fast jag hade Smart Keyboard som standard.

#587

Postad 16 maj 2013 - 20:50

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Fanns för mig min med... Känns klart lite stabilare på batterifronten.

#588

Postad 17 maj 2013 - 23:52

keu
  • keu
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ni som har Z, jag funderar att byta min iPhone 5 mot just den. Jag har allt i Apple, men är grymt sugen på denna.
Hur är den att synka med MacBook? Nu synkar jag OTA med min Mac, men antar att inte Z gör de samma.
Hur är det att gå ifrån iOs till Android? Samma som att gå ifrån iPhone till Sony?
Har kört iPhone sedan 3GS och jag är sugen på ngt nytt....

#589

Postad 18 maj 2013 - 13:30

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Vad är det du vill synka mot din Mac? Jag har en iMac och en iPad 3. Det finns ett program till Mac som heter Sony Bridge For Mac, där går det att synka musik, bilder. Med Android File Transfer kan du manuellt flytta filer till/från telefonen. Min iCloud kalender synkar jag med CalDAV-sync beta.

Jag har alltid kört iPhone, från 3G till 5:an och testat ett antal Android lurar och har alltid återgått till iPhonen efter ett par dagar. Nu när jag har Xperia Z vill jag inte återvända till iPhone igen. Det är en super lur, helt fantastisk...

#590

Postad 18 maj 2013 - 22:44

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 1

Vad är det du vill synka mot din Mac? Jag har en iMac och en iPad 3. Det finns ett program till Mac som heter Sony Bridge For Mac, där går det att synka musik, bilder. Med Android File Transfer kan du manuellt flytta filer till/från telefonen. Min iCloud kalender synkar jag med CalDAV-sync beta.

Jag har alltid kört iPhone, från 3G till 5:an och testat ett antal Android lurar och har alltid återgått till iPhonen efter ett par dagar. Nu när jag har Xperia Z vill jag inte återvända till iPhone igen. Det är en super lur, helt fantastisk...


Jag slår ett slag för AirDroid. Detta då det ger telefonhantering och filhantering via WiFi och det enda som krävs på Macen är Chrome (den webbläsaren fungerar bäst ihop med AD, framförallt mapphanteringen).

Själv kör jag som sagt Mac men synkar allting med Google, i praktiken använder jag inte datorns kontakter/kalender utan kör allt i mina mobiler dock. Filhanteringen sköter jag via AirDroid eller Android File Transfer (jag har möjlighet till masslagringsläge men eftersom jag kör med DirectoryBind använder jag det ej).

#591

Postad 20 maj 2013 - 18:31

Morax
  • Morax
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Jag har bekymmer med min Xperia Z.

Hur fungerar det för er vid laddning? För mig laddar den ca 300-700mA på orginalladdaren (som enligt texten på laddaren ska kunna leverera 1500mA).

Jag blev lite fundersam och provade en DORO-laddare på 1000mA, och den laddar stabilt på exakt just 1000mA.

Så jag drog då självklart slutsatsen att det är originalladdaren (EP880) som är trasig. Orkade inte tjafsa med butiken så jag köpte en ny, men just EP880 gick inte att få tag på, så jag köpte EP850 (samma specifikationer på 1500mA, men något äldre och större modell), men den beter sig exakt likadant som originalladdaren.

Och här står jag nu och funderar om det trots allt ändå är Xperia Z som bråkar, då de där laddarna kallas "Fast Charger", och om det är något i min telefon som är trasigt så den inte kan hantera det?

Snälla hjälp mig.

Edit: Mäter laddning med appen "Battery Monitor Widget Pro".

Redigerat av Morax, 20 maj 2013 - 18:33.


#592

Postad 20 maj 2013 - 19:15

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 2
Har haft min Z i 2 veckor nu och måste säga att jag är helnöjd! Bra kamera, snabbt UI, snyggt UI, batteritid helt enligt mina förväntningar, grym skärm osv.
Det enda jag är lite missnöjd med är hörlurarna som följer med. Både passform och ljud var bättre på de som följde med min Acro S men eftersom jag använder mina gamla BT-headset MW100 så spelar det inte så stor roll för mig.

Satt o lekte med en polares S4 och höll på att få ett sammanbrott på dess autoscroll som ska följa mina ögon. Även den automatiska stoppfunktionen vid videouppspelning funkade sådär. Pausade mest hela tiden. Dessutom så var dess plastiga känsla typ 100% högre än min Z. Jag ångrar definitivt inte mitt köp!
Gällande uppgradering till 4.2.2, kan det verkligen bli så mycket bättre?? Är grymt nöjd som jag är!

#593

Postad 26 maj 2013 - 04:04

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Jag har bekymmer med min Xperia Z.

Hur fungerar det för er vid laddning? För mig laddar den ca 300-700mA på orginalladdaren (som enligt texten på laddaren ska kunna leverera 1500mA).

Jag blev lite fundersam och provade en DORO-laddare på 1000mA, och den laddar stabilt på exakt just 1000mA.

Så jag drog då självklart slutsatsen att det är originalladdaren (EP880) som är trasig. Orkade inte tjafsa med butiken så jag köpte en ny, men just EP880 gick inte att få tag på, så jag köpte EP850 (samma specifikationer på 1500mA, men något äldre och större modell), men den beter sig exakt likadant som originalladdaren.

Och här står jag nu och funderar om det trots allt ändå är Xperia Z som bråkar, då de där laddarna kallas "Fast Charger", och om det är något i min telefon som är trasigt så den inte kan hantera det?

Snälla hjälp mig.

Edit: Mäter laddning med appen "Battery Monitor Widget Pro".


Telefonen övervakar hur mycket laddning den behöver och hastighet, även om laddaren är specad till 1500 mA sker laddning långsammare beroende på hur mycket kapacitet som är kvar o.s.v. Normalt laddas batteriet långsamt mellan ungefär 80-100%, snabbare upp till 80%. Min Xperia Z uppfattar jag som tämligen snabbladdad med originalladdaren, kör jag från datorn eller mitt batteripack som ger ut 500 mA går det betydligt långsammare.

#594

Postad 27 maj 2013 - 10:07

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Jag använder mig utav min gamla laddare som var till min ARC. Jag upplever inga problem med laddningen...

#595

Postad 28 maj 2013 - 19:48

Morax
  • Morax
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Detta är högst intressant:


XBMC på Xperia Z med hårdvaruaccelererad videouppspelning av 1080p mkv-filer med DTS-HD samt även blu-ray från m2ts-fil (ej iso).

http://youtu.be/5SCWep4hDns


#596

Postad 29 maj 2013 - 07:04

Morax
  • Morax
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Finns det någon alternativ dockningsstation (ej från Sony) eller annat tillbehör som gör så det går att komma åt microUSB-kontakten samtidigt som laddning sker via de dedikerade laddkontakterna på sidan?

Anledningen till att ovanstående är intressant är att jag vill kunna använda min OTG-kabel med usb-minne, tangentbord och mus inkopplad och samtidigt kunna ladda telefonen, så finns annan pryl som gör detta möjligt är det också av intresse.

#597

Postad 29 maj 2013 - 07:53

Unregistereda73b99af
  • Unregistereda73b99af
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Morax: Ser högintressant ut. Har du möjlighet att länka?

#598

Postad 29 maj 2013 - 18:20

Morax
  • Morax
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Finns det någon alternativ dockningsstation (ej från Sony) eller annat tillbehör som gör så det går att komma åt microUSB-kontakten samtidigt som laddning sker via de dedikerade laddkontakterna på sidan?

Anledningen till att ovanstående är intressant är att jag vill kunna använda min OTG-kabel med usb-minne, tangentbord och mus inkopplad och samtidigt kunna ladda telefonen, så finns annan pryl som gör detta möjligt är det också av intresse.

Jag citerar mig själv så ni vet vad jag snackar om. Kan en sån här fungera tro?

www.amazon.com/Micro-Cable-Power-Samsung-AtomicMarket/dp/B009YPYORM/ref=lh_ni_t?ie=UTF8&psc=1&smid=A14L2IPQKNJPJ2

Morax: Ser högintressant ut. Har du möjlighet att länka?

Absolut, här kommer länken:
https://docs.google....dit?usp=sharing

Redigerat av Morax, 29 maj 2013 - 18:24.


#599

Postad 31 maj 2013 - 22:06

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Sådär, då har jag funnit en ROM som är riktigt lovande, nämligen Monxdified:

http://forum.xda-dev...d.php?t=2293957

Jag känner till kocken sedan Note II. Mitt första intryck av denna ROM är mycket bra, helt perfekt med transparent statusbar etc under .253. Dessutom ingen Aroma Installer vilket gör att installationen flyter smärtfritt (Aroma är bra men är inte stabil på Xperia Z).

Nu håller jag på och konfigurerar upp Monxdified.

#600

Postad 01 juni 2013 - 17:35

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 2
Tja! Har gått ett tag och funderat på att byta ut min iPhone mot en potent Androidlur. Valet har stått mellan HTC One och sgs4, idag köpte jag en... Xperia Z :) valde den för kombinationen av prestanda, design, känsla samt ip klassningen (skönt att komma hem från jobbet och spola av damm och murbruk under kranen) har idag grejat och lekt med luren och duschat den :) har nästan svårt att släppa den o den känns bättre än jag vågat hoppats på.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.